abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75233804
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar Dresdner is nooit overgenomen door een US bank, volgens mij?
Klopt, maar hij ging toch niet naar een US bank omdat zijn bank werd overgenomen? Volgens mij wisselde hij gewoon van bank.

Heb overigens net dat 'Damn, It Feels Good to Be a Banker: And Other Baller Things You Only Get to Say If You Work on Wall Street' boek gekocht. Heb een aantal pagina's gelezen en vond vooral de beschrijving van de commodities trader erg grappig haha
pi_75233843
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:10 schreef jbm het volgende:

[..]

Klopt, maar hij ging toch niet naar een US bank omdat zijn bank werd overgenomen? Volgens mij wisselde hij gewoon van bank.

Heb overigens net dat 'Damn, It Feels Good to Be a Banker: And Other Baller Things You Only Get to Say If You Work on Wall Street' boek gekocht. Heb een aantal pagina's gelezen en vond vooral de beschrijving van de commodities trader erg grappig haha
Volgens mij haal ik twee verhalen door elkaar, mijn fout.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 3 december 2009 @ 07:31:58 #28
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75236425
Heeft er iemand een idee naar wat voor cursussen ik kan gaan om mijn CV op te bouwen. Of certificaten halen? (series..xx) Misschien naar presentaties gaan?

En dan vooral gericht op traden, maar IB is ook goed. (niet dat ik het alleen voor mijn CV doe, ik vind het ook echt interessant)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75236793
Monkey Business heb ik gelezen, is erg grappig maar zakt naar het einde wel enorm in en je wordt ook niet echt veel enthousiaster over investment banking na het lezen van dit boek. Het is één grote klacht tegen de branche, dus ik weet niet of het verstandig is om het vlak voor een interview te gaan lezen.
Oh really?
pi_75239135
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:31 schreef DoimeN het volgende:
Heeft er iemand een idee naar wat voor cursussen ik kan gaan om mijn CV op te bouwen. Of certificaten halen? (series..xx) Misschien naar presentaties gaan?

En dan vooral gericht op traden, maar IB is ook goed. (niet dat ik het alleen voor mijn CV doe, ik vind het ook echt interessant)
Check de FSA website voor Banking Cycle, London Banking Tour, etc...
  donderdag 3 december 2009 @ 11:20:39 #31
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75240606
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Check de FSA website voor Banking Cycle, London Banking Tour, etc...
Mijn dank is groot voor die site!

Ik zie alleen dat sommige ook naar een cijferlijst van de middelbare school vragen. Oeps.
Toen was ik met hele andere dingen bezig...

(kut had niet verwacht dat ik mezelf zo snel al tegen zou komen )
--------------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 3 december 2009 @ 17:33:45 #32
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75253157
kleine tvp.

Ik vind het interessant, helaas valt het niet binnen mijn mogelijkheden.
Bedankt Hans.
pi_75253356
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:33 schreef bascross het volgende:
kleine tvp.

Ik vind het interessant, helaas valt het niet binnen mijn mogelijkheden.
Niet proberen is sowieso geen succes.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:06:54 #34
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75254236
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet proberen is sowieso geen succes.
Middelbare school was geen succes, daarnaast ben ik wiskundig matig onderlegd.
Bedankt Hans.
pi_75255156
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:06 schreef bascross het volgende:

[..]

Middelbare school was geen succes, daarnaast ben ik wiskundig matig onderlegd.
Wat is geen succes? Een 6.1 gemiddeld?

En daarnaast hoef je ook niet voor elke positie erg wiskundig onderlegd te zijn! Je hoeft ook niet direct voor de hoogste trede te richten, je kunt ook via een klein handelhuis beginnen en daarna eventueel de ladder omhoog klimmen. Niet proberen is serieus een gemiste kans, anders zeg je over een jaar of 20, had ik nu toch maar geprobeerd. Je bent nu jong, dus gaan voor die kans zou ik zeggen! Nee heb je, ja kun je krijgen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 3 december 2009 @ 19:16:40 #36
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75256586
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is geen succes? Een 6.1 gemiddeld?

En daarnaast hoef je ook niet voor elke positie erg wiskundig onderlegd te zijn! Je hoeft ook niet direct voor de hoogste trede te richten, je kunt ook via een klein handelhuis beginnen en daarna eventueel de ladder omhoog klimmen. Niet proberen is serieus een gemiste kans, anders zeg je over een jaar of 20, had ik nu toch maar geprobeerd. Je bent nu jong, dus gaan voor die kans zou ik zeggen! Nee heb je, ja kun je krijgen!
Geen vwo diploma. Sterker nog, ik heb havo pas op mijn 19e afgerond. Spreekt niet echt in mijn voordeel.
Ik zit nu nog maar net op het HBO, terwijl een beetje trader toch minimaal de universiteit heeft doorlopen.

Mijn ambitie ligt ook nog steeds in de financiële wereld, maar dan bij de lagere posities en dan eventueel, waar mogelijk, opklimmen. Ik wil in principe ook een master in finance gaan doen, als dat enigszins haalbaar is.
Bedankt Hans.
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 19:24:11 #37
230491 Zith
pls tip
pi_75256807
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75259510
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:36 schreef ratatat het volgende:
Hier wat linkjes voor een eventueel toekomstige OP:

http://www.mergersandinquisitions.com/
Informatie over het wereldje

http://www.cityboy.biz/
Blog van een IBer uit Londen

http://www.amsterdamtrader.com/
Blog van een Amsterdamse marketmaker (past wellicht niet helemaal in dit topic)

(Slechte uitvoering van een verkapte tvp)
Vooral die eerste vond ik erg leuk. Deze is ook af en toe ook wel erg grappig overigens (ook al vaak way over the top qua arrogantie). Quote van deze bankier, waarin hij beschrijft hoe hij zich voelt als hij zijn pak aantrekt:

"One second I was an innocuous American car, wearing shorts and a polo. The next second—BAM! I was transformed and growling back at myself in a $3k bespoke suit, 1000 feet tall, ready to shoot M&A lasers out of my elbows.

The Optimus Mother Fucking Prime of Banking, baby."

Heb dat boek van 'damn it feels good to be a banker' ook even besteld. Het valt me overigens op dat in al deze weblogs (bovenstaanden) en boeken (monkey business) een bepaald taaltje gebruikt wordt. Het is erg snel, hard, humoristisch en ook wel een beetje elitair (wij hebben geld, drank, dure feestjes en vrouwen en de rest sucks). Is dat typische bankiersntaal of zijn het domweg de snelle schrijvers die dit soort werk (boeken, weblog) gaan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Matthijs- op 03-12-2009 20:47:30 ]
Oh really?
pi_75261019
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Is dat typische bankiersntaal of zijn het domweg de snelle schrijvers die dit soort werk (boeken, weblog) gaan doen?
Een boek moet verkopen of het nou fictie is of niet. Dus het is altijd wat aangedikt, zeker in dit soort gevallen al zul je dit soort figuren er natuurlijk altijd rond hebben lopen.

Heb jij je eigenlijk aangemeld voor de first year tracks bij i-banks?
pi_75261141
Nee. Die zijn eigenlijk vooral voor mensen wiens studie nominaal 3 jaar in beslag neemt. In mijn geval (4 jaar) verwachten ze van je dat je in je 2e jaar langskomt om dan eventueel tussen jaar 3 en 4 een internship te kunnen doen.

Wel wil ik binnenkort applyen voor LSE summer school om mijn kansen om straks aangenomen te worden voor diezelfde programma's wat te vergroten.
Oh really?
  donderdag 3 december 2009 @ 21:55:08 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_75262694
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:21 schreef jbm het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je je offer krijgt! Waar heb je je voor aangemeld?
ECM/DCM 1st year analyst bij een grote Amerikaan.

Schijnt nog 2-4 weken te kunnen duren voordat we wat horen, tenminste dat zei een van de recruiters. Was op zich ook wel vaag dat we met maar 4 personen het AC deden. Wat ik lees op wikijob en thestudentroom schijnen er nog wat data voor AC's te zijn later deze maand tegen kerst aan?! Anyway we zien wel, tijd begint te dringen want per 1 Februari loopt mijn stage af en wil ik toch wel een leuke baan in de bancaire sector hebben...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_75267913
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet direct voor de hoogste trede te richten, je kunt ook via een klein handelhuis beginnen en daarna eventueel de ladder omhoog klimmen.
Hoeveel vraag is er naar handelaren bij kleine handelshuizen? Ik neem aan dat hun 'eisen' niet zo hoog zijn als bij investment banks of market makers.
pi_75269030
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:56 schreef Rejected het volgende:

[..]

Hoeveel vraag is er naar handelaren bij kleine handelshuizen? Ik neem aan dat hun 'eisen' niet zo hoog zijn als bij investment banks of market makers.
Er zijn denk ik meer kleine handelshuizen dan I-banken en de requirements zijn inderdaad een stuk lager. Vraag is er altijd wel, want als je goed bent kom je binnen, maar dit geld natuurlijk voor alles. Alleen zullen er minder mensen aanmelden voor zo'n handelshuis, maar dat maakt het werk niet minder.
  vrijdag 4 december 2009 @ 01:44:45 #44
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75270315
Als het werk bij de kleinere handelshuizen niet minder is, waarom probeert een groot deel van de studenten dan eerst binnen te komen bij de grote I-banken? Is het salaris daar zoveel hoger? Of draait het om het aanzien dat je misschien eerder krijgt bij de grote I-banken? Of staat een I-bank gewoon veel beter op je cv?

Ik doel trouwens op de summer internships.

Edit: ik bedenk me nu pas dat de post van SE natuurlijk over het gewone werk gaat. Bieden de kleinere handelshuizen uberhaupt wel summer internships aan? Anders kun je mijn post beschouwen als ongeschreven.
Bedankt Hans.
pi_75271971
Volgens mij gaat het niet om summer internships, ik bedoelde iig een normale baan. En het salaris ligt bij ibanks idd stukken hoger.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:37:59 #46
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_75273215
De Nationale Traders Trophy competitie is weer in volle gang. Geen Fok!kers die meedoen? Als je straks die tradingpositie bij GS wil binnenslepen is het natuurlijk wel handig als je alvast Nederlands trading-kampioen bent voor studenten!
Oh really?
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:45:51 #47
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75273409
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Matthijs- het volgende:
De Nationale Traders Trophy competitie is weer in volle gang. Geen Fok!kers die meedoen? Als je straks die tradingpositie bij GS wil binnenslepen is het natuurlijk wel handig als je alvast Nederlands trading-kampioen bent voor studenten!
Ik, maar niet dit jaar. Vandaag trouwens finale beursplein
pi_75274318
Was gister hoor, ik zat bij de finale maar had niet gewonnen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:35:22 #49
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75274750
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:21 schreef Rejected het volgende:
Was gister hoor, ik zat bij de finale maar had niet gewonnen.
Oja, ik las het net in de Metro. Maar hoe was het? Lastig om bij de finale te komen?
Die Poh (uitwisselingsstudent) was echt een baas, die heeft namelijk ook al 2x gewonnen in een ander land zag ik op de FSA site.
pi_75276308
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Vooral die eerste vond ik erg leuk. Deze is ook af en toe ook wel erg grappig overigens (ook al vaak way over the top qua arrogantie). Quote van deze bankier, waarin hij beschrijft hoe hij zich voelt als hij zijn pak aantrekt:

"One second I was an innocuous American car, wearing shorts and a polo. The next second—BAM! I was transformed and growling back at myself in a $3k bespoke suit, 1000 feet tall, ready to shoot M&A lasers out of my elbows.

The Optimus Mother Fucking Prime of Banking, baby."

Heb dat boek van 'damn it feels good to be a banker' ook even besteld. Het valt me overigens op dat in al deze weblogs (bovenstaanden) en boeken (monkey business) een bepaald taaltje gebruikt wordt. Het is erg snel, hard, humoristisch en ook wel een beetje elitair (wij hebben geld, drank, dure feestjes en vrouwen en de rest sucks). Is dat typische bankiersntaal of zijn het domweg de snelle schrijvers die dit soort werk (boeken, weblog) gaan doen?
Veel van de taal (zoals die hierboven) is vrij Amerikaans. Je hebt iets soortgelijks ook wel in Londen, daar niet van. Het is allemaal sarcastisch bedoelt verder. Iedereen lult zoveel over patserige bankiers dat je er zelf ook lollig over gaat lopen doen. De gemiddelde taal die we hier bezigen zullen meeste mensen ook vrije arrogant en over de top vinden, maar dat moet je dus ook niet serieus nemen...

Lees de laatste post van de schrijver van Damn It Feels Good To Be A Banker en je vat ongeveer wat ermee bedoeld wordt. Dat hele boek was juist een illustratie van de soort humor in de industrie, de schrijver zelf is nooit bankier geweest en bedoelt het dus ook grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')