abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75719331
Wat nou als je verder gaat dan er saldo op je kaart staat?
pi_75720492
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:09 schreef McKillem het volgende:
Wat nou als je verder gaat dan er saldo op je kaart staat?
Dat is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Er wordt, bij reizen met de NS, altijd ¤20 afgeschreven en je kunt tot ¤4 rood staan. Bij een saldo van ¤16 kun je dus nog inchecken. Wat er nu gebeurd als je reis duurder is dan dat, geen idee. Ik kan me voorstellen dat op het moment dat je op een station met poortjes uitstapt, je eerst moet bijbetalen voordat je het station uit kunt. Een reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart zal wel een brief thuis krijgen. Maar een anonieme OV-chipkaart? Wellicht wordt die geblokkeerd, en aangezien ze ¤7,50 kosten, moet je reis dus meer dan ¤27,50 kosten om hier profijt van te hebben.
pi_75721151
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:41 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Er wordt, bij reizen met de NS, altijd ¤20 afgeschreven en je kunt tot ¤4 rood staan. Bij een saldo van ¤16 kun je dus nog inchecken. Wat er nu gebeurd als je reis duurder is dan dat, geen idee. Ik kan me voorstellen dat op het moment dat je op een station met poortjes uitstapt, je eerst moet bijbetalen voordat je het station uit kunt. Een reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart zal wel een brief thuis krijgen. Maar een anonieme OV-chipkaart? Wellicht wordt die geblokkeerd, en aangezien ze ¤7,50 kosten, moet je reis dus meer dan ¤27,50 kosten om hier profijt van te hebben.
Uitchecken is geen probleem, inchecken wel (door negatief saldo). Dit is o.a. de reden dat je (meestal) voor een nieuwe kaart moet betalen (soort borg).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_75721904
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:41 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Er wordt, bij reizen met de NS, altijd ¤20 afgeschreven en je kunt tot ¤4 rood staan. Bij een saldo van ¤16 kun je dus nog inchecken. Wat er nu gebeurd als je reis duurder is dan dat, geen idee. Ik kan me voorstellen dat op het moment dat je op een station met poortjes uitstapt, je eerst moet bijbetalen voordat je het station uit kunt. Een reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart zal wel een brief thuis krijgen. Maar een anonieme OV-chipkaart? Wellicht wordt die geblokkeerd, en aangezien ze ¤7,50 kosten, moet je reis dus meer dan ¤27,50 kosten om hier profijt van te hebben.
waar haal je die 4 euro vandaan ??? want ik heb het dus met 3.20 euro , een reis op saldo kan niet duurder zijn dan 13.20 ( huidige tarief) , ik neem aan dat ik niet verplicht wordt alle tarieven op elk traject te kennen.
dus negatief saldo zal heus wel mogen, trouwens de NS is geen bank !!! dus al dat vooruitbetalen is bankieren met winst oogmerk !!!

het probleem is opgelost omdat je niet met negatief saldo mag inchecken, dus om weer met te kunnen reizen moet je toch je saldo weer op +10 krijgen

voor anoniem is het 20 euro + 7.50 kaart , je kan niet meer reizen dan 22 euro op saldo.

dit alles wel berekend op 2 klas. ga je eerste klas reizen maak je wel winst
dus wordt het volgens mij heel druk in de 1 klas

even aanvulling vol tarief 1e klas is ¤ 37,40 dus -27.50 is 9.90 winst !!!
wel van tevoren deze misdaad plannen , je moet namelijk je anonieme kaart wel eerst op 1 ste klas activeren dan 20 euro erop en dan pas kan je reizen

[ Bericht 3% gewijzigd door duikkie op 17-12-2009 11:26:00 ]
pi_75722402
even gelijk maar weer een vraag over deze situatie.

mag een controle persoon weten op je anonieme of persoonlijke kaart waar je bent ingestapt ???

kan men eisen dat je uitstapt omdat je reis meer kost dan je 20 euro ??
pi_75723472
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:18 schreef duikkie het volgende:
trouwens de NS is geen bank !!! dus al dat vooruitbetalen is bankieren met winst oogmerk !!!
Het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft wel een bankvergunning. Dit is mede de reden geweest dat de uitrol langer heeft geduurd omdat de vergunning nog niet was afgegeven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:03:29 #157
52034 U
bevindt zich hier
pi_75723731
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft wel een bankvergunning. Dit is mede de reden geweest dat de uitrol langer heeft geduurd omdat de vergunning nog niet was afgegeven.
Niet helemaal, Trans Link Systems hoeft geen bankvergunning te hebben, maar daar was lange tijd onzekerheid over:
http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
Wat zegt U?
pi_75723802
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Het bedrijf achter de OV-chipkaart heeft wel een bankvergunning. Dit is mede de reden geweest dat de uitrol langer heeft geduurd omdat de vergunning nog niet was afgegeven.
welke bank is dat ???

en is een oproep om allemaal tot negatief reizen saldo , het eind van deze bank, soort lakerman effect ??
worden er winstuitkeringen gedaan aan top mensen, omdat ze van iedereen die reist gemiddeld geld van te voren hebben gehad ??? ( palm invest praktijken )

kortom het lijkt mij verstandig nooit meer dan 10 euro of 20 bij anonieme kaart te laden.

nu koop je toch ook telkens een kaartje voor je gaat reizen, waarom zou dat nu anders moeten, met als kans dat je kaart gestolen , verliest of afgepikt wordt door de controleur ( mij eens overkomen)
pi_75724018
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:03 schreef U het volgende:

[..]

Niet helemaal, Trans Link Systems hoeft geen bankvergunning te hebben, maar daar was lange tijd onzekerheid over:
http://www.nu.nl/economie(...)r-met-chipkaart.html
Heb ik gemist indertijd, bedankt!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_75727558
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:11 schreef Aether het volgende:

[..]

Heb ik gemist indertijd, bedankt!
dus als iemand op de loop gaat met het geld , is er geen waarborg van de overheid dat je al je "SPAARGELD" bij dat bedrijf terug ziet. het begint echt te lijken op PALM INVEST
pi_75736521
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:30 schreef duikkie het volgende:
even gelijk maar weer een vraag over deze situatie.

mag een controle persoon weten op je anonieme of persoonlijke kaart waar je bent ingestapt ???

kan men eisen dat je uitstapt omdat je reis meer kost dan je 20 euro ??

1 ja waarom niet ? dat zien ze nu toch ook met een kaartje en/of strippenkaart

2 nee want ze kunnen niet zien waar je naar toe gaat

Bij een trein wordt het zo makkelijk legaal zwart te reizen dat de NS waarschijnlijk over een paar jaar alle stations af gaat sluiten,
pi_75742849
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

1 ja waarom niet ? dat zien ze nu toch ook met een kaartje en/of strippenkaart

2 nee want ze kunnen niet zien waar je naar toe gaat

Bij een trein wordt het zo makkelijk legaal zwart te reizen dat de NS waarschijnlijk over een paar jaar alle stations af gaat sluiten,
op antwoord 1 je lijkt wel zo'n controle persoon waar ik het wel eens aan de stook mee had al staat er op het kaartje maastricht dat wil niet zeggen dat ik daar ben ingestapt, bij retour kaartje was dat wel mijn eindbesteming op de terug weg dus !!!

zo ook met de ov-chipkaart als ik even op een tussen station iets ga kopen ga ik niet uit en inklokken hoor
dus ik stap bij beginstation in in de ochtend en klok pas uit ergens in de avond, wat ik allemaal tussendoor doet gaat NS geen flikker aan !!!
pi_75744933
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:57 schreef Aether het volgende:

[..]

Uitchecken is geen probleem, inchecken wel (door negatief saldo). Dit is o.a. de reden dat je (meestal) voor een nieuwe kaart moet betalen (soort borg).
Je krijgt die 7,50 niet terug hoor, beetje rare borg
pi_75745059
trouwens belachelijk dat ik bij de NS eerst moet aanvragen of ik met saldo MAG reizen.

Waarom kan ik niet met mijn RET saldo reizen bij de NS ???
  donderdag 17 december 2009 @ 23:36:49 #165
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75751363
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:02 schreef macca728 het volgende:
trouwens belachelijk dat ik bij de NS eerst moet aanvragen of ik met saldo MAG reizen.

Waarom kan ik niet met mijn RET saldo reizen bij de NS ???
Je moet bij de NS aangeven of je 1e of 2e klas wil reizen op die kaart. Dat scheelt in het saldo dat afgeschreven wordt. Bij de RET is dat niet nodig.
pi_75751518
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:36 schreef freako het volgende:

[..]

Je moet bij de NS aangeven of je 1e of 2e klas wil reizen op die kaart. Dat scheelt in het saldo dat afgeschreven wordt. Bij de RET is dat niet nodig.
als ik een kaartje koop via de chipkaartautomaat geef ik dat toch al aan
  donderdag 17 december 2009 @ 23:47:54 #167
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75751731
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:18 schreef duikkie het volgende:

even aanvulling vol tarief 1e klas is ¤ 37,40 dus -27.50 is 9.90 winst !!!
wel van tevoren deze misdaad plannen , je moet namelijk je anonieme kaart wel eerst op 1 ste klas activeren dan 20 euro erop en dan pas kan je reizen
De borg voor een kaart geactiveerd voor de 1e klasse is nu nog gelijk aan die voor de 2e klasse, maar wordt over enige tijd omhoog getrokken naar ¤30 of ¤40 (vol tarief). Voor een kortingskaart zal de borg een euro of 20 worden voor de 1e klasse denk ik.
  donderdag 17 december 2009 @ 23:55:22 #168
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75751994
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

als ik een kaartje koop via de chipkaartautomaat geef ik dat toch al aan
Kan best dat dat gevraagd wordt. Is ie dan niet meteen geactiveerd?

Ik heb nooit een OV Chipkaart gekocht moet ik zeggen, en al helemaal niet uit de automaat. Ik heb altijd gebruik gemaakt van mijn Voordeelurenkaart.

De OV Chipkaart bevalt me overigens prima moet ik zeggen. Nog geen problemen mee gehad, zelfs automatisch opladen werkt zonder problemen. Al heb ik dat via het GVB geregeld, niet via NS.
pi_75752472
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:55 schreef freako het volgende:

[..]

Kan best dat dat gevraagd wordt. Is ie dan niet meteen geactiveerd?

Ik heb nooit een OV Chipkaart gekocht moet ik zeggen, en al helemaal niet uit de automaat. Ik heb altijd gebruik gemaakt van mijn Voordeelurenkaart.

De OV Chipkaart bevalt me overigens prima moet ik zeggen. Nog geen problemen mee gehad, zelfs automatisch opladen werkt zonder problemen. Al heb ik dat via het GVB geregeld, niet via NS.
NS SITE

Eerst reizen op saldo aanvragen

Om met een persoonlijke of anonieme OV-chipaart bij NS te kunnen reizen, is het noodzakelijk dat u eerst reizen op saldo op de kaart aanvraagt . Dit is eenmalig en kost niets.
pi_75752563
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

NS SITE

Eerst reizen op saldo aanvragen

Om met een persoonlijke of anonieme OV-chipaart bij NS te kunnen reizen, is het noodzakelijk dat u eerst reizen op saldo op de kaart aanvraagt . Dit is eenmalig en kost niets.
en daarna moet ik nog naar kaartautomaat of servicebalie om het te activeren.
Echt zo debiel dubbelop weer, hoeveel mensen zullen hier problemen mee hebben denk je ?
Ouderen ? Gehandicapten ? kinderen ?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 december 2009 @ 00:21:22 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75752771
ook zoiets, kaart opgeladen, op aanraden van degene van de infobalie bij t gvu geen nieuwe buskaart meer gekocht, was beter om over te gaan op de ovchipkaart.
wil de bus in vanmiddag, sorry mevrouw, ding is kapot, u moet een kaartje in de bus kopen
op volgende bus gewacht, idem
ze verplichten je gewoon om dan tegen t dure tarief te gaan reizen.
hoe gaat dat strax? als de strippenkaart afgevoerd is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75752845
Ik weiger een los kaartje te kopen als het incheck-apparaat het niet doet hoor. Heb ook nooit een chauffeur gehad die daar moeilijk over deed
pi_75753062
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:24 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik weiger een los kaartje te kopen als het incheck-apparaat het niet doet hoor. Heb ook nooit een chauffeur gehad die daar moeilijk over deed
Ik wel, bij Connexxion hing zelfs een bordje op de deur, dat je verplicht was een kaartje te kopen toen de OV chipkaart automaten buiten gebruik waren gesteld wegens teveel fouten.

Na klachten daarover (veel mensen hadden al een chipkaartabonnement) werd het toch toegestaan
pi_75753378
Wat vreemd. Hier bij Connexxion in de regio Amsterdam doen die apparaten het zeker een kwart van de tijd niet en heb nooit een kaartje hoeven kopen. Zou toch ook te gek voor woorden zijn
pi_75756758
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:47 schreef freako het volgende:

[..]

De borg voor een kaart geactiveerd voor de 1e klasse is nu nog gelijk aan die voor de 2e klasse, maar wordt over enige tijd omhoog getrokken naar ¤30 of ¤40 (vol tarief). Voor een kortingskaart zal de borg een euro of 20 worden voor de 1e klasse denk ik.
dus pak je winst !!!!!!!!!!!!!! , zeker met dezer dagen is 1e klas reizen een must !!!
domme fout van NS weer
pi_75756770
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

en daarna moet ik nog naar kaartautomaat of servicebalie om het te activeren.
Echt zo debiel dubbelop weer, hoeveel mensen zullen hier problemen mee hebben denk je ?
Ouderen ? Gehandicapten ? kinderen ?
kan zo simpel he, van te voren alle kaarten op 2e klas zetten NS !!!
als iemand dan 1e klas wilt reizen , moet alleen deze mensen hun bestelling ophalen

maar ja logica is NS vreemd
pi_75757150
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 07:59 schreef duikkie het volgende:

[..]

kan zo simpel he, van te voren alle kaarten op 2e klas zetten NS !!!
als iemand dan 1e klas wilt reizen , moet alleen deze mensen hun bestelling ophalen

maar ja logica is NS vreemd
He Ik zou het veel logischer gevonde hebben als je gewoon een kaartje op dat ov chipkaart kunt opladen, dan kun je tenminste afhankelijk van de drukte een keueze maken of je 1e of 2e klasse wilt rijden. Dit systeem gaat niet van de gebruiker uit.
pi_75757191
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He Ik zou het veel logischer gevonde hebben als je gewoon een kaartje op dat ov chipkaart kunt opladen, dan kun je tenminste afhankelijk van de drukte een keueze maken of je 1e of 2e klasse wilt rijden. Dit systeem gaat niet van de gebruiker uit.
wie weet komt dat nog wel , je kan nu alleen reizen op saldo !!!
en 1e klas kost meer dan 2e klas dus vandaar dat ze een probleem hadden

ov-chipkaart is een veel te vroeg ingevoerd systeem, maar ja het moest zonodig
de gebruiker mag nu alle fouten eruit halen , voor de bedenkers
pi_75757243
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:35 schreef duikkie het volgende:

[..]

wie weet komt dat nog wel , je kan nu alleen reizen op saldo !!!
en 1e klas kost meer dan 2e klas dus vandaar dat ze een probleem hadden

ov-chipkaart is een veel te vroeg ingevoerd systeem, maar ja het moest zonodig
de gebruiker mag nu alle fouten eruit halen , voor de bedenkers
De ov-chipkaart is niet veel te vroeg ingevoerd, maar helaas ontwikkeld vanuit het verkeerde standpunt namelijk hoe kunnen we de reizigers zo goed mogelijk monitoren, ipv hoe wordt het reizen met het OV makkelijker. Ja het is straks misschien wel makkelijker dat je overal in en uit kunt checken, maar je weet totaal niet meer hoeveel iets gaat kosten, en dat vind ik toch wel een heel groot manco aan dit systeem.

Verder vind ik het saldo moeten hebben op een kaart voor de NS ook nogal een flink slado, ipv dat je nog gewone kaartjes kan kopen. Het saldo voor bussen en trams valt wel mee.
pi_75758322
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De ov-chipkaart is niet veel te vroeg ingevoerd, maar helaas ontwikkeld vanuit het verkeerde standpunt namelijk hoe kunnen we de reizigers zo goed mogelijk monitoren, ipv hoe wordt het reizen met het OV makkelijker. Ja het is straks misschien wel makkelijker dat je overal in en uit kunt checken, maar je weet totaal niet meer hoeveel iets gaat kosten, en dat vind ik toch wel een heel groot manco aan dit systeem.

Verder vind ik het saldo moeten hebben op een kaart voor de NS ook nogal een flink slado, ipv dat je nog gewone kaartjes kan kopen. Het saldo voor bussen en trams valt wel mee.
wat ook nog een leuk nadeel van het niet weten hoeveel iets kost aan reizen is dat je met negatief dus niet kan inchecken wel logisch, maar het kan zomaar voorkomen dat je bij overstap dus niet verder kunt, moet je eerst weer opladen.
het saldo moet bij ns zo hoog zijn omdat je van zuid naar noord zoal 13.20 kwijt ben, en zonder korting 22 euro, er zijn er maar weinig die zover reizen als ik maar ik heb geen last als ik vergeet uit te checken,kost mij nooit teveel geld. maar vriendelijk voor de meerderheid is er niet want reis je kort 1.60 euro ofzo moet je altijd meer dan 15 euro op je kaart hebben, als je niet wilt opladen voor terugreis.

ik heb wel een oplossing , maar die ga ik niet aan NS gegeven , is namelijk voor mij nadelig. maar voor vele een verlichting. laat ze het zelf maar ontdekken.

heel het idee van ov-chip is niet waar te maken, het zou gemakkelijker zijn, nou dat weten we wel beter. het zou zwart rijden tegen gaan, zonder poortjes natuurlijk onzin. verder is elk electronisch systeem gevoelig. wat te doen bij uitval of zoals gisteren zit je daar op utrecht vast en je wilt naar huis. nou dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan uitchecken als je ooit nog bent aangekomen , maar systeem trekt mooi 10 euro eraf

kortom laat het ouwe systeem maar eeuwig naast het nieuwe werken als backup !!!!
1 grootte storing in het systeem en de winst loopt binnen bij de NS, met het automatisch afschrijfsysteem en dus ook niet een prikkel om het te verbeteren. want de meeste mensen vinden het zo gedoe om geld terug te vragen. en onder de 2.50 euro doen ze het niet eens.

wat denk je dat de controleur zegt als jij zegt onder de 2.50 euro betaal ik mijn rit niet , krijg je ruzie mee , maar andersom doen ze het met alle gemak !!!!
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:12:57 #181
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_75765889
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He Ik zou het veel logischer gevonde hebben als je gewoon een kaartje op dat ov chipkaart kunt opladen, dan kun je tenminste afhankelijk van de drukte een keueze maken of je 1e of 2e klasse wilt rijden. Dit systeem gaat niet van de gebruiker uit.
Goh, hoe onverwacht...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_75959343
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_75961628
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:07 schreef Aether het volgende:
Gevonden op tweakers. Iemand al vaker meegemaakt (zie foto's):

http://gathering.tweakers(...)ge/33149151#33149151

http://gathering.tweakers(...)ge/33150955#33150955
kan ik niet zien
pi_75961665
wel leuk die vertragingen, hoeveel zouden vergeten zijn uit te checken toen hun trein niet meer kwam ?
pi_75961959


pi_75962491
Dat er franse software voor de ov-chip draait. Zou de software ontwikkeling in frankrijk goedkoper geweest zijn?
pi_75963163
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan ik niet zien
Blijkbaar afgeschermd forum.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:35 schreef Basp1 het volgende:
Dat er franse software voor de ov-chip draait. Zou de software ontwikkeling in frankrijk goedkoper geweest zijn?
Misschien wel (bijna) identieke software zoals gebruikt in Parijse metro
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_75964340
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:53 schreef Aether het volgende:

[..]

Blijkbaar afgeschermd forum.
[..]

Misschien wel (bijna) identieke software zoals gebruikt in Parijse metro
nee dat kan niet, daar werkt het wel haha

en in metro hoef je niet uit te checken
pi_76130399
vandaag weer een groot arikel in het ADover de geldigheid van de OV chipkaart.

Zon 80000 anonieme kaarthouders lopen de komende periode het risico voor een dicht metropoortje te staan omdat hun kaart verloopt.

Erg handig ook, op de meeste kaarten staat geen geldigheidsdatum, dus hoe kan je het zien ?

Alleen en jaarabonnement is gratis over te zetten, de rest kost 2,50 en het saldo onder de 5 euro ben je kwijt.

Nog iets waarmee OV bedrijven vette winnst gaan maken. Ze raden je aan om je kaart leeg te reizen, maar met automatisch opwaarderen kan dat niet eens. Iets waar veel reizigers zich absoluut niet bewust van zijn.
pi_76130463
quote:
Wat moet ik bij controle tonen?

In je vrij-reizenperiode is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende. Reis je in de kortingsuren met bus/tram/metro in een OV-chipkaartgebied, dan is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende (mits er voldoende saldo op staat natuurlijk). Reis je met korting in de trein, dan heb je ook een papieren kortingskaartje nodig. In bus/tram/metrogebieden waar de chipkaart nog niet is ingevoerd, toon je ook je roze strippenkaart.
Kan iemand mij vertellen wat nu de fucking meerwaarde is van zo'n chipding als je met een studenten-ovchipkaart ook nog een los kaartje moet kopen in de kortingsuren.

De bron is trouwens gewoon de FAQ op http://www.studentenov-chipkaart.nl.
Don't think twice, it's all right.
pi_76130470
Mijn (ING) pas doet het niet bij al die automaten . Met muntgeld betalen kan 9/10 keer niet dus daar sta je dan.
Dacht dat het aan mijn pas lag , maar bij een andere machine lukt het vaak wel in één keer
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76130498
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:58 schreef Winner_Taco het volgende:
Mijn (ING) pas doet het niet bij al die automaten . Met muntgeld betalen kan 9/10 keer niet dus daar sta je dan.
Dacht dat het aan mijn pas lag , maar bij een andere machine lukt het vaak wel in één keer
joh een kapotte automaat ? dan ben je de eerste die dat meemaakt haha
pi_76130522
quote:
Op maandag 28 december 2009 08:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

joh een kapotte automaat ? dan ben je de eerste die dat meemaakt haha
Automaat zelf werkte prima alleen met de pin is brak , bijdehand.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76131074
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:56 schreef JH87 het volgende:

[..]

Kan iemand mij vertellen wat nu de fucking meerwaarde is van zo'n chipding als je met een studenten-ovchipkaart ook nog een los kaartje moet kopen in de kortingsuren.

De bron is trouwens gewoon de FAQ op http://www.studentenov-chipkaart.nl.
Uiterlijk januari 2011 kun je ook bij de NS met saldo (en korting) reizen op een OV-chipkaart.
pi_76131116
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:58 schreef Winner_Taco het volgende:
Mijn (ING) pas doet het niet bij al die automaten . Met muntgeld betalen kan 9/10 keer niet dus daar sta je dan.
Dacht dat het aan mijn pas lag , maar bij een andere machine lukt het vaak wel in één keer
Dat heeft te maken met de automaten van de NS die te nauwkleurig afgesteld zijn. Vraag bij de postbank maar een nieuwe kaart aan, kost je maar 7.50 .
pi_76150007
Ik vind dat gedoe met saldo toch wel een flink manco. Ik wil morgen ofzow een ov-chipkaart aanschaffen omdat ik binnenkort voor werk toch veel zal treinen en tramreizen.

Nu moet ik daar dus 20 euro saldo (anoniem) op hebben staan. Een retourtje kost mij nu met de trein zo'n 13-14 euro (ok, retourtjes zijn er niet meer geloof ik, maar op het eind van de dag is dat bedrag toch van je 20 euro af). Ik zal 5 dagen heen moeten. Nu kan ik nog wel kiezen of ik elke dag een kaartje koop of in het weekend vast wat kaartjes vooruit, die ik op de dag zelf pas afstempel. Kost mij ook 14 maal 5 (70 euro), net zoveel als bij die ov kaart.
Echter kan ik maandag 4 kaartjes thuis laten liggen en 1 meenemen om te gebruiken, de rest ligt veilig thuis. Maandagavond doe ik thuis volgende kaartje in mijn portomonnee en kan de volgende dag zo weer naar de trein lopen zonder eerst nog een kaartje te kopen. Wil ik datzelfde gemak hebben met de ov-chip kaart moet ik wel meteen die 70 euro plus 20 saldo, 90 euro er op gooien. Verlies ik die kaart op maandag ben ik meteen al mijn geld kwijt. Of redeneer ik dit nu compleet verkeerd?

Daarnaast moet ik bij die ov-chip kaart er dus wel elke dag voor zorgen dat er 33-34 euro op staat zodat ik niet na mijn heenreis eerst nog weer moet opwaarderen om terug te kunnen, anders checkt ie weer niet in.

Hopelijk zie ik het verkeerd en kan iemand mij geruststellen dat het systeem wel vlotjes en zonder (grote) risico's werkt.
  maandag 28 december 2009 @ 18:42:40 #197
88233 Steve
Still the best.
pi_76150301
Je kunt ook automatisch opwaarderen, dan staat er altijd genoeg op.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_76150319
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:42 schreef Steve het volgende:
Je kunt ook automatisch opwaarderen, dan staat er altijd genoeg op.
Ook met de anonieme kaart? En is ie dan nog wel zo anoniem? Neem aan dat je rekening nr er dan aan gekoppeld zit.
  maandag 28 december 2009 @ 18:45:45 #199
88233 Steve
Still the best.
pi_76150395
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:43 schreef xFriendx het volgende:
Ook met de anonieme kaart? En is ie dan nog wel zo anoniem? Neem aan dat je rekening nr er dan aan gekoppeld zit.
Nee, alleen bij een persoonlijke chipkaart.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 28 december 2009 @ 19:02:28 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_76151046
Hoe lang duurt het voor je transacties online zichtbaar zijn? Moeten ze die dingen met de hand invoeren ofzo? Achterlijk kutsysteem.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')