Abo op de Volkskrant?quote:Op zondag 29 november 2009 23:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daarom kan ik ze nog wel lezen, ik lees genoeg linkse kliek kranten en dagbladen.
Ik weet niet, ik acht de kans wel aanwezig dat de NAVO gaat reageren na een retalliatie op Israël na een eventuele actie, al helemaal als het buitensporig groot zal zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:15 schreef voyeur het volgende:
[..]
Denk het niet, de Navo doet er zeker niet aan mee. De VS kan zich niet permitteren te gaan bombarderen want dan trekken de Iraanse troepen de grens met Irak over.
Nee, NRC lees ik wel bijvoorbeeld. De Volkskrant vind ik dan weer niks, sorry.quote:
Ja, want dan zwaait good ol' George Bush met zijn toverstaf en *poef!* weg zijn ze. En er komen ook geen nieuwe. En ook geen opstand. Want Iraanse burgers houden niet van opstand. Ook niet na verkiezingen. Ofzo.quote:Op zondag 29 november 2009 22:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zal moeilijk worden als de Ayatollahs weg zijn.
Jij leeft nog in Cheney land. Die tijd is voorbij. Er komt geen aanval.quote:Op zondag 29 november 2009 23:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik acht de kans wel aanwezig dat de NAVO gaat reageren na een retalliatie op Israël na een eventuele actie, al helemaal als het buitensporig groot zal zijn.
Overigens heeft Israël een leger waar de meeste Westerse landen niet aan kunnen tippen, qua technologie en aantallen, ik zou ze niet onderschatten.
Volks is juist mijn liefjequote:Op zondag 29 november 2009 23:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, NRC lees ik wel bijvoorbeeld. De Volkskrant vind ik dan weer niks, sorry.
Klopt, ze willen ook niet aan de duivelse en onmenselijke leger van de monsterlijke Israel tippenquote:Op zondag 29 november 2009 23:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik acht de kans wel aanwezig dat de NAVO gaat reageren na een retalliatie op Israël na een eventuele actie, al helemaal als het buitensporig groot zal zijn.
Overigens heeft Israël een leger waar de meeste Westerse landen niet aan kunnen tippen, qua technologie en aantallen, ik zou ze niet onderschatten.
Een raket met welke lading, conventionele wapens zullen weinig uithalen tenzij je er honderden afvuurt binnen een paar minuten. Ik zie het Israëlische leger als capabel genoeg om daar risicobeperking uit te halen, eventueel door een massaal bombardement vanaf het begin op luchthavens en militaire basissen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jij leeft nog in Cheney land. Die tijd is voorbij. Er komt geen aanval.
Verder heb je niet zoveel aan een groot leger als je een raket op Tel Aviv afvuurt.
We mogen elkaar gewoon..quote:Op zondag 29 november 2009 23:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volks is juist mijn liefjeMaar ik houd weer mn mond, want we gaan weer hopeloos off-topic. Gebeurt eigenlijk altijd als wij elkaar treffen in een topic
Juist. Ik ben normaal tegen Iran, ik mag Iran niet zo aangezien zij enkel voor schade zorgen zowel binnen de Islam en in deze wereldse levenquote:Op zondag 29 november 2009 23:55 schreef Lagrinta het volgende:
Als Israel Iran aanvalt hoop ik oprecht dat Israel dat gaat bezuren. Israel heeft nul recht om Iran aan te vallen. Iran gebruikt veel beeldspraak en de Zionisten verdraaien continu alles wat wordt gezegd.
Het is misdadig om een soeverein land aan te vallen. Hopelijk zullen China en Rusland zicht verzetten.
De steun? Dat is nogal zacht uitgedrukt. De mensen in Iran staan haast te smeken om hulp van buitenaf.quote:Op zondag 29 november 2009 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat je de steun van het volk krijgt wanneer je de ayatollahs opblaast?
Dit kan ook wel normaalquote:Op maandag 30 november 2009 00:32 schreef rtotheg het volgende:
toch opmerkelijk dat geitenneukers altijd zo afgeven op het westen maar ondertussen wel westerse kennis gebruikt (voor verkeerde doeleinden)
Iran is een land vol paradoxen. Je weet niet wat je ervan moet vinden. Dat is hun sterkste punt. Ze willen de Islamtische republiek in stand houden. De Mullahs en Ayatollas willen dat. Khomeini is daar zo groot, dat kunnen wij niet eens beseffen. Het volk en dan met name de jonge generatie waar er veel van zijn, zijn wel klaar met deze terreur.quote:Op maandag 30 november 2009 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist. Ik ben normaal tegen Iran, ik mag Iran niet zo aangezien zij enkel voor schade zorgen zowel binnen de Islam en in deze wereldse leven
Maar aan de andere kant als Israel mag, waarom Iran niet.
en als Israel Iran aanvalt, mag Iran Israel weer aanvallen.
en het westen deed niks bij de opstand en nu worden de mensen die protesteerden wel weggewerkt.quote:Op maandag 30 november 2009 00:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De steun? Dat is nogal zacht uitgedrukt. De mensen in Iran staan haast te smeken om hulp van buitenaf.
Ze geven niet af op techniek. Wel af op onze manier van leven.quote:Op maandag 30 november 2009 00:32 schreef rtotheg het volgende:
toch opmerkelijk dat geitenneukers altijd zo afgeven op het westen maar ondertussen wel westerse kennis gebruikt (voor verkeerde doeleinden)
Nee, de nieuwe aanpak van Obama heeft inderdaad zijn vruchten niet afgeworpen. Het land was inderdaad ooit welvarender dan de meeste Europese landen, alleen vonden bepaalde landen als Amerika en Engeland dat niet echt prettig, waardoor bijvoorbeeld een man als Mossadegh met behulp van de Amerikanen werd afgezet en Khomeini dankzij de Britten de revolutie op gang kreeg.quote:Op maandag 30 november 2009 00:38 schreef rtotheg het volgende:
[..]
en het westen deed niks bij de opstand en nu worden de mensen die protesteerden wel weggewerkt.
en dan te bedenken dat het land ooit westerser was dan de meeste landen in europa
onze manier van leven heeft ervoor gezorgd dat we over deze techniek en welvaart besschikken.quote:Op maandag 30 november 2009 00:40 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ze geven niet af op techniek. Wel af op onze manier van leven.
Veel begrijp je er niet van. Iran is een ontwikkeld land. Veel jongeren studeren. Zo losbandig als wij leven heeft geen enkele relatie met onze welvaart. Vooral met de jongeren van tegenwoordig ook wel de "patatgeneratie" genoemd. In weelde opgegroeid, teren op papa en mama, weinig gepresteerd en vol genietend van de consumptiecultuur. Dat heeft niets te maken met de techniek en welvaart waar wij over beschikken. We mogen blij zijn dat we hier leven, maar daar gaat het hier niet om.quote:Op maandag 30 november 2009 00:42 schreef rtotheg het volgende:
[..]
onze manier van leven heeft ervoor gezorgd dat we over deze techniek en welvaart besschikken.
als ze ons leven afkeuren dan moeten ze ook onze kennis afkeuren en niet hier komen of huillie huillie doen als door een aardbeving ze weer in de shit zitten en wij ze eruit kunnen trekken
jij moet ook veel leren want de kennis en techniek die we hebben is in duizenden jaren vergaard en niet in de laatste paar jaren.quote:Op maandag 30 november 2009 00:47 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Veel begrijp je er niet van. Iran is een ontwikkeld land. Veel jongeren studeren. Zo losbandig als wij leven heeft geen enkele relatie met onze welvaart. Vooral met de jongeren van tegenwoordig ook wel de "patatgeneratie" genoemd. In weelde opgegroeid, teren op papa en mama, weinig gepresteerd en vol genietend van de consumptiecultuur. Dat heeft niets te maken met de techniek en welvaart waar wij over beschikken. We mogen blij zijn dat we hier leven, maar daar gaat het hier niet om.
Iran is geen Afrika wat om hulp smeekt. Je moet nog veel leren.
Dat bedoel ik dus. Wij zijn het wel eens alleen begrijpen elkaar niet. Iraniërs haten het weste niet. Nee het regime haat het westen. Dat betekent dus dat Iran het westen haat. Want zoals je weet doet het er in politiek niet toe wat het volk denkt in relaties met andere landen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef rtotheg het volgende:
[..]
jij moet ook veel leren want de kennis en techniek die we hebben is in duizenden jaren vergaard en niet in de laatste paar jaren.
ook zeg ik nergens dat de patatgeneratie hiervoor heeft gezorgd.
en als je niet zo hoog opgeeft over je eigen zeer beperkte kennis dan zul je ook weten dat de iraanse jongeren en vooral studenten in een soort underground wereld leven zoals westerse studenten en ook alles doen wat verboden is (en hier normaal)
Wat was de nieuwe aanpak van Obama dan? Hij heeft brieven geschreven naar Khamenei maar meer weet ik niet. Behalve wat hypocriete uitspraken in Caïro en wat buigingen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de nieuwe aanpak van Obama heeft inderdaad zijn vruchten niet afgeworpen. Het land was inderdaad ooit welvarender dan de meeste Europese landen, alleen vonden bepaalde landen als Amerika en Engeland dat niet echt prettig, waardoor bijvoorbeeld een man als Mossadegh met behulp van de Amerikanen werd afgezet en Khomeini dankzij de Britten de revolutie op gang kreeg.
Iran in 1970: http://www.dumpert.nl/med(...)islam_revolutie.html
Een aardbeving in Pakistan. Ik dacht dat we het over Iran hebben. Zo kan je natuurlijk niet discusseren. Pakistan is niet betweterig. Pakistan is een bondgenoot van de VS.quote:Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef rtotheg het volgende:
[..]
jij moet ook veel leren want de kennis en techniek die we hebben is in duizenden jaren vergaard en niet in de laatste paar jaren.
ook zeg ik nergens dat de patatgeneratie hiervoor heeft gezorgd.
iran heeft de kennis en een hele ideale bevolkinsopbouw, zeer veel jongeren.
ze worden alleen beperkt door een paar geitenneukers die met veel geweld hun positie handhaaft
en als je niet zo hoog opgeeft over je eigen zeer beperkte kennis dan zul je ook weten dat de iraanse jongeren en vooral studenten in een soort underground wereld leven zoals westerse studenten en ook alles doen wat verboden is (en hier normaal)
en daarnaast duidde ik met de aardbeving op pakistan, ook zo'n betweterig islamitisch land.
daarnaast zou ik niet snel een vliegtuig pakken in iran ... (het onderhoud en vliegen gaat ze nogal moeilijk af)
en daarnaast waarom vergelijk je iran als land zijnde met een compleet continent als afrika.
je snapt zelf dat dat ook niet klopt of heb je niet goed opgelet in school![]()
Dat ziet er Westers uit.quote:Op maandag 30 november 2009 01:01 schreef rtotheg het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde dat het land met de mooiste vrouwen ter wereld onder het juk van mongooltjes in jurken gebukt gaat
Nazanin Afshin-Jamquote:Op maandag 30 november 2009 01:03 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat ziet er Westers uit.
Leeft ze nog, of is ze al opgepakt door de zedenpolizei?
en heel errug knapquote:Op maandag 30 november 2009 01:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nazanin Afshin-Jam
Ze woont in Canada en is voormalig Miss World Canada. Ook is ze zangeres, mensenrechtenactivist, model, piloot, actrice en songwriter.![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Genoeg knappe Perzische vrouwen.quote:
Die zijn er inderdaad genoeg.quote:Op maandag 30 november 2009 01:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Genoeg knappe Perzische vrouwen.![]()
Zoek anders even op namen als:
Shaghayegh
Shahrivar Shermine (Miss Europe)
Claudia lynx
Aylar dianati
Sara shahi
![]()
Denk je dat werkelijk. Omdat een paar honderd man aan het demonstreren slaat staat het complete volk te smeken om hulp. Wat een beetje beeldvorming van de westerse media al niet met je doet.quote:Op maandag 30 november 2009 00:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De steun? Dat is nogal zacht uitgedrukt. De mensen in Iran staan haast te smeken om hulp van buitenaf.
Piranha's leven in het water, waardoor ze dus niet snel dorstig zullen zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, ze willen ook niet aan de duivelse en onmenselijke leger van de monsterlijke Israel tippen
Israel is erger dan dorstige piranha's
Een paar honderd man? Waar was je toen miljoenen mensen de straat opgingen? Dat er nog uberhaupt mensen de straat op durven te gaan is te prijzen. Nee, ik ben niet beïnvloed door de Westerse media. Ik baseer mijn uitspraken op gesprekken met familieleden, vrienden, weblogs en alle andere platforms waar de Iraniers hun mening verkondigen. En jij denkt werkelijk dat de meeste Iraniers er problemen mee zullen hebben wanneer de ayatollahs omver worden geblazen?quote:Op maandag 30 november 2009 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk. Omdat een paar honderd man aan het demonstreren slaat staat het complete volk te smeken om hulp. Wat een beetje beeldvorming van de westerse media al niet met je doet.
De bloeddorstigheid van Israel is mij bekend. Maar dat moet je niet met het internationale recht verwarren. Daarnaast heeft de VS weer een democratisch verkozen beschaafd bewind naar Westers model, en dat is niet zo van het agressieve militaire imperialisme. Dus die zullen Israel niet steunen. Israël heeft wel een sterk leger voor zo'n klein landje, het blijft een klein landje in een vijandige omgeving, dat zijn vrienden hard nodig heeft. Die zijn tot nu toe erg vergevingsgezind geweest. Zoals de geschiedenis ons al eeuwen leert en zoals de val van de SU nog maar eens bevestigde, een sterk leger vereist een sterke economie.quote:Op zondag 29 november 2009 22:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Evenals met Irak zijn er wel omwegen voor te vinden, en als de druk/nood hoog genoeg is dan zal er wel wat aan gedaan worden, goedschiks of kwaadschiks.
Overigens, ook al zou de VN zich er niet mee gaan bemoeien dan gaat Netanyahu op eigen houtje wel wat straaljagers sturen, de Israëliërs hebben al ik weet niet hoe vaak verkondigd dat ze het niet laten gebeuren, dus reken maar van yes dat ze het in de gaten houden.
Waar maak je uit op dat het gevaarlijk is? En waar lees je dat Iran een zieke blik op de wereld hebt?quote:Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef isogram het volgende:
Iran is een gevaarlijke islamitische dictatuur (schijndemocratie) met een zieke blik op de wereld. De bevolking wordt onderdrukt, mensenrechten worden er grof geschonden en die situatie duurt nu al tientallen jaren. Elke vorm van hervorming wordt vakkundig tegengehouden door extremistische moslimgeestelijken die de werkelijke dienst uitmaken.
Wat mij betreft kan er niet snel genoeg worden ingegrepen in dit zieke land. En dat vond ik al voordat dit laatste bericht over nieuwe installaties zich aandiende. Dat bevestigt hooguit nog eens het potentiële gevaar.
Iran is gevaarlijk, alleen al vanwege het feit dat de meerderheid van de mensen die daar de macht uitdragen geloven dat de twaalfde imam Mehdi enkel terugkomt wanneer Jeruzalem is veroverd op de Joden. Het zijn mensen met een totaal ander blik op de wereld, wat overigens niet per se gevaarlijk hoeft te zijn, maar in dit geval wel. Ook zijn ze er in zeker zin eropuit om de wereld ''sjieter'' te maken.quote:Op maandag 30 november 2009 12:07 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat het gevaarlijk is? En waar lees je dat Iran een zieke blik op de wereld hebt?
Mensenrechten en onderdrukking is meer een binnenlandse gelegenheid, en wat dat betreft komen Israël of zelfs de VS er ook slecht van af.
Geloven is nog heel wat anders dan het doen. Anders had zelfs Israël veel ergere dingen gedaan als geloven gelijk zou staan aan daadwerkelijk doen.quote:Op maandag 30 november 2009 12:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is gevaarlijk, alleen al vanwege het feit dat de meerderheid van de mensen die daar de macht uitdragen geloven dat de twaalfde imam Mehdi enkel terugkomt wanneer Jeruzalem is veroverd op de Joden. Het zijn mensen met een totaal ander blik op de wereld, wat overigens niet per se gevaarlijk hoeft te zijn, maar in dit geval wel. Ook zijn ze er in zeker zin eropuit om de wereld ''sjieter'' te maken.
Jij hebt je niet te bemoeien met de binnenlandse terreur. Iran is een soevereine staat immers. Wat jij hier schrijft kan je ook zeggen van Saoedi Arabië. Dat Iran een zieke blik heeft op de wereld kan je van wel meer landen zeggen. Dat is geen reden om een land aan te vallen.quote:Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef isogram het volgende:
Iran is een gevaarlijke islamitische dictatuur (schijndemocratie) met een zieke blik op de wereld. De bevolking wordt onderdrukt, mensenrechten worden er grof geschonden en die situatie duurt nu al tientallen jaren. Elke vorm van hervorming wordt vakkundig tegengehouden door extremistische moslimgeestelijken die de werkelijke dienst uitmaken.
Wat mij betreft kan er niet snel genoeg worden ingegrepen in dit zieke land. En dat vond ik al voordat dit laatste bericht over nieuwe installaties zich aandiende. Dat bevestigt hooguit nog eens het potentiële gevaar.
Nou dat is het enige waar ik bang voor ben. Maar Ahmadinejad heeft ook gezegd dat ze de komst van de Mahdi niet gaan stimuleren. Op andere momenten lees je weer andere dingen. Probleem is, dat ze zo geraffineerd zijn in hun uitlatingen dat je niet meer weet wat waar en onwaar is. Dit is ook een strategie om het regime aan de macht te houden.quote:Op maandag 30 november 2009 12:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is gevaarlijk, alleen al vanwege het feit dat de meerderheid van de mensen die daar de macht uitdragen geloven dat de twaalfde imam Mehdi enkel terugkomt wanneer Jeruzalem is veroverd op de Joden. Het zijn mensen met een totaal ander blik op de wereld, wat overigens niet per se gevaarlijk hoeft te zijn, maar in dit geval wel. Ook zijn ze er in zeker zin eropuit om de wereld ''sjieter'' te maken.
Miljoenenquote:Op maandag 30 november 2009 09:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een paar honderd man? Waar was je toen miljoenen mensen de straat opgingen? Dat er nog uberhaupt mensen de straat op durven te gaan is te prijzen. Nee, ik ben niet beïnvloed door de Westerse media. Ik baseer mijn uitspraken op gesprekken met familieleden, vrienden, weblogs en alle andere platforms waar de Iraniers hun mening verkondigen. En jij denkt werkelijk dat de meeste Iraniers er problemen mee zullen hebben wanneer de ayatollahs omver worden geblazen?Dit meen je toch niet?
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Miljoenen ja. Zet 1000 man bij elkaar en dat maal 1000. Als straten zwart zien van de mensen heb je dat eerder dan je denkt. Teheran is een metropool.quote:
Je meent het. En flikker effe heel gauw op met dat belederende toontje van je. Mafkees.quote:Op maandag 30 november 2009 12:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Miljoenen ja. Zet 1000 man bij elkaar en dat maal 1000. Als straten zwart zien van de mensen heb je dat eerder dan je denkt. Teheran is een metropool.
Je moet niet bijdehand gaan doen. Dan reageer ik ook normaal.quote:Op maandag 30 november 2009 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je meent het. En flikker effe heel gauw op met dat belederende toontje van je. Mafkees.
Jij als deskundige op het gebied van de Iraanse psyche, denk je dat ze een aanval op hun land dan niet als iets kwalijks zien op de lange termijn?quote:Op maandag 30 november 2009 12:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Miljoenen ja, aldus de burgemeester van Teheran. En dat was alleen al in Teheran.
quote:Op maandag 30 november 2009 12:45 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je moet niet bijdehand gaan doen. Dan reageer ik ook normaal.
Feit is dat de ayatollahs ook daad bij hun woord willen voegen. Overigens mag jij de politieke tegenstanders van de Iraanse regering die in gevangenissen als Evin vastzitten en daar dagelijks op een brute wijze gemarteld worden, wel een lesje sjiitische tolerantie/vredelievendheid onderwijzen. Ga toch weg man met die eufemistische uitspraken van je.quote:Op maandag 30 november 2009 12:18 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Geloven is nog heel wat anders dan het doen. Anders had zelfs Israël veel ergere dingen gedaan als geloven gelijk zou staan aan daadwerkelijk doen.
Je gaat dan ook voorbij aan de vredelievendheid en tolerantie die ook de sjiitische islam voorschrijft. Ook daar houden de ayatollahs zich tot op bepaalde mate aan.
En wat is het verschil in de mate van de wereld sjiitischer willen maken tov de wereld westerser willen maken? Het is net zo verderfelijk.
Oke, wellicht had ik het mis. Maar dat is nog geen bewijs dat de bevolking zich achter het westen schaart in het geval van een aanval. Ontevreden mensen houd je immers altijd. Het merendeel van de Nederlanders is ook slecht te spreken over ons kabinet, maar dat betekent niet dat ik mij achter de Duisters zou scharen indien zij ons binnen zouden vallen.quote:Op maandag 30 november 2009 12:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Miljoenen ja, aldus de burgemeester van Teheran. En dat was alleen al in Teheran.
Ik snap werkelijk niet dat jij niet inziet dat die vergelijking totaal niet opgaat. Alleen al vanwege het feit dat er in Nederland geen sprake is van massale protesten noch van geluiden die oproepen tot het afschaffen van het staatsvorm.quote:Op maandag 30 november 2009 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, wellicht had ik het mis. Maar dat is nog geen bewijs dat de bevolking zich achter het westen schaart in het geval van een aanval. Ontevreden mensen houd je immers altijd. Het merendeel van de Nederlanders is ook slecht te spreken over ons kabinet, maar dat betekent niet dat ik mij achter de Duisters zou scharen indien zij ons binnen zouden vallen.
Meen je dit nou serieus, even een vraag hoor, want echt surrealistischer kan bijna niet.quote:Op maandag 30 november 2009 12:18 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Geloven is nog heel wat anders dan het doen. Anders had zelfs Israël veel ergere dingen gedaan als geloven gelijk zou staan aan daadwerkelijk doen.
Je gaat dan ook voorbij aan de vredelievendheid en tolerantie die ook de sjiitische islam voorschrijft. Ook daar houden de ayatollahs zich tot op bepaalde mate aan.
En wat is het verschil in de mate van de wereld sjiitischer willen maken tov de wereld westerser willen maken? Het is net zo verderfelijk.
Nee. Het merendeel van de mensen die afgelopen zomer de straat op zijn gegaan roepen juist om internationale hulp c.q. een ''regime change''. Dat hoeft overigens niet gepaard te gaan met grote militaire operaties. De mensen die het als iets kwalijks zien, zijn de mensen die er alle belang bij hebben dat de regering zijn macht behoudt. En die zijn ver in de minderheid.quote:Op maandag 30 november 2009 12:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jij als deskundige op het gebied van de Iraanse psyche, denk je dat ze een aanval op hun land dan niet als iets kwalijks zien op de lange termijn?
Dat komt door onze cultuur. Mensen in het M-O gaan voor elke scheet de straat op.quote:Op maandag 30 november 2009 13:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat jij niet inziet dat die vergelijking totaal niet opgaat. Alleen al vanwege het feit dat er in Nederland geen sprake is van massale protesten noch van geluiden die oproepen tot het afschaffen van het staatsvorm.
Ah oké bedankt, maar ik vraag me dan wel af hoe je het regime met de Revolutionaire Garde uit hun machtspositie kan halen zonder dat er geweld aan te pas komt. De groene revolutie heeft eigenlijk al soort van bewezen dat het de burgers veel slachtoffers gaat kosten om zonder hulp van het westen een daadwerkelijke verandering tot stand te krijgen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee. Het merendeel van de mensen die afgelopen zomer de straat op zijn gegaan roepen juist om internationale hulp c.q. een ''regime change''. Dat hoeft overigens niet gepaard te gaan met grote militaire operaties. De mensen die het als iets kwalijks zien, zijn de mensen die er alle belang bij hebben dat de regering zijn macht behoudt. En die zijn ver in de minderheid.
Jij hoort in Nederland honderdduizenden/miljoenen mensen klagen over het staatsvorm? Op het internet, in de kranten, op tv of op de straten? Nee. En de mensen in Iran gaan niet zo vaak de straat op, in ieder geval niet om hun ongenoegen te laten blijken. De prijs die ze daarvoor moeten betalen is te hoog, in ieder geval tot afgelopen zomer. De mensen in Iran zijn het nu echt zat. Je zou eens moeten weten hoeveel spanning er momenteel in Iran heerst.quote:Op maandag 30 november 2009 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat komt door onze cultuur. Mensen in het M-O gaan voor elke scheet de straat op.
Vormt die club een meerderheid?quote:Op maandag 30 november 2009 13:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij hoort in Nederland honderdduizenden/miljoenen mensen klagen over het staatsvorm? Op het internet, in de kranten, op tv of op de straten? Nee. En de mensen in Iran gaan niet zo vaak de straat op, in ieder geval niet om hun ongenoegen te laten blijken. De prijs die ze daarvoor moeten betalen is te hoog, in ieder geval tot afgelopen zomer. De mensen in Iran zijn het nu echt zat. Je zou eens moeten weten hoeveel spanning er momenteel in Iran heerst.
denk dat het in iran ietsjes anders is.quote:Op maandag 30 november 2009 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat komt door onze cultuur. Mensen in het M-O gaan voor elke scheet de straat op.
Nee. Het westen moet op een slinkse wijze gebruikmaken van mensen binnen in het machtscentrum die het totaal niet eens met de wijze waarop de ayatollahs regeren. Dat zijn er wellicht niet veel, maar ze zijn er wel.quote:Op maandag 30 november 2009 13:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah oké bedankt, maar ik vraag me dan wel af hoe je het regime met de Revolutionaire Garde uit hun machtspositie kan halen zonder dat er geweld aan te pas komt. De groene revolutie heeft eigenlijk al soort van bewezen dat het de burgers veel slachtoffers gaat kosten om zonder hulp van het westen een daadwerkelijke verandering tot stand te krijgen.
Echter, wij kunnen ook moeilijk vredelievend daar binnen komen wandelen, dat zullen ze nooit tolereren. Ik zou eigenlijk zo geen oplossing weten behalve een korte doch hevige oorlog als je daadwerkelijk het hele regime incluis Ayatollahs uit hun positie wil verheffen.
Uiteraard zo veel mogelijk alleen militaire doelen en regeringsdoelen treffen, wellicht met wat covert-ops?
Als het mislukt en het komt aan het licht evenals de CIA acties in het verleden dan heb je een vijand voor het leven, en wellicht houden ze het dan niet alleen bij woorden. Er hangt dan wel erg veel af van het doen en laten van de insiders.quote:Op maandag 30 november 2009 13:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee. Het westen moet op een slinkse wijze gebruikmaken van mensen binnen in het machtscentrum die het totaal niet eens met de wijze waarop de ayatollahs regeren. Dat zijn er wellicht niet veel, maar ze zijn er wel.
De mensen die het zat zijn? Ja, die zijn ver in de meerderheid. De regering weet dit zelf ook. Ze zijn niet voor niets bezig met het reorganiseren van het veiligheidsapparaat.quote:Op maandag 30 november 2009 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vormt die club een meerderheid?
Ja, een kans dat het mislukt is altijd aanwezig, alleen is niets doen vele malen risicovoller. Ze moeten gebruik maken van dergelijke insider, maar wel op een uiterst zorgvuldige manier.quote:Op maandag 30 november 2009 13:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als het mislukt en het komt aan het licht evenals de CIA acties in het verleden dan heb je een vijand voor het leven, en wellicht houden ze het dan niet alleen bij woorden. Er hangt dan wel erg veel af van het doen en laten van de insiders.
Goed, ik ben ook niet alwetend, ondanks dat ik dat soms wel pretendeerquote:Op maandag 30 november 2009 13:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De mensen die het zat zijn? Ja, die zijn ver in de meerderheid. De regering weet dit zelf ook. Ze zijn niet voor niets bezig met het reorganiseren van het veiligheidsapparaat.
Dat ook inderdaad, ik denk ook wel dat er achter de schermen al aandacht aan word besteed, ik hoop alleen dat als er sprake van is dat het klaar is voordat Iran de macht aan de onderhandelingstafel terug krijgt d.m.v. bepaald wapentuig.quote:Op maandag 30 november 2009 13:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, een kans dat het mislukt is altijd aanwezig, alleen is niets doen vele malen risicovoller.
Inmenging heeft ook geen zin, er is m.i. geen betere manier om de gehele Iraanse bevolking achter de ayatolla's te krijgen dan een westerse inval. Een regime-change moet van binnenuit komen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik ben ook niet alwetend, ondanks dat ik dat soms wel pretendeer
Zonder gekheid. De reden dat ik in dit topic ageer tegen een oorlog is omdat ik vind dat het westen niet altijd moet overgaan tot immenging. Overal je dikke neus insteken is nou niet bepaald bevordelijk voor de wereldvrede.
Bovendien zijn er in Afrika landen die veel hulpbehoefender zijn.
Dat ben ik met je eens, alleen hoeft er helemaal geen oorlog aan te pas te komen om de probleem op te lossen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik ben ook niet alwetend, ondanks dat ik dat soms wel pretendeer
Zonder gekheid. De reden dat ik in dit topic ageer tegen een oorlog is omdat ik vind dat het westen niet altijd moet overgaan tot immenging. Overal je dikke neus insteken is nou niet bepaald bevordelijk voor de wereldvrede.
Bovendien zijn er in Afrika landen die veel hulpbehoefender zijn.
Een regime change hoeft niet per se van binnenuit te komen. De islamitische revolutie is ook gedeeltelijk door de Britten op gang gekomen. Een zetje in de goede richting kan al wonderen doen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Inmenging heeft ook geen zin, er is m.i. geen betere manier om de gehele Iraanse bevolking achter de ayatolla's te krijgen dan een westerse inval. Een regime-change moet van binnenuit komen.
Vergeet de Koeweitse couveusebaby's niet, de bomaanslag van de FSB die in de schoenen van de Tsjetsjeen werd geschoven, de Kosovaarse genocide die niet bestond, de vertaalfouten bij Ahmedinejehad en het idee dat Iran iets doet wat niet mag.quote:Op maandag 30 november 2009 13:37 schreef AryaMehr het volgende:
Voorbeeld:
In 1978 werd een bioscoop, waarin ongeveer 500 man zat in de brand gestoken. De Britten lieten kranten verspreiden waarin gezegd werd dat de sjah verantwoordelijk was voor de brandstichting. Er ontstonden meteen massale protesten door heel het land. Later werd bekend dat de sjah niet achter de brandstichting zat, maar de ''ayatollahs''. Haast hetzelfde als wat gebeurde tijdens de Rijksdagbrand.
Dat is juist de vrees dat het wel fout af moet lopen. De vraag die rest is dan hou fout het af zal lopen.quote:Op maandag 30 november 2009 14:45 schreef Lagrinta het volgende:
Als je nu eens door de ogen van het regime kijkt. Wie van hen is er nu bij gebaat zich gewonnen te geven?
Als wij een fluwelen revolutie willen wat voor garanties kunnen Khamenei en aanhang dan krijgen? Dat bedoel ik, ze gaan nooit vrijwillig vertrekken. Dit kan alleen maar heel fout aflopen.
Met Iran die hoog en laag springt en met middelvingers staat te zwaaien naar het westen en ondanks alle waarschuwingen nog doodleuk even meld een half miljoen centrifuges te gaan bouwen.quote:Op maandag 30 november 2009 15:16 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat is juist de vrees dat het wel fout af moet lopen. De vraag die rest is dan hou fout het af zal lopen.
Brazilie, Argentinie, Duitsland, Japan en Nederland verrijken ook uranium zonder kernwapens te bezitten.quote:Op maandag 30 november 2009 16:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Met Iran die hoog en laag springt en met middelvingers staat te zwaaien naar het westen en ondanks alle waarschuwingen nog doodleuk even meld een half miljoen centrifuges te gaan bouwen.
vs.
Het westen die hoog en laag springen en met straaljagers aan het oefenen zijn geslagen om die centrifuges naar de andere wereld te knallen inclusief het regime.
En beide richtingen die geen stap de andere kant uit willen doen zodat ze niet meer op ramkoers liggen, ik weet wel waar het op uit gaat lopen als Iran zo koppig blijft doen. Al is het maar om de koppigheid van Netanyahu.
Dit is alleen het nucleaire aspect. Centrales bombarderen betekent niet dat het regime verdwijnt. Of wel?quote:Op maandag 30 november 2009 16:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Met Iran die hoog en laag springt en met middelvingers staat te zwaaien naar het westen en ondanks alle waarschuwingen nog doodleuk even meld een half miljoen centrifuges te gaan bouwen.
vs.
Het westen die hoog en laag springen en met straaljagers aan het oefenen zijn geslagen om die centrifuges naar de andere wereld te knallen inclusief het regime.
En beide richtingen die geen stap de andere kant uit willen doen zodat ze niet meer op ramkoers liggen, ik weet wel waar het op uit gaat lopen als Iran zo koppig blijft doen. Al is het maar om de koppigheid van Netanyahu.
Kernenergie is helemaal niet duurzaam: het is een gevaarlijke en ingewikkelde manier van olie en gas verstoken.quote:Op zondag 29 november 2009 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, ik zie ook meer toekomst in echt duurzame energie, maar alles beter dan wachten tot de olie op is natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |