Ik heb het toch over Saoedi-Arabie? Niet over Mekka, dat daar geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.quote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is ook geen moskee in Vaticaanstad.
wat een vergelijkingquote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is ook geen moskee in Vaticaanstad.
Vaticaanstad is een souvereine staat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb het toch over Saoedi-Arabie? Niet over Mekka, dat daar geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Saoedi-Arabie --> Italie. In Italie mogen wel niet-christelijke gebedshuizen worden gebouwd.
Ga je nu weer beweren dat er geen kerken zijn in islamitische landen?quote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
59% tegen het bouwen van extra minaretten.
Ze zijn verrast, want eerdere peilingen wezen erop dat mensen er geen moeite mee hadden.
Nu is de Zwitserse regering bang dat hun relatie met moslimlanden onder druk komt te staan.
Wat natuurlijk onzin is, gezien het verbod van zelfs het bóuwen van een kerk daar. Laat staan een kerktoren.
Geneve is een enclave van de linksen, dat hoort niet echt bij Zwitserland.quote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef freako het volgende:
[..]
Geneve stemde overigens met 60% tegen het minarettenverbod.
En wat een enge mensen wonen er. Ik bedoel: Hoe kun je nou minaretten zien als overal die rottige bergen in de weg staan?quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een mooi land is het toch ook!
[ afbeelding ]
Dus?quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vaticaanstad is een souvereine staat.
Dat is inderdaad waarom ik de uitslag van dit referendum zo lachen vind. Zolang er geen sprake is van wederkerigheid is gehuil uit het Midden-Oosten van een ontstellende hypocrietheid. Even zien of die balk in eigen ogen ook gaan zien. Jezus is voor hen toch ook een profeet, dus ze moeten bekend zijn met deze uitspraak.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Zienswijze het volgende:
Sjonge sjonge jonge zeg. Links Fok! vindt het wel leuk om Sinterklaas te spelen he.
Tolerantie moet van 2 kanten komen. Het is alleen maar nemen (=op de hele wereld moskeeen neerzetten, meestal financieerd met geld uit Saoedi-Arabie, en niet geven (= in HET land waar de islam is ontstaan, HET land van de bakermat van de islam, niet de bouw van niet-islamitische gebedshuizen toestaan.
Tolerantie komt van 2 kanten. En het moet niet alleen maar van 1 kant komen.
Btw, nogmaals no offense tegen moslims. Maar de verhoudingen qua tolerantie lgen ietwat scheef.
Het lijkt me duidelijk dat je die landen niet kunt vergelijken (alhoewel in Italië verplicht op alle scholen, ook openbare, een kruisbeeld moet hangen). Italië is geen katholieke staat op dezelfde manier als Vaticaanstad dat wel is en op dezelfde manier als Saoudi-Arabië islamitisch is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb het toch over Saoedi-Arabie? Niet over Mekka, dat daar geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Saoedi-Arabie --> Italie. In Italie mogen wel niet-christelijke gebedshuizen worden gebouwd.
In SA niet, dat mag daar niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ga je nu weer beweren dat er geen kerken zijn in islamitische landen?
Dus dat. Hypocriet ten top.quote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
59% tegen het bouwen van extra minaretten.
Ze zijn verrast, want eerdere peilingen wezen erop dat mensen er geen moeite mee hadden.
Nu is de Zwitserse regering bang dat hun relatie met moslimlanden onder druk komt te staan.
Wat natuurlijk onzin is, gezien het verbod van zelfs het bóuwen van een kerk daar. Laat staan een kerktoren.
Ga er ook eens heen, je zal zien dat het land bevolkt wordt door hele aardige mensen. Wel wat stug, en niet direct blij met vreemdelingen (echte bergbewoners natuurlijk), maar met de juiste opstelling sluiten ze je zo in het hart.quote:Op zondag 29 november 2009 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat een enge mensen wonen er. Ik bedoel: Hoe kun je nou minaretten zien als overal die rottige bergen in de weg staan?
Bepaalde linkse Fok!kers komen met Vaticaanstad aanslepen. Daar kwam ik niet mee.quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat je die landen niet kunt vergelijken (alhoewel in Italië verplicht op alle scholen, ook openbare, een kruisbeeld moet hangen). Italië is geen katholieke staat op dezelfde manier als Vaticaanstad dat wel is en op dezelfde manier als Saoudi-Arabië islamitisch is.
Het gaat alleen maar over minaretten..alsof de wereld vergaat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waarom ik de uitslag van dit referendum zo lachen vind. Zolang er geen sprake is van wederkerigheid is gehuil uit het Midden-Oosten van een ontstellende hypocrietheid. Even zien of die balk in eigen ogen ook gaan zien. Jezus is voor hen toch ook een profeet, dus ze moeten bekend zijn met deze uitspraak.
Dan quote ik je toch nog evenquote:
Op die post reageerde ikquote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, jij kwam met SA toen werd gezegd dat er islamitische landen zijn waar kerken staan. Dat er landen zijn waar het niet kan wil nog niet zeggen dat er geen enkel islamitisch land is waar een kerk staat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bepaalde linkse Fok!kers komen met Vaticaanstad aanslepen. Daar kwam ik niet mee.
Mijn idee. Je mag in Zwitserland nog steeds zo'n gebouw bouwen als op mijn plaatje, en er een moskee van maken.quote:Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het gaat alleen maar over minaretten..alsof de wereld vergaat.
Keurig in een referendum uitgesproken.
Niet mis mee.
Jij vindt het onverteerbaar en intolerant dat er in de bakermat van de islam geen kerken gebouwd mogen worden terwijl ik stel dat er in de thuishaven van het katholieke geloof ook geen moskeeën zijn. Lijkt mij een valide vergelijking.quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus?
Ik heb het over Saoedi-Arabie.
Vaticaanstad is niet de staat waar het christendom ontstaan is. Het is niet de staat waar Jezus geleefd heeft. Etc.quote:Op zondag 29 november 2009 18:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, jij kwam met SA toen werd gezegd dat er islamitische landen zijn waar kerken staan. Dat er landen zijn waar het niet kan wil nog niet zeggen dat er geen enkel islamitisch land is waar een kerk staat.
Er zijn islamitische landen waar geen kerken staan. Er zijn christelijke staten waar geen moskeeën staan. Nu weer verder met het Zwitserse referendum
Um, dan vergelijk je appelen met peren. De bakermat van het Christendom is Palestina. En daar staan wel moskeeën. Vaticaanstad is het Hoofdkwartier, maar dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 29 november 2009 18:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij vindt het onverteerbaar en intolerant dat er in de bakermat van de islam geen kerken gebouwd mogen worden terwijl ik stel dat er in de thuishaven van het katholieke geloof ook geen moskeeën zijn. Lijkt mij een valide vergelijking.
geloof je het zelf, wat je daar tikte ?quote:Op zondag 29 november 2009 18:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij vindt het onverteerbaar en intolerant dat er in de bakermat van de islam geen kerken gebouwd mogen worden terwijl ik stel dat er in de thuishaven van het katholieke geloof ook geen moskeeën zijn. Lijkt mij een valide vergelijking.
Ja, vast.quote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef Zienswijze het volgende:
[
Kortom: Vaticaanstad heeft geen flikker met het christendom te maken.
Zie post van Lord_Vetinariquote:Op zondag 29 november 2009 18:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oh, het geloof moet er ontstaan zijn. Is dat de crux van het betoog?quote:Op zondag 29 november 2009 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, dan vergelijk je appelen met peren. De bakermat van het Christendom is Palestina. En daar staan wel moskeeën. Vaticaanstad is het Hoofdkwartier, maar dat is niet hetzelfde.
Prima, dus in de andere islamitische landen mag je gewoon kerken bouwen. Alleen in SA niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan quote ik je toch nog even
[..]
Op die post reageerde ik
Ik vind het prima dat je Sinterklaas wilt uithangen en misschien zelfs nazi's gaskamers cadeau wilt geven.quote:
Nou ja, "gewoon" is een ander verhaal....quote:Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima, dus in de andere islamitische landen mag je gewoon kerken bouwen. Alleen in SA niet.
Dat speelt zeker mee.quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Misschen heeft het zelfs wel een achterliggende gedachte bij de Zwitserse bevolking, dat van wij willen dat gezeik niet van moslims. Hun hebben ook allerhande media waarmee ze konden zien wat er is gebeurd in de UK, Spanje, Frankrijk, WTC om maar iets te noemen als men ze de ruimte geeft.
Dat zal heus wel aan deze uitslag ten gronde liggen.quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Misschen heeft het zelfs wel een achterliggende gedachte bij de Zwitserse bevolking, dat van wij willen dat gezeik niet van moslims. Hun hebben ook allerhande media waarmee ze konden zien wat er is gebeurd in de UK, Spanje, Frankrijk, WTC om maar iets te noemen als men ze de ruimte geeft.
quote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kortom: Vaticaanstad heeft geen flikker met het christendom te maken.
Vaticaanstad is wat er is overgebleven van de pauselijke staten. Rome is al sinds de 4e eeuw de hoofdplaats van het christendom. Zoals L_V al zegt is het niet de plek waar het ontstaan is, maar verder is Rome al eeuwen de belangrijkste plek van het christendom.quote:Het enige is dat de Katholieke Kerk daar zogenaamd een belangrijke stad / staat van hebben gemaakt.
Dat is hetzelfde als een deel v/d moslims opeens Marrakech tot een "heilige" islamitische stad gaan uitroepen.
JIJ hebt het over 'de bakermat van de islam', waar geen kerken staan en vergelijkt dat met Vaticaanstad, wat NIET de bakermat van Christendom is. Misschien geen moeilijke woorden als 'bakermat' gebruiken als je niet weet wat ze betekenen?quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oh, het geloof moet er ontstaan zijn. Is dat de crux van het betoog?
Beetje hypocriet van je om naar aanleiding van zoiets een volk eng te noemen, niet? Als iemand anders Moslims op dergelijke wijze om dergelijke redenen zou veroordelen zou je er vast door op je teentjes getrapt zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat een enge mensen wonen er. Ik bedoel: Hoe kun je nou minaretten zien als overal die rottige bergen in de weg staan?
Prima van ze. Zwitsers zijn niet naief. Observeren, anticiperen en vooruitlopen heet zoiets. Ik snap volkomen dat Zwitserland niet de islam in eigen land wilt laten bloeien, want daar kunnen dan op termijn van verschrikkelijke dingen gaan gebeuren.quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Scherp.quote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Beetje hypocriet van je om naar aanleiding van zoiets een volk eng te noemen, niet? Als iemand anders Moslims op dergelijke wijze om dergelijke redenen zou veroordelen zou je er vast door op je teentjes getrapt zijn.
Of gelden voor hen andere normen? Vind je Moslims bij voorbaat zo inferieur aan de gemiddelde Zwitser dat zij niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen om jouw respect te krijgen?
Vaticaan stad is een stad die belangrijk is gemaakt. Het is niet de plaats war het christendom ontstaan is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..].
[..]
Vaticaanstad is wat er is overgebleven van de pauselijke staten. Rome is al sinds de 4e eeuw de hoofdplaats van het christendom. Zoals L_V al zegt is het niet de plek waar het ontstaan is, maar verder is Rome al eeuwen de belangrijkste plek van het christendom.
Jij zou het prima vinden als ik een Nazi-sympathisant zou zijnquote:Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je Sinterklaas wilt uithangen en misschien zelfs nazi's gaskamers cadeau wilt geven.
quote:Maar lees m'n hele post en ga niet dingen selectief quoten.
Dat brengt mi geen oplossingen. Als je het vervelend vindt, afkeurt dat andere ideologieën en ze daarom vanuit jouw ideologie even intolerant behandelt is jouw intolerantie net zo afkeurenswaardig als die van hun. Wij zijn dan dus even achterlijk als zij die wij graag als achterlijk bestempelen.quote:Tolerantie komt van 2 kanten. Tegen intolerantie ideologieen moet je niet steeds tolerant gaan doen, want dan liggen de verhoudingen qua tolerantie heel scheef.
Inderdaadquote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Beetje hypocriet van je om naar aanleiding van zoiets een volk eng te noemen, niet? Als iemand anders Moslims op dergelijke wijze om dergelijke redenen zou veroordelen zou je er vast door op je teentjes getrapt zijn.
Of gelden voor hen andere normen? Vind je Moslims bij voorbaat zo inferieur aan de gemiddelde Zwitser dat zij niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen om jouw respect te krijgen?
Last van oud zeer, Lord Veterdrop?quote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien geen moeilijke woorden als 'bakermat' gebruiken als je niet weet wat ze betekenen?
wat is er met jou aan de hand dat je zo agressief post hier ?quote:Op zondag 29 november 2009 18:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Last van oud zeer, Lord Veterdrop?
Want alleen de oorsprong is belangrijk? Dat de kerkleider al, met slechts hier en daar een onderbreking, bijna 1900 jaar in Rome zetelt is hetzelfde als zomaar even zeggen 'zo, en nu is deze stad belangrijk'?quote:Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vaticaan stad is een stad die belangrijk is gemaakt. Het is niet de plaats war het christendom ontstaan is.
Je gaat toch ook niet Marrakech opeens tot de belangrijkste stad van de islam uitroepen??
Agressief? Mijn mening is agressief?quote:Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
wat is er met jou aan de hand dat je zo agressief post hier ?
In principe wel ja.quote:Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want alleen de oorsprong is belangrijk? Dat de kerkleider al, met slechts hier en daar een onderbreking, bijna 1900 jaar in Rome zetelt is hetzelfde als zomaar even zeggen 'zo, en nu is deze stad belangrijk'?
Ja in SA niet. En SA is HET land waar de islam is ontstaan. HET BELANGRIJKSTE land voor moslims. Moslims gaan niet op bedevaartstocht naar Turkije, Iran of Egypte. Ze gaan naar Saoedi-Arabie. Zie bijvoorbeeld de Hadj van deze week.quote:Daarnaast is dit nogal een non-discussie, het ging er alleen om dat ik het nogal zinloos vond om tegen iemand die zegt 'in islamitsche landen staan ook kerken' te zeggen, ja, maar in SA niet.
arabieren vormen een minderheid onder moslims.quote:Op zondag 29 november 2009 18:41 schreef Zienswijze het volgende:
En de islam is een Arabisch geloof. Gebasseerd op tradities en culturen van Arabische stammen. In Arabie heerst de kern en de oorsprong van de islam. S-A is HET land voor moslims.
En Duise neo-nazi's vormen een minderheid onder neo-nazi's wereldwijd.quote:Op zondag 29 november 2009 18:43 schreef IHVK het volgende:
[..]
arabieren vormen een minderheid onder moslims.
Nee, maar marrakech geldt dan ook niet al 1900 jaar als de de facto hoofdstad van het islamitische geloof.quote:Op zondag 29 november 2009 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In principe wel ja.
Ik ga ook niet opeens Marrakech uitroepen tot belangrijkste heilige islamitische stad.
En Vaticaanstad is het kloppende hart van het Rooms-katholieke geloof. Ik kan me niet voorstellen dat je dat probeert te ontkennen..quote:Ja in SA niet. En SA is HET land waar de islam is ontstaan. HET BELANGRIJKSTE land voor moslims. Moslims gaan niet op bedevaartstocht naar Turkije, Iran of Egypte. Ze gaan naar Saoedi-Arabie. Zie bijvoorbeeld de Hadj van deze week.
S-A is het kloppende hart van de islam.
In grote steden zijn de mensen altijd liberaler/meer openminded. Zie de VS waar in alle grote steden aan de oost- en westkust de Democraten normaliter winnen terwijl de Republikeinen het juist moeten hebben van de "plattelandsbevolking".quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geneve is een enclave van de linksen, dat hoort niet echt bij Zwitserland.
Ja die neo nazis en de alpenlanden he. No offence tegen alpen overigens.quote:Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En Duise neo-nazi's vormen een minderheid onder neo-nazi's wereldwijd.
Dus je punt is?
No offense tegen moslims an sich. Maar Saoedi-Arabie...daar gaat het om. Jij hangt een Arabische godsdiest aan.
Wahabisme is deel van de islam. SA is wel representatief. Daar is de islam ontstaan, dáár heeft Mohammed geleefd, dáár heeft jullie profeet de islam verspreid. Dáár staat de Kaaba. S-A is HET land waar moslims wereldwijd op pelgrimstocht gaan. Zie Hadj deze week. Dat is dus niet Turkije of Marokko. Dat is Saoedi-Arabie..!!quote:Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef IHVK het volgende:
het wahabisme, staatsgeloof van SA rekent niet wahabieten tot niet moslims. SA is in het geheel niet representatief. 14% van de Turken is pro sharia. Om maar wat te noemen.
Ik weet niet wat voor gaar punt je probeert te maken, maar ik ga er even in mee. Waar denk je dat het christendom en jodendom vandaan komen ?quote:Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En Duise neo-nazi's vormen een minderheid onder neo-nazi's wereldwijd.
Dus je punt is?
No offense tegen moslims an sich. Maar Saoedi-Arabie...daar gaat het om. Jij hangt een Arabische godsdiest aan.
Doe eens wat minder hysterisch kerel. Of is de bami verkeerd gevallen ?quote:Op zondag 29 november 2009 18:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wahabisme is deel van de islam. SA is wel representatief. Daar is de islam ontstaan, dáár heeft Mohammed geleefd, dáár heeft jullie profeet de islam verspreid. Dáár staat de Kaaba. S-A is HET land waar moslims wereldwijd op pelgrimstocht gaan. Zie Hadj deze week. Dat is dus niet Turkije of Marokko. Dat is Saoedi-Arabie..!!
Jij hangt een Arabische godsdienst aan. Of je het nu leuk vindt of niet.
De moslims in Zw zijn Turken, Kosovaren en Bosniers. Geen Saudis.quote:Op zondag 29 november 2009 18:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wahabisme is deel van de islam. SA is wel representatief. Daar is de islam ontstaan, dáár heeft Mohammed geleefd, dáár heeft jullie profeet de islam verspreid. Dáár staat de Kaaba. S-A is HET land waar moslims wereldwijd op pelgrimstocht gaan. Zie Hadj deze week. Dat is dus niet Turkije of Marokko. Dat is Saoedi-Arabie..!!
Jij hangt een Arabische godsdienst aan. Of je het nu leuk vindt of niet.
Persoon X is dom. Die ziet dus kennelijk niet in dat intolerantie hem niets positiefs zal brengen. Moet ik daarom ook maar intolerant zijn zoals persoon X? Nee, zo dom wil ik niet zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
@ Scrutinizer.
Dat heeft niks met achterlijkheid te maken.
Draai het om: stel jij nodigt persoon X uit in je huis. Je bent gastvrij, geeft hem te eten en te drinken etc.
Maar persoon X weigert jou om jou in zijn huis uit te nodigen, zelfs als jij daarom vraagt.
Zou jij dan nog steeds elke keer persoon X in jouw huis uitnodigen? Of zou je dan ook op een gegeven moment zeggen: als persoon X mij niet gastvrij wil ontvangen, waarom zou ik persoon X dan voortaan wel gastvrij moeten ontvangen?
Omdat moslims dan ook niet zo gek zijn om een stad in Marokko tot belangrijkste heilige islamitische stad uit te gaan roepen.quote:Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, maar marrakech geldt dan ook niet al 1900 jaar als de de facto hoofdstad van het islamitische geloof.
Geworden door mensen ja. Het is niet de ontstaanskern van het christendom.quote:En Vaticaanstad is het kloppende hart van het Rooms-katholieke geloof. Ik kan me niet voorstellen dat je dat probeert te ontkennen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |