Feitelijk bedoel je te zeggen dat in een land altijd het recht van de meerderheid moet gelden, ongeacht de ratio van de verboden, ongeacht de ratio van de handelingen.quote:Op maandag 30 november 2009 15:41 schreef Drukwerk het volgende:
Maar goed, het blijkt wel weer dat religie altijd gezeur en gezeik oplevert. En de ene meer dan de andere.
Harmonie en religie kan alleen als het hun volk bedreigt. Vrije mening werkt gewoon niet.
Daarom moet je in een land met vrije mening nooit een religie introduceren. (en oude verdrijven)
Maar wie ben ik...
Nee, en je overdrijft.quote:Op maandag 30 november 2009 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik lijk te chargeren, maar dichter tot de waarheid zal men zelden komen. Vergeet niet hoe het destijds ging in Pandarve. Overal in de wereld krijgen de Moslims de schuld van alles wat fout gaat:
- Terrorisme > Moslims
- Etc.
- WC verstopt > Moslims
Dit moet gewoon stoppen, wellicht dat je het snel kunt regelen?²
Waarom in hemelsnaam? Waarom zou je aan elke achterlijke wens van de meerderheid (zelfs wanneer deze tegen de eigen wetten indruist) gehoor moeten willen geven? Eén van de sterke kanten van de huidige democratie is juist de bescherming die het minderheden biedt tegen de dictatuur van de meerderheid.quote:Op maandag 30 november 2009 15:32 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Maar als het overgrote del van de bevolking dat wil, dan wel.
Waarom wijs je steeds naar moslimlanden? Even los van het feit dat je commentaar nergens op slaat: het is niet relevant. We wonen hier niet in een moslimland en ik zie totaal geen reden ons daaraan te spiegelen.quote:Ik denk dat je in een moslimland 80% van de stemmen krijgt om kerstbomen uit het straatbeeld te halen en die kerstboomaanhangers dat maar lekker thuis doen.
Maar goed, zover redden die kerstbomen het niet eens. De eerste die het lef heeft daar op een kruising zon boom te zetten heeft een levensbedreigend probleem.
Dit kun je moeilijk ontkennen op het moment.quote:Op maandag 30 november 2009 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lijk te chargeren, maar dichter tot de waarheid zal men zelden komen. Vergeet niet hoe het destijds ging in Pandarve. Overal in de wereld krijgen de Moslims de schuld van alles wat fout gaat:
- Terrorisme > Moslims
Ik heb de Russen niet zien zwaaien met die scepter afgelopen week.quote:Op maandag 30 november 2009 15:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit kun je moeilijk ontkennen op het moment.
Nee, die staan op het lijstje "staatsterreur", naast de VS.quote:Op maandag 30 november 2009 15:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb de Russen niet zien zwaaien met die scepter afgelopen week.
Als een Marokkaans restaurant gebouwd wordt in Marokkaanse stijl is dat prima. Dat hoort dan bij die ambiance. Uiteraard mag dat niet zomaar op elke plek, daar beslist de gemeente over.quote:Op maandag 30 november 2009 15:41 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoe doen we het dan met chinese restaurants bijvoorbeeld? die van die mooie dakpannetjes aan hun gevel hangen of zelfs een compleet gebouw nabouwen (zie breukelen). Het past niet in het straatbeeld en behoort al helemaal niet toe aan de Westerse cultuur zoals die hier telkens wordt vernoemd...
chinezen bezorgen ook zoveel overlast waar ze zich vestigen...quote:Op maandag 30 november 2009 15:41 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Hoe doen we het dan met chinese restaurants bijvoorbeeld? die van die mooie dakpannetjes aan hun gevel hangen of zelfs een compleet gebouw nabouwen (zie breukelen). Het past niet in het straatbeeld en behoort al helemaal niet toe aan de Westerse cultuur zoals die hier telkens wordt vernoemd...
De reden erachter is gewoon puur het feit dat het een moslimsymbool is, niet meer niet minder. En als het een moslimsymbool is waartegen men ageert heeft het simpelweg te maken met beperkingen en verschillen die wij hier in dit topic maken en schijnbaar ook vinden. Hetzelfde geldt m.i. ook bij kerken, die tegenwoordig al een aantal users gesloopt willen zien omdat het een geloofssymbool is. Het gaat simpelweg om de gevoelens jegens de geloofsbelijders. Erg jammer dan dat dat moet gaan via zulke stompzinnige acties als een minaretverbod en eigenlijk ook een hoofddoekverbod. een rood kruisje aanvinken bij ja of nee is namelijk makkelijker dan zelf iets doen en voor elkaar krijgen (zonder molotovcocktails, moet ik natuurlijk toevogen...)
Vergelijk je jezelf nu opzettelijk met mensen die vinden dat kerstbomen uit het straatbeeld moeten verdwijnen? Je vindt het dus zelf ook eigenlijk best belachelijk, maar vindt die houding gerechtvaardigd omdat er ook mensen rondlopen die kerstbomen willen verbieden?quote:Op maandag 30 november 2009 15:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, toch zijn er mensen die van mening zijn dat kerstbomen op openbare plekken, zoals luchthavens, verboden moeten zijn.
Nou ik bedoel meer te zeggen dat het overgrote deel van terroristische aanslagen op dit moment in de geschiedenis door islamitische extremisten wordt gepleegd.quote:Op maandag 30 november 2009 15:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik heb de Russen niet zien zwaaien met die scepter afgelopen week.
Nu is de VS wel ineens handig voor je?quote:Op maandag 30 november 2009 15:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, die staan op het lijstje "staatsterreur", naast de VS.
Vraag dat maar aan de Algerijnen.quote:Op maandag 30 november 2009 15:46 schreef releend het volgende:
[..]
chinezen bezorgen ook zoveel overlast waar ze zich vestigen...
Precies, dus je kan gerust zeggen dat de meeste terroristen moslims zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ik bedoel meer te zeggen dat het overgrote deel van terroristische aanslagen op dit moment in de geschiedenis door islamitische extremisten wordt gepleegd.
De cijfers tonen dit gewoon aan.
Dat lijkt me niet nodig, ik neem zo aan dat een ieder wel weet wat een terrorist is.quote:Ik verwacht dan nu een discussie over de definitie van een terrorist. Proceed...
Jouw mening is ook onnodig, je kan makkelijk voor een andere mening kiezen. Verbieden maar.quote:Op maandag 30 november 2009 15:30 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Dus zonder die hele kermis en carnaval gaat het prima. Je verbond heb je ook niet met materiaal maar met God/Allah.
Dit wetende ben je het dus eens dat alle boerka's af kunnen en moskeeën niet nodig zijn.
Hoezo ineens? Ze stonden 8 jaar terug ook al op die lijst.quote:Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Nu is de VS wel ineens handig voor je?
Komt omdat die Algerijnen direct al niet tolerant waren. Geen cm.quote:Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de Algerijnen.
Het zijn niet enkel moslims die overgaan tot terroristiosche acties.quote:Op maandag 30 november 2009 15:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit kun je moeilijk ontkennen op het moment.
Ik vraag me werkelijk af waar die man het over heeft.quote:Every European country has its specific symbols or topics through which European Muslims are targeted. In France it is the headscarf or burka; in Germany, mosques; in Britain, violence; cartoons in Denmark; homosexuality in the Netherlands – and so on. It is important to look beyond these symbols and understand what is really happening in Europe in general and in Switzerland in particular: while European countries and citizens are going through a real and deep identity crisis, the new visibility of Muslims is problematic – and it is scary.
Ik denk dat de "skin colours" geen probleem zijn en ik denk evenmin dat Europeanen massaal aan hun roots twijfelen; daar hebben ze namelijk verdomd weinig reden toe. Het is hooguit zo dat sommigen hun eigen land/stad/buurt niet meer herkennen... Verder gaat die Ramadan er wel érg gemakkelijk aan voorbij dat die "globalising migratory world" vooral eenrichtingsverkeer is: een stroom moslim-migranten die naar Europa komt (en daar overigens zélf voor kiest). Het is niet zo dat hordes Europeanen zich in Arabische landen vestigen.quote:At the very moment Europeans find themselves asking, in a globalising, migratory world, "What are our roots?", "Who are we?", "What will our future look like?", they see around them new citizens, new skin colours, new symbols to which they are unaccustomed.
Nog los van die vragen, is een vraag die bij velen leeft: wat doen ze hier? Talloze bevolkingsgroepen zijn in Europa geïntegreerd met beduidend minder gevoelens van angst en wantrouwen onder de Europeanen. Hoe zou dat komen?quote:Over the last two decades Islam has become connected to so many controversial debates – violence, extremism, freedom of speech, gender discrimination, forced marriage, to name a few – it is difficult for ordinary citizens to embrace this new Muslim presence as a positive factor. There is a great deal of fear and a palpable mistrust. Who are they? What do they want? And the questions are charged with further suspicion as the idea of Islam being an expansionist religion is intoned. Do these people want to Islamise our country?
Ik denk dat grote groepen Europeanen de islam NIET zien als Europese religie en ook die kant niet op willen. Moslims zijn maar in een beperkt aantal Europese landen massaal aanwezig. Vooral in rijkere landen met goede sociale voorzieningen, gek genoeg... En dat Ramadan het woordje "geïntegreerd" tussen haakjes schrijft, is de best denkbare formulering. Op papier zijn ze misschien geïntegreerd, de realiteit is in veel gevallen compleet anders.quote:They fail to assert that Islam is by now a Swiss and a European religion and that Muslim citizens are largely "integrated". That we face common challenges, such as unemployment, poverty and violence – challenges we must face together. We cannot blame the populists alone – it is a wider failure, a lack of courage, a terrible and narrow-minded lack of trust in their new Muslim citizens.
Als je nou eens verder leest is dat precies het hopeloze wat ik nu probeer duidelijk te maken: iedereen heeft het over een minaret maar daar gaat ze het totaal niet om: het zijn de moslims waar ze tegen zitten te kankeren.quote:Op maandag 30 november 2009 15:46 schreef releend het volgende:
[..]
chinezen bezorgen ook zoveel overlast waar ze zich vestigen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |