Dan quote ik je toch nog evenquote:
Op die post reageerde ikquote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
Nu is de Zwitserse regering bang dat hun relatie met moslimlanden onder druk komt te staan.
Wat natuurlijk onzin is, gezien het verbod van zelfs het bóuwen van een kerk daar. Laat staan een kerktoren.
Nee, jij kwam met SA toen werd gezegd dat er islamitische landen zijn waar kerken staan. Dat er landen zijn waar het niet kan wil nog niet zeggen dat er geen enkel islamitisch land is waar een kerk staat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bepaalde linkse Fok!kers komen met Vaticaanstad aanslepen. Daar kwam ik niet mee.
Mijn idee. Je mag in Zwitserland nog steeds zo'n gebouw bouwen als op mijn plaatje, en er een moskee van maken.quote:Op zondag 29 november 2009 18:11 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het gaat alleen maar over minaretten..alsof de wereld vergaat.
Keurig in een referendum uitgesproken.
Niet mis mee.
Jij vindt het onverteerbaar en intolerant dat er in de bakermat van de islam geen kerken gebouwd mogen worden terwijl ik stel dat er in de thuishaven van het katholieke geloof ook geen moskeeën zijn. Lijkt mij een valide vergelijking.quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus?
Ik heb het over Saoedi-Arabie.
Vaticaanstad is niet de staat waar het christendom ontstaan is. Het is niet de staat waar Jezus geleefd heeft. Etc.quote:Op zondag 29 november 2009 18:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, jij kwam met SA toen werd gezegd dat er islamitische landen zijn waar kerken staan. Dat er landen zijn waar het niet kan wil nog niet zeggen dat er geen enkel islamitisch land is waar een kerk staat.
Er zijn islamitische landen waar geen kerken staan. Er zijn christelijke staten waar geen moskeeën staan. Nu weer verder met het Zwitserse referendum
Um, dan vergelijk je appelen met peren. De bakermat van het Christendom is Palestina. En daar staan wel moskeeën. Vaticaanstad is het Hoofdkwartier, maar dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 29 november 2009 18:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij vindt het onverteerbaar en intolerant dat er in de bakermat van de islam geen kerken gebouwd mogen worden terwijl ik stel dat er in de thuishaven van het katholieke geloof ook geen moskeeën zijn. Lijkt mij een valide vergelijking.
geloof je het zelf, wat je daar tikte ?quote:Op zondag 29 november 2009 18:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij vindt het onverteerbaar en intolerant dat er in de bakermat van de islam geen kerken gebouwd mogen worden terwijl ik stel dat er in de thuishaven van het katholieke geloof ook geen moskeeën zijn. Lijkt mij een valide vergelijking.
Ja, vast.quote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef Zienswijze het volgende:
[
Kortom: Vaticaanstad heeft geen flikker met het christendom te maken.
Zie post van Lord_Vetinariquote:Op zondag 29 november 2009 18:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oh, het geloof moet er ontstaan zijn. Is dat de crux van het betoog?quote:Op zondag 29 november 2009 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, dan vergelijk je appelen met peren. De bakermat van het Christendom is Palestina. En daar staan wel moskeeën. Vaticaanstad is het Hoofdkwartier, maar dat is niet hetzelfde.
Prima, dus in de andere islamitische landen mag je gewoon kerken bouwen. Alleen in SA niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan quote ik je toch nog even
[..]
Op die post reageerde ik
Ik vind het prima dat je Sinterklaas wilt uithangen en misschien zelfs nazi's gaskamers cadeau wilt geven.quote:
Nou ja, "gewoon" is een ander verhaal....quote:Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima, dus in de andere islamitische landen mag je gewoon kerken bouwen. Alleen in SA niet.
Dat speelt zeker mee.quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Misschen heeft het zelfs wel een achterliggende gedachte bij de Zwitserse bevolking, dat van wij willen dat gezeik niet van moslims. Hun hebben ook allerhande media waarmee ze konden zien wat er is gebeurd in de UK, Spanje, Frankrijk, WTC om maar iets te noemen als men ze de ruimte geeft.
Dat zal heus wel aan deze uitslag ten gronde liggen.quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Misschen heeft het zelfs wel een achterliggende gedachte bij de Zwitserse bevolking, dat van wij willen dat gezeik niet van moslims. Hun hebben ook allerhande media waarmee ze konden zien wat er is gebeurd in de UK, Spanje, Frankrijk, WTC om maar iets te noemen als men ze de ruimte geeft.
quote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kortom: Vaticaanstad heeft geen flikker met het christendom te maken.
Vaticaanstad is wat er is overgebleven van de pauselijke staten. Rome is al sinds de 4e eeuw de hoofdplaats van het christendom. Zoals L_V al zegt is het niet de plek waar het ontstaan is, maar verder is Rome al eeuwen de belangrijkste plek van het christendom.quote:Het enige is dat de Katholieke Kerk daar zogenaamd een belangrijke stad / staat van hebben gemaakt.
Dat is hetzelfde als een deel v/d moslims opeens Marrakech tot een "heilige" islamitische stad gaan uitroepen.
JIJ hebt het over 'de bakermat van de islam', waar geen kerken staan en vergelijkt dat met Vaticaanstad, wat NIET de bakermat van Christendom is. Misschien geen moeilijke woorden als 'bakermat' gebruiken als je niet weet wat ze betekenen?quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oh, het geloof moet er ontstaan zijn. Is dat de crux van het betoog?
Beetje hypocriet van je om naar aanleiding van zoiets een volk eng te noemen, niet? Als iemand anders Moslims op dergelijke wijze om dergelijke redenen zou veroordelen zou je er vast door op je teentjes getrapt zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat een enge mensen wonen er. Ik bedoel: Hoe kun je nou minaretten zien als overal die rottige bergen in de weg staan?
Prima van ze. Zwitsers zijn niet naief. Observeren, anticiperen en vooruitlopen heet zoiets. Ik snap volkomen dat Zwitserland niet de islam in eigen land wilt laten bloeien, want daar kunnen dan op termijn van verschrikkelijke dingen gaan gebeuren.quote:Op zondag 29 november 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Scherp.quote:Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Beetje hypocriet van je om naar aanleiding van zoiets een volk eng te noemen, niet? Als iemand anders Moslims op dergelijke wijze om dergelijke redenen zou veroordelen zou je er vast door op je teentjes getrapt zijn.
Of gelden voor hen andere normen? Vind je Moslims bij voorbaat zo inferieur aan de gemiddelde Zwitser dat zij niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen om jouw respect te krijgen?
Vaticaan stad is een stad die belangrijk is gemaakt. Het is niet de plaats war het christendom ontstaan is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..].
[..]
Vaticaanstad is wat er is overgebleven van de pauselijke staten. Rome is al sinds de 4e eeuw de hoofdplaats van het christendom. Zoals L_V al zegt is het niet de plek waar het ontstaan is, maar verder is Rome al eeuwen de belangrijkste plek van het christendom.
Jij zou het prima vinden als ik een Nazi-sympathisant zou zijnquote:Op zondag 29 november 2009 18:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je Sinterklaas wilt uithangen en misschien zelfs nazi's gaskamers cadeau wilt geven.
quote:Maar lees m'n hele post en ga niet dingen selectief quoten.
Dat brengt mi geen oplossingen. Als je het vervelend vindt, afkeurt dat andere ideologieën en ze daarom vanuit jouw ideologie even intolerant behandelt is jouw intolerantie net zo afkeurenswaardig als die van hun. Wij zijn dan dus even achterlijk als zij die wij graag als achterlijk bestempelen.quote:Tolerantie komt van 2 kanten. Tegen intolerantie ideologieen moet je niet steeds tolerant gaan doen, want dan liggen de verhoudingen qua tolerantie heel scheef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |