abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2009 @ 20:53:04 #76
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_75159683
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:02 schreef isogram het volgende:

[..]

Bekrompen visie. We moeten zorgen dat ouders hun kinderen goed opvoeden. Hoe man en vrouw die taak verdelen, moeten ze vooral zelf uitmaken, ALS ze het maar goed aanpakken.
Eens.
quote:
Ik denk dat veel ouders ook handelen op basis van wat ze om zich heen zien gebeuren. Vertel maar eens aan je zoon van 16 dat hij geen alcohol mag drinken, als zijn vrienden dat wél mogen van hun ouders. En houd er dan ook maar eens zicht op. Ouders willen leuk en hip gevonden worden door hun eigen kinderen. Deels begrijpelijk en deels gevaarlijk.
Dat gaat natuurlijk niet, en als je krampachtig blijft volhouden dat het niet mag wordt het alleen maar erger. Prima als je het niet fijn vindt maar blijf wel realistisch en geef voorlichting ipv roepen: dat mag niet!
quote:
Daar komt nog eens bij dat kinderen zich, onder invloed van allerlei media en allerlei uitingen, ook wezenlijk anders gedragen dan vroeger. Zie dit topic dat ik recent opende: Nieuw fenomeen: übercoole kinderen
Beetje jammer dat je daar niet meer reageert....
quote:
Ouders kunnen hun eigen situatie als kind niet meer projecteren op de situatie van hun kinderen. Ouders van nu zijn zelf nog relatief streng opgevoed, maar dat verandert gaandeweg. Ik hoorde laatst een deskundige aan het woord over jongeren en het ging toevallig over alcoholgebruik. Waar jongeren behoefte aan hebben, is aan iemand die duidelijk de grenzen stelt. Dat is een taak van ouders, maar ook van de overheid en zelfs van de samenleving als geheel.
Volgens mij is de overheid anders heel duidelijk over de leeftijdsgrens mbt alcohol. Ook de supermarkten/slijterijen zijn tegenwoordig veel scherper bij het verkopen van alcohol.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_75159733
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:49 schreef shouta het volgende:
Dit is natuurlijk het gevolg van het softe linkse opvoeden in de jaren zeventig, tachtig en negentig.
We moeten terug naar de jaren van de harde hand, discipline.
Ja, de jaren 30 en 40, bijvoorbeeld!
pi_75163586
De parasiet vernietigd uiteindelijk zichzelf. Lange leve de evolutie. Darwin FTW
  maandag 30 november 2009 @ 22:31:28 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_75164032
Wat ik niet snap is dat het allemaal zo zwart wit wordt neergezet. Je kunt best allebei werken én je kinderen goed opvoeden. Tenminste, bij ons lukt het prima. Ze sporten (en één van ons gaat altijd mee), ze doen het goed op school, we doen regelmatig een spelletje, eten 's avonds meestal samen en dan ook nog regelmatig in een restaurant waar ze zich keurig gedragen, mijn kinderen delen graag, spreken met twee woorden en zijn aardig, beleefd en hebben respect voor anderen. En daarbij zijn ze bovenal kind, dus klimmen in bomen, bouwen hutten, maken ruzie met elkaar en knuffelen elkaar twee minuten laten helemaal kapot...

Het kan dus best allemaal.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 30 november 2009 @ 22:32:00 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75164056
De ouders die ik ken voeden hun kinderen nog steeds zo goed mogelijk op, net als vroeger. Het zijn ook allemaal leuke kinderen die ze hebben en ik verwacht niet dat deze in de problemen zullen komen als ze wat ouder zijn.
Het probleem doet zich in ieder geval niet in mijn omgeving voor!
The End Times are wild
pi_75164203
Misschien iets met 't hele individualisme te maken?
Ik zou als eerst zelfstudie de deur uit flikkeren Hoe kan je zeker weten dat een kind de stof kent en niet gekopieerd heeft van een klasgenoot (Voor de kennis die niet wordt getoetst)
  maandag 30 november 2009 @ 22:36:56 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_75164287
Met die zelfstudie heb ik ook een probleem. Mijn kinderen gaan dan ook naar een saaie ouderwetse basisschool waar ze nog in rijen zitten en er klassikaal onderwijs wordt gegeven, er veel aandacht is voor sport en beweging en dicipline hoog in het vaandel staat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 30 november 2009 @ 22:38:05 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75164332
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:36 schreef Tinkepink het volgende:
Met die zelfstudie heb ik ook een probleem. Mijn kinderen gaan dan ook naar een saaie ouderwetse basisschool waar ze nog in rijen zitten en er klassikaal onderwijs wordt gegeven, er veel aandacht is voor sport en beweging en dicipline hoog in het vaandel staat.
Dat lijkt wel een Duitse school. Die Schule mit der Bratwurst.
The End Times are wild
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:21:05 #84
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75172624
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:31 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ik niet snap is dat het allemaal zo zwart wit wordt neergezet. Je kunt best allebei werken én je kinderen goed opvoeden. Tenminste, bij ons lukt het prima. Ze sporten (en één van ons gaat altijd mee), ze doen het goed op school, we doen regelmatig een spelletje, eten 's avonds meestal samen en dan ook nog regelmatig in een restaurant waar ze zich keurig gedragen, mijn kinderen delen graag, spreken met twee woorden en zijn aardig, beleefd en hebben respect voor anderen. En daarbij zijn ze bovenal kind, dus klimmen in bomen, bouwen hutten, maken ruzie met elkaar en knuffelen elkaar twee minuten laten helemaal kapot...

Het kan dus best allemaal.
Zo was ik vroeger ook.

Ik kan je verzekeren dat dit geen enkele garantie biedt voor de toekomst
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:25:14 #85
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75172730
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik zie liever iets anders inderdaad... Shoot me
Dat mag ook.

Maar je kunt ook overdrijven. En aangezien de gemiddelde Nederlander de ballen verstand heeft van voeding gaat er bij mij altijd een mini alarmpje af wanneer mensen een rolstuip krijgen om een zakje chips.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 december 2009 @ 09:31:20 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75172862
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat mag ook.

Maar je kunt ook overdrijven. En aangezien de gemiddelde Nederlander de ballen verstand heeft van voeding gaat er bij mij altijd een mini alarmpje af wanneer mensen een rolstuip krijgen om een zakje chips.
Zet je mini alarmpje maar weer uit, heb voldoende voedingsleer gehad op HBO. Ik krijg ook geen rolstuip van een zakje chips, ik vind het alleen niet direct een geweldige traktatie voor kleuters. Er zijn zoveel andere leuke en lekkere dingen te bedenken, dan vind ik een zakje chips al snel afgezaagd en niet origineel. Straks, als ze wat groter zijn, wordt dat zakje chips vast wel gewaardeerd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:55:52 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75173449
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:21 schreef Nee het volgende:
De parasiet vernietigd uiteindelijk zichzelf. Lange leve de evolutie. Darwin FTW
Iemand snapt darwin duidelijk niet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75173457
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind je post een beetje kort door de bocht.

Prachtig dat jullie zo rond kunnen komen, maar ga er niet van uit dat alle andere ouders dat ook zouden kunnen in jouw geval. En wat zou het toch makkelijk zijn als het bij elk onhandelbaar of moeilijk opvoedbaar kind aan de ouder zou liggen.

En ik moet toch echt wel parttime werken naast mijn partner die werkt, en wij hebben ook geen nieuwe auto en gaan al helemaal niet drie keer per jaar op vakantie. We hebben wel een huis met een hypotheek, maar dat is wel de keuze die je hebt, of een koophuis in een fatsoenlijk buurt, of in een flatje op drie-hoog in een niet zo fijne wijk, hopend dat je ooit nog in een huurHUIS kunt komen.
Maar daarvoor 'dump' ik m'n zoon graag een dag in de week op de creche. Zo slecht is het allemaal nog niet, hij heeft het er naar z'n zin en leert op die manier ook met andere kinderen om te gaan.
Ik heb het trouwens niet over mensen die hun kind een dagje per week (of 2 of 3) naar het KDV brengen

Ik heb het over de extreme gevallen die ik hoor van mensen die werken bij een KDV, maar waarover je niemand hoort klagen.
Dan heb ik het over ouders die al om 07.00u hun kind dumpen, 's avonds zelf met zn 2en koken en daarna (rond 19.00u) pas hun kindje gaan halen om nog snel in bad en bed te kunnen mikken.
DIE ouders geven imo geen opvoeding en ik vrees dat met het ouder worden van het kind de aandacht voor het kind echt niet zal groeien, immers het wordt onafhankelijker en makkelijker alleen te laten.

Verder oordeel ik niet zo over opvoeding. Ieder kind is anders en heeft andere regels nodig.
Wat ik wel vind is dat een moeilijk opvoedbaar kind te snel een label + medicijnen krijgt.
In mijn tijd bestond ADHD niet (nja iig niet zoals nu) en werd ik bestempeld als druk kind.
Ik heb nooit pilletjes hoeven slikken, maar mijn ouders hebben het niet makkelijk gehad met mij
Toch is het ze gelukt om mij zonder strafblad, met normen en waarden en een MBO opleiding op te voeden.
Dat was niet gelukt als mijn ouders niet zo veel aandacht hadden gegeven en tijd voor mij hadden vrijgemaakt.

Maar ik scheer niet iedere ouder over 1 kam hoor
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:57:30 #89
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75173495
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zet je mini alarmpje maar weer uit, heb voldoende voedingsleer gehad op HBO. Ik krijg ook geen rolstuip van een zakje chips, ik vind het alleen niet direct een geweldige traktatie voor kleuters. Er zijn zoveel andere leuke en lekkere dingen te bedenken, dan vind ik een zakje chips al snel afgezaagd en niet origineel. Straks, als ze wat groter zijn, wordt dat zakje chips vast wel gewaardeerd.
Ach so....

Vooruit dan maar
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:35:21 #90
3542 Gia
User under construction
pi_75176196
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Grootouders moeten dat ook maar willen. Als het zo makkelijk zou zijn, dan zouden veel minder kinderen in de opvang zitten denk ik.
[..]

Niet met de schooltijden in dit achterlijke systeem. Je zit op zijn minst aan overblijven vast plus buitenschoolse opvang als je een acceptabel aantal uren wilt werken.
[..]

Nou, dan moeten we allemaal van pakweg 9 tot 3 gaan werken want dat zijn de tijden.
[..]

Mwoh, half negen tot half zes in de regel, en dat gemiddeld 2 tot 3 dagen per week. De andere 4 of 5 dagen zie je die ontwikkeling dus zelf als ouder.
[..]

Of papa? En na die eerste dag loopt het kind zelf naar school?
[..]

Niet dus, niet overdrijven he.
[..]

Bovenop de doordeweekse dagen natuurlijk want zo werkt het in de zorg.
[..]

Je verhaal zit vol gaten en je schetst een leuk beeld maar het klopt voor het gros van de ouders van geen kanten.

Oh ja, onze kinderen hebben 0 uur in de opvang gezeten omdat ik (vrouw) werk en hij (man) zorgt, voor het geval je nu op mij wilt schieten
Maar dat is toch ook prima. Ik ben niet per se voor een traditionele rolverdeling.
Dat mijn verhaal voor heel veel mensen wel klopt zie je wel aan de reactie van WW. Ik zie het ook in mijn kennissenkring. Druk, druk, druk, met zijn tweeën en de kinderen komen op de tweede plaats. Vanaf een jaar of 12 moeten die dus maar voor zichzelf zorgen. Tijd om te koken is er sowieso niet, dus pa en ma eten wel wat op het werk en kindlief zet wel wat in de magnetron.

Echt, dit komt meer voor dan je denkt.

En ik heb het dus niet over jou.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:36:58 #91
3542 Gia
User under construction
pi_75176246
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik zie liever iets anders inderdaad... Shoot me
Mijn kinderen zijn in de zomer jarig. Dat was op de basisschool altijd ijs trakteren. Vonden de kinderen geweldig.
pi_75176284
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook prima. Ik ben niet per se voor een traditionele rolverdeling.
Dat mijn verhaal voor heel veel mensen wel klopt zie je wel aan de reactie van WW. Ik zie het ook in mijn kennissenkring. Druk, druk, druk, met zijn tweeën en de kinderen komen op de tweede plaats. Vanaf een jaar of 12 moeten die dus maar voor zichzelf zorgen. Tijd om te koken is er sowieso niet, dus pa en ma eten wel wat op het werk en kindlief zet wel wat in de magnetron.

Dus er wordt nooit gekookt en de kinderen zetten elke dag zelf wat in de magnetron?

Kan me in ieder geval voorstellen dat zoiets ons ook wel 1 keer in de week zal gebeuren straks. Maar dan wordt er zes keer in de week wel gekookt.
Ik zie in mijn omgeving in ieder geval niet dat ouders alleen maar werken en de kinderen dagelijks troep eten. Grappige is, dat ik dat nog meer zie bij paupers die werkeloos thuiszitten en kids hebben.
pi_75176320
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, misschien ligt het dan aan de omgeving, want ik ken zulke toestanden gelukkig niet, zou ze ook niet willen kennen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:42:34 #94
3542 Gia
User under construction
pi_75176443
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:56 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Ik heb het trouwens niet over mensen die hun kind een dagje per week (of 2 of 3) naar het KDV brengen

Ik heb het over de extreme gevallen die ik hoor van mensen die werken bij een KDV, maar waarover je niemand hoort klagen.
Dan heb ik het over ouders die al om 07.00u hun kind dumpen, 's avonds zelf met zn 2en koken en daarna (rond 19.00u) pas hun kindje gaan halen om nog snel in bad en bed te kunnen mikken.
DIE ouders geven imo geen opvoeding en ik vrees dat met het ouder worden van het kind de aandacht voor het kind echt niet zal groeien, immers het wordt onafhankelijker en makkelijker alleen te laten.
Ben blij dat iemand mijn verhaal ondersteunt met een vergelijkbare ervaring.
pi_75176446
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus er wordt nooit gekookt en de kinderen zetten elke dag zelf wat in de magnetron?

Kan me in ieder geval voorstellen dat zoiets ons ook wel 1 keer in de week zal gebeuren straks. Maar dan wordt er zes keer in de week wel gekookt.
Ik zie in mijn omgeving in ieder geval niet dat ouders alleen maar werken en de kinderen dagelijks troep eten. Grappige is, dat ik dat nog meer zie bij paupers die werkeloos thuiszitten en kids hebben.
praat maar eens met mensen uit het kdv enzo
achter gesloten deuren is veel te verbloemen
Lid van de MamaSquad
pi_75176472
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben blij dat iemand mijn verhaal ondersteunt met een vergelijkbare ervaring.
Ik schok echt van de bevestiging hoe vaak dit gebeurt
maar dat mag van de staat, want het kind is schoon en wordt niet geslagen
Lid van de MamaSquad
pi_75176478
quote:

[..]

Het gaat derhalve ook niet alleen om ouders die hun kinderen naar het KDV schoppen , het gaat om opvoeden in het algemeen. De 'nieuwe' ouders vinden vaak dat alles maar moet kunnen het is immers hun kind en hun kind moet lekker kunnen spelen, schreeuwen etc. Opvoeden is er vaak niet meer bij, gewoon lekker spelen met het kind is voldoende. Corrigerende tik, wat is dat? Het is toch geen toeval dat de kids van tegenwoordig allemaal zo'n grote mond opzetten en vinden dat ze alles maar moeten kunnen doen. Hoefde je 'vroeger' niet te doen want dan was er altijd wel ergens een buurman of buurvrouw die je corrigeerde. Nu resulteert dat direct in een aanklacht wegens mishandeling oid. En de kinderen gaan ondertussen gewoon door met overlast veroorzaken.
pi_75176512
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het gaat derhalve ook niet alleen om ouders die hun kinderen naar het KDV schoppen , het gaat om opvoeden in het algemeen. De 'nieuwe' ouders vinden vaak dat alles maar moet kunnen het is immers hun kind en hun kind moet lekker kunnen spelen, schreeuwen etc. Opvoeden is er vaak niet meer bij, gewoon lekker spelen met het kind is voldoende. Corrigerende tik, wat is dat? Het is toch geen toeval dat de kids van tegenwoordig allemaal zo'n grote mond opzetten en vinden dat ze alles maar moeten kunnen doen. Hoefde je 'vroeger' niet te doen want dan was er altijd wel ergens een buurman of buurvrouw die je corrigeerde. Nu resulteert dat direct in een aanklacht wegens mishandeling oid. En de kinderen gaan ondertussen gewoon door met overlast veroorzaken.
Lid van de MamaSquad
pi_75176599
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik wil mijn zoon in ieder geval vrijer opvoeden dan de opvoeding die ik heb gehad. Mijn ouders waren vrij streng voor mij en ik was zelfs vaak bang voor mijn moeder. Zo wil ik niet zijn voor mijn kind.
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:49:23 #100
3542 Gia
User under construction
pi_75176711
quote:

[..]

Ja, wel in de weekenden, of ze gaan dan uit eten. Nee, er wordt dan meestal doordeweeks niet gekookt. Als pa of ma al onverhoopt thuis zijn, dan is het afhaal. Zijn ze beide thuis, dan is het vaak uit eten.
quote:
Ik zit arbeidsongeschikt thuis en ik kook gewoon vrijwel elke dag. Op donderdag is het pizza vanwege lestijden en muzieklestijden van de jongste. Is ie wel thuis, dan wordt er gekookt. Op zaterdag is het vaak papa's hamburger. Mijn man maakt daar een feestje van met broodjes, hamrolletjes, hamburger en veel groente. Alle andere dagen staat er dus een gezond maal op tafel.

Maar ben het met je eens dat er mensen thuis zitten die te laks zijn om ook maar zichzelf aan te kleden, laat staan boodschappen te doen en vers voer te koken.
Komt net zo goed voor en is net zo kwalijk als degenen die 5 dagen per week samen fulltime (of meer) werken en de kids aan hun lot over laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')