abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator woensdag 2 december 2009 @ 20:37:49 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75225277
Ik post ook eens ergens

Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 41

De peuters:

27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer

[ Bericht 47% gewijzigd door Lois op 11-12-2009 20:40:20 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 20:39:25 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75225351
Hoi Lois!

Karin, das wel zielig dat meike last lijkt te hebben van sint-stress
naja, tis bijna voorbij, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Jubileum moderator woensdag 2 december 2009 @ 20:39:41 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75225368
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:20 schreef Nijna het volgende:
overbeet hier ook, maar kan je daar al wat van zeggen bij een melkgebit? Dat moet toch allemaal ook nog groeien enzo...?! De hele kaak en alles...
Iris heeft vrij lang een speen gehad (lang verhaal ) en had op het oog een enorme overbeet. Sinds de speen weg is is het melkgebitje binnen een paar maanden helemaal recht gaan staan. Het staat nu keurig netjes boven elkaar (en begint al te wiebelen ).
Vrees niet dus, er is nog hoop.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 2 december 2009 @ 20:43:11 #4
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75225509
Vind dat wel knap, Karin.
Ik zie mijn dames dat nog niet doen.
  woensdag 2 december 2009 @ 21:07:26 #5
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75226541
Met Mahre vandaag een logopedisch onderzoek gehad bij het audiologisch centrum.
Dit zijn wet oefeningen om te zien of ze taal begrijpt en de taal spreekt.
Begrijpen ging goed, als ze iets moets aanwijzen ging dat erg goed. Maar als ze moest zeggen wat ze deed, ging dat wat minder. Mahre zegt niet veel op commando. Maar, vaak met wat herhalen kwam het toch wel.
Voorlopige conclusie is dat Mahre op een niiveau zit van een peuter van 2j6maand tot 2j9maand (Mahre is nu 3,5 jaar). Dus toch bijna wel een jaar achterstand.
Ze begrijpt het verder wel dus worden we ook doorgestuurd naar een logopediecentrum om te oefenen voor de spraak en er komt een vervolg onderzoek om te zijn wat haar niveau is (een verkapt IQ test). Als Mahre een laag niveau heeft, heb je een ander verwachtingspatroon qua taal dan wanneer ze een hoog niveau staat met haar verstand. Dit om de taalontwikkeling niet te ver achter te laten lopen.

Eerst maar eens contact opnemen met een logopedist en kijken of dat gaat helpen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_75226851
Jeetje Tazz komt de achterstand bij Mahre doordat ze slecht kon horen? Ze heeft toch ook buisjes? Succes met het vervolgtraject in ieder geval!

Knap hoor van Meike Karin. Ik zie het Linde niet zo snel doen. Die vindt dat denk ik toch wel eng. Morgen komt Sinterklaas bij de kinderopvang. Ondanks dat het niet de dag is waarop Linde normaal gaat, mag ze wel komen. Ik denk trouwens niet dat de Sint zelf komt, dat heeft een keer wel erg veel indruk op de kleintjes gemaakt. vorige keer was Zwarte Piet alleen gekomen. Ben benieuwd hoe ze het deze keer doen.

Zaterdag vieren we Sinterklaas thuis en dan is de pret weer voorbij. Wat mij betreft wel prima zo, want ze is echt al gruwelijk verwend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 02-12-2009 22:07:40 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 21:22:09 #7
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75227143
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:14 schreef Stiemie het volgende:
Jeetje Tazz komt de achterstand bij Mahre doordat ze slecht kon horen? Ze heeft toch ook buisjes? Succes met het vervolgtraject in ieder geval!
Het verhaal van Mahre in vogelvlucht. Vanaf 2 jaar continue verkouden, slecht luisteren, moeilijk in de omgang.
April 2009 trekt de leidster KDV aan de bel. Via huisarts moeten smeken om doorverwijzing KNO. Afspraak op maandag, is urgent geval. 2 dagen later wordt ze al geopereerd aan keel-, neus amandelen en gaatje in de oren geprikt voor vocht. (nog een nacht in ziekenhuis doorgebracht ivm niet willen drinken).
Maanden hierna ging het stukken beter, je krijgt totaal ander kind.
Tot september de leidster weer kwam dat ze het idee had dat het gehoor minder werd. Wij weer naar KNO en na wat heen en weer geslinger tussen een audicien en KNO is duidelijk: Mahre heeft buisjes nodig.
Da's week of 3/4 terug, reeds controle gehad en nieuwe gehoortest duid idd op verbetering. Mahre is nu helemaal klaar voor logopedie....
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_75227209
Wat goed dat het KDV er zo bovenop zit Tazz, en dat jullie dat ook serieus nemen.
Sterkte met het vervolg hierop.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75227238
Pff dat is niet niks zeg voor zo'n klein grietje
pi_75227848
Heeft iemand trouwens mijn lieve kleine meisje gezien? Ze is ergens eind vorige week/ begin deze week vervangen door een drammertje Alles gaat gepaard met een hoop gesputter, geschreeuw, gegil en ge-nee. Ze wil de hele dag A L L E S bepalen (Als ik haar naar bed breng: "nee mama jij mag niet daar staan, je moet! daar! staan!" Als ze zich moet aankleden: "Nee! ik! wil! niet! aankleden!" Tgen Oma: "Nee oma daar mag jij je niet mee bemoeien!"etc) Volgens mij gaat het deurmatje inmiddels slijten van de keren dat ze er deze week al op heeft gezeten om even af te koelen
pi_75227976
Heeft ze het wel fijn op het kdv? Hier kunnen peuters met een achterstand ook naar een peuterspeelzaal-plus. Daar hebben ze 1 begeleider op 2/3 kinderen, juist om te proberen die achterstand in te lopen. Misschien bestaat zoiets in jullie gemeente ook, en kun je dat evt nog combineren met het kdv?
Ik denk dat ze de SON-R bij haar willen afnemen? Die is non-verbaal, dus juist voor jonge kinderen heel geschikt, en ze krijgen na elke opdracht te horen dat ze het goed gedaan hebben.
Sterkte, wat naar als je zulke zorgen hebt.
pi_75229046
Wat een gebeuren zo Tazz en heel fijn dat er bij het KDV zo gelet wordt op Mahre. Ook goed om te lezen dat ze wel goed vooruit gaat nu zo beter hoort. Het traject met logopedie klinkt hoopvol.

Wij hebben zo'n schatje in huis. Ze heeft wel regelmatig wat nieuws verzonnen, zo grappig is ze dan. Maar morgen gaat ze logeren bij mijn moeder, wordt ze om 10 uur 's ochtends al opgehaald. echt jammer, het is zo gezellig als ze thuis is. Spelletjes doen is helemaal leuk. Electro ook, heeft ze van Sinterklaas gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75229283
Wat klinkt dat fijn zeg Yppy

O ja een van Linde's dwarse acties... we zitten aan tafel en ze gaat heel hard gillen omdat ze eerst nog 3 happen moet eten voordat ze van tafel mag en een berensnoepje (vitamine d pil) krijgt. Dus ik zeg dat ze neit zo hard mag gillen omdat Esmee dan wakker wordt. Gaat ze de hele tijd met haar mond wijd open zitten. Dus ik vraag wat ze aan het doen is. Gillen zonder geluid mama Tsja probeer dan je lachen maar eens in te houden...
  woensdag 2 december 2009 @ 22:11:22 #14
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75229286
Mahre heeft het fijn op KDV,zelfs een vriendje (die net vorige week voor het laatst was)..
We hebben onze hoop in eerste instantie op logopedie gevestigd (niet teveel tegelijkertijd proberen). Dat gaan we morgen uitzoeken. Begin volgende week horen we wat het vervolgtraject is.
Het audiologisch centrum houdt wel Mahre in de gaten. Over circa een half jaar krijgt ze deze test weer. Ook krijgt ze dan de gehoortest weer. Dit om te voorkomen dat eventueel slecht gehoor de vooruitgang tegenhoudt.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 2 december 2009 @ 22:15:06 #15
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75229432
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:11 schreef Stiemie het volgende:
Gillen zonder geluid mama Tsja probeer dan je lachen maar eens in te houden...
Tja, wel goed gevonden!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_75229479
Linde is grappig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 2 december 2009 @ 22:19:30 #17
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_75229624
Goed dat jullie Mahre zo goed in de gaten houden!
Nee tis geen overbeet met scheve tanden. Haar tanden staan kaarsrecht. Het is meer dat de onderkaak niet goed sluit op de bovenkaak. Rechts staat er een deel vand e kiezen/tanden voor de bovenkaak en links staat het redelijk.
Ik zal eens proberen er een foto van te maken. Ach we houden het in de gaten, net als de kippenborst die ze heeft.
pi_75236947
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:39 schreef Lois het volgende:
Laatste post:
[..]

Iris heeft vrij lang een speen gehad (lang verhaal ) en had op het oog een enorme overbeet. Sinds de speen weg is is het melkgebitje binnen een paar maanden helemaal recht gaan staan. Het staat nu keurig netjes boven elkaar (en begint al te wiebelen ).
Vrees niet dus, er is nog hoop.
Dank je, ik zal niet vrezen .
We zien het wel.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75237870
Fijn dat Mahre zo goed in de gaten wordt gehouden. Ben heel benieuwd hoe het allemaal verder zal verlopen.

YPPY, heerlijk zo'n kind

Linde

LIs heeft gisteren weer gedanst en ze vindt het zooooo leuk

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75237912
woh Snoopy! ze lijkt zo wel 5 ofzo...! groot!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75237929
erg hè!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 3 december 2009 @ 10:20:43 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75239042
Linde!

ik heb idd ook ff op de ticker van lis geklikt om te kijken hoe oud ze is! Wat een dametje zo!

we waren gister in de geboortewinkel omeen roze boxkleed te kopen, en Eli liep daar door die winkel, rustig door de broeken te winkelen, zag er zoo schattig uit! en daarna ging hij aan de haal met een paar jurkjes
nou maar hopen dat mn telefoonfoto's een beetje toonbaar zijn.

hij is zooooo lief! (soms wat opstandig, maar ach, tis de leeftijd )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75240211
Wat is Lis al groot!

Had ik al van Accare verteld? Ze gaat iig vanaf januari 6x naar de dagbehandeling. Op vrijdag want dan is ze vrij van school. Van 9.30-14.00. Tyler en ikzelf gaan mee.
Ze is nu op school, sintfeest. Djeez bracht haar vanmorgen. Ze moesten buiten wachten in de rij. Sint kwam er ineens aan met de pieten en ze gingen zingen en springen etc. Kim snapte er niks van zei Djeez. Vond het maar raar, juf moest haar bijsturen en aanmoedigen om mee te doen. Maar ze vond het toch wel leuk.
Ben benieuwd hoe het is gegaan.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:10:24 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75240340
Balletmeisjes
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75240430
Oooooh snoopy, wat gaaf!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75241419
Lis wat ben je groot geworden zeg! Helemaal geen peutertje zo maar een echte danseres!
  donderdag 3 december 2009 @ 12:18:40 #27
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75242576
Lis

Ingrid zoiets maakt ook egwoon veel indruk

Tazz/lenaatje best heftig
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75243260
Tazz en Lenaatje. Succes met het vervolg traject. Even een spannende tijd.

Linde Hoe ontzettend herkenbaar. Vooral die commando's. Nee, jij mag niet..... Jij moet x pakken!
- het is een fase - het is een fase - het is een fase -

Lis, wat gaaaaaaaaf

Ingrid, ook nog een spannende tijd. Succes!

Hier gaat het allemaal lekker. Ze is eigenwijs, lief, brutaal, gezellig, soms onnavolgzaam en vaak super lief. Vanochtend gelachen met d'r. Normaal gesproken gaat F. eerder weg en loopt zij nog 3x achter hem aan voor 'nog een kus en een kroel'. Papa pakte d'r vanochtend dus op 'haar' manier terug. Tot 3x toe riep ie d'r terug voor een kus en kroel. En toen we naar de oppas liepen, hoorde ik: Papa isse Maud. Ook kus en kroel willen. Guppie van me.
pi_75243740
Ballerina Lis

Goed dat Mahre zo in de gaten gehouden wordt!

En hetzelfde geldt voor Kim. En dat Sinterklaas-gebeuren is nou eenmaal heel spannend, zeker voor peuters!

Linde, gillen zonder geluid

Devin heeft een gevuld gereedschapskistje gekregen van Sinterklaas en is er superblij mee!
Dan loopt íe met lasbril op overal in huis schroefjes aan te draaien en gaatjes in de muur te boren met zijn boormachine. "Devin, kom je even wat drinken?" "Nee mama, Dehdeh eerst werken!"

En volgens mij maakt hij een groeispurtje door, hij eet zoveel de laatste tijd!
.... met gevoel voor drama....
pi_75248883
Wat is Lis groot!

Wat goed dat ze met Mahre aan de slag gaan. Dat is toch wel schrikken om te horen dat jouw kind een achterstand van bijna een jaar heeft!

Ingrid goed dat je het toch gaat doen!
Hopelijk komen jullie dan meer te weten?

Erg leuk om al die sinterklaasavonturen te lezen. En wat is Meike dapper zeg!

Ooh kersjes dat lijkt me echt genieten om hem zo bezig te zien.

Op Damian maken dingen sinds een week of 2 heel veel indruk. Hij kan echt vol zijn van dingen en soms zelfs tegen angstig aan.
Ik durf haast niks meer te zeggen omdat ik bang ben wat verkeerd te zeggen.
Hebben jullie kindjes dat ook?
pi_75256383
appelsap. Maud heeft die fase ook gehad. Dat ik echt op mijn tenen moest lopen qua taal en doen en laten. Dit om een huilbui of woede-aanval te voorkomen. Na die fase kon ze opeens vertellen wat ze voelde. Ikke moe. Ik hoef niet eten ect.
pi_75259128
Stiemie, lekker he zo'n dwarse peuter!
Wel knap (en lekker rustig) dat ze zonder geluid gilt!

Ingrid van fijn dat Kim vanaf januari terecht kan, zou heel fijn zijn als jullie goed geholpen gaan worden.

En Lis wat leuk dat je gaat dansen!


Het is zeker schrikken en slikken. Bedoel het verbaasd me niet hoor dat het een jaar is, maar om het bevestigd te krijgen
Het ergste vond ik nog een lijst die de leidster in moest vullen over haar gedrag in de groep. Bij het groepsgebeuren doet ze dus niet mee, omdat ze het niet kan volgen vanwege dat slechte horen. Vreselijk vond ik dat. Nu gaat dat beter omdat ze beter hoort. Gelukkig heeft ze het daar verder wel heel erg naar de zin! En echt hulde voor haar leidster hoor, die is zo begaan en trekt meteen aan de bel en is er heel erg mee bezig!
Vanmiddag zo sneu. Mahre is niet lekker, gisterenavond iets verhoging en rillerig maar ze sliep vannacht goed en werd vrolijk wakker. Maar werd wel weer hangerig, nu snotteren en hoesten we hier alle3 dus heel gek was het niet. Vanmiddag had ze Sintfeest van het dagverblijf en daar wilde ze graag naar toe, ze had verder nauwelijks verhoging. Begint ze ineens te huilen dat ze niet wil want au. Heeft ze denk ik oorpijn. Dus ik de mijn jas weer uit en loop ik weg, zit ze heel stil te huilen. "Ikke wel Pietje toe" Zo sneu. Heb haar weggebracht en nu heeft ze een pietendiploma, zo trots als ze was. Heb in de auto voor de deur gewachy daar voor het geval het niet ging. Thuis stortte ze in en nu ligt ze in bed met koorts. Maar dolgelukkig was ze!
pi_75260065
Ach, die Mahre toch
Hopelijk knapt ze gauw weer op!
.... met gevoel voor drama....
pi_75260142
Aaaah. Mahre-meisje. Zo stoer met je pieten-diploma. Heel veel beterschap.
pi_75262260
Zie mijn kleine stoere peuterheldin nou eens....
Helemaal alleen bij Sinterklaas, spannend hoor, vingertje in de mond.....


[ Bericht 18% gewijzigd door XXXKarinXXX op 03-12-2009 22:03:08 (1 foto was ook genoeg) ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 3 december 2009 @ 21:56:45 #36
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75262789
aaaaaaaaaaaahhhhhhhhh, dat vind ik een leuke foto !
  donderdag 3 december 2009 @ 22:17:06 #37
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75263883
Leuke foto karin..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 3 december 2009 @ 22:27:36 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75264373
Wat een schetig grietje is Meike Karin!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75273006
Karin wat een geweldige foto! Kijk nou hoe die voetjes staan

Gisteren ook feest gehad bij de kinderopvang. Kwamen 2 Pietjes en geen Sinterklaas. Prima want sommige kindjes vonden dit al eng genoeg. Linde vond de Pietjes wel leuk en ze durfde ook pepernootjes aan te pakken en ook de cadeautjes was geen probleem! Toen Piet vroeg of ze ook mee wilde dansen wilde ze niet, maar dat bleek achteraf te liggen aan al het strooigoed dat ze liever eerst op wilde eten

Sinds een week of 2 hebben we hier trouwens een nieuw groot probleem: MONSTERS! Linde ziet ze overal en de befaamde anti-monsterspray en het anti-monster stekkerlampje werken niet altijd even goed. Nou vraag ik me vooral af of ik nou moet ontkennen dat ze er zijn of dat ik er juist in mee moet gaan. Lijkt me ook zo zielig als ze ze echt ziet in haar beleving en ik steeds maar zeg dat dat helemaal niet kan

O ja nog iets vaags... ze lag na het badgebeuren op het aankleedkussen en ik was haar aan het afdrogen. Ik zei toen: "he je hebt een gaatje (navel) in je buik hoe kan dat nou??" Zegt Linde heel serieus:"Nou eerst was ik ergens anders en toen kreeg ik pijn en toen was ik hier met een gaatje in mijn buik" Vond het zo'n vreemd verhaal voor zo'n klein meisje.
pi_75275744
Stiemie, volgens mij moet je niet ontkennen dat er monsters zijn, maar ze samen met Linde vakkundig uit de weg ruimen. Volgens mij moet je een angst van een kind altijd serieus nemen, dus niet zeggen dat er niks is.
Wij gooien hier ook regelmatig spoken en enge monsters het raam uit, tot grote vreugde van Meike.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75275881
Stiemie wij doen monster hier in de stofzuiger En omdat we dat altijd doen zijn de monster nu bang voor de stofzuiger dus als we die alleen al pakken gaan ze al weg


Pietendiploma halen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75276461
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Stiemie, volgens mij moet je niet ontkennen dat er monsters zijn, maar ze samen met Linde vakkundig uit de weg ruimen. Volgens mij moet je een angst van een kind altijd serieus nemen, dus niet zeggen dat er niks is.
Wij gooien hier ook regelmatig spoken en enge monsters het raam uit, tot grote vreugde van Meike.
Ja ik spray me elke avond een ongeluk met de plantenspuit in haar kamer om ze weg te jagen, maar ze blijft er zo bang voor. Nou ja zo maar eens bij de bieb kijken of er een handig boekje is over hele lieve monsters ofzo.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:02:41 #43
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75277690
Stiemie, heb je d'r al eens gevraagd hoe zij ze zou verjagen? Heb ooit een verhaal gehoord van een jongen/meisje die ook monsters op d'r kamer had. Die zaten onder d'r bed. Ouders vanalles geprobeerd en uiteindelijk kwam de kleine zelf met de oplossing. Poten van het bed af zagen. Dan konden de monsters er niet meer onder en hadden ze geen plek meer om te wonen.

Wat een lieve pietjes allemaal!

En deze mama had iets te veel goede hoop. Ik had Maud toestemming gegeven om 1 chocolaatje uit de advent-kalender per dag te mogen. Had toch de stille hoop dat het erg goed ging met het minderen van de koe-melk-allergie. Alleen was dat dom van me. Vannacht om half 2 lag ze naast me. Te krabben en te draaien van de jeuk en pijn. D'r benen zijn van achteren vuurrood en overal exceemplekken. Ik had het d'r zooooo ontzettend gegund dat ze net als d'r zus elke dag een luikje open kon maken en lekker mocht snoepen. Nu maar een doos met snoepjes halen en de chocolaatjes vervangen. Ik lag vannacht gewoon met d'r mee te huilen. Mijn klein drupke. Vannochtend wilde ze zo graag naar school, maar d'r benen deden echt pijn. Dus uiteindelijk is ze naar de gastouder gegaan. Meteen d'r broek uit en lekker op de bank met d'r speen gaan liggen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:37:34 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75278911
Stiemie, ken je kees kietel al (van sam lloyd)? met handpop


Op de kaft staat:
"Kees is een heel lief monster. Maar zijn kusjes kietelen!"

Op de achterkant:
"Kees wil grag lief gevonden worden. Hij is alleen heen groot en hij houdt heel erg van kusjes geven, en die kusjes kietelen. Maar soms is dat juist wat er nodig is."

wat stoer van mahre dat ze toh haar pietendiploma heeft gehaald! n wel heel zielig dat ze zo'n pijn heeft...

leuk die foto's!
wat heeft meike al mooi lang haar!

en wel heel sneu voor maud dat ze nog zo heftig reageerde weer... hebben jullie wel een indicatie dat de kma afneemt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:55:51 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75279467
Er waren al een aantal dingen die goed gingen. Oa. pepernoten en ook cracottes (waar melk in zit). Dus ik had de stille hoop dat dit ook goed zou gaan, maar niets is dus minder waar. Het enige wat ik nu dus afvraag. Ze heeft 3 dagen een chocolaatje gehad en pas na de derde kwam de reactie. Dat zou je ook al positief op kunnen vatten....toch?
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:08:50 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75282256
chacama is het niet de combinatie cacao/koemelk? ik gooi het maar eens over een ande boeg.
of gewoon een intolelrantie, dat kleine hoevee;heden wel gaan ( pepernote/cracottes) en de choco veel meer bevat?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:12:56 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75282428
halve crosspost van uit het hoe gaat het met ons topic:

Wij gaan weer aan de prelogopedie
Afgelopen provocaties van nieyuwe producten zijn allemaal mis gegaan.
En ze is egwoon weer heel bang.
het hele proces zelf maken, zien dat er niets slechts in gaat doet haar goed, is dol enthousiast tot het voor haar neus staat.
Dan slaat de paniek in haar ogen. ontwijkt ze het.
En door enige aanmoedigingen is het een paar hapjes proberen.
Wat gevolgd wordt door een gebroken nacht met kind helemala overstuur, die dan zegt ik vind eng van de taartje/pepernoten.
Ook haar gelifde dingen frietjes kipje tomaatjes etc. gaan er slechter in.
Dus toch maar gebeld kijken wat ze melden en daar kwam het volgende uit

De prelogopedist vond dit toch wel een gevalletje tikje zwaarder dan normale prelogpedie, en dus werd ik weer doorverwezen.
Deze dame doet prelogopedie en sensorische integratie.
En met spoed, waar ik dan weer van schrok, dat het toch erger is als ik dacht. anders maken ze er geen spoed van.
14 december is de specifiekere anamnese en behandelplan-bespreking.
En daarna komt ze hier aan huis.
Ze eet nu wel nog redelijk haar normale eten, wat vertrouwd is, maar ook niet van harte. , zelfs niet waar ze heel dol op is.
En gezien het bij haar toch al zo belangrijk is om die stoffen binnen te krijgen willen ze vaart maken.
Om nog erger te voorkomen.
Huisarts deed ook helemaal niet moelijk, maandag diretc de verwijsbrief ophalen.
Hij zei ook nu direct aanpkken, en erger voorkomen, want erger is in haar geval sonde.
Wat dan weer het initiele probleem aansterkt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:57:46 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75288680
Ohhh, Evenstar. Ik had al iets gelezen in het andere topic, maar meisje je krijgt even goed voor je kiezen nu. Zo met je neus op de feiten. Niet makkelijk. Goed dat jullie goede steun hebben van de HA en dat ook meteen met spoed gehandeld wordt. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Maar wens je alle sterkte en kracht toe die je maar wensen kunt. Ik hoop van harte dat het nu allemaal goed gaat komen en dat Arwen van de angst afgeholpen wordt, zodat ze met plezier kan eten wat zij maakt en lekker vind.

En v.w.b. Maud. Ik denk ook steeds meer aan intolerantie. Kleine beetjes kunnen, maar te veel geeft reactie.
pi_75289222
Die foto van lis is echt en wat lijkt ze inderdaad groooohoooot
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75308910
Ah Meike, wat een leuke foto, de spanning straalt er vanaf! En Mikael heb je nu je Pietendiploma? Aan je outfit zal het niet gelegen hebben.

Stiemie, wij jagen hier al maanden leeuwen weg. Die zitten altijd in de slaapkamer en na het boekje lezen neem ik ze onder de arm mee en doe ik ze naar buiten. We moeten dan echt de voordeur open en dicht doen en heel hard zeggen dat leeuwen buiten horen en niet in het huis van Mahre. Dan is het goed. Wij gaan er maar in mee, want in haar beleving zijn ze er echt (net als al die kindjes die ik regelmatig vergeet in de auto te doen of in de gang laat staan, best druk hoor 1 kind, onzichtbare leeuwen en kindjes,......)

Wij hebben gisteren Sinterklaas gevierd, incl. kloppen en ineens kadootjes in de gang. Ze vond het best eng, kroop bij me op schoot en zij heel zacht, ikke beetje bang mama.... Vanmorgen zei ze het weer. Maar verder vond ze het helemaal leuk!!

Nu nog even de rest lezen....
pi_75308998
Och Evenstar en Arwen! Wel fijn dat jullie gesteund worden heel snel terecht kunnen!

En wat zielig voor Maud Chacama!

Het lijkt me echt vreselijk als je zo moet opletten en dan niet alleen met de dagelijkse dingen maar ook met de leuke dingen zoals nu met Sinterklaas.
pi_75325122
Sneu voor Maud.

Hier zijn ze heel erg verwend door de sint.
Ook leuke kleertjes gehad, helaas een maat te klein. Gelukkig wel te ruilen.
En dan nog morgen jarig. Nog meer cadeau's. Geen idee waar we het zullen laten.
Ze was megahyper en doodmoe later, ik wil naar bed! Ik ben moe. Brullen! Zo sneu.
Maar morgen is het (weer) feest.
crosspost van sc
pi_75325853
Zo hee echt een feestoverdosis voor Kim en Tyler dus.

Wat sneu voor Maud dat ze niet ongegeneerd pepernoten en chocoladeletters kan schransen, balen lijkt me dat!

Meike heeft in recorndtempo de pakjes uitgepakt vanavond, en daar werd daarna flink mee gespeeld. Ze vond vooral hamertje tik en de dora domino erg leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75326277
Chacama en Evenstar, het lijkt me zo moeilijk als je kind zo allergisch is en van alles niet mag.
En de nare gevolgen die mis gelopen experimenten en provocaties kunnen hebben, brrrr.....
Even een extra voor jullie en jullie dochters, vooral in deze tijd van het jaar waarin snoepen en schranzen voor de meeste kinderen een vanzelfsprekendheid zijn geworden.

Wij hebben ook Sinterklaas gevierd met mijn schoonfamilie en het was super, een zeer geslaagd kinderfeest!
Sinterklaas en 2 pieten kwamen op visite met een gigantische stapel kadootjes voor Devin, zijn broertje, 3 neefjes en nog een vriendinnetje + babybroertje.
We hebben gezongen, gesnoept en de kinderen hebben zich uitgeleefd met al het speelgoed.
Devin's score: een digitale kindercamera, Bambino loco, een puzzel en een vorkheftruck (speelgoed-variant ).
En morgenochtend komen mijn ouders, zusje + d'r vriend Sinterklaas-brunchen. Nog meer kado's, onder meer een fiets-tractor met aanhanger

Ik ben 10 m inuten geleden voor de 5e x sinds hij om 21:00 uur naar bed ging naar boven geweest. Tranen met tuiten, het heeft allemaal behoorlijke indruk op hem gemaakt geloof ik.
Gisteren ook al op de psz, zwarte pietendiploma gehaald en zelf ook geschminkt als pietje:


Check het schortje dat hij gekregen heeft van de Sint
Zeer kunstig versierd door moi
.... met gevoel voor drama....
pi_75327156
Dit hebben ze allemaal gehad van de sint. (van ons en mijn ouders)


(niet maar 3 blokken natuurlijk )



pi_75327178
Mooi schort Devin!
pi_75331806
Ik kom afscheid nemen, Kim is alweer 4! Tot het volgende topic.
pi_75331875
Van harte gefeliciteerd Kim!

Tot in het volgende topic!
  zondag 6 december 2009 @ 10:20:42 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75332032
Dag tot snel hoor

En proficiat (met) Kim
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 6 december 2009 @ 13:00:44 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75334564
Oeeeeh die foto van Lis! Prachtig!
En Meike, bij de Sint! Cuuuute!

Chacama en Evenstar sterkte met jullie dametjes. Sneu hoor.

Die angsten voor monsters etc kennen wij (nog?) niet. Lijkt me zielig. Ik weet dat mijn zus met haar dochter een tekening heeft gemaakt met 'Verboden voor monsters' erbij. Dat hangt al heel lang op de deur van haar kamer.

Oh, en qua Sint hebben wij het heerlijk gehad. Het allermooiste cadeau is toch wel de hijskraan van 1.20m hoog. Kind stond wel 10 minuten te juichen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 6 december 2009 @ 13:46:31 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75335799
Zo'n hoogwerker met afstandbediening Moonah? Die hebben wij ook .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75335981
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:00 schreef Moonah het volgende:


Oh, en qua Sint hebben wij het heerlijk gehad. Het allermooiste cadeau is toch wel de hijskraan van 1.20m hoog. Kind stond wel 10 minuten te juichen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 6 december 2009 @ 14:14:29 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75336654
gefeliciteerd kim met je vierde verjaardag!

Wij hebben gister ook sinterklaas gevierd. was erg leuk, en een goede vangst gehad
het mooiste was een boekje met allemaal verschillende soorten auto's en vliegtuigen en helipkopters en zo

gelukkig heeft hij 6 cadeautjes nog niet gezien, want hij ging naar bed, dus dan hebben we veel leuks voor straks in de kraamweek.
as. zaterdag gaan we door voor chanoeka!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 6 december 2009 @ 14:18:34 #64
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75336782
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:46 schreef Vivi het volgende:
Zo'n hoogwerker met afstandbediening Moonah? Die hebben wij ook .
Ja, met afstandsbediening.
Ik vind het zo grappig, die fascinatie voor hijskranen, graafmachines, loaders, tankwagens, hoogwerkers, tractoren, treinen, vliegtuigen, ehm, wat beweegt nog meer en maakt een hoop herrie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 6 december 2009 @ 14:24:08 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75336950
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:28 schreef Stiemie het volgende:
Ik zei toen: "he je hebt een gaatje (navel) in je buik hoe kan dat nou??" Zegt Linde heel serieus:"Nou eerst was ik ergens anders en toen kreeg ik pijn en toen was ik hier met een gaatje in mijn buik" Vond het zo'n vreemd verhaal voor zo'n klein meisje.
Ga maar eens in TRU praten, daar kunnen ze je er vast meer over vertellen. Komt vaker voor. Zoek maar eens op nieuwetijdkinderen.

Schiet me net te binnen:
Op de psz was er Sintfeest. Er waren allerlei zakken met cadeautjes en verkleedkleren. En er zat ook een Sinterklaaspak in. Toen heeft de leidster (Nienke) zich verkleed als Sinterklaas en de cadeautjes uitgedeeld.
Komen wij gisteren bij opa en oma. Hangt er een foto van mijn neefje die Sinterklaas een hand geeft. Zegt Thies: "Hé, daar is Nienke!"....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75346849
Ah Eli de Sint-stress ook weer overleefd dus! Hier ook flink verwend en we zijn hard aan het nadenken over hoe we het volgend jaar gaan doen. Nu was het met ouders, schoonouders en mijn zwager, maar dat zorgde niet alleen voor veeeeeeel cadeaus, maar dus ook voor een zeeeeeer lange uitpaktijd... Bovendien deden we dit jaar geen lootjes, maar ja alleen cadeau's voor Linde en Esmee was ook wat raar dus ben ik vrijdagavond nog met mijn moeder naar koopavond geweest... stress alom...

Linde heeft een fisher price kassa, gekregen, bambino loco, duplo railsjes en wissels, 3 boekjes, haarspeldjes, sesamstraat tekenspul, een dvd met buurman & buurman en een duplo doos met pooldieren. En waar speelt ze het liefste mee? Met het tasje dat om de badbeestjes van Esmee zat

Moonah ik ben eens gaan google-en op nieuwetijdskinderen en ik herken er wel wat dingetjes in, maar niet alles. Wel leuk om eens te lezen.

En die Thies met zijn"He daar is Nienke!"
pi_75356507
Het gaat toch snel ineens.
Van dit:

naar dit:


op twee jaar tijd...
pi_75356596
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:46 schreef Vivi het volgende:
Zo'n hoogwerker met afstandbediening Moonah? Die hebben wij ook .
Hier ook.

En idd, al zo een dingen blijven interessant.
Hebben jullie jongens dat ook, dat een auto niet zomaar een auto is? Je hebt een jeep, sportwagens, pick-ups, oldtimers,taxi,... En waag het niet om een van deze gewoon auto te noemen...
  maandag 7 december 2009 @ 00:44:44 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75357530
wauw Bass-miss knap hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75359812
Wow Fons, wat een tekening!

De drukte is hier ook weer voorbij. Bij oma begreep ze niet goed dat alle cadeautjes voor haar waren. Gedeelte staat nu dan ook op zolder. Thuis vond ze het heel spannend (zat al onder de tafel) toen er ineens een zak cadeaus in het halletje bleek te staan. Maar uitpakken ging goed. En gisteren bij mijn vader kon ze niet wachten tot ze het volgende papiertje eraf mocht scheuren. En nu is het over. Voor drie weken, dan zijn mijn schoonouders aan de beurt.

Wat succesnummers zijn de duplo van Nijntje, een spel waarbij je aapjes in een boom moet schieten, een prinssenspel met diamanten (vanaf 4 jaar, dus ze snapt er niks van ) en de topper: een muziekdoosje met een dansende prinses dat nu al niet meer goed dicht gaat, ze is verliefd.
Een raadspelletje van sesamstraat en een torentjesbouwspel snapte ze heel snel, dat is wel fijn, wat afwisseling voor tijdens het memory'en.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 7 december 2009 @ 10:47:42 #71
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_75363273
Al die kinderen reageren echt heel wisselend op de sint-drukte,
Lotte was dit jaar meer onder de indruk van sint en zijn pieten dan vorig jaar.
Grootste toppers van de cadeautjes:
Klei van play-doh met werkmateriaal erbij, Mega Mindy pak met masker, de dolfijnen knuffel (en de speeltje van Lola hahaha)
Nu is eht voorlopig wel over met alle cadeautjes. We hebben nu echt wel genoeg nieuwe spullen in huis
pi_75363594
Fons, wat een mooie tekening!!
Stiemie, hier nog geen monsters onder het bed. Ontkennen zou ik ook niet doen, maar er ook niet helemaal in meegaan.
En een voor evenstar en chaca, wat naar voor jullie meiden dat normaal eten zo'n gedoe is. En nu met de feestdagen nog iets meer confronterend..


Hier ook de Sint-stress overleefd. Chris was na cadeautje nr2 al niet meer weg te slaan bij zijn speelgoed. En had helemaal geen behoefte om nog meer uit te pakken.
Hij heeft de hele avond staan roeren in zijn nieuwe pannen met zijn nieuwe keukengerei. Lekker met pepernoten erin. Maar de surprise voor tante (een chocolademuntjesglijbaan) en van mij (spoel met meters draad) waren eigenlijk ook heel leuk voor hem. De laatste 5 cadeautjes kwamen pas uit de stapel na Chris bedtijd, dus die waren voor zondag. Maar eigenlijk hoefde het van hem niet zo meer
Verder nog boekjes, een neptelefoon, chocoladepietjes, kinderbakset, mini springvorm, en nog wel meer gekregen. Flink verwend..
We waren het weekend weg met mijn schoonouders in een huisje, en Chris was steeds zo lief. Heel gezellig allemaal. Zo heerlijk om van zo'n vrolijk, lief, lachend kind te kunnen genieten!

Nu met kerst nog bij mijn ouders cadeautjes. Kijken of hij dan weer een cadeautjes-overload krijgt. Denk het wel, als ik mijn moeders opsomming van cadeautjes hoor

We hebben ook een nieuw bedritueel te pakken.. Chris wil voor het slapen nog even zelf in zijn bedje lezen. Dan ligt hij dus zo een half uur met een boek op schoot te bladeren. En we mogen het lampje niet uitdoen. Dus we steken af en toe ons hoofd om de hoek, totdat het wel uitmag. Dan gaat hij ook zonder mokken slapen
pi_75371484
Toch nog veel kindjes met sintstress!
Damian had er niet echt last van. Hij snapte er alleen niet zoveel van. Tijdens het uitpakken van de cadeautjes kon hij niet geloven dat alles voor hem was. Na 3 cadeautjes zei hij: Nee ik hoef niet meer hoor! Mijn moeder vroeg aan hem of we de cadeautjes dan maar aan andere kinderen moesten geven en dat vond hij een uitstekend plan.

Wat een vervelende verhalen over monsters. Het lijkt me erg moeilijk om daar een oplossing voor te vinden.
pi_75377418
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:02 schreef YPPY het volgende:
en de topper: een muziekdoosje met een dansende prinses dat nu al niet meer goed dicht gaat, ze is verliefd.

check! alleen kan die hier nog wel dicht, maar voor hoe lang zal dat zijn....
open dicht open dicht open dicht

Knappe tekening van Fons!!!

Meike vanmorgen toen ik haar naar de psz bracht:
"Is juf Agmes(agnes) nu weer een meisje?"
(vorige keer had ze wat schmink op de wangen en een pietenmuts op)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 7 december 2009 @ 23:35:06 #75
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75394746
Hier ook eeeeeeeeindelijk wat nieuws. Na het eeuwig zieke Kortjakje zingt ie nu wat anders:

I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 7 december 2009 @ 23:36:12 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75394794
OMG B. ::o
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75409003
Lekker deuntje

Appelflappen bakken met peutertje is leuk
Slapen is voor peutertje iets minder leuk
Hij zit nu al een dik uur op zijn kamertje. Hij praat vrolijk, leest een boek in het half donker, maar slapen zit er niet in.. Nou ja, zo krijgt hij ook wat rust
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:02:09 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_75420876
Rocka, met beat?

Klinkt lief Deepfreeze!

Ive is vandaag weer gebeten op het kdv. Het lijkt wel een jungle daar en Ive is regelmatig de gebeten hond. Volgens de leidster gebeurde het tijdens stoeien met zijn vriendje. Ik vind het wel vervelend, een keer kan gebeuren, maar hij id nu in 2 jaar tijd zeker een keer of 5 gebeten (wel steeds door andere kindjes). Ive zelf bijt niet, gelukkig. Of zou hij juist van zich af moeten bijten?
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:16:41 #79
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75421576
Ligt eraan, dat van zich af bijten. Je wilt ze niet "aanleren" om te bijten ofzo, maar om je telkens te laten bijten is natuurlijk ook niet leuk.
We leren Mahre niet direct terug te meppen/slaan/bijten doorhalen wat niet van toepassing is, maar te zeggen "niet doen". Maar dat werkt het beste als 1 van ons erbij is.
Ik zou bij KDV vragen er iets beter op te letten en de betreffende kinderen hier op aanspreken. Bij Mahre zit ook een jongetje die aardig strak gehouden moet worden...
Suc6
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:04:00 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_75423576
Ik bedoelde ook niet letterlijk bijten, maar meer dat Ive misschien wat te lief is. Met het kdv heb ik het er al over gehad. Ze doen hun best.
pi_75441454
Sommige kindje bijten niet zo makkelijk van zich af.. Toch wel jammer als ze niet zo goed weten wat te doen in zo'n situatie. En je als ouder ook niet even bij kunt sturen.
Chris begint nu af en toe kindjes te duwen als ze hem dwarszitten. Daar ben ik eigenlijk ook wel blij mee, want die van ons was/is ook niet zo'n terugbijter..

Chris is gistermiddag nog gaan slapen, na 5 kwartier te hebben gelezen hoorde ik een pok. En 10 minuten later ging ik kijken. Lag het boek netjes aan het voeteneind (de pok) en hij netjes in slaap onder de dekens.
Gisteravond ook weer bijna een uur gelezen. Dus vanavond gaat hij mooi wat eerder naar bed. Dan slaapt hij tenminste op een normale tijd..
pi_75470926
Lief vind ik dat lezende peutertjes! Heeft mahre ook een tijdje gedaan. Nu gaat ze vaak lezen als ze wakker is, willen we even kijken of ze wakker is zit ze gewoon op haar gemakkie een boekje te lezen.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:16:20 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75479927
DF, wat lief!
Eli leest ook graag in bed, of de kamer. Maar hij doet gewoon zelf het licht aan, en kruipt dan weer zn bedje in. Dus na het nachtritueeltje gaan we standaard na een kwartiertje kijken of het licht nog uit is

s ochtends is het wel heel makkelijk. als meneer weer eens om half 6 wakker is of zo, gaat hij gewoon een boekje lezen of met zn treintje spelen.

al geeft hij tegenwoordig niet meer aan dat hij wil gaan slapen, dat was zo makkelijk! maar hij gaat gelukkig wel, maar we moeten nu zelf echt op de klok kijken van "het is bedtijd, hup naar boven jij!"

en meneer heeft weer last van zichzelf, best zielig en stiekem ook een beetje vermakelijk, hoe hij dan uit het niks weer eens doet alsof de wereld vergaat naja, maar hij begint met volzinnen te praten (laat duplotoren in zn pap vallen "toren bouwen handje wassen" en een dag later gingen we tafel dekken voor het eten "tafel dekken lekker eten") en de eerste echt volzin was "daar zit de poep!" khoef dus ook niet uit te leggenw aar hij nu ook me bezig is
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75480424
Chris komt dus zijn bedje niet uit.. Hij blijft netjes liggen/zitten totdat wij de deur open doen. Na 4 maanden peuterbed heeft hij nog niet door dat hij eruit kan
Waarschijnlijk ga ik voor kerst zo'n ikealampje kopen, dan kan hij die in bed zelf aan/uit doen, zonder dat er een 240V stekker aan vastzit..

En wat leuk dat Eli meer gaat praten. Chris begint ook meer 3 woord zinnetjes te maken, of 2 zinnetje van 2 woorden te plakken. Zo handig. Alleen de letter K is nog heel lastig. Als hij vraagt om telei, dan mag je de klei gaan pakken. En hij heet tis..
Chris zegt ook steeds vaker van mij, ipv van tis. Leuk die ontwikkeling..
pi_75517156
Heerlijk he, pratende en lezende kindertjes?

Wij hebben vandaag ook weer écht zo'n genietdag!
Vanochtend een kerstboom uitgezocht in het tuincentrum. Dat is al een uitje an sich. Vooral de vissen zijn favoriet. Maar er was ook een enorme uitstalling van die kitscherige bewegende muziekmakende beeldjes en wintertaferelen (hoe heet zoiets?? ). Kind vindt dat natuurlijk geweldig!
Nu zijn we de boom op ons gemakje aan het versieren. Thies loopt hier rond met een kerstmuts op, en twee van die kerstsokken aan (waar wij vorig jaar geld in hadden gekregen).
En het 'paard' en de 'koe' van de stal geven elkaar de hele tijd kusjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:26:42 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75517324
Ohhh Wij hebben gisteraaf met zijn drietjes een kerstboom gehaald, vader & zoon met zo'n karretje door het gure weer (en ik orders uitdelen ernaast).

En toen thuis met z'n drietjes versierd. en de Cars racebaan eromheen gelegd .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75517788
Gheghe!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75517950
haha Vivi, dat ziet er vast beregezellig uit bij jullie! Foto???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75518624
Even jullie mening graag:

Ik twijfel of ik moet vragen of Meike naar een andere groep kan op de psz.
In haar klas zitten 13 kinderen, 10 jongens en 3 meisjes. 1 meisje is dat kindje wat Meike zo plaagt, en het andere meisje gaat bijna naar een andere groep. Er komen voorlopig geen meisjes meer bij. Wel 2 jongens.
In haar groep zitten vrij veel kinderen vanuit een lage sociale klasse, en na de vakantie komen daar nog 2 jongens van bij.
Kort samengevat; Meike heeft geen meisjes om mee te spelen, de groep is behoorlijk fysiek naar elkaar toe (hoor ik van de juf) Meike is vaak erg op haar hoede, en ik hoor dat ze heel rustig is en veel observeert.
Volgens de juf komt ze wel langzaam steeds een beetje los, zien ze vaker een lachje op haar gezicht en durft ze nu soms voor zichzelf op te komen.
Toch vraag ik me af of het voor Meike toch ook niet leuker zou zijn als ze ook wat meisjes zou hebben om mee te spelen. Zo'n rustig kindje steeds maar tussen de rauwdauwers, ik vraag me af of ze zich veilig voelt.

Maar aan de andere kant, ik hoor haar niet klagen. Ze gaat er met plezier naartoe.
Ze vind haar juf enorm lief.
En ze is een kindje wat wel moet wennen aan nieuwe situaties.

Maar aan de andere kant, voordat ze naar de peuterplusgroep zou gaan zijn we een jaar verder.
een vriendinnetje van haar zit in een andere groep, op een andere locatie, met evenredigheid wb jongens/meisjes aantallen. Ik denk erover om te vragen of ze bij haar vriendinnetje in de groep kan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75519027
Karin, Meike zal niet klagen omdat ze niet beter weet. Als ik jou zo hoor, zou ik idd bij die andere groep informeren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75522871
Ik zou ook informeren of ze naar de andere groep kan Karin, helemaal als daar al een vriendinnetje zit.

Wij hebben hier ook gisteren een kerstboom gekocht. Morgen of zondag optuigen. Mahre heeft al wel een eigen boompje, een neppert dat wel. Helemaal blij is ze ermee, zeg gaat er steeds voor zitten om lichtjes te kijken!
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:14:04 #92
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75527097
100 % eens met Moonah en Lenaatje!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:19:19 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75527310
Wat lwuk die verhalen Moonah en Vivi

En ik sluit me ook bij de anderen aan karin

En eli en chris die het goed doen

Gezocht: Mijn lieve meisje, man man man wat een draak, soms hilarisch grappig wel , soms echt stierlijk vervelend
Het is een fase he? ja toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75527680
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:19 schreef _evenstar_ het volgende:


man man man wat een draak


ik ga maandag maar es met Meikes juf praten
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:34:57 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75527929
Wacht maar Meike wordt er ook nog wel een
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75528498
maar wel lieve
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:01:11 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75528866
ik noem maar even wat zijstraatjes op:

Mam ik moet plassen! ik ga vervolgens een uurtje later naar de wc.. 4 wc rollen over de vloer afgerold..
Klaar op de wc, kruipt kind wel verdacht veel onder de salon tafel..
Ik kijk, heeft madam een pakje ham uit de koelkast gepakt en daar ging ze dus telkens een stukje van op peuzelen..
Oke even het bed op maken, uit voorzorg de oude TV, die nog opgehaald moet worden voor de keukendeur gezet. dan kan ze daar iig niet in.
bed opgemaakt, ik zoek arwen zit ze in een hoekje ijs te eten ze heeft dus de Tv verplaatst ijs gepakt tv terug gezet.

Dit gaat dus over een ochtendje he..

En ik kan oprehct zeggen.. dat doet ze anders nooooooit
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75531044
Wel inventief evenstar .

Karin, lijkt me een prima plan om het er met juf over te hebben.

Hier is veel: "neeeeeeee" gevolgd door een dramatisch neerstorten op de vloer en hartverscheurend snikken. Gisteravond hadden we kerstkransjes in de boom gehangen, komt ze aanlopen met zo'n kransje waar ze overduidelijk aan heeft zitten likken. Om em vervolgens maar helemaal in haar mond te stoppen. En vandaag wilde ze die actie op herhaling en boos dat ze was toen we het zagen en nee zeiden . Ik moet er stiekum wel om lachen hoor, hehehe.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75532437
Goed dat je een gesprek aangaat Karin!

Succes met je draakje evenstar. Hopelijk duurt deze fase niet lang.
pi_75532584
Evenstar!! Wel slim van haar maar op het moment zelf!
Nijna heel herkenbaar dat ter aarde storten bij nee!!!

En toch vind ik het stiekem wel leuk, dat hele eigen willetje!
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:29:29 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75534841
Evenstar, wat vervelend dat ze een draakje, maar even een postieve noot..... ze draakt wel MET eten. IJsjes en ham.... en verder zal ze ook vast echt een draakje zijn met haar eigenwijze lieve dingen...
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:23:53 #102
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75536736
Draakje Arwen

Devin is nu heel erg van de fantasiespelletjes. De knuffels, badeendjes, poppekastpoppen, Little People-mannetjes enz. voeren hele gesprekken met elkaar. En die beginnen vrijwel altijd hetzelfde:
"Hai"
"Hoi!"
"Boerderij zoeken?"
"Ja!"
"Boerderij nou? Boerderijhij, waar bejje dan??"
"Gaan we rennen?"
"Ja, boerderij zoeken!"
En dan sjeest hij door het huis met in elke hand een knuffel die dan op zoek gaan naar de koeien, de varkens, de geiten etc.
Echt genieten om hem zo te zien en te horen! Vaak kan ik maar eventje toekijken voordat ik er ook bij betrokken word, dan blijkt mijn knieholte ineens het bed voor de kuikens te zijn geworden ofzo
.... met gevoel voor drama....
pi_75542731
Hihihi Kers .

Hier hebben we zo'n boerderij van Duplo en die hebben we in 3 verdiepingen gebouwd zeg maar.
Het onderste stuk is de winkel en de verdiepingen daarboven daar wordt geslapen volgens Mirte.
Enige wat ik kan bedenken hoe ze daarbij komt is omdat opa en oma boven de winkel wonen (maar daar staan dan weer geen koeien/schapen/honden/paarden in de winkel ).
Ze kan ook heerlijk in de weer zijn met boeken en puzzeltjes.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 12 december 2009 @ 08:48:47 #104
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75542860
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:35 schreef Lenaatje het volgende:
En toch vind ik het stiekem wel leuk, dat hele eigen willetje!
Wil je even tegen het eigen willetje op de stoel zeggen dat ze een broodje gaat eten...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:14:21 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75552862
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:29 schreef chacama het volgende:
Evenstar, wat vervelend dat ze een draakje, maar even een postieve noot..... ze draakt wel MET eten. IJsjes en ham.... en verder zal ze ook vast echt een draakje zijn met haar eigenwijze lieve dingen...
Dat zat ik dus ook te denken!
Maar ik kan me voorstellen dat het irritant is, ja!

devin,wat lief!

mirte ook aan de drama's, gezellig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75556985
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:48 schreef Tazz het volgende:
Wil je even tegen het eigen willetje op de stoel zeggen dat ze een broodje gaat eten...


Draakje Arwen Wel slim gedaan van haar!

Karin ik zou het zeker vragen hoor. Linde heeft een paar meisjes bij de opvang met wie ze het goed kan vinden en het is wel erg leuk hoor van die kleine-meisjes-vriendinnetjes

Kersjes dat klinkt gezellig zeg!

Hier is alles net wat wij niet willen. Linde zit in bad:"mag ik nog in bad spelen?" Ja hoor dat is goed "NEEEEE ik wil niet blijven spelen!!!!! Ik wil uit!!!!" En alles wat niet mag wordt standaard gevolgd door een luide sirene.

Morgen gaan we naar het tuincentrum voor een boom. Ze vertelt al de hele week aan iedereen die het maar horen wil (de slager, de postbode, mensen in de tram) dat we met opa en oma een kerstboom gaan kopen, dus ze kijkt er wel erg naar uit

Linde kijkt terwijl ik dit typ met mijn een filmpje op Youtube. Ze is helemaal in de ban van kerstliedjes dus ze kijken naar kindjes die O denneboom zingen. Maar dan zingen de kinderen ineens een hele andere tekst. Linde helemaal boos tegen het scherm:"Nee dat is niet goehoed! Het is met kaarsjes en takjes!"
pi_75559500
Lol Linde

Mirte zong poesje mauw: "oh wat heeluk pullek wij"
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75562114
Meike ligt voor het eerst in het grote bed....

Het duurde ruim 2 uur voor ze sliep, en heeft wel 100 keer gevraagd of ze er niet uit ging vallen.
2 tuinstoelkussen en het dekentje van het ledikantje ernaast gelegd, just in case...

Meike zei afgelopen week tegen mijn broer die achter de pc zat dat ie even naar "toetjoep" (youtube dus he)moest gaan om kabouter plop op te zoeken....aaaaah
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:18:28 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75564357
Zo raar dit; peuter is al sinds zijn derde (nu 3 1/2) luiervrij behalve 's nachts. Maar de laatste weken gaat het iedere dag een paar keer mis. Boos worden helpt niet, rustig praten niet. Hij belooft iedere keer vol overtuiging verbetering. Zijn deze week met stickervel begonnen weer en hopen dat dit werkt. Iedere keer als hij naar de wc is geweest en zijn broek is nog droog (want hij vergeet het dus altijd net te laat) krijgt hij een sticker. Vol vel = kadootje.
En toch gaat het nog regelmatig mis. We hadden echt geen idee hoe we dit nu moesten doorbreken. Vandaag is de eerste dag dat hij droog is en dat is een voorzichtig waard. Hoop zo dat het sticker-systeem nu werkt. Want we hebben echt geen idee waarom het ineens niet meer lukt.

Hebben trouwens 23 dec. afspraak bij de oogarts. Zie wel op tegen het feit dat hij na het druppelen nauwelijks tot niets meer ziet en dat ik zo een half uur met hem in de wachtruimte moet zitten. Iemand nog tips?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 13 december 2009 @ 00:22:25 #110
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75566475
Enige tip die ik heb is een zonnebrilletje voor hem, dutch. En als hij het leuk vindt een MP3-speler oid met verhaaltjes bijv.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75567652
Ja inderdaad, sprookjes op de iPod Als je nodig hebt PM je maar, ik heb een hele lading op mp3.
Oeh en dat wel-niet-wel-niet zindelijk zijn is hier heel herkenbaar, maar dan bij Dylan. Maar daar zal ik je maar verder niets over vertellen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75570445
Dutch, zonnebrilletje is een goed idee, vooral als het zonnig is. Want je pupillen worden wijd van dat spul en reageren dus even niet op licht.
Is het eventueel een idee om een rondje door het ziekenhuis te wandelen of wat te gaan drinken in het restaurant ofzo? (als je even aangeeft dat je een rondje gaat lopen en afspreekt rond een bepaalde tijd terug te zijn dan is dat vast prima).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 13 december 2009 @ 10:12:33 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75570757
Dutchie, reageert Peuter misschien niet op alle drukte nu. Onrust en veel spelen kan misschien er voor zorgen dat ie vergeet te gaan plassen. Maud heeft de laatste tijd ook meer ongelukjes. Die wil na het slapen 's middags niet eens d'r luier uit. Ze gaat dan wel op de wc plassen, maar poepen gaat soms ook weer in de luier.

Succes bij de oogarts. Denk dat de tip van de ipod een hele goede is.
  zondag 13 december 2009 @ 10:16:21 #114
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75570791
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 20:55 schreef Nijna het volgende:
Lol Linde

Mirte zong poesje mauw: "oh wat heeluk pullek wij"


Hier wordt er gezongen:

"Oh denneboom, oh denneboom
Wat zijn je takken wonderschone vlinder"

Hoe bedoel je iets te vaak Rupsje Nooitgenoeg voorgelezen gekregen?

En die Linde, zo lekker dwars!

Wij gaan zo ook een kerstboom kopen. Jullie ook naar tuincentrum Osdorp toevallig? Wij gaan elk jaar, ik hou er zo van
.... met gevoel voor drama....
pi_75575116
Wat lief, die zingende kindjes

Evenstar, jou engeltje ben ik ook niet tegengekomen. Maar kun je naast die ham onder de tafel niet nog wat andere voedzame hapjes zetten

Karin, ik zou het ook gewoon vragen. Chris heeft nu ook een echt vriendje op het KDV, en nog een jongen waarvan we de naam ook regelmatig horen. Zeker als meike qua aard niet echt tussen rest valt, dan is het misschien de overstap wel waard.

Ik ben zo blij met mijn kereltje.. Allemaal goed humeur de laatste paar dagen. Hij wil allemaal eten wel uitproberen, en lust nu opeens wel leverworst, tomaatjes en feta. Hij speelt lief, weinig drama-buien etc.
Donderdagochtend op de kruipgroep ook al redelijk vrij gespeeld. Vrijdagavond ging hij los in de ballenbak van het tuincentrum. Normaal/voorheen, wilde hij daar echt niet zonder ons spelen. EN helemaal niet als er meer kinderen waren. Nu was hij gezellig met een 6-jarig jochie aan het ballengooien. Ook tussen de andere kinderen ging het prima. Zo leuk om hem dan te zien genieten.
Wel opvallend dat het samenloopt met mijn betere humeur die ik in de weken na mijn operatie heb gekregen
  zondag 13 december 2009 @ 14:57:25 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75578467
DF, wat fijn dat Chris weer zo vrolijk is!
Ik weet niet of het iets betekent, maar eli kan sinds een week ook superveel meer (wel nog met dramabuien,want hij moet nog even wennen aan het nieuwe begrip), maar ze liepen tot nu toe steeds zo gelijk op qua sprongen in de ontwikkeling, dat chris wellicht ook net weer een boost heeft gekregen?
Hoeft niks met jouw humeur te maken te hebben (ivm schuldgevoelens en zo )
wel fijn dat je je weer beter voelt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75583071
He Davinia, Het is ook gewoon een sprongetje, 2 kiezen door en de sinterklaasdrukte. Maar Chris reageert ook wel een stukje op mijn humeur. Dat deed hij ook al toen hij nog maar een paar maand oud was.
Er is verder niks aan te doen, en nu is het beter. Dus me schuldig voelen valt wel mee. Ik kon ook weinig aan de situatie doen. Ben allang blij dat ik zo snel geholpen kon worden.
  maandag 14 december 2009 @ 10:38:23 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75605808
is chris zijn gebit nu klaar?

eli is een beetje raar.
gisteravond wilden we hem naar bed doen "nee lapeh, nee lapeh! " en zo.
we doen de deur van de woonkamer open, traphekje open, en meneer stuift als een haas naar boven, zijn kamer in, springt zijn bed in met kleren en al, trekt de deken over zich heen en gaat zingen
"laap eli laap,
buiten schaap
voetjes
zoetjes
laap eli laap"

en een lol dattie had!

zoooo schatiig!

het nachtiruteel krijgt dus een extra dimensie. stap 1: haal eli uit zn bed
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 december 2009 @ 10:39:53 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75605856
ik werd vannacht wakker om 6:00 met het liedje van thomas de stoomlocomotief in mn hoofd

en toen werd max vanmorgen wakker begint ie te zingen: "ik word aaltijd wakker met een wijsje in mn hoofd"

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75606567
Eli, wat een grapjas!
Toevallig dat Chris nu ook allerlei gekke grappige dingen begint te doen (expres van zijn bakfiets vallen, en een lol daarna) Die jongens lopen echt leuk gelijk op.
We moeten nu nog 2 kiezen boven. Bij Chris komen kiezen meestal met zijn 2-en. Dus hopelijk nog maar 1 keer ellende

En een helderziende Max.. Wat een toeval
  maandag 14 december 2009 @ 19:58:18 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75624815
Ah, die Eli.

Thies heeft vannacht voor het eerst (bewust) overgegeven. Hij lag te kokhalzen en slikte het steeds weg. Ik was gelukkig op tijd met een handdoek eronder.
"Spuug maar uit", zei ik.
Dat deed hij dus, toen een heel vies gezicht.
En toen een verontwaardigd/verbaasd: "Niet lekker ".....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 december 2009 @ 20:16:06 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75625652
ach gossie thies toch..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75625995
Wat lief van Eli en Chris.

Ach wat sneu voor Thies. Lekker is anders ja.
Raakte hij niet in paniek? Damian vindt het heel eng als hij moet overgeven.

Damian is ineens gek op puzzelen! Hij snapte er tot aan 2 dagen geleden niks van. Hij kon niet eens een puzzel maken van 4 stukjes. Maar nu heeft hij het door.
De puzzels van ruim 20 stukjes zijn niet meer goed genoeg. Vandaag is hij begonnen aan een puzzel van 50 stukjes. Hij is al een heel eind. Ik ben benieuwd of hij hem morgen kan afmaken.
pi_75626208
Wow appelsap, wat een ontwikkeling ineens!
Leuk zeg, hier wordt ook fanatiek gepuzzeld, maar meer dan 16 stukjes hebben we niet (nu 15, want er is er 1 zoek en ik krijg nog niet uit Mirte waar ze die heeft gelaten... ze krijgt met kerst een vloerpuzzel met meer stukjes, ben benieuwd of ze dat ook al kan...)

Arme Thies
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 december 2009 @ 20:58:05 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75627548
Wat goed van damian

Ook even hier een update over het bezoekje bij de prelogopediste.

De voedselangst zal hoogstwaarschijnlijk altijd een probleem blijven, daar kan ze weinig aan doen.
Ze zal nl. wel vaker nog een bewuste/onbewuste provocatie krijgen en dus ook een reactie.
En dan wordt die angs dus weer aangewakkerd, een rondgaand cirkeltje dus.
Wel ook na een vragenlijst etc. van haar kwam naar boven dat ze dus hoofd sensorisch niet op orde is.( vandaar dus ook de angs bij dieper water overzicht moeten hebben en bang water onverwachts binnen te krijgen en dus verslikken( verdrinkingsangst) even zo met douchen water op haar hoofd, tandenpoetsen, mondje poetsen. Ze moet daar de controle overhebben. Ander sis het nieuw eng en verwarrend.
Bij 99 van de 100 kinderen die een sonde/ of een onderzoek met sonde krijgen, verslikken zich vaak, en bij de meeste is het kortdurig een trauma, maar wordt niet in het geheugen opgeslagen.
Ze heeft dus een te goed geheugen (dat is ook wel merkbaar met andere dingen vooral op visueel gebied)
Daardoor blijft die ervaring dus bij haar naar voren, en is het dus een langdurig trauma
Dit heeft weer te maken dat ze dus bepaalde ontwikkelingen zoals de slik reflexen/verslik reflexen/ kauwreflexen niet op de natuurlijek manier heeft ervaren ivm de hele late start van bijvoeding.
Kauwen is aangeleerd, maar de sensoriek die erbij hoort mist ze.,eveneens als stuctuurherkenning en tastzin zijn dus niet op de natuurlijke manier tot stand gekomen.
Nieuw eten=andere nieuwe structuur = in combinatie met de angst voor nieuw eten voor de pijn een verdubbelde angst dus.
Dus we gaan aan de slag om de sensoriek te verbeteren, juist aan te leren dmv oefeningen en kijken wat kan haar mondje allemaal, en leren dat ze er nog veel meer mee kan.
Die angst moeten we accepteren, en dus voorlopig niks nieuws proberen ( ook niet in andere vorm ) nu mochten we toch al geen nieuwe producten proberen dus dat scheelt.
Maar niets pushen eten neer zetten complimenteren als ze eet, eet ze niet niet boos worden oid.
En maar hopen dat het weer overwaait.
Wel kijken dat ze niet teveel gewicht verliest zodat sonde voeding niet nodig gaat zijn.
Mocht dit allemaal (te) weinig effect uithalen, komt het toch op de eetkliniek in utrecht uit.
Maar we proebrne eerst dit. want misschien kan die sensoriek al een deukje in de cirkel maken.
Dat effect willen we behalen. en maar hopen dat ze ouder wordt en beter gaat begrijpen dat soms eten je pijn doet, maar dat dat niet expres gebeurt, maar eten ook heel fijn en lekker is.

Aardig dubbel gevoel dus, maar we gaan van het positieve uit
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75628379
Wauw Evenstar, je bent al wel een hoop meer te weten gekomen. Het lijkt me moeilijk om dat allemaal te horen over jouw meisje.. maar wel ontzettend fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt.
Ik hoop van harte dat het effect gaat hebben en dat Arwen een fijner/positiever gevoel en beeld krijgt bij 'eten'.
  maandag 14 december 2009 @ 21:30:26 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75629221
Behoorlijk confronterend Evenstar. Maar inderdaad uitgaan van het positieve!
pi_75632694
Eli en Chris Leuk ook dat ze zo gelijk opgaan!

Appelsap wat knap van Damian! Een puzzel van 50 stukjes! Dat is hier echt nog even een ver-van-mijn-bed-show hoor.

Arme Thies. Raakte hij niet in paniek? Linde was de laatste keer dat ze ziek was helemaal bang toen ze moest overgeven (misschien ook omdat ze het 2x vol over mij heen deed ) En wij maar zeggen dat het echt niet erg was enzo en dat hielp gelukkig uiteindelijk een beetje.

Wat ben je een hoop te weten gekomen evenstar! Fijn dat je van het positieve uit kunt blijven gaan want het lijkt me allemaal erg moeilijk en zwaar voor jullie allebei

Erg vaag moment gisteren. Ik had Esmee een truitje van Linde aangedaan en Linde zei meteen toen ze Esmee ermee zag:"He da's mijn trui!" Sorry hoor maar dat is maatje 62 dus toen was ze zo'n 3 maanden toen ze 'm voor het laatst heeft gezien. Hoe kan ze dat nou onthouden hebben? Dacht al aan een foto die we hebben staan in de huiskamer, maar daarop heeft ze die trui helemaal niet aan Kan me echt niet voorstellen dat ze dat echt gewoon nog weet.

En Linde is zo lekker aan het kletsen. Ze maakt echt al lange zinnen zoals "Waar is opa nou gebleven?". Morgen naar de rai voor de 2e prik. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden...
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:31:51 #129
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75642597
Misschien heb je het ooit gezegd Stiemie dat Esmee de kleertje van Linde krijgt. Maar dat ze het zo goed ziet is inderdaad bijzonder.

En Thies nog een extra voor jou. Hier is het ook altijd schrikken als er gespuugd wordt. Fleur riep dan honderd keer sorry en wij maar zeggen dat ze er niets aan kan doen.

Damian. 50 stukjes.... poeh da's wel veul hor. Super knap. Maud vind puzzelen ook geweldig, maar bij twijfel mag Fleur altijd helpuh.

Kleine kletsende peutertjes

Maud oefent op dit moment voor zeehond. Ze hoest alles bij elkaar, maar het is gelukkig een echte verkoudheid. Ze is gisteren gecontroleerd bij de HA en alles was schoon. Dus wij gaan vrijdag voor de 2e prik.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:27:36 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75644246
Evenstar, pluim voor jullie beiden hoe jullie dit doorstaan.

Wel gezellig liedje toch Pinquit?

Bedankt voor de tips trouwens allemaal. Dat van die zonnebril ga ik zeker doen en sprookjes ook (hebben er genoeg gelukkig). En verder inderdaad maar wandelen met hem.

Stickervel begint te werken. Gister ging het toch weer mis. Maar daarvoor al 2 dagen helemaal droog.
Hij plast trouwens wel vaak, is me eerder nooit opgevallen. 8 keer per dag is geen uitzondering. Kan me dat van de oudste niet zo goed herinneren. Is dat bij de andere leeftijdsgenootjes (3 - 4) ook zo?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:33:34 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75644430
ja dutchie, Arwen plast ook zo;n 8 keer de dag

Arwen heeft die terugval in februari ook gehad, ik denk misschien net die schommeling van het spelen/bezig zijn en denken het og even op te kunnen houden, maar nog niet een blaas die sterk genoeg is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75644535
Dutchie, Meike moet ook best vaak plassen. Maar ook soms een hele morgen niet, ze kan het ook heel goed ophouden, bijv op school plast ze bijna nooit.
Succes bij de oogarts...!

Evenstar. dat lijkt me zo moeilijk die strijd met het eten!

Damian, 50 stukjes!!! mijn hemel! Dat is wel heel knap zeg!

Arme Thies, zo overgeven, zielig!

Juf van Meike kwam al bij me gister, voordat ik iets had gezegd.
Ze was al bij de leidinggevende geweest om aan te kaarten dat er echt echt meisjes bij moeten komen. En ze had nog eens nagedacht over ons vorige gesprekje (toen gaf ik aan dat ik het niveau zo laag vond qua spelletjes/puzzels enz....ze hebben er bijv altijd knopjespuzzels liggen) en juf had dus niet in de gaten dat Meike al een eindje verder was op dat gebied. Ze was blij dat ze dat nu weet, en wil Meike wat meer individuele tijd geven om dingetjes te doen, zoals memory en dat soort dingen.
Verder zei ze dat Meike wel degelijk aansluiting had bij een paar jongens in de klas die ook rustig en wat afwachtend zijn.
Misschien moet ik het nog maar even aankijken, en ik ben van plan om straks in januari een ochtend te gaan kijken. Meike zal dan ws zwaan-kleef-aan zijn, maar ik kan dan in ieder geval wel zien hoe de groep is, of Meike daar dus inderdaad aansluiting zou kunnen hebben, en wat ze allemaal doen op zo'n ochtend.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75645939
Wat fijn dat Meike toch aansluiting heeft. Het zou wel fijn zijn als er wat meer meisjes bijkomen, maar dat is dus even afwachten?
En goed dat ze Meike wat meer individuele tijd gaan geven. Wat uitdaging lijkt me voor haar wel fijn.

Damian plast steeds vaker op het potje! De laatste paar dagen doet hij het elke keer netjes als zijn luier uit is. Met luier aan lijkt hij het niet aan te voelen komen. In de kerstvakantie gaan we er dus maar flink mee aan de slag.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 15-12-2009 12:37:24 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:26:25 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75646044
bij max verschilt het hoevaak hij plast. soms 8, soms 4.
tegenwoordig wordt ie midden in de nacht wakker omdat ie wil plassen. maar een droge luier is nog niet voorgekomen 's nachts

poepen hier ook nogsteeds in de luier trouwens.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75647993
Evenstar, wat een verhaal zo. Maar wel fijn dat alles zo uitgeplozen is. En jullie ergens mee aan de slag kunnen..

Puzzels van 50 stukjes! Knap zeg Damian!
hier gaan 2 stukjes wel goed, maar Chris speelt liever met zijn trein/auto/bal

Arme Thies, Was het eenmalig, of is hij verder ook ziekjes?

Stiemie, wat bijzonder, net zoals die opmerking laatst over geboren worden. Maar misschien pikt ze stiekem een hele hoop op van wat je haar/je man of andere verteld.

Karin, het is natuurlijk wel fijn als ze toch aansluiting vind. En misschien ook wat andere meisjes er nog bij. Haar weghalen zou weer jammer zijn als de juffrouw haar wat leert kennen, en ook op nivo dingen gaat aanbieden.
Even aankijken zou ik ook doen, switchen kun je begin volgend jaar ook nog wel doen.

En zindelijkheid


Hier alles rustig verder. Kereltje was wat moe vandaag, maar toch gezellig mee naar de tandarts en de Ikea. En nu natuurlijk heerlijk in bed, lekker slapen
pi_75663636
Gaat het alweer wat beter met Maud? En met Thies?

Fijn Karin dat ze er dus wel mee bezig zijn bij de peuterspeelzaal. En leuk dat ze dus ook wat aansluiting bij de rustigere jongetjes heeft. Hopelijk heeft Meike ook wat aan de extra aandachtsmomenten. Klinkt in ieder geval helemaal niet verkeerd!

Ik denk ook dat Linde het gewoon eens opgepikt heeft van de kleertjes van Esmee. Lijkt me in ieder geval niet dat ze dingen echt zo lang kan onthouden. Vanaf nu dus maar heel goed opletten wat we zeggen als ze erbij is.

Enneh zindelijkheid wat is dat? Toevallig heeft Linde gisteren 1x op het potje gepoept, maar ondanks alle lofzangen is alles daarna gewoon in haar luier terechtgekomen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:48:35 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75665200
Komt vanzelf die zindelijkheid.

Hoesten blijft hetzelfde. Maar ze is nog steeds even dwars als gezellig. Dus het zal wel meevallen.
pi_75671314
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:10 schreef Stiemie het volgende:

Enneh zindelijkheid wat is dat? Toevallig heeft Linde gisteren 1x op het potje gepoept, maar ondanks alle lofzangen is alles daarna gewoon in haar luier terechtgekomen.
Of je stookt de verwarming op naar 30 graden en laat maar sjouwen in het ondergoed.

Zal zo eens kijken hoe Meike erbij ligt, die slaapt sinds 3 nachten in het grote bed, maar ze is steeds zo bang dat ze eruit valt. (al is dat nog niet gebeurd)
's ochtends als ze wakker wordt is ze steeds zo verbaasd dat ze nog in bed ligt en niet ernaast.

Hoe lijkt het hier met de reacties op de griepprik?
Ik heb er zo heel erg geen zin in....
(vrijdag moeten we)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:18:16 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75671512
Dean poept al 2 weken op de wc, maar dat komt omdat ik hem er elke ochtend opzet op zijn vaste euhhm..poeptijd Tis een echte man wat dat betreft . En plassen doet ie ook regelmatig op de wc. Vooral als ik hem omkoop met stickers en autootjes . Maar als we weggaan doen we altijd nog een luier om hoor, echt zindelijk wil ik hem absoluut niet noemen. Maar het gaat de goede kant op iig.

Karin, wij doen de 2e prik niet.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75671671
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef Vivi het volgende:
Dean poept al 2 weken op de wc, maar dat komt omdat ik hem er elke ochtend opzet op zijn vaste euhhm..poeptijd Tis een echte man wat dat betreft . En plassen doet ie ook regelmatig op de wc. Vooral als ik hem omkoop met stickers en autootjes . Maar als we weggaan doen we altijd nog een luier om hoor, echt zindelijk wil ik hem absoluut niet noemen. Maar het gaat de goede kant op iig.

Karin, wij doen de 2e prik niet.
Neemt 'ie ook nog tijdschriften mee naar de wc om er vervolgens een half uur te blijven zitten?
Ik snap nog steeds niet waarom mannen dat fijn vinden, een half uur in die teringmeur zitten....bah
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:29:07 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75671922
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Neemt 'ie ook nog tijdschriften mee naar de wc om er vervolgens een half uur te blijven zitten?
Ik snap nog steeds niet waarom mannen dat fijn vinden, een half uur in die teringmeur zitten....bah
Ik heb er zelf Cars-boekjes neergelegd om het aantrekkelijk te maken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75677424
Hoe lang mag een peuter diarree hebben...?
Laatst een week gehad, begon echt dun met veel verschonen op een dag en werd gedurende de week weer wat vaster met 2 a 3 luiers per week. Afgelopen week was het eigenlijk weer zo goed als normaal.
En nu is ze alweer aan de diarree.
Ze drinkt niet teveel (eerder te weinig, krijg er niet meer in)
geen appelsap (hooguit 1 bekertje roosvicee op een dag en verder thee en melk en water)
Ze krijgt gewoon bruin brood.
Verder lijkt ze ook niet ziek ofzo, maar ik blijf aan het wassen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75677721
Pff Nijna lastig. Even de huisarts bellen anders?

Hahaha Dean is al een echte man zo Krijgt ie met kerst ook een scheurkalender voor op de wc Vivi?

En Karin ik vervloek die 2e prik Gisterenavond mijn vriend en ik allebei 38,5. En vannacht van half 3 tot half 6 opgezeten met Linde met hoge koorts. Vanmorgen had ze nog 38,8 dus ze blijft een dagje thuis van de opvang. Esmee is ook al niet helemaal lekker door een zware verkoudheid. En ik had nog wel gehoopt dat ik overdag wat bij kon slapen... Zal er maar niet teveel op rekenen
pi_75677751
Ik moet straks zelf naar de huisarts, dan vraag ik het gelijk even.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75677953
Nijna, ligt ook een beetje aan de oorzaak denk ik. Bij tandjes/kiezen kun je er weinig aan doen. Maar als het een virusje is, moet je het vaak ook uitzieken. De huisarts vragen is wel het handigst denk ik..

Dean
Een echte stoere man!

Stiemie, hopelijk is het snel uitgewerkt.
Wij mogen morgen de prik halen. Hopelijk geen reactie, net als de 1e keer..
pi_75679122
Kiezen zou kunnen, maar ik zie ze nog niet verschijnen... maar ik vraag het straks wel even.
Zolang ze er niet ziek van is en geen uitdrogingstekenen vertoont zal het vast ook allemaal hardstikke meevallen en alleen vervelend zijn.

Wij gaan vanmiddag voor de prik en ik hoop ook dat we er net zo goed vanaf komen als vorige keer...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 16 december 2009 @ 12:18:08 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75683111
Nijna, inderdaad even navragen. Maar mijn HA heeft mij ooit gezegd zolang je 3-4 plofluiers (volle plasluiers) op een dag hebt is het goed. En verder neus en ogen goed in de gaten houden. Als die nat blijven (slijm en vocht) dan is het goed. Maar misschien wil de HA wel even een kweekje doen om een virus te achterhalen.

Maud heeft vanavond kerstviering op de peuterspeelzaal. Met zijn allen aan tafel gezellig frites eten in het 'donker'. En dan mogen we ze op 6 uur ophalen.
pi_75684722
Mikael had net kerstontbijt op de psz. "En weet je mama? Toen stak jufvrouw zomaar vuurwerk aan in de klas Binnen mama!! Dat mag helemaal niet he? "
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 16 december 2009 @ 13:06:57 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75684820
Hihi Mikael. Het zullen wel sterretjes geweest zijn. Maar de rechtvaardigheid van kinderen gaat ver. Het mag niet, dus mag de juf het ook niet. Vond ie het wel gezellig?
pi_75684947
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef chacama het volgende:
Hihi Mikael. Het zullen wel sterretjes geweest zijn. Maar de rechtvaardigheid van kinderen gaat ver. Het mag niet, dus mag de juf het ook niet. Vond ie het wel gezellig?
Ja het waren sterretjes. Ja hij was er diep van onder de indruk dat ze dat zomaar binnen deed. Juf vertelde wel dat ie ook nog eerst boos was. En ja hij vond het heel gezellig. Toen ik hem ophaalde wilde ie niet mee: ik ben er nog maar zo kort!

Hij is steeds overal maar zo kort. Gisteren waren we de hele dag bij mijn ouders. Echt totaan dat ie eigenlijk al naar bed moest. Zaten we in de auto naar huis. "Ik vond het zo gezellig vandaag eigenlijk wilde ik niet naar huis we waren er nog maar zo kort!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75685636
Wat leuk al die kerstvieringen voor die kleintjes! Wordt het meteen zo echt Kerst van voor je gevoel.

En inderdaad als je zegt dat iets niet mag, waaaaag het dan ook niet om het toch nog even zelf te doen Ik wilde vanmorgen iets rechthangen in de kerstboom en hoorde meteen "nee mama niet aankomen dan gaat ie stuk!"
pi_75687935
Ik ben hier al veel te lang niet meer 'geweest'.

Maar ik ben zo blij en trots: S oefent nu een dikke week op de wc en jet gaat gewoon helemaal goed! Plassen, poepen, geen ongelukjes...! zaterdag en vandaag ook echt naar de stad gegaan, steeds zonder luier aan. Superfijn!
  woensdag 16 december 2009 @ 15:55:16 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75691664
wat is 't toch een geweldig stoer dudetje, MvD!
in de haak.
pi_75693311
Ze gaan een kweekje maken.
Mn arme meid heeft zulke zere billen, verschonen is gillen... We smeren al vette creme elke keer, ik pak een washandje in plaats van billendoekjes... iemand nog ideeën?!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 16 december 2009 @ 20:51:48 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75703765
Nijna zijn d'r billetjes open? Want dan zou je er maizena op kunnen doen. Dat hielp bij Maud erg goed. In elk geval sterkte en hopelijk meer duidelijkheid na de kweek.

Maud vond het kerstfeest erg spannend. Ze wilde niet naar 'school' en toen we er aan kwamen had ik last van een klein aapje. De leidster heeft ze van me afgepeld en gelukkig kwam d'r beste vriendinnetje net aanlopen en was het hevige verdriet vrij snel voorbij. Later kon ze gelukkig wel vol overtuiging vertellen dat ze frites gegeten hadden en dat het toch wel leuk was.
pi_75704032
Wij gebruikten van die wegwerpwashandjes van kruidvat toen Linde het adenovirus had (6 weken lang diarree ).Scheelt je een hoop was. En soms even lekker in haar blote billen laten lopen zodat het kan luchten. Arm grietje.

Ah en Maud met haar Kerstdiner
pi_75704306
Maud, spannend he kerstdiner!

Zag net met wassen dat haar billetjes toch open zijn, ik ga morgen even maizena halen.
We hebben wat verdovende creme gesmeerd en daarna goed ingesmeerd voor ze naar bed ging. Ze is in slaap gevallen, straks nog even kijken of we nog moeten verschonen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 16 december 2009 @ 21:06:59 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75704455
FIjn dat ze in elk geval in slaap is gevallen. Dat vind ik altijd zo zwaar bij zieke kindjes. Ze zijn zo op, maar kunnen niet slapen van de pijn of het ellendige gevoel wat ze hebben.
pi_75704503
Wat zielig voor je kleine dametje Nijna!
Sterkte drmet!

Kerstdiner voor de kleintjes....Meike ook al vanmorgen.
Die vond het ook maar raar geloof ik.
Maar ze had het wel leuk gehad.
En nu vakantie!!! "wat is dat vakantie....? dan hoef je een poosje niet naar school..... o ga ik morgen weer naar school?"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75728130
Wat sneu voor je dametje.. Inderdaad even in de blote billen laten rondlopen voor het helen. Maar of je dat durft

Wij hadden vanochtend kerstbrunch op de ontmoetingsgroep. Er waren veel kindjes, dus Chris wilde liever niet spelen maar bij mij hangen. Ook gezellig. En hij heeft weinig brood op, maar wel heel veel fruitsalade.

De prik zit er hier ook weer in. Hij heeft 3 keer een brul gegeven: bij het aanprikken, bij het inspuiten, en bij het pleister plakken. Maar toen hij een vlaggetje kreeg was het direct weer over. En bij de uitgang lekker een waterijsje gekregen. Dat vond ik dan wel weer raar met dit weer. Maar 't kind was blij
Ik was eigenlijk van plan te weigeren, maar als zo'n man op hurken bij je kind gaat zitten en "ijsje?" zegt, dan is dat toch ook gemeen
pi_75728223
Waarom was je van plan het te weigeren Deepfreeze? Vanwege het weer?
Bij ons deelden ze lolly's uit voor de kinderen, dat vond ik wel raar, helemaal als je nagaat dat het door de GGD wordt georganiseerd, zou je eerder iets gezonds verwachten.
Ben benieuwd wat ze morgen voor leuks in petto hebben, een prik in ieder geval denk ik
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75728464
Inderdaad het weer. En omdat we nog naar buiten moesten. Als we ergens binnen warm hadden kunnen zitten had ik het minder erg gevonden. Dat het GGD zoetigheid uitdeeld vind ik ook raar. Doe dan een appel ofzo..
Chris was eigenlijk met zijn vlag al blij genoeg.
pi_75729094
Bij de RAI deelden ze mandarijntjes uit, met dank aan de Plus supermarkt. Wat er uitgedeeld wordt heeft dus meer te maken met welke sponsor ze kunnen strikken en wat die beschikbaar stelt

De prik bij Devin ging zoals verwacht goed afgelopen maandag. "s Nachts echter kregen zowel hij als ik koorts (manlief had niks) en hij was de hele dinsdag ook koortsig, hangerig en heeft heel veel geslapen. Gister nog ietsje verhoging maar hij ging wel naar de psz en heeft gelukkig genoten van de kerstbrunch!

En vandaag lekker in de sneeuw gespeeld, hij vond het super maar was wel verbaasd dat de sneeuw zo koud en nat was. En ik heb hem geleerd hoe je sneeuwballen moet maken en tegen de schuur aan moet gooien

Wat knap van al die zindelijk wordende peuters
Mag van mij hier ook al gebeuren, we komen haast om in de vieze luiers, maar Devin heeft er echt geen enkele zin meer in.

Damian, jij puzzelkampioen

Sneu voor Mirte, hopelijk is ze er gauw weer van af.
.... met gevoel voor drama....
pi_75731463
Mirte heeft niet zo lekker geslapen, veel wakker en halverwege de nacht een keer verschoond nog, onder luid protest (maar al iets minder dan gisteravond).
Het lijkt wel wat beter te gaan weer, maar nu heeft ze koorts van de prik van gisteren.

Karin, hihi nu gaat ze elke dag vragen wanneer ze weer naar school mag :-P.
Ze deelden hier gisteren vrijkaartjes uit voor het zwembad, we kregen er 2 :-) en bij de uitgang wilden ze eerst een lolly geven, maar toen ik nee zei, kreeg Mirte rozijntjes.

DF, gisteren heeft ze een half uur met blote billen gelopen en toen heb ik gauw weer een luier aan gedaan... .

Kers, haha leuk sneeuwballen tegen de schuur gooien!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75736198
He Mirte gaat het net beter met je billen, krijg je koorts Beterschap

En wat een ongezonde traktaties zeg. Van de ggd verwacht je toch iets anders dan een lolly En een waterijsje is wel heel koud nu. (wel handig dat ie nu minder snel smelt )

Kersjes wat klinkt dat leuk zo'n sneeuwballengevecht! Linde wilde vandaag in het park naar de kinderboerderij om te kijken of de koe ook sneeuw had en ze vroeg onderweg maar steeds van wie de sneeuw nou was

pi_75736279
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:28 schreef Nijna het volgende:
Mirte heeft niet zo lekker geslapen, veel wakker en halverwege de nacht een keer verschoond nog, onder luid protest (maar al iets minder dan gisteravond).
Het lijkt wel wat beter te gaan weer, maar nu heeft ze koorts van de prik van gisteren.

Karin, hihi nu gaat ze elke dag vragen wanneer ze weer naar school mag :-P.
Ze deelden hier gisteren vrijkaartjes uit voor het zwembad, we kregen er 2 :-) en bij de uitgang wilden ze eerst een lolly geven, maar toen ik nee zei, kreeg Mirte rozijntjes.

DF, gisteren heeft ze een half uur met blote billen gelopen en toen heb ik gauw weer een luier aan gedaan... .

Kers, haha leuk sneeuwballen tegen de schuur gooien!
ah zwembadkaartjes, dat is wel een leuk kadootje!

Arme arme Mirte, tis ook het een of het ander he....
Heb je nu 2 kindjes aan het spoken snachts??? poeh
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75741115
Linde, mooi he die sneeuw!

Karin, mijn moeder is gisteren Iris op komen halen en die slaapt nu daar, zodat wij even bij konden tanken, maar goed dat ging dus even anders . Als het weer het toelaat gaan we haar morgen wel weer ophalen. Dus ik hoop op een fatsoenlijke nacht nu, want ik zit er behoorlijk doorheen. Vanmiddag wel even gedut op bed, gelukkig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75743026
Kun je beide meiden niet een paar nachtjes laten logeren dan?
Zo kun je nog niet bijtanken, nog even en je zit er helemaal doorheen joh!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75744769
We gaan morgen verder kijken, maar lief is ook thuis t weekend, dat scheelt en ik mis die kleine drol toch ook best wel. Ik ga in elk geval nu naar bed, nog even bij Mirte kijken of ze nog verschoond moet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75744868
slaap lekker....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75745824
Ik had even een smeltmomentje hier.

Lars zat in het wippertje en Meike zat op de bank een plopfilmpje te kijken.
Ik zat in de keuken te rommelen.
Lars begint een beetje te miepen.
Meike gaat van de bank af, gaat eens even naast Lars zitten..."och stil maar Lars...!" en aait hem heel lief en zacht over zijn bolletje...

Ik was zoooo ontroerd.....

Het klinkt zo heel normaal, en voor velen zal dat ook zo zijn, maar voor Meike niet.
Zij heeft tot op heden haar broertje genegeerd of lelijk tegen hem gedaan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75745963
Ah Karin wat fijn dat Meike zo lief deed Echt een smeltmomentje hoor!

Sowieso zijn alle momenten van je eigen 2 kindjes zo speciaal! Dat 2 kindjes die jij zelf gemaakt hebt zo lief tegen elkaar kunnen zijn Vind je niet?
pi_75746183
Nou daar kan ik nog niet echt over oordelen, want dit was de eerste keer dat ze uit zichzelf lief tegen hem deed....

(ze gaf hem wel een kusje als we daarom vroegen maar meer ook niet)

Des te meer waarde had het vandaag.

Ik zag laatst zo'n foto van jou beide meiden langskomen, super rijk bezit!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75746682
Ah maar het klinkt alsof ze Lars stiekem toch wel heel lief vindt hoor Karin

En ja ik ben zelf ook zo trots op m'n meiskes
pi_75747728
Voor iedereen die het nodig heeft Heb niet helemaal bijgelezen eigenlijk. Heb wel iets gelezen van Nijna over pijnlijke billetjes en slechte nachten. Wat dat laatste betreft kunnen we elkaar de hand geven. Doe rustig aan he en probeer het weekend lekker bij te tanken!
Verder las ik iets over kerstvieringen. Wij hebben woensdag op het kdv kerstfeest. Leuk vind ik dat.

Mahre heeft hier dinsdag de 2e prik gekregen. Ik was zo trots. Ze ging alleen op de stoel zitten, stroopt haar mouwen op en zegt luid en duidelijk tegen de prikster: "Ik niet huilen hoor" . Echt een smelt moment. En ze heeft inderdaad geen kik!. En later ging ze haar vriendje van het kdv nog een beetje troosten want die moest wel huilen.
Verder gaat het slapen hier echt al weken slecht. Al een week of drie is het bijna elke nacht raak. Gillen krijsen boos zijn en we krijgen er niet uit wat het nu is. Het begint ons op te breken, dus van ellende beland ze 9 van de 10 bij ons in bed.... Pfff. Gelukkig is ze overdag wel vrolijk dus dat trekt ons er wel doorheen en we hebben vanavond gezegd dat als ze lief blijft slapen in haar eigen bedje ze morgen weer een sticker krijgt en uiteindelijk dan een kadootje. Hopelijk is dat weer een zetje in de goede richting.
pi_75748465
Meike is nu ook al een nacht of 4 achter elkaar gillend wakker geworden. Er gebeurt ook ontzettend veel op dit moment he , met Sinterklaas enzo, dat brengt ook spanning met zich mee.
Ik denk als ze gillend wakker wordt je dat niet kunt wegnemen door een kadootje.
ik denk dat je aan haar angst moet toegeven, troosten en hopen dat het snel weer rustig in het koppie is.
Wij nemen Meike niet bij ons in bed trouwens, gaan even lekker bij dr zitten, knuffelen en evt. monsters de deur uit gooien en dan gaat ze wel weer slapen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75756420
Nou ja ik weet niet of het angst is. En even bij haar zitten helpt tot het moment dat je weggaat en dan egint ze weer voor de deur dicht zit. en soms zijn we er op half 2 al 6x uit geweest. dit heeft ze eerder gehad en toen hielp dat stickers plakken ook om haar even er doorheen te helpen. vannacht ook niet want ze lag weer tussen ons in. en laten huilen zo midden in de nachte hebben we ook al geprobeerd maar dat vinden we niet prettig. en we krijgen er niet uit wat het is..... Pfff slopend dit. Maar goed het zal uit eindelijk wel goed komen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 10:26:15 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75759725
Is het nog een nasleep van de buisjes zetten? Was het eerste wat in me opkwam. Hoop van niet en dat het gewoon een fase is... sterkte in elk geval. Ik klop voorzichtig af. We hebben al weer 3 nachten geen heisa.
pi_75759827
Ik zei van de week toevallig nog tegen YPPY dat Anna eigenlijk heel onopvallend weer goed is gaan slapen. Zo erg als het toen leek, zo geruisloos is het ook weer voorbij gegaan. Meestal moeten we nog 1 of 2 x langs als ze net in bed ligt (mevrouw trekt dan haar smoezenarsenaal open voor nog wat last minute aandacht) maar daarna horen we d'r pas 's ochtends weer. Heb je niks aan als je er midden inzit, maar toch. Sterkte iig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:42:47 #180
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75762519
Net bij het CB helemaal goedgekeurd Allebei doen ze het erg goed. B-manneke wilde alleen niet uitgekleed worden en ook niet op de weegschaal op gemeten worden Goh, van wie heeft ie dat?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:53:33 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75762938
Nijna, gaat het al beter met mirtes billen? Heb je een beetje kunnen bijslapen?

Karin, hopelijk is dit eerste smeltmomentje het begin dat meike lars echt begint te accepteren! ik help je hopen!

stiemie, mooie foto van linde van wie is de sneeuw?
eli vindt de sneeuw vooral eng!

lenaatje, wat vervelend dat marhe zo angstig lijkt s nachts! is het een optie om bij haar in de kamer te gaan liggen? dan is ze niet alleen, maar ligt ze wel in haar eigen bedje. (wij hebben nu een matras in de babykamer staan en een kussen en dekbed voor de volgende keer dat eli ontroostbaar gaat spoken.)

rocka, fijn dat b is geodgekeurd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75766022
Karin, wat heerlijk zo'n momentje. Misschien begint ze een beetje aan de nieuwe situatie te wennen.

Goed dat B is goedgekeurd Rocka!

Stiemie, mooie foto! Ik weet ook niet van wie de sneeuw is. Misschien van ons allemaal?

En een voor alle kindjes en ouders die 's nachts spoken.
Hier gaat het redelijk. Wel de laatste paar dagen af en toe een knuffel nodig 's nachts. Maar als we dan vertellen dat iedereen nog slaapt dan kruipt hij na een knuffel wel terug in bed. Maar bij angst is dat wat lastiger.

Hier verder een leuk ventje, dat lekker aan het acteren is. Als een dramaqueen op de grond vallen, ergens tegenaan botsen, of gewoon gek doen met speelgoed/eten/etc (alleen als je kijkt). En ook achteruit is leuk. Dus achteruit lopen, de trap op, auto rijden etc. En met achteruit lopen worden er onderweg ook nog rondjes gedraait. Thuis komen duurt een eeuwigheid. Maar het is zo'n leuk gezicht!
pi_75782036
Dank allemaal voor het meedenken. Moest het gewoon even kwijt vanmorgen, want wat vreet dat op een gegeven moment aan je!
Mahre en ik moesten alleen eten vandaag en daarna zaten we even gezellig knus bij elkaar. En toen heb ik gevraagd of ze weet dat ze 's nachts huilt en waarom dan. En toen kwam het. We hebben pas geleden haar bedje anders gezet en ook het hekje tegen het uit bed vallen weggehaald. Blijkt dat ze vind dat haar bedje niet goed staat en dat ze bang is om uit bed te vallen. Dus hebben we net samen het bed weer gedraaid en dan zo dat het hekje er weer voor zit. Ze deed heel demonstratief voor dat ze er nu niet uit kan vallen. Echt als het zo simpel is! We zullen het zien vanavond.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:07:51 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75783677
en hoe is het gegaan? maud is in elk geval lekker gaan slapen. nu hopen dat alles goed afloopt na de prik.
en meike wat super lief ben jij voor je broertje.
pi_75784308
Gelukkig Lenaatje, hopelijk is het daarmee opgelost.

Meike heeft vanmiddag de 2e prik gehad, en wederom superstoer hoor, niet gehuild. Wel even flink de pijn verbijten, maar dat was het ook, knap vind ik!

Thuis gekomen meldt ze dat ze moet poepen en als we bij de wc zijn spuugt ze ineens de hele boel eronder.
Ze heeft daarna nog 4 keer overgegeven....
Lijkt me wel erg snel als bijwerking van de prik, binnen een half uur...
We zien wel wat de nacht ons gaat brengen, ik hoop slaap...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75784904
Lenaatje, goed dat ze dat aan kon geven! Hopelijk is dat de oplossing.

Arme Meike, klinkt eerder als een buikgriep eigenlijk. Spugen ken ik ook niet als bijwerking na een vaccinatie.
De variant-buikgriep die hier voorbij is gekomen een paar weken was heftig, maar het ergste was na een paar uur wel over. Hopelijk bij jullie ook nu.. Slaap lekker
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:45:34 #187
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75785176
Oei Karin en Nijna, ik hoop mee op een goede en rustige nacht voor jullie en jullie dametjes

De kogel is door de kerk. Mijn moeder kan het vanwege haar slechte gezondheid niet meer aan om 1x in de week op beide jongens te passen en Devin zal dus per februari naar het kdv moeten gaan...
2 volle, lange dagen in de week i.p.v. 3 ochtendjes in de week naar de psz zoals nu het geval is. Het is even slikken, vooral voor mij, Devin zelf is nog niet op de hoogte.
Hij heeft het zo naar zijn zin op de psz, heeft het thuis ook vaak over de kindjes (en is volgens mij verliefd op het meisje Bobby ). Okay, hij moet straks wennen op het kdv en zal daar heus ook wel zijn plekje vinden, maar ik merk dat ik tegenwoordig niet meer zo goed tegen veranderingen kan en daar erg emo van word
.... met gevoel voor drama....
pi_75785393
Ik snap dat wel Kersjes, ik zou daar zelf ook best een beetje verdrietig van worden denk ik.
Helemaal als hij daar vriendjes heeft gemaakt.
Komt allemaal wel goed, kindjes passen zich snel aan, maar ik snap je gevoel.

Meike ligt nu lekker te slapen, ben net bij dr geweest, ze is verder ook niet erg warm ofzo
1 ding scheelt, als ze niet lekker wordt vannacht kan ik zo bij dr inkruipen nu ze in het grote bed slaapt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75785670
MEike beterschap!

Lenaatje, wie weet is het zo simpel!

Mirte haar billen gaan de goede kant op, gelukkig en afgelopen nacht was een stuk beter.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75785791
Kersjes, ik kan het me wel voorstellen. Zeker als de bestaande situatie gewoon fijn was.
Devin krijgt vast op het KDV ook wel vriendjes. Maar even wennen zal het wel zijn.
pi_75786026
Kers . Devin gaat het vast op het KDV ook naar zijn zin hebben, maar toch, jammer ook wel omdat hij het zo naar zijn zin heeft op de psz.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75796792
Nou het lijkt inderdaad zo simpel te zijn! Dus voorzichtige Ze werd een keer om 5 uur wakker en eigenlijk had ik er niet heen gehoeven maar dat is al zo'n gewoonte, maar ze slie zo weer in!! Ze was wel om 6 uur klaarwakker maar ach ik was ook al wakker. Nu zitten we dus gezellig saampjes beneden, zijn kijkt tv en puzzelt en ik ben lekker aan het internetten!

Ach arme Meike, hopelijk knapt ze gauw weer op!

Vervelend Kersjes, maar Devin went vast heel snel!

En fijn dat de billetjes weer de goede kant op gaan Nijna!
pi_75797515
Wat goed Lenaatje! Nou hopelijk is dit het dan echt, dat zou toch super zijn! En fijn dat ze het zelf aan kon geven uiteindelijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75797950
Ja goed he!
pi_75798176
Fijn Lena, Wat een makkelijke oplossing toch
  zaterdag 19 december 2009 @ 10:50:13 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75798682
Oh Kersjes, dat lijkt me ook een flinke stap. Afscheid nemen van zijn vriendjes, wennen aan de nieuwe groep, langere dagen... Maar maak het niet te groot voor jezelf he. Wellicht gaat Devin er juist heel soepeltjes mee om.

Meike toch. Beterschap hoor.

Lenaatje, fijn dat je eruit hebt gekregen bij Mahre wat er aan scheelde. Ik denk dat het bij dergelijke veranderingen ook belangrijkis er je kind bij te betrekken. Ik ga dan maar even van mezelf uit, ik vind het immers ook niet fijn als er zonder overleg over mijn hoofd heen van alles wordt besloten zonder dat ik daarin gekend word.Ik kan me voorstellen dat dat bij een kind ook zo is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75798987
Oh Kers ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb 2 weken terug een mooi werkaanbod laten gaan omdat ik het niet kon om Mikael naar een kdv te brengen. Dan moet ie voor paatr maand weer gaan wennen en tegen die tijd dat ie gewend is zou ie er weer weg moeten omdat ie 4 word en naar de basisschool zou moeten!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75800260
Kersjes ik kan me voorstellen dat het zwaar voelt. Niet alleen omdat je Devin hele dagen gaat brengen, maar ook omdat het minder goed met je moeder gaat Maar als Devin het bij de psz zo naar zijn zin heeft, gaat dat bij de kinderopvang vast ook helemaal goed komen. In plaats van dat jij 'm gaat ophalen, gaat ie daar lekker een middagslaapje doen en daarna nog even wat fruit eten met zijn allen en dan is de dag alweer bijna om!
Gaat Devin dan naar een kinderdagverblijf in jullie nieuwe buurt? Dan leert ie misschien wel wat kindjes uit de nieuwe buurt kennen en dat is natuurlijk ook wel weer heel leuk om straks mee buiten te kunnen spelen

Lenaatje dat de oplossing soms zo simpel kan zijn Wat fijn dat het nu beter gaat.

En hoe gaat het met Meike? Is ze weer wat opgeknapt?
pi_75807617
Lastig Kersjes, zo'n verandering.

Wij zijn net naar de open dag van een tuin geweest, echt mooi met die sneeuw. Konijnen die er wonen lagen nog niet in de pan. En 10 minuten staan koukleumen omdat ze wilde kijken naar kinderen die met een slee van een heuvel afgingen. Ze vond het prachtig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75810693
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:50 schreef Moonah het volgende:

Lenaatje, fijn dat je eruit hebt gekregen bij Mahre wat er aan scheelde. Ik denk dat het bij dergelijke veranderingen ook belangrijkis er je kind bij te betrekken. Ik ga dan maar even van mezelf uit, ik vind het immers ook niet fijn als er zonder overleg over mijn hoofd heen van alles wordt besloten zonder dat ik daarin gekend word.Ik kan me voorstellen dat dat bij een kind ook zo is.
Hebben we ook gedaan Moonah. Ze heeft zelf de kleur van de kast uitgezocht en gezegd waar haar bedje moest staan. Alleen hebben wij bedacht dat ze wel zonder het rekje kon.... Maar vond het wel fijn dat ik het eruit kreeg gisteren. Ze viel ook sneller in slaap dan anders. Hopelijk gaat het vanavond ook goed.
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:13:07 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75811861
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:39 schreef Lenaatje het volgende:

[..]

Hebben we ook gedaan Moonah.
Oh sorry!
Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik ervan uit ging dat jullie het zonder haar hadden gedaan.
Succes vanavond/vannacht!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:02:10 #202
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75813472
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh sorry!
Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik ervan uit ging dat jullie het zonder haar hadden gedaan.
Succes vanavond/vannacht!
Ze lag nu weer snel en rustig onder zeil... En idd, als het zo simpel is/was?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_75813567
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh sorry!
Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik ervan uit ging dat jullie het zonder haar hadden gedaan.
Succes vanavond/vannacht!
Joh geeft niet hoor! Eerder deed ik dat eigenlijk ook altijd maar nu ze wat groter is niet meer!
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:52:17 #204
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_75817264
Ik ben vandaag met Lotte en oma naar de voorstelling van Woezel en Pip geweest. Dat was zooo leuk!
Lotte heeft genoten net als oma en mama. que hoelang het duurde was perfect voor die kleintjes (net een uurtje) echt heel leuk, aan aanrader!
pi_75827421
Leuk, Ik80!
Wij gaan eind januari naar de Plopshow, zal me benieuwen! Meike is helemaal idolaat van Plop, en we zitten op rij 3, dus het wordt vast heel leuk!

Meike is de nacht na de prik nog 1 keer 's nachts wakker geworden dat ze moest overgeven. Helemaal onder de indruk dat ze in bed had gespuugd.
Overdag was ze nog wat koorstig en hangerig, maar in de loop van de dag knapte ze steeds meer op.
Ik heb haar nu net uit bed geplukt, en ze ziet er alweer een stuk beter uit, dus dat belooft wel weer goeds voor vandaag. Straks maar even een stukkie sleeen! Ze hebben hier in de wijk een hele mooie bult waar je vanaf kunt roetjsen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75827472
Ik80 klinkt leuk!

Wat fijn dat Meike weer opgeknapt is!

Hier zijn we net een half uurtje uit bed, zonder onderbrekingen vannacht! Dus het lijkt er op dat het weer goed gaat!
  zondag 20 december 2009 @ 09:54:47 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75828014
quote:
Op zondag 20 december 2009 08:39 schreef Lenaatje het volgende:

Hier zijn we net een half uurtje uit bed, zonder onderbrekingen vannacht! Dus het lijkt er op dat het weer goed gaat!


En fijn dat Meike weer opknapt.

Nog een theateraanrader: Het Zandkasteel. Thies is er met mijn moeder geweest. Hij vond het geweldig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 december 2009 @ 12:38:46 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75832313
Woei! Lees net pas dat Mahre grote zus gaat worden! Wat leuk en spannend!
Van harte Lena en Tazz!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75832591
Mahre grote zus? Wat leuk! Tazz wat heb je gedaan! (nee, dat hoef ik niet te weten) maar wat keigaaf!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 20 december 2009 @ 18:13:00 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75845655
voor mahre. Je kijrgt een brusje
pi_75846083
Wat leuk een brusje voor Mahre
  maandag 21 december 2009 @ 09:33:49 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75868275
wat leuk een brusje van Mahre
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 december 2009 @ 12:05:23 #213
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75873498
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:46 schreef YPPY het volgende:
Mahre grote zus? Wat leuk! Tazz wat heb je gedaan! (nee, dat hoef ik niet te weten) maar wat keigaaf!
Kwam Anna soms met de ooievaar? Of lag ze tussen de boerenkool??
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 21 december 2009 @ 12:06:24 #214
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75873544
Alle anderen, bedankt voor de felicitaties!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_75874330
Mahre een brusje leuk!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75874398
Gefeliciteerd Tazz en Lenaatje!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75875403
Tazz, Lena en Mahre, gefeliciteerd met het brusje-in-aantocht!

Hoe gaat het met Meike en Mirte?
Alle peuters nog lekker aan het genieten van de sneeuw? Chris wel, gisterochtend lekker sneeuw gegooid, en vanochtend geholpen de auto te ontsneeuwen. Ze gingen het het KDV kijken of ze wat kids mee naar buiten kunnen nemen.
pi_75875675
Meike is zo gezellig

Meike hangt vanmorgen de irritante peuter uit,
met stift op haar serviesje kleuren
de kerstversiering slopen (dat ging per ongeluk)
een broodje smeerkaas ondersteboven op mij kieperen
casa chaos creeeren
en om 12 uur vragen of ze naar bed mag

GRAAG!!!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75883067
Mirte haar billen gaan goed en verder is ze enorm aan het peuterpuberen... Volgens mij heeft ze niet geslapen vanmiddag in bed, maar lopen donderjagen op haar kamer als ik de zooi zo zag.
Mama heeft wel even op de bank haar ogen dichtgedaan .

En nu ligt ze moe op de bank. De sneeuw is wel leuk, maar dan geen handschoenen aan willen en brullen omdat de sneeuw zo koud is aan je handen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75890098
hmm, storm op komst?
Chris loopt hier ook rond met een kort lontje. Doorsnee wel een goed humeur, maar soms
  maandag 21 december 2009 @ 20:30:18 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75894875
Kort lontje?
Dat hele lontje bestaat hier niet eens meer!
Ik gok dat een zekere peuter hem met geweld heeft losgerukt, zijn ouders en babybroertje ermee heeft geslagen en daar vervolgens zelf heel hard om is gaan huilen en schreeuwen, helemaal van streek! Manmanman, wat een dag hebben we gehad met hem
Hij zit zichzelf zo verschrikkelijk in de weg. Kan alleen nog maar huilerig dreinen, gillen en huilen om letterlijk ALLES. 5e dag op rij zonder middagslaapje en dat zal vast wel een rol spelen.
Pffff, en dan te bedenken dat ik vanmiddag gewerkt heb. Manlief was gesloopt toen ik thuis kwam en was stiekem opgelucht dat hij werd opgeroepen door zijn werk (nooddienst), hij was Devin en zijn gedrag even ZO zat. Hopelijk is hij morgen gezelliger, ben bang dat de buren anders de politie gaan bellen ofzo, door zijn gekrijs de hele dag door gaat babybroertje namelijk ook gezellig meedoen, die zit van schrik steeds tegen het plafond dan.
Oooooooooooh, morgen wordt vast beter, dat moet

En ook nog iets leuks:
Gisteren heeft Devin lekker sleetje gereden met zijn papa. Hij vond het geweldig!

Lenaatje, Tazz en Mahre, gefeliciteerd
.... met gevoel voor drama....
pi_75897562
Kersjes wat moeilijk zo
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef Nijna het volgende:
maar dan geen handschoenen aan willen en brullen omdat de sneeuw zo koud is aan je handen...
Dit is zó herkenbaar
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 21 december 2009 @ 21:25:59 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75898088
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef Nijna het volgende:
Mirte haar billen gaan goed en verder is ze enorm aan het peuterpuberen... Volgens mij heeft ze niet geslapen vanmiddag in bed, maar lopen donderjagen op haar kamer als ik de zooi zo zag.
Mama heeft wel even op de bank haar ogen dichtgedaan .

En nu ligt ze moe op de bank. De sneeuw is wel leuk, maar dan geen handschoenen aan willen en brullen omdat de sneeuw zo koud is aan je handen...
Herkenbaar!

En voor de peuterpuberteit zegt Eli:




Sterkte voor de mama's en papa's van peuterpuberende kids!

tazz/lenaatje, hoe gaat het nu met mahre? gaat ze nog steeds beter sinds het plaatsen van de buisjes?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75913603
Wat een peuterpubertjes hier! Sterkte ermee

Fijn dat het met de billen van Mirte weer wat beter gaat
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:21:00 #225
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75913760
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef DaviniaHR het volgende:
tazz/lenaatje, hoe gaat het nu met mahre? gaat ze nog steeds beter sinds het plaatsen van de buisjes?
Ja, nu het slapen goed gaat merk je toch dat ze met praten in een stijgende lijn zit. Ze vertelt meer wat ze gedaan heeft als ze op KDV is geweest en dat vindt ze ook leuk. Je kan het niet altijd volgen, maar voor ons weer een vooruitgang.
5 januari heeft ze een afspraak bij logopedie en dan kijken hoe snel het dan gaat.

Rond haar 4e verjaardag (mei/juni denk ik) zal ze weer een gehoortest krijgen en nogmaals een logopedisch onderzoek om te zien hoeveel vooruitgang er is geweest.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_75913809
Ah is dit de afdeling peuterpubers? *check*

Linde wil je zo een boterham? Neeeeh! ik! wil! niet! boterhammie! Oke dan eet mama wel alleen een boterham. Neeeh! ik! wil! ook! boterhammie!

En dan hetzelfde over wassen, aankleden, tanden poetsen, drinken, jas aandoen (kan! ik! zelf! *10 minuten later* nee! mama! moet! doen!), schoenen aandoen etc.

O ja en dat "moeten" is ook nieuw, normaal vragen is ineens heel moeilijk geworden Nieuw zijn ook gooien, mama slaan, schoppen tegen je speelgoed en schreeuwen (en dan verbaasd zeggen:"Huh Esmee wakker?")

hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase -

O ja zijn jullie peuters ook zo bezig met kleuren? Kijk mama dat is paars en die ook! Die zijn dezelfde!
pi_75913909
Hier nog zo'n peuterpuber...

IK WIL NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!
Ik kan niet goed lopen, jij moet tillen.
etc
pffff

we gaan zo eens kijken of we bij de kapper terecht kunnen.
pi_75914171
Mirte we gaan aankleden... NEEEEEEEEEEEEEEEEE *valt op de grond drama huil brul schreeuw*.

Afdeling schattig: heel verlegen zachtjes vragen of de cd aan mag.
En tellen, 1..4..5
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75916477
Kreeg net telefoontje van de huisarts-assistente. We hadden vorige week ontlasting ingeleverd voor een kweek en daar is uitgekomen dat ze een parasiet heeft, dus ze krijgt een kuurtje.
Straks even ophalen bij de apotheek.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_75917455
he nijna wat vervelend zeg van die parasiet. Beterschap voor Mirte!

"Gelukkig" dus meer peuterpubers. *Stiemie wist zweet van voorhoofd*
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:54:32 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75921073
ik mag me ook melden Wat een genot om te lezen dat je als moeder niet de enige bent die zo'n monster in huis heeft. En werkelijk waar jullie noemen het op en ik zit instemmend te knikken.

Maar gelukkig hebben we ook nog steeds de lieve momenten. D'r zus missen omdat die uitlogeren is en in haar bed in slaap valt om zo dichtbij Fleur te zijn met de grootste knuffel in de armpjes geklemd.
pi_75922207
He Nijna, vervelend dat ze een parasiet heeft, maar gelukkig wel op te lossen dus. Enig idee hoe ze daaraan gekomen is?

Stiemie, hier ook kleurtjes en tellen. Vooral blauw. Maar de andere beginnen ook redelijk te komen. Als hij 2 dingen ziet gaat hij tellen: tee, twee.. En wij maar verbeteren met één, twee..

Klinkt gezellig al die peutertjes zo.. Zullen we ze bij elkaar zetten, kunnen ze elkaar doof brullen
Zou het nu de kerststress zijn?
pi_75922592
Ah dat klinkt wel heel lief zo dat tellen Deepfreeze En kleine Maud die d'r zusie mist

Kerststress lijkt me stug hiero. We doen met kerst eigenlijk niks speciaals, ja naar de opa's en oma's, maar dat
doen we anders ook. Verder geen cadeau's enzo...

Mijn peuterpuber is onder luid protest naar bed gegaan (nee eerst nog even... maillot moet aanblijveeeeeeeh!!!!, neee niet in slaaaaapzaaaaaaak ) ben benieuwd wanneer het hele circus hier weer begint Vanmorgen was de werkster hier en dat is nu met 2 kinderen echt een ramp. Ze doet 3 kamers tegelijk en Esmee kan dan niet naar bed en ik heb met Linde ook het gevoel dat ik overal en nergens in de weg sta... En naar buiten gaan leek me nou ook niet echt super met al die dooi-sneeuw. Nou ja als ze eenmaal weer vertrokken is, is het wel heeeeerlijk zo'n schoon huis! Nu eerst een lekkere koffie-verkeerd maken!
pi_75922595
Quinten is ook met kleuren bezig, en met tellen. Het tellen is zo grappig om te horen, alles gaat door elkaar en ook een stukje achteruit Hij heeft een hele duidelijke voorkeur voor geel. Als hij gaat tekenen pakt hij geel, mag hij een ballon kiezen dan is het geel, bij mozaïeken doet hij eerst alle gele mozaïekjes, etc.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75922682
Wat leuk zeg dat hij echt een voorkeur voor een kleur heeft! En geel is zo lekker vrolijk!

Onze "paris hilton" gaat vaak voor roze, paars en glitters
pi_75923048
Hier ook luid protest bij het slapen, meneer wilde "sfoto maken" Chris plakt hier en daar een s voor een woord, ook bij gooien, dus hij sgooit de hele tijd.
Maar mama had bedacht dat slapen toch eerst moest. Nou brullen, echt gewoon van boosheid. Chris klimt (nog) niet uit bed, dus hij is daar toch lekker in slaap gevallen.

Beefcake, leuk zo'n favo kleur, Het is hier heel jongensachtig-blauw.
pi_75923316
Quinten heeft dat ook, dan MOET er iets gedaan/afgemaakt worden voordat hij wat anders kan doen. Meestal laat ik het begaan omdat het anders een driftbui wordt waar je u tegen zegt en als hij zijn ding gedaan heeft gaat hij ook gewoon zonder morren doen wat hij moest gaan doen. Maar soms moeten we weg, Dylan van school halen bijvoorbeeld en vindt Quinten dat er eerst opgeruimd moet worden. Dus dat wordt dan ruzie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75953661
Oh dat meteen moeten is hier ook! Ik geef er ook maar aan toe dan zijn we sneller daar waar we wezen moeten inderdaad!
En de peuterpuber streken zijn ook heel herkenbaar hoor! Soms ook wel grappig zo'n eigen willetje!
  woensdag 23 december 2009 @ 11:12:53 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75961602
inderdaad ook grappig. Maud MOEST vanochtend perse d'r slaapzak aanhouden en vond dat ze moets aankleden. Dus de compromis opgezocht. Eerst aankleden en dan weer in d'r slaapzak. Gekke meid.
pi_75962714
Mijn peuter verveeld zich. Hij wil niet spelen, niet naar buiten, niet helpen met afwassen, geen spelletjes spelen en zelfs geen tv kijken. Hij wil gewoon naar school
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75962793
Meike:
"mama vraag eens aan mij of je een snoepje mag?"
ik: "meike mag ik een snoepje?"
M: "nee, want je bent op visite, en als je op visite bent mag je niet om snoep vragen!"

ik: "ah oke, wie zegt dat?"
m: "Jip!"

(jip en janneke verslaafde)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 december 2009 @ 12:00:56 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75963458
Meike heerlijk he Jip en Janneke!

MeNicole, kun je niet schooltje spelen met hem. Misschien wil ie dan wel 'spelen'.
pi_75964600
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:00 schreef chacama het volgende:
Meike heerlijk he Jip en Janneke!

MeNicole, kun je niet schooltje spelen met hem. Misschien wil ie dan wel 'spelen'.
Hijheeft ondertussen al een treinbaan gebouwd. Die steeds weer door zijn broertje uit elkaar getrokken werd. Die ligt nu dus in bed
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 23 december 2009 @ 12:36:44 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75964968
Da's mooi! Fijn dat ie toch iets gevonden heeft om te doen.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:02:25 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75966039
Meike

Moonah ( en andere juffen mag ook ) even een vraagje.
we hebben bij de bibliotheek pico-piccolo geleend http://content.heutink.nl/catalog500/e632001.jpg
Omdat ze de gewone loco al zovaak gedan had.
Nu heeft ze die voor jaargang 2 gedaan ( groep 2)
De biebdame wou hem eerst niet uitlenen want te jong, en dat zou ze niet kunnen
Maar goed binnen 20 minuten had ze alle 16 platen klaar, en op 2 foutjes na helemaal goed.
Het is duidelijk te gemakkelijk voor haar.
Maar ze vind het om te doen echt heel erg leuk, zou ik gewoon een stapje verder nog kunnen of toch beter niet doen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 23-12-2009 13:37:24 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 december 2009 @ 13:21:15 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75966734
Mahre wordt grote zus! Wat leuk voor jullie, van harte!

Vanmorgen dus met peuter naar oogcontrole geweest en hij moet een bril.
Ik moet even wennen aan het idee. Maar we gaan zo het allerstoerste brilletje uitzoeken voor hem. Want slecht zicht is niet fijn.
Hij blijkt een cilinder te hebben (ik ben net nieuw id materie, maar heeft iets met ovale vormen te maken) en die is op 1 oog zelfs -4. Schijnt best behoorlijk te zijn.
Ik moest het even op me in laten werken, dus ik wist zo gauw geen vragen te bedenken. Maar zo bij de opticien hopen we nog een keer uitleg te krijgen, zodat ik het zelf ook uit kan leggen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:23:39 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75966847
k denk dat jou manneke heel stoer eruit gaat zien met zijn bril , natuurlijk is het schrikken, maar soms nodig
misschien heb je nu wat vragen die je te binnen schieten? En die even opschrijven wellicht?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 december 2009 @ 13:32:42 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75967245
Dat gaat vast een hele mooie stoere bril worden! Kan me wel voorstellen dat je schrikt.

Evenstar, wat lekker dat ze zo goed kan 'loco-en'.
pi_75970740
Mikael ging helpen met eten maken. Hij had een ui afgeschild en rook er voorzichtig aan. Hmm ruikt goed en toen nam ie een hap. Het smaakte hem ook nog
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75970909
Dutchie, dat is niet leuk nee!
Het staat hem vast goed, en hij zal er een stuk gemak van hebben.
Maar je wilt gewoon niet dat je kind iets mankeert, en dus ook niet aan de oogjes.
Ik heb zelf ook een cilinderafwijking, niet zo sterk, maar volgens mij zie je dan bijv van de letter T het bovenste stokje niet, dus dan zie je zeg maar ipv een T en I
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75970918
Enne, eet smakelijk Mikael.....blegh!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 december 2009 @ 15:01:38 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75971258
Cilinderafwijking
Als een oog niet zo mooi rond is als een voetbal, maar ovaal gevormd is als een ei of rugbybal dan is er sprake van een cilinderafwijking. Doordat het hoornvlies of de lens niet mooi rond is, worden de lichtstralen ongelijkmatig afgebogen. De breking van de lichtstralen is in de ene richting (verticale as) anders dan in de andere richting (horizontale as). Hierdoor ontstaat een onscherp beeld. Een cilinderglas in de bril brengt de lichtstralen uit beide richtingen weer samen op één punt op het netvlies. Een cilinderafwijking kan in combinatie met bijziendheid en verziendheid voorkomen.


Afbeelding 4: oog waarbij de lichtstralen op verschillende punten samenkomen: achter en voor het netvlies.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 december 2009 @ 15:07:28 #253
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_75971505
Dan is mijn peuter dus niet zo raar met haar rauwe uitjes eten als ze toevallig langsloopt als ik aan het koken ben. Ze vist ze overigens ook uit de sla en dergelijke...

Dutchie komt helemaal goed hoor met dat brilletje.
pi_75973312
Meike

Bleh, mikael. Bijzondere keuze..

Dutchie, Dat wordt vast een mooie stoere bril!

Evenstar, wat goed wat Arwen.
Geen idee of je meer kunt aanbieden. Groep 3 nivo is ook weer zoiets. Dan verveelt ze zich de komende 2 jaar nogal op school..
  woensdag 23 december 2009 @ 17:12:04 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75976820
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef dutchie het volgende:
Mahre wordt grote zus! Wat leuk voor jullie, van harte!

Vanmorgen dus met peuter naar oogcontrole geweest en hij moet een bril.
Ik moet even wennen aan het idee. Maar we gaan zo het allerstoerste brilletje uitzoeken voor hem. Want slecht zicht is niet fijn.
Hij blijkt een cilinder te hebben (ik ben net nieuw id materie, maar heeft iets met ovale vormen te maken) en die is op 1 oog zelfs -4. Schijnt best behoorlijk te zijn.
Ik moest het even op me in laten werken, dus ik wist zo gauw geen vragen te bedenken. Maar zo bij de opticien hopen we nog een keer uitleg te krijgen, zodat ik het zelf ook uit kan leggen.
das niet fijn, nu al een bril. had ik ook.

ik heb in beide ogen -2 cylinderpunten en nog een beetje negatieve afwijking.
wat het bij mij doet, is dat ik dus echt helemaal niks scherp zie. niks, noppes, nada. naja, tot eencm of 15 gaat het goed, maardaarna gaan de randen al wazig worden.
kleuren en vormen is allemaal prima te onderscheiden, alleen de randen zijn vaag. en hoe verder je gaat, hoe meer alles vervaagt, en dus op een gegeven moment 1 grote blurry zooi wordt.

bij mij is de afwijking zo groot dat ik er ook geen hofdpijn van krijg om zonder bril te lopen, want mijn ogen proberen niet eens te compenseren. dat scheelt wel.dus je hebt goede kans dat je kind er ook geen hoofdpijn van heeft. (die heeft immers een grotere afwijking, en zal dus ookniet proberen te compenseren.)

mss helpt het om een ervaring met cilinderafwijkingen te horen. weet je ook welke hoek de as zit? als de as 180 graden is, is dat weer makkelijker met lenzen later. anders moet je met gewichtjes gaan werken om de lenzen recht te houden en dat werkt nooit helemaal goed.

succes iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:18:39 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75987223
Oh Dutch, een bril voor C... Ik snap dat je daar even erg aan moet wennen. Hopelijk went je ventje er zelf ook snel aan.

Evenstar, mupke toch! Beslis lekker zelf wat je dochter kan en wat niet! Als ze zo goed piccolo kan, zou ik haar gewoon de vervolgkaarten geven hoor. Je kunt ook zoeken op leerjaar 2, maar dan een ander thema. Er zijn er heel veel van. Leuk systeem trouwens. En ook al ga je verder met kaarten van groep 3, dat maakt écht niet dat ze zich op school zal gaan vervelen hoor Deepfreeze!
Leuk, dat Arwen dat zo goed kan en zo graag doet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:26:58 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75987672
Mooi ze hebben er per leerjaar maar een set, vandaar, maar dan doen we gewoon die van groep 3,

En ja ze is erg vlot met dat soort dingen, alleen de motoriek zoals jas dicht doen kan ze echt niet.
terwijl ze dokter bibber dan wel weer helemaal goed doet misschien is ze wel gewoon lui of der armpjes tekort

En deepfreeze ben niet heel bang dat ze zich gaat vervelen, bij de vrije school werkt het nl. de eerste twee jaar iets anders, daar wordt minder van dat soort spullen aangeboden, maar meer dat het kind zichzelf kan ontdekken.
En ik vind dat leuk om dan zulke dingetjes thuis te doen, zij vind het ook leuk, en op school gaat dadelijk weer anders zijn, een goede combinatie voor haar.
Maar wil niet hebben dat ik haar forceer iets te doen wat misschien toch nog te moeilijk zou zijn, want leeftijdstechnisch hoeft ze dit nog niet eens te kunnen. en dat ze dan aan zichzelf gaat twijfelen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75988681
De vrije school scheelt wel. Op de reguliere school waar ik ooit zat, was ik ontzettend verveelt. Omdat ik steeds voorliep. Maar dat kwam vast ook door de klas.
Voor mij wel een reden om een alternatief te zoeken (montessori)

Een ander thema is ook slim. Hebben ze die niet bij een spelotheek?
pi_75988886
O ja mensen met peuterpubers opgepast als je met de bus gaat : http://www.telegraaf.nl/b(...)_gezet__.html?p=10,2
  woensdag 23 december 2009 @ 22:01:31 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75989564
Die reacties...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75990282
Ja erg die reactie! Ik vind het niet normaal dat ze eruit is gezet!!
pi_75990428
Tsja mensen het is wel de Telegraaf he
  woensdag 23 december 2009 @ 22:25:46 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75990888
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75993279
Linde heeft het sinds ze van de opvang thuis is gekomen de hele tijd over vakantie. "Ja en wij gaan ook met vakansie he mama?" Dus ik uitleggen dat het volgens mij niet het geval is. En toen werd ze echt heel boos " Wel met vakansie vinnik leuk!" en toen ging ze heel boos allemaal speelgoed in een tas doen om mee te nemen.

Heb nu maar gezegd dat ik haar morgen wel op Schiphol afzet en dat ze dan maar moet zien waar ze heengaat
pi_75997327
Haha die Linde, helemaal overtuigd
Wij gingen het Sinterklaas weekend naar Center Parcs en Quinten heeft nog tot op de dag van vertrek beweerd dat we níet op vakantie gingen. 'Quinten gaat niet op vakantie, Quinten gaat naar Twilight! ' Twilight is een cafetaria hier en Quintens favo plek om een of andere reden.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_76000237
Jammer dat hij een bril nodig heeft, maar er zijn wel erg leuke te koop Succes met 't zoeken Dutch!
Ik heb ook een cilinderafwijking, maar een hele kleine. Voor m'n lenzen zit ik op de grens; de ene opticien vond het niet nodig om mijn lenzen daarop aan te passen, de andere wel. Bij die laatste haal ik dus mijn lenzen Ik vind zelf dat het heel veel verschil maakt, en ondanks mijn kleine afwijking geven aangepaste lenzen volgens deze opticien voor mij wel 20% verbetering. Voor jouw C zal dat vast veel meer zijn, dus hopelijk is hij ook erg blij met z'n bril straks!
pi_76000326
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Meike

Moonah ( en andere juffen mag ook ) even een vraagje.
we hebben bij de bibliotheek pico-piccolo geleend http://content.heutink.nl/catalog500/e632001.jpg
Omdat ze de gewone loco al zovaak gedan had.
Nu heeft ze die voor jaargang 2 gedaan ( groep 2)
De biebdame wou hem eerst niet uitlenen want te jong, en dat zou ze niet kunnen
Maar goed binnen 20 minuten had ze alle 16 platen klaar, en op 2 foutjes na helemaal goed.
Het is duidelijk te gemakkelijk voor haar.
Maar ze vind het om te doen echt heel erg leuk, zou ik gewoon een stapje verder nog kunnen of toch beter niet doen ?
Ik ben geen juf maar ik zou het gewoon geven. Die ontwikkeling hou je toch niet tegen en dan heeft ze iig wat leuks te doen. Juliette speelt ook gewoon met de mini loco. Arwen heeft geen grote broer/zus, maar als ze die wel had zou je dat speelgoed toch ook niet buiten haar bereik zetten als ze 't wel leuk vond?
  donderdag 24 december 2009 @ 02:03:21 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76001016
is ook zo Poemojn
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 24 december 2009 @ 10:26:48 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76005588
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:09 schreef Stiemie het volgende:
Linde heeft het sinds ze van de opvang thuis is gekomen de hele tijd over vakantie. "Ja en wij gaan ook met vakansie he mama?" Dus ik uitleggen dat het volgens mij niet het geval is. En toen werd ze echt heel boos " Wel met vakansie vinnik leuk!" en toen ging ze heel boos allemaal speelgoed in een tas doen om mee te nemen.

Heb nu maar gezegd dat ik haar morgen wel op Schiphol afzet en dat ze dan maar moet zien waar ze heengaat
kan je niet uitleggen dat vakantie ook is dat je gezellig samen naar de ballenbak gaat of zo?
geweldig, die verhalen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:34:42 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_76005779
Dank jullie wel voor jullie lieve en inhoudelijke reacties. Gister stoer montuur uitgezocht. Hij keek er zo blij bij, ik moest echt even slikken.
Gek is dat; je wéét dat hij straks er enorm op vooruit gaat. Maar dat kleine guitige koppie dat je al 3,5 jaar ziet groeien en ontwikkelen verandert straks voorgoed . Verstand zegt gevoel zegt
Allemaal even wennen dus.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:52:57 #271
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76006277
Maar een brilletje staat vaak heel leuk bij die kleintjes!

Ik ben met Lott gister naar de film geweest, kabouter plop.
Het was een hele leuke niet te spannende film. Ze vond het zo leuk dat ze naderhand helemaal aan me voreg:
"mama hoe kan ik je bedanken?" (Ik schoot even vol hahaha)
ze bleef het er maar over hebben dat het zo fijn en leuk was.
Ervoor waren we patatjes gaan eten en kinderkleren bij didi scoren (Zo leuk).
Ze is wel heel eigenwijs in kleding, want haar spijkerjurkje (Duur van vingino) wil ze niet meer aan, tis geen prinsessenjurk. daar sta je dan.
maar we hebben een hele leuke dochter mama dag gehad!
  donderdag 24 december 2009 @ 10:53:54 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76006302
er komt iets aan dat mooie gezichtje wat er niet hoort, er komen zorgen bij, wat als het nu zo is, wat brengt het de toekomst.
Stapje voor stapje hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_76016288
Dutchie, een bril.. dat zal wel even wennen zijn! Gelukkig hebben jullie een hele stoere uitgekozen en is hij er zelf ook blij mee.
Ik heb zelf ook een cilinderafwijking van -4 en ik kreeg op mijn 4de een bril. Ik kan alleen maar zeggen dat het zoooo ontzettend fijn is om dan een bril te dragen. Ik zag de wereld ineens een stuk beter.

Ik80, dat klinkt als een fijne dag. Ik snap dat je ervan volschoot, wat een lief meisje.
pi_76030913
Dutch het zal zeker wennen zijn, je kind ineens met een bril! Het zal allicht een beetje helpen dat hij er zelf zo blij mee was en dat je weet dat het echt nodig is
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 24 december 2009 @ 21:50:05 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76033203
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:10 schreef appelsap het volgende:
Dutchie, een bril.. dat zal wel even wennen zijn! Gelukkig hebben jullie een hele stoere uitgekozen en is hij er zelf ook blij mee.
Ik heb zelf ook een cilinderafwijking van -4 en ik kreeg op mijn 4de een bril. Ik kan alleen maar zeggen dat het zoooo ontzettend fijn is om dan een bril te dragen. Ik zag de wereld ineens een stuk beter.

Ik80, dat klinkt als een fijne dag. Ik snap dat je ervan volschoot, wat een lief meisje.
het schijnt idd dat ik iets heb geroepen in de trant van "hee, nu kan ik echt de blaadjes aan de bomen zien" toen ik voor het eerst een bril op kreeg.

maar het is idd even slikken. een bril voegt toch iets toe aan het gezicht wat je zo lief is.
hopelijk accepteert je zoon het snel en goed. dat scheelt ook een hoop!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 25 december 2009 @ 09:42:37 #276
45621 Suzanna
Mama van...
pi_76043211
Hallo allemaal...

Ben ik ook weer eens... na een hele tijd alleen maar lurken op Fok! ga ik toch maar weer wat plaatsen. Mijn jongste dochter (Julia) is zojuist (vandaag) 3 jaar geworden... en toen we haar vroegen hoe oud ze was geworden zei ze:
één jaartje!

Nog iets grappigs... Vanochtend stond Ned. 3 op, dus kwam de film Kruimeltje voorbij. Ik zo: vinden jullie het wel leuk, dat is Kruimeltje. Noa en Emma: nee hoor dat is Pietje Bell! (die hadden ze van de week gezien, blijkbaar lijken ze op elkaar).
Julia: nee, niet Pietjebel, SNOTTEBEL! (en toen kwam ze naar me toe om haar neus af te laten vegen)
  vrijdag 25 december 2009 @ 09:47:16 #277
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_76043258
Dutch, moeilijk lijkt me dat ook. Al zijn jullie vast snel gewend. Ik geloof meteen dat het hem hartstikke stoer staat. Maar extra gedoe en een ander snoetje, ik snap je helemaal.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:51:18 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76044048
Gefeliciteerd Suzanna, met Julia!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:52:22 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76044068
Gefeliciteerd, 3 alweer zeg ..*O*

nog maar 5 dagen hier.. het gaat zo snel allemaal..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:54:29 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76044100
heuh is julia al 3?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:54:42 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76044106
Gefeliciteerd uiteraard
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:22:13 #282
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_76044611
Van harte !!

hier waren de meiden om 05.00 uur wakker. De ene huilen, de ander brullen en snikken en omgekeerd.....Dus we hebben er al een dag en 2 ontbijtjes op zitten!

Geen idee wat ze hadden. Over een half uurtje maar naar bed en hopen dat hun humeur weer terugkomt zodra de familie er is !

Fijne kerst allemaal !
pi_76044797
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Gefeliciteerd, 3 alweer zeg ..*O*

nog maar 5 dagen hier.. het gaat zo snel allemaal..
ik doe met je mee

Julia gefeliciteerd
dat 1 jaartje gedoe is bij de oudste ook helemaal in. helemaal in de rol van baby zijn. hier komt ze liggen in je armen en dan moeten wij zingen slaap kindje slaap en het andere moment zit ze de mega mindy film te kijken
mama van 3 kids!
pi_76047471
Suzanna, van harte gefeliciteerd met Julia!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:30:00 #285
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76070980
gelukkig slaapt Lotte altijd uit (vanmorgen 8:45) met haar hebben we geen last van nachterlijke bezigheden.

Hebben jullie peuters een fiets? hoeveel inch is die?
pi_76078726
Meike krijgt op haar verjaardag straks een fietsje, 12,5 inch is die
De fietsenwinkelmevrouw zei dat dat de goede maat was om mee te beginnen en ook om mee te leren fietsen zonder zijwieltjes straks. Omdat ze dan met de voetjes bij de grond kan.

Julia 3 jaar! Van harte Suzanna!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 26 december 2009 @ 21:03:23 #287
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76085879
Hoe groot is Meike (welke kledingmaat heeft ze?)
  zondag 27 december 2009 @ 11:12:45 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76096261
voor Julia! Al weer 3 jaar!

En Arwen op weg naar het volgende topic.... wat gaat het toch snel allemaal!

Dutch, wat een tegenstrijdige gevoelens. Kan me goed voorstellen dat je daarmee worstelt.

maud heeft een fiets, maar daar is ze nog te klein voor. kleinere maat fiets is er niet, behalve dan de driewieler, maar dat vind ze niet zo leuk. Dus nog even wachten en dan kan ze op de 12,5 inch fietsen.

Verder heeft ze het super op vakantie. We zitten in een grote stacaravan en ze slaapt samen met Fleur op 1 kamer. Dit gaat wonderbaarlijk goed. Ze vermaakt zich goed in de knutselclub en zwemmen en de binnenspeeltuin doen het ook goed. We gaan wrs. nog naar het sprookjesbos in valkenburg. Kijken hoe ze dat vind.
  zondag 27 december 2009 @ 13:30:43 #289
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76100460
Even verder reageren zonder bij te lezen, over een uurtje met Mahre naar HAP.
Mahre werd vannacht wakker met oorpijn, Lenaatje een tijdje met haar beneden gezeten. Uiteindelijk tussen ons in gelegd. Ik ben er rond 9:00 uur met haar eruit gegaan en ze klaagde dat haar oortje pijn deed. bed bleek vies van een loop-oor, dus toch maar even gebeld en dadelijk maar even naar het ziekenhuis.
Daar maar even laten kijken wat er aan de hand is.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_76101047
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 21:03 schreef ik80lll het volgende:
Hoe groot is Meike (welke kledingmaat heeft ze?)
98/104

Chaca, veel plezier nog op vakantie, fijn dat jullie het leuk hebben!

Tazz, hoe was het bij de HAP? Oorontsteking denk ik?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 27 december 2009 @ 14:49:27 #291
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76103869
Ja idd een oorontsteking maar het valt mee, we moeten het aanzien. Door de buisjes loopt er nu van alles uit en dat is eigenlijk goed. Zolang ze geen koorts krijgt gebeurt er verder niets, over 2 weekjes even nacontrole bij de huisarts. Nu ligt ze lekker op de bank en hebben we een film opgezet.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_76106797
Wat leuk dat het op vakantie zo goed gaat Chacama!

Arme Mahre, het zit haar wel weer tegen.

Hier staat al ruim een jaar een fietsje in de schuur. 10 inch geloof ik. Een maat kleiner dan je normaal kunt kopen. Hebben we een tijdje naar gezocht. Ze rijdt er nog steeds graag op (maat 92/98 nu).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 27 december 2009 @ 16:17:04 #293
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76106958
Oke, ik denk dat wij een 12 inch fietsje in de schuur hebben staan. (Franse fiets met alleen een handrem(voor) en ze zit op die fiets met haar knietjes in haar nek)
wij hadden een meevaller met het verkopen van een kast/bed. heb het dus toch maar besteld, als ze er nu niet opkan moet ze maar even wachten. Of ik ruil hem om voor een maatje kleiner.
  zondag 27 december 2009 @ 16:18:02 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76106993
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:12 schreef chacama het volgende:
*We gaan wrs. nog naar het sprookjesbos in valkenburg. Kijken hoe ze dat vind.
Oh, dat is zo leuk! Heerlijk kneuterig. Alles wat De Efteling vroeger was.
Fijne vakantie!

Mahre, beterschap met je oor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 27 december 2009 @ 16:19:24 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76107038
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:17 schreef ik80lll het volgende:
Oke, ik denk dat wij een 12 inch fietsje in de schuur hebben staan. (Franse fiets met alleen een handrem(voor) en ze zit op die fiets met haar knietjes in haar nek)
Oh ja? Past Lotte daar niet meer op? Thies draagt maat 104/110 en past prima op een 12'' fietsje. Er staat ook een 16'' maar die is nét te groot.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 27 december 2009 @ 16:40:12 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76107770
Dean krijgt ook een fietsje voor zijn 3e verjaardag, zo leuk .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 27 december 2009 @ 17:22:11 #297
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76109123
Ja hallo, ik wil hier vast even stiekem iets vragen. Is het "normaal" dat een goed lopend kind ineens overal tegenaan loopt/valt? Al ligt er maar een pluisje dan is het gelijk al struikelen, heel vermoeiend .

Ik betrapte haar vorige week dat ze gewoon recht voorover met haar gezicht in de sneeuw viel, volgens mij stak ze niet eens haar handen uit . Vond dat toch wel een beetje vreemd.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76109301
Is ze misschien hard aan het groeien? Dat ze struikelt over haar benen omdat ze ineens een eind langer zijn misschien?
Anders weet ik het ook niet eigenlijk...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_76109540
Kim heeft ze misschien schoenen die te klein zijn? mahre struikelde ook steeds en toen bleken haar schoenen te klein....
  zondag 27 december 2009 @ 17:47:54 #300
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76109848
Ik weet het niet eigenlijk. Ik vind haar wel weer zwaarder aanvoelen met tillen en maat 92 lijkt nu wat beter te passen. Maar ze heeft wel elke dag andere schoenen aan, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het lijkt wel alsof ze geen moeite doet om haar evenwicht te corrigeren, ze laat zich gewoon vallen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76110012
Oke, hoeft natuurlijk ook niet. Raar dan eigenlijk je gewoon laten vallen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')