abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75970918
Enne, eet smakelijk Mikael.....blegh!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 december 2009 @ 15:01:38 #252
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75971258
Cilinderafwijking
Als een oog niet zo mooi rond is als een voetbal, maar ovaal gevormd is als een ei of rugbybal dan is er sprake van een cilinderafwijking. Doordat het hoornvlies of de lens niet mooi rond is, worden de lichtstralen ongelijkmatig afgebogen. De breking van de lichtstralen is in de ene richting (verticale as) anders dan in de andere richting (horizontale as). Hierdoor ontstaat een onscherp beeld. Een cilinderglas in de bril brengt de lichtstralen uit beide richtingen weer samen op één punt op het netvlies. Een cilinderafwijking kan in combinatie met bijziendheid en verziendheid voorkomen.

Afbeelding 4: oog waarbij de lichtstralen op verschillende punten samenkomen: achter en voor het netvlies.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 december 2009 @ 15:07:28 #253
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_75971505
Dan is mijn peuter dus niet zo raar met haar rauwe uitjes eten als ze toevallig langsloopt als ik aan het koken ben. Ze vist ze overigens ook uit de sla en dergelijke...

Dutchie komt helemaal goed hoor met dat brilletje.
pi_75973312
Meike

Bleh, mikael. Bijzondere keuze..

Dutchie, Dat wordt vast een mooie stoere bril!

Evenstar, wat goed wat Arwen.
Geen idee of je meer kunt aanbieden. Groep 3 nivo is ook weer zoiets. Dan verveelt ze zich de komende 2 jaar nogal op school..
  woensdag 23 december 2009 @ 17:12:04 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75976820
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:21 schreef dutchie het volgende:
Mahre wordt grote zus! Wat leuk voor jullie, van harte!

Vanmorgen dus met peuter naar oogcontrole geweest en hij moet een bril.
Ik moet even wennen aan het idee. Maar we gaan zo het allerstoerste brilletje uitzoeken voor hem. Want slecht zicht is niet fijn.
Hij blijkt een cilinder te hebben (ik ben net nieuw id materie, maar heeft iets met ovale vormen te maken) en die is op 1 oog zelfs -4. Schijnt best behoorlijk te zijn.
Ik moest het even op me in laten werken, dus ik wist zo gauw geen vragen te bedenken. Maar zo bij de opticien hopen we nog een keer uitleg te krijgen, zodat ik het zelf ook uit kan leggen.
das niet fijn, nu al een bril. had ik ook.

ik heb in beide ogen -2 cylinderpunten en nog een beetje negatieve afwijking.
wat het bij mij doet, is dat ik dus echt helemaal niks scherp zie. niks, noppes, nada. naja, tot eencm of 15 gaat het goed, maardaarna gaan de randen al wazig worden.
kleuren en vormen is allemaal prima te onderscheiden, alleen de randen zijn vaag. en hoe verder je gaat, hoe meer alles vervaagt, en dus op een gegeven moment 1 grote blurry zooi wordt.

bij mij is de afwijking zo groot dat ik er ook geen hofdpijn van krijg om zonder bril te lopen, want mijn ogen proberen niet eens te compenseren. dat scheelt wel.dus je hebt goede kans dat je kind er ook geen hoofdpijn van heeft. (die heeft immers een grotere afwijking, en zal dus ookniet proberen te compenseren.)

mss helpt het om een ervaring met cilinderafwijkingen te horen. weet je ook welke hoek de as zit? als de as 180 graden is, is dat weer makkelijker met lenzen later. anders moet je met gewichtjes gaan werken om de lenzen recht te houden en dat werkt nooit helemaal goed.

succes iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:18:39 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75987223
Oh Dutch, een bril voor C... Ik snap dat je daar even erg aan moet wennen. Hopelijk went je ventje er zelf ook snel aan.

Evenstar, mupke toch! Beslis lekker zelf wat je dochter kan en wat niet! Als ze zo goed piccolo kan, zou ik haar gewoon de vervolgkaarten geven hoor. Je kunt ook zoeken op leerjaar 2, maar dan een ander thema. Er zijn er heel veel van. Leuk systeem trouwens. En ook al ga je verder met kaarten van groep 3, dat maakt écht niet dat ze zich op school zal gaan vervelen hoor Deepfreeze!
Leuk, dat Arwen dat zo goed kan en zo graag doet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:26:58 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75987672
Mooi ze hebben er per leerjaar maar een set, vandaar, maar dan doen we gewoon die van groep 3,

En ja ze is erg vlot met dat soort dingen, alleen de motoriek zoals jas dicht doen kan ze echt niet.
terwijl ze dokter bibber dan wel weer helemaal goed doet misschien is ze wel gewoon lui of der armpjes tekort

En deepfreeze ben niet heel bang dat ze zich gaat vervelen, bij de vrije school werkt het nl. de eerste twee jaar iets anders, daar wordt minder van dat soort spullen aangeboden, maar meer dat het kind zichzelf kan ontdekken.
En ik vind dat leuk om dan zulke dingetjes thuis te doen, zij vind het ook leuk, en op school gaat dadelijk weer anders zijn, een goede combinatie voor haar.
Maar wil niet hebben dat ik haar forceer iets te doen wat misschien toch nog te moeilijk zou zijn, want leeftijdstechnisch hoeft ze dit nog niet eens te kunnen. en dat ze dan aan zichzelf gaat twijfelen.
pi_75988681
De vrije school scheelt wel. Op de reguliere school waar ik ooit zat, was ik ontzettend verveelt. Omdat ik steeds voorliep. Maar dat kwam vast ook door de klas.
Voor mij wel een reden om een alternatief te zoeken (montessori)

Een ander thema is ook slim. Hebben ze die niet bij een spelotheek?
pi_75988886
O ja mensen met peuterpubers opgepast als je met de bus gaat : http://www.telegraaf.nl/b(...)_gezet__.html?p=10,2
  woensdag 23 december 2009 @ 22:01:31 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75989564
Die reacties...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75990282
Ja erg die reactie! Ik vind het niet normaal dat ze eruit is gezet!!
pi_75990428
Tsja mensen het is wel de Telegraaf he
  woensdag 23 december 2009 @ 22:25:46 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75990888
pi_75993279
Linde heeft het sinds ze van de opvang thuis is gekomen de hele tijd over vakantie. "Ja en wij gaan ook met vakansie he mama?" Dus ik uitleggen dat het volgens mij niet het geval is. En toen werd ze echt heel boos " Wel met vakansie vinnik leuk!" en toen ging ze heel boos allemaal speelgoed in een tas doen om mee te nemen.

Heb nu maar gezegd dat ik haar morgen wel op Schiphol afzet en dat ze dan maar moet zien waar ze heengaat
pi_75997327
Haha die Linde, helemaal overtuigd
Wij gingen het Sinterklaas weekend naar Center Parcs en Quinten heeft nog tot op de dag van vertrek beweerd dat we níet op vakantie gingen. 'Quinten gaat niet op vakantie, Quinten gaat naar Twilight! ' Twilight is een cafetaria hier en Quintens favo plek om een of andere reden.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_76000237
Jammer dat hij een bril nodig heeft, maar er zijn wel erg leuke te koop Succes met 't zoeken Dutch!
Ik heb ook een cilinderafwijking, maar een hele kleine. Voor m'n lenzen zit ik op de grens; de ene opticien vond het niet nodig om mijn lenzen daarop aan te passen, de andere wel. Bij die laatste haal ik dus mijn lenzen Ik vind zelf dat het heel veel verschil maakt, en ondanks mijn kleine afwijking geven aangepaste lenzen volgens deze opticien voor mij wel 20% verbetering. Voor jouw C zal dat vast veel meer zijn, dus hopelijk is hij ook erg blij met z'n bril straks!
pi_76000326
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Meike

Moonah ( en andere juffen mag ook ) even een vraagje.
we hebben bij de bibliotheek pico-piccolo geleend http://content.heutink.nl/catalog500/e632001.jpg
Omdat ze de gewone loco al zovaak gedan had.
Nu heeft ze die voor jaargang 2 gedaan ( groep 2)
De biebdame wou hem eerst niet uitlenen want te jong, en dat zou ze niet kunnen
Maar goed binnen 20 minuten had ze alle 16 platen klaar, en op 2 foutjes na helemaal goed.
Het is duidelijk te gemakkelijk voor haar.
Maar ze vind het om te doen echt heel erg leuk, zou ik gewoon een stapje verder nog kunnen of toch beter niet doen ?
Ik ben geen juf maar ik zou het gewoon geven. Die ontwikkeling hou je toch niet tegen en dan heeft ze iig wat leuks te doen. Juliette speelt ook gewoon met de mini loco. Arwen heeft geen grote broer/zus, maar als ze die wel had zou je dat speelgoed toch ook niet buiten haar bereik zetten als ze 't wel leuk vond?
  donderdag 24 december 2009 @ 02:03:21 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76001016
is ook zo Poemojn
  donderdag 24 december 2009 @ 10:26:48 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76005588
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:09 schreef Stiemie het volgende:
Linde heeft het sinds ze van de opvang thuis is gekomen de hele tijd over vakantie. "Ja en wij gaan ook met vakansie he mama?" Dus ik uitleggen dat het volgens mij niet het geval is. En toen werd ze echt heel boos " Wel met vakansie vinnik leuk!" en toen ging ze heel boos allemaal speelgoed in een tas doen om mee te nemen.

Heb nu maar gezegd dat ik haar morgen wel op Schiphol afzet en dat ze dan maar moet zien waar ze heengaat
kan je niet uitleggen dat vakantie ook is dat je gezellig samen naar de ballenbak gaat of zo?
geweldig, die verhalen!
  donderdag 24 december 2009 @ 10:34:42 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_76005779
Dank jullie wel voor jullie lieve en inhoudelijke reacties. Gister stoer montuur uitgezocht. Hij keek er zo blij bij, ik moest echt even slikken.
Gek is dat; je wéét dat hij straks er enorm op vooruit gaat. Maar dat kleine guitige koppie dat je al 3,5 jaar ziet groeien en ontwikkelen verandert straks voorgoed . Verstand zegt gevoel zegt
Allemaal even wennen dus.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 24 december 2009 @ 10:52:57 #271
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76006277
Maar een brilletje staat vaak heel leuk bij die kleintjes!

Ik ben met Lott gister naar de film geweest, kabouter plop.
Het was een hele leuke niet te spannende film. Ze vond het zo leuk dat ze naderhand helemaal aan me voreg:
"mama hoe kan ik je bedanken?" (Ik schoot even vol hahaha)
ze bleef het er maar over hebben dat het zo fijn en leuk was.
Ervoor waren we patatjes gaan eten en kinderkleren bij didi scoren (Zo leuk).
Ze is wel heel eigenwijs in kleding, want haar spijkerjurkje (Duur van vingino) wil ze niet meer aan, tis geen prinsessenjurk. daar sta je dan.
maar we hebben een hele leuke dochter mama dag gehad!
  donderdag 24 december 2009 @ 10:53:54 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76006302
er komt iets aan dat mooie gezichtje wat er niet hoort, er komen zorgen bij, wat als het nu zo is, wat brengt het de toekomst.
Stapje voor stapje hoor
pi_76016288
Dutchie, een bril.. dat zal wel even wennen zijn! Gelukkig hebben jullie een hele stoere uitgekozen en is hij er zelf ook blij mee.
Ik heb zelf ook een cilinderafwijking van -4 en ik kreeg op mijn 4de een bril. Ik kan alleen maar zeggen dat het zoooo ontzettend fijn is om dan een bril te dragen. Ik zag de wereld ineens een stuk beter.

Ik80, dat klinkt als een fijne dag. Ik snap dat je ervan volschoot, wat een lief meisje.
pi_76030913
Dutch het zal zeker wennen zijn, je kind ineens met een bril! Het zal allicht een beetje helpen dat hij er zelf zo blij mee was en dat je weet dat het echt nodig is
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 24 december 2009 @ 21:50:05 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76033203
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:10 schreef appelsap het volgende:
Dutchie, een bril.. dat zal wel even wennen zijn! Gelukkig hebben jullie een hele stoere uitgekozen en is hij er zelf ook blij mee.
Ik heb zelf ook een cilinderafwijking van -4 en ik kreeg op mijn 4de een bril. Ik kan alleen maar zeggen dat het zoooo ontzettend fijn is om dan een bril te dragen. Ik zag de wereld ineens een stuk beter.

Ik80, dat klinkt als een fijne dag. Ik snap dat je ervan volschoot, wat een lief meisje.
het schijnt idd dat ik iets heb geroepen in de trant van "hee, nu kan ik echt de blaadjes aan de bomen zien" toen ik voor het eerst een bril op kreeg.

maar het is idd even slikken. een bril voegt toch iets toe aan het gezicht wat je zo lief is.
hopelijk accepteert je zoon het snel en goed. dat scheelt ook een hoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')