abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75628379
Wauw Evenstar, je bent al wel een hoop meer te weten gekomen. Het lijkt me moeilijk om dat allemaal te horen over jouw meisje.. maar wel ontzettend fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt.
Ik hoop van harte dat het effect gaat hebben en dat Arwen een fijner/positiever gevoel en beeld krijgt bij 'eten'.
  maandag 14 december 2009 @ 21:30:26 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75629221
Behoorlijk confronterend Evenstar. Maar inderdaad uitgaan van het positieve!
pi_75632694
Eli en Chris Leuk ook dat ze zo gelijk opgaan!

Appelsap wat knap van Damian! Een puzzel van 50 stukjes! Dat is hier echt nog even een ver-van-mijn-bed-show hoor.

Arme Thies. Raakte hij niet in paniek? Linde was de laatste keer dat ze ziek was helemaal bang toen ze moest overgeven (misschien ook omdat ze het 2x vol over mij heen deed ) En wij maar zeggen dat het echt niet erg was enzo en dat hielp gelukkig uiteindelijk een beetje.

Wat ben je een hoop te weten gekomen evenstar! Fijn dat je van het positieve uit kunt blijven gaan want het lijkt me allemaal erg moeilijk en zwaar voor jullie allebei

Erg vaag moment gisteren. Ik had Esmee een truitje van Linde aangedaan en Linde zei meteen toen ze Esmee ermee zag:"He da's mijn trui!" Sorry hoor maar dat is maatje 62 dus toen was ze zo'n 3 maanden toen ze 'm voor het laatst heeft gezien. Hoe kan ze dat nou onthouden hebben? Dacht al aan een foto die we hebben staan in de huiskamer, maar daarop heeft ze die trui helemaal niet aan Kan me echt niet voorstellen dat ze dat echt gewoon nog weet.

En Linde is zo lekker aan het kletsen. Ze maakt echt al lange zinnen zoals "Waar is opa nou gebleven?". Morgen naar de rai voor de 2e prik. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden...
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:31:51 #129
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75642597
Misschien heb je het ooit gezegd Stiemie dat Esmee de kleertje van Linde krijgt. Maar dat ze het zo goed ziet is inderdaad bijzonder.

En Thies nog een extra voor jou. Hier is het ook altijd schrikken als er gespuugd wordt. Fleur riep dan honderd keer sorry en wij maar zeggen dat ze er niets aan kan doen.

Damian. 50 stukjes.... poeh da's wel veul hor. Super knap. Maud vind puzzelen ook geweldig, maar bij twijfel mag Fleur altijd helpuh.

Kleine kletsende peutertjes

Maud oefent op dit moment voor zeehond. Ze hoest alles bij elkaar, maar het is gelukkig een echte verkoudheid. Ze is gisteren gecontroleerd bij de HA en alles was schoon. Dus wij gaan vrijdag voor de 2e prik.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:27:36 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75644246
Evenstar, pluim voor jullie beiden hoe jullie dit doorstaan.

Wel gezellig liedje toch Pinquit?

Bedankt voor de tips trouwens allemaal. Dat van die zonnebril ga ik zeker doen en sprookjes ook (hebben er genoeg gelukkig). En verder inderdaad maar wandelen met hem.

Stickervel begint te werken. Gister ging het toch weer mis. Maar daarvoor al 2 dagen helemaal droog.
Hij plast trouwens wel vaak, is me eerder nooit opgevallen. 8 keer per dag is geen uitzondering. Kan me dat van de oudste niet zo goed herinneren. Is dat bij de andere leeftijdsgenootjes (3 - 4) ook zo?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:33:34 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75644430
ja dutchie, Arwen plast ook zo;n 8 keer de dag

Arwen heeft die terugval in februari ook gehad, ik denk misschien net die schommeling van het spelen/bezig zijn en denken het og even op te kunnen houden, maar nog niet een blaas die sterk genoeg is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75644535
Dutchie, Meike moet ook best vaak plassen. Maar ook soms een hele morgen niet, ze kan het ook heel goed ophouden, bijv op school plast ze bijna nooit.
Succes bij de oogarts...!

Evenstar. dat lijkt me zo moeilijk die strijd met het eten!

Damian, 50 stukjes!!! mijn hemel! Dat is wel heel knap zeg!

Arme Thies, zo overgeven, zielig!

Juf van Meike kwam al bij me gister, voordat ik iets had gezegd.
Ze was al bij de leidinggevende geweest om aan te kaarten dat er echt echt meisjes bij moeten komen. En ze had nog eens nagedacht over ons vorige gesprekje (toen gaf ik aan dat ik het niveau zo laag vond qua spelletjes/puzzels enz....ze hebben er bijv altijd knopjespuzzels liggen) en juf had dus niet in de gaten dat Meike al een eindje verder was op dat gebied. Ze was blij dat ze dat nu weet, en wil Meike wat meer individuele tijd geven om dingetjes te doen, zoals memory en dat soort dingen.
Verder zei ze dat Meike wel degelijk aansluiting had bij een paar jongens in de klas die ook rustig en wat afwachtend zijn.
Misschien moet ik het nog maar even aankijken, en ik ben van plan om straks in januari een ochtend te gaan kijken. Meike zal dan ws zwaan-kleef-aan zijn, maar ik kan dan in ieder geval wel zien hoe de groep is, of Meike daar dus inderdaad aansluiting zou kunnen hebben, en wat ze allemaal doen op zo'n ochtend.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75645939
Wat fijn dat Meike toch aansluiting heeft. Het zou wel fijn zijn als er wat meer meisjes bijkomen, maar dat is dus even afwachten?
En goed dat ze Meike wat meer individuele tijd gaan geven. Wat uitdaging lijkt me voor haar wel fijn.

Damian plast steeds vaker op het potje! De laatste paar dagen doet hij het elke keer netjes als zijn luier uit is. Met luier aan lijkt hij het niet aan te voelen komen. In de kerstvakantie gaan we er dus maar flink mee aan de slag.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 15-12-2009 12:37:24 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:26:25 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75646044
bij max verschilt het hoevaak hij plast. soms 8, soms 4.
tegenwoordig wordt ie midden in de nacht wakker omdat ie wil plassen. maar een droge luier is nog niet voorgekomen 's nachts

poepen hier ook nogsteeds in de luier trouwens.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75647993
Evenstar, wat een verhaal zo. Maar wel fijn dat alles zo uitgeplozen is. En jullie ergens mee aan de slag kunnen..

Puzzels van 50 stukjes! Knap zeg Damian!
hier gaan 2 stukjes wel goed, maar Chris speelt liever met zijn trein/auto/bal

Arme Thies, Was het eenmalig, of is hij verder ook ziekjes?

Stiemie, wat bijzonder, net zoals die opmerking laatst over geboren worden. Maar misschien pikt ze stiekem een hele hoop op van wat je haar/je man of andere verteld.

Karin, het is natuurlijk wel fijn als ze toch aansluiting vind. En misschien ook wat andere meisjes er nog bij. Haar weghalen zou weer jammer zijn als de juffrouw haar wat leert kennen, en ook op nivo dingen gaat aanbieden.
Even aankijken zou ik ook doen, switchen kun je begin volgend jaar ook nog wel doen.

En zindelijkheid

Hier alles rustig verder. Kereltje was wat moe vandaag, maar toch gezellig mee naar de tandarts en de Ikea. En nu natuurlijk heerlijk in bed, lekker slapen
pi_75663636
Gaat het alweer wat beter met Maud? En met Thies?

Fijn Karin dat ze er dus wel mee bezig zijn bij de peuterspeelzaal. En leuk dat ze dus ook wat aansluiting bij de rustigere jongetjes heeft. Hopelijk heeft Meike ook wat aan de extra aandachtsmomenten. Klinkt in ieder geval helemaal niet verkeerd!

Ik denk ook dat Linde het gewoon eens opgepikt heeft van de kleertjes van Esmee. Lijkt me in ieder geval niet dat ze dingen echt zo lang kan onthouden. Vanaf nu dus maar heel goed opletten wat we zeggen als ze erbij is.

Enneh zindelijkheid wat is dat? Toevallig heeft Linde gisteren 1x op het potje gepoept, maar ondanks alle lofzangen is alles daarna gewoon in haar luier terechtgekomen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:48:35 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75665200
Komt vanzelf die zindelijkheid.

Hoesten blijft hetzelfde. Maar ze is nog steeds even dwars als gezellig. Dus het zal wel meevallen.
pi_75671314
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:10 schreef Stiemie het volgende:

Enneh zindelijkheid wat is dat? Toevallig heeft Linde gisteren 1x op het potje gepoept, maar ondanks alle lofzangen is alles daarna gewoon in haar luier terechtgekomen.
Of je stookt de verwarming op naar 30 graden en laat maar sjouwen in het ondergoed.

Zal zo eens kijken hoe Meike erbij ligt, die slaapt sinds 3 nachten in het grote bed, maar ze is steeds zo bang dat ze eruit valt. (al is dat nog niet gebeurd)
's ochtends als ze wakker wordt is ze steeds zo verbaasd dat ze nog in bed ligt en niet ernaast.

Hoe lijkt het hier met de reacties op de griepprik?
Ik heb er zo heel erg geen zin in....
(vrijdag moeten we)
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:18:16 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75671512
Dean poept al 2 weken op de wc, maar dat komt omdat ik hem er elke ochtend opzet op zijn vaste euhhm..poeptijd Tis een echte man wat dat betreft . En plassen doet ie ook regelmatig op de wc. Vooral als ik hem omkoop met stickers en autootjes . Maar als we weggaan doen we altijd nog een luier om hoor, echt zindelijk wil ik hem absoluut niet noemen. Maar het gaat de goede kant op iig.

Karin, wij doen de 2e prik niet.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75671671
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:18 schreef Vivi het volgende:
Dean poept al 2 weken op de wc, maar dat komt omdat ik hem er elke ochtend opzet op zijn vaste euhhm..poeptijd Tis een echte man wat dat betreft . En plassen doet ie ook regelmatig op de wc. Vooral als ik hem omkoop met stickers en autootjes . Maar als we weggaan doen we altijd nog een luier om hoor, echt zindelijk wil ik hem absoluut niet noemen. Maar het gaat de goede kant op iig.

Karin, wij doen de 2e prik niet.
Neemt 'ie ook nog tijdschriften mee naar de wc om er vervolgens een half uur te blijven zitten?
Ik snap nog steeds niet waarom mannen dat fijn vinden, een half uur in die teringmeur zitten....bah
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:29:07 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75671922
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Neemt 'ie ook nog tijdschriften mee naar de wc om er vervolgens een half uur te blijven zitten?
Ik snap nog steeds niet waarom mannen dat fijn vinden, een half uur in die teringmeur zitten....bah
Ik heb er zelf Cars-boekjes neergelegd om het aantrekkelijk te maken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75677424
Hoe lang mag een peuter diarree hebben...?
Laatst een week gehad, begon echt dun met veel verschonen op een dag en werd gedurende de week weer wat vaster met 2 a 3 luiers per week. Afgelopen week was het eigenlijk weer zo goed als normaal.
En nu is ze alweer aan de diarree.
Ze drinkt niet teveel (eerder te weinig, krijg er niet meer in)
geen appelsap (hooguit 1 bekertje roosvicee op een dag en verder thee en melk en water)
Ze krijgt gewoon bruin brood.
Verder lijkt ze ook niet ziek ofzo, maar ik blijf aan het wassen
Fake it till you make it...
pi_75677721
Pff Nijna lastig. Even de huisarts bellen anders?

Hahaha Dean is al een echte man zo Krijgt ie met kerst ook een scheurkalender voor op de wc Vivi?

En Karin ik vervloek die 2e prik Gisterenavond mijn vriend en ik allebei 38,5. En vannacht van half 3 tot half 6 opgezeten met Linde met hoge koorts. Vanmorgen had ze nog 38,8 dus ze blijft een dagje thuis van de opvang. Esmee is ook al niet helemaal lekker door een zware verkoudheid. En ik had nog wel gehoopt dat ik overdag wat bij kon slapen... Zal er maar niet teveel op rekenen
pi_75677751
Ik moet straks zelf naar de huisarts, dan vraag ik het gelijk even.
pi_75677953
Nijna, ligt ook een beetje aan de oorzaak denk ik. Bij tandjes/kiezen kun je er weinig aan doen. Maar als het een virusje is, moet je het vaak ook uitzieken. De huisarts vragen is wel het handigst denk ik..

Dean
Een echte stoere man!

Stiemie, hopelijk is het snel uitgewerkt.
Wij mogen morgen de prik halen. Hopelijk geen reactie, net als de 1e keer..
pi_75679122
Kiezen zou kunnen, maar ik zie ze nog niet verschijnen... maar ik vraag het straks wel even.
Zolang ze er niet ziek van is en geen uitdrogingstekenen vertoont zal het vast ook allemaal hardstikke meevallen en alleen vervelend zijn.

Wij gaan vanmiddag voor de prik en ik hoop ook dat we er net zo goed vanaf komen als vorige keer...
  woensdag 16 december 2009 @ 12:18:08 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75683111
Nijna, inderdaad even navragen. Maar mijn HA heeft mij ooit gezegd zolang je 3-4 plofluiers (volle plasluiers) op een dag hebt is het goed. En verder neus en ogen goed in de gaten houden. Als die nat blijven (slijm en vocht) dan is het goed. Maar misschien wil de HA wel even een kweekje doen om een virus te achterhalen.

Maud heeft vanavond kerstviering op de peuterspeelzaal. Met zijn allen aan tafel gezellig frites eten in het 'donker'. En dan mogen we ze op 6 uur ophalen.
pi_75684722
Mikael had net kerstontbijt op de psz. "En weet je mama? Toen stak jufvrouw zomaar vuurwerk aan in de klas Binnen mama!! Dat mag helemaal niet he? "
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 16 december 2009 @ 13:06:57 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75684820
Hihi Mikael. Het zullen wel sterretjes geweest zijn. Maar de rechtvaardigheid van kinderen gaat ver. Het mag niet, dus mag de juf het ook niet. Vond ie het wel gezellig?
pi_75684947
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef chacama het volgende:
Hihi Mikael. Het zullen wel sterretjes geweest zijn. Maar de rechtvaardigheid van kinderen gaat ver. Het mag niet, dus mag de juf het ook niet. Vond ie het wel gezellig?
Ja het waren sterretjes. Ja hij was er diep van onder de indruk dat ze dat zomaar binnen deed. Juf vertelde wel dat ie ook nog eerst boos was. En ja hij vond het heel gezellig. Toen ik hem ophaalde wilde ie niet mee: ik ben er nog maar zo kort!

Hij is steeds overal maar zo kort. Gisteren waren we de hele dag bij mijn ouders. Echt totaan dat ie eigenlijk al naar bed moest. Zaten we in de auto naar huis. "Ik vond het zo gezellig vandaag eigenlijk wilde ik niet naar huis we waren er nog maar zo kort!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')