Daar gaat het niet om... Een directe democratie werkt tegenwoordig niet meer, want we worden zo gemanipuleerd dat we niet meer voor onzelf denken maar kijken wat het leukst eruit ziet en dergelijke. En met die poster hierboven kan je veel mensen al overhalen want minaretten op je vlag, dat ziet er wel eng uit.quote:Op maandag 30 november 2009 07:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tja niet altijd staat de uitslag van een democratisch proces in ander land je aan, kan gebeuren.
Dat geldt niet voor Zwitserland, daar hebben ze al zeer lang ervaring.quote:Op maandag 30 november 2009 07:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om... Een directe democratie werkt tegenwoordig niet meer, want we worden zo gemanipuleerd dat we niet meer voor onzelf denken maar kijken wat het leukst eruit ziet en dergelijke. En met die poster hierboven kan je veel mensen al overhalen want minaretten op je vlag, dat ziet er wel eng uit.
En daarnaast wat IHVK zegt, als je een wetsvoorstel maakt voor belastingen af te schaffen zal ook de meerderheid voor stemmen, maar dat werkt ook niet
Dat blijkt wel weerquote:Op maandag 30 november 2009 07:51 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor Zwitserland, daar hebben ze al zeer lang ervaring.
Daar stemmen ze niet voor domme belastingsvoorstellen.
Als een klein deel van de bevolking de behoefte heeft aan die dingen waarom zou je dan zo'n klootzak zijn om het niet toe te laten?quote:Op maandag 30 november 2009 07:53 schreef IHVK het volgende:
De volgende stap is een moskeeën bouwstop en de daaropvolgende stap is het sluiten van moskeeën.
Want met een minarettenverbod houd je die zogenaamde burka's niet tegen he.
Wat een helden die Zwitsers. Een bastion van vrijheid.quote:In de aanloop naar de volksraadpleging zijn de spanningen opgelopen in Zwitserland, waar circa 400.000 moslims leven. Het land telt in totaal vier minaretten. De afgelopen weken is de moskee van Genève zeker drie keer beklad en beschadigd.
Het volgende geldt zowel voor jou als voor Sachertote: volgens jullie redenatie kunnen we net zo goed de regering opheffen. Aangezien ook regeringsleiders vanuit hun onderbuik beslissen en zij tevens een bord voor de kop hebben (aldus Sachertote). Het enige verschil is dat wij de volksvertegenwoordigers het recht hebben gegeven om vanuit hun onderbuik te stemmen toen ze meerdere zetels haalden dankzij ons.quote:Op zondag 29 november 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En wie zegt dat regeringsleiders niet vanuit hun onderbuikgevoel besluiten?
Ben het met je eens dat niet overal referenda moet worden gegeven. Maar jij legt de macht in feite dus 100% bij de regeringsleiders en die besluiten ook niet altijd niet vanuit hun onderbuikgevoel.
Ik geloof graag dat jij moslims beter kent dan ik. Als ik uit eigen ervaring spreek heb ik weinig last van moslims. Ik heb in het verleden regelmatig last gehad van rel-Marokkaantjes, maar dat neem ik de islam niet kwalijk. Persoonlijk heb ik in NL meer last van christenen dan van moslims.quote:Nederig opstellen?
Elk land heeft zijn nationale en culturele identiteit. Niks mis met "import-religies" zolang deze zich maar aanpassen en niet de dominante rol wil vervullen, zoals de islam dat wel wil doen.
Ik ken redelijk wat landen en ik weet dat waar de islam in veel niet-islamitische landen erbij komt, dat er dan conflicten en spanningen ontstaan. Een niet-islamitisch land heeft recht om haar eigen identiteit en het hoeft geen moslimland te worden. Net zo min dat Turkije of marokko het leuk zou vinden als het een christelijke of atheistisch land zou worden.
Denk jij echt dat moslims zo tolerant zijn als andere religieuze groepen allemaal dingen komen eisen in hun land?
Correlatie is natuurlijk geen causaal verband hequote:Op maandag 30 november 2009 02:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je hoeft maar een kaartje te zien van de Islam:
[ afbeelding ]
En dan een van de huidige conflicten, globaal gezien:
[ afbeelding ]
En dan is dit nog maar tot 2002, je krijgt hopelijk wel een idee dat de huidige conflicten vooral op de grensgebieden en hoofdgebieden zijn waar de Islam en andersdenkenden elkaar ontmoeten. Dit ontkennen zou hetzelfde zijn als zeggen dat de aarde plat is.
Nee, dat is niet dom. Ik zou ook voor een verbod stemmen, al is het maar om te voorkomen dat er hier in de wijk zo'n ding zou komen waar elke vrijdag zo'n Sjap gaat staan brallen in het Arabisch. Nee, dankjewel.quote:Op maandag 30 november 2009 07:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat blijkt wel weerEen minaretten vorbod is niet dom?
Wat een simpel argument voor heel simpele mensen.quote:Op maandag 30 november 2009 08:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet dom. Ik zou ook voor een verbod stemmen, al is het maar om te voorkomen dat er hier in de wijk zo'n ding zou komen waar elke vrijdag zo'n Sjap gaat staan brallen in het Arabisch. Nee, dankjewel.
quote:Op maandag 30 november 2009 08:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet dom. Ik zou ook voor een verbod stemmen, al is het maar om te voorkomen dat er hier in de wijk zo'n ding zou komen waar elke vrijdag zo'n Sjap gaat staan brallen in het Arabisch. Nee, dankjewel.
Ja daar is een referendum voor bedoelt!! Om je MENING te geven! Als jij wil dat dat die basisschool niet bij jou tgenover word gebouwd dan TADAA!! stem je daarop!!!quote:Op maandag 30 november 2009 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
Kom, laat ik stemmen tegen de bouw van die kerk. Klote klokgeluid elke dag![]()
En tegen de komst van die basisschool. Telkens dat geschreeuw van die tyfuskinderen!![]()
En een doorgangsweg op 100 meter van mijn straat kunnen ze helemaal vergeten. Teringherrie![]()
En die buurtwinkel? Opdonderen. Ze flikkeren dat lawaaiierige ding maar ergens anders neer![]()
Ja precies. En de meeste stemmen gelden. Iets mis mee?quote:Op maandag 30 november 2009 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
Kom, laat ik stemmen tegen de bouw van die kerk. Klote klokgeluid elke dag![]()
En tegen de komst van die basisschool. Telkens dat geschreeuw van die tyfuskinderen!![]()
En een doorgangsweg op 100 meter van mijn straat kunnen ze helemaal vergeten. Teringherrie![]()
En die buurtwinkel? Opdonderen. Ze flikkeren dat lawaaiierige ding maar ergens anders neer![]()
quote:Op maandag 30 november 2009 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja precies. En de meeste stemmen gelden. Iets mis mee?
Ik zou ook stemmen tegen de bouw van een kerkklokkentoren voor mijn deur. Zit ook niet op klokkengelui te wachten op zondagmorgen.
Je creeert een zeur-maatschappij waar iedereen dwars gaat liggen om lullige redenen.quote:Op maandag 30 november 2009 09:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja daar is een referendum voor bedoelt!! Om je MENING te geven! Als jij wil dat dat die basisschool niet bij jou tgenover word gebouwd dan TADAA!! stem je daarop!!!
Juist, ik ben een linkse despoot enkel en alleen omdat ik zeuren over dergelijke zaken gewoon erg zielig vind. Kijk, als je ageert tegen de komst van een snelweg vlak naast je huis, dan vind ik dat normaal. Dit is echt klein leed.quote:Op maandag 30 november 2009 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee jij trekt volle zalen. Jij zou het liefst een linkse despoot hier aan de macht zien. Femke, misschien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |