Je staat wel erg snel klaar om mensen op basis van een paar zinnen in een hokje te stoppen...veelzeggendquote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom zelf ook uit de ICT, en weet dus precies wat voor type jij bent, daarom de-smiley. Je doet me denken aan een collega
No offense verder, ga vooral rustig verder met je discussie.
Dankjequote:Op donderdag 3 december 2009 12:54 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Je staat wel erg snel klaar om mensen op basis van een paar zinnen in een hokje te stoppen...veelzeggend
Onzin. Ik ben dit jaar minder gaan werken omdat ikzelf dat wilde. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik 40 uur zou blijven werken om carriere te maken, maar daar heb ik dikke schijt aan. Dat kan jij, en elke ander menswezen op deze aardkloot ook. Het gaat pas fout als je je iets aantrekt van wat andere mensen van je denken. Maar lekker boeiend, jij moet gelukkig zijn met jouw besluiten, de rest niet.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, verwachtingen van iedereen om je heen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan wil je dat durven doen. Ik merk het zelf ook.
Je zegt het zelf al, verleidingen. Alweer hormonen!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Nooit gekeken ook.
Maar het vreemdgaan op hormonen gooien, is te simpel. Denk dat het vaak eerder met het karakter te maken heeft. Avontuurlijk mensen die van dag tot dag leven en impulsief zijn zullen bv de verleidingen minder goed kunnen weerstaan.
Ah, een feest der herkenning is hokjes gedrag, hoe typisch.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:54 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Je staat wel erg snel klaar om mensen op basis van een paar zinnen in een hokje te stoppen...veelzeggend
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom zelf ook uit de ICT, en weet dus precies wat voor type jij bent, daarom de-smiley. Je doet me denken aan een collega
Dat zijn uitzonderingen, ik had het, nogal gechargeerd, over meiden die een 'dure' studie doen en er dan verder niks mee doen omdat ze liever huisvrouw worden. Het lijkt me dat de meeste meiden die een HBO/WO studie gaan doen dat doen omdat ze zich daarin ook verder willen ontwikkelen na de studie. Ik ben er zelf ook een groot voorstander van de zorg voor de kids te delen in plaats van dat 1 huismoeder gaat spelen en de ander voor het inkomen zorgt.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef servus_universitas het volgende:
Hoe kan dat nu dom zijn als zij dat graag wil? Verspilling van tijd en geld is het alleen wanneer je een studie volgt om vervolgens carrière te maken maar dat niet doet. Er zijn echter ook mensen die een studie volgen voor in de eerste plaats intellectuele ontplooiing. En sowieso kan het leven anders lopen dan je in eerste instantie had gedacht. Het gaat er uiteindelijk toch om dat je iets doet waar je je goed bij voelt?
Voor wat? Het feit dat je eindelijk bijval hebt in je aanval op zo`n 'evil' mannelijk persoon als ik?quote:
Een karakter heeft niet met hormonen te maken.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, verleidingen. Alweer hormonen!
Oh, vertel? Ik ben enorm nieuwsgierigquote:Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:
Hehehe ik ben ook een HBO ICT'er en ik deel je conclusie ook volledigquote:Op donderdag 3 december 2009 12:35 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. En van dat type heb je er hier gewoon nogal veel. Ik heb zelf HBO informatica gedaan en ik herken de toon en inhoud van wat door sommigen hier geschreven wordt erg goed, dat soort teksten hoordje je continue van de grootste nerds. M'n normale, sociale vrienden hebben weer absoluut geen issues met Nederlandse vrouwen. Integendeel.
Ik heb het niet over minder werken, maar meer over alle beslissingen die je neemt als mens die mij gelukkig maken. Dat kan op werk gebied zijn, maar ook relationeel of op materialistische gebieden zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben dit jaar minder gaan werken omdat ikzelf dat wilde. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik 40 uur zou blijven werken om carriere te maken, maar daar heb ik dikke schijt aan. Dat kan jij, en elke ander menswezen op deze aardkloot ook. Het gaat pas fout als je je iets aantrekt van wat andere mensen van je denken. Maar lekker boeiend, jij moet gelukkig zijn met jouw besluiten, de rest niet.
Eens.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen, ik had het, nogal gechargeerd, over meiden die een 'dure' studie doen en er dan verder niks mee doen omdat ze liever huisvrouw worden. Het lijkt me dat de meeste meiden die een HBO/WO studie gaan doen dat doen omdat ze zich daarin ook verder willen ontwikkelen na de studie. Ik ben er zelf ook een groot voorstander van de zorg voor de kids te delen in plaats van dat 1 huismoeder gaat spelen en de ander voor het inkomen zorgt.
Verder moeten meiden het zelf weten, maar ik vind het een afknapper als een meid niks anders dan de wens heeft huismoeder te worden.
