Kun je volgend jaar eens proberen.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:34 schreef Intxaurraga het volgende:
Zou er misschien ook animo zijn voor een single- (of album-)top 100 van de jaren ´00?
Lijkt me eerder iets voor het tiende jaar in een decennium, dit jaar dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Kun je volgend jaar eens proberen.
Lijkt mij niet handig dat tegelijk met deze lijst te doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:19 schreef Intxaurraga het volgende:
Lijkt me eerder iets voor het tiende jaar in een decennium, dit jaar dus.
Dat het nummer 1969 heet? Zo staat hij in elk geval niet in mijn computer.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:20 schreef cafca het volgende:
Leuke overeenkomsten én verschillen met Intxaurraga....
maar the Sisters of Mercy waren 10 jaar later!
ah, dat wist ik dan weer niet. Ik ken alleen de stooges-cover.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij mijn weten bestaan beide van TSOM
Kijk, en die zullen allen ook op mijn lijst voorkomen, dus dan was de kans dat ze de uiteindelijke top 100 zouden halen veel groter geweest.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:58 schreef Intxaurraga het volgende:
@Houdini - Als ik singles zou moeten kiezen zou ik in het geval van Suede voor Animal Nitrate, The Wild Ones of New Generation gaan, en in het geval van Morrissey voor Everyday Is Like Sunday of November Spawned A Monster.
Tot uw dienst.
Ja, sorry, haalde jullie lijsten door elkaar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:12 schreef cafca het volgende:
Als ik voor singles moest kiezen zou er van the Smiths, net als nu, niets in staan
overigens zijn het bij mij bijna allemaal singles
bij "Is she really going out with him" bedoel je toch wel de oehoe versie he?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:12 schreef cafca het volgende:
Als ik voor singles moest kiezen zou er van the Smiths, net als nu, niets in staan
overigens zijn het bij mij bijna allemaal singles
Zie editquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:55 schreef ranja het volgende:
[..]
bij "Is she really going out with him" bedoel je toch wel de oehoe versie he?
Grappig, past niet echt bij de restquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:56 schreef BramKVO het volgende:
48. 2 unlimited - Jump for joy
Valt mee toch, Gala en 2 brothers of the fourth floor staan er ook inquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:11 schreef ScottTracy het volgende:
Grappig, past niet echt bij de rest
is eigenlijk vooral jeugdnostalgie, maar vind het nog altijd geweldige feestmuziek, zag 2 unlimited in april nog op hun éénmalige reunieconcert op I love the 90's in Hasselt en dat was übervetquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:11 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Grappig, past niet echt bij de rest
Je zou ook als criterium kunnen aanhouden dat er een video van is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:43 schreef ranja het volgende:
Ja, het probleem van singles of niet hou je altijd. Met name van de albums van deze eeuw heb ik soms geen idee wat officieel wel of niet singles zijn geweest en nu je tegenwoordig met itunes e.d. elk tracknummer apart betaald kunt downloaden verdwijnt het concept single langzaamaan helemaal. Mijn lijst zal wel uit voornamelijk singles bestaan maar soms is gewoon een ander nummer beter of, nogmaals, geen idee of -en zo ja welk nummer- er een single van een album komt.
Mwah, sommige bands hebben gewoon geen video, maar er zijn ook albums waar van elk nummer een video is, bv Blondie - Eat to the Beat en Sonic Youth - Goo. Blijft lastig en wordt alleen maar lastiger de komende jaren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:48 schreef Wombcat het volgende:
Je zou ook als criterium kunnen aanhouden dat er een video van is.
Ha. Nieuwe album al gehoord? Heart heet die. Is alleen nog nergens voor een redelijke prijs te kijken dus voorlopig red ik me even met de mp3's. Ik vind 'm goed.quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:20 schreef Marky_Mark01 het volgende:
5 5 Elisa & Tina Turner – Teach me again
82 49 Elisa – Come speak to me
Nee, nog niet. Maar bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha. Nieuwe album al gehoord? Heart heet die. Is alleen nog nergens voor een redelijke prijs te kijken dus voorlopig red ik me even met de mp3's. Ik vind 'm goed.
Come Speak to Me staat ook op mijn shortlist, dan in de italiaanse versie (Luce). Als die het haalt tel ik ze wel samen.
quote:Op zondag 29 november 2009 18:26 schreef Monco09 het volgende:
1. Bruce Springsteen - The river
1. Simple minds - Don't you forget about me
Je kapitalengebruik is óok erg onvoorspelbaarquote:Op maandag 30 november 2009 09:40 schreef Beregd het volgende:
Ik denk wel dat ik er al een aantal dubbel met anderen, en niet de meest voorspelbare.
Klopt.quote:Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef wallofdolls het volgende:
Wat eh is de bedoeling precies? Want ik heb ook een aantal bootlegs die ik significant beter vind dan het origineel en daardoor in mn top 100 vind passen.
Dan neem je dus gewoon het origineel mee spreken we af?
Mooie nr.1 !quote:Op maandag 30 november 2009 09:40 schreef Beregd het volgende:
De mooie lijsten blijven binnenstromen.
Ik mag daar graag deze aan toevoegen:
1) Tom Waits - I hope that I don't fall in love with you
Tja, die plaat werd daar door dezelfde 3 genoemd als die er nu een nummer van noemen, volgens mijquote:Op maandag 30 november 2009 17:03 schreef methodmich het volgende:
Ja, dan snap ik echter niet dat die plaat in de albumlijst niet echt hoge ogen gooide toch?
Ach, dan komen ze er nog niet in. En wat maakt die eindlijst uit? Het leukst zijn toch de afzonderlijke lijstjesquote:Wij hadden beter ook op één en hetzelfde nummer van onze Zuid-Afrikaanse vrienden kunnen stemmen trouwens.
ja, in URL tags met tekstquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:47 schreef wallofdolls het volgende:
WTF
Oké, de spoilers includen geen youtubes dus nu heb ik n megapost![]()
Is er ook een manier dat ie die kenker-youtubejes niet als n video showt?![]()
Dat is ook wel weer zo. Waarom koos jij precies die twee nummers?quote:Op maandag 30 november 2009 20:49 schreef cafca het volgende:
Ach, dan komen ze er nog niet in. En wat maakt die eindlijst uit? Het leukst zijn toch de afzonderlijke lijstjes
net als heel veel andere nummers in mijn lijst: dat vond ik op dat moment het mooiste nummer van die artiest. Zeker bij Chris hadden er een stuk of 5 andere nummer kunnen staanquote:Op dinsdag 1 december 2009 17:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo. Waarom koos jij precies die twee nummers?
Klein probleempjequote:Op dinsdag 1 december 2009 00:14 schreef Felagund het volgende:
71. Johnny Cash – The Man Comes Around
81. Johnny Cash – The Man Comes Around
Nee, die mogen ook;quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:51 schreef Monco09 het volgende:
TS, ga je al die nummers die geen single zijn geweest eruit halen?
Anders lever ik een lijst met 100 nieuwe nummers in
quote:Het hoeven ook niet perse singles te zijn, elke albumtrack of b-kant mag ook als je die beter vindt
Dat mag dan weer niet:quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:51 schreef Monco09 het volgende:
TS, ga je al die nummers die geen single zijn geweest eruit halen?
Anders lever ik een lijst met 100 nieuwe nummers in
quote:De enige echte regel is dat er geen platen van 2009 of later in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel.
Okee, wel logisch. Heb hetzelfde, zeker bij Chris. Bij Gert steekt Rivier er wat mij betreft eigenlijk altijd wel bovenuit.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:16 schreef cafca het volgende:
[..]
net als heel veel andere nummers in mijn lijst: dat vond ik op dat moment het mooiste nummer van die artiest. Zeker bij Chris hadden er een stuk of 5 andere nummer kunnen staan
Blijkbaar hebben we niet alleen aardig wat overlap op het gebied van films, maar ook op het gebied van muziek. Grappig.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:19 schreef Gorro het volgende:
De afgelopen jaren heb ik dit gemist. Dit jaar weer eens tijd gevonden om voor dit helse karwei te gaan zitten. Wat een onmogelijke opgave blijft het toch altijd om een lijst te maken waar je het helemaal mee eens bent. Ook nu is dat niet voor 100% gelukt, maar het zij zo.
[lijst]
Dat is wel handig om te weten inderdaad dat dat hetzelfde nummer isquote:Op woensdag 2 december 2009 17:29 schreef Rosarium het volgende:
Ik heb mijn nummer één al meerdere keren langs zien komen. Ook onder de naam Popplagið. Maar de officiele titel is Untitled #8. Ik hoop dat de onduidelijkheid over de titel van het nummer niet ten koste gaat van de positie in de uiteindelijke lijst. Live aanwezig zijn bij de uitvoering van dit nummer was echt bizar gaaf. Een fijn surrogaat is dit youtube-filmpje van de Heima DVD.
Vervang nr. 71 maar met Light my Fire van The Doors.quote:
Waarom niet? De Beatles traden ook op in de Blokker...quote:Op woensdag 2 december 2009 17:40 schreef ranja het volgende:
Ik las je tekst iets te snel en daardoor dacht ik dat je ze live had gezien bij de Hema
ok, verwerkt.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vervang nr. 71 maar met Light my Fire van The Doors.
Pff, waarom dan Eskimo. Er staan zoveel betere nummers op die cd.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:43 schreef Norrage het volgende:
Veel damien rice in de lijsten, en dan met name Eskimo
Ja, natuurlijk is dat nostalgie. Maar ook als ik het af en toe nog eens op zet, valt het me op dat het ook gewoon goed en vooral aanstekelijk in elkaar zit, zeker in vergelijking met andere nummers uit diezelfde happy hardcore hoek.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:19 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Alleen die Party Animals volg ik niet helemaal. Zal wel nostalgie zijn?
Een paar andere nummers komen in de buurt, maar die missen het onovertroffen einde van Eskimo.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:44 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Pff, waarom dan Eskimo. Er staan zoveel betere nummers op die cd.
Dat vind ik ook wel opmerkelijk, aangezien er weinig aan zijn muziek te beleven valtquote:Op woensdag 2 december 2009 23:43 schreef Norrage het volgende:
Veel damien rice in de lijsten, en dan met name Eskimo
Daar ben ik het nou weer niet mee eens, maar dat nummer vind ik een opvallende keuze. Valt me sowieso op dat fokkers vaak op lange nummers vallenquote:Op donderdag 3 december 2009 15:38 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel opmerkelijk, aangezien er weinig aan zijn muziek te beleven valt
Van een lang goed nummer kun je langer genieten.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daar ben ik het nou weer niet mee eens, maar dat nummer vind ik een opvallende keuze. Valt me sowieso op dat fokkers vaak op lange nummers vallenik vind het veel knapper als een kort nummer goed is, in kortere tijd hetzelfde bereiken
Lange nummers zijn voortschrijdend. Geen haast. Lekker de tijd nemen om iets briljants te maken. Niet omdat het moet van de massa snelle nummers afraffelen. Zoals bijvoorbeeld mijn nr.1 en 3 een bepaald thema heel lang aanhouden, continu herhalen, tot in de minuten lang, met steeds een héle kleine sferische verschuiving/progressie. Dát vind ik nou mooiquote:progressie
voortgang, voortschrijding
Niet persoonlijk in ieder gevalquote:Op donderdag 3 december 2009 17:01 schreef methodmich het volgende:
Ken je David Thomas Broughton, wallofdolls? Anders maar eens wat van opzoeken. Die zal je wel kunnen waarderen dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |