abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75116132
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Beetje hypocriet van je om naar aanleiding van zoiets een volk eng te noemen, niet? Als iemand anders Moslims op dergelijke wijze om dergelijke redenen zou veroordelen zou je er vast door op je teentjes getrapt zijn.

Of gelden voor hen andere normen? Vind je Moslims bij voorbaat zo inferieur aan de gemiddelde Zwitser dat zij niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen om jouw respect te krijgen?
Inderdaad
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75116139
Nogmaals tolerantie komt van 2 kanten. Het is niet alleen maar nemen, en niet willen geven.
pi_75116155
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Misschien geen moeilijke woorden als 'bakermat' gebruiken als je niet weet wat ze betekenen?
Last van oud zeer, Lord Veterdrop?
pi_75116222
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:32 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Last van oud zeer, Lord Veterdrop?
wat is er met jou aan de hand dat je zo agressief post hier ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75116240
@ Scrutinizer.

Dat heeft niks met achterlijkheid te maken.

Draai het om: stel jij nodigt persoon X uit in je huis. Je bent gastvrij, geeft hem te eten en te drinken etc.
Maar persoon X weigert jou om jou in zijn huis uit te nodigen, zelfs als jij daarom vraagt.

Zou jij dan nog steeds elke keer persoon X in jouw huis uitnodigen? Of zou je dan ook op een gegeven moment zeggen: als persoon X mij niet gastvrij wil ontvangen, waarom zou ik persoon X dan voortaan wel gastvrij moeten ontvangen?

Met andere woorden: tolerantie komt van 2 kanten. Als de tolerantie van kant A niet komt, dan houdt de tolerantie van kant B op een gegeven moment ook op.
  zondag 29 november 2009 @ 18:35:48 #181
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75116283
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vaticaan stad is een stad die belangrijk is gemaakt. Het is niet de plaats war het christendom ontstaan is.

Je gaat toch ook niet Marrakech opeens tot de belangrijkste stad van de islam uitroepen??
Want alleen de oorsprong is belangrijk? Dat de kerkleider al, met slechts hier en daar een onderbreking, bijna 1900 jaar in Rome zetelt is hetzelfde als zomaar even zeggen 'zo, en nu is deze stad belangrijk'?

Daarnaast is dit nogal een non-discussie, het ging er alleen om dat ik het nogal zinloos vond om tegen iemand die zegt 'in islamitsche landen staan ook kerken' te zeggen, ja, maar in SA niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 29 november 2009 @ 18:35:52 #182
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75116286
Ja, laten we Saoudi Arabie als maatstaf beschouwen. Misschien ben ik de locohyperintelligent, maar imho zou de situatie in S-A ons juist moeten waarschuwen om de vrijheid van godsdienst te beperken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_75116288
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef qonmann het volgende:

[..]

wat is er met jou aan de hand dat je zo agressief post hier ?
Agressief? Mijn mening is agressief?
pi_75116391
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Want alleen de oorsprong is belangrijk? Dat de kerkleider al, met slechts hier en daar een onderbreking, bijna 1900 jaar in Rome zetelt is hetzelfde als zomaar even zeggen 'zo, en nu is deze stad belangrijk'?
In principe wel ja.

Ik ga ook niet opeens Marrakech uitroepen tot belangrijkste heilige islamitische stad.
quote:
Daarnaast is dit nogal een non-discussie, het ging er alleen om dat ik het nogal zinloos vond om tegen iemand die zegt 'in islamitsche landen staan ook kerken' te zeggen, ja, maar in SA niet.
Ja in SA niet. En SA is HET land waar de islam is ontstaan. HET BELANGRIJKSTE land voor moslims. Moslims gaan niet op bedevaartstocht naar Turkije, Iran of Egypte. Ze gaan naar Saoedi-Arabie. Zie bijvoorbeeld de Hadj van deze week.

S-A is het kloppende hart van de islam.
pi_75116466
En de islam is een Arabisch geloof. Gebasseerd op tradities en culturen van Arabische stammen. In Arabie heerst de kern en de oorsprong van de islam. S-A is HET land voor moslims.
  zondag 29 november 2009 @ 18:42:11 #186
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75116526
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:41 schreef Zienswijze het volgende:
En de islam is een Arabisch geloof. Gebasseerd op tradities en culturen van Arabische stammen. In Arabie heerst de kern en de oorsprong van de islam. S-A is HET land voor moslims.
arabieren vormen een minderheid onder moslims.
pi_75116628
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:43 schreef IHVK het volgende:

[..]

arabieren vormen een minderheid onder moslims.
En Duise neo-nazi's vormen een minderheid onder neo-nazi's wereldwijd.
Dus je punt is?

No offense tegen moslims an sich. Maar Saoedi-Arabie...daar gaat het om. Jij hangt een Arabische godsdiest aan.
  zondag 29 november 2009 @ 18:46:24 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75116640
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In principe wel ja.

Ik ga ook niet opeens Marrakech uitroepen tot belangrijkste heilige islamitische stad.
Nee, maar marrakech geldt dan ook niet al 1900 jaar als de de facto hoofdstad van het islamitische geloof.
quote:
Ja in SA niet. En SA is HET land waar de islam is ontstaan. HET BELANGRIJKSTE land voor moslims. Moslims gaan niet op bedevaartstocht naar Turkije, Iran of Egypte. Ze gaan naar Saoedi-Arabie. Zie bijvoorbeeld de Hadj van deze week.

S-A is het kloppende hart van de islam.
En Vaticaanstad is het kloppende hart van het Rooms-katholieke geloof. Ik kan me niet voorstellen dat je dat probeert te ontkennen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75116653
het wahabisme, staatsgeloof van SA rekent niet wahabieten tot niet moslims. SA is in het geheel niet representatief. 14% van de Turken is pro sharia. Om maar wat te noemen.
  zondag 29 november 2009 @ 18:47:14 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_75116673
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Geneve is een enclave van de linksen, dat hoort niet echt bij Zwitserland.
In grote steden zijn de mensen altijd liberaler/meer openminded. Zie de VS waar in alle grote steden aan de oost- en westkust de Democraten normaliter winnen terwijl de Republikeinen het juist moeten hebben van de "plattelandsbevolking".
pi_75116726
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dus je punt is?

No offense tegen moslims an sich. Maar Saoedi-Arabie...daar gaat het om. Jij hangt een Arabische godsdiest aan.
Ja die neo nazis en de alpenlanden he. No offence tegen alpen overigens.
pi_75116759
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef IHVK het volgende:
het wahabisme, staatsgeloof van SA rekent niet wahabieten tot niet moslims. SA is in het geheel niet representatief. 14% van de Turken is pro sharia. Om maar wat te noemen.
Wahabisme is deel van de islam. SA is wel representatief. Daar is de islam ontstaan, dáár heeft Mohammed geleefd, dáár heeft jullie profeet de islam verspreid. Dáár staat de Kaaba. S-A is HET land waar moslims wereldwijd op pelgrimstocht gaan. Zie Hadj deze week. Dat is dus niet Turkije of Marokko. Dat is Saoedi-Arabie..!!

Jij hangt een Arabische godsdienst aan. Of je het nu leuk vindt of niet.
pi_75116783
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dus je punt is?

Ik weet niet wat voor gaar punt je probeert te maken, maar ik ga er even in mee. Waar denk je dat het christendom en jodendom vandaan komen ?
pi_75116813
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wahabisme is deel van de islam. SA is wel representatief. Daar is de islam ontstaan, dáár heeft Mohammed geleefd, dáár heeft jullie profeet de islam verspreid. Dáár staat de Kaaba. S-A is HET land waar moslims wereldwijd op pelgrimstocht gaan. Zie Hadj deze week. Dat is dus niet Turkije of Marokko. Dat is Saoedi-Arabie..!!

Doe eens wat minder hysterisch kerel. Of is de bami verkeerd gevallen ?
pi_75116820
quote:

[..]

De moslims in Zw zijn Turken, Kosovaren en Bosniers. Geen Saudis.
pi_75116856
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
@ Scrutinizer.

Dat heeft niks met achterlijkheid te maken.

Draai het om: stel jij nodigt persoon X uit in je huis. Je bent gastvrij, geeft hem te eten en te drinken etc.
Maar persoon X weigert jou om jou in zijn huis uit te nodigen, zelfs als jij daarom vraagt.

Zou jij dan nog steeds elke keer persoon X in jouw huis uitnodigen? Of zou je dan ook op een gegeven moment zeggen: als persoon X mij niet gastvrij wil ontvangen, waarom zou ik persoon X dan voortaan wel gastvrij moeten ontvangen?
Persoon X is dom. Die ziet dus kennelijk niet in dat intolerantie hem niets positiefs zal brengen. Moet ik daarom ook maar intolerant zijn zoals persoon X? Nee, zo dom wil ik niet zijn.

Nu kun jij natuurlijk stellen dat tolerantie mij of jou ook niets oplevert en dat zie ik waarschijnlijk anders dan jij. Tolerantie is een uitvloeisel van beschaving en ik zou me schamen als mijn land zo onbeschaafd zou zijn en middels intolerantie jegens een geloof een stap van eeuwen terug in diezelfde beschaving zou nemen.
pi_75116859
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, maar marrakech geldt dan ook niet al 1900 jaar als de de facto hoofdstad van het islamitische geloof.
Omdat moslims dan ook niet zo gek zijn om een stad in Marokko tot belangrijkste heilige islamitische stad uit te gaan roepen.

Dat een deel v/d christenen dat wel heeft gedaan, ik gun het ze, maar verder heeft het christendom geen oorsprong in Italie.
quote:
En Vaticaanstad is het kloppende hart van het Rooms-katholieke geloof. Ik kan me niet voorstellen dat je dat probeert te ontkennen..
Geworden door mensen ja. Het is niet de ontstaanskern van het christendom.
pi_75116901
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

De moslims in Zw zijn Turken, Kosovaren en Bosniers. Geen Saudis.
De moslims in Zw zijn Turken, Kosovaren en Bosniers die een Arabische godsdienst aanhangen.

Heb het voor je verbeterd.
  zondag 29 november 2009 @ 18:54:50 #200
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_75116978
quote:

[..]

Ik hang een universele godsdienst aan, die geen onderscheidt maakt tussen blank en zwart, rood of geel.
What lies in the shadow of the statue?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')