Dat is het ook en je volledig onttrekken aan de groepsdruk (als je dat al lukt) kan ook nog nadelige gevolgen voor je hebben (zoals buitengesloten worden). De mens is een sociaal wezen en dan heb je altijd te maken met het zoeken naar een evenwicht tussen je individuele voorkeuren en de verwachtingen van de omgeving.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, verwachtingen van iedereen om je heen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan wil je dat durven doen. Ik merk het zelf ook.
Pikstraf? Nee, ik noem het altijd 'neukbeloning'... Sta graag positief in het leven!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:12 schreef DarkElf het volgende:
oh heb je er zo een? krijg je zeker ook pikstraf van![]()
ook zoiets kansloos
Ja, want van 40 naar 36 of 32 uur gaan is ook een enorme ommekeer natuurlijkquote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:
Onzin. Ik ben dit jaar minder gaan werken omdat ikzelf dat wilde. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik 40 uur zou blijven werken om carriere te maken, maar daar heb ik dikke schijt aan. Dat kan jij, en elke ander menswezen op deze aardkloot ook. Het gaat pas fout als je je iets aantrekt van wat andere mensen van je denken. Maar lekker boeiend, jij moet gelukkig zijn met jouw besluiten, de rest niet.
Nee, dat andere mensen ook zien hoe vreselijk bekrompen en generaliserend jij bentquote:Op donderdag 3 december 2009 12:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor wat? Het feit dat je eindelijk bijval hebt in je aanval op zo`n 'evil' mannelijk persoon als ik?
Ja sorry, maar het is gewoon een denkwijze. Zeg nou zelf, wie zorgt er voor JOUW geluk? Ben jij dat zelf, of is de rest van de oppervlakkige egoistische op geld beluste maatschappij dat?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb het niet over minder werken, maar meer over alle beslissingen die je neemt als mens die mij gelukkig maken. Dat kan op werk gebied zijn, maar ook relationeel of op materialistische gebieden zijn.
En fijn dat het jou zo makkelijk afgaat en dat daarom iedereen het maar makkelijk moet vinden
..weer een opmerking die in het plaatje past...typisch, inderdaad...de puzzelstukjes vallen op hun plekquote:Op donderdag 3 december 2009 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, een feest der herkenning is hokjes gedrag, hoe typisch.
En dan zeggen ze dat ik hokjesgedrag vertoonquote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, dat andere mensen ook zien hoe vreselijk bekrompen en generaliserend jij bent
Jij weet net zo goed als ik dat in onze branche het parttime werken niet gezien wordt als een carriere-bevorderende move.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, want van 40 naar 36 of 32 uur gaan is ook een enorme ommekeer natuurlijk
Top, denk van mij wat je wiltquote:Op donderdag 3 december 2009 12:59 schreef Abbadon het volgende:
[..]
..weer een opmerking die in het plaatje past...typisch, inderdaad...de puzzelstukjes vallen op hun plek
Tuurlijk ben ik dat zelf! Dat weet ik als geen ander. Maar dat maakt het imho niet makkelijker ofzoquote:Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja sorry, maar het is gewoon een denkwijze. Zeg nou zelf, wie zorgt er voor JOUW geluk? Ben jij dat zelf, of is de rest van de oppervlakkige egoistische op geld beluste maatschappij dat?
De meeste mannen willen niet eens een dun botterig vrouwtje, maar gewoon een vrouw met wat rondingen. Nadruk op WAT rondingen, oftewel, als we je kunnen omduwen en je rolt 20 meter weg, dan ben je gewoon te dik.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
MisschienOh, en ik heb ook nog lang haar
Ben alleen niet de slankste, maar he, als dat zou bepalen of je wel of niet een leuk mens bent dan hoef ik ook niet met zo'n iemand om te gaan
Alsof we allemaal schapen zijn die moeten leven volgens de magazines die ons voorschrijven wat we moeten zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:49 schreef EviL_AleX het volgende:
"Geef om de goedkeuring van anderen en je zult hun gevangene zijn."
De maatschappij stelt op dit moment hoge eisen aan beide seksen. De vrouw moet fysiek mooi zijn, goed opgeleid zijn, carrière willen maken, toegewijde moeder zijn, gruwelijk sletterig met haar vent zijn, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mannen moeten hard werken, stoer en sterk zijn, er knap en athletisch uitzien, begripvol en meevoelend zijn, ambitieus en hardwerkend zijn, toegewijde vader zijn, maatschappelijk succesvol zijn, en ook hier kan ik nog wel even doorgaan.
Laten we de maatschappij, die we uiteindelijk toch echt zelf zijn, niet te veel van ons allemaal "eisen"?
Als ik aan die eisen moet voldoen om een goede relatie te hebben dan ben ik vele malen liever alleen. En ik stel voor dat het voor een vrouw net zo kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |