abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:29:29 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75534841
Evenstar, wat vervelend dat ze een draakje, maar even een postieve noot..... ze draakt wel MET eten. IJsjes en ham.... en verder zal ze ook vast echt een draakje zijn met haar eigenwijze lieve dingen...
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:23:53 #102
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75536736
Draakje Arwen

Devin is nu heel erg van de fantasiespelletjes. De knuffels, badeendjes, poppekastpoppen, Little People-mannetjes enz. voeren hele gesprekken met elkaar. En die beginnen vrijwel altijd hetzelfde:
"Hai"
"Hoi!"
"Boerderij zoeken?"
"Ja!"
"Boerderij nou? Boerderijhij, waar bejje dan??"
"Gaan we rennen?"
"Ja, boerderij zoeken!"
En dan sjeest hij door het huis met in elke hand een knuffel die dan op zoek gaan naar de koeien, de varkens, de geiten etc.
Echt genieten om hem zo te zien en te horen! Vaak kan ik maar eventje toekijken voordat ik er ook bij betrokken word, dan blijkt mijn knieholte ineens het bed voor de kuikens te zijn geworden ofzo
.... met gevoel voor drama....
pi_75542731
Hihihi Kers .

Hier hebben we zo'n boerderij van Duplo en die hebben we in 3 verdiepingen gebouwd zeg maar.
Het onderste stuk is de winkel en de verdiepingen daarboven daar wordt geslapen volgens Mirte.
Enige wat ik kan bedenken hoe ze daarbij komt is omdat opa en oma boven de winkel wonen (maar daar staan dan weer geen koeien/schapen/honden/paarden in de winkel ).
Ze kan ook heerlijk in de weer zijn met boeken en puzzeltjes.
Fake it till you make it...
  zaterdag 12 december 2009 @ 08:48:47 #104
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75542860
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:35 schreef Lenaatje het volgende:
En toch vind ik het stiekem wel leuk, dat hele eigen willetje!
Wil je even tegen het eigen willetje op de stoel zeggen dat ze een broodje gaat eten...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:14:21 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75552862
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:29 schreef chacama het volgende:
Evenstar, wat vervelend dat ze een draakje, maar even een postieve noot..... ze draakt wel MET eten. IJsjes en ham.... en verder zal ze ook vast echt een draakje zijn met haar eigenwijze lieve dingen...
Dat zat ik dus ook te denken!
Maar ik kan me voorstellen dat het irritant is, ja!

devin,wat lief!

mirte ook aan de drama's, gezellig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75556985
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:48 schreef Tazz het volgende:
Wil je even tegen het eigen willetje op de stoel zeggen dat ze een broodje gaat eten...

Draakje Arwen Wel slim gedaan van haar!

Karin ik zou het zeker vragen hoor. Linde heeft een paar meisjes bij de opvang met wie ze het goed kan vinden en het is wel erg leuk hoor van die kleine-meisjes-vriendinnetjes

Kersjes dat klinkt gezellig zeg!

Hier is alles net wat wij niet willen. Linde zit in bad:"mag ik nog in bad spelen?" Ja hoor dat is goed "NEEEEE ik wil niet blijven spelen!!!!! Ik wil uit!!!!" En alles wat niet mag wordt standaard gevolgd door een luide sirene.

Morgen gaan we naar het tuincentrum voor een boom. Ze vertelt al de hele week aan iedereen die het maar horen wil (de slager, de postbode, mensen in de tram) dat we met opa en oma een kerstboom gaan kopen, dus ze kijkt er wel erg naar uit

Linde kijkt terwijl ik dit typ met mijn een filmpje op Youtube. Ze is helemaal in de ban van kerstliedjes dus ze kijken naar kindjes die O denneboom zingen. Maar dan zingen de kinderen ineens een hele andere tekst. Linde helemaal boos tegen het scherm:"Nee dat is niet goehoed! Het is met kaarsjes en takjes!"
pi_75559500
Lol Linde

Mirte zong poesje mauw: "oh wat heeluk pullek wij"
pi_75562114
Meike ligt voor het eerst in het grote bed....

Het duurde ruim 2 uur voor ze sliep, en heeft wel 100 keer gevraagd of ze er niet uit ging vallen.
2 tuinstoelkussen en het dekentje van het ledikantje ernaast gelegd, just in case...

Meike zei afgelopen week tegen mijn broer die achter de pc zat dat ie even naar "toetjoep" (youtube dus he)moest gaan om kabouter plop op te zoeken....aaaaah
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:18:28 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75564357
Zo raar dit; peuter is al sinds zijn derde (nu 3 1/2) luiervrij behalve 's nachts. Maar de laatste weken gaat het iedere dag een paar keer mis. Boos worden helpt niet, rustig praten niet. Hij belooft iedere keer vol overtuiging verbetering. Zijn deze week met stickervel begonnen weer en hopen dat dit werkt. Iedere keer als hij naar de wc is geweest en zijn broek is nog droog (want hij vergeet het dus altijd net te laat) krijgt hij een sticker. Vol vel = kadootje.
En toch gaat het nog regelmatig mis. We hadden echt geen idee hoe we dit nu moesten doorbreken. Vandaag is de eerste dag dat hij droog is en dat is een voorzichtig waard. Hoop zo dat het sticker-systeem nu werkt. Want we hebben echt geen idee waarom het ineens niet meer lukt.

Hebben trouwens 23 dec. afspraak bij de oogarts. Zie wel op tegen het feit dat hij na het druppelen nauwelijks tot niets meer ziet en dat ik zo een half uur met hem in de wachtruimte moet zitten. Iemand nog tips?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 13 december 2009 @ 00:22:25 #110
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75566475
Enige tip die ik heb is een zonnebrilletje voor hem, dutch. En als hij het leuk vindt een MP3-speler oid met verhaaltjes bijv.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75567652
Ja inderdaad, sprookjes op de iPod Als je nodig hebt PM je maar, ik heb een hele lading op mp3.
Oeh en dat wel-niet-wel-niet zindelijk zijn is hier heel herkenbaar, maar dan bij Dylan. Maar daar zal ik je maar verder niets over vertellen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75570445
Dutch, zonnebrilletje is een goed idee, vooral als het zonnig is. Want je pupillen worden wijd van dat spul en reageren dus even niet op licht.
Is het eventueel een idee om een rondje door het ziekenhuis te wandelen of wat te gaan drinken in het restaurant ofzo? (als je even aangeeft dat je een rondje gaat lopen en afspreekt rond een bepaalde tijd terug te zijn dan is dat vast prima).
  zondag 13 december 2009 @ 10:12:33 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75570757
Dutchie, reageert Peuter misschien niet op alle drukte nu. Onrust en veel spelen kan misschien er voor zorgen dat ie vergeet te gaan plassen. Maud heeft de laatste tijd ook meer ongelukjes. Die wil na het slapen 's middags niet eens d'r luier uit. Ze gaat dan wel op de wc plassen, maar poepen gaat soms ook weer in de luier.

Succes bij de oogarts. Denk dat de tip van de ipod een hele goede is.
  zondag 13 december 2009 @ 10:16:21 #114
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75570791
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 20:55 schreef Nijna het volgende:
Lol Linde

Mirte zong poesje mauw: "oh wat heeluk pullek wij"

Hier wordt er gezongen:

"Oh denneboom, oh denneboom
Wat zijn je takken wonderschone vlinder"

Hoe bedoel je iets te vaak Rupsje Nooitgenoeg voorgelezen gekregen?

En die Linde, zo lekker dwars!

Wij gaan zo ook een kerstboom kopen. Jullie ook naar tuincentrum Osdorp toevallig? Wij gaan elk jaar, ik hou er zo van
.... met gevoel voor drama....
pi_75575116
Wat lief, die zingende kindjes

Evenstar, jou engeltje ben ik ook niet tegengekomen. Maar kun je naast die ham onder de tafel niet nog wat andere voedzame hapjes zetten

Karin, ik zou het ook gewoon vragen. Chris heeft nu ook een echt vriendje op het KDV, en nog een jongen waarvan we de naam ook regelmatig horen. Zeker als meike qua aard niet echt tussen rest valt, dan is het misschien de overstap wel waard.

Ik ben zo blij met mijn kereltje.. Allemaal goed humeur de laatste paar dagen. Hij wil allemaal eten wel uitproberen, en lust nu opeens wel leverworst, tomaatjes en feta. Hij speelt lief, weinig drama-buien etc.
Donderdagochtend op de kruipgroep ook al redelijk vrij gespeeld. Vrijdagavond ging hij los in de ballenbak van het tuincentrum. Normaal/voorheen, wilde hij daar echt niet zonder ons spelen. EN helemaal niet als er meer kinderen waren. Nu was hij gezellig met een 6-jarig jochie aan het ballengooien. Ook tussen de andere kinderen ging het prima. Zo leuk om hem dan te zien genieten.
Wel opvallend dat het samenloopt met mijn betere humeur die ik in de weken na mijn operatie heb gekregen
  zondag 13 december 2009 @ 14:57:25 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75578467
DF, wat fijn dat Chris weer zo vrolijk is!
Ik weet niet of het iets betekent, maar eli kan sinds een week ook superveel meer (wel nog met dramabuien,want hij moet nog even wennen aan het nieuwe begrip), maar ze liepen tot nu toe steeds zo gelijk op qua sprongen in de ontwikkeling, dat chris wellicht ook net weer een boost heeft gekregen?
Hoeft niks met jouw humeur te maken te hebben (ivm schuldgevoelens en zo )
wel fijn dat je je weer beter voelt!
pi_75583071
He Davinia, Het is ook gewoon een sprongetje, 2 kiezen door en de sinterklaasdrukte. Maar Chris reageert ook wel een stukje op mijn humeur. Dat deed hij ook al toen hij nog maar een paar maand oud was.
Er is verder niks aan te doen, en nu is het beter. Dus me schuldig voelen valt wel mee. Ik kon ook weinig aan de situatie doen. Ben allang blij dat ik zo snel geholpen kon worden.
  maandag 14 december 2009 @ 10:38:23 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75605808
is chris zijn gebit nu klaar?

eli is een beetje raar.
gisteravond wilden we hem naar bed doen "nee lapeh, nee lapeh! " en zo.
we doen de deur van de woonkamer open, traphekje open, en meneer stuift als een haas naar boven, zijn kamer in, springt zijn bed in met kleren en al, trekt de deken over zich heen en gaat zingen
"laap eli laap,
buiten schaap
voetjes
zoetjes
laap eli laap"

en een lol dattie had!

zoooo schatiig!

het nachtiruteel krijgt dus een extra dimensie. stap 1: haal eli uit zn bed
  maandag 14 december 2009 @ 10:39:53 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75605856
ik werd vannacht wakker om 6:00 met het liedje van thomas de stoomlocomotief in mn hoofd

en toen werd max vanmorgen wakker begint ie te zingen: "ik word aaltijd wakker met een wijsje in mn hoofd"

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75606567
Eli, wat een grapjas!
Toevallig dat Chris nu ook allerlei gekke grappige dingen begint te doen (expres van zijn bakfiets vallen, en een lol daarna) Die jongens lopen echt leuk gelijk op.
We moeten nu nog 2 kiezen boven. Bij Chris komen kiezen meestal met zijn 2-en. Dus hopelijk nog maar 1 keer ellende

En een helderziende Max.. Wat een toeval
  maandag 14 december 2009 @ 19:58:18 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75624815
Ah, die Eli.

Thies heeft vannacht voor het eerst (bewust) overgegeven. Hij lag te kokhalzen en slikte het steeds weg. Ik was gelukkig op tijd met een handdoek eronder.
"Spuug maar uit", zei ik.
Dat deed hij dus, toen een heel vies gezicht.
En toen een verontwaardigd/verbaasd: "Niet lekker ".....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 december 2009 @ 20:16:06 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75625652
ach gossie thies toch..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75625995
Wat lief van Eli en Chris.

Ach wat sneu voor Thies. Lekker is anders ja.
Raakte hij niet in paniek? Damian vindt het heel eng als hij moet overgeven.

Damian is ineens gek op puzzelen! Hij snapte er tot aan 2 dagen geleden niks van. Hij kon niet eens een puzzel maken van 4 stukjes. Maar nu heeft hij het door.
De puzzels van ruim 20 stukjes zijn niet meer goed genoeg. Vandaag is hij begonnen aan een puzzel van 50 stukjes. Hij is al een heel eind. Ik ben benieuwd of hij hem morgen kan afmaken.
pi_75626208
Wow appelsap, wat een ontwikkeling ineens!
Leuk zeg, hier wordt ook fanatiek gepuzzeld, maar meer dan 16 stukjes hebben we niet (nu 15, want er is er 1 zoek en ik krijg nog niet uit Mirte waar ze die heeft gelaten... ze krijgt met kerst een vloerpuzzel met meer stukjes, ben benieuwd of ze dat ook al kan...)

Arme Thies
  maandag 14 december 2009 @ 20:58:05 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75627548
Wat goed van damian

Ook even hier een update over het bezoekje bij de prelogopediste.

De voedselangst zal hoogstwaarschijnlijk altijd een probleem blijven, daar kan ze weinig aan doen.
Ze zal nl. wel vaker nog een bewuste/onbewuste provocatie krijgen en dus ook een reactie.
En dan wordt die angs dus weer aangewakkerd, een rondgaand cirkeltje dus.
Wel ook na een vragenlijst etc. van haar kwam naar boven dat ze dus hoofd sensorisch niet op orde is.( vandaar dus ook de angs bij dieper water overzicht moeten hebben en bang water onverwachts binnen te krijgen en dus verslikken( verdrinkingsangst) even zo met douchen water op haar hoofd, tandenpoetsen, mondje poetsen. Ze moet daar de controle overhebben. Ander sis het nieuw eng en verwarrend.
Bij 99 van de 100 kinderen die een sonde/ of een onderzoek met sonde krijgen, verslikken zich vaak, en bij de meeste is het kortdurig een trauma, maar wordt niet in het geheugen opgeslagen.
Ze heeft dus een te goed geheugen (dat is ook wel merkbaar met andere dingen vooral op visueel gebied)
Daardoor blijft die ervaring dus bij haar naar voren, en is het dus een langdurig trauma
Dit heeft weer te maken dat ze dus bepaalde ontwikkelingen zoals de slik reflexen/verslik reflexen/ kauwreflexen niet op de natuurlijek manier heeft ervaren ivm de hele late start van bijvoeding.
Kauwen is aangeleerd, maar de sensoriek die erbij hoort mist ze.,eveneens als stuctuurherkenning en tastzin zijn dus niet op de natuurlijke manier tot stand gekomen.
Nieuw eten=andere nieuwe structuur = in combinatie met de angst voor nieuw eten voor de pijn een verdubbelde angst dus.
Dus we gaan aan de slag om de sensoriek te verbeteren, juist aan te leren dmv oefeningen en kijken wat kan haar mondje allemaal, en leren dat ze er nog veel meer mee kan.
Die angst moeten we accepteren, en dus voorlopig niks nieuws proberen ( ook niet in andere vorm ) nu mochten we toch al geen nieuwe producten proberen dus dat scheelt.
Maar niets pushen eten neer zetten complimenteren als ze eet, eet ze niet niet boos worden oid.
En maar hopen dat het weer overwaait.
Wel kijken dat ze niet teveel gewicht verliest zodat sonde voeding niet nodig gaat zijn.
Mocht dit allemaal (te) weinig effect uithalen, komt het toch op de eetkliniek in utrecht uit.
Maar we proebrne eerst dit. want misschien kan die sensoriek al een deukje in de cirkel maken.
Dat effect willen we behalen. en maar hopen dat ze ouder wordt en beter gaat begrijpen dat soms eten je pijn doet, maar dat dat niet expres gebeurt, maar eten ook heel fijn en lekker is.

Aardig dubbel gevoel dus, maar we gaan van het positieve uit
pi_75628379
Wauw Evenstar, je bent al wel een hoop meer te weten gekomen. Het lijkt me moeilijk om dat allemaal te horen over jouw meisje.. maar wel ontzettend fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt.
Ik hoop van harte dat het effect gaat hebben en dat Arwen een fijner/positiever gevoel en beeld krijgt bij 'eten'.
  maandag 14 december 2009 @ 21:30:26 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75629221
Behoorlijk confronterend Evenstar. Maar inderdaad uitgaan van het positieve!
pi_75632694
Eli en Chris Leuk ook dat ze zo gelijk opgaan!

Appelsap wat knap van Damian! Een puzzel van 50 stukjes! Dat is hier echt nog even een ver-van-mijn-bed-show hoor.

Arme Thies. Raakte hij niet in paniek? Linde was de laatste keer dat ze ziek was helemaal bang toen ze moest overgeven (misschien ook omdat ze het 2x vol over mij heen deed ) En wij maar zeggen dat het echt niet erg was enzo en dat hielp gelukkig uiteindelijk een beetje.

Wat ben je een hoop te weten gekomen evenstar! Fijn dat je van het positieve uit kunt blijven gaan want het lijkt me allemaal erg moeilijk en zwaar voor jullie allebei

Erg vaag moment gisteren. Ik had Esmee een truitje van Linde aangedaan en Linde zei meteen toen ze Esmee ermee zag:"He da's mijn trui!" Sorry hoor maar dat is maatje 62 dus toen was ze zo'n 3 maanden toen ze 'm voor het laatst heeft gezien. Hoe kan ze dat nou onthouden hebben? Dacht al aan een foto die we hebben staan in de huiskamer, maar daarop heeft ze die trui helemaal niet aan Kan me echt niet voorstellen dat ze dat echt gewoon nog weet.

En Linde is zo lekker aan het kletsen. Ze maakt echt al lange zinnen zoals "Waar is opa nou gebleven?". Morgen naar de rai voor de 2e prik. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden...
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:31:51 #129
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75642597
Misschien heb je het ooit gezegd Stiemie dat Esmee de kleertje van Linde krijgt. Maar dat ze het zo goed ziet is inderdaad bijzonder.

En Thies nog een extra voor jou. Hier is het ook altijd schrikken als er gespuugd wordt. Fleur riep dan honderd keer sorry en wij maar zeggen dat ze er niets aan kan doen.

Damian. 50 stukjes.... poeh da's wel veul hor. Super knap. Maud vind puzzelen ook geweldig, maar bij twijfel mag Fleur altijd helpuh.

Kleine kletsende peutertjes

Maud oefent op dit moment voor zeehond. Ze hoest alles bij elkaar, maar het is gelukkig een echte verkoudheid. Ze is gisteren gecontroleerd bij de HA en alles was schoon. Dus wij gaan vrijdag voor de 2e prik.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:27:36 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75644246
Evenstar, pluim voor jullie beiden hoe jullie dit doorstaan.

Wel gezellig liedje toch Pinquit?

Bedankt voor de tips trouwens allemaal. Dat van die zonnebril ga ik zeker doen en sprookjes ook (hebben er genoeg gelukkig). En verder inderdaad maar wandelen met hem.

Stickervel begint te werken. Gister ging het toch weer mis. Maar daarvoor al 2 dagen helemaal droog.
Hij plast trouwens wel vaak, is me eerder nooit opgevallen. 8 keer per dag is geen uitzondering. Kan me dat van de oudste niet zo goed herinneren. Is dat bij de andere leeftijdsgenootjes (3 - 4) ook zo?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:33:34 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75644430
ja dutchie, Arwen plast ook zo;n 8 keer de dag

Arwen heeft die terugval in februari ook gehad, ik denk misschien net die schommeling van het spelen/bezig zijn en denken het og even op te kunnen houden, maar nog niet een blaas die sterk genoeg is.
pi_75644535
Dutchie, Meike moet ook best vaak plassen. Maar ook soms een hele morgen niet, ze kan het ook heel goed ophouden, bijv op school plast ze bijna nooit.
Succes bij de oogarts...!

Evenstar. dat lijkt me zo moeilijk die strijd met het eten!

Damian, 50 stukjes!!! mijn hemel! Dat is wel heel knap zeg!

Arme Thies, zo overgeven, zielig!

Juf van Meike kwam al bij me gister, voordat ik iets had gezegd.
Ze was al bij de leidinggevende geweest om aan te kaarten dat er echt echt meisjes bij moeten komen. En ze had nog eens nagedacht over ons vorige gesprekje (toen gaf ik aan dat ik het niveau zo laag vond qua spelletjes/puzzels enz....ze hebben er bijv altijd knopjespuzzels liggen) en juf had dus niet in de gaten dat Meike al een eindje verder was op dat gebied. Ze was blij dat ze dat nu weet, en wil Meike wat meer individuele tijd geven om dingetjes te doen, zoals memory en dat soort dingen.
Verder zei ze dat Meike wel degelijk aansluiting had bij een paar jongens in de klas die ook rustig en wat afwachtend zijn.
Misschien moet ik het nog maar even aankijken, en ik ben van plan om straks in januari een ochtend te gaan kijken. Meike zal dan ws zwaan-kleef-aan zijn, maar ik kan dan in ieder geval wel zien hoe de groep is, of Meike daar dus inderdaad aansluiting zou kunnen hebben, en wat ze allemaal doen op zo'n ochtend.
pi_75645939
Wat fijn dat Meike toch aansluiting heeft. Het zou wel fijn zijn als er wat meer meisjes bijkomen, maar dat is dus even afwachten?
En goed dat ze Meike wat meer individuele tijd gaan geven. Wat uitdaging lijkt me voor haar wel fijn.

Damian plast steeds vaker op het potje! De laatste paar dagen doet hij het elke keer netjes als zijn luier uit is. Met luier aan lijkt hij het niet aan te voelen komen. In de kerstvakantie gaan we er dus maar flink mee aan de slag.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 15-12-2009 12:37:24 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:26:25 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75646044
bij max verschilt het hoevaak hij plast. soms 8, soms 4.
tegenwoordig wordt ie midden in de nacht wakker omdat ie wil plassen. maar een droge luier is nog niet voorgekomen 's nachts

poepen hier ook nogsteeds in de luier trouwens.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75647993
Evenstar, wat een verhaal zo. Maar wel fijn dat alles zo uitgeplozen is. En jullie ergens mee aan de slag kunnen..

Puzzels van 50 stukjes! Knap zeg Damian!
hier gaan 2 stukjes wel goed, maar Chris speelt liever met zijn trein/auto/bal

Arme Thies, Was het eenmalig, of is hij verder ook ziekjes?

Stiemie, wat bijzonder, net zoals die opmerking laatst over geboren worden. Maar misschien pikt ze stiekem een hele hoop op van wat je haar/je man of andere verteld.

Karin, het is natuurlijk wel fijn als ze toch aansluiting vind. En misschien ook wat andere meisjes er nog bij. Haar weghalen zou weer jammer zijn als de juffrouw haar wat leert kennen, en ook op nivo dingen gaat aanbieden.
Even aankijken zou ik ook doen, switchen kun je begin volgend jaar ook nog wel doen.

En zindelijkheid

Hier alles rustig verder. Kereltje was wat moe vandaag, maar toch gezellig mee naar de tandarts en de Ikea. En nu natuurlijk heerlijk in bed, lekker slapen
pi_75663636
Gaat het alweer wat beter met Maud? En met Thies?

Fijn Karin dat ze er dus wel mee bezig zijn bij de peuterspeelzaal. En leuk dat ze dus ook wat aansluiting bij de rustigere jongetjes heeft. Hopelijk heeft Meike ook wat aan de extra aandachtsmomenten. Klinkt in ieder geval helemaal niet verkeerd!

Ik denk ook dat Linde het gewoon eens opgepikt heeft van de kleertjes van Esmee. Lijkt me in ieder geval niet dat ze dingen echt zo lang kan onthouden. Vanaf nu dus maar heel goed opletten wat we zeggen als ze erbij is.

Enneh zindelijkheid wat is dat? Toevallig heeft Linde gisteren 1x op het potje gepoept, maar ondanks alle lofzangen is alles daarna gewoon in haar luier terechtgekomen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:48:35 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75665200
Komt vanzelf die zindelijkheid.

Hoesten blijft hetzelfde. Maar ze is nog steeds even dwars als gezellig. Dus het zal wel meevallen.
pi_75671314
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:10 schreef Stiemie het volgende:

Enneh zindelijkheid wat is dat? Toevallig heeft Linde gisteren 1x op het potje gepoept, maar ondanks alle lofzangen is alles daarna gewoon in haar luier terechtgekomen.
Of je stookt de verwarming op naar 30 graden en laat maar sjouwen in het ondergoed.

Zal zo eens kijken hoe Meike erbij ligt, die slaapt sinds 3 nachten in het grote bed, maar ze is steeds zo bang dat ze eruit valt. (al is dat nog niet gebeurd)
's ochtends als ze wakker wordt is ze steeds zo verbaasd dat ze nog in bed ligt en niet ernaast.

Hoe lijkt het hier met de reacties op de griepprik?
Ik heb er zo heel erg geen zin in....
(vrijdag moeten we)
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:18:16 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75671512
Dean poept al 2 weken op de wc, maar dat komt omdat ik hem er elke ochtend opzet op zijn vaste euhhm..poeptijd Tis een echte man wat dat betreft . En plassen doet ie ook regelmatig op de wc. Vooral als ik hem omkoop met stickers en autootjes . Maar als we weggaan doen we altijd nog een luier om hoor, echt zindelijk wil ik hem absoluut niet noemen. Maar het gaat de goede kant op iig.

Karin, wij doen de 2e prik niet.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75671671
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef Vivi het volgende:
Dean poept al 2 weken op de wc, maar dat komt omdat ik hem er elke ochtend opzet op zijn vaste euhhm..poeptijd Tis een echte man wat dat betreft . En plassen doet ie ook regelmatig op de wc. Vooral als ik hem omkoop met stickers en autootjes . Maar als we weggaan doen we altijd nog een luier om hoor, echt zindelijk wil ik hem absoluut niet noemen. Maar het gaat de goede kant op iig.

Karin, wij doen de 2e prik niet.
Neemt 'ie ook nog tijdschriften mee naar de wc om er vervolgens een half uur te blijven zitten?
Ik snap nog steeds niet waarom mannen dat fijn vinden, een half uur in die teringmeur zitten....bah
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:29:07 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75671922
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Neemt 'ie ook nog tijdschriften mee naar de wc om er vervolgens een half uur te blijven zitten?
Ik snap nog steeds niet waarom mannen dat fijn vinden, een half uur in die teringmeur zitten....bah
Ik heb er zelf Cars-boekjes neergelegd om het aantrekkelijk te maken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75677424
Hoe lang mag een peuter diarree hebben...?
Laatst een week gehad, begon echt dun met veel verschonen op een dag en werd gedurende de week weer wat vaster met 2 a 3 luiers per week. Afgelopen week was het eigenlijk weer zo goed als normaal.
En nu is ze alweer aan de diarree.
Ze drinkt niet teveel (eerder te weinig, krijg er niet meer in)
geen appelsap (hooguit 1 bekertje roosvicee op een dag en verder thee en melk en water)
Ze krijgt gewoon bruin brood.
Verder lijkt ze ook niet ziek ofzo, maar ik blijf aan het wassen
pi_75677721
Pff Nijna lastig. Even de huisarts bellen anders?

Hahaha Dean is al een echte man zo Krijgt ie met kerst ook een scheurkalender voor op de wc Vivi?

En Karin ik vervloek die 2e prik Gisterenavond mijn vriend en ik allebei 38,5. En vannacht van half 3 tot half 6 opgezeten met Linde met hoge koorts. Vanmorgen had ze nog 38,8 dus ze blijft een dagje thuis van de opvang. Esmee is ook al niet helemaal lekker door een zware verkoudheid. En ik had nog wel gehoopt dat ik overdag wat bij kon slapen... Zal er maar niet teveel op rekenen
pi_75677751
Ik moet straks zelf naar de huisarts, dan vraag ik het gelijk even.
pi_75677953
Nijna, ligt ook een beetje aan de oorzaak denk ik. Bij tandjes/kiezen kun je er weinig aan doen. Maar als het een virusje is, moet je het vaak ook uitzieken. De huisarts vragen is wel het handigst denk ik..

Dean
Een echte stoere man!

Stiemie, hopelijk is het snel uitgewerkt.
Wij mogen morgen de prik halen. Hopelijk geen reactie, net als de 1e keer..
pi_75679122
Kiezen zou kunnen, maar ik zie ze nog niet verschijnen... maar ik vraag het straks wel even.
Zolang ze er niet ziek van is en geen uitdrogingstekenen vertoont zal het vast ook allemaal hardstikke meevallen en alleen vervelend zijn.

Wij gaan vanmiddag voor de prik en ik hoop ook dat we er net zo goed vanaf komen als vorige keer...
  woensdag 16 december 2009 @ 12:18:08 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75683111
Nijna, inderdaad even navragen. Maar mijn HA heeft mij ooit gezegd zolang je 3-4 plofluiers (volle plasluiers) op een dag hebt is het goed. En verder neus en ogen goed in de gaten houden. Als die nat blijven (slijm en vocht) dan is het goed. Maar misschien wil de HA wel even een kweekje doen om een virus te achterhalen.

Maud heeft vanavond kerstviering op de peuterspeelzaal. Met zijn allen aan tafel gezellig frites eten in het 'donker'. En dan mogen we ze op 6 uur ophalen.
pi_75684722
Mikael had net kerstontbijt op de psz. "En weet je mama? Toen stak jufvrouw zomaar vuurwerk aan in de klas Binnen mama!! Dat mag helemaal niet he? "
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 16 december 2009 @ 13:06:57 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75684820
Hihi Mikael. Het zullen wel sterretjes geweest zijn. Maar de rechtvaardigheid van kinderen gaat ver. Het mag niet, dus mag de juf het ook niet. Vond ie het wel gezellig?
pi_75684947
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef chacama het volgende:
Hihi Mikael. Het zullen wel sterretjes geweest zijn. Maar de rechtvaardigheid van kinderen gaat ver. Het mag niet, dus mag de juf het ook niet. Vond ie het wel gezellig?
Ja het waren sterretjes. Ja hij was er diep van onder de indruk dat ze dat zomaar binnen deed. Juf vertelde wel dat ie ook nog eerst boos was. En ja hij vond het heel gezellig. Toen ik hem ophaalde wilde ie niet mee: ik ben er nog maar zo kort!

Hij is steeds overal maar zo kort. Gisteren waren we de hele dag bij mijn ouders. Echt totaan dat ie eigenlijk al naar bed moest. Zaten we in de auto naar huis. "Ik vond het zo gezellig vandaag eigenlijk wilde ik niet naar huis we waren er nog maar zo kort!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')