quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:17 schreef Bokhorst21 het volgende:
Ik meld me in dit topic
Lessen heb ik vanaf september, elke week een uurtje ongeveer.
Heb er nu 15 lessen op zitten, volgende week vrijdag TTT en dan 10 januari examen!!
Denk wel dat ik nog even voor mn pratijk langs de opticien moet gaan want mn rechteroog is denk ik te slecht voor de ogentest. Weet iemand op hoeveel meter je kentekens moet kunnen lezen?
Daar kun je hier meer over lezenquote:Daarna volgt op de parkeerplaats een ogentest, waarbij je het kenteken van een stilstaande auto moet kunnen lezen op een afstand van ongeveer 25 meter.
Verkeerd vak kiezen kan ik nog begrijpen, maar vooruit inparkeren 'fout'? In principe krijg je toch gewoon "parkeeropdracht" bijv. in bepaalde straat en dan mag je zelf uitzoeken hoe (fileparkeren, vakparkeren, vooruit achteruit), zolang het maar veilig gaat en met goed kijken. Toch?quote:Op maandag 30 november 2009 23:19 schreef Bhuddy het volgende:
Komt een klein verslagje:
(...)
Toen terug naar CBR, moest nog parkeren (groene stip). Parkeren opzich ging goed, ware het niet dat ik een verkeerd vak uitkoos en ook nog vooruit inparkeerde inplaats van de bedoelde achteruit inparkeren. Ik stond namelijk naast een nogal grote bus, kon dus niets zien. Hij zo: 'wat heb ik je nou verteld vóór de rit?'Gelukkig vond 'ie het niet erg want ik verliet het vak zeer veilig door goed te kijken (volgens hem dan). (..)
kut man. wat bedoel je met BNOR?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:05 schreef Plasterk het volgende:
ik ben vandaag voor de vierde keer gezakt:
Ik voegde in op de snelweg met 100 waar je 70 mocht
Ik haalde een auto in de bebouwde kom in met 60
Ik reed over de Nelson Mandelabrug 60 waar je 50 mocht (echt niemand rijdt daar 50)
Ik voegde te laat in voor de rijstrook naar linksaf
BNOR nu dus
Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheidquote:kut man. wat bedoel je met BNOR?
Het geval deed zich voor dat er maar één vrije parkeerplaats was. In dat geval was het véél beter geweest om achteruit in te parkeren, omdat wanneer ik vooruit inparkeerde, het heel moeilijk was om uit het vak te komen omdat ik naast een busje stond.quote:Verkeerd vak kiezen kan ik nog begrijpen, maar vooruit inparkeren 'fout'? In principe krijg je toch gewoon "parkeeropdracht" bijv. in bepaalde straat en dan mag je zelf uitzoeken hoe (fileparkeren, vakparkeren, vooruit achteruit), zolang het maar veilig gaat en met goed kijken. Toch?
zonde zeg !quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:05 schreef Plasterk het volgende:
ik ben vandaag voor de vierde keer gezakt:
Ik voegde in op de snelweg met 100 waar je 70 mocht
Ik haalde een auto in de bebouwde kom in met 60
Ik reed over de Nelson Mandelabrug 60 waar je 50 mocht (echt niemand rijdt daar 50)
Ik voegde te laat in voor de rijstrook naar linksaf
BNOR nu dus
Ik hoop het. Ik rij prima volgens mijn instructeur maar heb af en toe van die onbehouwen momenten. Ze zijn niet onveilig maar ze mogen gewoon niet op t examen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:05 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
zonde zeg !
nou hopen dat je bij het BNOR dan wel slaagt snel.
Was bij iedereen, op ieder tafeltje stond een bordje met 'op dit moment schudden wij geen handen vanwege de Mexicaanse griep. Bedankt voor uw begrip.'quote:
Ik kreeg gewoon een hand, zoals het hoort. Al dat overdreven gedoe.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:20 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Was bij iedereen, op ieder tafeltje stond een bordje met 'op dit moment schudden wij geen handen vanwege de Mexicaanse griep. Bedankt voor uw begrip.'
Volgens mij heeft je rij instructeur gelijk hoorquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:50 schreef Chung het volgende:
Mijn rij instructeur zei vandaag dat je niet perse lichten aan hoeft hebben overdag, klopt dit? In de theorie staat dat je altijd stadslichten aan moet hebben.
25 meter, dacht ik...quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:17 schreef Bokhorst21 het volgende:
Ik meld me in dit topic
Lessen heb ik vanaf september, elke week een uurtje ongeveer.
Heb er nu 15 lessen op zitten, volgende week vrijdag TTT en dan 10 januari examen!!
Denk wel dat ik nog even voor mn pratijk langs de opticien moet gaan want mn rechteroog is denk ik te slecht voor de ogentest. Weet iemand op hoeveel meter je kentekens moet kunnen lezen?
Heb je het meteen goed aangeleerd. Vooral in deze tijd van het jaar en dan voornamelijk oktober, zijn je dimlichten erg belangrijk. Maar ja, er zijn dan altijd van die koekebakkers die denken dat dat niet nodig is omdat iedereen ze toch wel ziet. Tot het moment dat iemand gedeeltelijk wordt verblind door de zin, als dat ding bv achter een huis tevoorschijn komt, en die auto tegen je aanknalt. Dan kunnen lichten net hetgeen zijn wat de andere bestuurder nog net op tijd ziet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:09 schreef Bhuddy het volgende:
Dimlichten overdag niet verplicht, maar mijn instructeur heeft me gedwongen ze altijd aan te doen
Mex. Griep gaat via de lucht, kun je nog alle handen vermijden, je krijgt het dan toch wel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:20 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Was bij iedereen, op ieder tafeltje stond een bordje met 'op dit moment schudden wij geen handen vanwege de Mexicaanse griep. Bedankt voor uw begrip.'
Ik heb zo'n instructeur die zegt dat je op dat soort weggetjes 'een ruime 30' mag rijden. Dat betekent minstens 50quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kut man. wat bedoel je met BNOR?
Hier trouwens ook weggetje waar je 30 mag, maar iedereen rijdt er 50, 60. Vrij overzichtelijk en veilig kan dat. Ik moet dus 30 rijden daaro van m'n instructeur, en iedereen haalt de gekste toeren uit om mij zo snel mogelijk in te halen, nee dat is veilig.
Met een ruime 30 bedoelt ie denk ik 32-33.quote:Op woensdag 2 december 2009 08:59 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n instructeur die zegt dat je op dat soort weggetjes 'een ruime 30' mag rijden. Dat betekent minstens 50.
Ik had al wat daagjes problemen met inloggen, vandaar wat later: maar gefeliciteerd! (en de anderen ook!)quote:Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef Bhuddy het volgende:
Gefeliciteerd Tijgetje! Goed gedaan!
Fespo jij ook gefeliciteerd, nu je praktijk nog!
[ afbeelding ]
Hijs binnen hahaNet voor 't eerst weer sinds paar maanden in de Corolla gereden, wat een ramp.. Niet afgeslagen maar echt een huge verschil met de Golf...
In de meeste gevallen kan 1 auto eerder weg omdat de ander moest wachten op verkeer op de doorgaande weg. Auto met de kortste bocht heeft voorrang, dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 2 december 2009 19:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Beide auto's slaan linksaf. Onderling voorrang verlenen?
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:18 schreef Bigguy het volgende:
Ik ben gister geslaagd, ritje was belachelijk kort, 20 minuutjes, 10 km afgelegd. Er is me niks gevraagd, ik moest 1 keer straatje keren en dat was het![]()
Maar ik zal niet klagen
Het helpt als je al je motorrijbewijs hebt en de examinator de hele rit alleen maar over motorfietsen wil pratenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:25 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Hopelijk doen ze dat ook bij mij
en dat is dus fout..quote:[
jij komt van een uitrit en de voetganger moet rechtdoor op dezelfde weg, Hij heeft voorrang.
Ik nader een bocht ook nog wel eens te langzaam, zet hem dan al gauw in z'n 1.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:21 schreef Eenskijken het volgende:
jij komt van een uitrit en de voetganger moet rechtdoor op dezelfde weg, Hij heeft voorrang.
Net weer les gehad trouwens, gaat best kut. Heb het idee dat ik niet goed doorrijd bij het afslaan en optrekken/vaart minderen. Gaat allemaal wat slordig met de koppeling en rem, te langzaam. Gewoon niet strak zeg maar.
Eerste keer in een andere auto nadat je een hele tijd in de les auto hebt gereden is ook verschrikkelijk wennen. Toen ik de eerste keer in de volvo van mn pa reed en een helling moest pakken zakte ik weg. Was de koppeling van de lesauto gewendquote:Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef Bhuddy het volgende:
Gefeliciteerd Tijgetje! Goed gedaan!
Fespo jij ook gefeliciteerd, nu je praktijk nog!
[ afbeelding ]
Hijs binnen hahaNet voor 't eerst weer sinds paar maanden in de Corolla gereden, wat een ramp.. Niet afgeslagen maar echt een huge verschil met de Golf...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |