abonnement Unibet Coolblue
pi_75194686
Hier weer verder! SE die geen nieuw topic aanmaakt.

Investment banker / Beleggingsadviseur worden
Investment banker / Beleggingsadviseur worden #2

Een investment banker is heel wat anders dan een beleggingsadviseur toch?
pi_75196588
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:09 schreef Rejected het volgende:
Hier weer verder! SE die geen nieuw topic aanmaakt.

Investment banker / Beleggingsadviseur worden
Investment banker / Beleggingsadviseur worden #2

Een investment banker is heel wat anders dan een beleggingsadviseur toch?

Goed werk! Investment bankers zijn soms natuurlijk wel beleggingsadviseurs..
Was vandaag bij een presentatie van SocGen, hele toffe mensen, maar de bank klonk niet super.. en de CEO Nederland zei me na de presentatie persoonlijk dat je voor M&A eigenlijk niet bij SocGen moet zijn.

edit: bovendien boden ze geen summer internships aan
pi_75197098
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:09 schreef Rejected het volgende:
Hier weer verder! SE die geen nieuw topic aanmaakt.
Heuj! Daar kan ik toch niks aan doen, ik heb ook andere dingen te doen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75197206
TVP
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75197676
Vond op de bankingtour website van FSA wel een leuk lijstje om welke 9 redenen eventuele interns worden afgewezen.

Rara wat staat er op 1? Arrogantie!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75197842
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Vond op de bankingtour website van FSA wel een leuk lijstje om welke 9 redenen eventuele interns worden afgewezen.

Rara wat staat er op 1? Arrogantie!
Arrogant zijn is sowieso een reden om in veel sectoren afgewezen te worden. Zo specifiek voor I-banking is dat niet.

Tevens post om e.e.a. te blijven volgen
pi_75198177
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:05 schreef veekeend het volgende:

[..]

Arrogant zijn is sowieso een reden om in veel sectoren afgewezen te worden. Zo specifiek voor I-banking is dat niet.

Tevens post om e.e.a. te blijven volgen
Zeker, maar toch, stel dat ik geen enkele internship weet te krijgen is dat toch wel een klap hoor
En ik zie mensen om me heen die iig. beter materiaal voor een CV en betere cijfers hebben. Maar weet uiteraard niet hoe die hun CV en coverletter + applicatie hebben ingevuld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75198661
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 23:48 schreef Drive-r het volgende:
TVP
pi_75200330
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Vond op de bankingtour website van FSA wel een leuk lijstje om welke 9 redenen eventuele interns worden afgewezen.

Rara wat staat er op 1? Arrogantie!
Opzich logisch, arrogante lui zijn zwaar irritant om mee samen te werken imho. Niet goed voor het team.
pi_75200391
quote:
Op woensdag 2 december 2009 01:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Opzich logisch, arrogante lui zijn zwaar irritant om mee samen te werken imho. Niet goed voor het team.
Ik vond die 'verbal diarrhoea' ook wel aardig moet ik zeggen (en heb daar ook wel voorbeelden van)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75200404
tvp
pi_75206493
Hier wat linkjes voor een eventueel toekomstige OP:

http://www.mergersandinquisitions.com/
Informatie over het wereldje

http://www.cityboy.biz/
Blog van een IBer uit Londen

http://www.amsterdamtrader.com/
Blog van een Amsterdamse marketmaker (past wellicht niet helemaal in dit topic)

(Slechte uitvoering van een verkapte tvp)
pi_75213945
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:36 schreef ratatat het volgende:
Hier wat linkjes voor een eventueel toekomstige OP:

http://www.mergersandinquisitions.com/
Informatie over het wereldje

http://www.cityboy.biz/
Blog van een IBer uit Londen

http://www.amsterdamtrader.com/
Blog van een Amsterdamse marketmaker (past wellicht niet helemaal in dit topic)

(Slechte uitvoering van een verkapte tvp)
Goed id, btje inleeswerk in de op.
Het boek Cityboy is sowieso een aanrader.

Heb inmiddels gesolliciteerd voor een paar banken, wilde eerst overal aanmelden waar ik geen tests hoefde te doen (omdat ik het nu erg druk heb) maar word nu twee dagen later alsnog uitgenodigd om een online test te doen
pi_75214351
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:41 schreef Finitio het volgende:

[..]

Goed id, btje inleeswerk in de op.
Het boek Cityboy is sowieso een aanrader.

Heb inmiddels gesolliciteerd voor een paar banken, wilde eerst overal aanmelden waar ik geen tests hoefde te doen (omdat ik het nu erg druk heb) maar word nu twee dagen later alsnog uitgenodigd om een online test te doen
Cityboy vond ik wat minder eigenlijk. Het hele verhaal van "eigenlijk ben ik een hippy, maar ik werd meegesleept in deze boze wereld" is gewoon niet geloofwaardig als hij blijft praten over geld, etc... Ik weet niet, ik hoor meeste mensen er vrij negatief over doen en heb het zelf richting het einde opgegeven, teveel een verhaal van iemand die zichzelf geweldig vind, vrij vermoeiend...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75214776
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Cityboy vond ik wat minder eigenlijk. Het hele verhaal van "eigenlijk ben ik een hippy, maar ik werd meegesleept in deze boze wereld" is gewoon niet geloofwaardig als hij blijft praten over geld, etc... Ik weet niet, ik hoor meeste mensen er vrij negatief over doen en heb het zelf richting het einde opgegeven, teveel een verhaal van iemand die zichzelf geweldig vind, vrij vermoeiend...
Haha ik zie wel wat je bedoelt. Voor mij was het echter het eerste 'insidersverslag' van de IB wereld dat ik las, en ik heb het zo in twee dagen uitgelezen.

PS Zijn er andere boeken over the City die je wel aanraadt?
pi_75214940
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:04 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha ik zie wel wat je bedoelt. Voor mij was het echter het eerste 'insidersverslag' van de IB wereld dat ik las, en ik heb het zo in twee dagen uitgelezen.

PS Zijn er andere boeken over the City die je wel aanraadt?
Trust me, het heeft echt niks te maken met de IB wereld. Die kerel moet ergens bij een of andere vaag trading house gewerkt hebben ofzo. De tijd dat research analysts en brokers in een afdeling zaten is vrij lang geleden en was zelfs toen een questionable activiteit.

Eigenlijk weinig boeken gelezen die het leven in de City goed weergeven. "Monkey Business" schijnt altijd nog wel een goeie te zijn, maar die heb ik dan weer nooit gelezen. En puur voor de lol is "Damn, it Feels Good to Be a Banker: And Other Baller Things You Only Get to Say If You Work On Wall Street" wel aan te raden, maar da's leuker als je hier eenmaal werkt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75215221
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Trust me, het heeft echt niks te maken met de IB wereld. Die kerel moet ergens bij een of andere vaag trading house gewerkt hebben ofzo. De tijd dat research analysts en brokers in een afdeling zaten is vrij lang geleden en was zelfs toen een questionable activiteit.

Eigenlijk weinig boeken gelezen die het leven in de City goed weergeven. "Monkey Business" schijnt altijd nog wel een goeie te zijn, maar die heb ik dan weer nooit gelezen. En puur voor de lol is "Damn, it Feels Good to Be a Banker: And Other Baller Things You Only Get to Say If You Work On Wall Street" wel aan te raden, maar da's leuker als je hier eenmaal werkt.
Hij geeft wel wat hints waar hij gewerkt heeft, eerst bij een kleine Franse bank en later bij een grote Amerikaanse bank dacht ik. Maar ik neem direct van je aan dat het weinig met de werkelijkheid te maken heeft. (Deed af en toe meer denken aan de verhalen die ik over het kantoor van Madoff heb gelezen)
Als ik wat tijd heb misschien monkey business eens bekijken dan
pi_75218617
TVP
pi_75219949
TVP
pi_75232153
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:00 schreef Public_NME het volgende:
Zo een klein verslagje van mijn assessment day/final round day in Canary Wharf:

Na aankomst werden we gelijk in een kamer gestopt en kregen een case van 13 pagina's onder onze neus; we moesten per persoon in 1,5u een geschreven report van 400 woorden produceren en een presentatie maken op een overhead sheet. Geen probleem zou je zeggen, maar de truc zit natuurlijk in de case. Het was een investeringsbeslissing voor een coffeebedrijf die zich ging richten op het opzetten van een productielocatie in het buitenland. Uiteraard moest je vrij veel variabelen berekenen (zoals gemiddelde handelsprijs over het jaar, koersverschillen, cost of sales, net profit) en dus was het stressen geblazen.

Ik mocht daarna gelijk als eerste presenteren aan de MD en dat ging op zich aardig. Hij was vrij mild en ik kon mijn keuzes goed beargumenteren, alleen mijn presentatie zag er niet echt goed uit omdat ik te wienig tijd had om iets fatsoenlijks op te zetten. Na een half uur mocht ik gelijk door naar mijn 1e interview met een Engelse VP, dat ging erg goed, we konden het goed vinden en we hebben een goed gesprek gehad over de marktomstandigheden en de economie (Dubai, Neelie Kroes, Lloyd's e.d.). Daarna gelijk door naar een interview met een Maleisische senior analyst, wat ook erg goed ging. En toen kwam het laatste interview; dat was een technische analyst en die sloopte me met een zeer moeilijk wiskundig raadsel (a.k.a. de brainteaser) wat ik niet eens meer heb kunnen onthouden. Ik had hier (uiteraard) geen antwoord op, dus kwam hij met de vraag 'hoeveel pingpongballen passen er in een Boeing747?'. Nadat ik hier zo goed mogelijk een antwoord op het kunnen proberen te vinden (L*H*B voor het volume v/d 747 en ook voor de pingpong ballen, daarna wat vanaf halen omdat het geen rechthoekenzijn bijv.). Ging niet echt van een leien dakje...

Toen gelijk door naar een groepsopdracht; er was een case voor ons 4en en alle bovenstaande personen zaten in de kamer om ons te beoordelen. We kregen een case van 4 pagina's en die mochten we 15min doorkijken, daarna hadden we 40min om tot een gezamenlijk besluit te komen.
Het ging erom om een besparing van 8mln te doen, maar de truc was dat we allemaal een ander project binnen het bedrijf toegewezen hadden gekregen, en we van elkaar niet wisten welk project dat was. Dus eerst moesten we uittekenen wat we voor mogelijkheden tot schrappen van projecten hadden. Dit hadden we net gedaan, toen er iemand kwam met 2 andere onderdelen van de case, met de mededeling '2 van jullie teamleden konden de vergadering niet halen, dus hier zijn de resterende delen', met zoals jullie kunnen raden 2 aparte projecten die we konden schrappen. Dit maakte het dus nog lastiger binnen gezien de tijdsdruk. (de projecten hadden ook nog gedeeltelijke projecten die je kon schrappen, om het nog makkelijker te maken....)

Uiteindelijk kwamen we met z'n 4en tot een goede conclusie met nog 10min te gaan, maar toen kwam er weer iemand binnen met een email; 'er zijn grote problemen binnen het bedrijf, de cost-cutting operatie moet naar een besparing van 10mln'. Lekker dan, dus gelijk weer stressen om nog 2mln eraf te krijgen en onze aanbevelingen op papier te krijgen. Uiteindelijk net binnen de tijd gelukt... (het probleem was dat alle investeringen gelinkt waren aan de core-values van het bedrijf, oftewel we moesten flinke keuzes maken)

En toen mochten we nog een analytische test doen van 20 vragen in 20 minuten, was pittig. Het waren gewoon papieren testen van SHL. Thuis gingen deze testen heel goed, maar hier een stuk minder, ik haalde maar 15 vragen en heb ze sowieso niet allemaal goed. Achteraf gezien had ik moeten vragen of we de test eerst konden maken, want ik was toen nog een stuk frisser. (de andere kandidaten hadden de test vorige week al gedaan, na 2 interviews) Ik denk zelf dat ik op de punten van het analytische interview i.c.m. de test afgewezen ga worden, maar we horen het wel.

Het was zeer interessant om mee te maken, maar echt een slopende dag. We hebben geen pauze gehad en zelfs geen lunch. (ik was zo verstandig om wat te eten mee te nemen, maar die anderen hebben de hele dag zonder eten gewerkt!) Uiteindelijk moest ik nog haasten om mijn vliegtuig te halen, maar dat ging gelukkig zonder horten of stoten. Om 22.45u was ik weer thuis in Utrecht.
Hehe ze zijn inhoudelijk allemaal hetzelfde die AC's, althans als je via de 'normale' weg komt. Voordat de AC's zoals deze worden gehouden zijn er simpele AC's voor mensen die óf al een offer hebben óf via via zijn aanbevolen. En die simpele AC's zijn nice Networking drinks en dinner in Hilton, lunch met business representatives en dan een paar interviewtjes...dat is 't!

Ik hoop voor je dat je je offer krijgt! Waar heb je je voor aangemeld?
pi_75232439
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:21 schreef jbm het volgende:

[..]

Hehe ze zijn inhoudelijk allemaal hetzelfde die AC's, althans als je via de 'normale' weg komt. Voordat de AC's zoals deze worden gehouden zijn er simpele AC's voor mensen die óf al een offer hebben óf via via zijn aanbevolen. En die simpele AC's zijn nice Networking drinks en dinner in Hilton, lunch met business representatives en dan een paar interviewtjes...dat is 't!

Ik hoop voor je dat je je offer krijgt! Waar heb je je voor aangemeld?
Grappig, hij is compleet anders dan de enige procedure die ik ooit doorlopen heb destijds. En inderdaad, ik was zo clueless dat ik me enkel voor 1 bank had aangemeld, de enige waar ik echt heen wilde destijds. Meer omdat ik de rest niet kende
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75232464
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:16 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hij geeft wel wat hints waar hij gewerkt heeft, eerst bij een kleine Franse bank en later bij een grote Amerikaanse bank dacht ik. Maar ik neem direct van je aan dat het weinig met de werkelijkheid te maken heeft. (Deed af en toe meer denken aan de verhalen die ik over het kantoor van Madoff heb gelezen)
Als ik wat tijd heb misschien monkey business eens bekijken dan
Volgens mij was hij een trader bij Dresdner (GER), welke de US bank is weet ik niet. In het begin vond ik het wel leuk om te lezen, maar op een gegeven moment wordt het gewoon erg ongeloofwaardig. Monkey business is me ook 10000x verteld dat het een boek is dat je écht gelezen moet hebben, misschien toch maar eens doen.
pi_75232495
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Grappig, hij is compleet anders dan de enige procedure die ik ooit doorlopen heb destijds. En inderdaad, ik was zo clueless dat ik me enkel voor 1 bank had aangemeld, de enige waar ik echt heen wilde destijds. Meer omdat ik de rest niet kende
Haha één bank?! Heb je in elk geval wel een overtuigend antwoord op de vraag; "waarom deze bank en niet x,y,z"
pi_75232515
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:30 schreef jbm het volgende:

[..]

Volgens mij was hij een trader bij Dresdner (GER), welke de US bank is weet ik niet. In het begin vond ik het wel leuk om te lezen, maar op een gegeven moment wordt het gewoon erg ongeloofwaardig. Monkey business is me ook 10000x verteld dat het een boek is dat je écht gelezen moet hebben, misschien toch maar eens doen.
Maar Dresdner is nooit overgenomen door een US bank, volgens mij?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75232534
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:31 schreef jbm het volgende:

[..]

Haha één bank?! Heb je in elk geval wel een overtuigend antwoord op de vraag; "waarom deze bank en niet x,y,z"
Ja. Antwoord was dat mensen me verteld hadden dat deze bank bij mij zou passen. Waarschijnlijk dacht toch iedereen dat ik ook elders solliciteerde.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75233804
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar Dresdner is nooit overgenomen door een US bank, volgens mij?
Klopt, maar hij ging toch niet naar een US bank omdat zijn bank werd overgenomen? Volgens mij wisselde hij gewoon van bank.

Heb overigens net dat 'Damn, It Feels Good to Be a Banker: And Other Baller Things You Only Get to Say If You Work on Wall Street' boek gekocht. Heb een aantal pagina's gelezen en vond vooral de beschrijving van de commodities trader erg grappig haha
pi_75233843
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:10 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, maar hij ging toch niet naar een US bank omdat zijn bank werd overgenomen? Volgens mij wisselde hij gewoon van bank.

Heb overigens net dat 'Damn, It Feels Good to Be a Banker: And Other Baller Things You Only Get to Say If You Work on Wall Street' boek gekocht. Heb een aantal pagina's gelezen en vond vooral de beschrijving van de commodities trader erg grappig haha
Volgens mij haal ik twee verhalen door elkaar, mijn fout.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 3 december 2009 @ 07:31:58 #28
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75236425
Heeft er iemand een idee naar wat voor cursussen ik kan gaan om mijn CV op te bouwen. Of certificaten halen? (series..xx) Misschien naar presentaties gaan?

En dan vooral gericht op traden, maar IB is ook goed. (niet dat ik het alleen voor mijn CV doe, ik vind het ook echt interessant)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75236793
Monkey Business heb ik gelezen, is erg grappig maar zakt naar het einde wel enorm in en je wordt ook niet echt veel enthousiaster over investment banking na het lezen van dit boek. Het is één grote klacht tegen de branche, dus ik weet niet of het verstandig is om het vlak voor een interview te gaan lezen.
Oh really?
pi_75239135
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:31 schreef DoimeN het volgende:
Heeft er iemand een idee naar wat voor cursussen ik kan gaan om mijn CV op te bouwen. Of certificaten halen? (series..xx) Misschien naar presentaties gaan?

En dan vooral gericht op traden, maar IB is ook goed. (niet dat ik het alleen voor mijn CV doe, ik vind het ook echt interessant)
Check de FSA website voor Banking Cycle, London Banking Tour, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 3 december 2009 @ 11:20:39 #31
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75240606
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Check de FSA website voor Banking Cycle, London Banking Tour, etc...
Mijn dank is groot voor die site!


Ik zie alleen dat sommige ook naar een cijferlijst van de middelbare school vragen. Oeps.
Toen was ik met hele andere dingen bezig...

(kut had niet verwacht dat ik mezelf zo snel al tegen zou komen )
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  donderdag 3 december 2009 @ 17:33:45 #32
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75253157
kleine tvp.

Ik vind het interessant, helaas valt het niet binnen mijn mogelijkheden.
Bedankt Hans.
pi_75253356
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:33 schreef bascross het volgende:
kleine tvp.

Ik vind het interessant, helaas valt het niet binnen mijn mogelijkheden.
Niet proberen is sowieso geen succes.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:06:54 #34
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75254236
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet proberen is sowieso geen succes.
Middelbare school was geen succes, daarnaast ben ik wiskundig matig onderlegd.
Bedankt Hans.
pi_75255156
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:06 schreef bascross het volgende:

[..]

Middelbare school was geen succes, daarnaast ben ik wiskundig matig onderlegd.
Wat is geen succes? Een 6.1 gemiddeld?

En daarnaast hoef je ook niet voor elke positie erg wiskundig onderlegd te zijn! Je hoeft ook niet direct voor de hoogste trede te richten, je kunt ook via een klein handelhuis beginnen en daarna eventueel de ladder omhoog klimmen. Niet proberen is serieus een gemiste kans, anders zeg je over een jaar of 20, had ik nu toch maar geprobeerd. Je bent nu jong, dus gaan voor die kans zou ik zeggen! Nee heb je, ja kun je krijgen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:16:40 #36
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75256586
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is geen succes? Een 6.1 gemiddeld?

En daarnaast hoef je ook niet voor elke positie erg wiskundig onderlegd te zijn! Je hoeft ook niet direct voor de hoogste trede te richten, je kunt ook via een klein handelhuis beginnen en daarna eventueel de ladder omhoog klimmen. Niet proberen is serieus een gemiste kans, anders zeg je over een jaar of 20, had ik nu toch maar geprobeerd. Je bent nu jong, dus gaan voor die kans zou ik zeggen! Nee heb je, ja kun je krijgen!
Geen vwo diploma. Sterker nog, ik heb havo pas op mijn 19e afgerond. Spreekt niet echt in mijn voordeel.
Ik zit nu nog maar net op het HBO, terwijl een beetje trader toch minimaal de universiteit heeft doorlopen.

Mijn ambitie ligt ook nog steeds in de financiële wereld, maar dan bij de lagere posities en dan eventueel, waar mogelijk, opklimmen. Ik wil in principe ook een master in finance gaan doen, als dat enigszins haalbaar is.
Bedankt Hans.
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 19:24:11 #37
230491 Zith
pls tip
pi_75256807
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75259510
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:36 schreef ratatat het volgende:
Hier wat linkjes voor een eventueel toekomstige OP:

http://www.mergersandinquisitions.com/
Informatie over het wereldje

http://www.cityboy.biz/
Blog van een IBer uit Londen

http://www.amsterdamtrader.com/
Blog van een Amsterdamse marketmaker (past wellicht niet helemaal in dit topic)

(Slechte uitvoering van een verkapte tvp)
Vooral die eerste vond ik erg leuk. Deze is ook af en toe ook wel erg grappig overigens (ook al vaak way over the top qua arrogantie). Quote van deze bankier, waarin hij beschrijft hoe hij zich voelt als hij zijn pak aantrekt:

"One second I was an innocuous American car, wearing shorts and a polo. The next second—BAM! I was transformed and growling back at myself in a $3k bespoke suit, 1000 feet tall, ready to shoot M&A lasers out of my elbows.

The Optimus Mother Fucking Prime of Banking, baby."



Heb dat boek van 'damn it feels good to be a banker' ook even besteld. Het valt me overigens op dat in al deze weblogs (bovenstaanden) en boeken (monkey business) een bepaald taaltje gebruikt wordt. Het is erg snel, hard, humoristisch en ook wel een beetje elitair (wij hebben geld, drank, dure feestjes en vrouwen en de rest sucks). Is dat typische bankiersntaal of zijn het domweg de snelle schrijvers die dit soort werk (boeken, weblog) gaan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Matthijs- op 03-12-2009 20:47:30 ]
Oh really?
pi_75261019
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Is dat typische bankiersntaal of zijn het domweg de snelle schrijvers die dit soort werk (boeken, weblog) gaan doen?
Een boek moet verkopen of het nou fictie is of niet. Dus het is altijd wat aangedikt, zeker in dit soort gevallen al zul je dit soort figuren er natuurlijk altijd rond hebben lopen.

Heb jij je eigenlijk aangemeld voor de first year tracks bij i-banks?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75261141
Nee. Die zijn eigenlijk vooral voor mensen wiens studie nominaal 3 jaar in beslag neemt. In mijn geval (4 jaar) verwachten ze van je dat je in je 2e jaar langskomt om dan eventueel tussen jaar 3 en 4 een internship te kunnen doen.

Wel wil ik binnenkort applyen voor LSE summer school om mijn kansen om straks aangenomen te worden voor diezelfde programma's wat te vergroten.
Oh really?
  donderdag 3 december 2009 @ 21:55:08 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75262694
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:21 schreef jbm het volgende:

[..]


Ik hoop voor je dat je je offer krijgt! Waar heb je je voor aangemeld?
ECM/DCM 1st year analyst bij een grote Amerikaan.

Schijnt nog 2-4 weken te kunnen duren voordat we wat horen, tenminste dat zei een van de recruiters. Was op zich ook wel vaag dat we met maar 4 personen het AC deden. Wat ik lees op wikijob en thestudentroom schijnen er nog wat data voor AC's te zijn later deze maand tegen kerst aan?! Anyway we zien wel, tijd begint te dringen want per 1 Februari loopt mijn stage af en wil ik toch wel een leuke baan in de bancaire sector hebben...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75267913
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet direct voor de hoogste trede te richten, je kunt ook via een klein handelhuis beginnen en daarna eventueel de ladder omhoog klimmen.
Hoeveel vraag is er naar handelaren bij kleine handelshuizen? Ik neem aan dat hun 'eisen' niet zo hoog zijn als bij investment banks of market makers.
pi_75269030
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:56 schreef Rejected het volgende:

[..]

Hoeveel vraag is er naar handelaren bij kleine handelshuizen? Ik neem aan dat hun 'eisen' niet zo hoog zijn als bij investment banks of market makers.
Er zijn denk ik meer kleine handelshuizen dan I-banken en de requirements zijn inderdaad een stuk lager. Vraag is er altijd wel, want als je goed bent kom je binnen, maar dit geld natuurlijk voor alles. Alleen zullen er minder mensen aanmelden voor zo'n handelshuis, maar dat maakt het werk niet minder.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 4 december 2009 @ 01:44:45 #44
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75270315
Als het werk bij de kleinere handelshuizen niet minder is, waarom probeert een groot deel van de studenten dan eerst binnen te komen bij de grote I-banken? Is het salaris daar zoveel hoger? Of draait het om het aanzien dat je misschien eerder krijgt bij de grote I-banken? Of staat een I-bank gewoon veel beter op je cv?

Ik doel trouwens op de summer internships.

Edit: ik bedenk me nu pas dat de post van SE natuurlijk over het gewone werk gaat. Bieden de kleinere handelshuizen uberhaupt wel summer internships aan? Anders kun je mijn post beschouwen als ongeschreven.
Bedankt Hans.
pi_75271971
Volgens mij gaat het niet om summer internships, ik bedoelde iig een normale baan. En het salaris ligt bij ibanks idd stukken hoger.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:37:59 #46
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75273215
De Nationale Traders Trophy competitie is weer in volle gang. Geen Fok!kers die meedoen? Als je straks die tradingpositie bij GS wil binnenslepen is het natuurlijk wel handig als je alvast Nederlands trading-kampioen bent voor studenten!
Oh really?
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:45:51 #47
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75273409
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Matthijs- het volgende:
De Nationale Traders Trophy competitie is weer in volle gang. Geen Fok!kers die meedoen? Als je straks die tradingpositie bij GS wil binnenslepen is het natuurlijk wel handig als je alvast Nederlands trading-kampioen bent voor studenten!
Ik, maar niet dit jaar. Vandaag trouwens finale beursplein
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75274318
Was gister hoor, ik zat bij de finale maar had niet gewonnen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:35:22 #49
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75274750
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:21 schreef Rejected het volgende:
Was gister hoor, ik zat bij de finale maar had niet gewonnen.
Oja, ik las het net in de Metro. Maar hoe was het? Lastig om bij de finale te komen?
Die Poh (uitwisselingsstudent) was echt een baas, die heeft namelijk ook al 2x gewonnen in een ander land zag ik op de FSA site.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75276308
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Vooral die eerste vond ik erg leuk. Deze is ook af en toe ook wel erg grappig overigens (ook al vaak way over the top qua arrogantie). Quote van deze bankier, waarin hij beschrijft hoe hij zich voelt als hij zijn pak aantrekt:

"One second I was an innocuous American car, wearing shorts and a polo. The next second—BAM! I was transformed and growling back at myself in a $3k bespoke suit, 1000 feet tall, ready to shoot M&A lasers out of my elbows.

The Optimus Mother Fucking Prime of Banking, baby."



Heb dat boek van 'damn it feels good to be a banker' ook even besteld. Het valt me overigens op dat in al deze weblogs (bovenstaanden) en boeken (monkey business) een bepaald taaltje gebruikt wordt. Het is erg snel, hard, humoristisch en ook wel een beetje elitair (wij hebben geld, drank, dure feestjes en vrouwen en de rest sucks). Is dat typische bankiersntaal of zijn het domweg de snelle schrijvers die dit soort werk (boeken, weblog) gaan doen?
Veel van de taal (zoals die hierboven) is vrij Amerikaans. Je hebt iets soortgelijks ook wel in Londen, daar niet van. Het is allemaal sarcastisch bedoelt verder. Iedereen lult zoveel over patserige bankiers dat je er zelf ook lollig over gaat lopen doen. De gemiddelde taal die we hier bezigen zullen meeste mensen ook vrije arrogant en over de top vinden, maar dat moet je dus ook niet serieus nemen...

Lees de laatste post van de schrijver van Damn It Feels Good To Be A Banker en je vat ongeveer wat ermee bedoeld wordt. Dat hele boek was juist een illustratie van de soort humor in de industrie, de schrijver zelf is nooit bankier geweest en bedoelt het dus ook grappig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75276450
Mijn favoriete stuk uit het boek komt uit een eerder column van hem en is een heerlijke illustratie, goed hard over-the-top, maar zo grappig (zeker als je de lingo een beetje kent).

The Shitshow

...

The point here is somehow this guy landed a job here straight out of Consulting. How bushleague. What’s next? Accountants, auditors, Chinese gold-farmers? When I heard we were hiring someone from Bain (or maybe it was McKinsey or BCG, anyway, one of those places the “liberal arts” kids interviewed at), I thought to myself “maybe he’s pedigree?” “maybe he’s a Rockefeller?” But no, I checked my trusty pocket-sized Social Register, and his surname didn’t appear anywhere. How curious.

I soon found out that this guy was more than just not pedigree. Josh (that’s his name) was a skinny little Jewish dude from Jersey with a lisp. He had an awkwardly receding hairline and talked, stammered rather like he was 12 making up for an excuse why his socks were always stuck together. Let’s forget about the schmoe’s God-given features, get this—on his second day Josh comes into work at like 9:10, and he’s rocking tan KHAKIS and a long sleeve polo. I swear I almost fell to the ground laughing when I saw those hideous pleated monstrosities and that shitty lint-infested, vertically disintegrated manufacturing-made shirt. What a doofus.

Bro, I know you only made like $55k traveling to Bumblefuck, Idaho every week to provide “strategic insight” and “thought leadership,” but please, at least go to TJ Maxx and get some some slightly imperfect Brooks Brothers. Get on eBay or something and buy that shit used for God’s sakes. Yes, your Mom and your broke-ass girlfriend both got you gift certificates to Banana for Christmas, but that doesn’t mean you wear that Middle-America shit to work, son! This is FI-nance. FI as in “FIx me a drink, Jeeves.” FI as in “FIlling my wallet with Benjamins.” FI as in “FIckle with my private jets.” Not FI as in “FIt really well when I tried it on at the mall in Piscataway.” Ugh.

Whatever. Apparently, dude must have made sense of all our glares and cough-covered laughs or someone must have taken him aside and informed him there are no “casual” days around here, cause Josh shortly thereafter managed to find some passable, yet still vomit-inducing (Men’s Wearhouse or some shit) clothes.

But then, a few days passed…and Josh didn’t really do anything too stupid. I guess I was starting to come around. I started to think maybe I ought to give ole Joshua a shot. I figured, maybe consulting isn’t all aligning boxes in Powerpoint and “value-adding” and ocean-boiling and ass-pounding. Maybe there was something more to it than lop-sided Pyramids and uninterpretable charts. But boy was I wrong…consulting really must be some serious horseshit.

Let me explain. So Josh sits next to me, and I can see his screen (Princess Joshephine reads DailyCandy.com religiously). And on around his 6th day, homeboy gets his first real assignment (some trivial EBITDA bridge analysis for a portfolio company), and so he loads up The E (Excel), and tries to start getting to work. The stench of this kid’s cluelessness was worse than the smell of the refrigerator in my Korean friend Matt’s house—and kimchi smells horrendous. You could spot dude’s lack of comfort from miles away, so it was actually physically painful to me at only 3 feet. I watched in horror as Josh busted out some dirty old hideously colored model to build off of, and nearly passed out when I saw him start navigating.

Get this…HE WAS USING THE MOUSE!! …“WTF?!” I nearly shat myself with incredulity. I was so embarrassed that he was my colleague and I was his that I almost went and told one of the partners about the act of blasphemy I had just seen and that I would quit if some action wasn’t taken. But I restrained myself. I had to calm down. I turned back to my computer, loaded up ESPN.com, took several deep breaths and let myself get hypnotized by the ever-flashy Flash advertisements. After a moment, I knew what I had to do.

I turned and tapped Josh on the shoulder to get his attention. I didn’t say a word, but my face said “Yo…yeah you, McKposer.” We locked eyes. I slowly and dramatically reached for my mouse cable. Staring him down, I methodically unplugged it from my computer’s USB port. The cable came out slowly but smoothly and with it’s final, climactic release, I heard Josh gulp with fear.

I continued to glare at him as I started to “fly around.” My eyeballs burned through his unweathered, 60-hour-a-week-when-he-should-have-done-90 face as I hid and unhid sheets and conditionally formatted and applied validation to cells with triple nested conditional and indirect functions and then culminated by on-the-fly writing a macro that took my data and made it into a Marimekko (and we don’t even use that shit!). I never turned to look at the screen, and my eyes never left his.


“Welcome to PE, bitch,” I growled, crunching the last word like making radio noises. Then, mildly irritated that I had revealed my lame TiVo watching habits but proud of my masterful display, I turned back to my computer.

As I resumed my modeling, I could heard his hurried breaths, shaky and intermittent, and I knew that I had proven my point. Josh might have “exceeded expectations” at fingerpainting and storytime over at True North, but his career in PE was:

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75277085
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:35 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Oja, ik las het net in de Metro. Maar hoe was het? Lastig om bij de finale te komen?
Die Poh (uitwisselingsstudent) was echt een baas, die heeft namelijk ook al 2x gewonnen in een ander land zag ik op de FSA site.
Weet je zeker dat het die Poh was? Volgens mij was het een andere kerel die al 2x had gewonnen.
Maargoed ik deed dus mee met de voorronde, ik had zelf nog nooit belegt maar deed mee om te proberen. Ik werd veruit de eerste(laagste risico met de hoogste winst), lastig kon ik het niet noemen.
Maar het was wel een hele leuke ervaring!
pi_75281156
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Matthijs- het volgende:
De Nationale Traders Trophy competitie is weer in volle gang. Geen Fok!kers die meedoen? Als je straks die tradingpositie bij GS wil binnenslepen is het natuurlijk wel handig als je alvast Nederlands trading-kampioen bent voor studenten!
Kan ik ook mee doen? Als student uit het buitenland ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75282173
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kan ik ook mee doen? Als student uit het buitenland ?
Nee je moet student van een Nederlandse uni zijn. Die gast was een exchange student en zat dus op de uni in Maastricht.
Het wordt niet in Engeland gehouden. http://www.oxyor.com/traderstrophy/locations
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:49:58 #55
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75286205
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:45 schreef Rejected het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het die Poh was? Volgens mij was het een andere kerel die al 2x had gewonnen.
Maargoed ik deed dus mee met de voorronde, ik had zelf nog nooit belegt maar deed mee om te proberen. Ik werd veruit de eerste(laagste risico met de hoogste winst), lastig kon ik het niet noemen.
Maar het was wel een hele leuke ervaring!
Sorry! Je hebt gelijk, hij heette geen Poh maar Goh.
lol

http://www.oxyor.com/traderstrophy/Previous-winners
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75288873
quote:
geen Poh maar Goh
pi_75289847
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:06 schreef Rejected het volgende:

[..]

Nee je moet student van een Nederlandse uni zijn. Die gast was een exchange student en zat dus op de uni in Maastricht.
Het wordt niet in Engeland gehouden. http://www.oxyor.com/traderstrophy/locations
Dat is jammer want ik had best met dat soort tournamenten mee willen doen. Hoe heb je het zelf gedaan? En op welke manier gaat het traden daar? Slechts handelen in 1 of 3 aandelen? Beetje jammer dat je niet zelf de keus hebt om bijvoorbeeld te traden op een future/cfd/optie/turbo/aandeel/warrant whatever. En dat het aan de speler zelf afhangt op welke methode hij wil beleggen.

Ik zag dat je daar op basis van verscheidene zaken werd ge-geëvalueerd. Profitibility, Market awareness, Market making (Client service) and Risk management. Dat zou niet in mijn voordeel zijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:27:46 #58
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75291032
Je mocht ook maar 25% opties doen en 75% aandelen. En indd maar in 3 a 4 aandelen. Ik denk dat ze vooral wilden dat je de aandelen afdekte met de opties, op de nette manier dus. saai
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75291512
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:27 schreef DoimeN het volgende:
Je mocht ook maar 25% opties doen en 75% aandelen. En indd maar in 3 a 4 aandelen. Ik denk dat ze vooral wilden dat je de aandelen afdekte met de opties, op de nette manier dus. saai
Het heeft denk ik niet zoveel met saai te maken, maar met weinig mogelijkheden, en dat limiteert je acties en dat is jammer en maakt het alleen maar moeilijker.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75291858
Ja de voorronde had ik geowned en de finale ging echt slecht. Ik had in het begin zo'n 11k winst en dit ging naar -10k verlies.
En ja omdat het een wedstrijd was en de tijd al bijna om was, had ik het laatste kwartier maximaal risico genomen.
DIt leverde een cumulatief verlies van -36k op.
pi_75292045
Ja de voorronde had ik geowned en de finale ging echt slecht. Ik had in het begin zo'n 11k winst en dit ging naar -10k verlies.
En ja omdat het een wedstrijd was en de tijd al bijna om was, had ik het laatste kwartier maximaal risico genomen.
DIt leverde een cumulatief verlies van -36k op.
Het was trouwens NIET mogelijk om in opties te handelen, enkel in aandelen waarin je dus long en short kan gaan.
De voorronde was met Heineken, de finale met Heineken, Air France-KLM en Ahold.
Die winnaar had trouwens een profit van 120k en zat ook in de top 3 van minste risico.
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:15:31 #62
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75297763
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef Drive-r het volgende:
Mijn favoriete stuk uit het boek komt uit een eerder column van hem en is een heerlijke illustratie, goed hard over-the-top, maar zo grappig (zeker als je de lingo een beetje kent).

The Shitshow

(...)
Hehe, heerlijk!! Hoe de consultants ook steeds worden aangepakt... Gaat constant over hun 'lage' aantal uren en salaris, die BCG-matrix, alle vage namen die ze gebruiken..

@SE

Ik geloof dat de winnaars van Nederland nu naar een Europees kampioenschap studenten-trading gaan, dus er zullen ongetwijfeld meerdere competities zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Matthijs- op 04-12-2009 21:30:43 ]
Oh really?
pi_75298851
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Matthijs- het volgende:

[..]
@SE

Ik geloof dat de winnaars van Nederland nu naar een Europees kampioenschap studenten-trading gaan, dus er zullen ongetwijfeld meerdere competities zijn.
Ik zal eens kijken of ik een Engelse kan vinden. Wil wel eens met zoiets mee doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2009 @ 21:41:08 #64
230491 Zith
pls tip
pi_75298979
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Hehe, heerlijk!! Hoe de consultants ook steeds worden aangepakt... Gaat constant over hun 'lage' aantal uren en salaris, die BCG-matrix, alle vage namen die ze gebruiken..
Vooral dat ze te veel kennis hebben en daarmee waarde toevoegen, terwijl de bankers de value rechtstreeks creeren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75299821
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Hehe, heerlijk!! Hoe de consultants ook steeds worden aangepakt... Gaat constant over hun 'lage' aantal uren en salaris, die BCG-matrix, alle vage namen die ze gebruiken..

Ja, die BCG-matrix is vaak het mikpunt van grappen. Ben twee keer bij een BCG-presentatie geweest en beide keren werd gezegd 'als BCG kunnen wij natuurlijk geen presentatie houden zonder de BCG-matrix'
Te pas en te onpas wordt dat ding uit de kast gehaald.

In het boek Cityboy vond ik een van de mooiste passages het Bullshit Bingo. Het kwam er op neer dat de IBers van het team van Cityboy voordat ze weer een saaie presentatie van consultants kregen allemaal een lijstje met 10 inhoudloze consultancytermen opstelden en dan afstreepten als een woord als envisioning en interactive langskwam. Uiteraard met inleg en een luid BINGO wanneer het laatste woord mocht worden afgestreept.
pi_75307686
Oh really?
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:52:51 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75311577
Kreeg net een mailtje, ben helaas afgevallen voor de grad position van Citi. Als ik feedback wil hebben moet ik bellen... Komt niet geheel onverwacht, maar toch wel als een teleurstelling.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75312049
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:52 schreef Public_NME het volgende:
Kreeg net een mailtje, ben helaas afgevallen voor de grad position van Citi. Als ik feedback wil hebben moet ik bellen... Komt niet geheel onverwacht, maar toch wel als een teleurstelling.
Hey, je hebt het iig. geprobeerd! Er zijn hier al meerderen in dit forum afgewezen door Citi mocht dat een schrale troost zijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75320392
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:52 schreef Public_NME het volgende:
Kreeg net een mailtje, ben helaas afgevallen voor de grad position van Citi. Als ik feedback wil hebben moet ik bellen... Komt niet geheel onverwacht, maar toch wel als een teleurstelling.
Happens, blijft altijd enigzins een loterij. Goeie ervaring!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 6 december 2009 @ 17:04:46 #70
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75341256
Ben een beetje milkrounds aan het afspeuren voor een internship (puur interesse) daar staat vaak dit:

We offer internship placements within each of our business areas:

* Asset Management
* Finance
* IB Risk
* Investment Banking
* Operations & Business Services
* Sales, Trading & Research
* Technology

Betekent dat je dan in je internship alle onderdelen langsgaat/proeft om te kijken wat het best bij je past?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75341779
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:04 schreef DoimeN het volgende:
Ben een beetje milkrounds aan het afspeuren voor een internship (puur interesse) daar staat vaak dit:

We offer internship placements within each of our business areas:

* Asset Management
* Finance
* IB Risk
* Investment Banking
* Operations & Business Services
* Sales, Trading & Research
* Technology

Betekent dat je dan in je internship alle onderdelen langsgaat/proeft om te kijken wat het best bij je past?
Nee, je kiest er 1, ik zet zelf in op Investment Banking.
pi_75341996
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:23 schreef Finitio het volgende:

[..]

Nee, je kiest er 1, ik zet zelf in op Investment Banking.
Maar... er zijn wel degelijk internships waar je eventueel 1 programma kiest, maar dat je nog steeds elke week eventjes mag ruiken aan een afdeling bijv.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75344155
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:20 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Mijn dank is groot voor die site!


Ik zie alleen dat sommige ook naar een cijferlijst van de middelbare school vragen. Oeps.
Toen was ik met hele andere dingen bezig...

(kut had niet verwacht dat ik mezelf zo snel al tegen zou komen )
Vragen ze alleen naar je examenjaar of ook verder terug?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_75344241
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:47 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Vragen ze alleen naar je examenjaar of ook verder terug?
Gemiddeldes en relevante cijfers.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 6 december 2009 @ 19:04:38 #75
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75344663
Als een internship bij een bulge bracket niet lukt, toch maar kijken naar een boutique. Mijn uiteindelijke droom ligt toch om bij een hedge fund te werken. (of te bezitten )
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75344924
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:04 schreef DoimeN het volgende:
Als een internship bij een bulge bracket niet lukt, toch maar kijken naar een boutique. Mijn uiteindelijke droom ligt toch om bij een hedge fund te werken. (of te bezitten )
Een hedgefund opzetten is vrij easy, het hele eieren eten is toch een succesvolle strategie te schrijven die je continu geld op gaat leveren. Met andere woorden ik zit er zelf ook wel over na te denken om de hedgefund wereld in te stappen maar wil het eerst via de normale weg proberen bij banken. Over 3 maand weten we stukken meer
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75346130
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gemiddeldes en relevante cijfers.
Ook naar gemiddeldes uit de onderbouw? Zou wel raar zijn omdat hier veel mensen nog niet echt veel aan school doen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_75346182
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:54 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Ook naar gemiddeldes uit de onderbouw? Zou wel raar zijn omdat hier veel mensen nog niet echt veel aan school doen.
Met gemiddeldes bedoelde ik het gemiddelde cijfer van je einddiploma. Een 7 .. ? een 8? een 5?
Relevante cijfers zijn natuurlijk Engels, Wiskunde enzovoorts.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75349048
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een hedgefund opzetten is vrij easy, het hele eieren eten is toch een succesvolle strategie te schrijven die je continu geld op gaat leveren. Met andere woorden ik zit er zelf ook wel over na te denken om de hedgefund wereld in te stappen maar wil het eerst via de normale weg proberen bij banken. Over 3 maand weten we stukken meer
Praktisch gezien vrij easy wellicht, maar het geld bijeen krijgen vergt een behoorlijk netwerk en reputatie. Da's belangrijker nog dan een juiste strategie...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75350827
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Praktisch gezien vrij easy wellicht, maar het geld bijeen krijgen vergt een behoorlijk netwerk en reputatie. Da's belangrijker nog dan een juiste strategie...
Jep, je hebt volkomen gelijk. Die stap had ik even over het hoofd gezien, ik dacht aan kleinere bedragen van een paar ton tot aan miljoenen, maar na wat zoekwerk kom je toch al snel op de miljoenen uit direct in het begin Maarja, er lijkt mij niet een bepaald bedrag wat je specifiek nodig hebt om officieel entitled te staan als hedgefund? Ik bedoel, men schrijft zich toch niet in bij de FSA of is dat inmiddels veranderd?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75351227
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep, je hebt volkomen gelijk. Die stap had ik even over het hoofd gezien, ik dacht aan kleinere bedragen van een paar ton tot aan miljoenen, maar na wat zoekwerk kom je toch al snel op de miljoenen uit direct in het begin Maarja, er lijkt mij niet een bepaald bedrag wat je specifiek nodig hebt om officieel entitled te staan als hedgefund? Ik bedoel, men schrijft zich toch niet in bij de FSA of is dat inmiddels veranderd?
Ik neem aan dat ze FSA regulated zijn, al is het maar omdat dat goeie marketing is. En met een miljoen kan je natuurlijk niks, je vangt immers normaal max 2% van dat bedrag per jaar als vergoeding. Kan je nog geen BB terminal mee betalen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75351360
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Met gemiddeldes bedoelde ik het gemiddelde cijfer van je einddiploma. Een 7 .. ? een 8? een 5?
Relevante cijfers zijn natuurlijk Engels, Wiskunde enzovoorts.
Dit dus. Volgens mij heb ik nooit andere cijfers hoeven inleveren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75352038
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze FSA regulated zijn, al is het maar omdat dat goeie marketing is. En met een miljoen kan je natuurlijk niks, je vangt immers normaal max 2% van dat bedrag per jaar als vergoeding. Kan je nog geen BB terminal mee betalen...
Hmm, je zet me wel weer aan het denken over eventuele richtingen die ik graag heen wil. Maar met een hedgefund komt natuurlijk wel meer bij kijken, je plempt dat ding iig. eerst neer in de Cayman Islands zodat je niet de tax wetten hebt uit de UK, maar ik weet dan niet zo of je ook onder de jurisdictie valt van de FSA als je een hoofdkantoor in de UK hebt.

Hoofdreden waarom ik hedgefunds interessant vind is omdat ze iets mysterieus uitstralen, oa. dat debacle van Raj Rajaratnam met Galleon
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75352099
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm, je zet me wel weer aan het denken over eventuele richtingen die ik graag heen wil. Maar met een hedgefund komt natuurlijk wel meer bij kijken, je plempt dat ding iig. eerst neer in de Cayman Islands zodat je niet de tax wetten hebt uit de UK, maar ik weet dan niet zo of je ook onder de jurisdictie valt van de FSA als je een hoofdkantoor in de UK hebt.

Hoofdreden waarom ik hedgefunds interessant vind is omdat ze iets mysterieus uitstralen, oa. dat debacle van Raj Rajaratnam met Galleon
Ach, zo mysterieus is het ook weer niet. En een lokatie op de Cayman Islands helpt vaak niet als je net begint... dan willen mensen juist zien dat je een nette kerel bent die streng gereguleerd wordt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75352289
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, zo mysterieus is het ook weer niet. En een lokatie op de Cayman Islands helpt vaak niet als je net begint... dan willen mensen juist zien dat je een nette kerel bent die streng gereguleerd wordt.
Haha oke niet mysterieus, ik houd mn klep ook wel weer . Ik zie iig. mn eventuele carrière in de banken sector als iets waar ik hedgefund positie wel overweeg. Met name vanwege het analytisch onderzoek en de vrijheid. Maarja, je zult er wel een ander beeld over hebben
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75352416
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha oke niet mysterieus, ik houd mn klep ook wel weer . Ik zie iig. mn eventuele carrière in de banken sector als iets waar ik hedgefund positie wel overweeg. Met name vanwege het analytisch onderzoek en de vrijheid. Maarja, je zult er wel een ander beeld over hebben
Je zult bijna altijd bij een bank moeten beginnen echter... Maar ik denk dat het geen slechte keuze is, zeker niet zelfs.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 22:30:45 #87
230491 Zith
pls tip
pi_75352823
Iemand die ik ken was na zn studie binenn enkele jaren partner bij Binck, en is toen met een aantal studiegenoten een hedgefund gestart... het kan dus wel
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75353796
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:30 schreef Zith het volgende:
Iemand die ik ken was na zn studie binenn enkele jaren partner bij Binck, en is toen met een aantal studiegenoten een hedgefund gestart... het kan dus wel
Dan heb je dus al die functie bij Binck op je CV staan en ben je wat geloofwaardiger.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 22:58:00 #89
230491 Zith
pls tip
pi_75354042
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan heb je dus al die functie bij Binck op je CV staan en ben je wat geloofwaardiger.
Ja, ik geloof ook echt dat je ervaring + netwerk moet bouwen alvorens je op je eigen begint, sowieso met alles (ook als je bijv. consultant wilt worden).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75354475
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:58 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja, ik geloof ook echt dat je ervaring + netwerk moet bouwen alvorens je op je eigen begint, sowieso met alles (ook als je bijv. consultant wilt worden).
Consultant wil nog wel lukken als je iets specialistisch kiest. Bij dit soort fondsen moet je een paar corner-stone investors hebben in het begin, anders is het moeilijk van de grond te krijgen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 december 2009 @ 07:56:29 #91
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75360013
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Praktisch gezien vrij easy wellicht, maar het geld bijeen krijgen vergt een behoorlijk netwerk en reputatie. Da's belangrijker nog dan een juiste strategie...
Welke functie lijkt jou het mooist om daarna door te stromen naar hedge funds? Niet puur IB lijkt me, maar meer traden? Of natuurlijk een positie met veel contact naar klanten toe, analyst misschien? (zodat je je hele klantenbestand mee kan nemen )
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75360521
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:56 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Welke functie lijkt jou het mooist om daarna door te stromen naar hedge funds? Niet puur IB lijkt me, maar meer traden? Of natuurlijk een positie met veel contact naar klanten toe, analyst misschien? (zodat je je hele klantenbestand mee kan nemen )
Waarschijnlijk trader, en dan het liefst prop trader (iemand die handelt met het geld van de bank zelf). Maar meer dan genoeg M&A kerels die die kant op gaan, omdat die special situations vaak beter begrijpen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75424316
tvp
pi_75459113
Voor hen die binnenkort interviews hebben (wellicht S_E en Finitio?): http://www.mergersandinqu(...)-banking-interviews/
Oh really?
pi_75459327
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:41 schreef Matthijs- het volgende:
Voor hen die binnenkort interviews hebben (wellicht S_E en Finitio?): http://www.mergersandinqu(...)-banking-interviews/
Dank, goede site. Of er interviews komen is nog even afwachten, sowieso eentje binnenkort bij een Nederlandse bank.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:20:17 #96
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75460588
Waarom ga je niet naar london? Shoot for the stars.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75461934
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:20 schreef DoimeN het volgende:
Waarom ga je niet naar london? Shoot for the stars.


Hehe, ik schiet al met hagel.
pi_75462061
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:20 schreef DoimeN het volgende:
Waarom ga je niet naar london? Shoot for the stars.


Was het maar zo makkelijk! Ik heb mn 1e ook binnen, maar dat is meer een zeer grote multinational en dan eventueel stage op de financiële afdeling dan een echte I-bank, maar het is meer dan niks Het is nog steeds afwachten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75464248
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dank, goede site. Of er interviews komen is nog even afwachten, sowieso eentje binnenkort bij een Nederlandse bank.
Over NL investment banks gesproken: tijdens de Erasmus Recruitment Days kan je ook een workshop doen bij Kempen & Co!
Oh really?
pi_75466213
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:46 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Over NL investment banks gesproken: tijdens de Erasmus Recruitment Days kan je ook een workshop doen bij Kempen & Co!
Ja heb ik gezien, jammer dat de Recruitment Days pas in februari zijn. Een aanrader zijn trouwens ook die company dinners, heb vorig jaar heerlijk gegeten terwijl ik interessante gesprekken over de olie-industrie had.
pi_75466442
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:32 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja heb ik gezien, jammer dat de Recruitment Days pas in februari zijn. Een aanrader zijn trouwens ook die company dinners, heb vorig jaar heerlijk gegeten terwijl ik interessante gesprekken over de olie-industrie had.
Ik zou het niet erg vinden hoor dat het nu februari zou zijn . Dan weten we beide waar we aan toe zijn Wachten is ook niks.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 10 december 2009 @ 02:55:19 #102
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75470489
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk! Ik heb mn 1e ook binnen, maar dat is meer een zeer grote multinational en dan eventueel stage op de financiële afdeling dan een echte I-bank, maar het is meer dan niks Het is nog steeds afwachten.
Maar nu kies je dit omdat je bij een bulge bracket wil werken en niet bij een boutique? Dus kies je maar voor een financiele positie in een grote firma? Ik zou wel een beetje in de gaten houden dat je niet eindigt als een accountant. noflameintended

PS ik ben al 2 dagen wakker, zou ik doorkunnen voor IB'er? (zeker als ik naar de gym kan in de bank om mijn slaap weg te sporten moet het helemaal goedkomen)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75498258
Goedenavond! Ik weet dat mijn vraag niet helemaal ontopic is, toch maar even een poging wagen! Ik zit er aan te denken om FSM te gaan studeren (hbo). Iemand enig idee welke hoge school hiervoor het beste staat aangeschreven? Van google word ik ook niet echt veel wijzer. Aangezien hier de financiele kennis rond hangt, hier maar proberen
pi_75500600
FSM?

Kijk eens of ze bij de bieb nog een exemplaar "Studeren" van Elsevier hebben, daar testen ze HBO's en WO's. Is volgens mij een paar maandjes terug uitgekomen.
pi_75500959
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou het niet erg vinden hoor dat het nu februari zou zijn . Dan weten we beide waar we aan toe zijn Wachten is ook niks.
Eens, en zelfs dan duurt het proces nog veel langer..

Weet overigens niets van HBO-opleidingen, ken er niet veel meer dan MER en SPH
pi_75500961
Weet iemand wat meer van AlpInvest Partners? Ik dacht dat het onmogelijk was om straight outta school in PE te komen, maar las dat ze gewoon analisten aannemen. Bovendien gewoon een Nederlands fondsje in Amsterdam die tot de paar grootste van de wereld schijnt te behoren.

Vond deze informatie toevallig toen net ik googelde naar het verschil tussen PE en HF (wist dat eigenlijk niet eens ).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh really?
pi_75501086
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef Matthijs- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed idee, gewoon SIR en collegesheets doorlezen en oude tentamens maken,
dat is de gouden formule.
pi_75503233
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:48 schreef tjoptjop het volgende:
FSM?

Kijk eens of ze bij de bieb nog een exemplaar "Studeren" van Elsevier hebben, daar testen ze HBO's en WO's. Is volgens mij een paar maandjes terug uitgekomen.
Financial services management

Ok, ga ik doen! thanks
pi_75505429
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:56 schreef Oosten het volgende:

[..]

Financial services management
WTF is dat?
pi_75505831
^Een HBO opleiding op het gebied van het bankwezen.

Oosten, misschien is Bedrijfseconomie ook nog wat voor je. Wat algemener maar kun je na je studie meer kanten mee op.
pi_75509204
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:57 schreef Matthijs- het volgende:
Weet iemand wat meer van AlpInvest Partners? Ik dacht dat het onmogelijk was om straight outta school in PE te komen, maar las dat ze gewoon analisten aannemen. Bovendien gewoon een Nederlands fondsje in Amsterdam die tot de paar grootste van de wereld schijnt te behoren.

Vond deze informatie toevallig toen net ik googelde naar het verschil tussen PE en HF (wist dat eigenlijk niet eens ).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AlpInvest is allemaal pensioen geld van ABP en PFZW, dus iets anders dan het traditionele PE fonds in die zin. Verder doen ze voornamelijk fund investments en co-investments. Dat eerste houdt in dat zij niet zelf de buy-outs doen, maar juist investeren in PE fondsen over de hele wereld. Je bent dus meer PE fondsen aan het analyseren dan deals zelf. Verder worden co-investments gedaan wanneer een PE fonds (meestal eentje waar hun geld al in zit) niet genoeg cash heeft voor een bepaalde deal, dan springen zij als het ware bij met een minderheids-aandeel dat ze financieren.

Verder wat mezzanine en wat opkopen van PE portfolio's die niet lopen, geloof ik. Eigenlijk dus een groot investeringsfonds voor pensioengeld dat investeert in PE fondsen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75509226
PS: En ja, die nemen vaak ook direct uit universiteit aan.

[ Bericht 45% gewijzigd door Drive-r op 11-12-2009 10:34:01 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75520785
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:58 schreef Muzz_ het volgende:
^Een HBO opleiding op het gebied van het bankwezen.

Oosten, misschien is Bedrijfseconomie ook nog wat voor je. Wat algemener maar kun je na je studie meer kanten mee op.
Bedankt voor de tip! Ik heb alleen het idee dat 2/3e (overdreven uitgedrukt) van de studenten bedrijfseconomie studeert waardoor het in mijn ogen net iets te algemeen is. Ik zoek liever een wat meer specifieke opleiding.
pi_75536635
edit: gevonden.

[ Bericht 90% gewijzigd door draaier89 op 11-12-2009 23:43:17 ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 23:30:51 #115
230491 Zith
pls tip
pi_75536970
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75660767
Morgen een business case oplossen bij een grote IB in Amsterdam, we moeten twee bierbrouwers adviseren bij een overname van een concurrent. Ben erg benieuwd, ben nog niet erg zeker van m'n eigen kennis van financiele ratio's enzo, maar lijkt me sowieso een goede ervaring.

[ Bericht 6% gewijzigd door Finitio op 15-12-2009 19:33:40 ]
pi_75663850
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:05 schreef Finitio het volgende:
Morgen een business case oplossen bij een grote IB in Amsterdam, we moeten twee bierbrouwers adviseren bij een overname van een concurrent. Ben erg benieuwd, ben nog niet erg zeker van m'n eigen kennis van financiele ratio's enzo, maar lijkt me sowieso een goede ervaring.
aan wat voor ratio's moeten we hierbij denken? Heb zelf ook via studie wel enige basiskennis, maar wil er graag in verder gaan. Waar wordt nou echt op gelet? Is het echt zo 'simpel' zoals die ratio's zelf? Zou het tof vinden als je je ervaring hier kan delen
pi_75753633
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:14 schreef lvw88 het volgende:

[..]

aan wat voor ratio's moeten we hierbij denken? Heb zelf ook via studie wel enige basiskennis, maar wil er graag in verder gaan. Waar wordt nou echt op gelet? Is het echt zo 'simpel' zoals die ratio's zelf? Zou het tof vinden als je je ervaring hier kan delen
Bij de business case gebruikten we vooral EBITDA multiples. Zoals de marketcap/EBITDA en netdebt/EBITDA ratio. We kregen een modelletje waar je zelf een aantal variabelen in aan kon passen, en moesten met behulp daarvan bepalen hoeveel geld we voor de overname van een bedrijf over hadden.

Was al met al een leuke ervaring, vooral de verhalen van de bankiers na afloop gaven me een beter beeld van hoe het er echt aan toe gaat. Uiteindelijk heeft ons groepje de business case zelfs gewonnen, waarna we het boek Liar's poker cadeau kregen.
pi_75758486
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:53 schreef Finitio het volgende:

[..]

Bij de business case gebruikten we vooral EBITDA multiples. Zoals de marketcap/EBITDA en netdebt/EBITDA ratio. We kregen een modelletje waar je zelf een aantal variabelen in aan kon passen, en moesten met behulp daarvan bepalen hoeveel geld we voor de overname van een bedrijf over hadden.

Was al met al een leuke ervaring, vooral de verhalen van de bankiers na afloop gaven me een beter beeld van hoe het er echt aan toe gaat. Uiteindelijk heeft ons groepje de business case zelfs gewonnen, waarna we het boek Liar's poker cadeau kregen.
Ik neem aan dat je Enterprise Value/EBITDA bedoelt, dat is inderdaad een veelgebruikte metric. Net Debt/EBITDA vertelt je niks over waardering, maar enkel iets over de leverage. Equity ratio's (Market Cap in dit geval) kun je natuurlijk alleen doen over earnings na kosten van de debt, dus niet over EBITDA, maar over net income bijvoorbeeld.

Market Cap/EBITDA kan namelijk enorm laag zijn (in het geval van Wavin bijvoorbeeld), maar dat komt omdat ze enorm veel schuld hebben en niet omdat ze nu zo goedkoop zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75769459
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Enterprise Value/EBITDA bedoelt, dat is inderdaad een veelgebruikte metric. Net Debt/EBITDA vertelt je niks over waardering, maar enkel iets over de leverage. Equity ratio's (Market Cap in dit geval) kun je natuurlijk alleen doen over earnings na kosten van de debt, dus niet over EBITDA, maar over net income bijvoorbeeld.

Market Cap/EBITDA kan namelijk enorm laag zijn (in het geval van Wavin bijvoorbeeld), maar dat komt omdat ze enorm veel schuld hebben en niet omdat ze nu zo goedkoop zijn.

Je hebt gelijk, ik bedoelde de EV/EBITDA. Was in ieder geval erg leuk om de ratio's op deze manier echt te gebruiken. De droge definities die je in accountingvakken leert gaan er dan een stuk makkelijker in.
pi_75800789
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:40 schreef Finitio het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik bedoelde de EV/EBITDA. Was in ieder geval erg leuk om de ratio's op deze manier echt te gebruiken. De droge definities die je in accountingvakken leert gaan er dan een stuk makkelijker in.
Da's waar. Heb zelf nooit iets financieels geleerd, dus voor mij was destijds alles gewoon nieuw. Grappige case, vriendje van me hier in Londen heeft er een hoop tijd in gestoken destijds, redelijk lang verhaal geloof ik.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75815907
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's waar. Heb zelf nooit iets financieels geleerd, dus voor mij was destijds alles gewoon nieuw. Grappige case, vriendje van me hier in Londen heeft er een hoop tijd in gestoken destijds, redelijk lang verhaal geloof ik.
Klopt, ze hadden de hoop op een deal al een aantal keer opgegeven. Dan deden ze er een paar weken niets aan, en dan kwam er weer nieuws, waarna ze er in een keer weer vol op doken.
Ga je als bankier in Londen veel om met bankiers van andere banken Drive-r?
pi_75823892
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:09 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klopt, ze hadden de hoop op een deal al een aantal keer opgegeven. Dan deden ze er een paar weken niets aan, en dan kwam er weer nieuws, waarna ze er in een keer weer vol op doken.
Ga je als bankier in Londen veel om met bankiers van andere banken Drive-r?
Hm, nu meer dan vroeger. Vroeger eigenlijk weinig, het duurde even voordat ik de leuke bankiers eruit kon pikken. Zit ook een hoop dood hout tussen met grote praatjes, dat wordt snel vermoeiend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75857623
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, nu meer dan vroeger. Vroeger eigenlijk weinig, het duurde even voordat ik de leuke bankiers eruit kon pikken. Zit ook een hoop dood hout tussen met grote praatjes, dat wordt snel vermoeiend.
Kan ik me goed voorstellen, ben erg benieuwd hoe het sociale leven in Londen eruit ziet. Waarschijnlijk maar een manier om er echt achter te komen, maar reacties op m'n sollicitaties laten nog een tijdje op zich wachten .
pi_75889057
Ben uitgenodigd voor een paar interviews bij een van m'n favoriete IBs, de voorbereidingen beginnen nu officieel. Hebben jullie tips, sites of literatuur die aan te raden is als voorbereiding? Alle input wordt gewaardeerd.
pi_75895588
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:25 schreef Finitio het volgende:
Ben uitgenodigd voor een paar interviews bij een van m'n favoriete IBs, de voorbereidingen beginnen nu officieel. Hebben jullie tips, sites of literatuur die aan te raden is als voorbereiding? Alle input wordt gewaardeerd.
Gefeliciteerd!

Hier moet wel wat bij staan wat je aanspreekt

Boeken over de crisis en aanverwante zaken
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_75896468
Gefeliciteerd, knappe koppen hier!
pi_75904517
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:44 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Hier moet wel wat bij staan wat je aanspreekt

Boeken over de crisis en aanverwante zaken
Thanks, hier kan ik absoluut wat mee!
pi_75930687
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:25 schreef Finitio het volgende:
Ben uitgenodigd voor een paar interviews bij een van m'n favoriete IBs, de voorbereidingen beginnen nu officieel. Hebben jullie tips, sites of literatuur die aan te raden is als voorbereiding? Alle input wordt gewaardeerd.
Houd de Markets sectie bij ft.com in de gaten, capital markets, fx, currencies, etc; zo kun je precies lezen wat voor jouw interview belangrijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door jbm op 22-12-2009 20:33:01 ]
pi_75940710
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:50 schreef jbm het volgende:

[..]

Houd de Markets sectie bij ft.com in de gaten, capital markets, fx, currencies, etc; zo kun je precies lezen wat voor jouw interview belangrijk is.
Kijk hier nooit eigenlijk, maar zet 'm meteen ff bij m'n startpagina's.
pi_76088455
Zal weer 'ns wat leven in dit topic schieten.

Ik ga binnenkort (o.a.) op gesprek voor een (stage)positie bij een bank in Amsterdam,
kunnen jullie aangeven wat nou de grote verschillen zijn tussen werken bij een IB in Amsterdam en in Londen?
  maandag 4 januari 2010 @ 17:17:01 #132
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76404451
tvp

edit: Kick
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_76485937
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:31 schreef Finitio het volgende:
Zal weer 'ns wat leven in dit topic schieten.

Ik ga binnenkort (o.a.) op gesprek voor een (stage)positie bij een bank in Amsterdam,
kunnen jullie aangeven wat nou de grote verschillen zijn tussen werken bij een IB in Amsterdam en in Londen?
Geen idee, nooit in A'dam gewerkt.

Ik ben afgelopen maandag gestart met een nieuwe baan. Nu niet meer in the City maar in de Wharf (City > Wharf) maar baan is wel een stuk interessanter gelukkig!
pi_76486313
Bij deze een update:
ik ben dus op zoek naar een summer internship en heb inmiddels mijn eerste interviews gehad,
hieronder een klein verslagje:

Interview grote bank:
Dit interview vond plaats in Amsterdam, ik voerde gesprekken met drie heren. Deze had ik al eerder gesproken op een recruitment event, dus dat was een voordeel. Het begon allemaal erg relaxed en informeel, waarna er wat vragen werden gesteld over recente M&A deals in Nederland en waarderingsmethoden. Dit was niet allemaal even makkelijk omdat ik hier nauwelijks les in heb gehad, dat ik veel nog wist was weliswaar knap (omdat ik het al heel lang niet gezien heb), maar kwam helaas niet zo over. Bij een brainteaser in het tweede interview kwam ik nauwelijks vooruit, met veel hulp, pijn en moeite kwam ik uiteindelijk op het (uiteraard) kinderlijk eenvoudige antwoord, zelden heb ik me zo dom gevoeld. Uiteindelijk ging ik met een negatief gevoel weg, hoewel ik volgende week pas bericht krijg neem ik aan dat mijn kansen bij deze bank verschoten zijn.
Wel heb ik er uiteraard veel van geleerd, en ben ik nu beter voorbereid op toekomstige sollicitaties.

Interview kleine bank:
Ook dit interview vond plaats in Amsterdam. Bij aankomst bleek het niet zozeer te gaan om een interview, maar meer om een oriënterend gesprek. Hier had ik in eerste instantie ook om gevraagd. maar toen kreeg ik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Een oriënterend gesprek dus. Het kantoor van deze bank was op z'n minst indrukwekkend, met een prachtige ingang en een onwaarschijnlijk tof uitzicht. In het gesprek bleek dat deze (Nederlandse) Investeringsbank interns en analisten meer verantwoordelijkheden geeft en dat er een meer informele sfeer op de werkvloer heerst. Bovendien wordt er aanzienlijk minder gewerkt en zijn er veel vrije weekenden bij. Dit alles klonk mij als erg aantrekkelijk in de oren, en later vandaag ga ik een serieuze sollicitatie insturen.

Verder nieuws:
Eind januari mag ik naar Londen voor een assessment bij een van de grote IBs, ik hoop op nog wat uitnodigingen zodat hier niet te veel druk op komt te staan.
pi_76499305
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:12 schreef Finitio het volgende:
Bij deze een update:
ik ben dus op zoek naar een summer internship en heb inmiddels mijn eerste interviews gehad,
hieronder een klein verslagje:

Interview grote bank:
Dit interview vond plaats in Amsterdam, ik voerde gesprekken met drie heren. Deze had ik al eerder gesproken op een recruitment event, dus dat was een voordeel. Het begon allemaal erg relaxed en informeel, waarna er wat vragen werden gesteld over recente M&A deals in Nederland en waarderingsmethoden. Dit was niet allemaal even makkelijk omdat ik hier nauwelijks les in heb gehad, dat ik veel nog wist was weliswaar knap (omdat ik het al heel lang niet gezien heb), maar kwam helaas niet zo over. Bij een brainteaser in het tweede interview kwam ik nauwelijks vooruit, met veel hulp, pijn en moeite kwam ik uiteindelijk op het (uiteraard) kinderlijk eenvoudige antwoord, zelden heb ik me zo dom gevoeld. Uiteindelijk ging ik met een negatief gevoel weg, hoewel ik volgende week pas bericht krijg neem ik aan dat mijn kansen bij deze bank verschoten zijn.
Wel heb ik er uiteraard veel van geleerd, en ben ik nu beter voorbereid op toekomstige sollicitaties.

Interview kleine bank:
Ook dit interview vond plaats in Amsterdam. Bij aankomst bleek het niet zozeer te gaan om een interview, maar meer om een oriënterend gesprek. Hier had ik in eerste instantie ook om gevraagd. maar toen kreeg ik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Een oriënterend gesprek dus. Het kantoor van deze bank was op z'n minst indrukwekkend, met een prachtige ingang en een onwaarschijnlijk tof uitzicht. In het gesprek bleek dat deze (Nederlandse) Investeringsbank interns en analisten meer verantwoordelijkheden geeft en dat er een meer informele sfeer op de werkvloer heerst. Bovendien wordt er aanzienlijk minder gewerkt en zijn er veel vrije weekenden bij. Dit alles klonk mij als erg aantrekkelijk in de oren, en later vandaag ga ik een serieuze sollicitatie insturen.

Verder nieuws:
Eind januari mag ik naar Londen voor een assessment bij een van de grote IBs, ik hoop op nog wat uitnodigingen zodat hier niet te veel druk op komt te staan.
Dat is wel duidelijk welk bij welke kleine investment bank je een gesprek hebt gehad . Hoop dat het wat wordt, en ook succes eind januari!
pi_76500981
Gefeliciteerd Finitio!

Wat als je bij een grote IB in London een baan kan krijgen of de kleine IB in Amsterdam? Welke zou dan kiezen? Misschien ook iets om vast over na te denken. Je zegt dat de kleine IB meer vrije weekenden enz. heeft en ook minder uur wordt gemaakt, maar waarschijnlijk ook een minder salaris en niet in een 'wereldstad', ervaar London toch meer als dat dan Amsterdam persoonlijk. Lijkt me geen gemakkelijke keuze!
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76509256
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:49 schreef jbm het volgende:

[..]

Dat is wel duidelijk welk bij welke kleine investment bank je een gesprek hebt gehad . Hoop dat het wat wordt, en ook succes eind januari!
Haha, ik deed nog m'n best om het niet duidelijk te maken, waar ging het mis?
Thanks, ik ga voor deze nog een stuk beter voorbereiden dan voor de vorige keer.
Kun je trouwens iets meer vertellen over de Canary Wharf'? Wat vind je daar minder aan dan de City?

En ook gefeliciteerd met je nieuwe baan natuurlijk! Heb je tussentijds nog een periode vrij genomen?
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:24 schreef draaier89 het volgende:
Gefeliciteerd Finitio!

Wat als je bij een grote IB in London een baan kan krijgen of de kleine IB in Amsterdam? Welke zou dan kiezen? Misschien ook iets om vast over na te denken. Je zegt dat de kleine IB meer vrije weekenden enz. heeft en ook minder uur wordt gemaakt, maar waarschijnlijk ook een minder salaris en niet in een 'wereldstad', ervaar London toch meer als dat dan Amsterdam persoonlijk. Lijkt me geen gemakkelijke keuze!
Klopt, dat zou lastig kunnen zijn.. maar van die luxepositie ga ik voorlopig niet uit, voor een enkele bank werd ik zelfs niet uitgenodigd om een online numerieke test te maken, de concurrentie is dus moordend, en totaal niet vergelijkbaar met vrijwel alle andere sectoren.

Op dit moment zou ik trouwens neigen naar de baan in Amsterdam, maar mijn voorkeuren veranderen met de dag en vandaag heb ik toevallig een erg positieve indruk gekregen van die kleine bank. Wat zou jij doen als je kon kiezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 07-01-2010 00:57:44 ]
pi_76529573
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:44 schreef Finitio het volgende:
Klopt, dat zou lastig kunnen zijn.. maar van die luxepositie ga ik voorlopig niet uit, voor een enkele bank werd ik zelfs niet uitgenodigd om een online numerieke test te maken, de concurrentie is dus moordend, en totaal niet vergelijkbaar met vrijwel alle andere sectoren.

Op dit moment zou ik trouwens neigen naar de baan in Amsterdam, maar mijn voorkeuren veranderen met de dag en vandaag heb ik toevallig een erg positieve indruk gekregen van die kleine bank. Wat zou jij doen als je kon kiezen?
Nou ja, kijk hangt er ook vanaf hoe in welke mate je 'heimwee' hebt. Als je daar on Londen ongelukkig bent en je eigenlijk weg wilt omdat je echt familie of vrienden móet zien zou ik toch voor Amsterdam gaan omdat je nadat je een uitnodiging hebt afgewezen en geen interesse hebt getoond in ze, ze je natuurlijk niet nog een kans geven. Ik zelf kan er goed tegen, soort van buffer voor opgebouwd doordat mijn vader héél erg veel van huis was, en zou dus zelf voor Londen kiezen. Niet alleen voor het geld, maar omdat zoiets toch erg goed is voor je verdere carrière en het waarschijnlijk een erg leuke ervaring gaat zijn.

[ Bericht 28% gewijzigd door draaier89 op 07-01-2010 17:38:47 (Te vroeg ingevoerd. ) ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_76590898
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:44 schreef Finitio het volgende:

[..]

Op dit moment zou ik trouwens neigen naar de baan in Amsterdam, maar mijn voorkeuren veranderen met de dag en vandaag heb ik toevallig een erg positieve indruk gekregen van die kleine bank. Wat zou jij doen als je kon kiezen?
Het is lastig om te vergelijken, uiteindelijk ervaart ook iedereen binnen dezelfde bank zijn baan anders en zitten er bij een grote banken bijvoorbeeld enorme verschillen tussen teams, afdelingen, etc...

Het verhaal van "bij ons krijg je meer verantwoordelijkheid" hoor je vaak bij kleine lokale banken, maar dat vind ik (persoonlijk) wat vertekend. Over het algemeen doet zo'n bank ook minder interessante deals en veelal minder werk aan de deals die ze wel doen. Dan is het nogal logisch dat je binnen zo'n deal een grotere rol speelt, maar dat zegt vaak meer over het niveau van het werk, dan over de attitude van de bank zelf.

Ik heb zelf in ieder geval erg veel verantwoordelijkheid kunnen krijgen in mijn 1e 2 jaar bij een grote Amerikaanse bank. Maar goed, ik had collega's in andere teams die dat weer niet hadden toevallig. En ik ken weer mensen bij kleine Nederlandse banken die na 3 jaar nog nooit echt iets gedaan hebben en dus maar weer elders gaan zoeken... Blijft lastig om van tevoren goed in te schatten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76631093
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 07:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is lastig om te vergelijken, uiteindelijk ervaart ook iedereen binnen dezelfde bank zijn baan anders en zitten er bij een grote banken bijvoorbeeld enorme verschillen tussen teams, afdelingen, etc...

Het verhaal van "bij ons krijg je meer verantwoordelijkheid" hoor je vaak bij kleine lokale banken, maar dat vind ik (persoonlijk) wat vertekend. Over het algemeen doet zo'n bank ook minder interessante deals en veelal minder werk aan de deals die ze wel doen. Dan is het nogal logisch dat je binnen zo'n deal een grotere rol speelt, maar dat zegt vaak meer over het niveau van het werk, dan over de attitude van de bank zelf.

Ik heb zelf in ieder geval erg veel verantwoordelijkheid kunnen krijgen in mijn 1e 2 jaar bij een grote Amerikaanse bank. Maar goed, ik had collega's in andere teams die dat weer niet hadden toevallig. En ik ken weer mensen bij kleine Nederlandse banken die na 3 jaar nog nooit echt iets gedaan hebben en dus maar weer elders gaan zoeken... Blijft lastig om van tevoren goed in te schatten.
Dat is wel het ideale scenario inderdaad, dat je al wat interessantere taken krijgt in je beginperiode in Londen. Daar zou ik zo voor tekenen. Zelf heb ik uitsluitend voor Corporate Finance (en dan vooral M&A) gesolliciteerd, klopt het dat beginners daar over het algemeen relatief weinig verantwoordelijk krijgen?
pi_76631882
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:51 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dat is wel het ideale scenario inderdaad, dat je al wat interessantere taken krijgt in je beginperiode in Londen. Daar zou ik zo voor tekenen. Zelf heb ik uitsluitend voor Corporate Finance (en dan vooral M&A) gesolliciteerd, klopt het dat beginners daar over het algemeen relatief weinig verantwoordelijk krijgen?
Nee, dat vind ik persoonlijk altijd juist niet het geval. Je begint daar te werken in project teams waarin je meestal de enige analist bent en dus gewoon direct je eigen taken pakket hebt. Dat is soms wat veel in het begin, maar je leert er wel snel door. Juist bij M&A heb je vaak een interessante rol, als analist bij een product team (equity capital markets ofzo) zit je meer aan de zijlijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76657648
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik persoonlijk altijd juist niet het geval. Je begint daar te werken in project teams waarin je meestal de enige analist bent en dus gewoon direct je eigen taken pakket hebt. Dat is soms wat veel in het begin, maar je leert er wel snel door. Juist bij M&A heb je vaak een interessante rol, als analist bij een product team (equity capital markets ofzo) zit je meer aan de zijlijn.
Goed om dat te horen, daar had ik dan een verkeerde indruk van. Ben je meestal de enige analist in je project team? Hoe ziet een standaard projectteam eruit dan? Voor zover ik nu weet is dat meestal 3-4 man.
pi_76668104
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:25 schreef Finitio het volgende:

[..]

Goed om dat te horen, daar had ik dan een verkeerde indruk van. Ben je meestal de enige analist in je project team? Hoe ziet een standaard projectteam eruit dan? Voor zover ik nu weet is dat meestal 3-4 man.
Precies, je zit dus meestal met een managing director (titels verschillen natuurlijk per bank), een executive director (of VP), een associate en een analist. De managing director is dan de grote baas die voornamelijk het contact met de klant heeft. De executive director helpt daarbij en zorgt voor alle "executie" (analyse, presentatie, etc...), waarbij de associate voornamelijk voor de uitvoering daarvan de verantwoording heeft en de analist het werk. Beetje grofweg gesteld, maar zo ziet ie ongeveer in elkaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 11 januari 2010 @ 16:13:30 #144
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_76682712
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies, je zit dus meestal met een managing director (titels verschillen natuurlijk per bank), een executive director (of VP), een associate en een analist. De managing director is dan de grote baas die voornamelijk het contact met de klant heeft. De executive director helpt daarbij en zorgt voor alle "executie" (analyse, presentatie, etc...), waarbij de associate voornamelijk voor de uitvoering daarvan de verantwoording heeft en de analist het werk. Beetje grofweg gesteld, maar zo ziet ie ongeveer in elkaar.
Ik ben wel een achiever en vrij zelverzekerd (in de trend van goed opletten enzo, leren blijven we altijd doen) maar volgens mij is dat de eerste keren wel raar dat je gelijk met de MD zit .
One creates reality...
pi_76682798
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:13 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Ik ben wel een achiever en vrij zelverzekerd (in de trend van goed opletten enzo, leren blijven we altijd doen) maar volgens mij is dat de eerste keren wel raar dat je gelijk met de MD zit .
Valt wel mee, de organisaties zijn redelijk plat. Je zit tenslotte ook op een afdeling waar MDs zitten, dus het is gewoon deel van je team. Ik heb dat eigenlijk nooit echt raar gevonden, da's toch bij elk bedrijf zo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 11 januari 2010 @ 16:20:00 #146
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_76682993
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Valt wel mee, de organisaties zijn redelijk plat. Je zit tenslotte ook op een afdeling waar MDs zitten, dus het is gewoon deel van je team. Ik heb dat eigenlijk nooit echt raar gevonden, da's toch bij elk bedrijf zo?
Voor zover ik een idee heb zit er in de grote bedrijven een vrij hierachische structuur. Vaak zal je niet gelijk met iemand van een hogere functie werken. Of moet ik een MD zien als een soort afdelingshoofd?
One creates reality...
pi_76683498
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:20 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Voor zover ik een idee heb zit er in de grote bedrijven een vrij hierachische structuur. Vaak zal je niet gelijk met iemand van een hogere functie werken. Of moet ik een MD zien als een soort afdelingshoofd?
Zoiets inderdaad. Maar een bank is wat dat betreft anders dan een normaal groot bedrijf, dat komt natuurlijk door de aard van de business. Immers, het hoofd van investment banking Europa voor een grote internationale bank, zal nog steeds betrokken zijn voor projecten van grote klanten. Het is een "people-business".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 11 januari 2010 @ 16:42:24 #148
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_76684055
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad. Maar een bank is wat dat betreft anders dan een normaal groot bedrijf, dat komt natuurlijk door de aard van de business. Immers, het hoofd van investment banking Europa voor een grote internationale bank, zal nog steeds betrokken zijn voor projecten van grote klanten. Het is een "people-business".
Zeker, ik ben nog ook bezig met mijn huiswerk (en daar heb ik nog wel een tijdje voor ). Ik kijk een beetje rond in de financiele wereld en lees mijzelf een beetje in, je kan niet vroeg genoeg beginnen. Accountancy ging al goed en ik ben benieuwd hoe finance is. (als vak dan )

Eventueel nog tips in de vorm van aanraders qua website, boeken enzovoorts als ik meer te weten wil komen van deze wereld etc? Natural curiousity..
One creates reality...
pi_76684540
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:42 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Zeker, ik ben nog ook bezig met mijn huiswerk (en daar heb ik nog wel een tijdje voor ). Ik kijk een beetje rond in de financiele wereld en lees mijzelf een beetje in, je kan niet vroeg genoeg beginnen. Accountancy ging al goed en ik ben benieuwd hoe finance is. (als vak dan )

Eventueel nog tips in de vorm van aanraders qua website, boeken enzovoorts als ik meer te weten wil komen van deze wereld etc? Natural curiousity..
Meeste tips zijn in dit topic wel genoemd, ik heb er zelf destijds weinig voorbereiding aan gedaan en enkel de Vault guide gelezen. Gewoon veel met mensen praten die er al werken op open dagen enzo, dat helpt meestal nog het meest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:39:50 #150
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76707475
Over boeken gesproken, ik ben mijzelf ook best aan het inlezen. (when genius failed, nick leeson, liar's poker etc) Ik ben nu bezig met Cityboy beer and loathing in the square mile. Het is wel een grappig boek alleen dat slappe gelul over hoe goed hij wel niet is, dat iedereen om hem heen oppervlakkig is maar hij niet, begint wel te vervelen zeg. Soms zitten er wel grappige stukjes in zoals met die Bullshit Bingo lol, maar een groot deel lijkt hij vooral zichzelf erg goed te vinden (en diepzinnig) en de anderen eigenlijk losers zijn.

Heeft iemand dit boek ook gelezen en zo ja, Wat voor functie/baan had Cityboy? Risk analyst ofzo? (dit was niet echt een M&A IB'er voor de mensen die het boek niet kennen)

Zijn er nog boeken welke nog aan te raden zijn?
Welke van dit rijtje? (of allemaal)
- The Vault guide to Finance Interviews
- The Vault guide to Investment Banking
- Wetfeet Guide to investment Banking
- Monkey Business, John Rolfe
- Den of Thieves, James B. Stewart
Misschien iemand nog andere aanraders? Zijn er ook boeken die zich wat meer specialiseren op echt analist of trader oid? Of is specialisatie nog niet echt nodig omdat je tijdens je traject nog genoeg moet leren? En ik ben ook bang dat ik niet uit mijn woorden kan komen op mijn interview... Houden ze er wel rekening mee dat buitenlandse studenten nog niet zo vloeiend engels praten? Gaan jullie ook wel eens met collega's wat drinken? (want als ik naar London ga heb ik daar nog helemaal geen vrienden maten)

Pfff zoveel veel vragen, zo weinig tijd.. (2012 ga ik daar pas heen. )
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_76711733
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:39 schreef DoimeN het volgende:
Over boeken gesproken, ik ben mijzelf ook best aan het inlezen. (when genius failed, nick leeson, liar's poker etc) Ik ben nu bezig met Cityboy beer and loathing in the square mile. Het is wel een grappig boek alleen dat slappe gelul over hoe goed hij wel niet is, dat iedereen om hem heen oppervlakkig is maar hij niet, begint wel te vervelen zeg. Soms zitten er wel grappige stukjes in zoals met die Bullshit Bingo lol, maar een groot deel lijkt hij vooral zichzelf erg goed te vinden (en diepzinnig) en de anderen eigenlijk losers zijn.

Heeft iemand dit boek ook gelezen en zo ja, Wat voor functie/baan had Cityboy? Risk analyst ofzo? (dit was niet echt een M&A IB'er voor de mensen die het boek niet kennen)

Ik heb het gelezen en heb het halverwege weggelegd om exact dezelfde redenen, het was gewoon niet boeiend meer na een tijdje. Cityboy was research analist in het tijdperk dat die lui nog naast de traders mochten zitten. Inmiddels is alles Chinese muren en is die interactie minder. Ik herken het beeld ook niet echt, research analisten zijn waarschijnlijk wel de meest saaie en degelijke lui bij een bank, die redelijk normale uren werken en enkel af en toe een rapport publiceren. No offense trouwens, het is een generalisatie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76739975
Ik vroeg me of hier iemand enig idee heeft wat de stagevergoedingen zijn op de Corporate finance division van NIBC en Meespierson?
pi_76763940
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:09 schreef Rejected het volgende:
Hier weer verder! SE die geen nieuw topic aanmaakt.

Investment banker / Beleggingsadviseur worden
Investment banker / Beleggingsadviseur worden #2

Een investment banker is heel wat anders dan een beleggingsadviseur toch?

ja natuurlijk wat dacht je dan. De een heeft meer standing dan de ander sowieso als je praat over positie.
De 1 is een echte bankier en vaak dus leidinggevende functie en de ander is gewoon adviseurtje die de opdracht krijgt om jou geld uit je zak te kloppen. Laagste functie dus.

Oh en voor ik het vergeet: Het lijkt mij tegenwoordig geen aanbeveling om te melden dat je uit deze sector
komt gezien de financiële malaise sedert afgelopen jaar wereldwijd en de verkregen staatssteun.
75 topics = FIN
pi_76764736
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef FP128 het volgende:

[..]

ja natuurlijk wat dacht je dan. De een heeft meer standing dan de ander sowieso als je praat over positie.
De 1 is een echte bankier en vaak dus leidinggevende functie en de ander is gewoon adviseurtje die de opdracht krijgt om jou geld uit je zak te kloppen. Laagste functie dus.

Oh en voor ik het vergeet: Het lijkt mij tegenwoordig geen aanbeveling om te melden dat je uit deze sector
komt gezien de financiële malaise sedert afgelopen jaar wereldwijd en de verkregen staatssteun.
Ja dat dacht ik al, maar ik vond de TT gewoon een beetje raar.
pi_76765033
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:35 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, maar ik vond de TT gewoon een beetje raar.
Gevolg van een oude TT. Maar goed, een bankier is ook maar een adviseur.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_76783408
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:40 schreef crazyfinance het volgende:
Ik vroeg me of hier iemand enig idee heeft wat de stagevergoedingen zijn op de Corporate finance division van NIBC en Meespierson?
Ik denk ongeveer 250 euro per maand, hangt ook af van waar je woont of je ook je OV wordt betaald
pi_76783856
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:20 schreef internforsummer het volgende:

[..]

Ik denk ongeveer 250 euro per maand, hangt ook af van waar je woont of je ook je OV wordt betaald
Waar baseer je dat op? Lijkt me enorm weinig voor zo'n stage, maar wellicht dat de verschillen groter zijn dan ik dacht.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:18:23 #158
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_76827132
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Lijkt me enorm weinig voor zo'n stage, maar wellicht dat de verschillen groter zijn dan ik dacht.
Ik denk wel wat meer... Ik krijg zelf EUR450 p/m voor een stage bij een grote asset manager. Ik heb een keer een M&A stage voorbij zien komen en daar kregen ze EUR1250 p/m, was in A'dam. Dus dat lijkt me meer in de richting.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_76886587
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik denk wel wat meer... Ik krijg zelf EUR450 p/m voor een stage bij een grote asset manager. Ik heb een keer een M&A stage voorbij zien komen en daar kregen ze EUR1250 p/m, was in A'dam. Dus dat lijkt me meer in de richting.
Lehman in Adam betaalde idd 1250, best netjes voor NL. ABN daarentegen 450 p/m... (verdien je als intern in london in een halve week!)

Maar goed, het is natuurlijk wel zo dat je zo'n stagen eigenlijk al zou moeten doen als je er helemaal niks voor krijgt; het feit dat je de kans krijgt om bij een grote bank te werken is al veel waard op zich.
pi_77014763
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:41 schreef jbm het volgende:

[..]

Lehman in Adam betaalde idd 1250, best netjes voor NL. ABN daarentegen 450 p/m... (verdien je als intern in london in een halve week!)

Maar goed, het is natuurlijk wel zo dat je zo'n stagen eigenlijk al zou moeten doen als je er helemaal niks voor krijgt; het feit dat je de kans krijgt om bij een grote bank te werken is al veel waard op zich.
Ja.. in Londen zitten ze vrij ruim in het geld. Alleen al voor mijn eerste ronde interview komende week betalen ze ongeveer 200 pond aan vlieg- en hotelkosten.
En zo'n zomerstage zou ik inderdaad ook voor niets doen
pi_77014836
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:36 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja.. in Londen zitten ze vrij ruim in het geld. Alleen al voor mijn eerste ronde interview komende week betalen ze ongeveer 200 pond aan vlieg- en hotelkosten.
En zo'n zomerstage zou ik inderdaad ook voor niets doen
Het is natuurlijk niet allemaal winst. Veel studenten zouden in Nederland weinig extra kosten maken, terwijl ze in Londen opeens minimaal £800 per maand kwijt zijn aan een woning, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77049763
Een paar vragen die worden gesteld op interviews van banken;

Morgan Stanley;
If two cars are traveling in a two lap race on a track of any length, one going 60 mph and the other going 30mph, how fast will the slower car have to go to finish at the same car to finish at the same time?

Bank of America;
How to measure 9 minutes using only a 4 minute and 7 minute hourglass?

How many numbers between 1 and 1000 contain a 3?

Goldman Sachs;
You are in a room with 3 switches which correspond to 3 bulbs in another room and you don’t know which switch corresponds to which bulb. You can only enter the room with the bulbs once. You can NOT use any external equipment (power supplies, resistors, etc.). How do you find out which bulb corresponds to which switch?

If you have a three gallon jug and a five gallon jug No marks on either one The goal is to fill the five gallon jug with four gallons of water How is this accomplished?

America Airlines (Financial analyst)
What is the probability of throwing 11 and over with 2 dices?

[ Bericht 2% gewijzigd door draaier89 op 20-01-2010 13:24:57 (een extra opgave) ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77049875
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:17 schreef draaier89 het volgende:
Een paar vragen die worden gesteld op interviews van banken;

Morgan Stanley;
If two cars are traveling in a two lap race on a track of any length, one going 60 mph and the other going 30mph, how fast will the slower car have to go to finish at the same car to finish at the same time?

Bank of America;
How to measure 9 minutes using only a 4 minute and 7 minute hourglass?

Goldman Sachs;
You are in a room with 3 switches which correspond to 3 bulbs in another room and you don’t know which switch corresponds to which bulb. You can only enter the room with the bulbs once. You can NOT use any external equipment (power supplies, resistors, etc.). How do you find out which bulb corresponds to which switch?

If you have a three gallon jug and a five gallon jug No marks on either one The goal is to fill the five gallon jug with four gallons of water How is this accomplished?

America Airlines (Financial analyst)
What is the probability of throwing 11 and over with 2 dices?

Weet niet waar je deze vandaan hebt, maar het zijn allemaal redelijk onlikely vragen om te krijgen. Dit zijn meer raadseltjes en het is geen spelshow. Je krijgt eerder 'guestimates' als:

- Hoeveel rode Ferrari's rijden er momenteel rond in Manhattan?
- Hoeveel herenkappers zijn er in de US?
- Hoeveel golfballen passen er in een 747?

Etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77050144
Ik heb ze hier vandaan;
http://www.glassdoor.com/blog/top-oddball-interview-questions-2009/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=news-jan10u-top25&utm_campaign=news-jan10u

Ze zijn gepost door mensen die daar een interview hebben gehad. Ze zijn niet allemaal voor investment bankers speciaal maar meer in het algemeen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77050208
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:28 schreef draaier89 het volgende:
Ik heb ze hier vandaan;
http://www.glassdoor.com/blog/top-oddball-interview-questions-2009/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=news-jan10u-top25&utm_campaign=news-jan10u

Ze zijn gepost door mensen die daar een interview hebben gehad. Ze zijn niet allemaal voor investment bankers speciaal maar meer in het algemeen.
Ik geloof graag dat ze wel eens gevraagd zijn, ik wilde alleen aangeven dat het niet echt doorsnee is. Mensen onthouden natuurlijk altijd dit soort raadseltjes, maar ik zou mezelf er niet op voorbereiden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77050563
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik geloof graag dat ze wel eens gevraagd zijn, ik wilde alleen aangeven dat het niet echt doorsnee is. Mensen onthouden natuurlijk altijd dit soort raadseltjes, maar ik zou mezelf er niet op voorbereiden.
O, Oké. Ik heb net een review gepost op de site zodat ik alles kan bekijken. Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in vragen speciaal voor IB-ers, die staan er namelijk ook op, laat het dan maar even horen.

Drive-r, hier is zo een als jij bedoelt;

“What is the probability that two people in NYC have exactly the same number of hairs on their head”
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77050647
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:38 schreef draaier89 het volgende:

[..]

O, Oké. Ik heb net een review gepost op de site zodat ik alles kan bekijken. Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in vragen speciaal voor IB-ers, die staan er namelijk ook op, laat het dan maar even horen.

Drive-r, hier is zo een als jij bedoelt;

“What is the probability that two people in NYC have exactly the same number of hairs on their head”
Ja, dat zou er op zich een kunnen zijn, hoeveel die vrij simpel is op zich (immers de enige twee inputs zijn het aantal mensen in New York en de maximale hoeveelheid haar, 0 tot ?). Dat soort vragen over Ferrari's enzo hebben wat meer verschillende aanpakken en zijn dus interessant om te vragen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77051136
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet niet waar je deze vandaan hebt, maar het zijn allemaal redelijk onlikely vragen om te krijgen. Dit zijn meer raadseltjes en het is geen spelshow. Je krijgt eerder 'guestimates' als:

- Hoeveel rode Ferrari's rijden er momenteel rond in Manhattan?
- Hoeveel herenkappers zijn er in de US?
- Hoeveel golfballen passen er in een 747?

Etc...
Het wisselt toch wel erg volgens mij. Ik kreeg wel zo'n spelshowachtige brainteaser, en heb helemaal geen guestimates gekregen.

Herenkappers in de VS:
VS heeft ongeveer 300 miljoen inwoners
ongeveer de helft daarvan is man, dus 150 miljoen
mannen laten hun haar gemiddeld eens in de 1,5 maand knippen,
dus ongeveer 100 miljoen knipbeurten per maand
1 herenkapper zal gemiddeld ongeveer 4 mensen tegelijk voor een half uur knippen, dus met 7 uur openingstijd per dag ongeveer 56 mensen per dag, dus in een maand ongeveer 56x25= 1400,
dan heb je dus ongeveer 70000 herenkappers nodig in de VS, als je ervan uitgaat dat mannen zich alleen bij herenkappers laten knippen en nooit thuis of bij gemengde kappers. Daarvoor halen we er dan nog 25000 af, ik schat dat er 45000 herenkappers in de VS zijn.
pi_77051224
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:38 schreef draaier89 het volgende:

[..]

“What is the probability that two people in NYC have exactly the same number of hairs on their head”
Als er meer mensen in NYC zijn dan het maximum aantal haren op 1 hoofd, is de kans 1?
Als je kale mensen meerekent is die kans natuurlijk sowieso 1.
pi_77051602
Kaal telt niet mee, lijkt me, anders wordt het wel erg simpel.

[ Bericht 66% gewijzigd door draaier89 op 20-01-2010 14:06:11 ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77051760
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:00 schreef draaier89 het volgende:
Kaal telt niet mee, lijkt me, anders wordt het wel erg simpel.

Antwoord;
9 miljoen mensen in New York
1 tot 180.000 haren op het hoofd, dus 180.000 mogelijkheden
180.000/9000000 = 0.02
De kans dat er in New York mensen rondlopen met precies even veel haar op hun hoofd is 0.02
Nee, als er meer mensen in NY zijn dan er maximaal haren op een hoofd zitten heb je sowieso 2 mensen met evenveel haar lijkt me. Zelfs als het uniform verdeeld is (dus optimaal gespreid, heb je dan iemand met 1 haar, 1 met 2 haren, 1 met 3 haren et cetera tot en met 1 iemand met 180.000 haren. Als je dan dus 180.001 inwoners hebt, heeft die laatste altijd evenveel haren als een van de anderen.
pi_77051877
Oh, haha, stom.

Het is zeker weten ja. Want er zijn meer mensen dan het aantal verschillende mogelijke aantal haren op iemand zijn hoofd. dus 9.000.000/180.000 en niet anders om
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77052080
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:07 schreef draaier89 het volgende:
Oh, haha, stom.

Het is zeker weten ja. Want er zijn meer mensen dan het aantal verschillende mogelijke aantal haren op iemand zijn hoofd. dus 9.000.000/180.000 en niet anders om
Tsja, als je een paar van dit soort vragen gezien hebt wordt het wel makkelijker.

Van die guestimates zijn wat dat betreft interessanter, hoe zou jij die vraag over de herenkappers zelf aanpakken Drive-r?
pi_77054286
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:12 schreef Finitio het volgende:

[..]

Tsja, als je een paar van dit soort vragen gezien hebt wordt het wel makkelijker.

Van die guestimates zijn wat dat betreft interessanter, hoe zou jij die vraag over de herenkappers zelf aanpakken Drive-r?
Ik heb de herenkappers ongeveer op jouw manier gedaan en dat voldeed blijkbaar. Persoonlijk vind ik het niet de leukste vragen om te stellen, maar goed. Ook een leuke, maar meer een raadseltje:

Stel je hebt een vijver met een lelieblad. Diezelfde vijver heeft de dag erna twee blad en de daarop volgende dag vier. Het gaat een tijdje zo door en op dag 50 is de vijver vol. Op welke dag was de vijver half vol?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77054861
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb de herenkappers ongeveer op jouw manier gedaan en dat voldeed blijkbaar. Persoonlijk vind ik het niet de leukste vragen om te stellen, maar goed. Ook een leuke, maar meer een raadseltje:

Stel je hebt een vijver met een lelieblad. Diezelfde vijver heeft de dag erna twee blad en de daarop volgende dag vier. Het gaat een tijdje zo door en op dag 50 is de vijver vol. Op welke dag was de vijver half vol?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:32:28 #176
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_77055576
If you have a three gallon jug and a five gallon jug No marks on either one The goal is to fill the five gallon jug with four gallons of water How is this accomplished?

Die Hard 3
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:51:04 #177
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_77056398
Owja, 3 in de 5 doen. en daarna nog 2. Dan houd je 1 over in de 3, dat giet je in de 5 en daar doe je nog 3 bij
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  † In Memoriam † woensdag 20 januari 2010 @ 19:16:27 #178
230491 Zith
pls tip
pi_77064477
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb de herenkappers ongeveer op jouw manier gedaan en dat voldeed blijkbaar. Persoonlijk vind ik het niet de leukste vragen om te stellen, maar goed. Ook een leuke, maar meer een raadseltje:

Stel je hebt een vijver met een lelieblad. Diezelfde vijver heeft de dag erna twee blad en de daarop volgende dag vier. Het gaat een tijdje zo door en op dag 50 is de vijver vol. Op welke dag was de vijver half vol?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dag ervoor ey?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_77065076
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:16 schreef Zith het volgende:

[..]

dag ervoor ey?
En de koelkast gaat naar....Zith!
  zondag 24 januari 2010 @ 22:05:14 #180
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_77228366
Mijn vragen at Citi final round 1st yr analyst ECM afgelopen November waren:

- What number is eight times the sum of its digits?
- How many pingpong balls fit into a Boeing 747?

Best wel naar als je in dat interview zit

Afgelopen week kreeg ik trouwens een raadseltje uit de Spits bij een Corporate Finance afdeling, was ook niet al te moeilijk maar het logisch nadenken onder druk is soms best pittig.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_77228587
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:05 schreef Public_NME het volgende:
Mijn vragen at Citi final round 1st yr analyst ECM afgelopen November waren:

- What number is eight times the sum of its digits?
- How many pingpong balls fit into a Boeing 747?

Best wel naar als je in dat interview zit
1.
7 + 2 = 9
9 x 8 = 72
72

2.
20 miljoen?

  zondag 24 januari 2010 @ 22:33:39 #182
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77230160
What number is eight times the sum of its digits?

Is hier ook een handige manier voor of gewoon even trial and error in je hoofd, terwijl je onder redelijke druk staat?
Oh really?
pi_77230580
^Denk het niet, 9=7+2 kwam gewoon bij me op zonder er lang over na te denken. Maarja, onder stres zou dat misschien heel anders zijn geweest.

Ik denk dat dit soort vragen 'word problems' heten, wellicht kun je op amazon paar boeken er over vinden.
pi_77233461
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:33 schreef Matthijs- het volgende:
What number is eight times the sum of its digits?

Is hier ook een handige manier voor of gewoon even trial and error in je hoofd, terwijl je onder redelijke druk staat?
Mwah, je kunt het uitschrijven als formule, maar dat kost ook enkel tijd. Doe gewoon snel de tafel van 8 in je hoofd, dan kom je er bij snel toch?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77237057
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:39 schreef DoimeN het volgende:
Heeft iemand dit boek ook gelezen en zo ja, Wat voor functie/baan had Cityboy? Risk analyst ofzo? (dit was niet echt een M&A IB'er voor de mensen die het boek niet kennen)
Hij werkte bij Dresdnerbank als analist en liet soms zijn kop eens zien bij CNBC.



E: Oops, kick van pagina 2.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77295687
http://news.efinancialcar(...)tem/newsItemId-23378

aardig artikel over hem dat toevallig vandaag gepubliceerd is
pi_77319704
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mwah, je kunt het uitschrijven als formule, maar dat kost ook enkel tijd. Doe gewoon snel de tafel van 8 in je hoofd, dan kom je er bij snel toch?
Normaal wel, bij m'n afgelopen interview in Amsterdam ging dit echter wat moeizamer, dat ik beter presteer onder druk noem ik dan ook niet bij m'n sterke punten.

Morgen hoor ik waarschijnlijk of ik deze stage mag gaan doen,
lichtpuntje is dat ik weer twee nieuwe uitnodigingen heb, waarvan een waarvoor ik kansloos dacht te zijn.
pi_77465865
tvp dan maar
pi_77567305
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:47 schreef Finitio het volgende:

[..]

Normaal wel, bij m'n afgelopen interview in Amsterdam ging dit echter wat moeizamer, dat ik beter presteer onder druk noem ik dan ook niet bij m'n sterke punten.

Morgen hoor ik waarschijnlijk of ik deze stage mag gaan doen,
lichtpuntje is dat ik weer twee nieuwe uitnodigingen heb, waarvan een waarvoor ik kansloos dacht te zijn.
Al wat gehoord?
pi_77570330
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Al wat gehoord?
Jep. Uiteindelijk bleek dat mijn ondermaatse prestatie toch goed genoeg was voor een stageaanbod bij de bank in Amsterdam. Ik twijfelde om het offer meteen aan te nemen omdat ik een erg positieve indruk van de betreffende bank had maar wist me in te houden. Ik heb toen aangegeven dat ik binnen twee weken zou laten weten of ik op het aanbod in zou gaan.

Daarna had ik namelijk nog een assessment center bij een grote Amerikaanse bank in Londen. Deze assessment, bestaande uit presenteren, een numerieke test, een groepsopdracht en een interview ging erg soepel. Twee dagen daarna had ik een offer van de betreffende bank en was ik in de luxepositie om te kiezen. Uiteindelijk heb ik zonder veel twijfel gekozen voor het avontuur in Londen, waarschijnlijk toch wat ik het liefst wilde.

Ik had nog interviews met andere banken te gaan, maar die heb ik afgezegd omdat ik erg overtuigd was van deze bank en de mensen er erg relaxed overkwamen. Daarnaast had ik schoon genoeg van het tijdrovende sollicitatieproces. Maargoed, het is dus zover, het IB-forum is weer een Investment Banker rijker!

PS Speciale dank gaat uit naar mensen in dit forum die geholpen hebben met mijn applicaties!
pi_77571613
Goeie keuze, dan heb je Londen in ieder geval gezien en kun je daarna altijd nog in Amsterdam gaan werken als het niet bevalt. Wordt een leuke zomer!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77571785
Precies!

Wat ga je doen? CW of City?
pi_77571940
Gefeliciteerd Finitio! Een aanbod van een Londense zakenbank én bij een kleinere bank in NL, toch nog de niet verwachtte luxe-positie gekregen! Wanneer begin je daar echt te werken, eerste werkdag dus?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77572385
Ah, ik zat al uit te kijken naar je reactie. Tof om te horen dat je een stageaanbod gekregen hebt, gefeliciteerd man! Ook een bank waar je een beetje op gehoopt had?

Geinig om te horen trouwens dat na alle maanden voorbereiding etc. zo'n stage je heel soepeltjes na een dagje Londen gegeven wordt alsof het zogenaamd niets was.
pi_77572400
Thanks allemaal!

Vanaf eind juni ga ik twee maanden werken in de City. Ben nu bezig om een dik pakket contracten/algemene voorwaarden door te nemen en te tekenen, dit is nog eens iets anders dan mijn eerdere baantjes
pi_77573469
Gosh, na 2 maand alleen negatieve meldingen of zelfs helemaal niks te horen gekregen eindelijk een assesment dag bij een grote Europese bank op de functie waar ik het meest hoopte. Nu hard knallen op die assesment dag.

En (nogmaals) gefeliciteerd Finitio
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77573586
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Gosh, na 2 maand alleen negatieve meldingen of zelfs helemaal niks te horen gekregen eindelijk een assesment dag bij een grote Europese bank op de functie waar ik het meest hoopte. Nu hard knallen op die assesment dag.

En (nogmaals) gefeliciteerd Finitio
Goed nieuws! Er is in ieder geval bewezen dat het mogellijk is!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77574101
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Gosh, na 2 maand alleen negatieve meldingen of zelfs helemaal niks te horen gekregen eindelijk een assesment dag bij een grote Europese bank op de functie waar ik het meest hoopte. Nu hard knallen op die assesment dag.

En (nogmaals) gefeliciteerd Finitio
Ha, jij ook nogmaals gefeliciteerd! Nu heel goed voorbereiden en er inderdaad vol voor gaan!

Overigens heb ik ook een heel aantal negatieve meldingen ontvangen. Het recruitment proces lijkt vrij willekeurig te verlopen, want bij een paar van de meest prestigieuze banken ben ik wel uitgenodigd, en anderen lieten me niet eens een online test maken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 00:01:46 #199
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_77576673
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:33 schreef Matthijs- het volgende:
What number is eight times the sum of its digits?

Is hier ook een handige manier voor of gewoon even trial and error in je hoofd, terwijl je onder redelijke druk staat?
Voor een getal met twee cijfers dat je schrijft als ab heb je 10a+b = 8(a+b). Je krijgt dan 2a=7b en je ziet direct dat a=7 en b=2 voldoet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_77581395
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:49 schreef Finitio het volgende:

[..]

Jep.
Gefeliciteerd man! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:30:10 #201
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_77631700
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Enterprise Value/EBITDA bedoelt, dat is inderdaad een veelgebruikte metric. Net Debt/EBITDA vertelt je niks over waardering, maar enkel iets over de leverage. Equity ratio's (Market Cap in dit geval) kun je natuurlijk alleen doen over earnings na kosten van de debt, dus niet over EBITDA, maar over net income bijvoorbeeld.

Market Cap/EBITDA kan namelijk enorm laag zijn (in het geval van Wavin bijvoorbeeld), maar dat komt omdat ze enorm veel schuld hebben en niet omdat ze nu zo goedkoop zijn.
Kan er iemand een goed textbook aanbevelen waar o.a. bovenstaande metrics en multiples worden behandeld en uitgediept ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_77824384
Weet iemand toevallig welke banken zoal spring week internships bieden aan eerste- en tweedejaars-studenten? Ik geloof dat JPMorgan, Goldman Sachs, Credit Suisse en Deutsche Bank er sowieso aan doen, maar wellicht zijn er meer.
pi_77827396
Dat lijkt me wel leuk.
pi_77839083
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:26 schreef Kaas- het volgende:
Weet iemand toevallig welke banken zoal spring week internships bieden aan eerste- en tweedejaars-studenten? Ik geloof dat JPMorgan, Goldman Sachs, Credit Suisse en Deutsche Bank er sowieso aan doen, maar wellicht zijn er meer.
Morgan Stanley uit m'n hoofd ook. En na wat research: BNP Paribas, Merril Lynch, RBS, UBS en BarCap ook.
source: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=951944&highlight=internship

Ik wil ook graag proberen ergens een internship eruit te slepen (alhoewel het bij een BB waarschijnlijk niet gaat lukken sinds de RUG niet bepaald een target uni is ). Maar ik vroeg me af wat nou de beste timing is om voor een internship te gaan. Ik ben momenteel 2e-jaars en nadat ik volgend jaar m'n BSc haal wil ik eerst nog een bestuursjaar doen alvorens ik aan een master in Rotterdam begin. Wat zou dan de beste tijd zijn om voor een intership te gaan? Na m'n bestuursjaar? Omdat ze toch vooral 'penultimate' students zoeken?

Edit: zijn er ook nog specifieke Nederlandse firms die leuke internships aanbieden (en die ook in the City bekend zijn)? En dan niet gewoon Nederlandse kantoren van internationale firms, maar echt Nederlandse bedrijven zoals Kempen&co.

Edit2: Kaas- als je dit jaar nog een spring week internship wil volgen dan mag je wel opschieten. Volgens mij zijn een groot deel van de deadlines al verstreken.

[ Bericht 11% gewijzigd door pieter_R op 10-02-2010 11:38:44 ]
pi_77839870
Het is voor mensen die in 2012 afstuderen, ik studeer normaal gesproken af in 2013 en hoef me dus pas volgend cursusjaar aan te melden. Bedankt voor je reactie overigens, heb zelf ook nog even gezocht en het blijkt dat eigenlijk praktische elke bank in de City er wel aan doet..
pi_77890519
Er wordt altijd gezegd dat je in je voorlaatste jaar moet zitten, maar er zijn zooo veel interns die nog 2 jaar moeten...gewoon aanmelden en als het niet lukt het jaar erna gewoon opnieuw!
pi_77890657
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:50 schreef jbm het volgende:
Er wordt altijd gezegd dat je in je voorlaatste jaar moet zitten, maar er zijn zooo veel interns die nog 2 jaar moeten...gewoon aanmelden en als het niet lukt het jaar erna gewoon opnieuw!
Dat dus. En anders gewoon een beetje liegen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77891723
Inderdaad, dat is ook een optie. In de UK doet bijna niemand een master bijvoorbeeld. Het is altijd mogelijk dat je op dit moment denkt dat je in je voorlaatste (2de) jaar zit en uiteindelijk toch besluit een master te gaan doen. Op die manier zit je 2 keer in je voorlaatste jaar, en kun je dus 2 internships doen.

Voordeel daarvan is dat je 2de internship misschien een stuk beter dan je eerste is omdat je al een grote naam op je CV hebt staan.
pi_77900045
Gister even een praatje gemaakt met iemand van Kempen & Co. Kende het bedrijf daarvoor nog niet echt. Er werden een beetje cliche dingen verteld als 'we zijn klein, dus de lijntjes zijn korter, meer verantwoordelijkheid, kortere werktijden, relaxtere sfeer etc. etc.'. Hoe zien jullie de verschillen tussen K&C en de Londense banken? En hoe uit zich dat op de werkvloer / werk waar je mee bezig bent?
pi_77901983
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:30 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Kan er iemand een goed textbook aanbevelen waar o.a. bovenstaande metrics en multiples worden behandeld en uitgediept ?
Boeken over valuation van Arzac of McKinsey etc.
pi_77910130
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:54 schreef ratatat het volgende:
Gister even een praatje gemaakt met iemand van Kempen & Co. Kende het bedrijf daarvoor nog niet echt. Er werden een beetje cliche dingen verteld als 'we zijn klein, dus de lijntjes zijn korter, meer verantwoordelijkheid, kortere werktijden, relaxtere sfeer etc. etc.'. Hoe zien jullie de verschillen tussen K&C en de Londense banken? En hoe uit zich dat op de werkvloer / werk waar je mee bezig bent?
Lastig om dat vanaf de werkvloer te vergelijken, ik denk niet dat veel mensen op beide plekken gewerkt hebben. Ik geloof niet zo in het "we zijn klein, dus de lijntjes zijn korter". Dat heeft niks met formaat te maken, maar met organisatie. Goede service organisaties (Goldman of McKinsey bijvoorbeeld) houden de lijnen ook kort door in een soort partnership model te werken. In een bank in Londen zit je als junior ook direct op project met het hoofd van je team en die kerel zit gewoon 10 meter verder.

Sommige banken zijn weer anders, daar heb je echt hiërarchie, maar die kunnen net zo goed klein zijn. Verder vind ik Kempen wel ok, maar ik zou er niet willen werken. Je leert er echt te weinig, je kunt beter een paar jaar knallen op een echt goeie plek, imho.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77912518
Zelfde geld denk ik ook voor de corporate finance afdelingen van nederlandse banken (rabo securities, fortis (meespierson) en ing) of niet?
pi_77912671
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:58 schreef Ostrich het volgende:
Zelfde geld denk ik ook voor de corporate finance afdelingen van nederlandse banken (rabo securities, fortis (meespierson) en ing) of niet?
Enigzins. ING is nog wel wat internationaler bezig, zou ik zeggen. Fortis en Abn/RBS zie je momenteel weinig, die hebben andere problemen aan hun hoofd. Rabo Securities zie ik inderdaad enigzins in hetzelfde licht als Kempen, hoeveel Rabo op bepaalde vlakken internationaal ook interessant werk doet. En dan heb je nog NIBC.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77925959
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:27 schreef jbm het volgende:
Inderdaad, dat is ook een optie. In de UK doet bijna niemand een master bijvoorbeeld. Het is altijd mogelijk dat je op dit moment denkt dat je in je voorlaatste (2de) jaar zit en uiteindelijk toch besluit een master te gaan doen. Op die manier zit je 2 keer in je voorlaatste jaar, en kun je dus 2 internships doen.

Voordeel daarvan is dat je 2de internship misschien een stuk beter dan je eerste is omdat je al een grote naam op je CV hebt staan.
Dat was ook mijn plan. Ik ga sowieso nog een masterjaar aan vastplakken (ben nu 2e jaars) ook al zal die master niet volledig in de Finance richting zijn en waarschijnlijk ook niet in de UK.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77928376
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat was ook mijn plan. Ik ga sowieso nog een masterjaar aan vastplakken (ben nu 2e jaars) ook al zal die master niet volledig in de Finance richting zijn en waarschijnlijk ook niet in de UK.
Mijn plannen zijn iets veranderd. Ik ben nu van plan om volgend jaar mijn bachelor rechten en een master economie te halen. De master rechten laat ik dan gewoon zitten. Mijn voorlopige idee is dat ik dan gewoon al ga werken als ik mag.
pi_77939466
http://www.leveragedsellout.com/2006/02/the-shitshow/

Erg vermakelijk stukje voor wie het nog niet heeft gelezen
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:17:00 #217
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_78041431
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:08 schreef draaier89 het volgende:
http://www.leveragedsellout.com/2006/02/the-shitshow/

Erg vermakelijk stukje voor wie het nog niet heeft gelezen
Hehe jazeker die is alom bekend, erg vermakelijk.

This is how we do it on Broad & Wall! And he pounded another shot.

http://theallnighter.blogspot.com
Deze ben ik ook aan het lezen, wel wat minder grappig maar geeft wel een goed beeld denk ik.

Wat ik graag wil zien: Een excel sheet van zo'n analyst, waar ze dag en nacht aan werken. Ik snap dat deze erg vertrouwelijk zijn, maar zijn er nergens voorbeelden van te vinden?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_78047647
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:17 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Hehe jazeker die is alom bekend, erg vermakelijk.

This is how we do it on Broad & Wall! And he pounded another shot.

http://theallnighter.blogspot.com
Deze ben ik ook aan het lezen, wel wat minder grappig maar geeft wel een goed beeld denk ik.

Wat ik graag wil zien: Een excel sheet van zo'n analyst, waar ze dag en nacht aan werken. Ik snap dat deze erg vertrouwelijk zijn, maar zijn er nergens voorbeelden van te vinden?
Waarschijnlijk wel, maar al die sheet zijn weer anders. Het is niet 1 soort model wat je continue aan het runnen bent, het is meer dat je elke keer weer een nieuw soort analyse moet doen of iets anders moet modelleren. Meest voorkomende modellen (en vaak al standaard templates bij een bank) zijn waarderings modellen (trading comparables, LBO, DCF, etc...), maar daar spendeer je uiteindelijk maar een deel van je tijd aan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78059088
Heeft iemand hier ervaring met de Watson Glaser Critical Thinking Test ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78207556
Wat een stilte hier op het forum de afgelopen dagen..

Ik ben inmiddels op zoek naar een kamer in de City. Een vriend raadde me aan om een kamer bij een uni te huren, nu vroeg ik me af hoe de ex-interns hier dit destijds gedaan hebben en of iemand hier tips/adviezen heeft.
pi_78213295
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:17 schreef Finitio het volgende:
Wat een stilte hier op het forum de afgelopen dagen..

Ik ben inmiddels op zoek naar een kamer in de City. Een vriend raadde me aan om een kamer bij een uni te huren, nu vroeg ik me af hoe de ex-interns hier dit destijds gedaan hebben en of iemand hier tips/adviezen heeft.
Beetje vroeg nog om te zoeken. Idealiter vind je wat andere mensen die een stage lopen bij dezelfde of een andere bank en dan huur je samen wat. Op een universiteit zitten doen sommige mensen, maar het bevalt eigenlijk niemand. Je werkt nogal hard, dan heb je geen zin in een kutkamertje ergens bij King's Cross. Je verdient toch genoeg om iets te huren.

Ik had destijds genoeg om met nog iemand een apartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers, keuken en woonkamer te huren (vlakbij de City). Toch een stuk leuker als je in het weekend wil chillen of vrienden over hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:19:08 #222
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_78230291
Dan verdient een stage in de City toch aardig.
pi_78230383
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 01:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Beetje vroeg nog om te zoeken. Idealiter vind je wat andere mensen die een stage lopen bij dezelfde of een andere bank en dan huur je samen wat. Op een universiteit zitten doen sommige mensen, maar het bevalt eigenlijk niemand. Je werkt nogal hard, dan heb je geen zin in een kutkamertje ergens bij King's Cross. Je verdient toch genoeg om iets te huren.

Ik had destijds genoeg om met nog iemand een apartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers, keuken en woonkamer te huren (vlakbij de City). Toch een stuk leuker als je in het weekend wil chillen of vrienden over hebt.
Klinkt inderdaad een stuk relaxter, heb na m'n assessment nog een beetje contact gehouden met een aantal Fransen waarmee ik het goed kon vinden - en waarvan er iig 1 bij een andere bank gaat werken - dus misschien kan ik daar iets mee regelen. Verder ken ik eigenlijk geen Nederlanders die ook naar Londen gaan deze zomer, dus dat maakt het lastiger.

Hoezo is het nu trouwens nog te vroeg, geldt hier niet hoe eerder hoe beter?
pi_78232858
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:22 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad een stuk relaxter, heb na m'n assessment nog een beetje contact gehouden met een aantal Fransen waarmee ik het goed kon vinden - en waarvan er iig 1 bij een andere bank gaat werken - dus misschien kan ik daar iets mee regelen. Verder ken ik eigenlijk geen Nederlanders die ook naar Londen gaan deze zomer, dus dat maakt het lastiger.

Hoezo is het nu trouwens nog te vroeg, geldt hier niet hoe eerder hoe beter?
Lijkt me ook, maar misschien dat je als je later reserveert je ergens een plek krijgt aangeboden bij andere interns of een dealtje kan maken?

Of je gaat gewoon bij Drive-r inwonen voor 10 weken
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_78236116
Haha, dat zal mrs. Drive-r wel waarderen ja.
pi_78246109
Ik heb dit topic een tijdje gevolgd en ik vraag me af hoe goed je Engels moet zijn om in het buitenland aan de slag te kunnen. Moet het -haast- accentloos zijn of is verstaanbaar genoeg?
pi_78246560
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:12 schreef Mekkalomp het volgende:
Ik heb dit topic een tijdje gevolgd en ik vraag me af hoe goed je Engels moet zijn om in het buitenland aan de slag te kunnen. Moet het -haast- accentloos zijn of is verstaanbaar genoeg?
Je leert het vrij snel als je niet anders kan, volgens mij.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_78251175
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:25 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Je leert het vrij snel als je niet anders kan, volgens mij.
Vloeiend hoeft het niet te zijn. Begrijpend wel, en zakelijk Engels is belangrijker dan dat je weet uit te leggen hoe curling werkt in het Engels

Afgelopen vrijdag ook een assesment dag gehad bij een grote bank. Ging allemaal wel aardig, was wel wat te relaxed. Het was allemaal niet heel pittig. Dingen zoals hoeveel bowling ballen passen er in een 747? Wat is de greatest common divisor van 2 getallen? 36x46?

Oh, en de dealing room Daar zou ik echt 24/7 door kunnen brengen. Viel me wel op dat ik beter overweg kon met de traders dan de collega's van een andere sector. Sneller een gesprek de goede richting insturen enzo. Ik ben echt ongeschikt voor CF heb ik het gevoel. Ik was wel de enige van m'n groep die mits gekozen wordt een visa nodig zal hebben. Nu maar hopen dat het wat wordt

Ik heb nog 2 andere dingen lopen. Een Britse verzekeraar (consultancy) en een Amerikaanse conglomeraat (accounting). We horen maandag meer

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 21-02-2010 15:27:47 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78262691
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:22 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad een stuk relaxter, heb na m'n assessment nog een beetje contact gehouden met een aantal Fransen waarmee ik het goed kon vinden - en waarvan er iig 1 bij een andere bank gaat werken - dus misschien kan ik daar iets mee regelen. Verder ken ik eigenlijk geen Nederlanders die ook naar Londen gaan deze zomer, dus dat maakt het lastiger.

Hoezo is het nu trouwens nog te vroeg, geldt hier niet hoe eerder hoe beter?
Een huis huren moet je pas 2 weken van tevoren doen. Niemand die serieus gaat kijken naar iemand die pas over een paar maanden iets wil huren, meeste mensen zullen je email niet eens beantwoorden. Gewoon de week van tevoren een goedkoop hostel nemen en wat zoeken, je vindt eigenlijk altijd wel wat. Soms kun je een paar weken van tevoren wel wat via internet regelen, maar het blijft lastig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78262929
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:29 schreef Kaas- het volgende:
Haha, dat zal mrs. Drive-r wel waarderen ja.
Ik zal het eens vragen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78263340
Opvang tehuis voor dakloze interns, hehe

OT
Hier trouwens een numerieke test: http://students.efinancia(...)test.htm?bAlertMsg=1
Weet niet hoe goed deze te vergelijken is met een echte, maar je kan wat oefenen, mocht je dat willen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_78263966
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:27 schreef draaier89 het volgende:
Opvang tehuis voor dakloze interns, hehe

OT
Hier trouwens een numerieke test: http://students.efinancia(...)test.htm?bAlertMsg=1
Weet niet hoe goed deze te vergelijken is met een echte, maar je kan wat oefenen, mocht je dat willen.
Ik neem aan dat dat gewoon de SHL tests zijn? Die testen komen het vaakst voor bij de banken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78264087
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:27 schreef draaier89 het volgende:
Opvang tehuis voor dakloze interns, hehe

OT
Hier trouwens een numerieke test: http://students.efinancia(...)test.htm?bAlertMsg=1
Weet niet hoe goed deze te vergelijken is met een echte, maar je kan wat oefenen, mocht je dat willen.
Als daar geld in zit
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78265084
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Een huis huren moet je pas 2 weken van tevoren doen. Niemand die serieus gaat kijken naar iemand die pas over een paar maanden iets wil huren, meeste mensen zullen je email niet eens beantwoorden. Gewoon de week van tevoren een goedkoop hostel nemen en wat zoeken, je vindt eigenlijk altijd wel wat. Soms kun je een paar weken van tevoren wel wat via internet regelen, maar het blijft lastig.
Ah nog een tijdje wachten dus. Heb in ieder geval besloten dat ik er vrij veel voor over heb, dus dat zou een mooi appartement kunnen worden.
pi_78265103
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als daar geld in zit
Wedden dat als er bankiers een slaapkamer laten verhuren voor zomer interns dat daar goed voor betaald gaat worden Ik zie hier een mogelijkheid
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78265152
quote:
Op zondag 21 februari 2010 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat gewoon de SHL tests zijn? Die testen komen het vaakst voor bij de banken.
Als online numerieke testen wel inderdaad, in reallife moest ik echter een hele andere test maken.
pi_78265186
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wedden dat als er bankiers een slaapkamer laten verhuren voor zomer interns dat daar goed voor betaald gaat worden Ik zie hier een mogelijkheid
Goed punt. Maar goed, als intern wil je het liefst een eigen hok ergens met wat mede-interns. Lekker "work hard, play hard"...

Gewoon 3 weken van tevoren het internet afspeuren en plannen om een weekje van tevoren vast naar Londen te gaan. Het gaat je altijd wel wat kosten (reken of 200-300 GBP per week), maar korte termijn huur (minder dan 12 maanden) is altijd een tikkie duurder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78265334
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]


Het was allemaal niet heel pittig. Dingen zoals hoeveel bowling ballen passen er in een 747?

Die 747 komt ook echt altijd terug he.. als bankier zou ik toch proberen origineel te zijn. Nu kun je bijna beginnen te rekenen vanuit het aantal pingpongballen dat in een 747 past.
pi_78284427
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:17 schreef Finitio het volgende:
Wat een stilte hier op het forum de afgelopen dagen..

Ik ben inmiddels op zoek naar een kamer in de City. Een vriend raadde me aan om een kamer bij een uni te huren, nu vroeg ik me af hoe de ex-interns hier dit destijds gedaan hebben en of iemand hier tips/adviezen heeft.
ik zat destijds in king's college apartments, direct naast waterloo tube dus de brug over en je bent op fleet street. GBP200 per week, prima te doen dus (overigens wel een heel erg klein hok natuurlijk). Iets huren met andere interns is ook een goed idee!
pi_78287192
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef jbm het volgende:

[..]

ik zat destijds in king's college apartments, direct naast waterloo tube dus de brug over en je bent op fleet street. GBP200 per week, prima te doen dus (overigens wel een heel erg klein hok natuurlijk). Iets huren met andere interns is ook een goed idee!
Ik zal de keuze wel snel moeten maken, want accomodaties voor de zomer raken wel snel vol,
zeker de beste locaties. Stamford Street zou voor mij ook een hele mooie locatie zijn, dus heb 'm meteen even op m'n lijstje gezet.
pi_78293357
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:04 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik zal de keuze wel snel moeten maken, want accomodaties voor de zomer raken wel snel vol,
zeker de beste locaties. Stamford Street zou voor mij ook een hele mooie locatie zijn, dus heb 'm meteen even op m'n lijstje gezet.
Nogmaals, ik zou die accomodations lekker laten en zelf iets zoeken. Het maakt de ervaring in ieder geval een stuk leuker. De mede interns die destijds ergens op campus zaten, hadden gewoon een veel mindere tijd - ik heb er zelf een week gezeten (om een woning te vinden) en toen had ik het ook compleet geschoten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78318227
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zou die accomodations lekker laten en zelf iets zoeken. Het maakt de ervaring in ieder geval een stuk leuker. De mede interns die destijds ergens op campus zaten, hadden gewoon een veel mindere tijd - ik heb er zelf een week gezeten (om een woning te vinden) en toen had ik het ook compleet geschoten.
Ik ben inmiddels overtuigd, en zet in op een appartement.
pi_78318847
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:36 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels overtuigd, en zet in op een appartement.
Goed, gewoon om je heen kijken wie er verder nog als intern aan de slag gaat. Je kunt het zelfs vragen aan de kerels waar je gaat werken, niet zo'n vreemde vraag om te stellen. Altijd makkelijk als de interns ergens samen wonen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78319566
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed, gewoon om je heen kijken wie er verder nog als intern aan de slag gaat. Je kunt het zelfs vragen aan de kerels waar je gaat werken, niet zo'n vreemde vraag om te stellen. Altijd makkelijk als de interns ergens samen wonen.
Ja, sinds ik er zelf mee bezig ben kom ik opeens wel meer mensen tegen die een summer internship zoeken, misschien binnenkort ook eens naar een FSR evenement ofzo, dan komt ik vast ook wel wat mensen tegen.
pi_78322003
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:02 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja, sinds ik er zelf mee bezig ben kom ik opeens wel meer mensen tegen die een summer internship zoeken, misschien binnenkort ook eens naar een FSR evenement ofzo, dan komt ik vast ook wel wat mensen tegen.
Precies. Hoe meer, hoe beter! Best wel eens gave huizen gezien met een man of vier. Zat zelf met een andere kerel redelijk goed in het centrum destijds.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:32:19 #246
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_78410377
Hallo,

Sinds een tijdje lees ik de berichten in dit topic dagelijks. Ik ben namelijk van plan Bedrijfseconomie te studeren en wellicht de beleggerswereld in te stappen. Wat mij opviel waren de vragen die banken aan je stellen bij een sollicitatie, die 'wiskundige' vraagstukken zal ik het maar noemen. Waarom doen banken dit? Hoe is dit ontstaan? Hoe beredeneer je de vraag?
Dit puur uit interesse.
pi_78426591
Omdat men adhv wiskundige kennis/logica beoordeeld hoe slim je bent.
pi_78427063
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:33 schreef Rejected het volgende:
Omdat men adhv wiskundige kennis/logica beoordeeld hoe slim je bent.
Dat dus. Ik heb vaak genoeg nu aan de andere kant van de tafel gezeten en je leert een hoop door iemand hardop wat te laten rekenen. Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen voor wie hoofdrekenen überhaupt al lastig blijkt, die dit gewoon niet zonder papier kunnen. En vervolgens kun je zien hoe snel iemand denkt, of hij alle factoren mee neemt en logisch te werken gaat. Ook relevant is of iemand dingen enigszins effectief kan doen. Genoeg mensen die opeens aan alle details gaan werken, maar het blijft een schatting, dus die zijn veelal toch niet relevant.

Ik vraag zelf trouwens niet vaak dit soort vragen. Eerder stel ik wat simpele, logische rekenvraagjes met een multiple waardering ofzo. Iets dat iemand van elke achtergrond kan snappen en dat makkelijke getallen heeft.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78440053
Bijvoorbeeld die aantal bowling ballen in een 747? Je kunt natuurlijk schatten hoeveel bowling ballen in een gemiddeld persoon passen en zo te redeneren, maar de rest dan? Het gangpad etc. Of wordt dit niet meegerekend?
pi_78442198
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef Granaatappel het volgende:
Bijvoorbeeld die aantal bowling ballen in een 747? Je kunt natuurlijk schatten hoeveel bowling ballen in een gemiddeld persoon passen en zo te redeneren, maar de rest dan? Het gangpad etc. Of wordt dit niet meegerekend?
??

Kan je er wat mee als ik zeg; afmetingen van een 747 en de afmeting van een bowling bal?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 16:57:19 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78442587
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:47 schreef draaier89 het volgende:

[..]

??

Kan je er wat mee als ik zeg; afmetingen van een 747 en de afmeting van een bowling bal?
m3 afmeting van een vliegtuig delen door een m3 van een bowlingbal.... Duh
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78443242
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

m3 afmeting van een vliegtuig delen door een m3 van een bowlingbal.... Duh
En dan rekening houden dat je slechts 74% van de oppervlakte vult met bowlingball...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78443887
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

m3 afmeting van een vliegtuig delen door een m3 van een bowlingbal.... Duh
Het was een hint zodat hij/zij zelf nog even kon nadenken..
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_78444303
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

m3 afmeting van een vliegtuig delen door een m3 van een bowlingbal.... Duh
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:12:07 #255
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_78456253
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef Granaatappel het volgende:
Bijvoorbeeld die aantal bowling ballen in een 747? Je kunt natuurlijk schatten hoeveel bowling ballen in een gemiddeld persoon passen en zo te redeneren, maar de rest dan? Het gangpad etc. Of wordt dit niet meegerekend?
Je moet gewoon veel logischer redeneren; gewoon LxHxB (makkelijke maten nemen) voor de Boeing en dan de schatting van een doos bowlingballen (makkelijk deelbare maat nemen) en het zo gewoon onderbouwen. Niet gaan lopen klooien met pi etc
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_78471510
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Je moet gewoon veel logischer redeneren; gewoon LxHxB (makkelijke maten nemen) voor de Boeing en dan de schatting van een doos bowlingballen (makkelijk deelbare maat nemen) en het zo gewoon onderbouwen. Niet gaan lopen klooien met pi etc
Ik zie dat het erg off-topic is geraakt hier.. bowlingballen en investment banker worden, waar ligt de link?
pi_78474909
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En dan rekening houden dat je slechts 74% van de oppervlakte vult met bowlingball...
Hehe, handig om te weten wat op jouw blaadje staat. Zal ik in de toekomst heel nonchalant iets roepen als "zal om en nabij driekwart zijn".
pi_78476070
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hehe, handig om te weten wat op jouw blaadje staat. Zal ik in de toekomst heel nonchalant iets roepen als "zal om en nabij driekwart zijn".
Da's toevallig een weetje dat ik ergens heb overgehouden, de simpele methodes zoals hierboven beschreven zijn prima.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78483359
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:40 schreef Hangzhou-ren het volgende:

[..]

Ik zie dat het erg off-topic is geraakt hier.. bowlingballen en investment banker worden, waar ligt de link?
Misschien bij het wiskunde inzicht en rationeel denken dat je wel eens nodig zou kunnen hebben?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_78483744
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hehe, handig om te weten wat op jouw blaadje staat. Zal ik in de toekomst heel nonchalant iets roepen als "zal om en nabij driekwart zijn".
Als je nog interessanter wilt overkomen zeg je gewoon dat de maximale pakking van een FCC rooster gelijk is aan Pi/(3*wortel2) = ~0.74 maar waarschijnlijk komt zoiets er te geprogrammeerd uit floepen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 28 februari 2010 @ 22:12:06 #261
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_78570826
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:40 schreef Hangzhou-ren het volgende:

[..]

Ik zie dat het erg off-topic is geraakt hier.. bowlingballen en investment banker worden, waar ligt de link?
Misschien bij het feit dat ik deze vraag kreeg tijdens mijn Final Round assessment day in London, bij Citigroup voor de functie van 1e jaars ECM analyst? Dus het is puur on-topic imo.

Ik ga trouwens een contract tekenen bij een grote energy trader in London, en ik ga waarschijnlijk al binnen 2 weken aan de slag. Mag ik dan nog wel in dit topic komen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_78571837
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Misschien bij het feit dat ik deze vraag kreeg tijdens mijn Final Round assessment day in London, bij Citigroup voor de functie van 1e jaars ECM analyst? Dus het is puur on-topic imo.

Ik ga trouwens een contract tekenen bij een grote energy trader in London, en ik ga waarschijnlijk al binnen 2 weken aan de slag. Mag ik dan nog wel in dit topic komen?


Gefeliciteerd!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78571854
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Misschien bij het feit dat ik deze vraag kreeg tijdens mijn Final Round assessment day in London, bij Citigroup voor de functie van 1e jaars ECM analyst? Dus het is puur on-topic imo.

Ik ga trouwens een contract tekenen bij een grote energy trader in London, en ik ga waarschijnlijk al binnen 2 weken aan de slag. Mag ik dan nog wel in dit topic komen?
Jij altijd. Grats!
pi_78572718
Wat leuk PNME, gefeliciteerd zeg!
pi_78617285
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Misschien bij het feit dat ik deze vraag kreeg tijdens mijn Final Round assessment day in London, bij Citigroup voor de functie van 1e jaars ECM analyst? Dus het is puur on-topic imo.

Ik ga trouwens een contract tekenen bij een grote energy trader in London, en ik ga waarschijnlijk al binnen 2 weken aan de slag. Mag ik dan nog wel in dit topic komen?
Gefeliciteerd man! Mag ik vragen wat jij qua huisvesting gaat doen?

Ik heb zelf inmiddels met een relaxte gast van mijn assessment afgesproken dat we samen op zoek gaan naar een woning, en bij voorkeur ligt die tussen de City en Canary Wharf in, dus als mensen ideeën hebben, graag!
pi_78620515
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:11 schreef Finitio het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man! Mag ik vragen wat jij qua huisvesting gaat doen?

Ik heb zelf inmiddels met een relaxte gast van mijn assessment afgesproken dat we samen op zoek gaan naar een woning, en bij voorkeur ligt die tussen de City en Canary Wharf in, dus als mensen ideeën hebben, graag!
Waarom die kant op? Op zich niet geweldig namelijk. Als een van jullie twee richting Canary Wharf moet, dan kan je beter iets zoeken dat dicht bij de Jubilee Line ligt. Dat is vaak sneller dan iets dat dichterbij ligt, maar een mindere verbinding heeft.

Tussen Canary Wharf en City ligt - prut?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78620815
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom die kant op? Op zich niet geweldig namelijk. Als een van jullie twee richting Canary Wharf moet, dan kan je beter iets zoeken dat dicht bij de Jubilee Line ligt. Dat is vaak sneller dan iets dat dichterbij ligt, maar een mindere verbinding heeft.

Tussen Canary Wharf en City ligt - prut?
Mijn kennis van London is nog niet zo groot, binnenkort waarschijnlijk nog eens een weekendje erheen.
Maar je hebt gelijk, het is logischer om te kijken naar de feitelijke reistijd ipv de afstand. Dan kan het me zelfs lukken om m'n huisgenoot te overtuigen om midden in de City te gaan wonen!
pi_78620963
Voorbeeldje: Marylebone is niet goedkoop, maar iets betaalbaarder dan veel andere centrale wijken en erg leuk, met pubs, beetje leven in het weekend en op loopafstand van het uitgaansleven in de West End. Leuke wijk dus voor stagaires in de zomer. Vanaf Bond Street tube heeft hij dan geen overstap nodig en is hij in 18 minuten op Canary Wharf. Redelijk snel, en je hoeft er niet kut voor te gaan wonen. Nog goedkoper is een halte verder, Baker Street.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78621181
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:40 schreef Drive-r het volgende:
Voorbeeldje: Marylebone is niet goedkoop, maar iets betaalbaarder dan veel andere centrale wijken en erg leuk, met pubs, beetje leven in het weekend en op loopafstand van het uitgaansleven in de West End. Leuke wijk dus voor stagaires in de zomer. Vanaf Bond Street tube heeft hij dan geen overstap nodig en is hij in 18 minuten op Canary Wharf. Redelijk snel, en je hoeft er niet kut voor te gaan wonen. Nog goedkoper is een halte verder, Baker Street.
Thanks, heb het net bekeken en het zijn mooie locaties. Het is inderdaad belangrijk dat het enigszins betaalbaar is en dat er genoeg te doen is voor de spaarzame vrije tijd, kan nu al niet wachten!
We gaan trouwens nog wel op zoek naar meer interns als huisgenoten, want drie of vier lijkt me nog leuker.
pi_78624510
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:52 schreef Finitio het volgende:

[..]

Thanks, heb het net bekeken en het zijn mooie locaties. Het is inderdaad belangrijk dat het enigszins betaalbaar is en dat er genoeg te doen is voor de spaarzame vrije tijd, kan nu al niet wachten!
We gaan trouwens nog wel op zoek naar meer interns als huisgenoten, want drie of vier lijkt me nog leuker.
Hoe meer, hoe beter natuurlijk. Ik heb ook wel eens interns gewoon kamers zien delen in een groot huis, scheelt ook behoorlijk in de kosten. Op zich krijg je een vrij goeie vergoeding, dus je kunt ook wel iets uitgeven. Het is gewoon enorm leuk om een paar maanden in een leuke wijk van Londen te wonen. Je werkt tenslotte enorm hard in die periode, dus de vrije dagen in het weekend moeten relaxed zijn en af en toe een avondje clubben helpt. Daarbij zul je veel omgaan met andere interns, dus een centrale lokatie is makkelijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:07:55 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_78654040
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:11 schreef Finitio het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man! Mag ik vragen wat jij qua huisvesting gaat doen?

Ik weet het nog niet. Heb nu wat mensen in mijn netwerk aangesproken en heb al wat leads. Verder zoek ik iets met een goede verbinding naar Victoria, aangezien ik vroeg moet beginnen (06.30u vaak). Ik kan sowieso 2 maanden in een hotel verblijven, maar dat heb ik liever niet. Ze hebben nu voor een week geboekt, en dat is hopelijk voldoende...
SW heeft mijn voorkeur, met een mainline connection op Victoria. Maar W of zelfs delen in N sla ik ook niet zo maar af.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_78660986
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet. Heb nu wat mensen in mijn netwerk aangesproken en heb al wat leads. Verder zoek ik iets met een goede verbinding naar Victoria, aangezien ik vroeg moet beginnen (06.30u vaak). Ik kan sowieso 2 maanden in een hotel verblijven, maar dat heb ik liever niet. Ze hebben nu voor een week geboekt, en dat is hopelijk voldoende...
SW heeft mijn voorkeur, met een mainline connection op Victoria. Maar W of zelfs delen in N sla ik ook niet zo maar af.
Als je voor een vaste baan gaat is het natuurlijk wel de moeite waard om er veel tijd in te steken. Veel succes met je zoektocht!
pi_78663236
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet. Heb nu wat mensen in mijn netwerk aangesproken en heb al wat leads. Verder zoek ik iets met een goede verbinding naar Victoria, aangezien ik vroeg moet beginnen (06.30u vaak). Ik kan sowieso 2 maanden in een hotel verblijven, maar dat heb ik liever niet. Ze hebben nu voor een week geboekt, en dat is hopelijk voldoende...
SW heeft mijn voorkeur, met een mainline connection op Victoria. Maar W of zelfs delen in N sla ik ook niet zo maar af.
Pimlico, en dan lekker fietsen naar je werk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78939835
Zonder in generalisaties te willen vervallen, wat voor soort types lopen er eigenlijk gemiddeld rond bij een ib?

Ik sprak van de week met twee bijna afgestudeerde financiele econometristen en het gesprek ging vrijwel direct alleen maar over waar in het bedrijfsleven de hoogste bonussen worden uitgekeerd en waar niet, hoe het werk bij een verzekeraar opeens heel interessant is nu de salarissen daar hoger zijn geworden t.o.v. banken e.d. Alles wees erop dat ze enkel en alleen in geld waren geinteresseerd en de inhoud van het werk totaal niet terzake deed en ik merkte dat ik me eigenlijk behoorlijk stoorde aan dat oppervlakkige gedoe van deze twee gasten die ook nog enorm arrogant overkwamen.

Nu is mijn vraag: krijg je hier veel mee te maken in die wereld en zou ik me waarschijnlijk niet echt op mijn plaats voelen in de cultuur van een ib of komt dit niet bekend voor?
pi_78940400
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:55 schreef Kaas- het volgende:
Zonder in generalisaties te willen vervallen, wat voor soort types lopen er eigenlijk gemiddeld rond bij een ib?

Ik sprak van de week met twee bijna afgestudeerde financiele econometristen en het gesprek ging vrijwel direct alleen maar over waar in het bedrijfsleven de hoogste bonussen worden uitgekeerd en waar niet, hoe het werk bij een verzekeraar opeens heel interessant is nu de salarissen daar hoger zijn geworden t.o.v. banken e.d. Alles wees erop dat ze enkel en alleen in geld waren geinteresseerd en de inhoud van het werk totaal niet terzake deed en ik merkte dat ik me eigenlijk behoorlijk stoorde aan dat oppervlakkige gedoe van deze twee gasten die ook nog enorm arrogant overkwamen.

Nu is mijn vraag: krijg je hier veel mee te maken in die wereld en zou ik me waarschijnlijk niet echt op mijn plaats voelen in de cultuur van een ib of komt dit niet bekend voor?
Komt deels bekend voor. Ik moet zeggen dat ik het juist op het "hogere" niveau weer minder tegen kom, dan zijn mensen gewoon meer "down to earth". Als ik dan opeens ergens wat van de genoemde types tegen kom, dan valt me ineens op dat die vaak veel arroganter zijn. Wellicht ook de reden dat ze eindigen bij verzekeraars, wat mij nou niet bepaald "je-van-het" lijkt.

Hetzelfde issue heb je vaak met Londen/Amsterdam. Ik heb in Londen vaak met andere banken op projecten moeten werken, maar vooral met Nederlandse banken kreeg je dan opeens allerlei issues. Mensen die opeens bang waren voor hun rol en vervolgens continue niet-constructief bezig waren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78940460
PS: Overall zou ik me trouwens nooit bang laten maken door dit soort shit. Je krijgt de collega's die je zelf kiest, dat is gewoon zo. Ik heb nooit met dit soort lui hoeven werken, volgens mij ook omdat ik er zelf niet zo veel mee heb.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78942921
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:55 schreef Kaas- het volgende:
Zonder in generalisaties te willen vervallen, wat voor soort types lopen er eigenlijk gemiddeld rond bij een ib?

Ik sprak van de week met twee bijna afgestudeerde financiele econometristen en het gesprek ging vrijwel direct alleen maar over waar in het bedrijfsleven de hoogste bonussen worden uitgekeerd en waar niet, hoe het werk bij een verzekeraar opeens heel interessant is nu de salarissen daar hoger zijn geworden t.o.v. banken e.d. Alles wees erop dat ze enkel en alleen in geld waren geinteresseerd en de inhoud van het werk totaal niet terzake deed en ik merkte dat ik me eigenlijk behoorlijk stoorde aan dat oppervlakkige gedoe van deze twee gasten die ook nog enorm arrogant overkwamen.

Nu is mijn vraag: krijg je hier veel mee te maken in die wereld en zou ik me waarschijnlijk niet echt op mijn plaats voelen in de cultuur van een ib of komt dit niet bekend voor?
Doet me denken aan twee econometristen die ik een tijdje terug ben tegengekomen (zouden het dezelfde zijn?) bij een presentatie van SocGen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Finitio op 09-03-2010 22:44:27 ]
  woensdag 10 maart 2010 @ 00:34:29 #278
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_78956064
Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse trading houses zoals flow traders, full options kempen en co? Ik ben namelijk 3e jaar econometrist, en vat wat ik gemerkt heb zijn er eigenlijk drie kanten die je op kan gaan. Te weten actuariaat, traden voor een van de bovengenoemde, en consulatancy. Nou is consultancy mij erg tegengevallen, en ben ik vrij onzeker of actuariaat echt mijn ding is. Dus vroeg ik mij af hoe het nou is om voor een van deze Nederlandse merchant banks te werken? ik heb de voorgaande drie topics vluchtig doorgescanned, maar niet echt een bevredigend antwoord op mijn vraag te horen gekregen.

overigens begreep ik dat je bij zon trading house slechts 10 jaar werkt, 60-70 uur per week, en daarna ook echt binnen bent en met pensioen kan gaan. is dit waar, mijn inziens zal het wel te mooi zijn om waar te zijn. dus wat is een reeel salaris wat je tegemoet kan zien?
ff wachten nog
pi_78958364
Hier zijn een aantal business courses te vinden waar je je voor kunt inschrijven, ook Kempen & Co zit erbij.
http://www.fsa.nl/carriere/business-courses

Je werkt volgensmij inderdaad 60 tot 70 uur maar dat zijn wel vrij stressvolle uren én je zit continue op 6 schermen tegelijk te loeren. Daarna kan je geloof als je het een beetje goed doet na 10 jaar stoppen, maar het lijkt mij persoonlijk niks.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_78960960
Het is maar wat je "binnen" noemt. Ik ken niemand die na 10 jaar met pensioen gaat, zoveel verdient het nu ook weer niet. Daarbij geef je vaak ook wel wat meer uit dan gemiddeld.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78973665
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:34 schreef Game_Error het volgende:
overigens begreep ik dat je bij zon trading house slechts 10 jaar werkt, 60-70 uur per week, en daarna ook echt binnen bent en met pensioen kan gaan. is dit waar, mijn inziens zal het wel te mooi zijn om waar te zijn. dus wat is een reeel salaris wat je tegemoet kan zien?
In de meeste branches, als je goed bent kun je goed boeren! Maarja, je uitgave patroon gaat omhoog, je gaat meer geld uitgeven. En je wilt natuurlijk wel nog wat te genieten hebben sinds je 60 uur in de week al aan het werk bent! Je moet het werk niet willen doen omdat je binnen 10 jaar met pensioen wil zijn want na 10 jaar, 60 uur in de week op schermen kijken ben je psychisch behoorlijk numb geworden.

Je hebt ook van die kleine prop. trade boutiques waar jij een desk fee betaald, of dat je met geld belegt waarvan je een gedeelte moet inleveren afhankelijk van het bedrag waarmee je investeert.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78989470
Ik was op zoek naar allerlei informatie over beleggingsadviseur en ik kwam terecht op deze site. Had ik deze site al langer gevonden, had het me veel struikelblokken bespaard! Uiterst heel veel belangrijke info en tips te vinden.

Anyway, ben namelijk recent afgestudeerd met een masterdiploma handelsingenieur aan de Universiteit Antwerpen. En vandaag werd ik door een recruteringsbureau gebeld voor een openstaande vacature bij Deutsche Bank als beleggingsadviseur. Welnu, ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee hoe ik me hiervoor het best kan voorbereiden. :-( Ik heb altijd al gedacht dat ze daarvoor meestal mensen met ervaring zoeken. Wat zijn eigenlijk de belangrijkste skills & talents dat een succesvolle beleggingsadviseur moet hebben? Wat kunnen ze allemaal vragen tijdens het interview? Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Show me my dream job!!
pi_78998817
quote:
[b]Op woensdag 10 maart 2010 21:08 Wat kunnen ze allemaal vragen tijdens het interview? Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Zorg er in eerste instantie voor dat je weet wat DB zoal doet, waar ze sterk in zijn etc. Bovendien is het bij ieder sollicitatiegesprek belangrijk dat je kunt uitleggen wat persoonlijk je sterke- en zwakke punten zijn.

Als je online wat vacatures bij banken bekijkt zullen altijd een paar competenties verlangd worden, o.a.
- Analytisch sterk
- Communicatief sterk (vloeiend in Engels, zowel schriftelijk als mondeling)
- Goede teamspeler
- Aantoonbare interesse in financiële sector

Voor de rest is hier altijd wel wat algemene informatie te vinden:
http://www.wikijob.co.uk/wiki/deutsche-bank-interview-questions
http://www.thestudentroom.co.uk/forumdisplay.php?f=94

Succes
pi_79004824
Beleggingsadviseur als in mensen adviseren welke aandelen te kopen en te verkopen? Lijkt me persoonlijk niet echt leuk aangezien het min of meer gebakken lucht is die alleen kan bestaan omdat mensen het geloven. Zo liet een professor een erg leuke statistiek zien van zijn onderzoek naar beleggingsadviseurs en daaruit bleek dat alle aandelen die analisten van Goldman Sachs, JPMorgan, ABNAmro etc. etc. hadden geadviseerd te kopen gemiddeld zelfs een paar procent slechter presteerden dan het marktgemiddelde. Het is niet zo goed te voorspellen geloof ik.
pi_79004963
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Komt deels bekend voor. Ik moet zeggen dat ik het juist op het "hogere" niveau weer minder tegen kom, dan zijn mensen gewoon meer "down to earth". Als ik dan opeens ergens wat van de genoemde types tegen kom, dan valt me ineens op dat die vaak veel arroganter zijn. Wellicht ook de reden dat ze eindigen bij verzekeraars, wat mij nou niet bepaald "je-van-het" lijkt.

Hetzelfde issue heb je vaak met Londen/Amsterdam. Ik heb in Londen vaak met andere banken op projecten moeten werken, maar vooral met Nederlandse banken kreeg je dan opeens allerlei issues. Mensen die opeens bang waren voor hun rol en vervolgens continue niet-constructief bezig waren.
Bedankt voor je reactie, klinkt alsof het wel meevalt. Moet maar eens zo'n spring week voor eerste/tweedejaars studenten proberen mee te pakken om te kijken of de cultuur me wel of niet aanspreekt. Wijt je dat cultuurverschil tussen Amsterdam en Londen overigens aan het verschil in verantwoordelijkheid/taken die je daar normaal gesproken hebt?
pi_79005013
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:17 schreef Kaas- het volgende:
Beleggingsadviseur als in mensen adviseren welke aandelen te kopen en te verkopen? Lijkt me persoonlijk niet echt leuk aangezien het min of meer gebakken lucht is die alleen kan bestaan omdat mensen het geloven. Zo liet een professor een erg leuke statistiek zien van zijn onderzoek naar beleggingsadviseurs en daaruit bleek dat alle aandelen die analisten van Goldman Sachs, JPMorgan, ABNAmro etc. etc. hadden geadviseerd te kopen gemiddeld zelfs een paar procent slechter presteerden dan het marktgemiddelde. Het is niet zo goed te voorspellen geloof ik.
Da's waarschijnlijk waar, maar dat zijn equity analisten, geen beleggings adviseurs. Een beleggings adviseur heeft meer als taak mensen te adviseren over hoe ze hun geld moeten investeren op een manier die aansluit bij hun situatie. Hij doet (in principe) weinig "stockpicking", maar vertelt je eerder over de voor- en nadelen van verschillende beleggings instrumenten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79005090
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, klinkt alsof het wel meevalt. Moet maar eens zo'n spring week voor eerste/tweedejaars studenten proberen mee te pakken om te kijken of de cultuur me wel of niet aanspreekt. Wijt je dat cultuurverschil tussen Amsterdam en Londen overigens aan het verschil in verantwoordelijkheid/taken die je daar normaal gesproken hebt?
Nee, ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat je a) echt verder komt als je "down to earth" bent (de meeste arrogante mensen halen vaak interviews niet, en vinden wellicht dus geen baan in Londen) en b) sommige mensen (hoewel niet terecht) "opkijken" tegen wat er in Londen gebeurt en wellicht voelen dat ze zichzelf ook op de kaart moeten zetten ofzo.

Het is allemaal wat persoonlijk, maar ik vind die hele strijd altijd wat onzinnig. Alles heeft zijn merits, anders bestonden de banen niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79007381
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:17 schreef Kaas- het volgende:
Beleggingsadviseur als in mensen adviseren welke aandelen te kopen en te verkopen? Lijkt me persoonlijk niet echt leuk aangezien het min of meer gebakken lucht is die alleen kan bestaan omdat mensen het geloven. Zo liet een professor een erg leuke statistiek zien van zijn onderzoek naar beleggingsadviseurs en daaruit bleek dat alle aandelen die analisten van Goldman Sachs, JPMorgan, ABNAmro etc. etc. hadden geadviseerd te kopen gemiddeld zelfs een paar procent slechter presteerden dan het marktgemiddelde. Het is niet zo goed te voorspellen geloof ik.
Als het echt goede equity specialisten waren geweest deden ze dat werk natuurlijk niet

Wat betreft de gebakken lucht, heb een vriend die een jaar heeft gewerkt op de sales afdeling bij een grote i-bank en is daarna er zelf mee gestopt. Hij kon het continu aandikken van de praatjes die ze daar deden niet meer aan. Niet geheel verrassend als je de verhalen soms hoort.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79008072
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als het echt goede equity specialisten waren geweest deden ze dat werk natuurlijk niet

Wat betreft de gebakken lucht, heb een vriend die een jaar heeft gewerkt op de sales afdeling bij een grote i-bank en is daarna er zelf mee gestopt. Hij kon het continu aandikken van de praatjes die ze daar deden niet meer aan. Niet geheel verrassend als je de verhalen soms hoort.
Zeker waar. Je moet bij een baan echt kijken naar het team waar je mee werkt, hoe hun instelling is, etc... De bank zelf boeit dan minder, want elk team binnen zo'n bank is anders. Erg zijn afdelingen binnen mijn vroegere werkgever waar ik gillend weg zou rennen, maar ik was gek om mijn eigen team.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79019354
Bedankt voor jullie reacties! ^^

Omtrent het sollicitatiegesprek, wat zijn goede gespreksonderwerpen wanneer de interviewer op het einde vraagt of ik nog bijkomende vragen heb? Welk soort vragen geven het meeste indruk?

Omtrent de cv, is het aan te raden om uw foto erop te plaatsen, of is het veiliger om dat niet te doen. Ik twijfel omdat ik verschillende meningen krijg van verschillende bronnen.

In tussentijd zal ik maar me maar naar de bibliotheek van mijn universiteit begeven om mijn financiële actua up-to-date te houden. Welke krant/tijdschrift raden jullie het meeste aan: FT, WSJ, the Economist, Fortune, Time, Business Week, ...?

Damn, helemaal stressed voor deze interview. Ik mis de Nederlandse mentaliteit van "Let's get it on!!', die ik mocht ondervonden toen ik vorig jaar op uitwisseling zat op RSM. Dat waren nog 'ns echt goede lessen gegeven door echt goede professoren.
Show me my dream job!!
pi_79019925
Een foto op je CV is echt pure onzin, dat zal nooit helpen en hoogstens dus nadelig kunnen zijn. Verder gewoon jezelf verdiepen in het bedrijf en oprechte vragen stellen. Geen moeilijke dingen dus, niet opeens vragen gaan stellen over de koers van de Yen in 1965 omdat je daar wat over gelezen hebt. Gewoon vragen over hoe het team er ongeveer uit ziet, wat ze dagelijks doen, wat ze verwachten van een intern, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79020537
Geen foto op je cv, alsjeblieft zeg. Het is geen datingwebsite....
pi_79021767
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:52 schreef Spartacus3107 het volgende:


In tussentijd zal ik maar me maar naar de bibliotheek van mijn universiteit begeven om mijn financiële actua up-to-date te houden. Welke krant/tijdschrift raden jullie het meeste aan: FT, WSJ, the Economist, Fortune, Time, Business Week, ...?

Ik zou kiezen tussen FT en WSJ, lees zelf nu de FT. De economist lees ik ook wel eens, maar is meer uit algemene interesse (en hij ligt altijd gewoon bij m'n werk), ik denk niet dat je daar veel aan hebt in je interviews.

Mocht je trouwens een Iphone hebben, met de apps van het FD en de FT kun je dagelijks alle financiele hoofdlijnen meekrijgen in een paar minuten.
pi_79022001
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:03 schreef Drive-r het volgende:
Een foto op je CV is echt pure onzin, dat zal nooit helpen en hoogstens dus nadelig kunnen zijn. Verder gewoon jezelf verdiepen in het bedrijf en oprechte vragen stellen. Geen moeilijke dingen dus, niet opeens vragen gaan stellen over de koers van de Yen in 1965 omdat je daar wat over gelezen hebt. Gewoon vragen over hoe het team er ongeveer uit ziet, wat ze dagelijks doen, wat ze verwachten van een intern, etc...
Toen ik in de running was voor een kennismakingsweek in de londonse City MOESTEN we een pasfoto inleveren.

Op mijn huidige CV staat (sinds kort) gewoon een pasfoto. Vond ik leuk en ik denk wel dat het helpt.
Realtime, slow motion, everything seems bent out of shape
Elevate, high enough, till you reach what's above
Your power of perception
pi_79022264
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:45 schreef Mindstream het volgende:

[..]

Toen ik in de running was voor een kennismakingsweek in de londonse City MOESTEN we een pasfoto inleveren.

Op mijn huidige CV staat (sinds kort) gewoon een pasfoto. Vond ik leuk en ik denk wel dat het helpt.
Ik kan enkel zeggen dat het bij ons echt niet zou helpen. En ik heb een paar 100 CVs door mogen nemen destijds...

PS: Als je de "London Banking Tour" bedoelt, dan zul je ook wel begrijpen dat die foto's een andere doel hebben...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79022499
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]


PS: Als je de "London Banking Tour" bedoelt, dan zul je ook wel begrijpen dat die foto's een andere doel hebben...
voor een smoelenboek of zo
Realtime, slow motion, everything seems bent out of shape
Elevate, high enough, till you reach what's above
Your power of perception
pi_79022798
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:56 schreef Mindstream het volgende:

[..]

voor een smoelenboek of zo
Precies.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79022929
dan hadden ze er ook om kunnen vragen NA de selectie, maar goed
Realtime, slow motion, everything seems bent out of shape
Elevate, high enough, till you reach what's above
Your power of perception
pi_79023431
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:05 schreef Mindstream het volgende:
dan hadden ze er ook om kunnen vragen NA de selectie, maar goed
De CVs van de participanten van de LBT hebben niet standaard foto's ofzo, die zitten volgens mij enkel in het boekje dat de banken krijgen. Ben zelf nooit deelnemer geweest, maar wel aan de andere kant gezeten natuurlijk. Hoe dan ook - waarom zou een foto helpen? Het zicht niks over je capaciteiten en een CV voor een baan als deze hoeft niet mooi ontworpen te zijn ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79024634
Een vraag in de trant van: "Hoe ziet een typische dag van een beleggingsadviseur er uit?" Is dat ok?

En hoe zit dat met vragen over de interviewer zelf, zoals hoe lang hij zijn functie al bekleedt, en wat zijn de uitdagingen in de functie,...? Gaan ze ervan uit dat je als kandidaat reeds uw hele toekomstige carrièreloopban al uitgestippeld hebt, of kun je vragen wat de normale carrièrepad is als je start bij die specifieke functie?
Show me my dream job!!
pi_79025298
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:37 schreef Spartacus3107 het volgende:
Een vraag in de trant van: "Hoe ziet een typische dag van een beleggingsadviseur er uit?" Is dat ok?

En hoe zit dat met vragen over de interviewer zelf, zoals hoe lang hij zijn functie al bekleedt, en wat zijn de uitdagingen in de functie,...? Gaan ze ervan uit dat je als kandidaat reeds uw hele toekomstige carrièreloopban al uitgestippeld hebt, of kun je vragen wat de normale carrièrepad is als je start bij die specifieke functie?
Bij mij vertelde iedereen uit zichzelf wel over zijn/haar eigen carriere, dus daar heb ik niet echt vragen over gesteld. Wel over dingen waar ik oprecht in geinteresseerd was, zoals hoe de teams binnen een bank eruitzagen, en zeker aan de mensen in hogere posities wat de toekomstplannen van het team zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')