abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75241419
Lis wat ben je groot geworden zeg! Helemaal geen peutertje zo maar een echte danseres!
  donderdag 3 december 2009 @ 12:18:40 #27
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75242576
Lis

Ingrid zoiets maakt ook egwoon veel indruk

Tazz/lenaatje best heftig
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75243260
Tazz en Lenaatje. Succes met het vervolg traject. Even een spannende tijd.

Linde Hoe ontzettend herkenbaar. Vooral die commando's. Nee, jij mag niet..... Jij moet x pakken!
- het is een fase - het is een fase - het is een fase -

Lis, wat gaaaaaaaaf

Ingrid, ook nog een spannende tijd. Succes!

Hier gaat het allemaal lekker. Ze is eigenwijs, lief, brutaal, gezellig, soms onnavolgzaam en vaak super lief. Vanochtend gelachen met d'r. Normaal gesproken gaat F. eerder weg en loopt zij nog 3x achter hem aan voor 'nog een kus en een kroel'. Papa pakte d'r vanochtend dus op 'haar' manier terug. Tot 3x toe riep ie d'r terug voor een kus en kroel. En toen we naar de oppas liepen, hoorde ik: Papa isse Maud. Ook kus en kroel willen. Guppie van me.
pi_75243740
Ballerina Lis

Goed dat Mahre zo in de gaten gehouden wordt!

En hetzelfde geldt voor Kim. En dat Sinterklaas-gebeuren is nou eenmaal heel spannend, zeker voor peuters!

Linde, gillen zonder geluid

Devin heeft een gevuld gereedschapskistje gekregen van Sinterklaas en is er superblij mee!
Dan loopt íe met lasbril op overal in huis schroefjes aan te draaien en gaatjes in de muur te boren met zijn boormachine. "Devin, kom je even wat drinken?" "Nee mama, Dehdeh eerst werken!"

En volgens mij maakt hij een groeispurtje door, hij eet zoveel de laatste tijd!
.... met gevoel voor drama....
pi_75248883
Wat is Lis groot!

Wat goed dat ze met Mahre aan de slag gaan. Dat is toch wel schrikken om te horen dat jouw kind een achterstand van bijna een jaar heeft!

Ingrid goed dat je het toch gaat doen!
Hopelijk komen jullie dan meer te weten?

Erg leuk om al die sinterklaasavonturen te lezen. En wat is Meike dapper zeg!

Ooh kersjes dat lijkt me echt genieten om hem zo bezig te zien.

Op Damian maken dingen sinds een week of 2 heel veel indruk. Hij kan echt vol zijn van dingen en soms zelfs tegen angstig aan.
Ik durf haast niks meer te zeggen omdat ik bang ben wat verkeerd te zeggen.
Hebben jullie kindjes dat ook?
pi_75256383
appelsap. Maud heeft die fase ook gehad. Dat ik echt op mijn tenen moest lopen qua taal en doen en laten. Dit om een huilbui of woede-aanval te voorkomen. Na die fase kon ze opeens vertellen wat ze voelde. Ikke moe. Ik hoef niet eten ect.
pi_75259128
Stiemie, lekker he zo'n dwarse peuter!
Wel knap (en lekker rustig) dat ze zonder geluid gilt!

Ingrid van fijn dat Kim vanaf januari terecht kan, zou heel fijn zijn als jullie goed geholpen gaan worden.

En Lis wat leuk dat je gaat dansen!

Het is zeker schrikken en slikken. Bedoel het verbaasd me niet hoor dat het een jaar is, maar om het bevestigd te krijgen
Het ergste vond ik nog een lijst die de leidster in moest vullen over haar gedrag in de groep. Bij het groepsgebeuren doet ze dus niet mee, omdat ze het niet kan volgen vanwege dat slechte horen. Vreselijk vond ik dat. Nu gaat dat beter omdat ze beter hoort. Gelukkig heeft ze het daar verder wel heel erg naar de zin! En echt hulde voor haar leidster hoor, die is zo begaan en trekt meteen aan de bel en is er heel erg mee bezig!
Vanmiddag zo sneu. Mahre is niet lekker, gisterenavond iets verhoging en rillerig maar ze sliep vannacht goed en werd vrolijk wakker. Maar werd wel weer hangerig, nu snotteren en hoesten we hier alle3 dus heel gek was het niet. Vanmiddag had ze Sintfeest van het dagverblijf en daar wilde ze graag naar toe, ze had verder nauwelijks verhoging. Begint ze ineens te huilen dat ze niet wil want au. Heeft ze denk ik oorpijn. Dus ik de mijn jas weer uit en loop ik weg, zit ze heel stil te huilen. "Ikke wel Pietje toe" Zo sneu. Heb haar weggebracht en nu heeft ze een pietendiploma, zo trots als ze was. Heb in de auto voor de deur gewachy daar voor het geval het niet ging. Thuis stortte ze in en nu ligt ze in bed met koorts. Maar dolgelukkig was ze!
pi_75260065
Ach, die Mahre toch
Hopelijk knapt ze gauw weer op!
.... met gevoel voor drama....
pi_75260142
Aaaah. Mahre-meisje. Zo stoer met je pieten-diploma. Heel veel beterschap.
pi_75262260
Zie mijn kleine stoere peuterheldin nou eens....
Helemaal alleen bij Sinterklaas, spannend hoor, vingertje in de mond.....

[ Bericht 18% gewijzigd door XXXKarinXXX op 03-12-2009 22:03:08 (1 foto was ook genoeg) ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 3 december 2009 @ 21:56:45 #36
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75262789
aaaaaaaaaaaahhhhhhhhh, dat vind ik een leuke foto !
  donderdag 3 december 2009 @ 22:17:06 #37
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75263883
Leuke foto karin..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 3 december 2009 @ 22:27:36 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75264373
Wat een schetig grietje is Meike Karin!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75273006
Karin wat een geweldige foto! Kijk nou hoe die voetjes staan

Gisteren ook feest gehad bij de kinderopvang. Kwamen 2 Pietjes en geen Sinterklaas. Prima want sommige kindjes vonden dit al eng genoeg. Linde vond de Pietjes wel leuk en ze durfde ook pepernootjes aan te pakken en ook de cadeautjes was geen probleem! Toen Piet vroeg of ze ook mee wilde dansen wilde ze niet, maar dat bleek achteraf te liggen aan al het strooigoed dat ze liever eerst op wilde eten

Sinds een week of 2 hebben we hier trouwens een nieuw groot probleem: MONSTERS! Linde ziet ze overal en de befaamde anti-monsterspray en het anti-monster stekkerlampje werken niet altijd even goed. Nou vraag ik me vooral af of ik nou moet ontkennen dat ze er zijn of dat ik er juist in mee moet gaan. Lijkt me ook zo zielig als ze ze echt ziet in haar beleving en ik steeds maar zeg dat dat helemaal niet kan

O ja nog iets vaags... ze lag na het badgebeuren op het aankleedkussen en ik was haar aan het afdrogen. Ik zei toen: "he je hebt een gaatje (navel) in je buik hoe kan dat nou??" Zegt Linde heel serieus:"Nou eerst was ik ergens anders en toen kreeg ik pijn en toen was ik hier met een gaatje in mijn buik" Vond het zo'n vreemd verhaal voor zo'n klein meisje.
pi_75275744
Stiemie, volgens mij moet je niet ontkennen dat er monsters zijn, maar ze samen met Linde vakkundig uit de weg ruimen. Volgens mij moet je een angst van een kind altijd serieus nemen, dus niet zeggen dat er niks is.
Wij gooien hier ook regelmatig spoken en enge monsters het raam uit, tot grote vreugde van Meike.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75275881
Stiemie wij doen monster hier in de stofzuiger En omdat we dat altijd doen zijn de monster nu bang voor de stofzuiger dus als we die alleen al pakken gaan ze al weg

Pietendiploma halen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75276461
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Stiemie, volgens mij moet je niet ontkennen dat er monsters zijn, maar ze samen met Linde vakkundig uit de weg ruimen. Volgens mij moet je een angst van een kind altijd serieus nemen, dus niet zeggen dat er niks is.
Wij gooien hier ook regelmatig spoken en enge monsters het raam uit, tot grote vreugde van Meike.
Ja ik spray me elke avond een ongeluk met de plantenspuit in haar kamer om ze weg te jagen, maar ze blijft er zo bang voor. Nou ja zo maar eens bij de bieb kijken of er een handig boekje is over hele lieve monsters ofzo.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:02:41 #43
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75277690
Stiemie, heb je d'r al eens gevraagd hoe zij ze zou verjagen? Heb ooit een verhaal gehoord van een jongen/meisje die ook monsters op d'r kamer had. Die zaten onder d'r bed. Ouders vanalles geprobeerd en uiteindelijk kwam de kleine zelf met de oplossing. Poten van het bed af zagen. Dan konden de monsters er niet meer onder en hadden ze geen plek meer om te wonen.

Wat een lieve pietjes allemaal!

En deze mama had iets te veel goede hoop. Ik had Maud toestemming gegeven om 1 chocolaatje uit de advent-kalender per dag te mogen. Had toch de stille hoop dat het erg goed ging met het minderen van de koe-melk-allergie. Alleen was dat dom van me. Vannacht om half 2 lag ze naast me. Te krabben en te draaien van de jeuk en pijn. D'r benen zijn van achteren vuurrood en overal exceemplekken. Ik had het d'r zooooo ontzettend gegund dat ze net als d'r zus elke dag een luikje open kon maken en lekker mocht snoepen. Nu maar een doos met snoepjes halen en de chocolaatjes vervangen. Ik lag vannacht gewoon met d'r mee te huilen. Mijn klein drupke. Vannochtend wilde ze zo graag naar school, maar d'r benen deden echt pijn. Dus uiteindelijk is ze naar de gastouder gegaan. Meteen d'r broek uit en lekker op de bank met d'r speen gaan liggen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:37:34 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75278911
Stiemie, ken je kees kietel al (van sam lloyd)? met handpop

Op de kaft staat:
"Kees is een heel lief monster. Maar zijn kusjes kietelen!"

Op de achterkant:
"Kees wil grag lief gevonden worden. Hij is alleen heen groot en hij houdt heel erg van kusjes geven, en die kusjes kietelen. Maar soms is dat juist wat er nodig is."

wat stoer van mahre dat ze toh haar pietendiploma heeft gehaald! n wel heel zielig dat ze zo'n pijn heeft...

leuk die foto's!
wat heeft meike al mooi lang haar!

en wel heel sneu voor maud dat ze nog zo heftig reageerde weer... hebben jullie wel een indicatie dat de kma afneemt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:55:51 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75279467
Er waren al een aantal dingen die goed gingen. Oa. pepernoten en ook cracottes (waar melk in zit). Dus ik had de stille hoop dat dit ook goed zou gaan, maar niets is dus minder waar. Het enige wat ik nu dus afvraag. Ze heeft 3 dagen een chocolaatje gehad en pas na de derde kwam de reactie. Dat zou je ook al positief op kunnen vatten....toch?
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:08:50 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75282256
chacama is het niet de combinatie cacao/koemelk? ik gooi het maar eens over een ande boeg.
of gewoon een intolelrantie, dat kleine hoevee;heden wel gaan ( pepernote/cracottes) en de choco veel meer bevat?
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:12:56 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75282428
halve crosspost van uit het hoe gaat het met ons topic:

Wij gaan weer aan de prelogopedie
Afgelopen provocaties van nieyuwe producten zijn allemaal mis gegaan.
En ze is egwoon weer heel bang.
het hele proces zelf maken, zien dat er niets slechts in gaat doet haar goed, is dol enthousiast tot het voor haar neus staat.
Dan slaat de paniek in haar ogen. ontwijkt ze het.
En door enige aanmoedigingen is het een paar hapjes proberen.
Wat gevolgd wordt door een gebroken nacht met kind helemala overstuur, die dan zegt ik vind eng van de taartje/pepernoten.
Ook haar gelifde dingen frietjes kipje tomaatjes etc. gaan er slechter in.
Dus toch maar gebeld kijken wat ze melden en daar kwam het volgende uit

De prelogopedist vond dit toch wel een gevalletje tikje zwaarder dan normale prelogpedie, en dus werd ik weer doorverwezen.
Deze dame doet prelogopedie en sensorische integratie.
En met spoed, waar ik dan weer van schrok, dat het toch erger is als ik dacht. anders maken ze er geen spoed van.
14 december is de specifiekere anamnese en behandelplan-bespreking.
En daarna komt ze hier aan huis.
Ze eet nu wel nog redelijk haar normale eten, wat vertrouwd is, maar ook niet van harte. , zelfs niet waar ze heel dol op is.
En gezien het bij haar toch al zo belangrijk is om die stoffen binnen te krijgen willen ze vaart maken.
Om nog erger te voorkomen.
Huisarts deed ook helemaal niet moelijk, maandag diretc de verwijsbrief ophalen.
Hij zei ook nu direct aanpkken, en erger voorkomen, want erger is in haar geval sonde.
Wat dan weer het initiele probleem aansterkt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:57:46 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75288680
Ohhh, Evenstar. Ik had al iets gelezen in het andere topic, maar meisje je krijgt even goed voor je kiezen nu. Zo met je neus op de feiten. Niet makkelijk. Goed dat jullie goede steun hebben van de HA en dat ook meteen met spoed gehandeld wordt. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Maar wens je alle sterkte en kracht toe die je maar wensen kunt. Ik hoop van harte dat het nu allemaal goed gaat komen en dat Arwen van de angst afgeholpen wordt, zodat ze met plezier kan eten wat zij maakt en lekker vind.

En v.w.b. Maud. Ik denk ook steeds meer aan intolerantie. Kleine beetjes kunnen, maar te veel geeft reactie.
pi_75289222
Die foto van lis is echt en wat lijkt ze inderdaad groooohoooot
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_75308910
Ah Meike, wat een leuke foto, de spanning straalt er vanaf! En Mikael heb je nu je Pietendiploma? Aan je outfit zal het niet gelegen hebben.

Stiemie, wij jagen hier al maanden leeuwen weg. Die zitten altijd in de slaapkamer en na het boekje lezen neem ik ze onder de arm mee en doe ik ze naar buiten. We moeten dan echt de voordeur open en dicht doen en heel hard zeggen dat leeuwen buiten horen en niet in het huis van Mahre. Dan is het goed. Wij gaan er maar in mee, want in haar beleving zijn ze er echt (net als al die kindjes die ik regelmatig vergeet in de auto te doen of in de gang laat staan, best druk hoor 1 kind, onzichtbare leeuwen en kindjes,......)

Wij hebben gisteren Sinterklaas gevierd, incl. kloppen en ineens kadootjes in de gang. Ze vond het best eng, kroop bij me op schoot en zij heel zacht, ikke beetje bang mama.... Vanmorgen zei ze het weer. Maar verder vond ze het helemaal leuk!!

Nu nog even de rest lezen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')