Abo op de Volkskrant?quote:Op zondag 29 november 2009 23:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Daarom kan ik ze nog wel lezen, ik lees genoeg linkse kliek kranten en dagbladen.
Ik weet niet, ik acht de kans wel aanwezig dat de NAVO gaat reageren na een retalliatie op Israël na een eventuele actie, al helemaal als het buitensporig groot zal zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:15 schreef voyeur het volgende:
[..]
Denk het niet, de Navo doet er zeker niet aan mee. De VS kan zich niet permitteren te gaan bombarderen want dan trekken de Iraanse troepen de grens met Irak over.
Nee, NRC lees ik wel bijvoorbeeld. De Volkskrant vind ik dan weer niks, sorry.quote:
Ja, want dan zwaait good ol' George Bush met zijn toverstaf en *poef!* weg zijn ze. En er komen ook geen nieuwe. En ook geen opstand. Want Iraanse burgers houden niet van opstand. Ook niet na verkiezingen. Ofzo.quote:Op zondag 29 november 2009 22:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zal moeilijk worden als de Ayatollahs weg zijn.
Jij leeft nog in Cheney land. Die tijd is voorbij. Er komt geen aanval.quote:Op zondag 29 november 2009 23:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik acht de kans wel aanwezig dat de NAVO gaat reageren na een retalliatie op Israël na een eventuele actie, al helemaal als het buitensporig groot zal zijn.
Overigens heeft Israël een leger waar de meeste Westerse landen niet aan kunnen tippen, qua technologie en aantallen, ik zou ze niet onderschatten.
Volks is juist mijn liefjequote:Op zondag 29 november 2009 23:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, NRC lees ik wel bijvoorbeeld. De Volkskrant vind ik dan weer niks, sorry.
Klopt, ze willen ook niet aan de duivelse en onmenselijke leger van de monsterlijke Israel tippenquote:Op zondag 29 november 2009 23:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik acht de kans wel aanwezig dat de NAVO gaat reageren na een retalliatie op Israël na een eventuele actie, al helemaal als het buitensporig groot zal zijn.
Overigens heeft Israël een leger waar de meeste Westerse landen niet aan kunnen tippen, qua technologie en aantallen, ik zou ze niet onderschatten.
Een raket met welke lading, conventionele wapens zullen weinig uithalen tenzij je er honderden afvuurt binnen een paar minuten. Ik zie het Israëlische leger als capabel genoeg om daar risicobeperking uit te halen, eventueel door een massaal bombardement vanaf het begin op luchthavens en militaire basissen.quote:Op zondag 29 november 2009 23:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jij leeft nog in Cheney land. Die tijd is voorbij. Er komt geen aanval.
Verder heb je niet zoveel aan een groot leger als je een raket op Tel Aviv afvuurt.
We mogen elkaar gewoon..quote:Op zondag 29 november 2009 23:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volks is juist mijn liefjeMaar ik houd weer mn mond, want we gaan weer hopeloos off-topic. Gebeurt eigenlijk altijd als wij elkaar treffen in een topic
Juist. Ik ben normaal tegen Iran, ik mag Iran niet zo aangezien zij enkel voor schade zorgen zowel binnen de Islam en in deze wereldse levenquote:Op zondag 29 november 2009 23:55 schreef Lagrinta het volgende:
Als Israel Iran aanvalt hoop ik oprecht dat Israel dat gaat bezuren. Israel heeft nul recht om Iran aan te vallen. Iran gebruikt veel beeldspraak en de Zionisten verdraaien continu alles wat wordt gezegd.
Het is misdadig om een soeverein land aan te vallen. Hopelijk zullen China en Rusland zicht verzetten.
De steun? Dat is nogal zacht uitgedrukt. De mensen in Iran staan haast te smeken om hulp van buitenaf.quote:Op zondag 29 november 2009 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat je de steun van het volk krijgt wanneer je de ayatollahs opblaast?
Dit kan ook wel normaalquote:Op maandag 30 november 2009 00:32 schreef rtotheg het volgende:
toch opmerkelijk dat geitenneukers altijd zo afgeven op het westen maar ondertussen wel westerse kennis gebruikt (voor verkeerde doeleinden)
Iran is een land vol paradoxen. Je weet niet wat je ervan moet vinden. Dat is hun sterkste punt. Ze willen de Islamtische republiek in stand houden. De Mullahs en Ayatollas willen dat. Khomeini is daar zo groot, dat kunnen wij niet eens beseffen. Het volk en dan met name de jonge generatie waar er veel van zijn, zijn wel klaar met deze terreur.quote:Op maandag 30 november 2009 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Juist. Ik ben normaal tegen Iran, ik mag Iran niet zo aangezien zij enkel voor schade zorgen zowel binnen de Islam en in deze wereldse leven
Maar aan de andere kant als Israel mag, waarom Iran niet.
en als Israel Iran aanvalt, mag Iran Israel weer aanvallen.
en het westen deed niks bij de opstand en nu worden de mensen die protesteerden wel weggewerkt.quote:Op maandag 30 november 2009 00:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De steun? Dat is nogal zacht uitgedrukt. De mensen in Iran staan haast te smeken om hulp van buitenaf.
Ze geven niet af op techniek. Wel af op onze manier van leven.quote:Op maandag 30 november 2009 00:32 schreef rtotheg het volgende:
toch opmerkelijk dat geitenneukers altijd zo afgeven op het westen maar ondertussen wel westerse kennis gebruikt (voor verkeerde doeleinden)
Nee, de nieuwe aanpak van Obama heeft inderdaad zijn vruchten niet afgeworpen. Het land was inderdaad ooit welvarender dan de meeste Europese landen, alleen vonden bepaalde landen als Amerika en Engeland dat niet echt prettig, waardoor bijvoorbeeld een man als Mossadegh met behulp van de Amerikanen werd afgezet en Khomeini dankzij de Britten de revolutie op gang kreeg.quote:Op maandag 30 november 2009 00:38 schreef rtotheg het volgende:
[..]
en het westen deed niks bij de opstand en nu worden de mensen die protesteerden wel weggewerkt.
en dan te bedenken dat het land ooit westerser was dan de meeste landen in europa
onze manier van leven heeft ervoor gezorgd dat we over deze techniek en welvaart besschikken.quote:Op maandag 30 november 2009 00:40 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ze geven niet af op techniek. Wel af op onze manier van leven.
Veel begrijp je er niet van. Iran is een ontwikkeld land. Veel jongeren studeren. Zo losbandig als wij leven heeft geen enkele relatie met onze welvaart. Vooral met de jongeren van tegenwoordig ook wel de "patatgeneratie" genoemd. In weelde opgegroeid, teren op papa en mama, weinig gepresteerd en vol genietend van de consumptiecultuur. Dat heeft niets te maken met de techniek en welvaart waar wij over beschikken. We mogen blij zijn dat we hier leven, maar daar gaat het hier niet om.quote:Op maandag 30 november 2009 00:42 schreef rtotheg het volgende:
[..]
onze manier van leven heeft ervoor gezorgd dat we over deze techniek en welvaart besschikken.
als ze ons leven afkeuren dan moeten ze ook onze kennis afkeuren en niet hier komen of huillie huillie doen als door een aardbeving ze weer in de shit zitten en wij ze eruit kunnen trekken
jij moet ook veel leren want de kennis en techniek die we hebben is in duizenden jaren vergaard en niet in de laatste paar jaren.quote:Op maandag 30 november 2009 00:47 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Veel begrijp je er niet van. Iran is een ontwikkeld land. Veel jongeren studeren. Zo losbandig als wij leven heeft geen enkele relatie met onze welvaart. Vooral met de jongeren van tegenwoordig ook wel de "patatgeneratie" genoemd. In weelde opgegroeid, teren op papa en mama, weinig gepresteerd en vol genietend van de consumptiecultuur. Dat heeft niets te maken met de techniek en welvaart waar wij over beschikken. We mogen blij zijn dat we hier leven, maar daar gaat het hier niet om.
Iran is geen Afrika wat om hulp smeekt. Je moet nog veel leren.
Dat bedoel ik dus. Wij zijn het wel eens alleen begrijpen elkaar niet. Iraniërs haten het weste niet. Nee het regime haat het westen. Dat betekent dus dat Iran het westen haat. Want zoals je weet doet het er in politiek niet toe wat het volk denkt in relaties met andere landen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef rtotheg het volgende:
[..]
jij moet ook veel leren want de kennis en techniek die we hebben is in duizenden jaren vergaard en niet in de laatste paar jaren.
ook zeg ik nergens dat de patatgeneratie hiervoor heeft gezorgd.
en als je niet zo hoog opgeeft over je eigen zeer beperkte kennis dan zul je ook weten dat de iraanse jongeren en vooral studenten in een soort underground wereld leven zoals westerse studenten en ook alles doen wat verboden is (en hier normaal)
Wat was de nieuwe aanpak van Obama dan? Hij heeft brieven geschreven naar Khamenei maar meer weet ik niet. Behalve wat hypocriete uitspraken in Caïro en wat buigingen.quote:Op maandag 30 november 2009 00:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de nieuwe aanpak van Obama heeft inderdaad zijn vruchten niet afgeworpen. Het land was inderdaad ooit welvarender dan de meeste Europese landen, alleen vonden bepaalde landen als Amerika en Engeland dat niet echt prettig, waardoor bijvoorbeeld een man als Mossadegh met behulp van de Amerikanen werd afgezet en Khomeini dankzij de Britten de revolutie op gang kreeg.
Iran in 1970: http://www.dumpert.nl/med(...)islam_revolutie.html
Een aardbeving in Pakistan. Ik dacht dat we het over Iran hebben. Zo kan je natuurlijk niet discusseren. Pakistan is niet betweterig. Pakistan is een bondgenoot van de VS.quote:Op maandag 30 november 2009 00:51 schreef rtotheg het volgende:
[..]
jij moet ook veel leren want de kennis en techniek die we hebben is in duizenden jaren vergaard en niet in de laatste paar jaren.
ook zeg ik nergens dat de patatgeneratie hiervoor heeft gezorgd.
iran heeft de kennis en een hele ideale bevolkinsopbouw, zeer veel jongeren.
ze worden alleen beperkt door een paar geitenneukers die met veel geweld hun positie handhaaft
en als je niet zo hoog opgeeft over je eigen zeer beperkte kennis dan zul je ook weten dat de iraanse jongeren en vooral studenten in een soort underground wereld leven zoals westerse studenten en ook alles doen wat verboden is (en hier normaal)
en daarnaast duidde ik met de aardbeving op pakistan, ook zo'n betweterig islamitisch land.
daarnaast zou ik niet snel een vliegtuig pakken in iran ... (het onderhoud en vliegen gaat ze nogal moeilijk af)
en daarnaast waarom vergelijk je iran als land zijnde met een compleet continent als afrika.
je snapt zelf dat dat ook niet klopt of heb je niet goed opgelet in school![]()
Dat ziet er Westers uit.quote:Op maandag 30 november 2009 01:01 schreef rtotheg het volgende:
[ afbeelding ]
zo zonde dat het land met de mooiste vrouwen ter wereld onder het juk van mongooltjes in jurken gebukt gaat
Nazanin Afshin-Jamquote:Op maandag 30 november 2009 01:03 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat ziet er Westers uit.
Leeft ze nog, of is ze al opgepakt door de zedenpolizei?
en heel errug knapquote:Op maandag 30 november 2009 01:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nazanin Afshin-Jam
Ze woont in Canada en is voormalig Miss World Canada. Ook is ze zangeres, mensenrechtenactivist, model, piloot, actrice en songwriter.![]()
[ afbeelding ]
Klopt. Genoeg knappe Perzische vrouwen.quote:
Die zijn er inderdaad genoeg.quote:Op maandag 30 november 2009 01:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Genoeg knappe Perzische vrouwen.![]()
Zoek anders even op namen als:
Shaghayegh
Shahrivar Shermine (Miss Europe)
Claudia lynx
Aylar dianati
Sara shahi
![]()
Denk je dat werkelijk. Omdat een paar honderd man aan het demonstreren slaat staat het complete volk te smeken om hulp. Wat een beetje beeldvorming van de westerse media al niet met je doet.quote:Op maandag 30 november 2009 00:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De steun? Dat is nogal zacht uitgedrukt. De mensen in Iran staan haast te smeken om hulp van buitenaf.
Piranha's leven in het water, waardoor ze dus niet snel dorstig zullen zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 23:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, ze willen ook niet aan de duivelse en onmenselijke leger van de monsterlijke Israel tippen
Israel is erger dan dorstige piranha's
Een paar honderd man? Waar was je toen miljoenen mensen de straat opgingen? Dat er nog uberhaupt mensen de straat op durven te gaan is te prijzen. Nee, ik ben niet beïnvloed door de Westerse media. Ik baseer mijn uitspraken op gesprekken met familieleden, vrienden, weblogs en alle andere platforms waar de Iraniers hun mening verkondigen. En jij denkt werkelijk dat de meeste Iraniers er problemen mee zullen hebben wanneer de ayatollahs omver worden geblazen?quote:Op maandag 30 november 2009 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk. Omdat een paar honderd man aan het demonstreren slaat staat het complete volk te smeken om hulp. Wat een beetje beeldvorming van de westerse media al niet met je doet.
De bloeddorstigheid van Israel is mij bekend. Maar dat moet je niet met het internationale recht verwarren. Daarnaast heeft de VS weer een democratisch verkozen beschaafd bewind naar Westers model, en dat is niet zo van het agressieve militaire imperialisme. Dus die zullen Israel niet steunen. Israël heeft wel een sterk leger voor zo'n klein landje, het blijft een klein landje in een vijandige omgeving, dat zijn vrienden hard nodig heeft. Die zijn tot nu toe erg vergevingsgezind geweest. Zoals de geschiedenis ons al eeuwen leert en zoals de val van de SU nog maar eens bevestigde, een sterk leger vereist een sterke economie.quote:Op zondag 29 november 2009 22:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Evenals met Irak zijn er wel omwegen voor te vinden, en als de druk/nood hoog genoeg is dan zal er wel wat aan gedaan worden, goedschiks of kwaadschiks.
Overigens, ook al zou de VN zich er niet mee gaan bemoeien dan gaat Netanyahu op eigen houtje wel wat straaljagers sturen, de Israëliërs hebben al ik weet niet hoe vaak verkondigd dat ze het niet laten gebeuren, dus reken maar van yes dat ze het in de gaten houden.
Waar maak je uit op dat het gevaarlijk is? En waar lees je dat Iran een zieke blik op de wereld hebt?quote:Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef isogram het volgende:
Iran is een gevaarlijke islamitische dictatuur (schijndemocratie) met een zieke blik op de wereld. De bevolking wordt onderdrukt, mensenrechten worden er grof geschonden en die situatie duurt nu al tientallen jaren. Elke vorm van hervorming wordt vakkundig tegengehouden door extremistische moslimgeestelijken die de werkelijke dienst uitmaken.
Wat mij betreft kan er niet snel genoeg worden ingegrepen in dit zieke land. En dat vond ik al voordat dit laatste bericht over nieuwe installaties zich aandiende. Dat bevestigt hooguit nog eens het potentiële gevaar.
Iran is gevaarlijk, alleen al vanwege het feit dat de meerderheid van de mensen die daar de macht uitdragen geloven dat de twaalfde imam Mehdi enkel terugkomt wanneer Jeruzalem is veroverd op de Joden. Het zijn mensen met een totaal ander blik op de wereld, wat overigens niet per se gevaarlijk hoeft te zijn, maar in dit geval wel. Ook zijn ze er in zeker zin eropuit om de wereld ''sjieter'' te maken.quote:Op maandag 30 november 2009 12:07 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Waar maak je uit op dat het gevaarlijk is? En waar lees je dat Iran een zieke blik op de wereld hebt?
Mensenrechten en onderdrukking is meer een binnenlandse gelegenheid, en wat dat betreft komen Israël of zelfs de VS er ook slecht van af.
Geloven is nog heel wat anders dan het doen. Anders had zelfs Israël veel ergere dingen gedaan als geloven gelijk zou staan aan daadwerkelijk doen.quote:Op maandag 30 november 2009 12:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is gevaarlijk, alleen al vanwege het feit dat de meerderheid van de mensen die daar de macht uitdragen geloven dat de twaalfde imam Mehdi enkel terugkomt wanneer Jeruzalem is veroverd op de Joden. Het zijn mensen met een totaal ander blik op de wereld, wat overigens niet per se gevaarlijk hoeft te zijn, maar in dit geval wel. Ook zijn ze er in zeker zin eropuit om de wereld ''sjieter'' te maken.
Jij hebt je niet te bemoeien met de binnenlandse terreur. Iran is een soevereine staat immers. Wat jij hier schrijft kan je ook zeggen van Saoedi Arabië. Dat Iran een zieke blik heeft op de wereld kan je van wel meer landen zeggen. Dat is geen reden om een land aan te vallen.quote:Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef isogram het volgende:
Iran is een gevaarlijke islamitische dictatuur (schijndemocratie) met een zieke blik op de wereld. De bevolking wordt onderdrukt, mensenrechten worden er grof geschonden en die situatie duurt nu al tientallen jaren. Elke vorm van hervorming wordt vakkundig tegengehouden door extremistische moslimgeestelijken die de werkelijke dienst uitmaken.
Wat mij betreft kan er niet snel genoeg worden ingegrepen in dit zieke land. En dat vond ik al voordat dit laatste bericht over nieuwe installaties zich aandiende. Dat bevestigt hooguit nog eens het potentiële gevaar.
Nou dat is het enige waar ik bang voor ben. Maar Ahmadinejad heeft ook gezegd dat ze de komst van de Mahdi niet gaan stimuleren. Op andere momenten lees je weer andere dingen. Probleem is, dat ze zo geraffineerd zijn in hun uitlatingen dat je niet meer weet wat waar en onwaar is. Dit is ook een strategie om het regime aan de macht te houden.quote:Op maandag 30 november 2009 12:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is gevaarlijk, alleen al vanwege het feit dat de meerderheid van de mensen die daar de macht uitdragen geloven dat de twaalfde imam Mehdi enkel terugkomt wanneer Jeruzalem is veroverd op de Joden. Het zijn mensen met een totaal ander blik op de wereld, wat overigens niet per se gevaarlijk hoeft te zijn, maar in dit geval wel. Ook zijn ze er in zeker zin eropuit om de wereld ''sjieter'' te maken.
Miljoenenquote:Op maandag 30 november 2009 09:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een paar honderd man? Waar was je toen miljoenen mensen de straat opgingen? Dat er nog uberhaupt mensen de straat op durven te gaan is te prijzen. Nee, ik ben niet beïnvloed door de Westerse media. Ik baseer mijn uitspraken op gesprekken met familieleden, vrienden, weblogs en alle andere platforms waar de Iraniers hun mening verkondigen. En jij denkt werkelijk dat de meeste Iraniers er problemen mee zullen hebben wanneer de ayatollahs omver worden geblazen?Dit meen je toch niet?
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Miljoenen ja. Zet 1000 man bij elkaar en dat maal 1000. Als straten zwart zien van de mensen heb je dat eerder dan je denkt. Teheran is een metropool.quote:
Je meent het. En flikker effe heel gauw op met dat belederende toontje van je. Mafkees.quote:Op maandag 30 november 2009 12:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Miljoenen ja. Zet 1000 man bij elkaar en dat maal 1000. Als straten zwart zien van de mensen heb je dat eerder dan je denkt. Teheran is een metropool.
Je moet niet bijdehand gaan doen. Dan reageer ik ook normaal.quote:Op maandag 30 november 2009 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je meent het. En flikker effe heel gauw op met dat belederende toontje van je. Mafkees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |