Ja, stond op nr1 op mijn literatuur lijstje op de middelbare schoolquote:
Siegfried vond ik ook heel goedquote:Op maandag 30 november 2009 23:04 schreef DuTank het volgende:
uulgh wat een kut boek vond ik dat
voor mij:
Siegfried
Niet verwacht he dat DuTankie met zo'n boek zou aankomen he?quote:
quote:Op maandag 30 november 2009 23:05 schreef Sigmund666 het volgende:
Het postkantoor van Charles Bukowski.
Omdat die man een heilige baas is/was
Aangezien ik je het meeste in onz zie niet neequote:Op maandag 30 november 2009 23:06 schreef DuTank het volgende:
[..]
Niet verwacht he dat DuTankie met zo'n boek zou aankomen he?
Deprimerend boek vond ik het.quote:Op maandag 30 november 2009 23:06 schreef Meddo het volgende:
Opsomtopic![]()
Voor mij is het Nooit meer slapen
KLBquote:Op maandag 30 november 2009 23:07 schreef RitseB het volgende:
Of was het nou KLB
Akiraquote:Op maandag 30 november 2009 23:10 schreef Yi-Long het volgende:
Als ik maar 1 boek mag noemen, dan wordt het Akira. Meesterwerk. Zoveel keer beter dan de film.
Wat vind je van Turks fruit ? Zowel boek als film een meesterwerk. Net als Lolita.quote:Op maandag 30 november 2009 23:10 schreef Yi-Long het volgende:
Als ik maar 1 boek mag noemen, dan wordt het Akira. Meesterwerk. Zoveel keer beter dan de film.
Now we are talkingquote:
Welke versie? Van Kubrick of die jaren '90quote:Op dinsdag 1 december 2009 02:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat vind je van Turks fruit ? Zowel boek als film een meesterwerk. Net als Lolita.
Wist niet eens dat er een tweede versie is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:30 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Welke versie? Van Kubrick of die jaren '90
Wist niet eens dat er versie 1 wasquote:Op woensdag 2 december 2009 02:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wist niet eens dat er een tweede versie is.
Ik zou dat meesterwerk maar eens gaan kijken.quote:Op woensdag 2 december 2009 02:06 schreef donthate het volgende:
[..]
Wist niet eens dat er versie 1 was
Jawohl. Zelfde titel, andere regisseur, andere acteurs. Jeremy Irons (die de meesten kennen als de uberschurk Simon uit Die hard 3) heeft er de hoofdrol inquote:Op woensdag 2 december 2009 02:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wist niet eens dat er een tweede versie is.
Ging euhm laatst huren bij een Turkse Betamaxotheek.quote:Op woensdag 2 december 2009 02:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zou dat meesterwerk maar eens gaan kijken.
Helaas kennen de meesten hem uit die filmquote:Op woensdag 2 december 2009 02:09 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Jawohl. Zelfde titel, andere regisseur, andere acteurs. Jeremy Irons (die de meesten kennen als de uberschurk Simon uit Die hard 3) heeft er de hoofdrol in
Mooi is die ervaring hè ? Ik had het bij de avonden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:34 schreef Nadine26 het volgende:
Brideshead revisited van Evelyn Waugh.
Door dat boek ben ik ooit gaan lezenVoor die tijd las ik ook wel, maar het echte lezen is begonnen met Brideshead. En nu herlees ik het, en het is zo ongelooflijk mooi en meeslepend, echt elke alinea is een kunstwerkje.
Ik las De avonden te vroeg, ik was te jong om het boek te kunnen waarderen (zoals veel mensen, geloof ik). Later is het toch nog goed gekomen. Met Nooit meer slapen ook - vond ik op school ook saai, nu is het een van mijn favorieten.quote:Op donderdag 3 december 2009 02:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi is die ervaring hè ? Ik had het bij de avonden.
Mooi!quote:
Dat is zo grappig: ik las gisteren in Het Parool een stukje (column) over de beste boeken van het afgelopen decennium, en als allerbeste boek kwam uit de bus: Cormac McCarthy, De weg. Dus ik dacht: oh, nooit van gehoord, dat ga ik dan maar eens kopen en ik schreef het op in mijn agenda. Even later liep ik langs mijn boekenkast en daar lag het: The road. Ik begreep er niks van. Ik blijk het ooit te hebben gekregen van een vriend, en vervolgens ben ik het boek compleet vergeten. Nu dus in de herkansingquote:Op donderdag 3 december 2009 18:21 schreef Gillingham het volgende:
Cormac McCarthy - The Road
Ik las hem als puber. En was gegrepen. Had dan ook een 9 voor tentamen Nederlandse literatuur.quote:Op donderdag 3 december 2009 03:03 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik las De avonden te vroeg, ik was te jong om het boek te kunnen waarderen (zoals veel mensen, geloof ik). Later is het toch nog goed gekomen. Met Nooit meer slapen ook - vond ik op school ook saai, nu is het een van mijn favorieten.
Eens.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:53 schreef DaMart het volgende:
Gabriel Garcia Marquez - Honderd jaar eenzaamheid.
Klopt, maar dan zeg ik "Women". Ik vond Postkantoor een van zijn mindere boeken.quote:Op maandag 30 november 2009 23:05 schreef Sigmund666 het volgende:
Het postkantoor van Charles Bukowski.
Omdat die man een heilige baas is/was
Ik leerde Bukowski kennen door Post-office. Ik was gelijk verkocht.quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar dan zeg ik "Women". Ik vond Postkantoor een van zijn mindere boeken.
Women was juist een van de meest matige.quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar dan zeg ik "Women". Ik vond Postkantoor een van zijn mindere boeken.
Die ken ik niet. Recente film ?quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:38 schreef Sigmund666 het volgende:
En of. Prachtfilm
Factotum met Matt Dillon is ook een goeie.
Ham on Rye is dat? Die is wel goed ja. Ik vond Post Office vrij saai eigenlijk. Women is niet alleen hilarisch, er zit ook ontwikkeling in. Verder is tales of ordinary madness wel een briljant boek.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:34 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Women was juist een van de meest matige.
Kind onder Kannibalen was ook fantastisch trouwens
Hoe bedoel je saai ? Ik vond het juist hilarisch. Net zoals ik de Avonden bij de eerste keer fantastisch vond. Vind je de avonden ook saai ?quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ham on Rye is dat? Die is wel goed ja. Ik vond Post Office vrij saai eigenlijk. Women is niet alleen hilarisch, er zit ook ontwikkeling in. Verder is tales of ordinary madness wel een briljant boek.
Niet gelezen, maar dat lijkt me ook niet echt wat. Ik hou niet zo van het verhalen over verveling en sleur. Het was ook het eerste boek wat ik van hem las geloof ik, maar het was de stijl waarom ik meer van hem ben gaan lezen. In Women zit veel meer diepte en ontwikkeling, al zal die menig schuimbekkende feministe ontgaan zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je saai ? Ik vond het juist hilarisch. Net zoals ik de Avonden bij de eerste keer fantastisch vond. Vind je de avonden ook saai ?
Ik kan wel genieten van de stijl. Daarom is de avonden mijn favoriete boek. Briljant geschreven terwijl er eigenlijk niks in gebeurt. Hoe hij zich ergert over de vader die een suikerlepeltje gebruikt door het in zijn nagerecht te dopen is geweldig. Doet me meer dan opzoek gaan naar de ontdekking van de hemel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet gelezen, maar dat lijkt me ook niet echt wat. Ik hou niet zo van het verhalen over verveling en sleur. Het was ook het eerste boek wat ik van hem las geloof ik, maar het was de stijl waarom ik meer van hem ben gaan lezen. In Women zit veel meer diepte en ontwikkeling, al zal die menig schuimbekkende feministe ontgaan zijn.
2005.quote:
Was een communist.quote:
Nee hoor, een Ruslankenner. Maar zo rechts als wat. Rechts vanuit nadenken ipv rechts vanuit niet nadenken zoals met name tegenwoordig heel veel voorkomt.quote:
Okquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, een Ruslankenner. Maar zo rechts als wat. Rechts vanuit nadenken ipv rechts vanuit niet nadenken zoals met name tegenwoordig heel veel voorkomt.
Er ligt eigenlijk niks meer van hem in de boekhandel. Maar ik kan je het boek Arnon Grunberg leest Karel van het Reve aanraden. Die kun je bestellen bij selexyz.nl. Grunberg heeft een hele leuke selectie gemaakt uit zijn werk, en het kost maar een tientje.quote:
Zijn ouders waren communist. Dat trauma heeft mooie literatuur opgeleverd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er ligt eigenlijk niks meer van hem in de boekhandel. Maar ik kan je het boek Arnon Grunberg leest Karel van het Reve aanraden. Die kun je bestellen bij selexyz.nl. Grunberg heeft een hele leuke selectie gemaakt uit zijn werk, en het kost maar een tientje.
Misschien heeft hij wel eens, zoals velen van zijn generatie, in zijn jonge jaren een groot enthousiasme voor het Marxisme gevoeld. Ik meen me daar zelfs iets van te herinneren, maar als essayist is hij echt niet links.
Kijk, eindelijk iemand die beseft wie de enige grote Reve is.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Mulisch begin ik sowieso niet meer aan, de aansteller. Ik heb wel eens een verhalenbundel van Reve gelezen geloof ik, dat heeft me er niet toe gebracht meer van hem te lezen. Ik hou er niet zo van. Gerard dan, Karel is een held.
Die krijg ik voor kerst van mijn vader als het goed is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een geweldig boek.
Verfilmd toch ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:37 schreef rece het volgende:
Fear and loathing in Las Vegas - Hunter S. Thompson.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef naamdrager het volgende:
On The Road van Jack Kerouac is een fantastisch boek.
leg mij dat eens uit? het boek kon me slechts met moeite boeien...quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:53 schreef naamdrager het volgende:
On The Road van Jack Kerouac is een fantastisch boek.
Dat is weer de discussie van stijl over gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:28 schreef Abbadon het volgende:
[..]
leg mij dat eens uit? het boek kon me slechts met moeite boeien...
niet per se...stijl is sowieso belangrijker dan gebeurtenissen, maar in dit geval vond ik beide gewoon niet zo geweldig...maar goed, een discussie van smaak ligt wel op de loer...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is weer de discussie van stijl over gebeurtenissen.
geweldig dikquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een geweldig boek.
quote:Until one morning in mid-November of 1959, few Americans--in fact, few Kansans--had ever heard of Holcomb. Like the waters of the river, like the motorists on the highway, and like the yellow trains streaking down the Santa Fe tracks, drama, in the shape of exceptional happenings, had never stopped there. The inhabitants of the village, numbering two hundred and seventy, were satisfied that this should be so, quite content to exist inside ordinary life--to work, to hunt, to watch television, to attend school socials, choir practice, meetings of the 4-H Club. But then, in the earliest hours of that morning in November, a Sunday morning, certain foreign sounds impinged on the normal nightly Holcomb noises--on the keening hysteria of coyotes, the dry scrape of scuttling tumbleweed, the racing, receding wail of locomotive whistles. At the time not a soul in sleeping Holcomb heard them--four shotgun blasts that, all told, ended six human lives. But afterward the townspeople, theretofore sufficiently unfearful of each other to seldom trouble to lock their doors, found fantasy re-creating them over and again--those somber explosions that stimulated fires of mistrust in the glare of which many old neighbors viewed each other strangely, and as strangers.
En geweldig saai, monotoom en kortzichtig. Zoals het gehele oeuvre van Ayn Rand. Waar is de psychologische diepgang? Waar kan ik in dat boek iets vinden dat werkelijk inzicht geeft in hoe de wereld in elkaar steekt? Wat een ontzettende geromantiseerde flauwekul is het eigenlijk. Dat iemand zo'n matig flutboek als lievelingsboek kan hebben is mij een raadsel.quote:
Heb jij al een favoriet boek genoemd? Da's namelijk de insteek van dit topic.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:35 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
En geweldig saai, monotoom en kortzichtig. Zoals het gehele oeuvre van Ayn Rand. Waar is de psychologische diepgang? Waar kan ik in dat boek iets vinden dat werkelijk inzicht geeft in hoe de wereld in elkaar steekt? Wat een ontzettende geromantiseerde flauwekul is het eigenlijk. Dat iemand zo'n matig flutboek als lievelingsboek kan hebben is mij een raadsel.
Vooruit.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb jij al een favoriet boek genoemd? Da's namelijk de insteek van dit topic.
quote:Dat de hoofdpersoon een "ziekelijk" wezen zou zijn, van aard en aanleg, ontkent hij. Wel is zij, veel meer aan schadelijke invloeden blootgesteld, dan de grove, gemiddelde mens. Hoe het mogelijk is, deze ogenschijnlijk overmachtige en overweldigende invloeden onzer kranke maatschappij, ondanks de ongunstige lots-wisseling, door het allertederst zielsgestel te weerstaan, en ondanks diepsten val tot eindelijk heil te verwerken, mits geloofsmoed en Godsvertrouwen worde bewaard, dat is het prachtig thema van welks wonderbare werkelijkheid de schrijver evenzeer bewust is als van de zwakte zijner weergave.
Wellicht moet je een zeker niveau hebben het te begrijpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:35 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
En geweldig saai, monotoom en kortzichtig. Zoals het gehele oeuvre van Ayn Rand. Waar is de psychologische diepgang? Waar kan ik in dat boek iets vinden dat werkelijk inzicht geeft in hoe de wereld in elkaar steekt? Wat een ontzettende geromantiseerde flauwekul is het eigenlijk. Dat iemand zo'n matig flutboek als lievelingsboek kan hebben is mij een raadsel.
Reis naar het einde van de nacht van Céline is ook erg mooiquote:Op vrijdag 25 december 2009 21:45 schreef Intxaurraga het volgende:
Dood Op Krediet - Céline, het meest ongeforceerd-levendige boek ooit.
Leuk boek én film, indeed.quote:
vertel eens BSB, wat heb jij zo aan literatuur in de kast staan en wat je favorietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |