quote:Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Zeroku het volgende:
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
Nope. Harense Smid.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:51 schreef Zeroku het volgende:
Is dat bij de mediamarkt? Daar kreeg ik het laatst ook.
had het ook bij feedbackquote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nope. Harense Smid.
Maar blijkbaar zijn er dus meer zaken die er naar vragen.
Dan ben ik benieuwd op grond waarvan.
Hmmm, en dat terwijl er nog expliciet werd aangegeven dat het daar niet voor gebruikt zou worden.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:59 schreef genakt het volgende:
[..]
had het ook bij feedback
krijg nu allemaal reclame in de bus
al vind ik dat van die winkel niet erg![]()
Daar kan ik nog inkomen. En als je die niet verstrekt doen ze m.i. ook niet moeilijk. Keuze werd bij mij altijd gerespecteerd als ik het niet wilde geven.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:03 schreef E.T. het volgende:
Media Markt vraagt postcode ivm de folderverspreidingDoen ze trouwens niet altijd
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie?quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."
Ik ook, als de HS niet wil meewerken ga je toc hlekker naar de concurrentquote:Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie?Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.
Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
Gris ergens een blanco A4-tje vandaan (een halve meter kassastrook of de folder van week 47 voldoet ook), vraag 'm om een pen, kalk er demonstratief . . .quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken."
. . . op, roep demonstratief "Kijk, zie je wel dat je dat wel kunt" en verzoek 'm te tekenen bij het kruisje.quote:B O N
Cash betaald: 79 euro
_____________________ x
Het argument "garantie" is inderdaad onzin maar jouw uitleg hier is dat ook.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:40 schreef TommyZ het volgende:
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
Had ik normaal ook gedaan maar ik stond bij een parkeermeter en had nog een afspraak. Was dus even een boodschap tussendoor.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verplichtingen van wie ten opzichte van wie?Het lijkt me hun zaak/probleem en niet iets waar jij iets mee te maken hebt.
Ik had waarschijnlijk net zo lang doorgevraagd tot het een plausibel verhaal zou worden of de koop afgeblazen.
Concurrent was ik al geweest. Alleen was die 40% duurder. En aangezien we nog steeds Hollander zijn, gaan we voor de laagste prijs.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ook, als de HS niet wil meewerken ga je toc hlekker naar de concurrent
Daarom ook mijn vraag of er iemand bekend is met een wijziging voor wat betreft de garantie.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:40 schreef TommyZ het volgende:
Dat dat met garantie te maken heeft is complete onzin. Garantie geldt namelijk op een product, niet op de persoon die 'm koopt. Het kan natuurlijk handig zijn voor jou als klant, mocht je je bon kwijt zijn (ook al is dat geen vereiste om garantie te kunnen claimen, het voorkomt alleen een hoop ge-emmer).
quote:Op donderdag 26 november 2009 11:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Gris ergens een blanco A4-tje vandaan (een halve meter kassastrook of de folder van week 47 voldoet ook), vraag 'm om een pen, kalk er demonstratief . . .
[..]
. . . op, roep demonstratief "Kijk, zie je wel dat je dat wel kunt" en verzoek 'm te tekenen bij het kruisje.
Dat had ik inderdaad moeten doen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:52 schreef mighty_myte het volgende:
Zeg voortaan tegen de verkoper: zonder jouw gegevens kan ik geen aankoop doen.
Vraag vervolgens naar zijn naam, geboortedatum, adres, etc.
Ik zit niet echt diep in het overeenkomstenrecht, maar mij lijkt een garantiebepaling wel degelijk te kunnen overgaan op grond van 6:251 lid 1 BW:quote:Op donderdag 26 november 2009 11:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Het argument "garantie" is inderdaad onzin maar jouw uitleg hier is dat ook.
Garantie is in beginsel niet overdraagbaar, jij sluit een overeenkomst met de HS. Als jij het product vervolgens doorverkoopt aan mij, maakt dat niet dat de HS vervolgens verplichtingen jegens mij heeft om mij een conform product te leveren. De HS heeft immers geen overeenkomst met mij maar met jou.
De garantieverplichtingen van de HS zijn dus wel degelijk koper-/persoonsgebonden.
Aangezien de consument-verkoper van een product geen belang meer heeft bij het het recht op garantie wanneer hij het goed verkocht heeft, lijkt me dat het recht op garantie ook overgaat.quote:Artikel 251
1. Staat een uit een overeenkomst voortvloeiende, voor overgang vatbaar recht in een zodanig verband met een aan de schuldeiser toebehorend goed, dat hij bij dat recht slechts belang heeft, zolang hij het goed behoudt, dan gaat dat recht over op degene die dat goed onder bijzondere titel verkrijgt.
...dus lijkt het me dat garantie als kwalitatief recht wel gewoon over kan gaan bij doorverkoop.quote:Niet uitgesloten is evenwel dat het een recht betreft dat bedongen is terzake van een roerende zaak (bijv. een garantie bedongen bij de aankoop van een auto)
Hmmm ... interessante theorie. Ben wel benieuwd hoe deze theorie zich dan verhoudt tot de zinsnede "Deze garantie is niet overdraagbaar" in menige garantievoorwaarden.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zit niet echt diep in het overeenkomstenrecht, maar mij lijkt een garantiebepaling wel degelijk te kunnen overgaan op grond van 6:251 lid 1 BW:
[..]
Aangezien de consument-verkoper van een product geen belang meer heeft bij het het recht op garantie wanneer hij het goed verkocht heeft, lijkt me dat het recht op garantie ook overgaat.
De Asser (deel 4-II. Algemene leer der overeenkomsten) vermeldt bij de toelichting van het artikel:
[..]
...dus lijkt het me dat garantie als kwalitatief recht wel gewoon over kan gaan bij doorverkoop.
haha herkenbaar! Wij zijn ruim 9 jaar geleden al eens weggelopen bij de De Block toen ze ons geen tv wilden verkopen zonder achterlating van onze NAW-gegevens. Bij de buren (It's geloof ik) zijn we toen prima geholpen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef ManAtWork het volgende:
Gisteren heb ik bij een niet nader te noemen elektronicazaak een product gekocht met een waarde van ¤ 79,-. Bij het afrekenen werd mij gevraagd om mijn naam en adresgegevens. Omdat ik niet overal geregistreerd hoef te staan, heb ik aangegeven dat een contantbon zonder gegevens ook goed genoeg is.
Krijg ik als antwoord: "Zonder uw gegevens kan ik geen bon maken. Dit heeft te maken met de aangescherpte garantieverplichtingen voor aankopen boven de ¤ 50,- die binnenkort ingaan en die wij nu al hanteren."
Is iemand bekend met de opmerking dat elektronicazaken nu de NAW-gegevens op de bon moeten vermelden omdat er anders geen garantie kan worden gegeven? En waar komt de grens van ¤ 50,- vandaan?
Ik heb de zaak al aangeschreven met het vriendelijke verzoek mijn gegevens per direct te verwijderen. Al is het maar om de reactie op de argumenten te horen.
It's doet het ook nuquote:Op donderdag 26 november 2009 21:10 schreef Essebes het volgende:
[..]
haha herkenbaar! Wij zijn ruim 9 jaar geleden al eens weggelopen bij de De Block toen ze ons geen tv wilden verkopen zonder achterlating van onze NAW-gegevens. Bij de buren (It's geloof ik) zijn we toen prima geholpen.
Maar bij een particuliere verkoop hoeven daar geen NAW gegevens op te staan.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:24 schreef sanger het volgende:
Is het niet zo dat ze verplicht zijn een bon te maken (oa. Wet op de OB)?
Daar doel ik ook op. Als jij je gegevens niet geeft zijn ze nog steeds verplicht een factuur/bon te makenquote:Op donderdag 26 november 2009 21:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar bij een particuliere verkoop hoeven daar geen NAW gegevens op te staan.
Daar kan ik dan ook wel iets zinnigs over vertellen, aangenomen dat een garantie onder het begrip vordering valt. Een vordering is namelijk in principe overdraagbaar, maar kan door een beding onoverdraagbaar gemaakt worden. Dat staat in 3:84 lid 1 en 2 BW:quote:Op donderdag 26 november 2009 21:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Hmmm ... interessante theorie. Ben wel benieuwd hoe deze theorie zich dan verhoudt tot de zinsnede "Deze garantie is niet overdraagbaar" in menige garantievoorwaarden.
6:251 heeft het over 'voor overgang vatbare rechten', dus zo ontkom je dus in principe aan het overgaan van de garantie.quote:Artikel 83
1.Eigendom, beperkte rechten en vorderingsrechten zijn overdraagbaar, tenzij de wet of de aard van het recht zich tegen een overdracht verzet.
2.De overdraagbaarheid van vorderingsrechten kan ook door een beding tussen schuldeiser en schuldenaar worden uitgesloten.
3.Alle andere rechten zijn slechts overdraagbaar, wanneer de wet dit bepaalt.
Zij geven aan dat ze het verplicht zijn in verband met de garantievoorwaarden.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar doel ik ook op. Als jij je gegevens niet geeft zijn ze nog steeds verplicht een factuur/bon te maken
Dat wist ik niet. In Nederland is dat volgens mij niet zo, al komt het er wel aan denk ik (we zijn al begionnen met een bel me niet register).quote:Op donderdag 26 november 2009 21:52 schreef ManAtWork het volgende:
Daarom wil ik ook een reactie op het gebeuren.
En heb ik direct gevraagd of ze de gegevens willen wissen.
Ik weet dat bedrijven in Duitsland verplicht zijn om op eerste verzoek de gegevens te verwijderen.
Ik deel je aanname niet. Garantie lijkt me eerder een "beperkt recht" dan een "vorderingsrecht".quote:Op donderdag 26 november 2009 21:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Daar kan ik dan ook wel iets zinnigs over vertellen, aangenomen dat een garantie onder het begrip vordering valt. Een vordering is namelijk in principe overdraagbaar, maar kan door een beding onoverdraagbaar gemaakt worden. Dat staat in 3:84 lid 1 en 2 BW:
[..]
6:251 heeft het over 'voor overgang vatbare rechten', dus zo ontkom je dus in principe aan het overgaan van de garantie.
Ik pas.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Garantie lijkt me een vorderingsrecht (om je product te laten maken) onder een opschortende voorwaarde (dat het product kapot gaat). Zie 6:21 BW en verder.
Een beperkt recht zou het nooit kunnen zijn, omdat die rechten (vanwege het gesloten stelsel van zakelijke rechten) gelimiteerd zijn tot de in de wet genoemde (3:81 lid 1).
Even een heel makkelijk voorbeeld van een product : een auto.quote:
Maar dan praten we toch over de fabrieksgarantie, de garantie dus die de fabrikant "op het produkt" geeft.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:20 schreef Accordtje het volgende:
Even een heel makkelijk voorbeeld van een product : een auto.
Stel ik koop een nieuwe auto bij bmw en verkoop deze na een jaar weer door (ja kapitaalvernietiging idd, maar dat terzijde). De garantie op de bmw blijft van toepassing bij de volgende gebruiker. (dus de persoon waaraan ik de auto heb verkocht)
On-zin.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zij geven aan dat ze het verplicht zijn in verband met de garantievoorwaarden.
Mijn vraag is: welke garantievoorwaarden. Volgens hun zouden deze binnenkort aangescherpt/gewijzigd worden. Maar niemand die daar meer van weet.
Interessant. Goed om te weten want ze vragen het mij ook vaak.quote:
Bij mijn weten bar weinig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 17:12 schreef sanger het volgende:
Enig idee hoeveel van dat soort zaken in hun AV verwijzen naar de fabrieksgarantie en zo hun eigen garantie uitsluiten
Een naam en rekeningnummer zijn marketingtechnisch niet interessant. Adres en woonplaats weer wel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Interessant. Goed om te weten want ze vragen het mij ook vaak.
Hierop doorgaand: als je met pin betaalt, hebben ze ook al je naam en rekeningnummer. Hup invoeren in het systeem te zamen met het artikel en hun klantendatabase heeft er weer een record bij.
Kijk het eens naquote:
Dat is niet voor de garantie, de meeste producten op factuur worden niet op naam meegegeven maar gewoon zonder NAW gegevens erop. Beetje vreemde uitleg.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:10 schreef Feestkabouter het volgende:
ik wilde er toch eens verder naar zoeken................ maar niks gevonden hierover.
bij de mediamarkt: als je een verkoper spreekt en dan besluit een product te kopen dan printen ze ook vaak even een bon uit (op A4) met je naam erop (meestal vragen ze niet om mijn adres, ik sta wel ergens in het systeem maar vaak kunnen ze dat zo snel niet vinden dus dan komt er alleen mijn naam op).
laatst vroeg ik nog eens waarom dat is, antwoord was erg vaag: ivm garantie.
ik had op dat moment wat anders aan mijn kop en heb niet doorgevraagd.
volgende keer moeten ze me toch eens goed uitleggen hoe of wat.
toch vreemd: veel mensen kopen het product niet via de verkopers maar rekenen gewoon af bij de kassa (dus ze krijgen niet zo'n bon op A4), en bij de kassa wordt niet om een adres gevraagd.........
Maar dat geeft toch niet?quote:Op zondag 29 november 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
Dat verschilt dan per MM, want wij doen dat niet.quote:Op zondag 29 november 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
Mbt tot een mediamarkt heeft het meestal wel iets met garantie te maken, als je na 1,5 jaar een jankende klant aan de balie krijgt met "ihihik ben mijn bohoooon kwijt" kan je mbv NAW gegevens nog makkelijk iets uit het systeem halen.
Tis bij ons ook niet verplicht hoor bij een verkoop, bij een terugname verplichten we het wel. Aangezien sommige mensen heel erg frauderen met aankopen. En da tje dan terug kan kijken in het systeem of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
De meeste mensen pinnen bedragen boven de 50-100 vaak al, dus kunnen ze op hun afschriften aantonen welke transactie het is. Het is weliswaar een redelijk argument, maar nog niet steekhoudend om het te verlangen.quote:Op zondag 29 november 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
Mbt tot een mediamarkt heeft het meestal wel iets met garantie te maken, als je na 1,5 jaar een jankende klant aan de balie krijgt met "ihihik ben mijn bohoooon kwijt" kan je mbv NAW gegevens nog makkelijk iets uit het systeem halen.
Bij een terugname is het logisch. Hoe wil je anders weten naar wie en welk adres je co0rrespondentie moet verzenden?quote:Tis bij ons ook niet verplicht hoor bij een verkoop, bij een terugname verplichten we het wel. Aangezien sommige mensen heel erg frauderen met aankopen. En da tje dan terug kan kijken in het systeem of sommige mensen niet 20 keer per maand iets terug komen brengen
Waarom zou de MM (of een andere zaak) moeten corresponderen met iemand die een product heeft teruggebracht?quote:Op zondag 29 november 2009 15:38 schreef sanger het volgende:
[..]
De meeste mensen pinnen bedragen boven de 50-100 vaak al, dus kunnen ze op hun afschriften aantonen welke transactie het is. Het is weliswaar een redelijk argument, maar nog niet steekhoudend om het te verlangen.
[..]
Bij een terugname is het logisch. Hoe wil je anders weten naar wie en welk adres je co0rrespondentie moet verzenden?
Wellicht dat de reparatie is uitgevoerd en het product kan worden opgehaald.quote:Op zondag 29 november 2009 15:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom zou de MM (of een andere zaak) moeten corresponderen met iemand die een product heeft teruggebracht?
Dan heb je het over reparaties, terugbrengen is gewoon het product terugbrengen omdat het niet bevalt.quote:Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Wellicht dat de reparatie is uitgevoerd en het product kan worden opgehaald.Lijkt mij wel zo handig
Of als het apparaat onherstelbaar is, of schade wordt gevonden die niet gedekt wordt door de garantie (foutief gebruik of waterschade).
Maar we hebben het over garantievoorwaarden. Terugbrengen valt niet onder de garantievoorwaarden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan heb je het over reparaties, terugbrengen is gewoon het product terugbrengen omdat het niet bevalt.
Oinkoink en ik spreken nergens over garantievoorwaarden?quote:Op zondag 29 november 2009 16:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar we hebben het over garantievoorwaarden. Terugbrengen valt niet onder de garantievoorwaarden.
Daarnaast breng ik een artikel dat niet meer goed is ook terug, dus is er zeker sprake van terugbrengen.
Even weer terug naar de TT en de OP.quote:Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Oinkoink en ik spreken nergens over garantievoorwaarden?
Dat is dus onzin.quote:Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Even weer terug naar de TT en de OP.
Door de winkel werd het argument gebruik dat er geen garantie kan worden gegevens als de NAW gegevens niet worden opgegeven.
Laten we dan ook geen dingen door elkaar halen.
Julli eniet, maar ik wel. En de OP ook, want de NAW worden gevraag divm de garantie....quote:Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Oinkoink en ik spreken nergens over garantievoorwaarden?
Dat dacht ik dus ook. Vandaar ook de vraag of iemand iets van aangescherpte garantievoorwaarden weet. Dat weet ook niemand.quote:
OinkOink en Dennis hadden het over andere omstandigheden (dan voor garantiedoeleinden) die het afgeven van NAW-gegevens, eventueel, wél rechtvaardigen. Op zich niks op tegen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef ManAtWork het volgende:
Laten we dan ook geen dingen door elkaar halen.
Ik werk dus zelf in een elektronicazaak en heb er ook nog niets van gehoord en het is zeker geen normale gang van zaken om bonnen op naam te zetten. Wordt bij ons alleen gedaan bij bestellingen (lijkt me logisch) of als klanten een BTW factuur nodig hebben.quote:Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Vandaar ook de vraag of iemand iets van aangescherpte garantievoorwaarden weet. Dat weet ook niemand.
Dus heb ik de vraag gesteld aan de winkel. Maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Even opletten dus waar je op reageertquote:Op zondag 29 november 2009 16:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Julli eniet, maar ik wel. En de OP ook, want de NAW worden gevraag divm de garantie....
Die zullen er best zijn. Maar da's hier niet de vraag.quote:Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef r_one het volgende:
[..]
OinkOink en Dennis hadden het over andere omstandigheden (dan voor garantiedoeleinden) die het afgeven van NAW-gegevens, eventueel, wél rechtvaardigen. Op zich niks op tegen.
Inderdaad, want, in het verlengde hiervan, sommige kledingzaken vragen ook je gegevens als je kleding terugkomt brengen. De WE bijvoorbeeld doet dit.quote:Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef r_one het volgende:
[..]
OinkOink en Dennis hadden het over andere omstandigheden (dan voor garantiedoeleinden) die het afgeven van NAW-gegevens, eventueel, wél rechtvaardigen. Op zich niks op tegen.
Dan moet je niet OinkOink citeren, daarmee geef je blijk te reageren op "terugname" in de zin van zoals OinkOink stelt.quote:Op zondag 29 november 2009 16:15 schreef sanger het volgende:
Julli eniet, maar ik wel.
Ze vinden jou denk ik maar een zeer lastige klant met irritante vragen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Vandaar ook de vraag of iemand iets van aangescherpte garantievoorwaarden weet. Dat weet ook niemand.
Dus heb ik de vraag gesteld aan de winkel. Maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Dat xzal ongetwijfeld de bedoeling zinquote:Op zondag 29 november 2009 16:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ze vinden jou denk ik maar een zeer lastige klant met irritante vragen.
Hup, gewoon je gegevens geven en verder niet zo moeilijk doen.
Sorryquote:Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan moet je niet OinkOink citeren, daarmee geef je blijk te reageren op "terugname" in de zin van zoals OinkOink stelt.
quote:
Als jij er geen problemen mee hebt, doe me die van jou even. Geef ik die wel door en hoef ik verder niet 'lastig' te doen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ze vinden jou denk ik maar een zeer lastige klant met irritante vragen.
Hup, gewoon je gegevens geven en verder niet zo moeilijk doen.
Ach, in zekere zin zit daar misschien wel wat in. Als het voor de garantie toch niet uit maakt of er wel of geen naam op de bon staat, dan kan je dus net zo goed het adres van bijvoorbeeld Sanger opgeven, of die van DonJames, R1, Sjeen, Medewerker-1.5, usw.quote:Op zondag 29 november 2009 16:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als jij er geen problemen mee hebt, doe me die van jou even. Geef ik die wel door en hoef ik verder niet 'lastig' te doen.
R1 heeft geen zin, dat is al een kloon van Sangerquote:Op zondag 29 november 2009 16:41 schreef JumpingJacky het volgende:
Ach, in zekere zin zit daar misschien wel wat in. Als het voor de garantie toch niet uit maakt of er wel of geen naam op de bon staat, dan kan je dus net zo goed het adres van bijvoorbeeld Sanger opgeven, of die van DonJames, R1, Sjeen, Medewerker-1.5, usw.
Wellicht een andere naam edenkenquote:Op zondag 29 november 2009 17:00 schreef Tha_Flash het volgende:
we kunnen als een soort van 'tegenactie" allemaal dezelfde NAW-gegevens opgeven :
Pietje Puk en woon ik op nr 73 in de Pettenflet in Petten
jij werkt blijkbaar bij MediaMarkt.quote:Op zondag 29 november 2009 11:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat verschilt dan per MM, want wij doen dat niet.
Zoals ik al eerder zei, dat doen we in principe niet, tenzij het bijvoorbeeld voor een bestelling is of klanten een bedrijfsmatige aankoop doen. Sommige verkopers voeren het inderdaad in zodat we ze later terug kunnen vinden in het systeem, maar het is zeker niet verplicht om je naam of adresgegevens achter te laten.quote:Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jij werkt blijkbaar bij MediaMarkt.
kun jij ons dan misschien uitleggen waarom een koper volgens jou bij een wat grotere aankoop een A4-bon krijgt met naam (en soms ook adres) erop als je een verkoper hebt gesproken over het product?
of gebeurt dat in jouw winkel ook niet?
Ik bedoel het gewoon vragend, niet cynisch....... ik heb het idee dat m'n tekst misschien zo klinkt, maar zo is ie dus niet bedoeld)
Post nummer 4...quote:Op zondag 29 november 2009 17:32 schreef fs180 het volgende:
Maar welke winkel was het nou, uit de OP?
quote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nope. Harense Smid.
Maar blijkbaar zijn er dus meer zaken die er naar vragen.
Dan ben ik benieuwd op grond waarvan.
Heeft een paar redenen.quote:Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jij werkt blijkbaar bij MediaMarkt.
kun jij ons dan misschien uitleggen waarom een koper volgens jou bij een wat grotere aankoop een A4-bon krijgt met naam (en soms ook adres) erop als je een verkoper hebt gesproken over het product?
of gebeurt dat in jouw winkel ook niet?
Ik bedoel het gewoon vragend, niet cynisch....... ik heb het idee dat m'n tekst misschien zo klinkt, maar zo is ie dus niet bedoeld)
Alleen dat is nog geen reden om de naam van de klant erop te zettenquote:Op woensdag 9 december 2009 02:14 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Heeft een paar redenen.
- Eventueel korting geven
- Kijken hoe verkopers presteren (omzettargets)( voor een A4 bon moet er een verkoopnummer worden ingevoerd)
- Bezorgingen
- Bedrijfsaankopen
enz enz
Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?quote:Op woensdag 9 december 2009 08:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen dat is nog geen reden om de naam van de klant erop te zettenBehalve dan bij bedrijfsmatige aankopen en bezorging.
Geen reden om dan gegevens te eisen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?
Hoe ga je die desbetreffende bon opzoeken van een artikel dat je 30 keer per dag verkoopt?
precies, via de naam van de klant.
Juist.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen reden om dan gegevens te eisen.
Zoals de andere al zeggen, dat is geen reden om de naam te eisenquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ok smart ass, wat nou als de klant die contant betaald heeft, zijn garantie wil claimen en zijn bon kwijt is?
Hoe ga je die desbetreffende bon opzoeken van een artikel dat je 30 keer per dag verkoopt?
Niet, gevalletje pech voor de klantquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:04 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |