Iemand oetlul noemenquote:Op woensdag 16 december 2009 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat lees ik dan verkeerd???
Het is echt niet minder interessant dan normaal. De reële rente is ongeveer hetzelfde gebleven. Het is dat de inflatiefactor bijna verdwenen is. Ja, als de inflatie weer tegen de 2% gaat zitten dan krijg je inderdaad weer rentes boven de 4%.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:31 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, niet echt interressant om het op een spaarrekening te zetten...
Topquote:Op zaterdag 26 december 2009 09:43 schreef RJD het volgende:
Ik heb de lijstjes in de OP maar weer eens bijgewerkt. Was alweer een maand geleden.
Nou, het afgelopen half jaar is de inflatie weer aan het oplopen, het dieptepunt was in juli met 0,2% en in november was het al weer 1,0%, terwijl de spaarrentes in die periode toch zijn gedaald. Je hebt wel gelijk dat de reële rente nog steeds (gelukkig) boven nul zit, ook voor mensen die vermogensrendementsheffing moeten betalen, maar het moet niet lang zo door gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:05 schreef Fokski het volgende:
[..]
Het is echt niet minder interessant dan normaal. De reële rente is ongeveer hetzelfde gebleven. Het is dat de inflatiefactor bijna verdwenen is. Ja, als de inflatie weer tegen de 2% gaat zitten dan krijg je inderdaad weer rentes boven de 4%.
Dat is wat lastiger. Ik heb hierboven gewoon de twee afbeeldingen van spaarinformatie.nl en cbs.nl geherschaald en samengevoegd in Photoshop. Spaarinformatie geeft helaas niet per maand aan hoe hoog de rente was, dus dat moet ik met het blote oog schatten op basis van de grafiek. Hieronder heb ik dat geprobeerd, de blauwe lijn is in dit geval de hoogste rente van een rekening zonder voorwaarden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:31 schreef RemcoDelft het volgende:
MrBadGuy: kan je voor de duidelijheid een rode lijn toevoegen? rood = blauw min zwart?
Waarom denk je dat? Sinds de invoering (in 2001?) is het al vrij lastig om een gemiddeld rendement van 4% te halen. Ze hebben het destijds niet verlaagd, dus is het onredelijk als ze het nu gaan verhogen.quote:Op zondag 27 december 2009 03:32 schreef SeLang het volgende:
Ik verwacht zelf de komende jaren een geleidelijke toename in de reele rente vanwege de oplopende overheidsschulden wereldwijd. De reele rente zal moeten toenemen om dat gefinancierd te krijgen. De vermogensbelasting zal echter ook gaan stijgen, om dezelfde reden.
Waar dan? Misschien als je het lang vast zet, maar anders toch niet (zie OP).quote:Op maandag 28 december 2009 18:11 schreef Fokski het volgende:
Met een beoerkt risico kan je nu al gemakkelijk meer dan 4% halen
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op maandag 28 december 2009 18:11 schreef Fokski het volgende:
Met een beoerkt risico kan je nu al gemakkelijk meer dan 4% halen laat staan als de spaarrente weer stijgt. Ik durf te wedden dat je december 2010 hoger staan dan 3%.
Die bank staat niet in het overzicht, en ook vind ik er niks van terug bij DNB.quote:
Jij bent best wel grappigquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:41 schreef JaapB het volgende:
[..]
Die bank staat niet in het overzicht, en ook vind ik er niks van terug bij DNB.
Geef eens iets meer uitleg en gangbare rentepercentages?
Dat is de TerugVindPostbank. Die heb ik ook al een tijdje niet meer gezien moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:41 schreef JaapB het volgende:
[..]
Die bank staat niet in het overzicht, en ook vind ik er niks van terug bij DNB.
Geef eens iets meer uitleg en gangbare rentepercentages?
Oh waar moet ik dan heen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic.
Waarschijnlijk ook door Bos en Wellink de nek omgedraaid? Als dat zo is kun je hem hier ook beter niet meer noemen lijkt me!quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:23 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Dat is de TerugVindPostbank. Die heb ik ook al een tijdje niet meer gezien moet ik zeggen.
https://www.abnamro.nl/nl(...)av=Pri%20startpagina:men:prive/sparen/spaartarieven.htmlquote:Traditioneel sparen
GroeiGemak Spaarrekening
Saldo boven ¤ 1.000,-
1,50%
per 31/12 1,50%
in alle overige gevallen
0,50%
per 31/12 1,50%
Meer informatie over GroeiGemak SpaarrekeningBereken uw opbrengst
De rente van dit product is variabel. Dit betekent dat de rente door de bank altijd kan worden gewijzigd, ook tijdens de maand. De genoemde rente is de effectieve rente op jaarbasis.
Waarom zou dat een tikfout zijn?quote:Op woensdag 30 december 2009 13:33 schreef Nizno het volgende:
Dit is eng.... Zal waarschijnlijk een tikfout zijn?
[..]
https://www.abnamro.nl/nl(...)av=Pri%20startpagina:men:prive/sparen/spaartarieven.html
omdat de basisrente nu gelijk is als de bonusrente?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Waarom zou dat een tikfout zijn?
Volgens mij gaan alle banken zo'n beetje die kant op...
De overheid heeft oplopende tekorten vanwege alle bailouts en stimuleringspaketten voor babyboomers. Alle belastingen zullen gaan stijgen in de toekomst en dus ook de vermogensbelasting.quote:Op maandag 28 december 2009 13:57 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Sinds de invoering (in 2001?) is het al vrij lastig om een gemiddeld rendement van 4% te halen. Ze hebben het destijds niet verlaagd, dus is het onredelijk als ze het nu gaan verhogen.
4% is ongeveer het lange termijn gemiddelde rendement dat pensioenfondsen halen met hun gespreide portefeuille (aandelen, veel obligaties en wat onroerend goed). Dat getal is dus helemaal niet laag ofzo maar een realistisch getal. Lange termijn op aandelen alleen ligt op 6-7%, maar dat is het afgelopen decennium natuurlijk niet gehaald.quote:Daarbij, ik herinner me nog dat ik - en velen met mij - hard moest lachen om die 4%, want dat was toch wel erg laag (zo net na de boom in de jaren 90). Dus bij de invoering hebben ze ook al een stuk lager ingezet dan het op het moment gangbare rendement.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |