abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75251610
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:17 schreef Plasterk het volgende:
[ afbeelding ]

eeuh.. ik moet de voetganger toch voorrang verlenen?
Beweeg je hoofd eens mee met de looprichting van de voetganger..
Daar is je antwoord
pi_75252092
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:27 schreef Plasterk het volgende:

[..]

en dat is dus fout..
voetganger moet voorlaten, zeker weten
pi_75252117
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:43 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Beweeg je hoofd eens mee met de looprichting van de voetganger..
Daar is je antwoord
wat zegt dit dan
pi_75252207
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:00 schreef fespo het volgende:

[..]

wat zegt dit dan
<<<<<<<<< of >>>>>>>> = (geen voorrang verlenen)

^
^
^
^
^ (of andersom)
= (wel voorrang verlenen)
pi_75252957
Welke programma's zijn er om het theorie te oefenen?
Vekabest en ANWB heb ik al.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_75253163
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:02 schreef DJKoster het volgende:

[..]

<<<<<<<<< of >>>>>>>> = (geen voorrang verlenen)

^
^
^
^
^ (of andersom)
= (wel voorrang verlenen)
niet bij uitritten waar het trottoir door loopt.

voorrang geven:

[ Bericht 21% gewijzigd door fespo op 03-12-2009 17:39:34 ]
pi_75254694
Ah, dat is een uitzondering op de regel
Maar voor andere situaties is het een goed ezelsbruggetje..
  donderdag 3 december 2009 @ 21:24:44 #158
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_75261360
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:17 schreef Plasterk het volgende:
[ afbeelding ]

eeuh.. ik moet de voetganger toch voorrang verlenen?
ok, dus dit proefexamen heeft t dus fout?
pi_75263718
Heb net m'n eerste ritje alleen gemaakt met niemand erbij. Voelt echt geweldig! Gaat ook al stukken beter met het bedienen van koppeling/gas bij onze (benzine)auto. Ging helemaal top eigenlijk!
pi_75275246
quote:
Rijbewijs wordt weer duurder

Rijexamenkandidaten moeten gezamenlijk miljoenen euro’s extra neertellen voor een rijbewijs. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), dat kampt met financiële tegenvallers, verhoogt de tarieven.

Zo wordt de tussentijdse toets (TTT), die oorspronkelijk werd ingevoerd als klein examen voor bijzondere verrichtingen, in 2010 gewoonweg gelijk getrokken in prijs met een normaal rijexamen: 93,15 euro. Iedereen die voor deze examencombinatie kiest, en dat is inmiddels veertig procent van de kandidaten, betaalt voor een eerste keer examen doen straks dus alleen al aan het CBR ruim 186 euro.

Branchevereniging Bovag eist hierover opheldering bij het CBR: „Je kunt je voorstellen dat de rijschoolhouders hier niet bepaald blij mee zijn. Voor leerlingen wordt het totaalplaatje kostbaarder, terwijl de tussentijdse toets erg gewild is”, zegt woordvoerder Paul de Waal.

Gemiddeld heeft een leerling nu minstens veertig lessen nodig, tegen een gemiddelde lesprijs van 47 euro. Zodoende kost een rijbewijs zeker 2100 euro, inclusief tussentijdse toets en theorie-examen.

Gevraagd naar de reden van de verhoging van de TTT, laat het CBR weten dat de administratieve afhandeling van dit mini-examen, ook ingevoerd om de drempel voor het echte examen te verlagen, inmiddels net zo hoog is als bij het gewone examen.

Faalangstexamen

Opvallend genoeg zijn kandidaten straks ineens voordeliger uit met een recent vernieuwd faalangstexamen van 164,20 euro, waarbij de slagingskans ook nog acht procent hoger ligt, dan bij gebruikmaking van de TTT. Voorheen kon alleen zo’n speciaal examen worden aangevraagd nadat enkele keren een normaal examen was mislukt. Tegenwoordig hoeft dat niet meer.

Het CBR vindt de prijs- en kansvergelijking echter mank gaan. „Het faalangstexamen wordt nu gedaan door extreem gemotiveerde mensen. Ook wordt er gelest bij speciaal opgeleide rij-instructeurs, hoewel dat niet verplicht is. Je kunt die slagingspercentages daarom niet zo maar vergelijken”, zegt woordvoerder Coen Sleddering.

Gelet op de historische vraag naar examens levert de prijsverhoging van de TTT het CBR zeker een miljoen euro extra inkomsten op per jaar, van 5,6 naar 6,8 miljoen euro. Maar ook de 2,5 procent verhoging van de theorie-examens resulteert in een extra half miljoen euro. Aangezien de eigen verklaring, die gehandicapten en ouderen nodig hebben, ook met 11 procent stijgt, levert dat opnieuw 1,3 miljoen euro extra op.

Het CBR kampt de laatste tijd met stevige financiële tegenvallers. Zo zijn er miljoenen euro’s nodig voor de instandhouding van een ruime pensioenregeling (eindloon) en voor een reorganisatie. Het CBR ontkent echter dat de prijsverhoging hiermee verband houdt.
40% van de mensen doet de TTT? Echt, wat een faalhazen. Je schiet er niks mee op (nee, je hoeft niet meer je auto te parkeren op het examen, dat is ook zoooo moeiljik ), goed idee om dat duurder te maken.

En 47 euro per les gemiddeld? Als je dat betaald ben je een nog grotere faalhaas dan iemand die een TTT doet.
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:47:32 #161
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_75277147
Nog 2 weekjes en dan examen
Ik las op een ander forum dat best wel veel mensen een bochtje achteruit moesten rijden op hun examen. Heb ik maar 1x geoefend ofzo
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_75277244
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:47 schreef Biefstuk het volgende:
Nog 2 weekjes en dan examen
Ik las op een ander forum dat best wel veel mensen een bochtje achteruit moesten rijden op hun examen. Heb ik maar 1x geoefend ofzo
Op mijn examen moest ik keren en dat kon alleen doro achteruit een straatje in te rijden. Had het 1 keer geoefend en dat ging niet goed meen ik, maar op het examen lukte het wel, straat was ook leeg, dat scheelde
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:14:14 #163
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_75278084
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

40% van de mensen doet de TTT? Echt, wat een faalhazen. Je schiet er niks mee op (nee, je hoeft niet meer je auto te parkeren op het examen, dat is ook zoooo moeiljik ), goed idee om dat duurder te maken.

En 47 euro per les gemiddeld? Als je dat betaald ben je een nog grotere faalhaas dan iemand die een TTT doet.
ik betaal 43.. Zoveel goedkoper is er niet hiero. De goedkoopste komt op 38 neer.. maar dat scheen geen goede rijschool te zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_75278284
Bij mijn rijschool zijn losse lessen 32,50
Het is nog een goede rijschool ook
pi_75278942
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook geen TTT gedaan, en ik zie er het nut eerlijk gezegd ook niet van in. Eventjes je auto parkeren (kan gewoon vooruit, hoe moeilijk kan het zijn?) eventjes je auto omkeren en stopen achter een auto om vervolgens weer verder te rijden. Dat is toch allemaal niet zo moeilijk?
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:53:46 #166
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_75279417
39 euro per les hier, 50 minuten.
De kosten van een TTT zijn bijna gelijk aan een examen. Dus liever 2x een examen dan 1x TTT en 1x examen voor hetzelfde geld.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_75284250
Ik heb 30 euro per uur betaald in Delft. Vond 't zelf een fantastische rijschool, veel vertrouwen tussen leerling en leraar, geen extra lessen aangesmeerd gekregen.

@Biefstuk: ik heb in de 12 uur les die ik heb gehad iedere keer een bochtje achteruit moeten doen. Volgens m'n instructeur komt het 90% van de gevallen in je examen voor. Even extra oefenen dus!
pi_75285300
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:14 schreef monsterd. het volgende:
ik betaal 43.. Zoveel goedkoper is er niet hiero. De goedkoopste komt op 38 neer.. maar dat scheen geen goede rijschool te zijn.
Beter wat meer betalen voor een goede rijschool. Maar met 43 zit je vrij hoog en dan nog 5 euro onder het bedrag in die mail dat een gemiddelde prijs moet zijn. Met 30 lessen toch 150 euro goedkoper uit.

Ik betaalde trouwens 40 euro per les volgens mij, maar dan zat er wel gratis koffie in en die man was altijd stipt op tijd en kwam afspraken altijd na.
pi_75286646
Volgende week woensdag heb ik mijn tweede rijexamen.Nu maar hopen dat het deze keer lukt. Van de zomer heb ik een spoedopleiding in Assen niet gehaald. Toen verhuisd, 2 maanden niks gedaan en vervolgens in Rotterdam opnieuw begonnen met lessen.
Cool story, Hansel.
pi_75291252
les vandaag...ga ik 't ooit leren?
pi_75291319
Tuurlijk wel Hippos! Wat ging er mis dan?

Vandaag weer een heel stuk alleen gereden, super druk op de weg maar ging lekker!
pi_75291747
GEFELICITEEEEERD
pi_75291763
Feli, ik over 5 dagen
Cool story, Hansel.
pi_75293458
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Bhuddy het volgende:
Tuurlijk wel Hippos! Wat ging er mis dan?

Vandaag weer een heel stuk alleen gereden, super druk op de weg maar ging lekker!
Nou, vandaag ging alles niet lekker. Nou ja, alle bijzondere verrichtingen gingen wel goed. Maar het is voornamelijk het overzicht hebben en wat meer durf hebben. Ik twijfel teveel. Zo wacht ik soms wat te lang. Zie ik een auto van links komen en dan is wel voldoende ruimte/tijd om over te steken, maar soms twijfel ik en wacht ik. Dat is niet goed, maar dat zit een beetje in me. Maar op deze manier gaat het nog lang duren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')