quote:Op maandag 30 november 2009 07:02 schreef WRH het volgende:
Heel toevallig heb ik net een weekend van dit soort overpeinzingen achter de rug.
hebben vorige maand onze Coco laten inslapen (schildklier, hartruis, begon steeds meer uit te vallen langzaam) op bijna 17 jarige leeftijd en wij hadden zelf heel erg het gevoel dat het iets te vroeg was.
dierenarts vond van niet en zelf zeggen we telkens dat we het liever te vroeg dan de laat doen, want te vroeg is vooral naar voor de baasjes maar te laat is ook naar voor het beestje zelf en dat wil je als goeie baas al die pijn en ellende besparen.
zit ik bij een vriendin en het komt er toevallig op, zegt ze prompt dat ze vind dat ze vindt dat we eigenlijk al te laat waren. was echt flabbergasted (want nog best wel pijnlijk, zo kort geleden) en uiteindelijk bleek dat ze vond dat zodra de poes onzindelijk werd het leven voor ons dus niet draaglijk was en de poes maar naar de dierenarts moest, bovendien kostte ze ons een vermogen als wandelende apotheek.
heb onmiddelijk uitgelegd dat ten eerste onze portemonnee nooit maar dan ook nooit een criterium mag zijn ivm een kat, wat het ook kost, als we ook maar even denken dat iets werkt voor de kat dan krijgt hij of zij dat, als we dat niet zouden kunnen betalen dan hadden we in de eerste plaats de katten niet moeten nemen, vooraf nadenken dus en ten tweede, onzindelijk, ze vergistte zich en liep niet door in de bak, waardoor we inderdaad 4x per dag konden dweilen.
heel vervelend en heel irritant, maar ze kon er niets aan doen omdat ze het gewoon niet doorhad, echt onzindelijk en zichzelf bevuilen was het niet, dus dat was gewoon ook nooit een criterium, je laat een kat toch niet inslapen omdat ze uit ouderdom niet meer snapt hoever ze in de bak moet staan en daarom moet je vaker dweilen?
vond het echt bizar, toch wel even het halve weekend met lief van wakker gelegen, te vroeg, te laat, het is gewoon al niet makkelijk, zeker niet als andere mensen ook nog meningen over je beestjes gaan uiten.
quote:Op woensdag 2 december 2009 07:02 schreef baniekje het volgende:
Sinds eergisteravond liet onze rode kater Dommel zijn plas lopen(zelfs op schoot). Gisteren is hij een paar keer gevallen en kreeg daarna een epileptische aanval. We hebben hem opgepakt en zijn naar de dierenarts gegaan. Deze herkende het eigenlijk meteen als een levershunt. Ze hebben een foto gemaakt en de lever van Dommel was inderdaad veel te klein. Om het allemaal zeker te weten hebben ze bloed afgenomen om te laten onderzoeken. We kregen ook een paar blikjes dieetvoer mee. Verder was het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek. Helaas is dat niet meer nodig. Dommel is vannacht overleden.
Onze kleine rode kater is maar 7 maanden oud mogen worden.
Dag klein rood mannetje we zullen je missen...
Zij was wel knuffel materiaal, werd zelfs boos als je even niet wilde knuffelenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:42 schreef WRH het volgende:
dat snap ik helemaal, komt ook vast omdat je met een paard echt actief contact hebt, samen erop uit.
bij mijn 2de paard kon ik samen slapen, tegen hem aan liggen in de stal en als hij wilde opstaan tikte hij me eerst aan zodat ik veilig aan de kant kon. paarden zijn dan wel geen 'knuffelmateriaal' maar je hebt er wel een super contact mee.
Ah, en dat zijn juist die typische dingen waar je later weer met een glimlach aan terugdenkt.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:53 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Zij was wel knuffel materiaal, werd zelfs boos als je even niet wilde knuffelen2 dagen niet op stal komen en mevrouw deed net of je niet bestond enzo
![]()
Dit is toch hopelijk nog niet aan de orde, he. Of wel?quote:
erg is dat he. ik had het van de week met onweer, daar was Coco erg bang voor dus toen het begon te donderen wilde ik haar meteen zoeken maar al tijdens dat onbewust rondkijken viel mijn oog eigenlijk meteen al op het doosje met de as, zo suf, je dan moeten bedenken dat ze in dat doosje heus niet langer bang is voor onweer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat een mooi paard.
Ing heel veel sterkte. Hopelijk knapt Baloe nog op maar anders heeft hij een heel mooi leven gehad.
Ik had gisteren mijn fototoestel mee naar mijn werk. En mijn ll wilde wel een foto van de katten zien. En daar stond Snowy ook nog op. En wat deed het toch pijn hem weer te zien.
Bedankt! Ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijk is om het allemaal te lezen dat heb ik ook. Voor mijn gevoel waren we nog niet klaar maar met mijn verstand weet ik dat dit het beste was.quote:Op zondag 13 december 2009 14:11 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat een mooie rooie en wat een verhaal zeg![]()
Je hebt iig de juiste beslissing genomen.
Veel sterkte
Oh, neequote:Op zondag 13 december 2009 14:15 schreef Ingetje79 het volgende:
Trouwens sterkte aan een ieder die hier z'n verhaal heeft gepost.
Wij zijn sinds vorige week ook een kat armer en ik kon het niet echt opbrengen om hier te lezen.
Baloetjes verhaal zal ik binnenkort posten hier.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:29 schreef antartica het volgende:
Gister is onze kat door het ijs gezakt. We hebben het niet zien gebeuren en waren te laat..![]()
Nog maar 1 jaar en n supermooi beestje, hij was alleen erg ondeugend, ondernemend en voor niets bang
Wat ergquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:29 schreef antartica het volgende:
Gister is onze kat door het ijs gezakt. We hebben het niet zien gebeuren en waren te laat..![]()
Nog maar 1 jaar en n supermooi beestje, hij was alleen erg ondeugend, ondernemend en voor niets bang
Vijftien jaar is mooi. Sterkte.quote:Op maandag 14 december 2009 21:06 schreef john6 het volgende:
Nu weet ik wat het is om een lievelingsdier te moeten missen. Zijn net terug van de dierenarts om Felix te laten inslapen. Het arme beestje was gewoon op. Vanavond lag hij op de grond alsof hij al dood was, maar iedere keer trok hij zijn kopje op om naar ons te kijken.
Shit, wat was het moeilijk om naar de dierenarts te gaan, gejankt als een klein kind toen hij in mijn handen insliep. Dag Felix, bedankt voor die mooie 15 jaren, mis je
Bahquote:Op woensdag 23 december 2009 16:51 schreef Prism het volgende:
Misschien hebben sommige van jullie het verhaal wel al gelezen in een topic dat ik een paar dagen geleden geopend heb. Gisteravond is mijn lieve Draakje ingeslapen.
Hier het topic: Poes is vergiftigd.
Hij had een nierziekte, bleek. Aanvankelijk dachten we dat het vergif was, in de zin van anti vries of iets dergelijks. Gelukkig niet het geval.
Ik kan helaas geen foto's van hem vinden. Maar zodra ik er een gevonden heb zal ik hem hier ergens posten ter ere van Draak.
Doei, lieve Poeze Draak.![]()
![]()
Shit voor je, sterkte ermee.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:51 schreef Prism het volgende:
Misschien hebben sommige van jullie het verhaal wel al gelezen in een topic dat ik een paar dagen geleden geopend heb. Gisteravond is mijn lieve Draakje ingeslapen.
Hier het topic: Poes is vergiftigd.
Hij had een nierziekte, bleek. Aanvankelijk dachten we dat het vergif was, in de zin van anti vries of iets dergelijks. Gelukkig niet het geval.
Ik kan helaas geen foto's van hem vinden. Maar zodra ik er een gevonden heb zal ik hem hier ergens posten ter ere van Draak.
Doei, lieve Poeze Draak.![]()
![]()
[respectvol gelezen]quote:Op woensdag 30 december 2009 13:25 schreef BramKVO het volgende:
Voila, ben blij dat ik eens mijn volledige verhaal hier kwijt kon. Ik post straks ook wel nog eens een foto van onze poes in het topic 'bejaarde katten'.
Ik begrijp je wel, ik heb ook van veel katten nog de 'foute' afloop in mijn hoofd. Maar je bent gewoon niet perfect en poezen laten ook niet altijd alles op tijd merken. Je doet alles om lijden voor te zijn maar soms weet je het niet en weet zelfs de dierenarts het niet (dat heb ik ook meegemaakt).quote:Op woensdag 30 december 2009 13:51 schreef WRH het volgende:
niet aan dat 'had ik maar' doen hoor, echt.
dat doen we volgens mij allemaal altijd, zodra je het besluit neemt, maar het ligt er eigenlijk nooit aan, die ene keer medicijnen of die ene keer iets te laat iets door hebben.
ik deed het zelf ook maar ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk bij mensen hoort om bij het inslapen van je beestje in eerste instantie te denken aan de keren dat je te kort bent geschoten en pas daarna kun je de fase in van de momenten die leuk waren.
kost gewoon tijd.
hij heeft een hele mooie respectabele leeftijd behaald, dat is ook wat waard.
exact. poezen zijn sterren in het verbergen van pijntjes en kwaaltjes.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, ik heb ook van veel katten nog de 'foute' afloop in mijn hoofd. Maar je bent gewoon niet perfect en poezen laten ook niet altijd alles op tijd merken. Je doet alles om lijden voor te zijn maar soms weet je het niet en weet zelfs de dierenarts het niet (dat heb ik ook meegemaakt).
Die schuldgevoelens, dat gevoel van tekort geschoten hebben, komen denk ik gewoon omhoog omdat je verdriet hebt. Maar meestal heb ik wel vrede met het in laten slapen en ik ben ook heel blij dat het kan.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:22 schreef WRH het volgende:
[..]
exact. poezen zijn sterren in het verbergen van pijntjes en kwaaltjes.
het hangt echt niet af van die ene keer iets vergeten of niet opgemerkt, ik vind het veel belangrijker hoe iemand tijdens het hele leven van een kat of ander huisdier er mee omgesprongen is dan die laatste periode voor het einde. we zijn als verzorgers niet perfect en laten ook wel eens een steekje vallen.
toen ik in oktober Coco liet inslapen voelde ik mij meteen schuldig en rot en te kort geschoten, moest meteen denken aan de keer dat ze een ontstoken oog had en ik die dag echt naar mijn werk moest en absoluut geen vrij kon krijgen terwijl ze zich beroerd voelde, meteen een schuldgevoel.
maar nu kan ik ook denken aan die keren dat ik wel uren met haar speelde of 3x midden in de nacht mijn bed uit ging omdat het onweerde en ze daar bang voor was.
maar ook de keren dat ze vreselijk irritant was, dingen sloopte en op sommige momenten echt geen leuke kat was. denk dat het gewoon wat tijd nodig heeft voor je alle aspecten van een overleden dier eerlijk kunt zien en jezelf geen verwijten meer maakt.
Oh gadverquote:Op maandag 11 januari 2010 10:02 schreef gunk77 het volgende:
Vanochtend opgestaan om naar mijn werk te gaan, ligt mijn kat dood in de woonkamer.
Gisterenavond nog niks aan de hand. Was harstikke speels. Sprong nog op het aanrecht (ze dronk vaak water uit de kraan) en snap niet hoe het ineens kan...
Ze verdiend een eervol plaatsje in dit topic.
[ afbeelding ]
allereerst sterkte met het verlies van je katten, ik weet hoe het voelt, onze poes hebben we na 18 jaar ook moeten laten inslapen een tweetal weken geleden (zie post hier een beetje boven).quote:Op maandag 11 januari 2010 11:39 schreef erodome het volgende:
Tot de zomer was alles goed, toen kreeg Ming last van een tand en was wat sufjes, ze bleek een verdikte hartspier te hebben, een licht nierprobleem en een ontstoken kies.
Die kies moest geopereerd worden, maar het hart en de nieren zouden niet goed op de operatie en de medicijnen er rondom reageren, de operatie arts vond het afschuwelijk moeilijk om te adviseren wat te doen, maar het kwam erop neer dat als ze de operatie al zou overleven de kans erg groot was dat vooral het hart zo'n klap had gehad dat ze alsnog dood zou gaan daarna.
Dit hebben we al een keer meegemaakt met een hond vroeger en dat wilde we niet meer zover doortrekken, dus moesten we kat 3 begraven.
Dank je.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:14 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Oh gadver![]()
Wat een mooierdje, hoe oud is ze geworden?
Sterkte iig
Ik ga nooit naar gewoon een losse dierenarts, we hebben hier de kliniek zitten een dorp verderop en die is erg goed, op paardengebied 1 van de beste in nederland zelfs, dus ze hebben erg veel mogelijkheden.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:50 schreef BramKVO het volgende:
[..]
allereerst sterkte met het verlies van je katten, ik weet hoe het voelt, onze poes hebben we na 18 jaar ook moeten laten inslapen een tweetal weken geleden (zie post hier een beetje boven).
Ivm Ming : ben je naar een dierenarts geweest of een dierenkliniek ? Want toen onze poes zijn oog ontstoken was, durfde onze gewone dierenarts ook niet opereren omdat ie dacht dat de kat zijn hart en/of nieren zouden begeven vanwege zijn ouderdom.
Maar uiteindelijk zijn we bij een dierenkliniek terechtgekomen (ondanks dat onze dierenarts ons toen niet heeft doorverwezen, daar vind ik nog altijd dat ie fout zat, want hij was ten einde raad) en daar hebben ze eerst zijn nieren/hart getest alvorens een eventuele operatie en die waren nog altijd sterk genoeg om een operatie te doen. Daarnaast liggen ze in die kliniek aan apparatuur die alles in de gaten houdt, een beetje zoals bij de mensen dus, van zodra er iets van waarden zou zakken, kunnen ze dan direct ingrijpen. De (twee operaties op drie maand tijd (eerst hebben ze z'n oog nog gered, maar drie maand later moest het er toch uit)zijn perfect gelukt, ondanks onze schrik ook dat ie niet meer zou wakker worden na de operaties.
Een dierenkliniek is missch wel duurder dan de gewone dierenarts, maar ze kunnen dan ook zo veel meer. Wij waren er in elk geval heel tevreden over en onze poes kreeg er ook een mega-persoonlijke benadering.
Bah, het doet weer pijn om over onze Citroen te schrijven
Veul te jongquote:
Ik heb als jongeling in een asiel gewerkt en daar het een en ander aan kneusjes meegenomen vooral, voor bv vleer geld dat ze ouder is geworden dan we hadden verwacht, maar minder oud als gehoopt.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:59 schreef Disana het volgende:
Ik ken het, die jaren vol van poezenverlies. De ene lieverd na de andere, maar ja, voor een deel had ik zelf gekozen van oudere tot bejaarde beestjes. Februari vorig jaar werd het me al te gortig en heb ik een jonge poes via het asiel in huis gehaald. Ik hoop oprecht dat zij heel oud mag worden.
Vreselijk he?quote:Op maandag 11 januari 2010 13:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb als jongeling in een asiel gewerkt en daar het een en ander aan kneusjes meegenomen vooral, voor bv vleer geld dat ze ouder is geworden dan we hadden verwacht, maar minder oud als gehoopt.
Maar we zaten dus wel met een heel aantal katten in dezelfde leeftijdsklasse en dat doe ik nooit meer, wat een pijn geeft dat zo vlotjes achter elkaar door.
Ja idd. Ik denk een hartstilstand of zo?quote:Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Veul te jong![]()
Heb je al enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn?
Lag ze alsof ze gewoon lag te slapen?
Zou heel goed kunnen.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:05 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Ja idd. Ik denk een hartstilstand of zo?
Ze lag er idd bij alsof ze gewoon lag te slapen
Ja klopt. Inderdaad voor haar wel fijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen.
Voor haar op zich fijn; ze is zo ingeslapen.
Voor jou is het echter wel schrikken
Deze kaap ik effe mee naar de SCquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:22 schreef bl0emetjE het volgende:
Dankjulliewel *hug*
Het waren echt zulke lieve schatjes! En ik ben echt blij dat ze hier 3 en half jaar hebben mogen wonen!
Ik heb hier gisteren ook gehuild om de verhalen die ik las, allemaal zo herkenbaar..
Nog een overlijden dat ik ook graag hier wil schrijven, een rottig verhaal wel een beetje:
Vlak voor kerst is ook de hond van mijn oom overleden, ze heeft de mooie leeftijd van 14 jaar bereikt.
Vroeger was mijn oom de eeuwige vrijgezel, hij woonde zo'n beetje bij ons thuis (had ook wel een eigen huis, maar was altijd bij ons) Maar eigenlijk droomde hij van zijn eigen gezinnetje.
Op een dag besloot ie om een hondje te nemen! Het was een kruising bobtail/beardedcollie. Ze zag eruit als een mini samson, ze had de tekening van een bobtail en de bouw van een beardedcollie.
Hij noemde haar Janneke, want hij heet zelf Syb (en siepie is de kat van Jip&Janneke) en ze was zwart-wit (en een meisje).
Ik was een jaar of 11 toen ze kwam, een mini puppie ♥
Ze groeide op bij ons thuis, mijn oom werkte bij mijn vader op kantoor en hij nam haar overdag daarheen mee. 's Avonds en in het weekend was ze bij ons samen met mijn oom. Ik mocht mee naar puppiecursus en toen ze groter werd gingen we vaak naar het strand om te wandelen.
Mijn oom sliep altijd wel in zijn eigen huis en Janneke sliep naast hem in bed. Met dr hoofd op het kussenIn het weekend kreeg ze ontbijt op bed. En doordeweeks draaide ze nog een keer om als mijn oom opstond, de luiwammes. Als het regende weigerde ze om naar buiten te gaan
Het was net echt een kindje! Als mijn oom uiteten ging, dan mocht ze mee en zat ze op een stoel aan tafel. Als we patat haalden bij de snackbar kreeg ze een rauwe frikandel. Iedereen in het dorp kende haar.
Op een dag ontmoette mijn oom een vrouw. Ze was al heel snel zwanger en mijn oom besloot met haar te trouwen. Eerst kwam mijn oom (samen met de mevrouw) vaak langs, maar we merkten dat zijn vrouw het niet leuk vond en na een poosje zagen we hem steeds minder.
Uiteindelijk kwam het zover dat we mijn oom ongeveer nooit meer zagen, ik had er veel pijn van, want ik miste hem en vooral Janneke erg veel. Janneke was ook een beetje ons hondje, en zo'n lieve schat!
De mevrouw van mijn oom mocht Janneke niet zo graag. Altijd zei ze tegen mijn oom: "Ja het is jouw hond, ga jij hem maar eten geven/uitlaten/kammen/met hem spelen".. Mijn oom kreeg een andere baan en Janneke kon niet meer mee. Overdag was ze bij de mevrouw en die sloot haar dan weleens buiten. Na een poosje liep Janneke dan weg, en elke keer kwam ze zelf naar ons toe. Dan kon ik wel weer een berg met haar knuffelen!
Omdat ze schapendoes is, werd ze vaak onrustig als er mensen weggingen. De enige personen waarbij ze altijd rustig was, was bij mijn oom en bij mij. Soms ging ik weleens langs mijn oom en dan haalde ik Janneke op voor een wandeling, langs het meer of het strand.
De laatste jaren was de band tussen mij en mijn oom ver te zoeken. Ik wilde ook niet meer graag langs hem, en ik zag Janneke eigenlijk alleen nog maar als mijn opa en oma oppaste op haar (dan belden ze mij speciaal op om met Jans te komen knuffelen). Voor mijn opa en oma was ze overigens ook echt een kleinkind! Die waren ook verzot op haar! Mijn tante was inmiddels fulltime gaan werken en mijn oom had een burnout en was thuis. Janneke had het weer een stuk meer naar haar zin overdag thuis en liep dus ook niet meer weg naar mijn ouders toe. Altijd als ik Janneke zag dan was ze zo blij dat ze helemaal ging janken en zo hard kwispelen dat alles van de tafels vloog
Vlak voor kerst kreeg ik een email van mijn oom, dat ze die ochtend was ingeslapen. De avond ervoor heeft ze een hersenbloeding gehad en ze kon niet meer gered worden.
Ze heeft gelukkig niet hoeven lijden, maar ik vind het stiekem heel moeilijk dat ik haar niet meer heb gezien. De laatste jaren miste ik haar heel erg veel, en ik heb ook hard gehuild dat ze er niet meer was.
Gelukkig heeft ze de laatste jaren weer een mooi leven gehad toen mijn oom bij haar thuis was. Want ik heb een poos veel verdriet gehad om het feit dat ze op een gegeven moment een paar jaar met mijn tante, die niet van haar hield, zat opgescheept. Ze liep toen ook steeds vaker weg en ik heb verschillende keren op het punt gestaan om haar bij me te houden toen. Al wist ik ook wel dat ik dat tegenover mijn oom niet kon maken. Elke keer dacht ik: "Als ze nu nog een keer hierheen komt gelopen, dan ga ik niet meer opbellen dat ze hier is." (mijn tante belde bijna nooit zelf, meestal wachtten we een poos en belden we haar en dan deed ze quasi nonchalant dat ze nog niet eens had gemerkt dat ze weg was.... Sommige dagen belden we helemaal niet en duurde het echt uren voordat zij ons belde. Maar goed, dat is een ander verhaal.)
Op zich valt daar trouwens een boek over te schrijven, op een gegeven moment moest mijn oom Janneke ook telkens helemaal kortknippen van haar enzo..
Janneke is voor altijd in mijn hart.. De liefste hond die ik kende! Een beetje mijn zusje ♥
[ afbeelding ]
Heel veel sterkte! Wel lief dat jullie haar nog twee jaar een liefdevol thuis hebben gegeven!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:48 schreef Disana het volgende:
Vandaag is poes PoePoe vredig bij de dierenarts ingeslapen. Ze werd geschat op 16 jaar.
PoePoe nam ik zo'n 2 jaar geleden mee uit het asiel Zuidwolde waar ze depressief zat te wezen. Eenmaal hier duurde de depressiviteit nog een week, ze knapte vooral op toen ze naar buiten mocht. Al gauw voelde ze zich hier helemaal thuis en kon ze zich ontspannen.
PoePoe was een 'poezen trekker', ze trok andere katten aan die het heerlijk vonden tegen haar aan te liggen. Ze stond dat ook zonder probleem toe.
Sinds enige tijd was PoePoe zwak. De dierenarts constateerde ernstige bloedarmoede en vermoedde dat er een tumoreuze toestand in het beenmerg aan ten grondslag lag. Als de boosts die ze kreeg niet zouden helpen, zou dit waarschijnlijk het geval zijn en konden we niets meer voor haar doen.
In de twee weken na het onderzoek knapte ze niet op. Ze deed haar behoefte waar ze lag, gelukkig was dat in een kartonnen doos die we makkelijk konden vervangen en met een krantenkatern konden beleggen. Maar leuk was het niet haar aan te treffen in plas of met haar kopje in ontlasting; ze had gewoon de energie niet om op de bak te gaan die vlakbij was gezet. Het enige waarvoor ze nog energie kon opbrengen was eten - veel eten.
We waren dus voorbereid en hebben er vrede mee. Omdat de grond hier nog bevroren is, hebben we gekozen voor een crematie.
Dat maakt het extra moeilijk. Wat ik (uit eigen ervaring) wel 'mooi' vind aan zo'n ziekteproces is dat je echt afscheid kunt nemen. Ze hebben geen pijn, weten nog wie je bent dus je kunt ze echt nog verwennen. Eén van mijn katten is op een vergelijkbare manier gegaan (ze staat ook in deze reeks) en ik had het grootste deel van de rouw al gehad voordat ze overleed. Daarna was het gewoon 'goed'. Met van tijd tot tijd natuurlijk nog de moeilijke momenten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:22 schreef Disana het volgende:
Dank jullie wel.
Ze kon nog wel lopen en staan, maar ze had gewoon geen kracht meer voor iets anders uit de doos te komen dan voor eten. Hard spinnen en miauwen (praten, niet klagen) kon ze ook nog goed. Daarom was het 'wanneer' ook moeilijk vast te stellen. Maar de dierenarts zei 'het hoofdje wil nog wel maar de rest niet' en dat was duidelijk.
Ik ga het opzoeken, misschien heb ik het gelezen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat maakt het extra moeilijk. Wat ik (uit eigen ervaring) wel 'mooi' vind aan zo'n ziekteproces is dat je echt afscheid kunt nemen. Ze hebben geen pijn, weten nog wie je bent dus je kunt ze echt nog verwennen. Eén van mijn katten is op een vergelijkbare manier gegaan (ze staat ook in deze reeks) en ik had het grootste deel van de rouw al gehad voordat ze overleed. Daarna was het gewoon 'goed'. Met van tijd tot tijd natuurlijk nog de moeilijke momenten.
Ik heb mijn mooie dame Sietske even voor je opgezocht: In Memoriamquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ga het opzoeken, misschien heb ik het gelezen.
Het klopt helemaal wat je zegt. Verwennen en afscheid nemen. Ik heb dit ook liever dan een plotselinge nare dood, dat heb ik ook vaak meegemaakt en dat komt veel harder aan.
Wat een mooi verhaal over het lapje dat niemand wilde hebben. En hoe ze veranderde van een buitenkat in een gezellige huiskat; je staat er soms versteld van hoe ook dieren een hele omslag kunnen maken op latere leeftijd.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb mijn mooie dame Sietske even voor je opgezocht: In Memoriam![]()
Jouw lapje was mooi. Dit was mijn eerste lap, als ik zo eens op mijn vingers tel heb ik overwegend zwarte katten gehad; zo'n lap is dan ineens heel uitbundig van kleurquote:
Je hebt je best gedaan en het is mooi dat ze in je armen is gestorven.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:35 schreef Ellatjuh het volgende:
mn cavia Fresa is vanmorgen in mn armen overleden.
ze kreeg gister een longontsteking en ben met haar naar een DA gegaan die in het weekend open was.
was wel ff lastig om te kijken wat het beste was, ze was wel benauwd maar misschien haalde ze het weekend wel.
ik wist het niet.
ze had nog wel wat van een tomaat gegeten, niet heel veel maar at wel iets.
later op advies van mn zus die mensen arts is :p( ze had beesgtje ff vastgehouden en gekeken naar de ademhaling en zag dat het niet best was) toch naar de DA gegaan.
die zei dat ze waarschijnlijk een longonsteking had en anders iets met haar hart.
ze heeft 2 prikken gekregen en medicijnen die ik vandaag moest gaan geven via zo n spuitje in de bek doen.
thuis af en toe water gegeven met het pipetje, wilde vandaag dan een fruitprutje gaan maken wat ik ook zo in der bekje kon doen.
Gisteravond was er geen verbetering maarja wilde het een kans geven en niet weer naar de DA.
geen idee wanneer je verbetering zou moeten zien.
uiteindelijk vanmorgen om 7:15 opgestaan om haar drinken te geven.
ze was echt heel zielig.
heb der bij me genomen in een handdoek en tegen me aangehouden.
kon der nog net wat drinken geven maar dat wilde ze eigenlijk ook niet.
na een paar stuiptrekkingen is ze om 7:30 overleden.![]()
ze heeft gewacht op mij, dat weet ik zeker.
was al bang dat ze dood in het hok lag.
nu is haar vriendje alleen,.
had juist toen haar vriendinnetje ander halve maand terug overleed een oude beer erbij gezet.
samen oud worden enzo en niet eenzaam zijn.
het scheelt dat ie gewent is om alleen te zitten, dan is het nog wel zielig, maar geeft mij ff tijd om het verdriet te verwerken en te bedenken wat ik allemaal wil.
[ afbeelding ]
mn meisjes samen een tijd voor de zwarte overleed
[ afbeelding ]
Fresa die tijdens het verschonen van het hok in de zak hooi ging liggen
ja ze was een felle dame af en toe en liet ook duidelijk weten als die kerel te dicht bij der kwam met zn brrrrrrrr
maar het ging wel steeds beter, ze was steeds minder aan het mopperen
\quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Was dit jouw beestje? Was het ouderdom?
Ach wat sneu. Het lijkt me heel vervelend als dat zomaar op zo'n jonge leeftijd gebeurt en je niet weet waardoor het komt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:19 schreef Eisoep het volgende:
[..]
\
Nee hij was maar 2 jaar oud..
waarschijnlijk ziek ofzo maar hij liet niks merken.
hij was niet in het stro toen wij hem vonden maar daarbuiten bij het mandje waar wij hem hadden toen hij nog big was.
Nee we hebben hem zo goed als meteen begraven nadat we de hond en het konijn ff aan hem lieten ruiken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Het lijkt me heel vervelend als dat zomaar op zo'n jonge leeftijd gebeurt en je niet weet waardoor het komt.
Mooi dat dat kon Eisoep. Ik heb mijn poes vorige week moeten laten cremeren omdat de grond te bevroren was om een grafje te graven in de tuin.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:38 schreef Eisoep het volgende:
[..]
Nee we hebben hem zo goed als meteen begraven nadat we de hond en het konijn ff aan hem lieten ruiken.
nu ligt hij lekker dicht bij zijn hok onder een afdakje begraven dus kan ik altijd nog bij hem zitten
oeh dat is jammer.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi dat dat kon Eisoep. Ik heb mijn poes vorige week moeten laten cremeren omdat de grond te bevroren was om een grafje te graven in de tuin.
Had hij ook een naam?
Wat raar. Een varken is toch niet groter dan een flinke hond?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:48 schreef Eisoep het volgende:
[..]
oeh dat is jammer.![]()
![]()
ik wou Olly ook laten cremeren maar dat mocht niet omdat hij een varken is!!!!einzzz!!11
en hij heette Olly
Ja dat is waar. we hebben nu van die lantaarntjes hangen en wat stro over het zand.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat raar. Een varken is toch niet groter dan een flinke hond?
Maar een grafje is ook mooi. In de lente kun je er bloemen op planten.
Dat klinkt als een waardig graf.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:58 schreef Eisoep het volgende:
[..]
Ja dat is waar. we hebben nu van die lantaarntjes hangen en wat stro over het zand.
er komt nog een monument/gedenksteen.
Wat leuk bedacht! Kun je toch nog een beetje met ze knuffelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:33 schreef bl0emetjE het volgende:
Omdat ik mijn twee kleine dropjes zo mis, heb ik gisteren twee knuffeltjes van ze gemaakt ♥
Nu kan ik ze toch nog een beetje knuffelen...
Toch ook eventjes hier delen:
[ afbeelding ]
Ik heb de foto's van de poesjes in photoshop "uitgeknipt" (de achtergrond erachter weggehaald) en toen op van dat t-shirt transfer papier uitgeprint. Dat op katoen gestreken. Toen het katoen dubbel gelegd en met een rand eromheen de afbeelding op het katoen uitgeknipt. Die twee stukken op z'n kop op elkaar gelegd en met de naaimachine aan elkaar genaaid. Klein stukje open gelaten en daarna weer binnenste buiten gekeerd zodat de afbeelding weer aan de buitenkant zit. Toen gevuld met kussen vulling (van de hema) en het laatste open stukje met de hand dicht genaaid!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:12 schreef oh-oh het volgende:
She-wolf, veel sterkte.
Wat maak je toch veel mee met die dieren he, je deelt echt je leven met ze![]()
Bloemetje, hoe heb je die knuffels gemaakt?
Ze zijn tof!
Oh, dat ga ik mss wel van je pikken, ff kijken of ik iemand met een kleurenprinter kan vindenquote:Op maandag 8 februari 2010 01:02 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik heb de foto's van de poesjes in photoshop "uitgeknipt" (de achtergrond erachter weggehaald) en toen op van dat t-shirt transfer papier uitgeprint. Dat op katoen gestreken. Toen het katoen dubbel gelegd en met een rand eromheen de afbeelding op het katoen uitgeknipt. Die twee stukken op z'n kop op elkaar gelegd en met de naaimachine aan elkaar genaaid. Klein stukje open gelaten en daarna weer binnenste buiten gekeerd zodat de afbeelding weer aan de buitenkant zit. Toen gevuld met kussen vulling (van de hema) en het laatste open stukje met de hand dicht genaaid!
Ben er erg blij mee, ze liggen nu gezellig op de bank ♥
quote:Op maandag 8 februari 2010 08:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh, dat ga ik mss wel van je pikken, ff kijken of ik iemand met een kleurenprinter kan vinden
Tijd gaat onvoorstelbaar hard.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:03 schreef CherryLips het volgende:
Tijd gaat hard he? Raar om te bedenken dat ik haar vorig jaar op dit tijdstip naar het crematorium reed.
Ik ga denk ik nog een puppyfoto van haar inlijsten, de eerste of derde van hierboven
Een half jaar al? Man, wat gaat de tijd snel...quote:Op maandag 22 februari 2010 16:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Tijd gaat onvoorstelbaar hard.
Ik weet nog hoe ik met je meeleefde toen.
Je dagelijkse verhaaltjes over hoe je haar miste.
Ik heb daar nog veel aan gedacht toen Frits doodging....
Die is overmorgen al een half jaar dood
Morgen haar huisje open maken om het te bevestigen.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:40 schreef Poeke het volgende:
Ik vraag het toch; Hoezo vermoedelijk?
Op die manier...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Morgen haar huisje open maken om het te bevestigen.
Dank jequote:Op zondag 28 februari 2010 11:59 schreef chocoladedrop het volgende:
Wat erg chanty dat ook jouw kat zo jong overleden is aan de verschrikkelijke ziekte FIP! Het is heel normaal dat je na een jaar hem nog steeds ontzettend mist. Ik denk ook nog een paar keer per dag aan mijn overleden katten en ik mis ze ook nog iedere dag.
Wat een prachtige kater was Bounty! Wauw!
Heel veel sterkte.
Dat hoop ik ook echt. Vooral de droge vorm van FIP is verschrikkelijk omdat je die nooit met zekerheid vast kan stellen tenzij de kat al is overleden. Het beestje wordt maar zieker terwijl wij niet weten wat er aan de hand is. Het is niet vast te stellen vanuit het bloed ofzo. Eigenlijk moet je alle andere ziektes uitsluiten om erachter te komen of ie droge FIP heeft of niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dank jeHet is een hele nare ziekte en ik krijg ook elke keer rillingen als ik hier lees dat er weer een kat aan overleden is of het mogelijk onder de leden heeft. Je kunt er gewoon niets tegen doen, die machteloosheid is gewoon enorm slopend. Ik hoop echt dat er ooit iets gevonden wordt tegen deze ziekte.
Klopt, de eerste weken kwam er ook vanalles voorbij bij de DA, hoop testen gedaan en antibiotica. Soms ging het weer even beter en dan weer slechter. Het kon gewoon vanalles zijn. Die onzekerheid, het hopen en steeds weer de teleurstelling zijn enorm slopend. Als laatste werd er nog gedacht aan een auto-immuunziekte en de DA hoopte dat de medicatie nog aan zou slaan, niet dus. De nood-DA vond het direct een duidelijk geval van FIP. Maar toen was het ook ineens zo rap gegaan, kennelijk was het neurologische systeem aangetast.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:50 schreef chocoladedrop het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook echt. Vooral de droge vorm van FIP is verschrikkelijk omdat je die nooit met zekerheid vast kan stellen tenzij de kat al is overleden. Het beestje wordt maar zieker terwijl wij niet weten wat er aan de hand is. Het is niet vast te stellen vanuit het bloed ofzo. Eigenlijk moet je alle andere ziektes uitsluiten om erachter te komen of ie droge FIP heeft of niet.
Ik vind het sowieso vervelend dat er zo weinig onderzoek naar FIP wordt gedaan, de meeste dierenartsen weten zelf niet eens goed wat het is. Als je vragen gaat stellen aan verschillende dierenartsen krijg je ook verschillende antwoorden mbt FIP. Ook vervelend dat je je kat maar meteen moet laten inslapen als het duidelijk is omdat er niets tegen te doen is. Meer onderzoek zou een hoop verbeteren aan de behandeling maar ja.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:24 schreef blckbb het volgende:
Vandaag was het dan ''zover''
Amber, onze Golden Retriever van 13 jaar en 8 maanden oud heeft haar ''verlossende'' spuitje gekregen
Vandaag kon het qua omstandigheden bijna niet beter, ze heeft meer dan een uur een wandeling gemaakt in de eerste lentezon en, hoewel ze volop kwispelde en vrolijk was vandaag, kon 't helaas niet langer. Tweede Kerstdag hoorden we dat ze een tumor in d'r bek heeft en sindsdien liep ze op pijnstillers.
De tumoren in haar bek waren gigantisch gegroeid en op het laatste moment bedekte het bijna volledig haar mond. Waarschijnlijk was het ook uitgezaaid naar haar longen en haar kop. Ze at heel erg moeilijk en ze had het steeds vaker benauwd. Pijn zal ze de laatste dagen niet gehad hebben, maar lekker in haar vel zat ze zeker niet en wandelingen leken steeds meer een plagerij te worden.
Het is een combinatie geworden tussen de kanker en de ouderdom waar ik zelf heel gelukkig mee ben, beter dan dat die tumoren een keigezonde hond de dood in hadden gestuurd. Ze is vredig ingeslapen, eerste prikje na 10 minuten in slaap, en 5 minuten later haar laatste adem.
[ afbeelding ]
foto van haar laatste wandeling
Hij ziet er ook een beetje boevig uit en toch ook weer liefquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:28 schreef Ps2K het volgende:
RIP Spike, slechts 14 geworden. Gisteravond kreeg hij een epileptische aanval die niet mee over ging, vanochtend is hij ingeslapen.
[ afbeelding ]
Het was eigenlijk een rothond die niet opgepakt wilde worden, niet aan de lijn wilde wandelen maar wel een hele lieve rothond. Ondanks al zijn kwalen (CECS / Spike's disease) is hij toch nog 14 geworden.
idem hier, alle katjes krijgen een individuele crematie incl hun eigen dekentje en gaan straks de tuin in, ieder zijn eigen boom om rondjes te kunnen rennen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:54 schreef drijfhout het volgende:
Dankjewel, man. Het voelt ook inderdaad volledig juist, maar het maakt het missen nauwelijks minder. Ik twijfel nog of we die as terug willen hebben of laten verstrooien. In ieder geval wel een individuele crematie, ik vind het wel top dat je je huisdier betaalbaar fatsoenlijk kunt laten cremeren tegenwooordig. Ik had er niet aan moeten denken dat ie in de gemeentelijke afvalemmer verdween, daarvoor was ie veel te bijzonder.
En hij had een enorm moeilijk karakter... Dankzij een intensieve opvoeding en een kilometers lange handleiding werd het toch nog een lieve maar aparte hond. Gelukkig hebben mijn ouders nog twee honden, ze trekken zich volgens mij weinig aan van het verlies van Spike maarja Spike was toch nooit erg close met de andere honden.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:04 schreef WRH het volgende:
die met de moeilijke karakters zijn vaak wel de meest indrukwekkende en die je bij blijven.
mooi beestje en toch nog 14 geworden.
Wat er precies is gebeurd is me niet geheel duidelijk, maar iigquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef Evienne het volgende:
Ik kan mijn lieve hondje niet vergeten.
Het is al bijna een jaar geleden dat ze ineens uit ons leven gescheurd werd. Anders kan ik het niet noemen, want zo voelt het nog steeds... Als een mooie familiefoto waar mijn viervoeter met totaal ongepast geweld vanaf is gereten, en in de prullenbak is gegooid.
Ze kwam bij me vanuit Polen, hevig getraumatiseerd, verlangend naar een thuis... maar nog voordat ze haar échte thuis had gevonden, kwam die aanval, en nog geen half uur later was ik haar kwijt... voorgoed.
Ik weet dat Saartje nu eindelijk vrede heeft... Haar wonden zijn geheeld, waarom de mijne niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |