40% rendement op de beurs? Dan weet ik niet welke aandelen jij hebt maar ik ken niemand die het afgelopen jaar 40% heeft gehaald. Nog niet 10% zelfs (altijd nog meer dan op een spaarrekening, dat wel).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:26 schreef Bassfly het volgende:
Momenteel zet sparen absoluut geen zoden aan de dijk.![]()
Prima moment dus om je eerste stappen op de beurs te gaan zetten. In 2009 heeft AEX ca. 40% rendement gedraaid (moet je heel wat jaartjes voor sparen!) en ook in 2010 zal het herstel (zij het wat minder sterk) gaan doorzetten. Een procent of 10 aan rendement heb je zo weer te pakken. Je hoeft natuurlijk niet meteen met al je spaargeld naar de beurs te gaan, maar bv. 1/5 of 1/10 om een beetje wat ervaring op te doen en een kans op een wat leuke rendement te halen is helemaal niet verkeerd.
Voor de geinteresseerden: er is momenteel een aanbieding waarbij je ¤ 100,- gratis transactietegoed (ca. 10 transacties) kan krijgen als je een rekening opent bij de Binckbank.
Als je me een PB stuurt, dan kan ik je bij Binckbank aanmelden, ben zelf namelijk vorig jaar ook klant geworden.
Je hebt een PB.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
40% rendement op de beurs? Dan weet ik niet welke aandelen jij hebt maar ik ken niemand die het afgelopen jaar 40% heeft gehaald. Nog niet 10% zelfs (altijd nog meer dan op een spaarrekening, dat wel).
Welk voordeel hebben jij en ik als ik mij via jou aanmeld bij Binckbank?
De service bij de Aegon is overigens waardeloos. Eerst is er vanalles fout gegaan bij het instellen van automatische incasso's via Aegon (had ik achteraf uiteraard via mijn eigen bank moeten doen). Nu heb ik al 2x problemen gehad met het wijzigen van mijn gebruikersnaam en wachtwoord waardoor ik niet meer in kan loggen.
Het toppunt was wel de helpdesk vandaag: "Tsja, wij weten het eigenlijk ook niet meneer. Wacht maar even af tot de brief met uw inlogcodes binnen komt. Als dat niet werkt kunt u alsnog een nieuw wachtwoord aanvragen, dan moet u alleen wel weer 10 werkdagen wachten"![]()
Oke, zal het verder niet meer over beleggen (waarmee je momenteel veeeel betere rendementen kan halen dan op een spaarrekeningquote:
40% rendement op de beurs? Dat kan gemakkelijk maar dan wordt de kans op 40% verlies of meer ook groter. Arcelor Mittal is van 12,50 naar 31 gegaan. Dat is 200% meer en als je een optie of een speeder neemt dan was je of al je geld verloren of had je rendementen in de duizenden als het niet tienduizenden procenten was geweest. 40% rendement kan je op een dag krijgen als het mee zit. Maar om dat duurzaam te doen is een ander. Als je gemiddeld over meerdere jaren op 10% per jaar zit dan heb je het goed gedaan. Je moet zorgen dat je na een crisis als deze genoeg geld over houdt om te profiteren van de onvermijdelijke stijging.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
40% rendement op de beurs? Dan weet ik niet welke aandelen jij hebt maar ik ken niemand die het afgelopen jaar 40% heeft gehaald. Nog niet 10% zelfs (altijd nog meer dan op een spaarrekening, dat wel).
Welk voordeel hebben jij en ik als ik mij via jou aanmeld bij Binckbank?
De service bij de Aegon is overigens waardeloos. Eerst is er vanalles fout gegaan bij het instellen van automatische incasso's via Aegon (had ik achteraf uiteraard via mijn eigen bank moeten doen). Nu heb ik al 2x problemen gehad met het wijzigen van mijn gebruikersnaam en wachtwoord waardoor ik niet meer in kan loggen.
Het toppunt was wel de helpdesk vandaag: "Tsja, wij weten het eigenlijk ook niet meneer. Wacht maar even af tot de brief met uw inlogcodes binnen komt. Als dat niet werkt kunt u alsnog een nieuw wachtwoord aanvragen, dan moet u alleen wel weer 10 werkdagen wachten"![]()
Waarom moet je zoveel liquide middelen aanhouden?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:41 schreef SeLang het volgende:
Hier Rabo Loyaal, Aegon, Moneyou en Anadolu (en ING Direct en Alliance Leicester, maar dat zijn £ rekeningen). Bij Rabo zit ik zwaar boven de DGS garantie, dus de Rabobank mag niet failliet...
quote:Op zondag 3 januari 2010 14:34 schreef Fokski het volgende:
[..]
40% rendement op de beurs? Dat kan gemakkelijk maar dan wordt de kans op 40% verlies of meer ook groter. Arcelor Mittal is van 12,50 naar 31 gegaan. Dat is 200% meer en als je een optie of een speeder neemt dan was je of al je geld verloren of had je rendementen in de duizenden als het niet tienduizenden procenten was geweest. 40% rendement kan je op een dag krijgen als het mee zit. Maar om dat duurzaam te doen is een ander. Als je gemiddeld over meerdere jaren op 10% per jaar zit dan heb je het goed gedaan. Je moet zorgen dat je na een crisis als deze genoeg geld over houdt om te profiteren van de onvermijdelijke stijging.
quote:
Bij ING wordt de rente begin december bijgeschreven.quote:Op donderdag 31 december 2009 18:58 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Welke bank? Ik zit namelijk bij de Rabo...
De rente van mijn spaarcomfortrekening wordt meestal rond de 10e overgemaakt (als ik het goed heb herinnert).quote:Op zondag 3 januari 2010 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Wanneer maakt Aegon de rente ook alweer over?
-je zit in het verkeerde topicquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:26 schreef Bassfly het volgende:
Prima moment dus om je eerste stappen op de beurs te gaan zetten. In 2009 heeft AEX ca. 40% rendement gedraaid (moet je heel wat jaartjes voor sparen!) en ook in 2010 zal het herstel (zij het wat minder sterk) gaan doorzetten. Een procent of 10 aan rendement heb je zo weer te pakken. Je hoeft natuurlijk niet meteen met al je spaargeld naar de beurs te gaan, maar bv. 1/5 of 1/10 om een beetje wat ervaring op te doen en een kans op een wat leuke rendement te halen is helemaal niet verkeerd.
Prima, was ook mijn vraag wanneer ik die rente kan verwachten.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De rente van mijn spaarcomfortrekening wordt meestal rond de 10e overgemaakt (als ik het goed heb herinnert).
Heb het nog even nagezocht en Spaarcomfort was op de 15e, voor Eigen Stijl sparen staat er op de site 'in januari'. Lekker duidelijk dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:37 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Prima, was ook mijn vraag wanneer ik die rente kan verwachten.
Dramatisch overigens, dat het niet (netzoals de meeste banken), meteen op 1 januari wordt gestort.
Niet scheel, het staat wel op een vreemde plek. Als je een van je spaarpotten aanklik om te wijzigen staat erboven hoeveel rente je hebt opgebouwd.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad en ik kan bij Aegon ook geen overzicht vinden waarbij precies staat hoeveel rente je al hebt opgebouwd. Of ben ik scheel?
Kijk ook eens op wijzersparen.nl voor het verloop van de hoogste rente http://www.wijzersparen.n(...)oop-spaarrentes.htmlquote:Op zondag 27 december 2009 00:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is wat lastiger. Ik heb hierboven gewoon de twee afbeeldingen van spaarinformatie.nl en cbs.nl geherschaald en samengevoegd in Photoshop. Spaarinformatie geeft helaas niet per maand aan hoe hoog de rente was, dus dat moet ik met het blote oog schatten op basis van de grafiek. Hieronder heb ik dat geprobeerd, de blauwe lijn is in dit geval de hoogste rente van een rekening zonder voorwaarden.
[ afbeelding ]
Om nou beleggen af te doen als raar mislukt sprookje waar je met je handen vanaf moet blijven is natuurlijk de andere kant van het verhaal. Helemaal de conclusie dat je nu maar niet moet instappen.. waarmee ik niet impliceer dat je wel moet instappen. Banken met hoge renten zoeken heeft net zo goed zijn eigen risico als beleggen. Zie icesave. Voor de rest ben ik zelf ook altijd nog op zoek naar een bank met fatsoenlijke rente, tot dusver niet gevonden.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
-je zit in het verkeerde topic
-particulieren stappen historisch gezien op het verkeerde moment in
-nu is dus zeker niet goed om in te stappen als particulier, en al helemaal niet als beginner
-jij hoopt natuurlijk op de "bigger fool theory", hoe meer mensen er instappen, hoe duurder je je lucht kan verkopen
-"herstel" is een raar woord voor iets wat nergens op gebaseerd was, en daardoor instortte...
Maar wel een veel kleiner risico.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Banken met hoge renten zoeken heeft net zo goed zijn eigen risico als beleggen.
¤10,- (ongeveer) hier, gaan we dit nu iedere week vertellen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:30 schreef Asgard het volgende:
Oeh yeah, ik heb al ¤1.71 aan rente verdiend dit jaar
Ah inderdaadquote:Op maandag 4 januari 2010 13:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Niet scheel, het staat wel op een vreemde plek. Als je een van je spaarpotten aanklik om te wijzigen staat erboven hoeveel rente je hebt opgebouwd.
De Rabobank IS het depositogarantiestelsel (zo ongeveer). Aangezien banken naar marktaandeel bijdragen aan het DGS en de Rabobank 40% van de spaarmarkt heeft... Mijn redenering is daarom dat als de Rabobank omvalt, dat de andere banken dan automatisch ook niet meer zijn gedekt. En de Nederlandse staat kan dat ook niet dekken dus zelfs Nederlandse staatsobligaties zijn dan in gevaarquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat dat een garantie is voor betrouwbaarheid? Rabo roept al lang heel hard hoe goed ze zijn... Simpelweg omdat ze bestaan bij de gratie van vertrouwen!
Als Woutertje morgen bekendmaakt dat de Rabobank in de problemen zit, is de Rabobank overmorgen failliet.
De Rabo bestaat wel uit kleine afzonderlijke banken, die zullen niet allemaal tegelijk omvallen, en daar zit dan wel een groot pluspunt van die bank. ING zou ook moeten worden opgesplitst in kleine kantoren, dat geeft veel minder risico.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Rabobank IS het depositogarantiestelsel (zo ongeveer). Aangezien banken naar marktaandeel bijdragen aan het DGS en de Rabobank 40% van de spaarmarkt heeft... Mijn redenering is daarom dat als de Rabobank omvalt, dat de andere banken dan automatisch ook niet meer zijn gedekt. En de Nederlandse staat kan dat ook niet dekken dus zelfs Nederlandse staatsobligaties zijn dan in gevaar
Als de Rabo omvalt dan is elke Nederlander gewoon fucked.
Klopt. De Rabobank heeft een soort eigen ingebouwd Depositogarantiestelsel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De Rabo bestaat wel uit kleine afzonderlijke banken, die zullen niet allemaal tegelijk omvallen, en daar zit dan wel een groot pluspunt van die bank. ING zou ook moeten worden opgesplitst in kleine kantoren, dat geeft veel minder risico.
Waarom?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:45 schreef darktower het volgende:
Ik sprak vandaag dus met de Rabobank, omdat ik wel even wat geld op een vaste deposito wilde parkeren voor 3 maanden. Hoe hoog de rente daarop was, vroeg ik ze. Het duurde even, waarna de medewerker me meldde dat hij zich er 'voor schaamde om het te moeten zeggen, maar het is minder dan een procent'.
Voor die eer heb ik bedankt. Heb een rekening bij Moneyou geopend waarop de spaarrente nu het hoogste is met 2,6%. Pfff... Deposito rentes zijn nu overal LAGER dan de spaarrentes. Zou andersom moeten zijn!
Nu ja... nog steeds afwachten dus tot de bodem bereikt is. Dit schiet niet op zo.
Op dit moment kun je pas bij 2 jaar vastzetten een hoger percentage halen dan de hoogste vrij opneembare spaarrekening (zie http://www.spaarinformatie.nl/). De reden is waarschijnlijk dat banken verwachten dat de rente op korte termijn nog verder gaat dalen.quote:
Ja dat snap ik, maar Darktower stelt dat de deposito's hoger moeten zijn dan de gewone rekeningen. Die vlieger gaat alleen op als banken dat de rente op termijn zal stijgen, of gelijk zullen blijven.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op dit moment kun je pas bij 2 jaar vastzetten een hoger percentage halen dan de hoogste vrij opneembare spaarrekening (zie http://www.spaarinformatie.nl/). De reden is waarschijnlijk dat banken verwachten dat de rente op korte termijn nog verder gaat dalen.
Darktower: Bij Aegon ('Eigen Stijl Sparen') kan je momenteel meer rente krijgen zonder je geld vast te zetten. Er wordt momenteel ook 2,6% vergoed, maar meer als je een minimumbedrag zegt aan te houden (dat dus niet vast staat!) en ook meer als je elke maand een bepaald bedrag bijstort. Zodoende kan je er nog 3% behalen zonder dat je geld vaststaat. Toch nog 0,4% meer dan bij Aegon.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:45 schreef darktower het volgende:
Voor die eer heb ik bedankt. Heb een rekening bij Moneyou geopend waarop de spaarrente nu het hoogste is met 2,6%.
Per 12 januari inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef Helly het volgende:
Basisrente Aegon Eigen Stijl naar 2.4%.
quote:Geachte heer,
Per 12 januari 2010 verlaagt AEGON de spaarrente van Eigen stijl Sparen. Vanaf die datum is de basisrente van Eigen stijl Sparen 2,4%. De maximale rente wordt 3,4%. Met Eigen stijl Sparen bepaalt u zelf per spaarpot uw rente. Dit kan oplopen tot 3,4% door afspraken over bijvoorbeeld uw minimale saldo of maandelijkse spaarbedrag vast te leggen of door opnamekosten in te stellen.
Wat belachelijk, sinds ik 2 maanden geleden begonnen ben bij Aegon is de rente alweer 0.4% gedaaldquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:59 schreef Helly het volgende:
Basisrente Aegon Eigen Stijl naar 2.4%.
Ja, daar worden we blij vanquote:Geachte heer *****,
Per 12 januari 2010 verlaagt AEGON de spaarrente van Eigen stijl Sparen
Ach, twee maanden geleden hadden ze de daling al lang en breed ingezet, dus je wist het van tevoren al natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat belachelijk, sinds ik 2 maanden geleden begonnen ben bij Aegon is de rente alweer 0.4% gedaald
Zij mailen je tenminste nog.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:46 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, daar worden we blij van
De 'grote banken' zijn daar sowieso erg goed in, in niet mailen of überhaupt kenbaar maken hoeveel hun rekeningen opleveren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ach, twee maanden geleden hadden ze de daling al lang en breed ingezet, dus je wist het van tevoren al natuurlijk.
[..]
Zij mailen je tenminste nog.
Hoewel Moneyou daar ook wel netjes in is overigens, i.t.t. de Rabo.
Die bestaan niet. De eurorente is gewoon erg laag en geld is dus relatief goedkoop om de economie te stimuleren. De rentes zullen vanzelf weer stijgen en ook de inflatie. Dan heb je dan je 3-4% maar dan ook een inflatie van 2%. Nu begint de inflatie ook te stijgen maar je zal echt niet veel meer reëel vangen in vergelijking met de huidige situatie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:23 schreef -jos- het volgende:
rentes dalen wel hard nu zeg, ik vind het nu wel erg laag worden maja zelfs depositos hebben momenteel geen zin... zit je dan met je geld![]()
weet er misschien niet iemand een interessante buitenlandse (risicovrije) investering waar wat meer rente te behalen is?
Dat die vast net zo hard zal dalen als alle andere spaarrentes.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:13 schreef Stansfield het volgende:
Wat valt er te zeggen over SNS/Reaal Plus Sparen?
Rot op dat wil ik helemaal niet, ik wil niet dat iemand met mijn zaken gaat bemoeien. Dan maar niet, dag SNSquote:Aanvraag REAAL PlusSparen - Stap 3 van 5
Uw aanvraag voor REAAL PlusSparen loopt altijd via een financieel adviseur.
Onderstaand overzicht toont de adviseurs die samenwerken met REAAL Bancaire Diensten. Kies een financieel adviseur bij u in de buurt.
bron? Ik heb nog geen mail gehad van Aegon... Wel klote van de rente zeg, nu heb ik een keer geld en kan ik het niet goed wegzetten. Misschien toch maar een huis gaan kopen?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:32 schreef daytrader het volgende:
Hierbij nog een leuk ander lijstje: http://www.wijzersparen.n(...)-top-flop-lijst.html
AEGON gooit overigens per 12 januari de eigen stijl sparen rente verder naar beneden naar 2,40% voor de zonder voorwaarden versie.
Als je geen beperkende voorwaarden in hebt gesteld (minimum te sparen bedrag per maand, minimum saldo en boete als je geld opneemt). Als je wel voorwaarden instelt en je houdt je aan die afspraken dan krijg je meer dan 2,4% (maximaal 3,4%).quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef leolinedance het volgende:
Wat is eigenlijk de 'zonder voorwaarden versie'?
Ach, het zal allemaal niet veel uitmaken, denk dat Moneyou ook snel zal volgen en zo blijf je bezig. Ik heb nou mijn geld (naast mijn deposito die nog een jaar 5,5% trektquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:09 schreef Hugo__Boss het volgende:
Aegon site doet ongelooflijk traag! Maar heb wel mn rente gekregenmaar eens kijken of het met de volgende rentedaling nog interessant blijft om bij Aegon te blijven...
Zo denk ik er nu ook over ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ach, het zal allemaal niet veel uitmaken, denk dat Moneyou ook snel zal volgen en zo blijf je bezig. Ik heb nou mijn geld (naast mijn deposito die nog een jaar 5,5% trekt) verdeeld over Moneyou en Aegon en daar ga ik nou niet meer mee schuiven, wanneer de rente weer gaat aantrekken gaan we wel weer eens kijken, maar momenteel maakt het geen ruk meer uit.
vaag want ik heb dat enkele weken geleden zonder problemen kunnen aanvragenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:57 schreef UncleSam het volgende:
Wil ik me aanmelden voor SNS Plus Sparen, moet ik een of andere tussenpersoon opgeven
[..]
Rot op dat wil ik helemaal niet, ik wil niet dat iemand met mijn zaken gaat bemoeien. Dan maar niet, dag SNS
Ja wat dat betreft is nu een deposito aflsuiten tegen 3,25% of zo misschien niet eens zo gek...quote:Op zondag 10 januari 2010 16:15 schreef wormtrein het volgende:
Ik ga voor geheel 2010 uit van een rente van +/- 2 procent, ik denk dat Moneyou hier over niet al te lange tijd naar toe gaat. Echt aantrekkelijk is het sparen niet meer, maar beleggen o.i.d. zie ik nog niet zitten ivm weinig ervaring.
Volgens mij moet je je geld voor 3,25 procent al zeker 5 jaar vastzetten. Ik mag toch hopen dat we voor die tijd uit deze dip zijn?quote:Op zondag 10 januari 2010 16:59 schreef elkravo het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft is nu een deposito aflsuiten tegen 3,25% of zo misschien niet eens zo gek...
't blijft allemaal een gok... en beleggen lijkt me een risicovollere gok.
Geld vastzetten voor langere tijd (3+ jaren) lijkt mij persoonlijk geen goed idee. Kans dat die rente over 2 jaar weer is gestegen lijkt vrij reëel om te denken (al weet je dat nooit zeker) en dan kan je het beter tegen die tijd vast zetten voor beter rentes. Maar ook dat blijft natuurlijk een gok.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:59 schreef elkravo het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft is nu een deposito aflsuiten tegen 3,25% of zo misschien niet eens zo gek...
't blijft allemaal een gok... en beleggen lijkt me een risicovollere gok.
Je hebt blijkbaar een vooruitziende blik Moneyou gaat naar dezelfde rente 2.4% en ook nog op dezelfde dag als AEGONquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ach, het zal allemaal niet veel uitmaken, denk dat Moneyou ook snel zal volgen en zo blijf je bezig. Ik heb nou mijn geld (naast mijn deposito die nog een jaar 5,5% trekt) verdeeld over Moneyou en Aegon en daar ga ik nou niet meer mee schuiven, wanneer de rente weer gaat aantrekken gaan we wel weer eens kijken, maar momenteel maakt het geen ruk meer uit.
Inside informationquote:Op maandag 11 januari 2010 16:23 schreef daytrader het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar een vooruitziende blik Moneyou gaat naar dezelfde rente 2.4% en ook nog op dezelfde dag als AEGON![]()
http://www.wijzersparen.n(...)uari-aanstaande.html
Daar hoefde je ook geen vooruitziende blik voor te hebben hoor...quote:Op maandag 11 januari 2010 16:23 schreef daytrader het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar een vooruitziende blik Moneyou gaat naar dezelfde rente 2.4% en ook nog op dezelfde dag als AEGON![]()
http://www.wijzersparen.n(...)uari-aanstaande.html
Is dit niet werk voor de NMa?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Moneyou en Aegon gaan al maaaanden gelijk op.
Dat lijkt me wel ja (Maar ja wie wil op tenen trappen... je kan er nog wel eens een leuke baan nodig hebben namelijk).quote:
quote:Beste heer,
Wij willen jou, als klant van MoneYou, graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per
12 januari aanstaande. Wij zullen de rentepercentages op onze website per deze datum aanpassen.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 12 januari 2010
verlaagd naar 2,4%*.
Nieuw bij MoneYou: Kwartaal Spaarrekening 2,6%*
Kun je je spaargeld een kwartaal laten staan? Lees dan op onze website meer over de nieuwste spaarrekening van MoneYou: de MoneYou Kwartaal Spaarrekening. Op deze rekening ontvang je naast een basisrente van 2,1%*, een bonusrente van 0,5%* voor bedragen die tot en met het einde van het kalenderkwartaal op de spaarrekening blijven staan.
Heb je nog vragen naar aanleiding van dit bericht? Stuur ons dan een email via sparen@moneyou.nl.
Je kunt ook bellen met de Klantenservice, ze zijn bereikbaar via 0800 – 666 3993 (kosteloos).
Wij zijn je graag van dienst.
Met vriendelijke groet,
Je mag altijd je geld opnemen (tenzij dit vast staat), dus ik snap je vraag niet helemaal?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Grote vraag is dus: mag je je geld opnemen als ze de rente verlagen? Anders is het wel heel makkellijk voor de Wouterbank om na een maand de rente te verlagen...
mee eens wel beter dan rabo maar slechts 0,2 hoger dan die zonder voorwaarden en je kan ook nog tegen 2,85 bij Allianz terechtquote:Op maandag 11 januari 2010 17:11 schreef Doedezemaar het volgende:
En MoneYou gaat een kwartaal bonusrekening aanbieden. Onzinnig gedoe, al is het percentage wel veel beter dan dat van Internetbonussparen van de Rabobank.
Geld is vrij opneembaar, je kan er dus (bijna) altijd bij!?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Grote vraag is dus: mag je je geld opnemen als ze de rente verlagen? Anders is het wel heel makkellijk voor de Wouterbank om na een maand de rente te verlagen...
Okee verkeerd omschreven: Als ze de rente verlagen, en je dus je geld weer weghaalt, loop je de bonusrente mis.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag altijd je geld opnemen (tenzij dit vast staat), dus ik snap je vraag niet helemaal?
Ik word hier zo moe van.quote:
Welke voorwaarden?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Allianz kom ik vaker tegen de laatste tijd, maar ook dat mensen daar wegblijven vanwege de voorwaarden. Hoe zijn de ervaringen hier?
quote:Wij willen jou, als klant van MoneYou, graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per
12 januari aanstaande. Wij zullen de rentepercentages op onze website per deze datum aanpassen.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 12 januari 2010
verlaagd naar 2,4%*.
Na jaren van risico-leningen hebben ze nu wat anders bedacht: verhoog de rente die mensen betalen, en verlaag de rente die mensen krijgen. O wacht, dat deden ze altijd al, maar nu gewoon wat extremer...quote:Op maandag 11 januari 2010 18:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik voorspel dat we voor het eind van het jaar een negatieve rente hebben bij moneyou. Sjee,van 5,8 naar 2,4 in amper een jaar tijd. Slaat compleet nergens op
It's the economy, stupid.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik voorspel dat we voor het eind van het jaar een negatieve rente hebben bij moneyou. Sjee,van 5,8 naar 2,4 in amper een jaar tijd. Slaat compleet nergens op
Die heb ik ook net binnen ..quote:
Fijn is dat hèquote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef Horloge het volgende:
Ik checkte gisteren mijn rente-bijschrijvingen. Het afgelopen kwartaal heel veel geld op de rekening gestort, maar mijn laatst ontvangen rente was alsnog lager dan het kwartaal daarvóór.
Mja, de lage rentestanden zijn natuurlijk allemaal de schuld van MoneYou...Ze doen het puur om ons te pesten.quote:
1% als je een Renterekening hebt of 1,55% als je die hebt omgezet in E-rekening.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:44 schreef elkravo het volgende:
iemand die weet hoeveel rente Aegon biedt op zijn renterekening die gekoppeld is aan een spaarloonrekening? Kan het niet vinden..
Nope. Het zijn twee verschillende rechtspersonen. Moneyou valt onder ABN AMRO Hypotheken Groep BV en ABN zelf handelt onder ABN AMRO Bank NV. En deze gelden als aparte banken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:28 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hoop wel dat alle depositogarantieklanten weten dat MoneYou van ABN AMRO is?
De garantie geldt nl slechts 1 x per bank. Dus 100 bij Moneyou en 100 bij AA dan ga je mooi nat.
Of het twee verschillende rechtspersonen zijn hoeft nog niet uit te maken. Beslissend is of ze ook twee aparte bankvergunningen hebben geloof ik. En dat is inderdaad zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:25 schreef Horloge het volgende:
[..]
Nope. Het zijn twee verschillende rechtspersonen. Moneyou valt onder ABN AMRO Hypotheken Groep BV en ABN zelf handelt onder ABN AMRO Bank NV. En deze gelden als aparte banken.
Mijn bron is de infolijn van De Nederlandsche Bank. Ik denk dat ik toch hun advies maar volg.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Of het twee verschillende rechtspersonen zijn hoeft nog niet uit te maken. Beslissend is of ze ook twee aparte bankvergunningen hebben geloof ik. En dat is inderdaad zo.
Ijsland schijnt wel een goeie te hebben. Geen risicoquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:36 schreef flyguy het volgende:
Hoe zit het met rentes in het buitenland? Hier in Nederland schiet het niet echt op, maar zijn er ook landen waar de banksector hoge rentes heeft? Het eventuele extra risico neem ik wel voor lief.
Nu die binnen 2 minuten is gemaakt mogen de serieuze reacties komen...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:38 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ijsland schijnt wel een goeie te hebben. Geen risico
Het is vaak lastig om een buitenlandse rekening als particulier te openen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:36 schreef flyguy het volgende:
Hoe zit het met rentes in het buitenland? Hier in Nederland schiet het niet echt op, maar zijn er ook landen waar de banksector hoge rentes heeft? Het eventuele extra risico neem ik wel voor lief.
Waar baseer je dat op? Historisch gezien is de dollar namelijk vrijwel altijd heel sterk geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:04 schreef caroline88 het volgende:
Jammer dat die dollar zo onbetrouwbaar muntje is
Zelf nooit zo'n deposito gehad. Paar jaar geleden hadden ze ze ook (ook voor langere periode).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Gaat daar ook nog wisselkoers omrekenprovisie overheen? Dan blijft er van 5,35 % over 3 maanden niets over...
Thanks...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:28 schreef caroline88 het volgende:
[..]
1% als je een Renterekening hebt of 1,55% als je die hebt omgezet in E-rekening.
http://www.aegonbank.nl/actueel/
1. Dollar is onlangs toch best een stukje geduikeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Historisch gezien is de dollar namelijk vrijwel altijd heel sterk geweest.
Heb maar even reactie gegeven. Dat zij geen redenen bieden voor mij om te blijven.quote:Nieuw bij MoneYou: Kwartaal Spaarrekening met 2,6%* rente
Om onze spaarders extra te kunnen belonen hebben we een nieuw spaarproduct ontwikkeld:
de MoneYou Kwartaal Spaarrekening. Hierop ontvang je naast een goede basisrente ook een bonusrente, wanneer het spaartegoed tot en met de laatste dag van het kwartaal op de rekening staat. Op deze nieuwe spaarrekening ontvang je momenteel een rente van 2,6%* (bestaande uit een basisrente van 2,1%* en een bonusrente van 0,5%*). Bijzonder aan deze spaarrekening is dat over bedragen die tussentijds zijn bijgestort, aan het einde van het kwartaal ook de bonusrente wordt vergoed over de periode dat het geld op de rekening heeft gestaan. Dit nieuwe spaarproduct is eenvoudig te openen via onze website. Meer weten? Lees verder over de MoneYou Kwartaal Spaarrekening. Hier kun je ook de voorwaarden inzien die zijn uitgebreid met informatie over de MoneYou Kwartaal Spaarrekening.
Nieuwe website
We presenteren ook graag onze vernieuwde website: www.moneyou.nl. Op de homepagina kun je direct een overzicht zien van alle producten die MoneYou aanbiedt zoals Hypotheken, Verzekeren en Lenen. Daarnaast kun je in één oogopslag de belangrijkste kenmerken van elk product zien. Zo kun je gemakkelijker een keuze maken. Uiteraard kun je zoals vanouds inloggen om je persoonlijke gegevens te raadplegen. We hopen dat de nieuwe website nog beter aansluit bij jouw wensen en dat je nu nog sneller je geldzaken bij ons kan regelen.
Wat vind jij?
Bij MoneYou draait het om onze klanten. Mede met behulp van onze klanten hebben we de nieuwe site vormgegeven, daarom zijn we erg benieuwd naar jouw mening. Heb je opmerkingen, ideeën of wil je ons een vraag stellen? Aarzel niet en laat het ons weten. We horen graag van je.
Ja ik wil een reactie geven.
Veel aantrekkelijke alternatieven heb je niet, dus waar ga je je geld dan heen brengen?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:56 schreef athlonkmf het volgende:
Triest:
[..]
Heb maar even reactie gegeven. Dat zij geen redenen bieden voor mij om te blijven.
Ik wou net zeggen ja.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Veel aantrekkelijke alternatieven heb je niet, dus waar ga je je geld dan heen brengen?
Wel een mooi trucje van moneyou om wat extra geld te pakken. Al die mensen die nu zo'n rekening openen krijgen t/m 31 maart 2,1% rente (ipv de 2,4% op de normale rekening) pas daarna krijg je die 2,1% + 0,5% bonusrente. Wachten dus tot 31 maart als je zo'n rekening wilt openen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:56 schreef athlonkmf het volgende:
Triest:
[..]
Heb maar even reactie gegeven. Dat zij geen redenen bieden voor mij om te blijven.
Misschien moet je de voorwaarden eens lezenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:40 schreef PirE het volgende:
[..]
Wel een mooi trucje van moneyou om wat extra geld te pakken. Al die mensen die nu zo'n rekening openen krijgen t/m 31 maart 2,1% rente (ipv de 2,4% op de normale rekening) pas daarna krijg je die 2,1% + 0,5% bonusrente. Wachten dus tot 31 maart als je zo'n rekening wilt openen.
Ik verwacht dat dit de trend gaat worden de komende jaren, dat de lange kant weer gaat stijgen.quote:Credit Europe Bank verhoogt rente op lange deposito's
14-01-2010 11:37:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Credit Europe Bank verhoogt de rente op een aantal termijndeposito's met een kwart procentpunt, meldt de bank donderdag.
De rente op 2-jaarsdeposito's stijgt naar 2,50%. Voor 7-jaarsdeposito's gaat het tarief naar 4,25% en voor 10-jaarsdeposito's naar 4,50%.
"We zien dat veel klanten overstappen van korte termijndeposito's naar langere termijnen, waar de tarieven hoger zijn, en dat willen we stimuleren", zegt woordvoerder Robert Bakker van de Credit Europe Bank.
Volgens Bakker is de bank in het segment van 7-jaars- en 10-jaars deposito's inmiddels een van de twee grootste spelers in Nederland.
De bank verdient zijn geld vooral met het verlenen van handelsfinanciering, veelal met korte looptijden, waarvoor hogere tarieven gelden dan voor de retailspaarmarkt.
Credit Europe Bank nv kreeg in maart 2009 van Moody's een verlaging van de kredietwaardigheidsrating naar Ba2 van Baa3. De bank heeft volgens de kredietbeoordelaar een relatief hoog risicoprofiel door de uitstaande bedrijfs- en consumentenleningen in Rusland, Roemenie en Oekraine.
De bank is bezig die blootstelling te verkleinen, ten gunste van de meer ontwikkelde economieen van de G10-landen. "Dat is een voortgaand proces", zegt Bakker.
Halverwege 2009 had Credit Europe Bank nog ruim de helft van zijn balans uitstaan in Roemenie, Rusland, Turkije en Oekraine; de G10-landen waren goed voor 39%. De financiering haalde de bank op dat moment voor 81% uit spaardeposito's uit Nederland, Belgie en Duitsland.
Nee zo werkt dat niet, lees de voorwaarden even.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:40 schreef PirE het volgende:
[..]
Wel een mooi trucje van moneyou om wat extra geld te pakken. Al die mensen die nu zo'n rekening openen krijgen t/m 31 maart 2,1% rente (ipv de 2,4% op de normale rekening) pas daarna krijg je die 2,1% + 0,5% bonusrente. Wachten dus tot 31 maart als je zo'n rekening wilt openen.
Zie mijn eerdere reactie:quote:Op zondag 17 januari 2010 22:12 schreef leolinedance het volgende:
Zou het zin hebben om een deel van mijn spaargeld (het deel zonder opnamekosten uiteraard) dat nu een jaar bij Aegon staat over te hevelen naar Allianz? De banken ontlopen elkaar niet veel dus over een maand kan Aegon weer de gunstigste keuze zijn...
Switchen jullie veel?
Tenzij je nu een rente van een procent hebt ofzo, of echt veel spaargeld hebt waarbij het nut heeft om die paar tienden extra te krijgen zou ik switchen, anders zou ik het lekker laten staan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan hoeveel rente je rekening momenteel geeft? Iedere tiende van een procent levert je in ieder geval op jaarbasis zo'n 100 euro op. Alleen alle rentes zakken, dus ook die van de Rabo, het verschil zal dus wel blijven.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:34 schreef SolidasRock het volgende:
Is het rentabel om met iets minder dan 1 ton over te stappen van rabobank spaarrekening naar 1 van deze zonder voorwaarden spaarrekeningen? Ik heb me er nooit in verdiept, zakken de rentetarieven niet, zodat allianz nu adverteert met 2,6 en volgend maand is het ineens 2,0?
Rabobank InternetLoyaalSparen staat op 2,5% nu toch? Waarom zou je dan overstappen? Of omdat je bij Rabo 3 maanden stabiel moet hebben? Money was ook altijd 1 van de hoogsten, maar die hebben nu ook het tarief wat omlaag gehaald en als je meer wil, dan moet je ook 3 maanden laten staan.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:34 schreef SolidasRock het volgende:
Is het rentabel om met iets minder dan 1 ton over te stappen van rabobank spaarrekening naar 1 van deze zonder voorwaarden spaarrekeningen? Ik heb me er nooit in verdiept, zakken de rentetarieven niet, zodat allianz nu adverteert met 2,6 en volgend maand is het ineens 2,0?
Ik zou het op een rekening zetten zonder voorwaarden en dan denk ik bij Moneyou aangezien die het afgelopen jaar toch wel steeds in de top van de hoogste rentes stonden.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:42 schreef SolidasRock het volgende:
Pardon.... wishfull thinking denk ik maar ik bedoel dus 0,1 ton oftewel 10.000![]()
Heb momenteel een normale internet bonus sparen van rabobank.
Argenta en Aegon zijn nu hoger dan Moneyou. Naar mijn idee heeft die een tijdje redelijk hoog gezeten om veel nieuwe klanten te werven en gaan ze nu het "stilzwijgend rente verlagen" traject in.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het op een rekening zetten zonder voorwaarden en dan denk ik bij Moneyou aangezien die het afgelopen jaar toch wel steeds in de top van de hoogste rentes stonden.
Mijn geld staat daar ook voor een deel.
Argenta staat pas sinds kort bovenaan (en ze vallen onder het Belgische garantiestelsel) , rest van het jaar was dat toch wel Moneyou samen met Aegon. Momenteel staan Aegon en Moneyou gelijk. Aegon staat daarnaast ook pas bovenaan sinds de introductie van de eigen stijl rekening, plus dat ik deze bank minder stabiel over vind komen dan Moneyou.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:15 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Argenta en Aegon zijn nu hoger dan Moneyou. Naar mijn idee heeft die een tijdje redelijk hoog gezeten om veel nieuwe klanten te werven en gaan ze nu het "stilzwijgend rente verlagen" traject in.
Ratings zijn niet zo heel veel waard hebben we gezien in de laatste tijdquote:Op maandag 18 januari 2010 00:39 schreef caroline88 het volgende:
Heb even gezocht op de ratings, Aegon heeft alleen maar A's en ABN AMRO is "downgraded from C+ to B-"
Argenta, Moneyou en Aegon zitten al een aantal maanden op hetzelfde renteniveau (ik heb alle 3 de rekeningen dus vanzelf dat ik de rentes volg). En het Belgische garantiesysteem heeft dezelfde garantiesom als we hier in Nederland hebben dus dat zie ik niet als nadeel. Nog los van het feit dat een zuiver spaarbank naar mijn mening heel weinig risico loopt.
Ik heb Aegon nooit gekozen maar deze bank is me middels spaarloon door verleden werkgevers opgedrongen.
Met eigen stijl zijn ze een stuk aantrekkelijker (mijn spaarpotjes daar zitten nu op 2,71% en 3,19%)
Als jij dezelfde 'normale' internet bonussparen rekening hebt als ik (die met 1,3% rente en een bonusrente van 0,6%), dan zou ik persoonlijk die 10k wel naar een andere bank overboeken ja.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:42 schreef SolidasRock het volgende:
Pardon.... wishfull thinking denk ik maar ik bedoel dus 0,1 ton oftewel 10.000![]()
Heb momenteel een normale internet bonus sparen van rabobank.
Jij was toch medeeigenaar van ASN bank, waarom stal jij je geld niet daar of was het toch een grapje van je?quote:Op maandag 18 januari 2010 00:39 schreef caroline88 het volgende:
Heb even gezocht op de ratings, Aegon heeft alleen maar A's en ABN AMRO (eigenaar Moneyou) is "downgraded from C+ to B-"
Argenta, Moneyou en Aegon zitten al een aantal maanden op hetzelfde renteniveau (ik heb alle 3 de rekeningen dus vanzelf dat ik de rentes volg). En het Belgische garantiesysteem heeft dezelfde garantiesom als we hier in Nederland hebben dus dat zie ik niet als nadeel. Nog los van het feit dat een zuiver spaarbank naar mijn mening heel weinig risico loopt.
Ik heb Aegon nooit gekozen maar deze bank is me middels spaarloon door verleden werkgevers opgedrongen.
Met eigen stijl zijn ze een stuk aantrekkelijker (mijn spaarpotjes daar zitten nu op 2,71% en 3,19%)
Ik ben medeeigenaar van Triodos bankquote:Op maandag 18 januari 2010 01:14 schreef SolidasRock het volgende:
@Omniej, bedankt voor je antwoord
[..]
Jij was toch medeeigenaar van ASN bank, waarom stal jij je geld niet daar of was het toch een grapje van je?
Ah, ben ik dan bij jou ook aan het goede adres als ik een dringend verzoek aan Triodos wil doen om nou eindelijk eens Ideal te gaan ondersteunen?quote:Op maandag 18 januari 2010 01:17 schreef caroline88 het volgende:
Ik ben medeeigenaar van Triodos bank
ook off-topic: ik support je verzoek helemaal!quote:Op maandag 18 januari 2010 02:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah, ben ik dan bij jou ook aan het goede adres als ik een dringend verzoek aan Triodos wil doen om nou eindelijk eens Ideal te gaan ondersteunen?
Ik heb overwogen naar Triodos over te stappen namelijk (voor m'n lopende rekening dan, niet voor een spaarrekening), maar wegens gebrek aan Ideal-ondersteuning is Triodos toch niet de bank voor mij.
Idealen (als in duurzame beleggingen) zijn leuk, maar anno 2010 is een betaalrekening zonder Ideal wel hopeloos verouderd natuurlijk...
Ik weet dat dit enigszins offtopic is overigens, maar ik kon er even geen betere plek voor bedenken.
Dit is niet te vergelijken! Belgie heeft 40 keer zoveel inwoners als IJsland, is een EU-land, en heeft geen eigen wisselkoers.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ratings zijn niet zo heel veel waard hebben we gezien in de laatste tijdDaarnaast heb ik na IJsland toch wel geleerd dat je beter het depositostelsel van je eigen land kan hebben (al speelden daar natuurlijk ook andere factoren).
quote:Op maandag 18 januari 2010 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is niet te vergelijken! Belgie heeft 40 keer zoveel inwoners als IJsland, is een EU-land, en heeft geen eigen wisselkoers.
Dat zei ik dus ook al, maar ik heb persoonlijk niet meer zo'n zin om mijn geld onder het depositostelsel van een ander land te laten vallen.quote:(al speelden daar natuurlijk ook andere factoren).
Ach, aan de andere kant heb ik er weinig last van gehad hoor, met mijn IceSave rekening destijds.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:42 schreef Dennis101 het volgende:
Dat zei ik dus ook al, maar ik heb persoonlijk niet meer zo'n zin om mijn geld onder het depositostelsel van een ander land te laten vallen.
5 jaar zou voor mij bijvoorbeeld te lang zijn, zo lang kan ik mijn spaargeld niet missen denk ik. Daarnaast is het voor een hoop mensen toch wel een risico om hun geld zo lang te moeten missen omdat je nooit weet wat er in de tussentijd kan gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:37 schreef A_Noniem het volgende:
In de Volkskrant van vandaag (voorpagina + pag6) stond een artikel waarin men aangaf dat het herstel van de economie best nog wel 6 a 7 jaar op zich kan laten wachten.
Welk effect zou dit hebben op de RENTE?
Veel landen bouwen immers nu torenhoge schulden op .. en die zullen ook weer betaald moeten worden (dat gaan ze dus bij de burgers halen).
Gaan de rentes nog verder dalen?
En indien ze weer gaan stijgen ... op welke termijn kunnen we dat verwachten?
Ik denk namelijk dat het handig is om nu nog een paar deposito's voor zeg 5 jaar af te sluiten.
NIBC is een van de weinigen die op die termijnen nog een redelijke rentevergoeding hebben.
Vrij opneembaar dus omlaag, maar deposito's ietsje omhoog.quote:Per 19 januari 2010 zullen de rentetarieven op de NIBC Internetspaarrekening en de Termijndeposito's wijzigen.
Tarieven:
----------------------------Huidig tarief Nieuw tarief per 19-01-2010
Internetsparen (vrij opneembaar) 2,60% 2,40%
Termijndeposito 2 jaar 2,80% 3,00%
Termijndeposito 5 jaar 3,80% 4,00%
Termijndeposito 6 jaar 3,90% 4,00%
Termijndeposito 7 jaar 4,00% 4,25%
Termijndeposito 8 jaar 4,10% 4,25%
Termijndeposito 9 jaar 4,20% 4,25%
Sommige banken (o.a. AKBank) hebben speciale regelingen bij kopen van een huis, verliezen van baan en scheiding om geld voor het einde van de looptijd op te nemen.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
5 jaar zou voor mij bijvoorbeeld te lang zijn, zo lang kan ik mijn spaargeld niet missen denk ik. Daarnaast is het voor een hoop mensen toch wel een risico om hun geld zo lang te moeten missen omdat je nooit weet wat er in de tussentijd kan gebeuren.
Misschien is dit wat voor jou http://www.frieslandbank.(...)imSpaarDeposito.aspxquote:Op maandag 18 januari 2010 16:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
5 jaar zou voor mij bijvoorbeeld te lang zijn, zo lang kan ik mijn spaargeld niet missen denk ik. Daarnaast is het voor een hoop mensen toch wel een risico om hun geld zo lang te moeten missen omdat je nooit weet wat er in de tussentijd kan gebeuren.
Zijn geen slechte rentes, maar een deel van mijn geld staat nog vast tegen 5,5%, het was dan ook meer een algemene opmerking. Ik hoef pas over een jaar weer te kijken of ik het vast wil zettenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:42 schreef MCH het volgende:
[..]
Misschien is dit wat voor jou http://www.frieslandbank.(...)imSpaarDeposito.aspx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |