ja alleen in metro is het nu verplichtquote:Op woensdag 9 december 2009 23:16 schreef Tokus het volgende:
[..]
in de tram bij de GVB kan je toch nog met strippenkaart betalen?
Begrijp ik, maar bijv de metro in a'dam; daar kom je niet in zonder chipkaart. Maar niet overal moet je langs een poortje, op stations voor de trein bijv. Daar kun je dus een chip-abbo hebben en niet chippen, volgens de vrouw in kwestie was dat geen probleem.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is nu nog niet verplicht he, behalve bij RET en GVB
Bij NS kan je nog steeds zonder chipkaart reizen en dan hoef je met abbo niet in te checken
Hier in Ridderkerk hoeft dat ook niet in Qbuzz
De NS gaat ook boetes geven, volgens iemand eerder hier.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:29 schreef Tokus het volgende:
de NS had wel al aangegeven niet moeilijk te doen als je een abo hebt en niet incheckt (mits je natuurlijk op het juiste traject zit als je gecontroleerd wordt).
de RET daarentegen geeft je gelijk een boete, want die verdenken je er gelijk van dat je naar Spijkenisse rijdt terwijl je abo maar tot Wilhelminaplein gaat.
Dan ben je dus verkeerd voorgelicht, als ik jou was zou ik teruggaan en de vrouw confronteren met de diverse OV bedrijven sites en een klacht sturen naar de betreffende vervoerder, dat het zo wel heel verwarrend is als hun eigen mensen verkeerde info geven. Wat mij ook veel is overkomen hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar bijv de metro in a'dam; daar kom je niet in zonder chipkaart. Maar niet overal moet je langs een poortje, op stations voor de trein bijv. Daar kun je dus een chip-abbo hebben en niet chippen, volgens de vrouw in kwestie was dat geen probleem.
Maar het meest belachelijkste vind ik nog wel dat studenten (door de week gratis reizen) ook moeten chippen, maakt het uit als je niet doet? Volgens haar niet, maar volgens mij wel (iemand?) maar wanneer de student vergeet uit te checken verdwijnt er wel geld van zijn of haar rekening!!! Zelfs met een abbonement kan je het niet veroorloven het te vergeten!
Ik zei het al tegen haar zelf, dat ze het weinig nut heeft een informatiepunt te bezetten maar het zelf niet te weten, volgens haar wist niemand het precies..quote:Op woensdag 9 december 2009 23:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan ben je dus verkeerd voorgelicht, als ik jou was zou ik teruggaan en de vrouw confronteren met de diverse OV bedrijven sites en een klacht sturen naar de betreffende vervoerder, dat het zo wel heel verwarrend is als hun eigen mensen verkeerde info geven. Wat mij ook veel is overkomen hoor.
Let wel NU is het nog niet verplicht bij NS
Verder heb je natuurlijk gelijk, je loopt veel risico's, ook als je uitcheckt maar de apparatuur werkt niet goed bv
Volgens mij is het basisidee van de OV-chipkaart dat daardoor beter na te gaan is hoeveel passagiers er op een bepaald traject reizen etc. Daardoor kunnen de opbrengsten beter tussen de diverse OV-bedrijven verdeeld worden. In dat opzicht is het het meest logisch dat iedereen moet inchecken. Juist met een abonnement is het dan logisch eigenlijk. Men weet anders - behoudens vervoersenquetes - anders helemaal niet hoe die gebruikt worden. (Niet dat ik er blij mee ben ofzo, of überhaupt met die hele OV-chipkaart. Ik zie het nog wel gebeuren dat juist omdat men nu kan zien waar je reist je straks alleen nog maar het traject naar je ouderlijk huis en je onderwijsinstelling gratis mag gebruiken. Ik acht dat zeker in de wat verdere toekomst iig niet ondenkbeeldig)quote:Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar het meest belachelijkste vind ik nog wel dat studenten (door de week gratis reizen) ook moeten chippen, maakt het uit als je niet doet? Volgens haar niet, maar volgens mij wel (iemand?) maar wanneer de student vergeet uit te checken verdwijnt er wel geld van zijn of haar rekening!!! Zelfs met een abbonement kan je het niet veroorloven het te vergeten!
Dan checkt hij gewoon in met korting, moet toch gewoon kunnen?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:59 schreef smvs het volgende:
[..]
Volgens mij is het basisidee van de OV-chipkaart dat daardoor beter na te gaan is hoeveel passagiers er op een bepaald traject reizen etc. Daardoor kunnen de opbrengsten beter tussen de diverse OV-bedrijven verdeeld worden. In dat opzicht is het het meest logisch dat iedereen moet inchecken. Juist met een abonnement is het dan logisch eigenlijk. Men weet anders - behoudens vervoersenquetes - anders helemaal niet hoe die gebruikt worden. (Niet dat ik er blij mee ben ofzo, of überhaupt met die hele OV-chipkaart. Ik zie het nog wel gebeuren dat juist omdat men nu kan zien waar je reist je straks alleen nog maar het traject naar je ouderlijk huis en je onderwijsinstelling gratis mag gebruiken. Ik acht dat zeker in de wat verdere toekomst iig niet ondenkbeeldig)
Nog wat anders, ik ben benieuwd wat er gebeurt als je buiten je gratis periode incheckt. (in het weekend dus als je een week OV hebt) Volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling en geldt je chipkaart dan namelijk alleen als kortingskaart om te tonen. Je moet zoals ik hierboven ergens heb gequote namelijk gewoon een papieren kaartje met korting kopen als je in het weekend met de trein wil reizen. Ik ben benieuwd of er saldo van je kaart gehaald wordt als je in het weekend gewoon incheckt. (Wat dan dus teveel is waarschijnlijk omdat er geen rekening gehouden wordt met korting in theorie)
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan checkt hij gewoon in met korting, moet toch gewoon kunnen?
http://www.studentenreisb(...)hipkaart%20in%202010quote:Afhankelijk van je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement), reis je op bepaalde tijden met korting. Voor het reizen met korting in de trein moet je een papieren kaartje met korting kopen.
Voor het reizen met korting in bus, tram of metro moet je saldo op je Studenten OV-chipkaart laden. Als je op saldo reist, berekenen de poortjes of kaartlezers in de daluren automatisch het juiste kortingstarief.
Let op:
• bij sommige OV-bedrijven reis je in de kortingsuren nog met een roze strippenkaart. In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje;
• het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
Volgens de site van de OV-chipkaart moet je dus een papieren kaartje kopen. Zie mijn post hierboven ergens.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan checkt hij gewoon in met korting, moet toch gewoon kunnen?
Jij vertrouwt de OV chipkaart site ??quote:Op donderdag 10 december 2009 15:17 schreef smvs het volgende:
[..]
Volgens de site van de OV-chipkaart moet je dus een papieren kaartje kopen. Zie mijn post hierboven ergens.
Kan je beter inchecken hahaquote:Op donderdag 10 december 2009 18:16 schreef fs180 het volgende:
Niet, volgend jaar kun je wel kaartjes voor de trein blijven kopen, wel vreemd dat je niet met korting met je chipkaart kan..
edit:
• het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.![]()
Alleen papier in de trein dus.
Je moet kiezen: door de weeks gratis reizen of in het weekend gratis reizen. Buiten die tijden moet je betalen, maar krijg je wel kortingquote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef alors het volgende:
Wat is trouwens het nut van de studenten ov chipkaart behalve dat je er poortjes mee open en dicht kunt doen? Je mag onbeperkt reizen, dus uitchecken is toch ook niet nodig? Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef alors het volgende:
Wat is trouwens het nut van de studenten ov chipkaart behalve dat je er poortjes mee open en dicht kunt doen? Je mag onbeperkt reizen, dus uitchecken is toch ook niet nodig? Of zie ik iets over het hoofd?
Ja okay, maar als je een weekkaart hebt en je checkt doordeweeks nergens uit, dan maakt dat geen fuck uit, behalve dat niet geregistreerd wordt waar en wanneer je uitstapt.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet kiezen: door de weeks gratis reizen of in het weekend gratis reizen. Buiten die tijden moet je betalen, maar krijg je wel korting
Ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:15 schreef alors het volgende:
[..]
Ja okay, maar als je een weekkaart hebt en je checkt doordeweeks nergens uit, dan maakt dat geen fuck uit, behalve dat niet geregistreerd wordt waar en wanneer je uitstapt.
En hoe werkt dat als je in het weekend daarmee wil reizen? Moet je er dan geld opzetten ofzo?
Ja dan moet je er geld op zetten. Net zoals je nu een strippenkaart moet kopen. Ik snap niet precies waarom dat een ":')" waard is.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:15 schreef alors het volgende:
[..]
Ja okay, maar als je een weekkaart hebt en je checkt doordeweeks nergens uit, dan maakt dat geen fuck uit, behalve dat niet geregistreerd wordt waar en wanneer je uitstapt.
En hoe werkt dat als je in het weekend daarmee wil reizen? Moet je er dan geld opzetten ofzo?
Anders kan de staat niet controleren waar je bent geweestquote:Op donderdag 10 december 2009 21:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja dan moet je er geld op zetten. Net zoals je nu een strippenkaart moet kopen. Ik snap niet precies waarom dat een ":')" waard is.
In en uit moeten checken terwijl je vrij mag reizen is inderdaad belachelijk.
Uitchecken is wel nodig, anders wordt de kaart geblokkeerd na een aantal keerquote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef alors het volgende:
wtfquote:Op donderdag 10 december 2009 21:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uitchecken is wel nodig, anders wordt de kaart geblokkeerd na een aantal keer
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:41 schreef alors het volgende:
[..]
wtfjezus christus, wat is dit nou voor doms? Je zou bijna denken dat je graag willen weten waar je wanneer bent...
Dat komt hierdoor:quote:Op woensdag 16 december 2009 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Maar dat ging niet, want toen kwam er wel "u bent al uitgecheckt".
Ja dat weet ik, daarom wilde ik dus weer inchecken.
bronquote:U hoeft niet bang te zijn dat u per ongeluk twee keer incheckt of uitcheckt. Als u in- of uitcheckt kunt u drie minuten lang niet opnieuw in- of uitchecken.
In theorie kun je volgens mij max. zo'n 12 euro rood staan.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef duikkie het volgende:
1) hoeveel mag je met je persoonlijke kaart in het rood staan negatief dus !!!
Nee.quote:2) mag ik meereizen met mijn eigen persoonlijke ov-chip kaart ???
Onbeperkt(?)quote:3) nog maar een uitcheck vraag, hoeveel keer mag ik inchecken zonder uit te checken ?? voordat mijn kaart geblokeerd wordt
Ja, tenzij je al bij een andere vervoerder bent ingecheckt.quote:4) kan je bij vergeten uit te checken dat alsnog doen ???
Ja, maar dan heb je geen geldige bewijs om bij je beginpunt te komen.quote:5) kan je bij vergeten uit te checken dat doen bij je beginpunt
Laatste tien reizen worden bijgehouden.quote:6) om het gedonder van dat ze kunnen zien wat je reisverleden is dacht ik aan het volgende
natuurlijk is het voor mij makkelijk om bij het begin punt te komen , ik heb namelijk 3 persoonlijke kaartenquote:Op woensdag 16 december 2009 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
In theorie kun je volgens mij max. zo'n 12 euro rood staan.
[..]
Nee.
[..]
Onbeperkt(?)
[..]
Ja, tenzij je al bij een andere vervoerder bent ingecheckt.
[..]
Ja, maar dan heb je geen geldige bewijs om bij je beginpunt te komen.
[..]
Laatste tien reizen worden bijgehouden.
Begrijp 'm wel, de eerste reis heb je dan nooit betaald.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:00 schreef duikkie het volgende:
reis de volgende dag om 06:00 met de andere kaart terug naar beginpunt , check alleen met vergeten kaart uit![]()
dan doe ik toch niet zonder bewijs reizen of wel dan ???
dat heb je nou als je bezuinigd op poortjesquote:Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Begrijp 'm wel, de eerste reis heb je dan nooit betaald.
Dit soort creatieve reizen stonden o.a. in de NRC
klein foutje maak je , het kost mij wel 10 euro hoor, alleen geen 13.20quote:Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Begrijp 'm wel, de eerste reis heb je dan nooit betaald.
Dit soort creatieve reizen stonden o.a. in de NRC
waarom eigenlijk nee op vraag 2 ??? ik mag nu toch ook 2 personen op mijn voordelen uren geval meenemen, als ik gewoon op alle twee 10 euro heb staan , en 1 gebruik voor mezelf en 1 voor een mee reizend persoon, waarom zou mijn meereizer eerst een anonieme kaart moeten kopen ???quote:Op woensdag 16 december 2009 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Nee.
[..]
Onbeperkt(?)
[..]
Ja, tenzij je al bij een andere vervoerder bent ingecheckt.
[..]
Ja, maar dan heb je geen geldige bewijs om bij je beginpunt te komen.
[..]
Laatste tien reizen worden bijgehouden.
ik hoop het nog van wel, ben ik eindelijk van dat gezeur af , als zo'n controleur weer iemand vangt op verlopen voordelenuren kaart. op een ov-chip kaart kan je namelijk niet zien waar je uitstapt dusquote:Op woensdag 16 december 2009 14:06 schreef fs180 het volgende:
Ik las dat meereizen niet meer kon, maar hier zei iemand van wel.
Niet onbeperkt, na een aantal keer inchecken zonder uitchecken wordt je kaart geblokkeerdquote:Op woensdag 16 december 2009 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Nee.
[..]
Onbeperkt(?)
[..]
naar servicepuntquote:Op woensdag 16 december 2009 18:25 schreef Tourniquet het volgende:
Ik wilde vandaag het automatisch saldo opwaarderen "ophalen" op een ophaalautomaat, maar deze gaf aan "Ophalen bestelling mislukt". Ja, en nu?
Die zitten hier niet in de buurt naar ik weet. Bij het aanvragen in de webwinkel moest ik ook expliciet aangeven of ik het bij een servicepunt, of bij een ophaalautomaat wilde ophalen. Ik zie de bui alweer hangen dat ze dan bij het servicepunt zeggen "wij kunnen het niet activeren, want u heeft ervoor gekozen om het op een ophaalautomaat op te halen".quote:
Het heet niet voor niets een persoonlijke OV-chipkaart. Het kan niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef duikkie het volgende:
oke omdat hier veel mensen zijn die met ov-chipkaart reizen heb ik wat vragen misschien weten jullie wat meer ik kan het zo even niet vinden.
2) mag ik meereizen met mijn eigen persoonlijke ov-chip kaart ???
weer maar een toelichting, ik heb dus 3 persoonlijke ov-chip kaarten allemaal geactiveerd
![]()
op 1 staat dus mijn voordelenuur geval, maar de ander kan ik dus buiten in de spits gebruiken. stel ik heb daar nog geld opstaan , kan ik dan iemand mee laten reizen, 1 persoonlijke kaart wordt dan anoniem ???
"Een aantal" keer. Er is volgens mij geen hard aantal gegeven.quote:3) nog maar een uitcheck vraag, hoeveel keer mag ik inchecken zonder uit te checken ?? voordat mijn kaart geblokeerd wordt
Ja, maar alleen dezelfde dag. De grens ligt op 04.00 uur ´s nachts geloof ik. Dan worden alle kaarten die voor (ik meen) 0.00 uur zijn ingecheckt automatisch uitgecheckt.quote:4) kan je bij vergeten uit te checken dat alsnog doen ???
Ja, uitchecken op je beginpunt kan. Mits op dezelfde dag. Als de kaart geblokkeerd is kun je er niet meer mee inchecken. Misschien is de kaart wel bruikbaar nog wel bruikbaar als Voordeelurenkaart als je er een los papieren kaartje bij koopt.quote:5) kan je bij vergeten uit te checken dat doen bij je beginpunt, ik heb toch drie kaarten dus een ander kan ik de heenreis toch gebruiken, of wordt bij vergeten uit te checken ook je voordelenuur product geblokeert ??
of misschien reis ik de volgende dag wel in de spits met 1 van de andere kaarten naar beginpunt
kijk die 10 euro ben ik toch kwijt, maar ze hoeven toch niet altijd te weten waar ik vergeetachtig was![]()
10 reizen, dus 10 keer in- en 10 keer uitchecken. Omdat er drie minuten moet zitten tussen in- en uitchecken (om per ongeluk in- of uitchecken te voorkomen) kost je dat minstens een uur. Ik wens je veel plezier.quote:6) om het gedonder van dat ze kunnen zien wat je reisverleden is dacht ik aan het volgende. hoeveel keer moet je in en uitchecken zodat de controleur niet meer kan zien waar je vandaan komt of wat je vorig reis was is dat 10 of 20 keer ???
heb ik ookquote:Op woensdag 16 december 2009 19:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kan nog steeds geen OV-chipkaart account aanmaken omdat "De ingevulde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij de aanvraag van de kaart of het aanvragen van Automatisch opladen zijn opgegeven."
Zou niet weten waarom, maar goed.
De oplossing geven ze zelf:
"Lukt het niet om een account aan te maken? Bel dan Klantenservice OV-chipkaart (¤ 0,10 p.m.). Zij kunnen u hierbij assisteren."
Alleen bestaat die klantenservice wel? Op de hele site geen telefoonnummer te vinden
Edit: ov-chipkaart.nl heb ik het dan over he
edit2: 0900-0980 dus, staat op de pas zelf
punt 2 vindt ik gewoon belachelijk !!! waarom zou iemand eerst een persoonlijke kaart moeten kopen zonder voordelenuren arbo om met mij mee te kunnen reizen , zijn ze zo benieuwd wat elke mens doet dan ??quote:Op woensdag 16 december 2009 23:03 schreef freako het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets een persoonlijke OV-chipkaart. Het kan niet.
http://www.ov-chipkaart.n(...)stbiju/kaartsoorten/
[..]
"Een aantal" keer. Er is volgens mij geen hard aantal gegeven.
[..]
Ja, maar alleen dezelfde dag. De grens ligt op 04.00 uur ´s nachts geloof ik. Dan worden alle kaarten die voor (ik meen) 0.00 uur zijn ingecheckt automatisch uitgecheckt.
[..]
Ja, uitchecken op je beginpunt kan. Mits op dezelfde dag. Als de kaart geblokkeerd is kun je er niet meer mee inchecken. Misschien is de kaart wel bruikbaar nog wel bruikbaar als Voordeelurenkaart als je er een los papieren kaartje bij koopt.
[..]
10 reizen, dus 10 keer in- en 10 keer uitchecken. Omdat er drie minuten moet zitten tussen in- en uitchecken (om per ongeluk in- of uitchecken te voorkomen) kost je dat minstens een uur. Ik wens je veel plezier..
Dat is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Er wordt, bij reizen met de NS, altijd ¤20 afgeschreven en je kunt tot ¤4 rood staan. Bij een saldo van ¤16 kun je dus nog inchecken. Wat er nu gebeurd als je reis duurder is dan dat, geen idee. Ik kan me voorstellen dat op het moment dat je op een station met poortjes uitstapt, je eerst moet bijbetalen voordat je het station uit kunt. Een reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart zal wel een brief thuis krijgen. Maar een anonieme OV-chipkaart? Wellicht wordt die geblokkeerd, en aangezien ze ¤7,50 kosten, moet je reis dus meer dan ¤27,50 kosten om hier profijt van te hebben.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:09 schreef McKillem het volgende:
Wat nou als je verder gaat dan er saldo op je kaart staat?
Uitchecken is geen probleem, inchecken wel (door negatief saldo). Dit is o.a. de reden dat je (meestal) voor een nieuwe kaart moet betalen (soort borg).quote:Op donderdag 17 december 2009 10:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Er wordt, bij reizen met de NS, altijd ¤20 afgeschreven en je kunt tot ¤4 rood staan. Bij een saldo van ¤16 kun je dus nog inchecken. Wat er nu gebeurd als je reis duurder is dan dat, geen idee. Ik kan me voorstellen dat op het moment dat je op een station met poortjes uitstapt, je eerst moet bijbetalen voordat je het station uit kunt. Een reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart zal wel een brief thuis krijgen. Maar een anonieme OV-chipkaart? Wellicht wordt die geblokkeerd, en aangezien ze ¤7,50 kosten, moet je reis dus meer dan ¤27,50 kosten om hier profijt van te hebben.
waar haal je die 4 euro vandaan ??? want ik heb het dus met 3.20 euro , een reis op saldo kan niet duurder zijn dan 13.20 ( huidige tarief) , ik neem aan dat ik niet verplicht wordt alle tarieven op elk traject te kennen.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Er wordt, bij reizen met de NS, altijd ¤20 afgeschreven en je kunt tot ¤4 rood staan. Bij een saldo van ¤16 kun je dus nog inchecken. Wat er nu gebeurd als je reis duurder is dan dat, geen idee. Ik kan me voorstellen dat op het moment dat je op een station met poortjes uitstapt, je eerst moet bijbetalen voordat je het station uit kunt. Een reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart zal wel een brief thuis krijgen. Maar een anonieme OV-chipkaart? Wellicht wordt die geblokkeerd, en aangezien ze ¤7,50 kosten, moet je reis dus meer dan ¤27,50 kosten om hier profijt van te hebben.
Het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft wel een bankvergunning. Dit is mede de reden geweest dat de uitrol langer heeft geduurd omdat de vergunning nog niet was afgegeven.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:18 schreef duikkie het volgende:
trouwens de NS is geen bank !!! dus al dat vooruitbetalen is bankieren met winst oogmerk !!!![]()
Niet helemaal, Trans Link Systems hoeft geen bankvergunning te hebben, maar daar was lange tijd onzekerheid over:quote:Op donderdag 17 december 2009 11:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft wel een bankvergunning. Dit is mede de reden geweest dat de uitrol langer heeft geduurd omdat de vergunning nog niet was afgegeven.
welke bank is dat ???quote:Op donderdag 17 december 2009 11:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft wel een bankvergunning. Dit is mede de reden geweest dat de uitrol langer heeft geduurd omdat de vergunning nog niet was afgegeven.
Heb ik gemist indertijd, bedankt!quote:Op donderdag 17 december 2009 12:03 schreef U het volgende:
[..]
Niet helemaal, Trans Link Systems hoeft geen bankvergunning te hebben, maar daar was lange tijd onzekerheid over:
http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
dus als iemand op de loop gaat met het geld , is er geen waarborg van de overheid dat je al je "SPAARGELD" bij dat bedrijf terug ziet. het begint echt te lijken op PALM INVESTquote:Op donderdag 17 december 2009 12:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb ik gemist indertijd, bedankt!
quote:Op donderdag 17 december 2009 11:30 schreef duikkie het volgende:
even gelijk maar weer een vraag over deze situatie.
mag een controle persoon weten op je anonieme of persoonlijke kaart waar je bent ingestapt ???
kan men eisen dat je uitstapt omdat je reis meer kost dan je 20 euro ??
op antwoord 1 je lijkt wel zo'n controle persoon waar ik het wel eens aan de stook mee had al staat er op het kaartje maastricht dat wil niet zeggen dat ik daar ben ingestapt, bij retour kaartje was dat wel mijn eindbesteming op de terug weg dus !!!quote:Op donderdag 17 december 2009 17:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
1 ja waarom niet ? dat zien ze nu toch ook met een kaartje en/of strippenkaart
2 nee want ze kunnen niet zien waar je naar toe gaat
Bij een trein wordt het zo makkelijk legaal zwart te reizen dat de NS waarschijnlijk over een paar jaar alle stations af gaat sluiten,
Je krijgt die 7,50 niet terug hoor, beetje rare borgquote:Op donderdag 17 december 2009 10:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Uitchecken is geen probleem, inchecken wel (door negatief saldo). Dit is o.a. de reden dat je (meestal) voor een nieuwe kaart moet betalen (soort borg).
Je moet bij de NS aangeven of je 1e of 2e klas wil reizen op die kaart. Dat scheelt in het saldo dat afgeschreven wordt. Bij de RET is dat niet nodig.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:02 schreef macca728 het volgende:
trouwens belachelijk dat ik bij de NS eerst moet aanvragen of ik met saldo MAG reizen.
Waarom kan ik niet met mijn RET saldo reizen bij de NS ???
als ik een kaartje koop via de chipkaartautomaat geef ik dat toch al aanquote:Op donderdag 17 december 2009 23:36 schreef freako het volgende:
[..]
Je moet bij de NS aangeven of je 1e of 2e klas wil reizen op die kaart. Dat scheelt in het saldo dat afgeschreven wordt. Bij de RET is dat niet nodig.
De borg voor een kaart geactiveerd voor de 1e klasse is nu nog gelijk aan die voor de 2e klasse, maar wordt over enige tijd omhoog getrokken naar ¤30 of ¤40 (vol tarief). Voor een kortingskaart zal de borg een euro of 20 worden voor de 1e klasse denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:18 schreef duikkie het volgende:
even aanvulling vol tarief 1e klas is ¤ 37,40 dus -27.50 is 9.90 winst !!!
wel van tevoren deze misdaad plannen , je moet namelijk je anonieme kaart wel eerst op 1 ste klas activeren dan 20 euro erop en dan pas kan je reizen
Kan best dat dat gevraagd wordt. Is ie dan niet meteen geactiveerd?quote:Op donderdag 17 december 2009 23:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
als ik een kaartje koop via de chipkaartautomaat geef ik dat toch al aan
NS SITEquote:Op donderdag 17 december 2009 23:55 schreef freako het volgende:
[..]
Kan best dat dat gevraagd wordt. Is ie dan niet meteen geactiveerd?
Ik heb nooit een OV Chipkaart gekocht moet ik zeggen, en al helemaal niet uit de automaat. Ik heb altijd gebruik gemaakt van mijn Voordeelurenkaart.
De OV Chipkaart bevalt me overigens prima moet ik zeggen. Nog geen problemen mee gehad, zelfs automatisch opladen werkt zonder problemen. Al heb ik dat via het GVB geregeld, niet via NS.
en daarna moet ik nog naar kaartautomaat of servicebalie om het te activeren.quote:Op vrijdag 18 december 2009 00:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
NS SITE
Eerst reizen op saldo aanvragen
Om met een persoonlijke of anonieme OV-chipaart bij NS te kunnen reizen, is het noodzakelijk dat u eerst reizen op saldo op de kaart aanvraagt . Dit is eenmalig en kost niets.
Ik wel, bij Connexxion hing zelfs een bordje op de deur, dat je verplicht was een kaartje te kopen toen de OV chipkaart automaten buiten gebruik waren gesteld wegens teveel fouten.quote:Op vrijdag 18 december 2009 00:24 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik weiger een los kaartje te kopen als het incheck-apparaat het niet doet hoor. Heb ook nooit een chauffeur gehad die daar moeilijk over deed
dus pak je winst !!!!!!!!!!!!!! , zeker met dezer dagen is 1e klas reizen een must !!!quote:Op donderdag 17 december 2009 23:47 schreef freako het volgende:
[..]
De borg voor een kaart geactiveerd voor de 1e klasse is nu nog gelijk aan die voor de 2e klasse, maar wordt over enige tijd omhoog getrokken naar ¤30 of ¤40 (vol tarief). Voor een kortingskaart zal de borg een euro of 20 worden voor de 1e klasse denk ik.
kan zo simpel he, van te voren alle kaarten op 2e klas zetten NS !!!quote:Op vrijdag 18 december 2009 00:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
en daarna moet ik nog naar kaartautomaat of servicebalie om het te activeren.
Echt zo debiel dubbelop weer, hoeveel mensen zullen hier problemen mee hebben denk je ?
Ouderen ? Gehandicapten ? kinderen ?
He Ik zou het veel logischer gevonde hebben als je gewoon een kaartje op dat ov chipkaart kunt opladen, dan kun je tenminste afhankelijk van de drukte een keueze maken of je 1e of 2e klasse wilt rijden. Dit systeem gaat niet van de gebruiker uit.quote:Op vrijdag 18 december 2009 07:59 schreef duikkie het volgende:
[..]
kan zo simpel he, van te voren alle kaarten op 2e klas zetten NS !!!
als iemand dan 1e klas wilt reizen , moet alleen deze mensen hun bestelling ophalen
maar ja logica is NS vreemd
wie weet komt dat nog wel , je kan nu alleen reizen op saldo !!!quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He Ik zou het veel logischer gevonde hebben als je gewoon een kaartje op dat ov chipkaart kunt opladen, dan kun je tenminste afhankelijk van de drukte een keueze maken of je 1e of 2e klasse wilt rijden. Dit systeem gaat niet van de gebruiker uit.
De ov-chipkaart is niet veel te vroeg ingevoerd, maar helaas ontwikkeld vanuit het verkeerde standpunt namelijk hoe kunnen we de reizigers zo goed mogelijk monitoren, ipv hoe wordt het reizen met het OV makkelijker. Ja het is straks misschien wel makkelijker dat je overal in en uit kunt checken, maar je weet totaal niet meer hoeveel iets gaat kosten, en dat vind ik toch wel een heel groot manco aan dit systeem.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:35 schreef duikkie het volgende:
[..]
wie weet komt dat nog wel , je kan nu alleen reizen op saldo !!!
en 1e klas kost meer dan 2e klas dus vandaar dat ze een probleem hadden
ov-chipkaart is een veel te vroeg ingevoerd systeem, maar ja het moest zonodig
de gebruiker mag nu alle fouten eruit halen , voor de bedenkers
wat ook nog een leuk nadeel van het niet weten hoeveel iets kost aan reizen is dat je met negatief dus niet kan inchecken wel logisch, maar het kan zomaar voorkomen dat je bij overstap dus niet verder kunt, moet je eerst weer opladen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ov-chipkaart is niet veel te vroeg ingevoerd, maar helaas ontwikkeld vanuit het verkeerde standpunt namelijk hoe kunnen we de reizigers zo goed mogelijk monitoren, ipv hoe wordt het reizen met het OV makkelijker. Ja het is straks misschien wel makkelijker dat je overal in en uit kunt checken, maar je weet totaal niet meer hoeveel iets gaat kosten, en dat vind ik toch wel een heel groot manco aan dit systeem.
Verder vind ik het saldo moeten hebben op een kaart voor de NS ook nogal een flink slado, ipv dat je nog gewone kaartjes kan kopen. Het saldo voor bussen en trams valt wel mee.
Goh, hoe onverwacht...quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He Ik zou het veel logischer gevonde hebben als je gewoon een kaartje op dat ov chipkaart kunt opladen, dan kun je tenminste afhankelijk van de drukte een keueze maken of je 1e of 2e klasse wilt rijden. Dit systeem gaat niet van de gebruiker uit.
kan ik niet zienquote:Op woensdag 23 december 2009 10:07 schreef Aether het volgende:
Gevonden op tweakers. Iemand al vaker meegemaakt (zie foto's):
http://gathering.tweakers(...)ge/33149151#33149151
http://gathering.tweakers(...)ge/33150955#33150955
Blijkbaar afgeschermd forum.quote:
Misschien wel (bijna) identieke software zoals gebruikt in Parijse metroquote:Op woensdag 23 december 2009 11:35 schreef Basp1 het volgende:
Dat er franse software voor de ov-chip draait. Zou de software ontwikkeling in frankrijk goedkoper geweest zijn?
nee dat kan niet, daar werkt het wel hahaquote:Op woensdag 23 december 2009 11:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Blijkbaar afgeschermd forum.
[..]
Misschien wel (bijna) identieke software zoals gebruikt in Parijse metro
Kan iemand mij vertellen wat nu de fucking meerwaarde is van zo'n chipding als je met een studenten-ovchipkaart ook nog een los kaartje moet kopen in de kortingsuren.quote:Wat moet ik bij controle tonen?
In je vrij-reizenperiode is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende. Reis je in de kortingsuren met bus/tram/metro in een OV-chipkaartgebied, dan is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende (mits er voldoende saldo op staat natuurlijk). Reis je met korting in de trein, dan heb je ook een papieren kortingskaartje nodig. In bus/tram/metrogebieden waar de chipkaart nog niet is ingevoerd, toon je ook je roze strippenkaart.
joh een kapotte automaat ? dan ben je de eerste die dat meemaakt hahaquote:Op maandag 28 december 2009 07:58 schreef Winner_Taco het volgende:
Mijn (ING) pas doet het niet bij al die automaten . Met muntgeld betalen kan 9/10 keer niet dus daar sta je dan.
Dacht dat het aan mijn pas lag , maar bij een andere machine lukt het vaak wel in één keer
Automaat zelf werkte prima alleen met de pin is brak , bijdehand.quote:Op maandag 28 december 2009 08:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
joh een kapotte automaat ? dan ben je de eerste die dat meemaakt haha
Uiterlijk januari 2011 kun je ook bij de NS met saldo (en korting) reizen op een OV-chipkaart.quote:Op maandag 28 december 2009 07:56 schreef JH87 het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wat nu de fucking meerwaarde is van zo'n chipding als je met een studenten-ovchipkaart ook nog een los kaartje moet kopen in de kortingsuren.
De bron is trouwens gewoon de FAQ op http://www.studentenov-chipkaart.nl.
Dat heeft te maken met de automaten van de NS die te nauwkleurig afgesteld zijn. Vraag bij de postbank maar een nieuwe kaart aan, kost je maar 7.50quote:Op maandag 28 december 2009 07:58 schreef Winner_Taco het volgende:
Mijn (ING) pas doet het niet bij al die automaten . Met muntgeld betalen kan 9/10 keer niet dus daar sta je dan.
Dacht dat het aan mijn pas lag , maar bij een andere machine lukt het vaak wel in één keer
Ook met de anonieme kaart? En is ie dan nog wel zo anoniem? Neem aan dat je rekening nr er dan aan gekoppeld zit.quote:Op maandag 28 december 2009 18:42 schreef Steve het volgende:
Je kunt ook automatisch opwaarderen, dan staat er altijd genoeg op.
Nee, alleen bij een persoonlijke chipkaart.quote:Op maandag 28 december 2009 18:43 schreef xFriendx het volgende:
Ook met de anonieme kaart? En is ie dan nog wel zo anoniem? Neem aan dat je rekening nr er dan aan gekoppeld zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |