abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75158364
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:19 schreef IHVK het volgende:
Mensen die beweren dat onderdrukking van minderheden in moslimlanden geen aandacht krijgt moeten de balk in hun oog laten weghalen trouwens.

Onderdrukking van andersgelovigen in moslimlanden vind ik net zo triest en daar zal ik ook hard tegen ageren.

Echter is het teleurstellend dat in het hart van Europa, dat altijd de mond vol van tolerantie heeft en na de WOII vaak ook tolerant was, nu zo een wet doorkomt.
Behalve dan dat moslims niet onderdrukt worden in Europa, zelfs niet in Zwitserland.

Ze mogen nog steeds moslim zijn, mensen mogen nog steeds moslim worden, ze mogen zelfs moskeeen bouwen en daar gebruik van maken.

Dat is al meer dan je van menigeen moslimland kan zeggen.

Daarbij is tolerantie iets dat veel mensen verwarren met apathie...
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_75158454
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gemist dan. Jammer. Ik had je nog wel getipt als discussiekanon in de POLverkiezingen... moet ik mijn stem wijzigen?
POLverkiezingen? Ik wil best nog een keer met je in discussie over referenda. Is het goed als we dat een andere keer doen? Heb nu ook niet zoveel tijd.
quote:
Niet "toch", maar "juist".

Liberaal dus.
Oke. D66 bevindt zich inderdaad heleemaal aan de linkerzijde van het politieke spectrum. Toch neigt de fractie meer naar die kant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75158490
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:25 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Behalve dan dat moslims niet onderdrukt worden in Europa, zelfs niet in Zwitserland.

Ze mogen nog steeds moslim zijn, mensen mogen nog steeds moslim worden, ze mogen zelfs moskeeen bouwen en daar gebruik van maken.

Nog niet.

Je kunt wel al spreken van discriminatie. En een beginnetje is gemaakt met speciale wetgeving voor moslims.
pi_75158523
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nog niet.

Je kunt wel al spreken van discriminatie. En een beginnetje is gemaakt met speciale wetgeving voor moslims.
Daar hebben ze zelf om gevraagd.
pi_75158556
obvious troll is obvious
pi_75158579
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ach als er olie valt te halen verandert de zaak natuurlijk.
En daar kan ik dus niet tegen. Die hypocrisie, dat men het stemgedrag van de Zwitsers goedpraat door naar Saudi-Arabië te wijzen terwijl dat regime in dat land betere banden onderhoudt met het westen dan met zijn buren. Net of de Saudis representatief zijn voor de moslims. Als het aan de moslims lag was dat regime allang verdwenen.
pi_75158684
quote:
Nog niet.

Slippery slope fallacy...

Ik neem aan dat je ook niet het argument accepteert "als we een moskee toelaten, laten we ook de sharia toe, en voor je het weet moeten vrouwen in sluiers de straat over en moeten we allemaal vijf keer per dag naar mekka bidden, want als we dat niet doen dan blazen ze ons op... want een beginnetje is gemaakt, door de eerste moskee er al neer te zetten."

Speciale wetgeving... ik neem aan dat je weet dat er op dit moment voor moslims in Nederland bijvoorbeeld uitzonderingen gemaakt worden om ze te accomoderen in hun geloof.
--- Cameron Hodge ---
pi_75158696
quote:

[..]

Nog niet.

Selectief langetenengezeik van gefrustreerde islamietjes dus.

Hoe denk jij dat de Amsterdamse gemeenteraad staat tegenover een buurtcentrum van neonazi's met swastika's van 40 meter hoog midden in Oud-Zuid?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75158724
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:31 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Slippery slope fallacy...

Ik neem aan dat je ook niet het argument accepteert "als we een moskee toelaten, laten we ook de sharia toe, en voor je het weet moeten vrouwen in sluiers de straat over en moeten we allemaal vijf keer per dag naar mekka bidden, want als we dat niet doen dan blazen ze ons op... want een beginnetje is gemaakt, door de eerste moskee er al neer te zetten."

Speciale wetgeving... ik neem aan dat je weet dat er op dit moment voor moslims in Nederland bijvoorbeeld uitzonderingen gemaakt worden om ze te accomoderen in hun geloof.
O staat er in de grondwet dat moslims boven anderen staan? Of wordt er in de grondwet beperkende wetgeving vastgesteld voor niet moslims?
pi_75158765
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:25 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Door minaretten te verbieden heerst er dus geen totale vrijheid van godsdienst meer in Zwitserland. De Zwitsers hebben ervoor gekozen om te discrimineren. Dat zal vast en zeker tegen hen gebruikt worden als ze iemand anders de les willen lezen.
pi_75158771
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Selectief langetenengezeik van gefrustreerde islamietjes dus.

Hoe denk jij dat de Amsterdamse gemeenteraad staat tegenover een buurtcentrum van neonazi's met swastika's van 40 meter hoog midden in Oud-Zuid?
Hoe denk je dat joden staan tegenover een referendum die hen verbiedt om in bepaalde wijken te komen?

En het is geen selectief gezeik, als je mijn post leest over Saudi-Arabië.

Maar als je het over de nazi-boeg wilt gooien doe ik vrolijk mee hoor, daar doe ik niet moeilijk over.
pi_75158930
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar hebben ze zelf om gevraagd.
Het is wonderbaarlijk hoe de moslims erin geslaagd zijn in zo'n korte tijd zo'n negatief imago op te bouwen. De meesten zijn gekomen als vluchtelingen, maar een beetje aanpassen was blijkbaar teveel gevraagd.
anders kan ik de uitslag niet verklaren

plaatje:
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75158931
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:19 schreef IHVK het volgende:
Mensen die beweren dat onderdrukking van minderheden in moslimlanden geen aandacht krijgt moeten de balk in hun oog laten weghalen trouwens.

Onderdrukking van andersgelovigen in moslimlanden vind ik net zo triest en daar zal ik ook hard tegen ageren.

Echter is het teleurstellend dat in het hart van Europa, dat altijd de mond vol van tolerantie heeft en na de WOII vaak ook tolerant was, nu zo een wet doorkomt.
Op een gegeven moment is de tolerantie gewoon op, net als dat je geduld op kan raken als iemand keer op keer zit te kloten. Moet je ook begrip voor hebben natuurlijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75158945
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hoe denk je dat joden staan tegenover een referendum die hen verbiedt om in bepaalde wijken te komen?
Daarvan is dan ook geen sprake.
quote:
En het is geen selectief gezeik, als je mijn post leest over Saudi-Arabië.
Lekkere vergelijking. Je daaraan spiegelen lijkt me wel het domste wat je kan doen.
quote:
Maar als je het over de nazi-boeg wilt gooien doe ik vrolijk mee hoor, daar doe ik niet moeilijk over.
Daar ging het me niet om. Ik had ook een discotheek (een "religieus huis" waar ik mijn religie -hedonisme- graag beleef) kunnen nemen, voorzien van 40 meter hoge beelden van naakte vrouwen.

Komt er ook niet door bij de gemeente. Waarom een islamitisch fallussymbool dat fuck you Westerlingen zegt, wel dan?

M.a.w.: wat maakt moslims zo speciaal dat zij wel groots zouden mogen uitpakken en andere overtuigingen (nazisme, hedonisme) niet?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75159006
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:36 schreef qonmann het volgende:

[..]

Het is wonderbaarlijk hoe de moslims erin geslaagd zijn in zo'n korte tijd zo'n negatief imago op te bouwen. De meesten zijn gekomen als vluchtelingen, maar een beetje aanpassen was blijkbaar teveel gevraagd.
anders kan ik de uitslag niet verklaren

plaatje:
[ afbeelding ]
Oeh grafiekjes.

maandag 30 november 2009 @ 20:38:43 #216
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75159017
Jammer dat de Europa zich verlaagt tot het niveau van enkele achterlijke moslimlanden uit het Midden Oosten. En iedereen die dit downplayed heeft een enorm bord voor z'n kop en niets geleerd van het verleden. De Joden werden ook niet in een keer afgevoerd richting het oosten.

En hoe gaat een dergelijk verbod de overlast van kutmarokkanen terugdringen en achterlijk moslimsterrorisme indammen? Het is slechts hele foute symboolpolitiek die me naar maakt.
batman!
pi_75159034
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:32 schreef IHVK het volgende:
O staat er in de grondwet dat moslims boven anderen staan? Of wordt er in de grondwet beperkende wetgeving vastgesteld voor niet moslims?
Dan zal jij de eerste zijn die een verbod op hoofddoekjes op scholen goed zal keuren... omdat de school al een regel heeft "geen hoofddeksels"

Jij zal die griffier verketteren omdat ze eiste dat ze in een rechtzaal een hoofddoek mocht dragen.
--- Cameron Hodge ---
pi_75159087
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dan zal jij de eerste zijn die een verbod op hoofddoekjes op scholen goed zal keuren... omdat de school al een regel heeft "geen hoofddeksels"

Jij zal die griffier verketteren omdat ze eiste dat ze in een rechtzaal een hoofddoek mocht dragen.
Sterk!

pi_75159251
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarvan is dan ook geen sprake.
[..]

Lekkere vergelijking. Je daaraan spiegelen lijkt me wel het domste wat je kan doen.
Wel grappig deze topics staan immer vol met. Ja maar zij doen het ook.

En het is verder wel een bewijs dat mijn gezeik niet selectief is.

Een bouwverbod Christelijke fallussymbolen in Turkije zou ik fel tegen zijn.
quote:
Daar ging het me niet om. Ik had ook een discotheek (een "religieus huis" waar ik mijn religie -hedonisme- graag beleef) kunnen nemen, voorzien van 40 meter hoge beelden van naakte vrouwen.
Komop zeg. Je weet zelf dat het noemen van Swastika's een bepaalde lading heeft. Doe je alsjeblieft niet dommer voor dan je bent.
quote:
Komt er ook niet door bij de gemeente. Waarom een islamitisch fallussymbool dat fuck you Westerlingen zegt, wel dan?
Een minaret zegt fuck you westerlingen?
Ik zie in alle Zwitserse moskeëen anders ook een Zwitserse vlag hangen.

Maar een kerktoren zegt volgens jou dan ook fuck you moslims? Dus kerktorens in Turkije enzo, dat moet niet kunnen?

Ik had je slimmer ingeschat hoor, of je doet alsof je dom bent, dat kan ook nog.
quote:
M.a.w.: wat maakt moslims zo speciaal dat zij wel groots zouden mogen uitpakken en andere overtuigingen (nazisme, hedonisme) niet?
Even tussen neus en lippen weer nazisme noemen.
De enige goede vergelijking is kerktorens in moslimlanden.
Waarom je nazisme erbij haalt is mij een groot raadsel.

Want als je het zo gaat doen, ik kan daarin ook vrolijk meedoen. En dit referendum vergelijken met de democratische opkomst van de nazi's.
pi_75159322
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:39 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Volgens mij heb je die post niet goed begrepen.

Jij spreekt van speciale wetten voor moslims. Volgens mij is dat onzin.
Tenzij je het even bewijst.
pi_75159329
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:32 schreef Hussain het volgende:
Door minaretten te verbieden heerst er dus geen totale vrijheid van godsdienst meer in Zwitserland. De Zwitsers hebben ervoor gekozen om te discrimineren. Dat zal vast en zeker tegen hen gebruikt worden als ze iemand anders de les willen lezen.
Epic Fail.

Een minaret is geen must om je geloof te belijden. Zonder minaret kun je nog steeds een moslim zijn. Zonder een minratet is je moskee nog steeds een moskee.

Daarbij is er nooit sprake van volledige goddienstvrijheid omdat goddienst nooit boven de wet zal staan. Polygamie is verboden bij wet, maar ik hoor jou daar ook niet over janken dat het bebod op polygamie de moslims onderdrukt....
--- Cameron Hodge ---
pi_75159424
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:45 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Epic Fail.

Een minaret is geen must om je geloof te belijden. Zonder minaret kun je nog steeds een moslim zijn. Zonder een minratet is je moskee nog steeds een moskee.

Daarbij is er nooit sprake van volledige goddienstvrijheid omdat goddienst nooit boven de wet zal staan. Polygamie is verboden bij wet, maar ik hoor jou daar ook niet over janken dat het bebod op polygamie de moslims onderdrukt....
Een kerktoren is vergelijkbaar met een minaret.

Als je een minaret verbid en een kerktoren niet, dan is er sprake van discriminatie.
Ook al mag je dat woord nooit meer gebruiken, want discriminatie bestaat immers niet in Europa.
pi_75159479
Ik steun Zwitserland in hun kritiek op de uitwassen van de Islam, die het uit middels het verbieden van minaretten.
pi_75159481
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:45 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Epic Fail.

Polygamie is in meerdere landen verboden, waaronder sommige islamitische landen.
Waar zijn minaretten nog meer verboden behalve in Zwitserland?

Waar het om gaat is dat de Zwitsers hebben gediscrimineerd, niet de Zwitserse regering maar de bevolking heeft democratisch ervoor gekozen om een bepaalde bevolkingsgroep te discrimineren. Nog veel erger dan in Saudi-Arabië waar een corrupt barbaars regime degene is dat bepaald heeft dat christenen geen kerken mogen bouwen.
pi_75159548
en het woord discriminatie is weer gevallen, wat een niveau hier..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')