quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef freako het volgende:
[..]
En Zwitserland is het land waar het christendom protestantisme / calvinisme is ontstaan.
Saoedi-Arabië, gidsland.quote:Op zondag 29 november 2009 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
Dat er in Iran en Egypte kerken staan is natuurlijk heel leuk. Maar in het enige, echte moslimland Saoedi-Arabie mogen geen kerken, synagogen en tempels worden gebouwd.
Als paap zijnde doe ik er ook weinig aan om de bouw van moskees in Italie af te dwingen. Daar voel ik mij ook niet toe verplicht, dat is een zaak van de Italiaanse regering.quote:Op zondag 29 november 2009 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
Als de islam zo'n tolerant geloof is, zouden moslims er best aan wat kunnen doen om in het land waar de islam is ontstaan, het land van de bakermat van de islam, de bouw van niet-islamitische gebedshuizen toe te staan.
Er is ook geen moskee in Vaticaanstad.quote:Op zondag 29 november 2009 17:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken. De islam is een Arabische godsdienst (tradities en cultuur van Arabische stammen) en heeft dus Arabische facetten. Saoedi-Arabie is een heel belangrijk land voor moslims. Mekka, met de Kaaba, ligt in Saoedi-Arabie. Moslims gaan wereldwijd naar Saoedi-Arabie (niet naar Iran of Egypte dus) voor een pelgrimstocht.
Als de islam zo'n tolerant geloof is, zouden moslims er best aan wat kunnen doen om in het land waar de islam is ontstaan, het land van de bakermat van de islam, de bouw van niet-islamitische gebedshuizen toe te staan.
Hoeveel moskeeën staan er in Vaticaanstad?quote:Op zondag 29 november 2009 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
Dat er in Iran en Egypte kerken staan is natuurlijk heel leuk. Maar in het enige, echte moslimland Saoedi-Arabie mogen geen kerken, synagogen en tempels worden gebouwd. En Saoedi-Arabie is het land waar de islam is ontstaan. Waar Mohammed is geboren. Het land van waar de islam is verspreid. Het land is belangrijk voor moslims, het land waar Mekka ligt en waar moslims wereldwijd naartoe komen. Zie de Hadj dezer dagen bijvoorbeeld.
Ik heb het toch over Saoedi-Arabie? Niet over Mekka, dat daar geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.quote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is ook geen moskee in Vaticaanstad.
wat een vergelijkingquote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is ook geen moskee in Vaticaanstad.
Vaticaanstad is een souvereine staat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb het toch over Saoedi-Arabie? Niet over Mekka, dat daar geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Saoedi-Arabie --> Italie. In Italie mogen wel niet-christelijke gebedshuizen worden gebouwd.
Ga je nu weer beweren dat er geen kerken zijn in islamitische landen?quote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
59% tegen het bouwen van extra minaretten.
Ze zijn verrast, want eerdere peilingen wezen erop dat mensen er geen moeite mee hadden.
Nu is de Zwitserse regering bang dat hun relatie met moslimlanden onder druk komt te staan.
Wat natuurlijk onzin is, gezien het verbod van zelfs het bóuwen van een kerk daar. Laat staan een kerktoren.
Geneve is een enclave van de linksen, dat hoort niet echt bij Zwitserland.quote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef freako het volgende:
[..]
Geneve stemde overigens met 60% tegen het minarettenverbod.
En wat een enge mensen wonen er. Ik bedoel: Hoe kun je nou minaretten zien als overal die rottige bergen in de weg staan?quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een mooi land is het toch ook!
[ afbeelding ]
Dus?quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vaticaanstad is een souvereine staat.
Dat is inderdaad waarom ik de uitslag van dit referendum zo lachen vind. Zolang er geen sprake is van wederkerigheid is gehuil uit het Midden-Oosten van een ontstellende hypocrietheid. Even zien of die balk in eigen ogen ook gaan zien. Jezus is voor hen toch ook een profeet, dus ze moeten bekend zijn met deze uitspraak.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Zienswijze het volgende:
Sjonge sjonge jonge zeg. Links Fok! vindt het wel leuk om Sinterklaas te spelen he.
Tolerantie moet van 2 kanten komen. Het is alleen maar nemen (=op de hele wereld moskeeen neerzetten, meestal financieerd met geld uit Saoedi-Arabie, en niet geven (= in HET land waar de islam is ontstaan, HET land van de bakermat van de islam, niet de bouw van niet-islamitische gebedshuizen toestaan.
Tolerantie komt van 2 kanten. En het moet niet alleen maar van 1 kant komen.
Btw, nogmaals no offense tegen moslims. Maar de verhoudingen qua tolerantie lgen ietwat scheef.
Het lijkt me duidelijk dat je die landen niet kunt vergelijken (alhoewel in Italië verplicht op alle scholen, ook openbare, een kruisbeeld moet hangen). Italië is geen katholieke staat op dezelfde manier als Vaticaanstad dat wel is en op dezelfde manier als Saoudi-Arabië islamitisch is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb het toch over Saoedi-Arabie? Niet over Mekka, dat daar geen niet-islamitische gebedshuizen mogen worden gebouwd.
Saoedi-Arabie --> Italie. In Italie mogen wel niet-christelijke gebedshuizen worden gebouwd.
In SA niet, dat mag daar niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ga je nu weer beweren dat er geen kerken zijn in islamitische landen?
Dus dat. Hypocriet ten top.quote:Op zondag 29 november 2009 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
59% tegen het bouwen van extra minaretten.
Ze zijn verrast, want eerdere peilingen wezen erop dat mensen er geen moeite mee hadden.
Nu is de Zwitserse regering bang dat hun relatie met moslimlanden onder druk komt te staan.
Wat natuurlijk onzin is, gezien het verbod van zelfs het bóuwen van een kerk daar. Laat staan een kerktoren.
Ga er ook eens heen, je zal zien dat het land bevolkt wordt door hele aardige mensen. Wel wat stug, en niet direct blij met vreemdelingen (echte bergbewoners natuurlijk), maar met de juiste opstelling sluiten ze je zo in het hart.quote:Op zondag 29 november 2009 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat een enge mensen wonen er. Ik bedoel: Hoe kun je nou minaretten zien als overal die rottige bergen in de weg staan?
Bepaalde linkse Fok!kers komen met Vaticaanstad aanslepen. Daar kwam ik niet mee.quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat je die landen niet kunt vergelijken (alhoewel in Italië verplicht op alle scholen, ook openbare, een kruisbeeld moet hangen). Italië is geen katholieke staat op dezelfde manier als Vaticaanstad dat wel is en op dezelfde manier als Saoudi-Arabië islamitisch is.
Het gaat alleen maar over minaretten..alsof de wereld vergaat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waarom ik de uitslag van dit referendum zo lachen vind. Zolang er geen sprake is van wederkerigheid is gehuil uit het Midden-Oosten van een ontstellende hypocrietheid. Even zien of die balk in eigen ogen ook gaan zien. Jezus is voor hen toch ook een profeet, dus ze moeten bekend zijn met deze uitspraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |