quote:Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Zeroku het volgende:
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
Nope. Harense Smid.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Zeroku het volgende:
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
had het ook bij feedbackquote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nope. Harense Smid.
Maar blijkbaar zijn er dus meer zaken die er naar vragen.
Dan ben ik benieuwd op grond waarvan.
Hmmm, en dat terwijl er nog expliciet werd aangegeven dat het daar niet voor gebruikt zou worden.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:59 schreef genakt het volgende:
[..]
had het ook bij feedback
krijg nu allemaal reclame in de bus
al vind ik dat van die winkel niet erg![]()
Daar kan ik nog inkomen. En als je die niet verstrekt doen ze m.i. ook niet moeilijk. Keuze werd bij mij altijd gerespecteerd als ik het niet wilde geven.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:03 schreef E.T. het volgende:
Media Markt vraagt postcode ivm de folderverspreidingDoen ze trouwens niet altijd
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."
Ik ook, als de HS niet wil meewerken ga je toc hlekker naar de concurrentquote:Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie?Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.
Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
Gris ergens een blanco A4-tje vandaan (een halve meter kassastrook of de folder van week 47 voldoet ook), vraag 'm om een pen, kalk er demonstratief . . .quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken."
. . . op, roep demonstratief "Kijk, zie je wel dat je dat wel kunt" en verzoek 'm te tekenen bij het kruisje.quote:B O N
Cash betaald: 79 euro
_____________________ x
Het argument "garantie" is inderdaad onzin maar jouw uitleg hier is dat ook.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:40 schreef TommyZ het volgende:
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
Had ik normaal ook gedaan maar ik stond bij een parkeermeter en had nog een afspraak. Was dus even een boodschap tussendoor.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie?Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.
Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
Concurrent was ik al geweest. Alleen was die 40% duurder. En aangezien we nog steeds Hollander zijn, gaan we voor de laagste prijs.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ook, als de HS niet wil meewerken ga je toc hlekker naar de concurrent
Daarom ook mijn vraag of er iemand bekend is met een wijziging voor wat betreft de garantie.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:40 schreef TommyZ het volgende:
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
quote:Op donderdag 26 november 2009 11:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Gris ergens een blanco A4-tje vandaan (een halve meter kassastrook of de folder van week 47 voldoet ook), vraag 'm om een pen, kalk er demonstratief . . .
[..]
. . . op, roep demonstratief "Kijk, zie je wel dat je dat wel kunt" en verzoek 'm te tekenen bij het kruisje.
Dat had ik inderdaad moeten doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:52 schreef mighty_myte het volgende:
Zeg voortaan tegen de verkoper: zonder jouw gegevens kan ik geen aankoop doen.
Vraag vervolgens naar zijn naam, geboortedatum, adres, etc.
Ik zit niet echt diep in het overeenkomstenrecht, maar mij lijkt een garantiebepaling wel degelijk te kunnen overgaan op grond van 6:251 lid 1 BW:quote:Op donderdag 26 november 2009 11:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Het argument "garantie" is inderdaad onzin maar jouw uitleg hier is dat ook.
Garantie is in beginsel niet overdraagbaar, jij sluit een overeenkomst met de HS. Als jij het product vervolgens doorverkoopt aan mij, maakt dat niet dat de HS vervolgens verplichtingen jegens mij heeft om mij een conform product te leveren. De HS heeft immers geen overeenkomst met mij maar met jou.
De garantieverplichtingen van de HS zijn dus wel degelijk koper-/persoonsgebonden.
Aangezien de consument-verkoper van een product geen belang meer heeft bij het het recht op garantie wanneer hij het goed verkocht heeft, lijkt me dat het recht op garantie ook overgaat.quote:Artikel 251
1. Staat een uit een overeenkomst voortvloeiende, voor overgang vatbaar recht in een zodanig verband met een aan de schuldeiser toebehorend goed, dat hij bij dat recht slechts belang heeft, zolang hij het goed behoudt, dan gaat dat recht over op degene die dat goed onder bijzondere titel verkrijgt.
...dus lijkt het me dat garantie als kwalitatief recht wel gewoon over kan gaan bij doorverkoop.quote:Niet uitgesloten is evenwel dat het een recht betreft dat bedongen is terzake van een roerende zaak (bijv. een garantie bedongen bij de aankoop van een auto)
Hmmm ... interessante theorie. Ben wel benieuwd hoe deze theorie zich dan verhoudt tot de zinsnede "Deze garantie is niet overdraagbaar" in menige garantievoorwaarden.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zit niet echt diep in het overeenkomstenrecht, maar mij lijkt een garantiebepaling wel degelijk te kunnen overgaan op grond van 6:251 lid 1 BW:
[..]
Aangezien de consument-verkoper van een product geen belang meer heeft bij het het recht op garantie wanneer hij het goed verkocht heeft, lijkt me dat het recht op garantie ook overgaat.
De Asser (deel 4-II. Algemene leer der overeenkomsten) vermeldt bij de toelichting van het artikel:
[..]
...dus lijkt het me dat garantie als kwalitatief recht wel gewoon over kan gaan bij doorverkoop.
haha herkenbaar! Wij zijn ruim 9 jaar geleden al eens weggelopen bij de De Block toen ze ons geen tv wilden verkopen zonder achterlating van onze NAW-gegevens. Bij de buren (It's geloof ik) zijn we toen prima geholpen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Gisteren heb ik bij een niet nader te noemen elektronicazaak een product gekocht met een waarde van ¤ 79,-. Bij het afrekenen werd mij gevraagd om mijn naam en adresgegevens. Omdat ik niet overal geregistreerd hoef te staan, heb ik aangegeven dat een contantbon zonder gegevens ook goed genoeg is.
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."
Is iemand bekend met de opmerking dat elektronicazaken nu de NAW-gegevens op de bon moeten vermelden omdat er anders geen garantie kan worden gegeven? En waar komt de grens van ¤ 50,- vandaan?
Ik heb de zaak al aangeschreven met het vriendelijke verzoek mijn gegevens per direct te verwijderen. Al is het maar om de reactie op de argumenten te horen.
It's doet het ook nuquote:Op donderdag 26 november 2009 21:10 schreef Essebes het volgende:
[..]
haha herkenbaar! Wij zijn ruim 9 jaar geleden al eens weggelopen bij de De Block toen ze ons geen tv wilden verkopen zonder achterlating van onze NAW-gegevens. Bij de buren (It's geloof ik) zijn we toen prima geholpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |