dat zijn foto's van de ingescande brochure van de makelaarquote:Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je je foto's expes zo'n 8mm filmlook uit de jaren '70 gegeven, of is je camera gewoon niet beter?!
De foto's zonder dat blauwe randje zien er wel normaal uit, de rest is gewoon wazig.
dat het je opvalt zeg!quote:Op woensdag 2 december 2009 13:23 schreef Soohr het volgende:
zag ik nou op een recente foto dat je de openhaard gaat afbreken?
of alleen de "overbodige" muurtjes eromheen?
er zit een groot raam bovenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:26 schreef Oblivion het volgende:
Zou dat hekje niet dichtmaken met een muur, gaat er veel licht verloren...
Of een groot raam erin zetten..![]()
Leuk huis! Succes!
Gelukkig,quote:Op woensdag 2 december 2009 13:36 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat het je opvalt zeg!
De openhaard staat nog, alleen de muurtjes er omheen zijn inderdaad gesloopt samen met dat "natuur"steen
[..]
er zit een groot raam boven
het ziet er juist heel leuk uit die vide, maar we willen dat stukje gang van de vide bij de badkamer trekken, aangezien de badkamer vrij klein is.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:18 schreef WRH het volgende:
oei, die haard heeft wel een erg hoog 70'er jaren gehalte![]()
wel een lekker ruim huis zo te zien, beetje deze eeuw intrekken en dan valt er meer dan genoeg van te maken.
dat open stukje vide dichtmaken met een muur?
lijkt mij juist best wel grappig en ruimtelijk of ziet het er boven niet uit?
eijffinger bamboe behangquote:Op woensdag 2 december 2009 18:59 schreef WRH het volgende:
wat voor spulletje zit er op de wanden? is dat gewoon behang? geeft een mooi effect.
het geeft juist een warm effect, maar over smaak valt niet te twistenquote:Op woensdag 2 december 2009 16:42 schreef Cahir het volgende:
Wat een donkere en afschuwelijke inrichting, vooral die kroon
ja dat is misschien wel mogelijk, maar dat gaat zoveel tijd en moeite kosten dat is mij die paar euro niet waard en de oude eigenaar is een advocaat.quote:Op donderdag 3 december 2009 08:44 schreef Beijtje het volgende:
Leuk topic dit, gaat snel zo te zien!
(Rotte muur --> verborgen gebrekje waarvan je de kosten misschien op de verkopers kan verhalen?)
ja, om die reden heb ik ze netjes gedemonteerd van de opbouw en ik heb ze in de voortuin neergezet voor de liefhebber.quote:Op donderdag 3 december 2009 06:34 schreef WRH het volgende:
die platen zijn trouwens wel erg mooi, misschien ergens anders een mooi plekje voor vinden?
en zo'n balkon, dat zijn echt van die tegenvallers die je dan eerst moet doen, kost een hoop tijd (En geld) en je ziet er eigenlijk niet veel van, altijd zo zonde zoiets)
jullie gaan wel in flink tempo door al!
Haha, goed punt...quote:Op donderdag 3 december 2009 09:23 schreef Dulk het volgende:
ja dat is misschien wel mogelijk, maar dat gaat zoveel tijd en moeite kosten dat is mij die paar euro niet waard en de oude eigenaar is een advocaat.![]()
waarom vervangen als het nog goed isquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:23 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik vind dit echt een geweldige verbouwing!!!!
Zoals jullie dingen wel op een budget doen zoals de keuken hergebruiken, maar wel in een andere opstelling en het hele blad gedraaid... echt geweldig.![]()
En hoe je van dat monster van een haard, een modern, stakke zuil heb gemaakt.
Echt diep respect (ik weet hoe het klinkt, maar ik meen het!)
Hier sluit ik me bij aan!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:40 schreef rub3n het volgende:
Zeer mooie verbouwing. Ook echt mijn smaak. Behalve je slaapkamer haha!
ja de castello vloer zijn wij ook heel trots opquote:Op zondag 6 december 2009 00:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan!
Die vloer in de keuken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben ook begonnen de 2e slaapkamer op de 1e verdieping te verbouwen aangezien we nu een aantal weken op de hoogte zijn dat er een kleine aankomt![]()
dus nu ben ik in de badkamer begonnen terwijl ik tussendoor ook bezig ben de babykamer op te knappen
Babykamer
originele situatie (zoals ook in de OP)
behang eraf en voorbereidingen treffen om de oude kozijnen te slopen
nieuwe kozijnen links en rechts zijn in productie, het bovenlicht laten we vervallen in de nieuwe situatie.
en dan de badkamer
originele situatie (zoals ook in de OP)
de vide vanaf de 1e verdieping, links de deur naar de badkamer. deze vide wordt bij de badkamer getrokken.
(helaas heb ik sommige foto's met mijn mobiel gemaakt)
gipsplaten verwijderen om te kijken wat er allemaal achterzit qua leidingen
vide hekje verwijderd
kozijn van de badkamer gedemonteerd (wordt verplaatst)
brug gemaakt om werkzaamheden aan het kozijn te kunnen uitvoeren
koof verwijderd om vast een idee te hebben wat er allemaal achter zit
kozijn op de juiste plek geplaatst en even tijdelijk de ruimte er omheen dichtgezet met folie om stof binnen te houden
komende week meer
namaste
quote:Op zondag 10 januari 2010 21:18 schreef AnneX het volgende:
zou je svp de fotoos kunnen verkleinen.
Het duurt te (irritant) lang en ik ben altijd nieuwsgierig naar verslagen en fotoos.
De machine hier houdt er gewoon mee op.
allebei klachten over het formaatquote:Op zondag 10 januari 2010 21:25 schreef Oblivion het volgende:
Aawww,op je vinger...brr, ziet er beroerd uit...
En ja, je foto's ietsjes kleiner maken...![]()
Je vordert al lekker!
Leuk zo je half open keuken en die kast erachter!
Ik mag toch hopen dat je wel even gechecked hebt of er asbest in zat. Je huis dateert uit de hoogtijdagen van de asbesttoepassing in o.a. linoleum.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:49 schreef Dulk het volgende:
en dan nu de keuken.
linoleum gestript met een elek. vloerstripper, daarna nog 7 liter lijmverwijderaar nodig
gehad om de lijmresten te verwijderen
[ afbeelding ]
ja dat heb ik laten controleren en die zooi lag ook nog in het washok en berging, maar gelukkig geen asbestquote:Op zondag 10 januari 2010 22:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je wel even gechecked hebt of er asbest in zat. Je huis dateert uit de hoogtijdagen van de asbesttoepassing in o.a. linoleum.
Voor de rest mooie verbouwing, alles degelijk aangepakt.
ja, behalve de buitenmurenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zie ik dat nou goed? Zijn alle "muren" in jullie huis van veredeld karton?
quote:Op zondag 17 januari 2010 03:53 schreef tim1986 het volgende:
wel makkelijk als je helemaal lazerus bent..
hoef je geen deur te zoeken maar je loopt gewoon door de muren heen
de gasleiding was al afgetapt onder de grond, de gasleiding is later wel afgeperst en dat was in orde.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:58 schreef mister_white het volgende:
Met alle respect, maar dit mag dus niet:
[ afbeelding ]
Je mag in een kruipruimte de gasleiding niet aftakken. Dat dient boven de grond te gebeuren. Ook dient de gasleiding zich in een mantelbuis te bevinden. Unipipe gasleiding is ook in mantelbuis te koop.
De verzekering kan erg moeilijk gaan doen over dit soort dingen als je huis van zijn fundering wordt geblazen door gasophoping in de kruipruimte, veroorzaakt door ondeskundig aangelegde gasleidingen.
Verder is het misschien handig om straks de cv leidingen te isoleren. Unipipe heb je trouwens ook in een geisoleerde variant. Maar dat is een detail.
Het feit dat de oude leiding wel was afgetapt onder de grond doet niet ter zake. Bij vervanging van de gasleidingen (dus niet een reparatie) dient het conform de nieuwe norm te worden aangelegd: dus in de kruipruime geen aftakkingen en van voor tot achteren de gasleiding in een mantelbuis (zonder onderbrekingen) waarbij de mantelbuis boven de grond dient uit te komen.quote:de gasleiding was al afgetapt onder de grond, de gasleiding is later wel afgeperst en dat was in orde.
Ik heb mij laten adviseren over het soort gasleiding en deze pijp is mij aangeraden![]()
Ik ben juist blij dat je deze informatie geeft, ook al is het kritiek ik heb daar juist veel aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:20 schreef mister_white het volgende:
[..]
Het feit dat de oude leiding wel was afgetapt onder de grond doet niet ter zake. Bij vervanging van de gasleidingen (dus niet een reparatie) dient het conform de nieuwe norm te worden aangelegd: dus in de kruipruime geen aftakkingen en van voor tot achteren de gasleiding in een mantelbuis (zonder onderbrekingen) waarbij de mantelbuis boven de grond dient uit te komen.
Mocht je nog geinteresseerd zijn, hier staan de installatieinstructies voor unipipe gas: http://www.nathan.nl/images/stories/File/downloads/uponor/UponorTIMLCgasBjuni2009.pdf?phpMyAdmin=J1f67lOZMJ0LiiKI0P1iSn8qSL5&phpMyAdmin=803b2a4fc4f40575c77072d391f527fe
Over de cvleidingen: ik zou ze nog wel met beugels vastzetten aan de onderkant van je vloer. De leidingen hangen nu gevuld met water en al aan de T-stukken te bengelen. Unipipe wil ook best doorzakken in de loop der tijd.
Het is allemaal niet bedoeld als kritiek hoor, maar deze dingen liep ik allemaal tegenaan na het klussen (been there done that zeg maar).
Nee, mag ook nietquote:Dat document is heel handig, dat kan ik op mijn gemak doorlezen, maar nu zit ik in dubio wat ik moet doen, ik heb verderop in de kruipruimte de uponor met een verloopstuk weer aangesloten op de oude stalen leiding dat mag dan zeker ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |