abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 12:29:50 #126
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75242952
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:06 schreef Lamon. het volgende:
Als man kan ik zeggen dat veel (niet alle) Nederlandse vrouwen behoorlijk ontspoord zijn, vreemdgaan, van de 1 naar de andere kruipen, te vrij seksueel gezien, allemaal een sociologisch aspect van de overcompensatie van eeuwen onderdrukking.
Niet om 't een of 't ander hoor, maar ik heb niet het idee dat jij een beetje een dwarsdoorsnee van de normale gemiddelde Nederlandse vrouw kent/gezien hebt. Fucked up mensen trekken andere fucked up mensen aan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 3 december 2009 @ 12:30:06 #127
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75242959
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee, ik gaf echter alleen wat VOORBEELDEN. Je hebt vele verschillende soorten koppige, mondige, hypocriete snollen onder de NLse vrouwen.
absoluut....en ook heel veel leuke vrouwen!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:30:19 #128
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75242970
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:26 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee, ik gaf echter alleen wat VOORBEELDEN. Je hebt vele verschillende soorten koppige, mondige, hypocriete snollen onder de NLse vrouwen.
En wat is er mis met mondig? Of val je op lekker onderdanige typjes?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75242983
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind dat ook best lastig hoor. Want ik merk dat iedereen om mij heen vanalles van mij verwacht, maar ik merk dat ik hier met enige regelmaat niet aan kan of wil voldoen... En daar wordt ik dan weer op veroordeeld en op aangekeken. Dus het is volgens mij een beetje wederkerig...
wrs wel hoewel ikzelf er bijna van overtuigd ben dat juist vrouwen het elkaar aanpraten. Sla een willekeurig blad open en je wordt gebombardeerd met wat we allemaal moeten. Werken, studeren, kinderen, goeie partner zijn, sporten, druk sociaal netwerk hebben.. Als je voor jezelf kiest en bijv thuis blijft met je kinderen dan ben je een onderukte huismus die niets te vertellen heeft, en dom is want ' als je bijv in de steek gelaten wordt!!! wat dan?'

lekkere insteek in t leven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 12:31:15 #130
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75242998
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat mannen zich bot of tactloos moeten gedragen?
Als mijn vriendin iets heeft gekookt, wat niet helemaal perfect is, dan geef ik dat aan, met eventuele suggesties. Net als dat ik dat doe wanneer ik zelf gekookt heb en het is niet goed genoeg. Je moet altijd kijken naar de verbeterpunten.
Ik wil nog 50+ jaar door met mijn vriendin, dus dan kun je maar beter meteen aangeven op welke punten het iets beter kan, zodat je daar samen aan kunt werken. Maar dat doe ik gewoon op een normale respectvolle manier.
Kijk, en dan willen vrouwen volgens mij best wel de waarheid horen. Niets mis mee. Maar het is vaak dat het net verkeerd gebracht wordt en dat levert spanningen op
pi_75243033
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een vrouw kan niet genieten van meerdere sekspartners?
Selectief lezen is ook iets wat vrouwen graag doen

Het gaat over oer-driften niet over genieten van sex. Vanuit het oer perspectief gaat sex helemaal niet over genieten maar over voortplanting.

Nou is het hele jagers verzamelaars gezeur ook achterhaald. en komt het er eigenlijk op neer dat vrouwen in hun vruchtbare periode eigenlijk een sterke botte alpha man wil voor sterk nageslacht en de andere 3 weken per maand een zorgzame man wil die goed voor de kinderen zorgt. vreemdgaan zit ze eigk een btje in de genen
  donderdag 3 december 2009 @ 12:32:30 #132
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75243038
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jij hebt al een relatie gehad met alle Nederlandse vrouwen?

Ik heb al jaaaaren een gelijkwaardige relatie met mijn partner waarbij we respect hebben voor elkaar enz, en om me heen zie ik het vaak genoeg.
Het is verschrikkelijk overdreven wat jij hier allemaal post. Dominatie is een karaktereigenschap die bij zowel mannen als vrouwen voor kan komen, is niet geslachtsgebonden.
Natuurlijk is het lichtelijk aangezet en overdreven. Het gaat in dit topic om wat er MIS is met 'de NLse vrouw'.

Typerend trouwens dat ik dat weer helemaal moet uitleggen, terwijl er wekelijks tientallen bladen en programma's voor vrouwen gevuld is wat er allemaal mis is met 'de man'. En wat trouwens ook door de meeste vrouwen aangenomen wordt als 'feit'.

Tja, wanneer het over 'mannen' gaat, is er bij de vrouwen blijkbaar GEEN behoefte aan 'nuance'
pi_75243099
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Selectief lezen is ook iets wat vrouwen graag doen

Het gaat over oer-driften niet over genieten van sex. Vanuit het oer perspectief gaat sex helemaal niet over genieten maar over voortplanting.

Nou is het hele jagers verzamelaars gezeur ook achterhaald. en komt het er eigenlijk op neer dat vrouwen in hun vruchtbare periode eigenlijk een sterke botte alpha man wil voor sterk nageslacht en de andere 3 weken per maand een zorgzame man wil die goed voor de kinderen zorgt. vreemdgaan zit ze eigk een btje in de genen
Geloof jij dit werkelijk?
  donderdag 3 december 2009 @ 12:34:47 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75243115
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Kijk, en dan willen vrouwen volgens mij best wel de waarheid horen. Niets mis mee. Maar het is vaak dat het net verkeerd gebracht wordt en dat levert spanningen op
Uiteraard, maar dat is altijd verkeerd. Nu moet je me natuurlijk ook geen lastige persoonlijk vraagstukken voorleggen wanneer ik net voetbal zit te kijken ofzo... maar wederzijds respect is belangrijk in IEDERE relatie (niet alleen een liefdesrelatie), en je merkt gewoon dat veel NLse mannen intussen het gevoel hebben dat dat wederzijdse respect bij veel NLse vrouwen toch een beetje ontbreekt.

Vrouwen hebben al snel de neiging om erg 'bazig' te worden, wanneer ze merken dat je gewoon respect voor ze hebt.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:34:59 #135
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75243122
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wrs wel hoewel ikzelf er bijna van overtuigd ben dat juist vrouwen het elkaar aanpraten. Sla een willekeurig blad open en je wordt gebombardeerd met wat we allemaal moeten. Werken, stideren, kinderen, goeie partner zijn, sporten, druk sociaal netwerk hebben.. Als je voor jezelf kiest en bijv thuis blijft met je kinderen dan ben je een onderukte huismus die niets te vertellen heeft, en dom is want ' als je bijv in de steek gelaten wordt!!! wat dan?'

Nou ja, het is ook echt iets wat door iedereen geroepen wordt. En dat maakt het imho zo lastig. Inderdaad, wanneer een vrouw thuisblijft voor de kids is ze dom en lui, maar gaat ze wel werken dan is ze een slechte moeder Je doet het gewoon niet snel goed meer tegenwoordig. Net als die feministe die een tijdje geleden in de krant riep dat vrouwen die deeltijd werken maar dom en lui zijn. Ik werd daar zo boos van! Mag ik dat zelf bepalen alsjeblieft? Mag ik zelf mijn leven inrichten?

Maar het meest frappante vind ik eigenlijk dat dit soort discussies vrijwel alleen over vrouwen gaat. Ik heb nooit iemand horen roepen dat iemand een slechte vader is omdat ie 40 uur per week blijft werken.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:35:39 #136
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75243156
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:
Er is helemaal niets mis met Nederlandse vrouwen. Er zitten vele leuke intelligente aantrekkelijke types bij. Meer dan in menig ander land.

Het idee dat er iets mis is komt met name van verbitterde mannetjes die zelf nooit succes hebben bij vrouwen en daarvan de vrouwen collectief de schuld geven. Alles ligt immers altijd aan de ander.
Inderdaad. En van dat type heb je er hier gewoon nogal veel. Ik heb zelf HBO informatica gedaan en ik herken de toon en inhoud van wat door sommigen hier geschreven wordt erg goed, dat soort teksten hoordje je continue van de grootste nerds. M'n normale, sociale vrienden hebben weer absoluut geen issues met Nederlandse vrouwen. Integendeel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 3 december 2009 @ 12:36:10 #137
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75243178
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wrs wel hoewel ikzelf er bijna van overtuigd ben dat juist vrouwen het elkaar aanpraten. Sla een willekeurig blad open en je wordt gebombardeerd met wat we allemaal moeten. Werken, studeren, kinderen, goeie partner zijn, sporten, druk sociaal netwerk hebben.. Als je voor jezelf kiest en bijv thuis blijft met je kinderen dan ben je een onderukte huismus die niets te vertellen heeft, en dom is want ' als je bijv in de steek gelaten wordt!!! wat dan?'

ach ja...het is gewoon nooit goed...er is altijd wel iemand die iets aan te merken heeft...waarschijnlijk is het wel zo dat men over het algemeen wat individualistischer en daarmee egoïstiser geworden is...en ach, dat sommige mannen liever een vrouw hebben die in hun plaatje pas of bereid is zich daaraan aan te passen, past in dat zelfde proces...naarmate mensen meer voor zichzelf kiezen worden relaties over het algemeen lastiger...en da's niet heel raar...en ook niet heel erg, eigenlijk
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_75243190
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nou ja, het is ook echt iets wat door iedereen geroepen wordt. En dat maakt het imho zo lastig. Inderdaad, wanneer een vrouw thuisblijft voor de kids is ze dom en lui, maar gaat ze wel werken dan is ze een slechte moeder Je doet het gewoon niet snel goed meer tegenwoordig. Net als die feministe die een tijdje geleden in de krant riep dat vrouwen die deeltijd werken maar dom en lui zijn. Ik werd daar zo boos van! Mag ik dat zelf bepalen alsjeblieft? Mag ik zelf mijn leven inrichten?

Maar het meest frappante vind ik eigenlijk dat dit soort discussies vrijwel alleen over vrouwen gaat. Ik heb nooit iemand horen roepen dat iemand een slechte vader is omdat ie 40 uur per week blijft werken.
klopt, je kan het nooit goed doen idd, dus moet je gewoon doen waar je zelf blij mee bent en de rest lekker in hun soppie laten gaarkoken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 december 2009 @ 12:38:51 #139
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75243283
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Een vrouw die thuisblijft en het huishouden doet, wordt door mannen niet als 'dom en lui' gezien. Meestal door vrouwelijke feministen.

Maar wat dacht je van mannen die thuis willen blijven om dan maar de huishoudelijke en ouderlijke taken op zich te nemen!? Is dat WEL geaccepteerd!? Of is zo'n man dan iemand die profiteert van zijn werkende vrouwtje? Een 'scrub'? Een luie flikker?

Blijkbaar is het 'huishouden en ouder zijn' alleen 'het moeilijkste en belangrijkste beroep van de wereld', wanneer het door een vrouw wordt gedaan...(!)
pi_75243316
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Geloof jij dit werkelijk?
evolutionair gezien is het zo, zijn hele onderzoeken naar gevoerd.

http://dakzoekje.nl/2009/(...)vrouwen-vreemd-gaan/
http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/04/vruchtbare_vrou.html

maargoed iets met dovemansoren enzo
  donderdag 3 december 2009 @ 12:40:53 #141
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75243356
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:38 schreef Yi-Long het volgende:
Een vrouw die thuisblijft en het huishouden doet, wordt door mannen niet als 'dom en lui' gezien. Meestal door vrouwelijke feministen.
Ik vind het nogal dom om eerst een universitaire opleiding te doen en daarna op je 22e ofzo huismoeder te worden. Nogal een verspilling van tijd en geld ja. Ik zie er zelf meer in om in een relatie, als er kids komen, beiden minder te gaan werken en het te verdelen. En voor 't huishouden neem je gewoon een werkster.
pi_75243367
quote:

Maar wat dacht je van mannen die thuis willen blijven om dan maar de huishoudelijke en ouderlijke taken op zich te nemen!? Is dat WEL geaccepteerd!? Of is zo'n man dan iemand die profiteert van zijn werkende vrouwtje? Een 'scrub'? Een luie flikker?

Blijkbaar is het 'huishouden en ouder zijn' alleen 'het moeilijkste en belangrijkste beroep van de wereld', wanneer het door een vrouw wordt gedaan...(!)
Krijgt zo'n man die thuisblijft commentaar van andere vrouwen? Denk het niet, het zijn vooral mannen die hem dan zullen uitlachen.
Denk dat een vrouw er geen problemen mee zal hebben eigenlijk.

Probleem is dat mannen voor hetzelfde werk nog steeds meer betaald krijgen als vrouwen en man dus vaak meer verdient, dam is het niet logisch dat hij stopt met werken om voor de kids te zorgen.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:41:28 #143
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75243379
quote:

[..]

Ik kende een stel waarvan de man thuis is gebleven voor de kinderen, omdat zijn vrouw een betere baan en dus de meeste inkomsten had. Ik denk dat het daar vanaf hangt, wat je je kan permitteren. In mijn ogen is zo'n man niet lui of een profiteur, maar een lieve pappa.
In mijn ideaalbeeld zouden zowel man als vrouw minder werken, zodat je allebei je eigen ding houd maar er ook kan zijn voor je kinderen
  donderdag 3 december 2009 @ 12:42:08 #144
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75243403
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vind het nogal dom om eerst een universitaire opleiding te doen en daarna op je 22e ofzo huismoeder te worden. Nogal een verspilling van tijd en geld ja. Ik zie er zelf meer in om in een relatie, als er kids komen, beiden minder te gaan werken en het te verdelen. En voor 't huishouden neem je gewoon een werkster.
pi_75243415
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:39 schreef Ra-z het volgende:

[..]

evolutionair gezien is het zo, zijn hele onderzoeken naar gevoerd.

http://dakzoekje.nl/2009/(...)vrouwen-vreemd-gaan/
http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/04/vruchtbare_vrou.html

maargoed iets met dovemansoren enzo
Ach, ga toch weg!

Een groot deel van de Nederlandse vrouwen slikt de pil en dan zijn er geen vruchtbare dagen meer!

Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen in hun relatie, er is geen communicatie en er zit iets mis, en dat heeft niks met alfa-mannetjes en ander geleuter te maken.
pi_75243480
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, maar niet iedereen is zo! En dat lijkt iedereen hier te vergeten
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Weet je wat ook zo herkenbaar is? Dat alle vrouwen collectief roepen dat zij zelf absoluut niet zo zijn
  donderdag 3 december 2009 @ 12:45:03 #147
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75243519
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach, ga toch weg!

Een groot deel van de Nederlandse vrouwen slikt de pil en dan zijn er geen vruchtbare dagen meer!

Mensen gaan vreemd omdat ze iets missen in hun relatie, er is geen communicatie en er zit iets mis, en dat heeft niks met alfa-mannetjes en ander geleuter te maken.
ik denk dat je de invloed van hormonen en je onderbewustzijn enorm onderschat....maar tegelijkertijd is het ook onzin om te ontkennen dat iedereen altijd nog de rationele keuze heeft om al dan niet vreemd te gaan...
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 12:45:31 #148
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_75243536
quote:

[..]

Ach, ga toch weg!

Geloof jij in Derek Ogilvie?
What can change the nature of a man?
  donderdag 3 december 2009 @ 12:45:41 #149
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75243542
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik kende een stel waarvan de man thuis is gebleven voor de kinderen, omdat zijn vrouw een betere baan en dus de meeste inkomsten had. Ik denk dat het daar vanaf hangt, wat je je kan permitteren. In mijn ogen is zo'n man niet lui of een profiteur, maar een lieve pappa.
Ik ben benieuwd of zijn schoonouders er ook zo over dachten.
Je ziet gewoon vaak dat als een werkende vrouw een thuiszittende man heeft die het huishouden doet, die vrouw zich daar vaak toch aan gaat ergeren omdat ze dan vind dat alle druk op haar schouders komt te liggen, terwijl die man 'lekker thuis op de bank zit'.
Dat zal ze op een rustig normaal moment natuurlijk nooit zeggen, maar iedere ruzie zal zoiets bovenkomen.

Niet in IEDERE relatie, en niet bij elke vrouw, maar wel regelmatig.

quote:
In mijn ideaalbeeld zouden zowel man als vrouw minder werken, zodat je allebei je eigen ding houd maar er ook kan zijn voor je kinderen
Dat ideaalbeeld deel ik met je. Het liefst gewoon vanuit huis werkend, wellicht samen.
pi_75243549
quote:

[..]

Ach, ga toch weg!

Mja iets met selectief lezen en dovemansoren idd

( het ging over oer gedrag en vreemdgaan uit evolutionair/biologisch perspectief )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')