abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2009 @ 10:49:48 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75013284
Gisteren heb ik bij een niet nader te noemen elektronicazaak een product gekocht met een waarde van ¤ 79,-. Bij het afrekenen werd mij gevraagd om mijn naam en adresgegevens. Omdat ik niet overal geregistreerd hoef te staan, heb ik aangegeven dat een contantbon zonder gegevens ook goed genoeg is.
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."

Nu zit ik de bon eens na te lezen en daar staan nog Algemene Voorwaarden op vermeld uit 1992 en 1996 (Algemene Voorwaarden Elektronische Detailhandel). Ik mag toch aannemen dat dergelijke wijzigingen in de AV's zijn opgenomen?

Is iemand bekend met de opmerking dat elektronicazaken nu de NAW-gegevens op de bon moeten vermelden omdat er anders geen garantie kan worden gegeven? En waar komt de grens van ¤ 50,- vandaan?
Ik heb de zaak al aangeschreven met het vriendelijke verzoek mijn gegevens per direct te verwijderen. Al is het maar om de reactie op de argumenten te horen.

(Nog een reden waarom ik het argument niet serieus neem: een gerenommeerd bedrijf die dit serieus invoert heeft (m.i.) genoeg aan een postcode en huisnummer om de adresgegevens te vullen. Nu moest ik alles opgeven.
De klant voor mij stond al in het systeem dus dat was wel makkelijk want zo kunnen ze even snel een kopie van de bon uitdraaien mocht dat nodig zijn.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:51:29 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_75013326
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 26 november 2009 @ 10:53:16 #3
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_75013365
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Zeroku het volgende:
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_75013404
Ben benieuwd, ik geef die shit ook nooit maar volg het even
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 26 november 2009 @ 10:56:53 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75013454
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Zeroku het volgende:
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
Nope. Harense Smid.
Maar blijkbaar zijn er dus meer zaken die er naar vragen.

Dan ben ik benieuwd op grond waarvan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 10:59:18 #6
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_75013514
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope. Harense Smid.
Maar blijkbaar zijn er dus meer zaken die er naar vragen.

Dan ben ik benieuwd op grond waarvan.
had het ook bij feedback
krijg nu allemaal reclame in de bus

al vind ik dat van die winkel niet erg
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 26 november 2009 @ 11:03:23 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_75013619
Media Markt vraagt postcode ivm de folderverspreiding Doen ze trouwens niet altijd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:03:54 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75013636
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:59 schreef genakt het volgende:

[..]

had het ook bij feedback
krijg nu allemaal reclame in de bus

al vind ik dat van die winkel niet erg
Hmmm, en dat terwijl er nog expliciet werd aangegeven dat het daar niet voor gebruikt zou worden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:04:57 #9
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75013659
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:03 schreef E.T. het volgende:
Media Markt vraagt postcode ivm de folderverspreiding Doen ze trouwens niet altijd
Daar kan ik nog inkomen. En als je die niet verstrekt doen ze m.i. ook niet moeilijk. Keuze werd bij mij altijd gerespecteerd als ik het niet wilde geven.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 11:10:00 #10
21636 Feestkabouter
pi_75013795
ik wilde er toch eens verder naar zoeken................ maar niks gevonden hierover.

bij de mediamarkt: als je een verkoper spreekt en dan besluit een product te kopen dan printen ze ook vaak even een bon uit (op A4) met je naam erop (meestal vragen ze niet om mijn adres, ik sta wel ergens in het systeem maar vaak kunnen ze dat zo snel niet vinden dus dan komt er alleen mijn naam op).
laatst vroeg ik nog eens waarom dat is, antwoord was erg vaag: ivm garantie.
ik had op dat moment wat anders aan mijn kop en heb niet doorgevraagd.
volgende keer moeten ze me toch eens goed uitleggen hoe of wat.
toch vreemd: veel mensen kopen het product niet via de verkopers maar rekenen gewoon af bij de kassa (dus ze krijgen niet zo'n bon op A4), en bij de kassa wordt niet om een adres gevraagd.........
pi_75014452
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:

Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie? Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.

Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:38:30 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_75014645
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Verplichtingen van wie ten opzichte van wie? Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.

Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
Ik ook, als de HS niet wil meewerken ga je toc hlekker naar de concurrent
  donderdag 26 november 2009 @ 11:40:57 #13
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_75014715
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_75014861
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken."
Gris ergens een blanco A4-tje vandaan (een halve meter kassastrook of de folder van week 47 voldoet ook), vraag 'm om een pen, kalk er demonstratief . . .
quote:
B O N

Cash betaald: 79 euro


_____________________ x
. . . op, roep demonstratief "Kijk, zie je wel dat je dat wel kunt" en verzoek 'm te tekenen bij het kruisje.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75015039
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:40 schreef TommyZ het volgende:
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
Het argument "garantie" is inderdaad onzin maar jouw uitleg hier is dat ook.

Garantie is in beginsel niet overdraagbaar, jij sluit een overeenkomst met de HS. Als jij het product vervolgens doorverkoopt aan mij, maakt dat niet dat de HS vervolgens verplichtingen jegens mij heeft om mij een conform product te leveren. De HS heeft immers geen overeenkomst met mij maar met jou.

De garantieverplichtingen van de HS zijn dus wel degelijk koper-/persoonsgebonden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75015055
Zeg voortaan tegen de verkoper: zonder jouw gegevens kan ik geen aankoop doen.
Vraag vervolgens naar zijn naam, geboortedatum, adres, etc.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 26 november 2009 @ 11:56:43 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75015205
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Verplichtingen van wie ten opzichte van wie? Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.

Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
Had ik normaal ook gedaan maar ik stond bij een parkeermeter en had nog een afspraak. Was dus even een boodschap tussendoor.

Als ik meer tijd had gehad, had ik hier nog wel even een verhaal over kunnen aangaan. Zat er gisteren helaas even niet in.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:57:36 #18
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75015238
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik ook, als de HS niet wil meewerken ga je toc hlekker naar de concurrent
Concurrent was ik al geweest. Alleen was die 40% duurder. En aangezien we nog steeds Hollander zijn, gaan we voor de laagste prijs.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:58:49 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75015278
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:40 schreef TommyZ het volgende:
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
Daarom ook mijn vraag of er iemand bekend is met een wijziging voor wat betreft de garantie.
Het is inderdaad aan mij (de klant) om aan te tonen wanneer ik het product heb gekocht en het is dus ook aan mij om een bon te kunnen tonen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 12:00:24 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75015319
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Gris ergens een blanco A4-tje vandaan (een halve meter kassastrook of de folder van week 47 voldoet ook), vraag 'm om een pen, kalk er demonstratief . . .
[..]

. . . op, roep demonstratief "Kijk, zie je wel dat je dat wel kunt" en verzoek 'm te tekenen bij het kruisje.
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:52 schreef mighty_myte het volgende:
Zeg voortaan tegen de verkoper: zonder jouw gegevens kan ik geen aankoop doen.
Vraag vervolgens naar zijn naam, geboortedatum, adres, etc.
Dat had ik inderdaad moeten doen.
Helaas was ik op dat moment even niet zo helder en adrem. Beetje tijdsdruk en uitgelopen planning. Geen excuus maar ja,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75017945
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Het argument "garantie" is inderdaad onzin maar jouw uitleg hier is dat ook.

Garantie is in beginsel niet overdraagbaar, jij sluit een overeenkomst met de HS. Als jij het product vervolgens doorverkoopt aan mij, maakt dat niet dat de HS vervolgens verplichtingen jegens mij heeft om mij een conform product te leveren. De HS heeft immers geen overeenkomst met mij maar met jou.

De garantieverplichtingen van de HS zijn dus wel degelijk koper-/persoonsgebonden.
Ik zit niet echt diep in het overeenkomstenrecht, maar mij lijkt een garantiebepaling wel degelijk te kunnen overgaan op grond van 6:251 lid 1 BW:
quote:
Artikel 251

1. Staat een uit een overeenkomst voortvloeiende, voor overgang vatbaar recht in een zodanig verband met een aan de schuldeiser toebehorend goed, dat hij bij dat recht slechts belang heeft, zolang hij het goed behoudt, dan gaat dat recht over op degene die dat goed onder bijzondere titel verkrijgt.
Aangezien de consument-verkoper van een product geen belang meer heeft bij het het recht op garantie wanneer hij het goed verkocht heeft, lijkt me dat het recht op garantie ook overgaat.

De Asser (deel 4-II. Algemene leer der overeenkomsten) vermeldt bij de toelichting van het artikel:
quote:
Niet uitgesloten is evenwel dat het een recht betreft dat bedongen is terzake van een roerende zaak (bijv. een garantie bedongen bij de aankoop van een auto)
...dus lijkt het me dat garantie als kwalitatief recht wel gewoon over kan gaan bij doorverkoop.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_75033091
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik zit niet echt diep in het overeenkomstenrecht, maar mij lijkt een garantiebepaling wel degelijk te kunnen overgaan op grond van 6:251 lid 1 BW:
[..]

Aangezien de consument-verkoper van een product geen belang meer heeft bij het het recht op garantie wanneer hij het goed verkocht heeft, lijkt me dat het recht op garantie ook overgaat.

De Asser (deel 4-II. Algemene leer der overeenkomsten) vermeldt bij de toelichting van het artikel:
[..]

...dus lijkt het me dat garantie als kwalitatief recht wel gewoon over kan gaan bij doorverkoop.
Hmmm ... interessante theorie. Ben wel benieuwd hoe deze theorie zich dan verhoudt tot de zinsnede "Deze garantie is niet overdraagbaar" in menige garantievoorwaarden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75033548
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Gisteren heb ik bij een niet nader te noemen elektronicazaak een product gekocht met een waarde van ¤ 79,-. Bij het afrekenen werd mij gevraagd om mijn naam en adresgegevens. Omdat ik niet overal geregistreerd hoef te staan, heb ik aangegeven dat een contantbon zonder gegevens ook goed genoeg is.
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."

Is iemand bekend met de opmerking dat elektronicazaken nu de NAW-gegevens op de bon moeten vermelden omdat er anders geen garantie kan worden gegeven? En waar komt de grens van ¤ 50,- vandaan?
Ik heb de zaak al aangeschreven met het vriendelijke verzoek mijn gegevens per direct te verwijderen. Al is het maar om de reactie op de argumenten te horen.


haha herkenbaar! Wij zijn ruim 9 jaar geleden al eens weggelopen bij de De Block toen ze ons geen tv wilden verkopen zonder achterlating van onze NAW-gegevens. Bij de buren (It's geloof ik) zijn we toen prima geholpen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 21:20:19 #24
18653 crew  D.
pi_75033972
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:10 schreef Essebes het volgende:

[..]

haha herkenbaar! Wij zijn ruim 9 jaar geleden al eens weggelopen bij de De Block toen ze ons geen tv wilden verkopen zonder achterlating van onze NAW-gegevens. Bij de buren (It's geloof ik) zijn we toen prima geholpen.
It's doet het ook nu
  donderdag 26 november 2009 @ 21:24:37 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75034154
Is het niet zo dat ze verplicht zijn een bon te maken (oa. Wet op de OB)?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:26:53 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75034257
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:24 schreef sanger het volgende:
Is het niet zo dat ze verplicht zijn een bon te maken (oa. Wet op de OB)?
Maar bij een particuliere verkoop hoeven daar geen NAW gegevens op te staan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:28:37 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75034329
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:26 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Maar bij een particuliere verkoop hoeven daar geen NAW gegevens op te staan.
Daar doel ik ook op. Als jij je gegevens niet geeft zijn ze nog steeds verplicht een factuur/bon te maken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75035179
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Hmmm ... interessante theorie. Ben wel benieuwd hoe deze theorie zich dan verhoudt tot de zinsnede "Deze garantie is niet overdraagbaar" in menige garantievoorwaarden.
Daar kan ik dan ook wel iets zinnigs over vertellen, aangenomen dat een garantie onder het begrip vordering valt. Een vordering is namelijk in principe overdraagbaar, maar kan door een beding onoverdraagbaar gemaakt worden. Dat staat in 3:84 lid 1 en 2 BW:
quote:
Artikel 83

1.Eigendom, beperkte rechten en vorderingsrechten zijn overdraagbaar, tenzij de wet of de aard van het recht zich tegen een overdracht verzet.

2.De overdraagbaarheid van vorderingsrechten kan ook door een beding tussen schuldeiser en schuldenaar worden uitgesloten.

3.Alle andere rechten zijn slechts overdraagbaar, wanneer de wet dit bepaalt.
6:251 heeft het over 'voor overgang vatbare rechten', dus zo ontkom je dus in principe aan het overgaan van de garantie.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  donderdag 26 november 2009 @ 21:48:15 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75035315
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Daar doel ik ook op. Als jij je gegevens niet geeft zijn ze nog steeds verplicht een factuur/bon te maken
Zij geven aan dat ze het verplicht zijn in verband met de garantievoorwaarden.

Mijn vraag is: welke garantievoorwaarden. Volgens hun zouden deze binnenkort aangescherpt/gewijzigd worden. Maar niemand die daar meer van weet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:50:28 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75035441
Ik vraag me zelfs af of het niet in strijd is met de wet op de privacy. Je moet toch anoniem iets kunnen kopen me dunkt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:51:45 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75035512
Zelfs Google op garantievoorwaarden+NAW levert niets op
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:52:56 #32
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75035579
Daarom wil ik ook een reactie op het gebeuren.
En heb ik direct gevraagd of ze de gegevens willen wissen.

Ik weet dat bedrijven in Duitsland verplicht zijn om op eerste verzoek de gegevens te verwijderen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 26 november 2009 @ 21:56:26 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75035758
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:52 schreef ManAtWork het volgende:
Daarom wil ik ook een reactie op het gebeuren.
En heb ik direct gevraagd of ze de gegevens willen wissen.

Ik weet dat bedrijven in Duitsland verplicht zijn om op eerste verzoek de gegevens te verwijderen.
Dat wist ik niet. In Nederland is dat volgens mij niet zo, al komt het er wel aan denk ik (we zijn al begionnen met een bel me niet register).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75042390
Geen bon, geen transactie.
Dan mogen ze het product houden en dan houd ik mijn geld.
pi_75043546
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Daar kan ik dan ook wel iets zinnigs over vertellen, aangenomen dat een garantie onder het begrip vordering valt. Een vordering is namelijk in principe overdraagbaar, maar kan door een beding onoverdraagbaar gemaakt worden. Dat staat in 3:84 lid 1 en 2 BW:
[..]

6:251 heeft het over 'voor overgang vatbare rechten', dus zo ontkom je dus in principe aan het overgaan van de garantie.
Ik deel je aanname niet. Garantie lijkt me eerder een "beperkt recht" dan een "vorderingsrecht".

Maar ik kan het falicant mis hebben, overeenkomstenrecht is nog minder mijn ding.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75043723
Garantie lijkt me een vorderingsrecht (om je product te laten maken) onder een opschortende voorwaarde (dat het product kapot gaat). Zie 6:21 BW en verder.

Een beperkt recht zou het nooit kunnen zijn, omdat die rechten (vanwege het gesloten stelsel van zakelijke rechten) gelimiteerd zijn tot de in de wet genoemde (3:81 lid 1).

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Strangelove op 27-11-2009 06:47:19 ]
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_75043853
Typisch inderdaad, die zelf gefabriceerde verkoopvoorwaarden. Denk dat deze discussie in dezelfde hoek valt als het geval waarbij men he doorverwijst naar de fabrikant bij een probleem.

ik heb zelf ook de vraag om adres wel eens gehad. Het enige wat ik kon was hard lachen en na een kansloze discussie heb ik een blanco bon gekregen.

Mijn indruk is dat ze gewoon maar proberen en kijken hoever ze komen!
pi_75044060
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 06:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Garantie lijkt me een vorderingsrecht (om je product te laten maken) onder een opschortende voorwaarde (dat het product kapot gaat). Zie 6:21 BW en verder.

Een beperkt recht zou het nooit kunnen zijn, omdat die rechten (vanwege het gesloten stelsel van zakelijke rechten) gelimiteerd zijn tot de in de wet genoemde (3:81 lid 1).
Ik pas.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75073682
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 07:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik pas.
Even een heel makkelijk voorbeeld van een product : een auto.

Stel ik koop een nieuwe auto bij bmw en verkoop deze na een jaar weer door (ja kapitaalvernietiging idd, maar dat terzijde ). De garantie op de bmw blijft van toepassing bij de volgende gebruiker. (dus de persoon waaraan ik de auto heb verkocht)
pi_75078059
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 23:20 schreef Accordtje het volgende:
Even een heel makkelijk voorbeeld van een product : een auto.

Stel ik koop een nieuwe auto bij bmw en verkoop deze na een jaar weer door (ja kapitaalvernietiging idd, maar dat terzijde ). De garantie op de bmw blijft van toepassing bij de volgende gebruiker. (dus de persoon waaraan ik de auto heb verkocht)
Maar dan praten we toch over de fabrieksgarantie, de garantie dus die de fabrikant "op het produkt" geeft.
Dat is toch wat anders dan de verplichting van dealer X persoonlijk om koper 1 een conforme auto te leveren. Die verplichting heeft hij jegens koper 1, maar jegens koper 2 (die de auto van koper 1 gekocht heeft) niet.

Anders gezegd: koper 2 kan nog wel bij bmw / "een bmw dealer" aankloppen voor fabriekgarantie, maar niet bij dealer X om correcte nakoming van een koopovereenkomst te vorderen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:12:19 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75087892
Enig idee hoeveel van dat soort zaken in hun AV verwijzen naar de fabrieksgarantie en zo hun eigen garantie uitsluiten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75094694
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zij geven aan dat ze het verplicht zijn in verband met de garantievoorwaarden.

Mijn vraag is: welke garantievoorwaarden. Volgens hun zouden deze binnenkort aangescherpt/gewijzigd worden. Maar niemand die daar meer van weet.
On-zin.
Flauwekul.
Leugens.

Privacywetgeving eist dat het echt noodzakelijk is. Dus niet dat zij bepalen dat ze het willen; maar dat de dienst niet geleverd kan worden zonder die gegevens. Dat is dus niet het geval.
Ze kunnen overal een schroevendraaier inzetten zonder dat er een adres bij staat.
Garantie is bovendien een recht dat direct voortvloeit uit een aankoop. De winkelier mag dat recht niet beperken (door bv te eisen dat je gegevens hebt achtergelaten). Bovendien is de aankoop een duidelijke transactie: Geld tegen Artikel. Niet: Geld+NAW tegen artikel.

In zo'n geval heet ik gewoon Pietje Puk en woon ik op nr 73 in de Pettenflet. Wat gaan ze doen? Typ het maar in!
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:06:28 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_75094904
Zo moeilijk is het toch niet om het adres van je buren op te geven of heel spontaan een foutje te maken?
No way dat ze mijn adresgegevens krijgen als ze daar om zon onzinreden naar vragen.
Ook hoi !
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:12:07 #44
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_75095101
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:00 schreef mgerben het volgende:
On-zin.
Flauwekul.
Leugens.
Interessant. Goed om te weten want ze vragen het mij ook vaak.
Hierop doorgaand: als je met pin betaalt, hebben ze ook al je naam en rekeningnummer. Hup invoeren in het systeem te zamen met het artikel en hun klantendatabase heeft er weer een record bij.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:17:56 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75095296
Bij welke winkel was dit? Vind het namelijk geen doen!
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:18:58 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75095338
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:12 schreef sanger het volgende:
Enig idee hoeveel van dat soort zaken in hun AV verwijzen naar de fabrieksgarantie en zo hun eigen garantie uitsluiten
Bij mijn weten bar weinig.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:20:45 #47
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75095397
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Interessant. Goed om te weten want ze vragen het mij ook vaak.
Hierop doorgaand: als je met pin betaalt, hebben ze ook al je naam en rekeningnummer. Hup invoeren in het systeem te zamen met het artikel en hun klantendatabase heeft er weer een record bij.
Een naam en rekeningnummer zijn marketingtechnisch niet interessant. Adres en woonplaats weer wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:21:57 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75095429
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

Bij mijn weten bar weinig.
Kijk het eens na Het gebeurt steeds vaker dat je iets koopt met fabrieksgarantie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75096551
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:10 schreef Feestkabouter het volgende:
ik wilde er toch eens verder naar zoeken................ maar niks gevonden hierover.

bij de mediamarkt: als je een verkoper spreekt en dan besluit een product te kopen dan printen ze ook vaak even een bon uit (op A4) met je naam erop (meestal vragen ze niet om mijn adres, ik sta wel ergens in het systeem maar vaak kunnen ze dat zo snel niet vinden dus dan komt er alleen mijn naam op).
laatst vroeg ik nog eens waarom dat is, antwoord was erg vaag: ivm garantie.
ik had op dat moment wat anders aan mijn kop en heb niet doorgevraagd.
volgende keer moeten ze me toch eens goed uitleggen hoe of wat.
toch vreemd: veel mensen kopen het product niet via de verkopers maar rekenen gewoon af bij de kassa (dus ze krijgen niet zo'n bon op A4), en bij de kassa wordt niet om een adres gevraagd.........
Dat is niet voor de garantie, de meeste producten op factuur worden niet op naam meegegeven maar gewoon zonder NAW gegevens erop. Beetje vreemde uitleg.
pi_75102085
Mbt tot een mediamarkt heeft het meestal wel iets met garantie te maken, als je na 1,5 jaar een jankende klant aan de balie krijgt met "ihihik ben mijn bohoooon kwijt" kan je mbv NAW gegevens nog makkelijk iets uit het systeem halen .

Tis bij ons ook niet verplicht hoor bij een verkoop, bij een terugname verplichten we het wel. Aangezien sommige mensen heel erg frauderen met aankopen. En da tje dan terug kan kijken in het systeem of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zondag 29 november 2009 @ 09:19:38 #51
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_75103653
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
Maar dat geeft toch niet?
Je hebt een artikel weer in bezit (of het nu bij jullie verkocht is of niet), en dat artikel stuur je of terug naar de leverancier indien stuk, of leg je in de schappen voor de verkoop.
Maw: het kost niets (tot zeer weinig)
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_75104728
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
Mbt tot een mediamarkt heeft het meestal wel iets met garantie te maken, als je na 1,5 jaar een jankende klant aan de balie krijgt met "ihihik ben mijn bohoooon kwijt" kan je mbv NAW gegevens nog makkelijk iets uit het systeem halen .

Tis bij ons ook niet verplicht hoor bij een verkoop, bij een terugname verplichten we het wel. Aangezien sommige mensen heel erg frauderen met aankopen. En da tje dan terug kan kijken in het systeem of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
Dat verschilt dan per MM, want wij doen dat niet.
  zondag 29 november 2009 @ 15:38:02 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75111086
quote:
Op zondag 29 november 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
Mbt tot een mediamarkt heeft het meestal wel iets met garantie te maken, als je na 1,5 jaar een jankende klant aan de balie krijgt met "ihihik ben mijn bohoooon kwijt" kan je mbv NAW gegevens nog makkelijk iets uit het systeem halen .
De meeste mensen pinnen bedragen boven de 50-100 vaak al, dus kunnen ze op hun afschriften aantonen welke transactie het is. Het is weliswaar een redelijk argument, maar nog niet steekhoudend om het te verlangen.
quote:
Tis bij ons ook niet verplicht hoor bij een verkoop, bij een terugname verplichten we het wel. Aangezien sommige mensen heel erg frauderen met aankopen. En da tje dan terug kan kijken in het systeem of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
Bij een terugname is het logisch. Hoe wil je anders weten naar wie en welk adres je co0rrespondentie moet verzenden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75111526
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:38 schreef sanger het volgende:

[..]

De meeste mensen pinnen bedragen boven de 50-100 vaak al, dus kunnen ze op hun afschriften aantonen welke transactie het is. Het is weliswaar een redelijk argument, maar nog niet steekhoudend om het te verlangen.
[..]

Bij een terugname is het logisch. Hoe wil je anders weten naar wie en welk adres je co0rrespondentie moet verzenden?
Waarom zou de MM (of een andere zaak) moeten corresponderen met iemand die een product heeft teruggebracht?
  zondag 29 november 2009 @ 16:02:39 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75111917
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waarom zou de MM (of een andere zaak) moeten corresponderen met iemand die een product heeft teruggebracht?
Wellicht dat de reparatie is uitgevoerd en het product kan worden opgehaald. Lijkt mij wel zo handig Of als het apparaat onherstelbaar is, of schade wordt gevonden die niet gedekt wordt door de garantie (foutief gebruik of waterschade).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75111945
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Wellicht dat de reparatie is uitgevoerd en het product kan worden opgehaald. Lijkt mij wel zo handig Of als het apparaat onherstelbaar is, of schade wordt gevonden die niet gedekt wordt door de garantie (foutief gebruik of waterschade).
Dan heb je het over reparaties, terugbrengen is gewoon het product terugbrengen omdat het niet bevalt.
  zondag 29 november 2009 @ 16:06:10 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75112021
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan heb je het over reparaties, terugbrengen is gewoon het product terugbrengen omdat het niet bevalt.
Maar we hebben het over garantievoorwaarden. Terugbrengen valt niet onder de garantievoorwaarden.

Daarnaast breng ik een artikel dat niet meer goed is ook terug, dus is er zeker sprake van terugbrengen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75112091
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar we hebben het over garantievoorwaarden. Terugbrengen valt niet onder de garantievoorwaarden.

Daarnaast breng ik een artikel dat niet meer goed is ook terug, dus is er zeker sprake van terugbrengen.
Oinkoink en ik spreken nergens over garantievoorwaarden?
  zondag 29 november 2009 @ 16:13:44 #59
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75112241
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Oinkoink en ik spreken nergens over garantievoorwaarden?
Even weer terug naar de TT en de OP.

Door de winkel werd het argument gebruik dat er geen garantie kan worden gegevens als de NAW gegevens niet worden opgegeven.
Laten we dan ook geen dingen door elkaar halen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75112254
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Even weer terug naar de TT en de OP.

Door de winkel werd het argument gebruik dat er geen garantie kan worden gegevens als de NAW gegevens niet worden opgegeven.
Laten we dan ook geen dingen door elkaar halen.
Dat is dus onzin.
  zondag 29 november 2009 @ 16:15:30 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75112291
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Oinkoink en ik spreken nergens over garantievoorwaarden?
Julli eniet, maar ik wel. En de OP ook, want de NAW worden gevraag divm de garantie....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 november 2009 @ 16:16:26 #62
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75112314
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is dus onzin.
Dat dacht ik dus ook. Vandaar ook de vraag of iemand iets van aangescherpte garantievoorwaarden weet. Dat weet ook niemand.
Dus heb ik de vraag gesteld aan de winkel. Maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75112366
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef ManAtWork het volgende:
Laten we dan ook geen dingen door elkaar halen.
OinkOink en Dennis hadden het over andere omstandigheden (dan voor garantiedoeleinden) die het afgeven van NAW-gegevens, eventueel, wél rechtvaardigen. Op zich niks op tegen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75112402
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Vandaar ook de vraag of iemand iets van aangescherpte garantievoorwaarden weet. Dat weet ook niemand.
Dus heb ik de vraag gesteld aan de winkel. Maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Ik werk dus zelf in een elektronicazaak en heb er ook nog niets van gehoord en het is zeker geen normale gang van zaken om bonnen op naam te zetten. Wordt bij ons alleen gedaan bij bestellingen (lijkt me logisch) of als klanten een BTW factuur nodig hebben.
pi_75112420
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Julli eniet, maar ik wel. En de OP ook, want de NAW worden gevraag divm de garantie....
Even opletten dus waar je op reageert
  zondag 29 november 2009 @ 16:19:23 #66
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75112425
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef r_one het volgende:

[..]

OinkOink en Dennis hadden het over andere omstandigheden (dan voor garantiedoeleinden) die het afgeven van NAW-gegevens, eventueel, wél rechtvaardigen. Op zich niks op tegen.
Die zullen er best zijn. Maar da's hier niet de vraag.
Vandaar het vriendelijke verzoek om geen dingen door elkaar te halen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75112468
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef r_one het volgende:

[..]

OinkOink en Dennis hadden het over andere omstandigheden (dan voor garantiedoeleinden) die het afgeven van NAW-gegevens, eventueel, wél rechtvaardigen. Op zich niks op tegen.
Inderdaad, want, in het verlengde hiervan, sommige kledingzaken vragen ook je gegevens als je kleding terugkomt brengen. De WE bijvoorbeeld doet dit.
pi_75112470
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:15 schreef sanger het volgende:
Julli eniet, maar ik wel.
Dan moet je niet OinkOink citeren, daarmee geef je blijk te reageren op "terugname" in de zin van zoals OinkOink stelt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 29 november 2009 @ 16:23:32 #69
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_75112551
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Vandaar ook de vraag of iemand iets van aangescherpte garantievoorwaarden weet. Dat weet ook niemand.
Dus heb ik de vraag gesteld aan de winkel. Maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Ze vinden jou denk ik maar een zeer lastige klant met irritante vragen.
Hup, gewoon je gegevens geven en verder niet zo moeilijk doen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 29 november 2009 @ 16:26:37 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75112660
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ze vinden jou denk ik maar een zeer lastige klant met irritante vragen.
Hup, gewoon je gegevens geven en verder niet zo moeilijk doen.
Dat xzal ongetwijfeld de bedoeling zin
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 november 2009 @ 16:27:26 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75112697
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan moet je niet OinkOink citeren, daarmee geef je blijk te reageren op "terugname" in de zin van zoals OinkOink stelt.
Sorry
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75112850
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Sorry
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 29 november 2009 @ 16:34:33 #73
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75112931
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ze vinden jou denk ik maar een zeer lastige klant met irritante vragen.
Hup, gewoon je gegevens geven en verder niet zo moeilijk doen.
Als jij er geen problemen mee hebt, doe me die van jou even. Geef ik die wel door en hoef ik verder niet 'lastig' te doen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75113161
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:34 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als jij er geen problemen mee hebt, doe me die van jou even. Geef ik die wel door en hoef ik verder niet 'lastig' te doen.
Ach, in zekere zin zit daar misschien wel wat in. Als het voor de garantie toch niet uit maakt of er wel of geen naam op de bon staat, dan kan je dus net zo goed het adres van bijvoorbeeld Sanger opgeven, of die van DonJames, R1, Sjeen, Medewerker-1.5, usw.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75113478
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:41 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, in zekere zin zit daar misschien wel wat in. Als het voor de garantie toch niet uit maakt of er wel of geen naam op de bon staat, dan kan je dus net zo goed het adres van bijvoorbeeld Sanger opgeven, of die van DonJames, R1, Sjeen, Medewerker-1.5, usw.
R1 heeft geen zin, dat is al een kloon van Sanger
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 29 november 2009 @ 17:00:23 #76
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_75113813
we kunnen als een soort van 'tegenactie" allemaal dezelfde NAW-gegevens opgeven :

Pietje Puk en woon ik op nr 73 in de Pettenflet in Petten

  zondag 29 november 2009 @ 17:29:44 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75114770
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:00 schreef Tha_Flash het volgende:
we kunnen als een soort van 'tegenactie" allemaal dezelfde NAW-gegevens opgeven :

Pietje Puk en woon ik op nr 73 in de Pettenflet in Petten


Wellicht een andere naam edenken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 17:30:44 #78
21636 Feestkabouter
pi_75114799
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat verschilt dan per MM, want wij doen dat niet.
jij werkt blijkbaar bij MediaMarkt.
kun jij ons dan misschien uitleggen waarom een koper volgens jou bij een wat grotere aankoop een A4-bon krijgt met naam (en soms ook adres) erop als je een verkoper hebt gesproken over het product?

of gebeurt dat in jouw winkel ook niet?
Ik bedoel het gewoon vragend, niet cynisch....... ik heb het idee dat m'n tekst misschien zo klinkt, maar zo is ie dus niet bedoeld)
  zondag 29 november 2009 @ 17:32:42 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75114844
Maar welke winkel was het nou, uit de OP?
pi_75114992
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

jij werkt blijkbaar bij MediaMarkt.
kun jij ons dan misschien uitleggen waarom een koper volgens jou bij een wat grotere aankoop een A4-bon krijgt met naam (en soms ook adres) erop als je een verkoper hebt gesproken over het product?

of gebeurt dat in jouw winkel ook niet?
Ik bedoel het gewoon vragend, niet cynisch....... ik heb het idee dat m'n tekst misschien zo klinkt, maar zo is ie dus niet bedoeld)
Zoals ik al eerder zei, dat doen we in principe niet, tenzij het bijvoorbeeld voor een bestelling is of klanten een bedrijfsmatige aankoop doen. Sommige verkopers voeren het inderdaad in zodat we ze later terug kunnen vinden in het systeem, maar het is zeker niet verplicht om je naam of adresgegevens achter te laten.
pi_75115001
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:32 schreef fs180 het volgende:
Maar welke winkel was het nou, uit de OP?
Post nummer 4...
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope. Harense Smid.
Maar blijkbaar zijn er dus meer zaken die er naar vragen.

Dan ben ik benieuwd op grond waarvan.
  zondag 29 november 2009 @ 17:54:06 #82
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75115085
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Post nummer 4...
[..]
Oh, twee keer overheen gelezen dus.
  maandag 7 december 2009 @ 18:40:10 #83
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75381264
Na een mailtje (geen reactie) en een herinnering (weer geen reactie) en een verzoek om inhoudelijk te reageren op de genoemde argumenten is de enige reactie die ik terug krijg: "Wij zullen u uit ons systeem verwijderen. Aangezien we met een aantal verschillende systemen werken, kan het enige tijd duren voor alles is verwerkt."
Dus geen inhoudelijke reactie. Denk dat dat wel genoeg zegt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75433058
quote:
Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

jij werkt blijkbaar bij MediaMarkt.
kun jij ons dan misschien uitleggen waarom een koper volgens jou bij een wat grotere aankoop een A4-bon krijgt met naam (en soms ook adres) erop als je een verkoper hebt gesproken over het product?

of gebeurt dat in jouw winkel ook niet?
Ik bedoel het gewoon vragend, niet cynisch....... ik heb het idee dat m'n tekst misschien zo klinkt, maar zo is ie dus niet bedoeld)
Heeft een paar redenen.

- Eventueel korting geven
- Kijken hoe verkopers presteren (omzettargets)( voor een A4 bon moet er een verkoopnummer worden ingevoerd)

- Bezorgingen
- Bedrijfsaankopen

enz enz
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_75434883
quote:
Op woensdag 9 december 2009 02:14 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Heeft een paar redenen.

- Eventueel korting geven
- Kijken hoe verkopers presteren (omzettargets)( voor een A4 bon moet er een verkoopnummer worden ingevoerd)

- Bezorgingen
- Bedrijfsaankopen

enz enz
Alleen dat is nog geen reden om de naam van de klant erop te zetten Behalve dan bij bedrijfsmatige aankopen en bezorging.
pi_75556096
quote:
Op woensdag 9 december 2009 08:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Alleen dat is nog geen reden om de naam van de klant erop te zetten Behalve dan bij bedrijfsmatige aankopen en bezorging.
Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?
Hoe ga je die desbetreffende bon opzoeken van een artikel dat je 30 keer per dag verkoopt?

precies, via de naam van de klant.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:10:39 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75556309
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?
Hoe ga je die desbetreffende bon opzoeken van een artikel dat je 30 keer per dag verkoopt?

precies, via de naam van de klant.
Geen reden om dan gegevens te eisen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:13:16 #88
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75556399
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen reden om dan gegevens te eisen.
Juist.
Het is immers aan de klant om de bon te overleggen om op die manier het bewijs te leveren dat ie recht op garantie heeft. Dat een bedrijf service wil leveren, is een goede zaak. Maar eisen dat ze die service kunnen leveren, is iets heel anders.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_75577909
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?
Hoe ga je die desbetreffende bon opzoeken van een artikel dat je 30 keer per dag verkoopt?

precies, via de naam van de klant.
Zoals de andere al zeggen, dat is geen reden om de naam te eisen
  maandag 14 december 2009 @ 08:49:18 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75603781
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?
Hoe ga je die desbetreffende bon opzoeken van een artikel dat je 30 keer per dag verkoopt?

precies, via de naam van de klant.
Niet, gevalletje pech voor de klant
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')