abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74970312
Startpost deeltje 1:
quote:
Hackers ontmaskeren klimaathoax
Wetenschappelijk - door Danny Roodbol (Danny) op 22-11-2009 @ 20:16

Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland zijn ervandoor gegaan met ruim 61mb aan e-mails waaruit blijkt dat onderzoekers doelbewust informatie achterhouden die de opwarming van de aarde tegenspreekt, en doelbewust onzin verkopen om aan te tonen dat de aarde niet aan het afkoelen is geweest de afgelopen tijd.

In de ruim duizend e-mails tussen een aantal vooraanstaande klimatologen en klimatologisch onderzoekers is bewijs te vinden dat ze niet alleen zouden sjoemelen met cijfers, maar ook doelbewust onderzoeksresultaten verzwijgen of wissen als het niet in het global climate change plaatje past.

Na de inbraak zijn de emails op een Russische site gezet en zodoende de hele wereld rondgegaan. Diverse Britse media noemen het het grootste moderne schandaal. Ook de term Climategate lijkt zich in te burgeren.

De PVV wil middels een spoeddebat opheldering van milieuminister Cramer. "Als het klopt dat er door wetenschappers gesjoemeld is met cijfers om zo de al tien jaar gaande afkoeling van de aarde tegen te spreken, dan is dat een 'bloody shame'", aldus PVV-Kamerlid Richard de Mos.

Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht. Een aantal kranten komen zelfs niet verder dan te spreken over diefstal van e-mails, en gaan geheel voorbij aan het feit dat onderzoekers op grote schaal rommelen met de onderzoeksresultaten.

Het 61Mb grote bestand is overigens hier te downloaden.
pi_74970339
quote:
'Hackers goochelen met klimaatcijfers'

DEN HAAG - De hackers die dit weekend de server van een gerespecteerd Brits onderzoeksinstituut over klimaatverandering kraakten, hebben ''gegoocheld met cijfers''.

Dat heeft minister Jacqueline Cramer van Milieu dinsdag gezegd. ''Ze hebben de gegevens gehackt en selectief gewinkeld'', aldus de bewindsvrouw. De hackers publiceerden duizenden privé-e-mails van Britse en Amerikaanse topwetenschappers en wilden daarmee aantonen dat gegevens over klimaatverandering door de wetenschappers zouden zijn gemanipuleerd.

''Dit is gewoon crimineel. Het is onacceptabel'', stelde Cramer, die verder zei dat de actie van de hackers weinig teweeg heeft gebracht onder de klimaatonderhandelaars die in december in Kopenhagen bij elkaar komen om nieuwe klimaatafspraken te maken. Met klimaatcritici wil ze best in gesprek, ''maar niet op deze manier''.

Funest

De minister is dan ook nog overtuigd van het scenario dat door duizenden wetenschappers is geschetst: opwarming van de aarde met meer dan 2 graden Celsius is funest. ''Ik baseer mij op twaalfhonderd instituten en de wetenschappers die daarbij horen. Ons ijkpunt is het IPCC'', zei Cramer, verwijzend naar het gezaghebbende klimaatonderzoeksbureau van de Verenigde Naties.
Nu.nl
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:19:03 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_74970492
Wat een onzinnig sensatieverhaal, als je mijn mailbox hackt vind je ongetwijfeld ook uitspraken die ingaan tegen de FOK!policy
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:41:49 #4
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_74970570
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:19 schreef remlof het volgende:
Wat een onzinnig sensatieverhaal, als je mijn mailbox hackt vind je ongetwijfeld ook uitspraken die ingaan tegen de FOK!policy
* aan het hacken slaat
* fuck, er achterkomt dat hij helemaal niet kan hacken..
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_74970603
wat is hacken? Klinkt als een geil standje!
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:51:05 #6
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_74973600
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:43 schreef Sulletjes het volgende:
wat is hacken? Klinkt als een geil standje!
Kwestie van de juiste interface misbruiken
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_74974035
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu.nl
om over haar verleden maar niet te spreken, je zou denken dat ze dit soort acties zou toejuichen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:09:13 #8
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_74974470
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:00 schreef kawotski het volgende:

[..]

om over haar verleden maar niet te spreken, je zou denken dat ze dit soort acties zou toejuichen.
Idd....
http://www.depers.nl/binn(...)publicatie-Bluf.html
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_74975886
quote:
Wetenschappelijk - door Danny Roodbol (Danny)
Daar ging het al mis.
pi_74976645
Ben bang dat er binnenkort een paar basement dwellers verdwijnen maar wat een helden. In iedere andere wetenschappelijke richting zou je verbannen worden als je ook maar een van de verraderlijke dingen uit deze emails zou doen maar in religies mag je liegen en bedriegen.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 23:33:49 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_74977862
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef baba117 het volgende:
Ben bang dat er binnenkort een paar basement dwellers verdwijnen maar wat een helden. In iedere andere wetenschappelijke richting zou je verbannen worden als je ook maar een van de verraderlijke dingen uit deze emails zou doen maar in religies mag je liegen en bedriegen.
Die hackers doen het werk wat de journalisten nalaten. En ook de weteving schiet tekort. Er is in de UK en Freedom of Information wet maar de CRU weet al meer dan tien jaar lang met dure advocaten en juridische foefjes die verzoeken naast zich neer te leggen. Wat rest er dan anders dan minder legale middelen?

Als het trouwens al hackers zijn die dit gedaan hebben. Het kan evengoed een intern lek zijn, een klokkenluider die het laatste Freedom of Information proces heeft afgewacht (begin deze maand) en toen de CRU weer niks openbaar hoefde te maken, de zaak zelf naar buiten heeft gebracht.

Nog even ter herinnering, van enkele maanden geleden:
quote:
Govt-Funded Research Unit Destroyed Original Climate Data

In mid-August the University of East Anglia’s Climate Research Unit (CRU) disclosed that it had destroyed the raw data for its global surface temperature data set because of an alleged lack of storage space. The CRU data have been the basis for several of the major international studies that claim we face a global warming crisis. CRU’s destruction of data, however, severely undercuts the credibility of those studies.
Dat moet toch bij iedereen met een beetje nuchter verstand de alarmbellen doen afgaan?
De originele data vernietigd dus niemand die hun werk kan controleren en we moeten deze "wetenschappers" maar op hun woord geloven.

Nog een artikel over het geknoei van de CRU

CRU Emails “may” be open to interpretation, but commented code by the programmer tells the real story

Ik hoop dat dit het begin van het einde is voor de klimaatsekte en alle Gores en Goldmans voor miljoenen het schip ingaan als cap and trade niet doorgaat.
pi_74978314
Ze zeggen niet voor niets "Eerlijkheid duurt het langst", ze vallen nu dus wel flink door de mand en hetzelfde geld voor de mensen die er maar in meegingen. Dit doet mij denken aan het Kopenhagen akkoord, die maar eens een keer doorlezen, Lord Monckton heeft daar geen goed woord over.

† In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 00:05:54 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_74979081
Een stukje uit het bestand HARRY_READ_ME.txt

Het is de log van iemand die een programma aan het schrijven is dat ruwe data omzet in mooie staatjes.

WMO codes zijn World Meteorological Organization codes waarin iedere code voor een meteorologische observatie staat. Simpel gezegd kun je met één code precies doorgeven wat het weer op dat moment is.

Hoe gaan ze bij de CRU met die data om?

------

You can't imagine what this has cost me - to actually allow the operator to assign false
WMO codes!! But what else is there in such situations? Especially when dealing with a 'Master'
database of dubious provenance (which, er, they all are and always will be).

False codes will be obtained by multiplying the legitimate code (5 digits) by 100, then adding
1 at a time until a number is found with no matches in the database. THIS IS NOT PERFECT but as
there is no central repository for WMO codes - especially made-up ones - we'll have to chance
duplicating one that's present in one of the other databases. In any case, anyone comparing WMO
codes between databases - something I've studiously avoided doing except for tmin/tmax where I
had to - will be treating the false codes with suspicion anyway. Hopefully.

Of course, option 3 cannot be offered for CLIMAT bulletins, there being no metadata with which
to form a new station.

This still meant an awful lot of encounters with naughty Master stations, when really I suspect
nobody else gives a hoot about. So with a somewhat cynical shrug, I added the nuclear option -
to match every WMO possible, and turn the rest into new stations (er, CLIMAT excepted). In other
words, what CRU usually do. It will allow bad databases to pass unnoticed, and good databases to
become bad, but I really don't think people care enough to fix 'em, and it's the main reason the
project is nearly a year late.

----

En ondertussen de kinderen hersenspoelen met dit soort rommel

[ Bericht 10% gewijzigd door NorthernStar op 25-11-2009 00:43:35 ]
pi_74984272
tvp
  woensdag 25 november 2009 @ 09:35:31 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74984490
pi_74987874
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:19 schreef remlof het volgende:
Bij mij zou je met selectief quoten ook een iets ander beeld van m'n collega's kunnen schetsen dan ik daadwerkelijk van ze heb.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_74988167
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij mij zou je met selectief quoten ook een iets ander beeld van m'n collega's kunnen schetsen dan ik daadwerkelijk van ze heb.
Het is hetzelfde als met Zeitgeist. Ook dat was zo'n hype. Er stonden wel aardige dingen in, maar in die sensatiezucht om het Christendom te degraderen tot een simpele leentjebuurreligie zonder eigen originele ideeën gingen mensen plotseling alle vergelijkingen heel erg serieus nemen en werd alle nuance overboord gekieperd.

Dat het Christendom immers niet meer is dan dat is voor een deel zo klaar als een klontje, er moet alleen even wat gekneden worden in de informatie om die conclusie te kunnen trekken. Ik heb zo het idee dat hier hetzelfde aan de hand is.
pi_74988529
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is hetzelfde als met Zeitgeist. Ook dat was zo'n hype. Er stonden wel aardige dingen in, maar in die sensatiezucht om het Christendom te degraderen tot een simpele leentjebuurreligie zonder eigen originele ideeën gingen mensen plotseling alle vergelijkingen heel erg serieus nemen en werd alle nuance overboord gekieperd.

Dat het Christendom immers niet meer is dan dat is voor een deel zo klaar als een klontje, er moet alleen even wat gekneden worden in de informatie om die conclusie te kunnen trekken. Ik heb zo het idee dat hier hetzelfde aan de hand is.
Ik denk dat er aan "The fact is that we can't account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can't... Our observing system is inadequate" weinig te kneden is.
pi_74988645
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk dat er aan "The fact is that we can't account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can't... Our observing system is inadequate" weinig te kneden is.
Geef haus even tijd. Dan lukt het hem vast wel.
pi_74988965
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het deed me nogal aan dit soort zaken denken.
quote:
"Undeniably, the fossil record has provided disappointingly few gradual series. The origins of many groups are still not documented at all." (Futuyma, D., Science on Trial: The Case for Evolution, 1983, p. 190-191)

"There is still a tremendous problem with the sudden diversification of multi-cellular life. There is no question about that. That's a real phenomenon." (Niles Eldredge)

"The main problem with such phyletic gradualism is that the fossil record provides so little evidence for it. Very rarely can we trace the gradual transformation of one entire species into another through a finely graded sequence of intermediary forms." (Gould, S.J. Luria, S.E. & Singer, S., A View of Life, 1981, p. 641)

"Species that were once thought to have turned into others have been found to overlap in time with these alleged descendants. In fact, the fossil record does not convincingly document a single transition from one species to another." (Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable: Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95)
pi_74989075
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu.nl
Ach gut. Als Wouter Bos gehackte gegevens gebruikt om zwartspaarders op te sporen mag het wel. Hypocriet kutkabinet is het ook.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_74989098
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het deed me nogal aan dit soort zaken denken.
[..]

Das mooi.
Enkel zijn de originele emails ook bekend waaruit men kan concluderen dat er niet met zinnen is gespeeld. Dat er bijvoorbeeld zinnen her en der opnieuw achter elkaar geplaatst zijn zodat het lijkt alsof.
Tenzij je beweerd dat al die emails compleet herschreven of verzonnen zijn.
pi_74989650
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:44 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Das mooi.
Enkel zijn de originele emails ook bekend waaruit men kan concluderen dat er niet met zinnen is gespeeld. Dat er bijvoorbeeld zinnen her en der opnieuw achter elkaar geplaatst zijn zodat het lijkt alsof.
Tenzij je beweerd dat al die emails compleet herschreven of verzonnen zijn.
Ja het is mooi dat de originele emails ook beschikbaar zijn, want die bieden dus de context waaruit blijkt dat al die quotemines wel meevallen. Dan nog mis je een stuk context dat resulteert in de conclusie dat een referentie naar 'trick' wordt geïnterpreteerd als een of ander oplichterstruukje.
pi_74989856
Pleonasme in de TT?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74990237
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja het is mooi dat de originele emails ook beschikbaar zijn, want die bieden dus de context waaruit blijkt dat al die quotemines wel meevallen. Dan nog mis je een stuk context dat resulteert in de conclusie dat een referentie naar 'trick' wordt geïnterpreteerd als een of ander oplichterstruukje.
Ik ben het met je eens dat niet alle emails overtuigend zijn. Maar anderzijds zijn dat er velen ook wel weer.
Maar goed, daar kun je persoonlijk anders over denken. Ik weet wel dat er over die discussie twee kampen zijn: De groep die alles afzwakken, en de groep die er een punt van maken.
Ik las vanmorgen nog dat deze discussie in Amerika nogal hoog oploopt en men een onderzoek verlangt. We zullen zien.
pi_74990282
Het is in ieder geval mooi dat dit het begin van het einde is van de klimaathype.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74990412
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:20 schreef teknomist het volgende:
Het is in ieder geval mooi dat dit het begin van het einde is van de klimaathype.
Ik ben zelf ook geneigd te zeggen dat het een hype is en wetenschappers de boel belazeren om subsidiegeld op te strijken, zoals Begeman ook helder uitlegt:

pi_74990593
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:20 schreef teknomist het volgende:
In "Idiot America" ongetwijfeld ja.
pi_74990995
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

In "Idiot America" ongetwijfeld ja.
Dat zijn onderbuikgevoelens die in de kern van de discussie er niet toe doen.
Zo kun je ook andere zaken belachelijk maken... wetenschappers bijvoorbeeld. Maar daar vlieg jij weer van in de gordijnen.

Zinloos.
pi_74991011
Het is geweldig, triest en verbijsterend tegelijk om te zien hoe minister Cramer krampachtig weigert om in te gaan op de inhoud van de gehackte mails. Dat terwijl een politicus in de Engelse senaat inmiddels een diepgravend onderzoek heeft geëist.

De Telegraaf komt met enkele links naar websites waar mooie overzichten staan van uitspraken:
- http://bishophill.squares(...)ate-cuttings-33.html
- http://ecotretas.blogspot(...)sor-de-verdades.html

Als je de uitspraken zo op een rij ziet staan, spreken ze eigenlijk boekdelen. Waarom zouden we het oordeel eigenlijk overlaten aan een vooringenomen minister met een agenda die vastligt? Oordeel gewoon zelf; dat er wordt geknoeid en gesjoemeld met cijfers en data, druipt er namelijk van af.
pi_74991446
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:40 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dat zijn onderbuikgevoelens die in de kern van de discussie er niet toe doen.
Zo kun je ook andere zaken belachelijk maken... wetenschappers bijvoorbeeld. Maar daar vlieg jij weer van in de gordijnen.

Zinloos.
Oh maak mensen gerust belachelijk. Ik heb alleen niet zoveel op met de infantiele creationistisch aandoende benadering van wetenschap.
pi_74991645
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh maak mensen gerust belachelijk.
zo eenvoudig ligt het niet. We weten hoe je reageert als dat werkelijk gebeurd.
quote:
Ik heb alleen niet zoveel op met de infantiele creationistisch aandoende benadering van wetenschap.
Dus alle Amerikanen zijn idioten. Ook de wetenschappers waar (grotendeels) die klimaat theorieën, en ook deze emails, van komen.
pi_74991834
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:58 schreef Matteüs het volgende:

[..]

zo eenvoudig ligt het niet. We weten hoe je reageert als dat werkelijk gebeurd.
Nou, heel fijn dat jullie dat weten. Ik denk dat ik dan zelf ook eens in behandeling moet vanwege schizofrenie aangezien ik ook vaak genoeg kritiek heb op wetenschappers.
quote:
[..]

Dus alle Amerikanen zijn idioten. Ook de wetenschappers waar (grotendeels) die klimaat theorieën, en ook deze emails, van komen.
Nee, het was een verwijzing naar een recent boek van Charles Pierce.
pi_74991890
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh maak mensen gerust belachelijk. Ik heb alleen niet zoveel op met de infantiele creationistisch aandoende benadering van wetenschap.
Alsof alle Amerikanen creationisten zijn en de wetenschap aldaar daarmee zwaar geinfecteerd is.
Amerika is een groot land dus er zullen absoluut ook meer idioten rondlopen, dat klopt ja.
pi_74991974
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:06 schreef teknomist het volgende:

[..]

Alsof alle Amerikanen creationisten zijn en de wetenschap aldaar daarmee zwaar geinfecteerd is.
Amerika is een groot land dus er zullen absoluut ook meer idioten rondlopen, dat klopt ja.
Zie 1 post boven je.
pi_74991983
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:05 schreef Monolith het volgende:
Nee, het was een verwijzing naar een recent boek van Charles Pierce.
Fijn wie die man was. Misschien kun je nog de kleur van het boek vertellen?
Je zult het wel niet voor niets gezegt hebben. En het lag voor de hand waarom je het zei. Blijkbaar was de spiegel die ik je voor hield onprettig dat je nu een zinloos en ontwijkend antwoord geeft.
pi_74992507
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Geef haus even tijd. Dan lukt het hem vast wel.
Ik hoef niet te kneden hoor, ik vraag me alleen serieus af wat de achtergrond is van deze "ontmaskering". En ook waarom dit nou toevallig vlak voor de klimaattop in Kopenhagen naar buiten wordt gegooid.

Ik zal ook es vragen aan mensen hier die er mee bezig zijn wat ze er van vinden, met de nodige argwaan natuurlijk, want voor hetzelfde geld zitten die ook in het complot
pi_74992528
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je zult het wel niet voor niets gezegt hebben. En het lag voor de hand waarom je het zei. Blijkbaar was de spiegel die ik je voor hield onprettig dat je nu een zinloos en ontwijkend antwoord geeft.
Jij en je spiegel
pi_74992549
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:40 schreef isogram het volgende:
Het is geweldig, triest en verbijsterend tegelijk om te zien hoe minister Cramer krampachtig weigert om in te gaan op de inhoud van de gehackte mails. Dat terwijl een politicus in de Engelse senaat inmiddels een diepgravend onderzoek heeft geëist.

De Telegraaf komt met enkele links naar websites waar mooie overzichten staan van uitspraken:
- http://bishophill.squares(...)ate-cuttings-33.html
- http://ecotretas.blogspot(...)sor-de-verdades.html

Als je de uitspraken zo op een rij ziet staan, spreken ze eigenlijk boekdelen. Waarom zouden we het oordeel eigenlijk overlaten aan een vooringenomen minister met een agenda die vastligt? Oordeel gewoon zelf; dat er wordt geknoeid en gesjoemeld met cijfers en data, druipt er namelijk van af.
Vind je? Ik lees er vooral uit zijn verband gerukte zinnetjes, verzameld om een indruk te wekken dat er gefraudeerd wordt. Het is een zeer vuil spelletje dat hier plaats vind. Men probeert de publieke opinie te beïnvloeden en de gemiddelde lezer trapt er met open ogen in, denkend dat juist de fraude van een ander is ontmaskert.

Het zou bijna lachwekkend zijn, ware het niet dat het zo treurig is
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74992783
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ah kijk, daar komt onze amateurpsycholoog.
Dat boek haalde ik aan omdat het de typische anti-intellectuele houding die ook in de topics hier op Fok! over dit onderwerp mooi analyseert.
pi_74992897
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:24 schreef PhysicsRules het volgende:
Vind je? Ik lees er vooral uit zijn verband gerukte zinnetjes, verzameld om een indruk te wekken dat er gefraudeerd wordt. Het is een zeer vuil spelletje dat hier plaats vind. Men probeert de publieke opinie te beïnvloeden en de gemiddelde lezer trapt er met open ogen in, denkend dat juist de fraude van een ander is ontmaskert.

Het zou bijna lachwekkend zijn, ware het niet dat het zo treurig is
Eén van de twee websites die ik noem, geeft nota bene precies de context aan waarin de opmerkingen zijn geplaatst. Het ontgaat mij dan ook volledig hoe je kunt stellen dat die zinnen "uit hun verband gerukt" zijn. Dat verband is namelijk gewoon bekend. En bovendien gaat het ook nog eens om een aanzienlijke hoeveelheid zinnen.

Verder vind ik het heel frappant hoe je kunt spreken over een "vuil spelletje", terwijl hier gewoon wordt geciteerd uit e-mails. Het vuile spelletje komt juist uit de e-mails naar voren. Hetzelfde geldt voor het beïnvloeden van de publieke opinie en het misleiden van mensen die er met open ogen in moeten trappen. De mails staan bol van de voorstellen om bepaalde informatie te verzwijgen, te manipuleren of anderszins te verdraaien, zodat het allemaal maar mooi past in het plaatje van opwarming.

Ik begrijp oprecht niet hoe je tot zulke uitspraken kunt komen na het zien van deze twee websites. Kennelijk zijn mensen de afgelopen jaren al zo geïndoctrineerd door de klimaatpraatjes dat ze het niet eens meer willen doorzien?
pi_74992973
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah kijk, daar komt onze amateurpsycholoog.
Dat boek haalde ik aan omdat het de typische anti-intellectuele houding die ook in de topics hier op Fok! over dit onderwerp mooi analyseert.
Hoe kun jij nu voor iedereen hier bepalen wat een typische anti-intellectuele houding is? De arrogantie...
pi_74993271
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:38 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hoe kun jij nu voor iedereen hier bepalen wat een typische anti-intellectuele houding is? De arrogantie...
Da's niet zo heel moeilijk hoor. Wat is daar arrogant aan?
pi_74993473
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:35 schreef isogram het volgende:

[..]

Eén van de twee websites die ik noem, geeft nota bene precies de context aan waarin de opmerkingen zijn geplaatst. Het ontgaat mij dan ook volledig hoe je kunt stellen dat die zinnen "uit hun verband gerukt" zijn. Dat verband is namelijk gewoon bekend. En bovendien gaat het ook nog eens om een aanzienlijke hoeveelheid zinnen.
Verder vind ik het heel frappant hoe je kunt spreken over een "vuil spelletje", terwijl hier gewoon wordt geciteerd uit e-mails. Het vuile spelletje komt juist uit de e-mails naar voren. Hetzelfde geldt voor het beïnvloeden van de publieke opinie en het misleiden van mensen die er met open ogen in moeten trappen. De mails staan bol van de voorstellen om bepaalde informatie te verzwijgen, te manipuleren of anderszins te verdraaien, zodat het allemaal maar mooi past in het plaatje van opwarming.
9 van de 10 mensen klikt echt niet door naar die e-mails. En als je dat wel had gedaan dan had je kunnen lezen dat het om heel onschuldige uitspraken gaat. Los daarvan is één e-mail of draad van e-mails nog steeds een uit zijn verband gerukt geheel. Wat zijn de posities van die mensen, wat zijn hun verantwoordelijkheden, waarom worden er bijvoorbeeld codes gegenereerd. Missen ze? Is de database corrupt (geraakt), zijn ze niet relevant maar wil de software ze per se hebben? Er zijn honderd legitieme redenen te verzinnen die niet uit de context van de e-mail is op te maken.
quote:
Ik begrijp oprecht niet hoe je tot zulke uitspraken kunt komen na het zien van deze twee websites. Kennelijk zijn mensen de afgelopen jaren al zo geïndoctrineerd door de klimaatpraatjes dat ze het niet eens meer willen doorzien?
Ik begrijp juist niet hoe mensen de arrogantie hebben om op basis van een paar e-mails zulke groteske uitspraken te doen.
bron
pi_74993484
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:38 schreef Matteüs het volgende:

[..]

De enige arrogantie in dit draadje dat ik lees is de arrogantie van de onwetendheid.
bron
pi_74993664

Natuurlijk een wetenschapper die poep praat, volgens de aanhangers van de klimaat theorie hier.
pi_74994150
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:00 schreef Matteüs het volgende:

Natuurlijk een wetenschapper die poep praat, volgens de aanhangers van de klimaat theorie hier.
Het interesseert me echt geen ruk wat wetenschappers allemaal wel of niet geloven. Ze publiceren er maar serieus onderzoek over.
pi_74994438
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het interesseert me echt geen ruk wat wetenschappers allemaal wel of niet geloven. Ze publiceren er maar serieus onderzoek over.
Mensen die dat wouden werden bewust tegengewerkt (lees: hun leven verwoest) en er is zelfs gepoogd iemand van een blad te ontslaan omdat ze dachten dat hij een ongelovige was. Wat ook naar voren is gekomen is dat ze elkaar peer reviewen. Een peer reviewed paper inleveren bij mensen waarvan je zeker weet dat ze het met je eens zijn is geen controle.
pi_74995026
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:28 schreef baba117 het volgende:

[..]

Mensen die dat wouden werden bewust tegengewerkt (lees: hun leven verwoest) en er is zelfs gepoogd iemand van een blad te ontslaan omdat ze dachten dat hij een ongelovige was. Wat ook naar voren is gekomen is dat ze elkaar peer reviewen. Een peer reviewed paper inleveren bij mensen waarvan je zeker weet dat ze het met je eens zijn is geen controle.
Die zogenaamde tegenwerking bestond eruit dat betreffende sceptici gewoon konden publiceren in wetenschappelijke tijdschriften? In de e-mails staat notabene te lezen dat ze continu data leverden. Uit een e-mailuitwisseling waarin wordt gezegd dat Phil Jones al netjes 2 jaar lang alle gevraagde data levert e.d. zegt een wetenschappers dat ie geen zin heeft om data te sturen omdat, zoals hij op basis van de ervaringen van andere wetenschappers weet, hij dan de komende twee jaar bezig is met het sturen van en uitleggen van data, bijbehorende FORTRAN code, additionele uitleg, etc. en dat hij ook nog wel eens met eigen onderzoek bezig wil zijn. Deze e-mail conversatie vind ik vrij onschuldig, maar er worden weer hele sappige quotes uit gehaald.
quote:
rom: Phil Jones <p.jones@xxxxxxxxx.xxx>
To: santer1@xxxxxxxxx.xxx, Tom Wigley <wigley@xxxxxxxxx.xxx>
Subject: Re: Schles suggestion
Date: Wed Dec 3 13:57:09 2008
Cc: mann <mann@xxxxxxxxx.xxx>, Gavin Schmidt <gschmidt@xxxxxxxxx.xxx>, Karl Taylor <taylor13@xxxxxxxxx.xxx>, peter gleckler <gleckler1@xxxxxxxxx.xxx>

Ben,
When the FOI requests began here, the FOI person said we had to abide by the requests. It took a couple of half hour sessions - one at a screen, to convince them otherwise showing them what CA was all about. Once they became aware of the types of people we were dealing with, everyone at UEA (in the registry and in the Environmental Sciences school - the head of school and a few others) became very supportive. I've got to know the FOI person quite well and the Chief Librarian - who deals with appeals. The VC is also aware of what is going on - at least for one of the requests, but probably doesn't know the number we're dealing with. We are in double figures.

One issue is that these requests aren't that widely known within the School. So I don't know who else at UEA may be getting them. CRU is moving up the ladder of requests at UEA though - we're way behind computing though. We're away of requests going to others in the UK - MOHC, Reading, DEFRA and Imperial College. So spelling out all the detail to the LLNL management should be the first thing you do. I hope that Dave is being supportive at PCMDI.
The inadvertent email I sent last month has led to a Data Protection Act request sent by a certain Canadian, saying that the email maligned his scientific credibility with his peers!
If he pays 10 pounds (which he hasn't yet) I am supposed to go through my emails and he can get anything I've written about him. About 2 months ago I deleted loads of emails, so have very little - if anything at all. This legislation is different from the FOI - it is supposed to be used to find put why you might have a poor credit rating !
In response to FOI and EIR requests, we've put up some data - mainly paleo data. Each request generally leads to more - to explain what we've put up. Every time, so far, that hasn't led to anything being added - instead just statements saying read what is in the papers and what is on the web site! Tim Osborn sent one such response (via the FOI person) earlier this week. We've never sent programs, any codes and manuals. In the UK, the Research Assessment Exercise results will be out in 2 weeks time.
These are expensive to produce and take too much time, so from next year we'll be moving onto a metric based system. The metrics will be # and amounts of grants, papers and citations etc. I did flippantly suggest that the # of FOI requests you get should be another.
When you look at CA, they only look papers from a handful of people. They will start on another coming out in The Holocene early next year. Gavin and Mike are on this with loads of others. I've told both exactly what will appear on CA once they get access to it!
Cheers
Phil
At 01:17 03/12/2008, Ben Santer wrote:

Dear Tom,
I think that the idea of a Commentary in Science or Nature is a good one. Steve Sherwood made a similar suggestion. I'd be perfectly happy NOT to be involved in such a Commentary. My involvement would look too self-serving. One of the problems is that I'm caught in a real Catch-22 situation. At present, I'm damned and publicly vilified because I refused to provide McIntyre with the data he requested. But had I acceded to McIntyre's initial request for climate model data, I'm convinced (based on the past experiences of Mike Mann, Phil, and Gavin) that I would have spent years of my scientific career dealing with demands for further explanations, additional data, Fortran code, etc. (Phil has been complying with FOIA requests from McIntyre and his cronies for over two years). And if I ever denied a single request for further information, McIntyre would have rubbed his hands gleefully and written: "You see - he's guilty as charged!" on his website. You and I have spent over a decade of our scientific careers on the MSU issue, Tom. During much of that time, we've had to do science in "reactive mode", responding to the latest outrageous claims and inept science by John Christy, David Douglass, or S. Fred Singer. For the remainder of my scientific career, I'd like to dictate my own research agenda. I don't want that agenda driven by the constant need to respond to Christy, Douglass, and Singer. And I certainly don't want to spend years of my life interacting with the likes of Steven McIntyre.
I hope LLNL management will provide me with their full support. If they do not, I'm fully prepared to seek employment elsewhere.
With best regards,
Ben
Als je deze mailuitwisseling lees, dan zie je duidelijk de frustatie over de tijd die men kwijt is met randzaken en dat ze graag met hun eigen onderzoek bezig willen zijn. Bovendien lees je erin dat b.v. Michael Mann en Phil Jones enorm veel tijd hebben gestoken in het leveren van data,uitleg, etcetera.

En mocht men de CRU data willen hebben, dan is die hier gewoon beschikbaar.
  woensdag 25 november 2009 @ 17:57:33 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_74995162
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:05 schreef NorthernStar het volgende:
En ondertussen de kinderen hersenspoelen met dit soort rommel

wtf .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74995724
Dit artikel op FP, want op zich een eigen topic waard is: Climategate: Cramer noemt hackers 'crimineel'
quote:
Jacqueline Cramer, minister van Milieu, noemt het publiceren van duizenden gestolen emails en documenten van wetenschappers, waaruit blijkt dat zij het niet zo nauw nemen met de regels en doelbewust informatie en onderzoeksresultaten manipuleerden, crimineel.

Volgens Cramer zouden de hackers selectief hebben gewinkeld en hebben gesjoemeld met de inhoud van de mails, iets dat de wetenschappers die de mail schreven overigens nooit hebben beweerd.
Zo veel mogelijk met modder gooien, moord en brand schreeuwen en vervolgens hopen dat men niet naar de daadwerkelijke informatie die van belang is kijkt, maar naar de manier waarop het verkregen is: de bijzaak.

Ze zegt stellig dat er selectief gewinkeld is en dat er gesjoemeld is met de inhoud, terwijl de wetenschappers dat helemaal niet hebben beweerd. Praat ze voor haar beurt, of is dit enkel een verzinsel in de hoop dat men de gehackte informatie uit de emails als nonsens bestempelt?
  woensdag 25 november 2009 @ 18:20:01 #55
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74995834
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

wat en is een serieus onderzoek in jouw ogen. Eentje waar de politiek waarde aanhecht en daar ook subsidies geven. !?!? Of onafhankelijk onderzoek waarbij de waan bediscussieerd wordt ?

Jouw kennende geef je de voorkeur voor beinvloedbare (en daarmee (on)bedoeld corrupt) wetenschappers. Wettenschappers die amen zeggen op de waan van de politiek. Jij hecht waarde aan de afhankelijke wetenschap.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_74995851
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:16 schreef OldJeller het volgende:
Dit artikel op FP, want op zich een eigen topic waard is: Climategate: Cramer noemt hackers 'crimineel'
[..]

Zo veel mogelijk met modder gooien, moord en brand schreeuwen en vervolgens hopen dat men niet naar de daadwerkelijke informatie die van belang is kijkt, maar naar de manier waarop het verkregen is: de bijzaak.

Ze zegt stellig dat er selectief gewinkeld is en dat er gesjoemeld is met de inhoud, terwijl de wetenschappers dat helemaal niet hebben beweerd. Praat ze voor haar beurt, of is dit enkel een verzinsel in de hoop dat men de gehackte informatie uit de emails als nonsens bestempelt?
Dat laatste natuurlijk.
Zeker als je ook nog eens Cramer's "milieu-achtergrond" meeneemt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_74995857
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die zogenaamde tegenwerking bestond eruit dat betreffende sceptici gewoon konden publiceren in wetenschappelijke tijdschriften? In de e-mails staat notabene te lezen dat ze continu data leverden. Uit een e-mailuitwisseling waarin wordt gezegd dat Phil Jones al netjes 2 jaar lang alle gevraagde data levert e.d. zegt een wetenschappers dat ie geen zin heeft om data te sturen omdat, zoals hij op basis van de ervaringen van andere wetenschappers weet, hij dan de komende twee jaar bezig is met het sturen van en uitleggen van data, bijbehorende FORTRAN code, additionele uitleg, etc. en dat hij ook nog wel eens met eigen onderzoek bezig wil zijn. Deze e-mail conversatie vind ik vrij onschuldig, maar er worden weer hele sappige quotes uit gehaald.
[..]

Als je deze mailuitwisseling lees, dan zie je duidelijk de frustatie over de tijd die men kwijt is met randzaken en dat ze graag met hun eigen onderzoek bezig willen zijn. Bovendien lees je erin dat b.v. Michael Mann en Phil Jones enorm veel tijd hebben gestoken in het leveren van data,uitleg, etcetera.

En mocht men de CRU data willen hebben, dan is die hier gewoon beschikbaar.
''Randzaken'' ? Eerste vereiste bij wetenschappelijk onderzoek is dat je controleerbaar bent. Extreem frustrerend dat je gewoon je beroep uit moet voeren.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:22:04 #58
52357 Lambiekje
pi_74995896
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:53 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

9 van de 10 mensen klikt echt niet door naar die e-mails. En als je dat wel had gedaan dan had je kunnen lezen dat het om heel onschuldige uitspraken gaat. Los daarvan is één e-mail of draad van e-mails nog steeds een uit zijn verband gerukt geheel. Wat zijn de posities van die mensen, wat zijn hun verantwoordelijkheden, waarom worden er bijvoorbeeld codes gegenereerd. Missen ze? Is de database corrupt (geraakt), zijn ze niet relevant maar wil de software ze per se hebben? Er zijn honderd legitieme redenen te verzinnen die niet uit de context van de e-mail is op te maken.
[..]

Ik begrijp juist niet hoe mensen de arrogantie hebben om op basis van een paar e-mails zulke groteske uitspraken te doen.
jij gaat compleet aan het feit voorbij dat de historische orginele meetgegevens vernietigd zijn met expliciete opdracht?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:25:32 #59
52357 Lambiekje
pi_74995982
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:57 schreef speknek het volgende:

[..]

wtf .
Nee niet WTF. Dat heet onderwijs! (of beter gezegd zo is het onderwijs geworden)
pi_74996031
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jij gaat compleet aan het feit voorbij dat de historische orginele meetgegevens vernietigd zijn met expliciete opdracht?
Mijn nederige excuses dat ik de bestanden niet van A tot Z heb doorgelezen. Waar staat dat?
bron
pi_74996076
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:24 schreef Haushofer het volgende:
...ik vraag me alleen serieus af wat de achtergrond is van deze "ontmaskering". En ook waarom dit nou toevallig vlak voor de klimaattop in Kopenhagen naar buiten wordt gegooid.
Vlak na de laatste gerechtelijke afwijzing van een verzoek om vrijgave van informatie, kort voor een belangrijke top over dit onderwerp. Doet mij vermoeden dat iemand last kreeg van gewetenswroeging.

Op zijn minst is het duidelijk dat er twee kampen zijn (alarmisten en skeptici) die waarschijnlijk beide naar hun doelstelling toegewerkt hebben door buitengewoon creatieve omgang met meetgegevens zodat de resultaten de gewenste vorm aannemen.

En dat is in de wetenschap een doodzonde. Daarmee kunnen die resultaten de prullenbak in.

Een paar feiten waarover beide kanten het eens zijn (cq niet omheen kunnen):
Er zijn ijstijden geweest met daartussen warmere perioden.
In de late middeleeuwen was het warmer dan nu.
Tussen 1600 en 1850 was er een "kleine ijstijd", sindsdien warmt het weer op.
Tot zover het bewijs dat het klimaat kan schommelen, ook zonder menselijke invloeden.

In de laatste tien jaar is het noorden warmer geworden, maar in het zuiden juist koeler. Het noordpoolijs is deels gesmolten, maar de laatste twee jaar juist weer aangegroeid. Per saldo is er de laatste tien jaar geen opwarming geweest. Nu is tien jaar veel te kort voor een uitspraak over het klimaat, maar toch hebben de alarmisten hun uiterste best gedaan om desondanks een opwarming aan te tonen, door manipulatie van meetgegevens. Bovendien is de CRU meetgegevens "kwijtgeraakt" waardoor de resultaten niet gecontroleerd kunnen worden.

De conclusie betreffende man-made global warming moet dus zijn:
Het is niet man-made;
Het is niet global;
Er is geen warming.

En daarmee staan alle milieu-ministers in hun hemd. Of in hun onderbroek. Of eigenlijk zelfs dat niet. En ondanks dat alle milieu maatregelen vast wel goed zijn voor het milieu, is de wetenschappelijke basis daaronder weggevallen. En dan is het toch wel heel opmerkelijk dat de mainstream media hierover nauwelijks berichten, terwijl elders gesproken wordt over het schandaal van de eeuw.

Dus ben ik nu wel heel benieuwd naar de communicatie tussen onze overheid en de media. Zo achterlijk kunnen onze media toch niet zijn, dus moet het wel censuur zijn. Probeert men misschien de komende klimaat top te redden door dit schokkende nieuws te onderdrukken?
pi_74997597
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:40 schreef denkert het volgende:

[..]

Vlak na de laatste gerechtelijke afwijzing van een verzoek om vrijgave van informatie, kort voor een belangrijke top over dit onderwerp. Doet mij vermoeden dat iemand last kreeg van gewetenswroeging.

Op zijn minst is het duidelijk dat er twee kampen zijn (alarmisten en skeptici) die waarschijnlijk beide naar hun doelstelling toegewerkt hebben door buitengewoon creatieve omgang met meetgegevens zodat de resultaten de gewenste vorm aannemen.

En dat is in de wetenschap een doodzonde. Daarmee kunnen die resultaten de prullenbak in.

Een paar feiten waarover beide kanten het eens zijn (cq niet omheen kunnen):
Er zijn ijstijden geweest met daartussen warmere perioden.
In de late middeleeuwen was het warmer dan nu.
Tussen 1600 en 1850 was er een "kleine ijstijd", sindsdien warmt het weer op.
Tot zover het bewijs dat het klimaat kan schommelen, ook zonder menselijke invloeden.

In de laatste tien jaar is het noorden warmer geworden, maar in het zuiden juist koeler. Het noordpoolijs is deels gesmolten, maar de laatste twee jaar juist weer aangegroeid. Per saldo is er de laatste tien jaar geen opwarming geweest. Nu is tien jaar veel te kort voor een uitspraak over het klimaat, maar toch hebben de alarmisten hun uiterste best gedaan om desondanks een opwarming aan te tonen, door manipulatie van meetgegevens. Bovendien is de CRU meetgegevens "kwijtgeraakt" waardoor de resultaten niet gecontroleerd kunnen worden.

De conclusie betreffende man-made global warming moet dus zijn:
Het is niet man-made;
Het is niet global;
Er is geen warming.

En daarmee staan alle milieu-ministers in hun hemd. Of in hun onderbroek. Of eigenlijk zelfs dat niet. En ondanks dat alle milieu maatregelen vast wel goed zijn voor het milieu, is de wetenschappelijke basis daaronder weggevallen. En dan is het toch wel heel opmerkelijk dat de mainstream media hierover nauwelijks berichten, terwijl elders gesproken wordt over het schandaal van de eeuw.

Dus ben ik nu wel heel benieuwd naar de communicatie tussen onze overheid en de media. Zo achterlijk kunnen onze media toch niet zijn, dus moet het wel censuur zijn. Probeert men misschien de komende klimaat top te redden door dit schokkende nieuws te onderdrukken?
Over het ijs op de noordpool hebben de wetenschappers die daar ook echt bij in de buurt wonen en niet die lui 1 keer op een expeditie over 1 jarig ijs gaan een andere theorie. Veranderende waterstromen die niks met CO2 te maken hebben.
Wat ook raar is bij de hockeystick worden altijd de middeleeuwen weggelaten maar een periode die de kleine ijstijd wordt genoemd wel. De grafieken die in de pers verschenen van onder andere meneer Goor zijn ook nog eens bewezen fout te zijn.
Geen volledige openheid is op ieder ander wetenschappelijk gebied een doodzonde waarop uitsluiting volgt.. Hier is dat schijnbaar anders. Manipulatie van je data is volgens mij zelfs strafbaar.
Tot slot die propaganda met ernstige stormen is ook nog eens onrecht. http://wattsupwiththat.co(...)still-not-happening/ Dat mensen denken dat er tegenwoordig meer natuurgeweld is komt omdat ze meer geshowed worden door de media en omdat er bij iedere weer ramp wordt gezegd dat het er steeds meer worden door het broeikas effect. Ook merk ik dat veel mensen aardbevingen en Orkanen op één hoop gooien. Vroegah waren er trouwens ook droogtes en overstromingen...
EDIT
Vergeten..
Het is wel op het nieuws in de USA en zelfs op de BBC... In Nederland niet wat ik ronduit eng vind.
pi_74997771
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef baba117 het volgende:
Vroegah waren er trouwens ook droogtes en overstromingen...
Welnee man. Vroeger, toen ik nog moest fietsen naar school, was het altijd mooi weer. Regenpakken, sjaals/handschoenen kenden we niet en wind leerden we pas in de jaren 90 kennen. Maar toen had ik al gelukkig een auto. Wat een ommezwaai was dat zeg.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef baba117 het volgende:
Het is wel op het nieuws in de USA en zelfs op de BBC... In Nederland niet wat ik ronduit eng vind.
Kun je goed aan zien hoe geïndoctrineerd onze media is.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:45:42 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_74998235
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:25 schreef Lambiekje het volgende:
Nee niet WTF. Dat heet onderwijs! (of beter gezegd zo is het onderwijs geworden)
Nou nee dank je, ik ben m'n studenten geen angst aan het aanpraten. Dat zouden ze natuurlijk wel moeten hebben, mwoehaha, maar dat terzijde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74998819
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:20 schreef baba117 het volgende:

[..]

''Randzaken'' ? Eerste vereiste bij wetenschappelijk onderzoek is dat je controleerbaar bent. Extreem frustrerend dat je gewoon je beroep uit moet voeren.
Wat begreep je precies niet aan het feit dat de rauwe data gewoon beschikbaar is en de publicaties ook openbaar, zodat ook de methoden e.d. ingezien kunnen worden ter reproductie?
pi_74998870
quote:
[..]

Ja, de reactie van dat mens is ook weer erg typerend Er staat al een heel leger doofpotten klaar
pi_75000047
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ja, de reactie van dat mens is ook weer erg typerend Er staat al een heel leger doofpotten klaar
Ik vroeg net mijn niet internettende moeder of ze hiervan afwist... Niet natuurlijk.
pi_75006521
Ik faal helaas... Over een paar weken is het op het nieuws in Nederland. http://www.bbc.co.uk/blog(...)hacked-into-an.shtml
quote:
I was forwarded the chain of e-mails on the 12th October
Lang leve onze ''onafhankelijke'' ''pers''. De telegraaf probeert tenminste openlijk je mening te sturen.
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 23:37:26 #70
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_75007014
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:20 schreef baba117 het volgende:
Ik faal helaas... Over een paar weken is het op het nieuws in Nederland. http://www.bbc.co.uk/blog(...)hacked-into-an.shtml
[..]

Lang leve onze ''onafhankelijke'' ''pers''. De telegraaf probeert tenminste openlijk je mening te sturen.
Ja so much voor de hoge standaard van de BBC.

En nu proberen ze het verhaal zo te spinnen dat het over hacken gaat ipv de CRU.

Climategate: BBC website still thinks it's a story about computer hacking

Het toont eens te meer aan dat de hele global warming issue veel meer een politieke (en economische) is dan een wetenschappelijke. MSM vertelt het officiele standpunt van de politieke krachten, niet de wetenschappelijke.

Tot de Beebs credit hebben ze in oktober dan wel een klein beetje sceptisch artikel geplaatst:

What happened to global warming?
pi_75012183
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat, hmmmm?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75012590
quote:
'Cramer meet met twee maten'

DEN HAAG - Minister Cramer (Milieu) „meet met twee maten” als zij de hackers van de ontluisterende klimaat-emails wegzet als ’criminelen’.

Dat zegt VVD-Kamerlid Helma Neppérus. „Als iemand documenten over kerncentrales steelt, vinden we haar naam onder een steunbetuigende advertentie. Nu hackers emails op straat gooien waaruit overdrijvingen blijken van de aardse opwarming, zijn dat ineens ‘criminelen’.”

De liberale politica doelt op de affaire rond Wynand Duyvendak, die in de jaren tachtig een inbraak pleegde bij de overheid. „In het verleden was Cramer wel eens iets milder”, stelt Neppérus. „Ik betreur het dat ze niet naar deze schokkende feiten wil kijken. Het is alsof voor haar het doel heilig is.”

De roof van duizend emails uit een Brits klimaatinstituut komt de PvdA-minister slecht uit, omdat eruit blijkt dat wetenschappers – op wie het VN-klimaatpanel IPCC bouwt – de sceptici van de menselijke invloed op het klimaat de mond snoeren. Gegevens zijn opgeleukt, sceptici van hun baan beroofd en kritische artikelen buiten de officiële IPCC-publicaties gehouden.

„Het IPCC heeft in feite veel te veel prestige bij beleidsmakers”, concludeert paleoklimatoloog Bas van Geel van de Universiteit van Amsterdam. Volgens Van Geel moeten politici eindelijk lessen trekken uit deze affaire. „Ik hoop dat men in de politiek nu eens begint met naar klimaatsceptici te luisteren. Vooral naar de mensen die wetenschappelijke argumenten hebben”.

Zelf gelooft de klimaatspecialist geenszins dat de menselijke CO2-uitstoot een beslissende invloed heeft op het klimaat. „Ik verwacht dat dit binnen een paar jaar zal blijken onzin te zijn”, aldus Van Geel.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_maten___.html?p=4,3
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_75012872
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat, hmmmm?
Ik zit ook al op een antwoord te wachten.
bron
pi_75012878
quote:
[..]

Ach, als er echt selectief gewinkeld is, dan is daar een prima remedie tegen. Publiceer alles maar, alle e-mails, alle informatie en laat maar blijken op welke manier er 'selectief gewinkeld' is.

(Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren overigens...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75013000
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:31 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ach, als er echt selectief gewinkeld is, dan is daar een prima remedie tegen. Publiceer alles maar, alle e-mails, alle informatie en laat maar blijken op welke manier er 'selectief gewinkeld' is.

(Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren overigens...)
Het is niet alleen selectief winkelen, het is ook met name dat men (opzettelijk) verkeerde betekenissen aan termen geeft, zoals ik al in het vorige topic heb laten zien bij het voorbeeld over het opschonen van code. Daar is natuurlijk geen kruit tegen gewassen. Al maak je alles openbaar, als mensen ergens iets kwaads in willen lezen dan vinden ze het zeker.
bron
pi_75013035
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:32 schreef AchJa het volgende:
Dat ze dat hele klimaatgeneuzel maar vlot de kop indrukken. Dan hoeven we al die pokkeplannen ook niet meer te betalen.
Sowieso verwacht ik over een paar jaar een kabinet dat hier minder prioriteit aangeeft.
pi_75013080
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat, hmmmm?
Met een beetje googlen kom ik hier uit: http://www.klimatosoof.nl/node/954
quote:
In Engeland heeft de Climate Research Unit (CRU), die gebruikt en beschouwd wordt als de wetenschappelijke databank voor de werelwijde temperatuurgegevens vorige maand toegegeven dat het originele gegevens verloren of vernietigd heeft die derden in staat stellen om het temperatuurverloop op de aarde in kaart te brengen c.q. klimaatpublicaties te controleren.
En als je een beetje googled op CRU Destroyed. Dan krijg je wel verdomd veel hits, dus zal er wel een kern van waarheid in zitten.

Ik kende dit verhaal nl. ook niet.
pi_75013129
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:36 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is niet alleen selectief winkelen, het is ook met name dat men (opzettelijk) verkeerde betekenissen aan termen geeft, zoals ik al in het vorige topic heb laten zien bij het voorbeeld over het opschonen van code. Daar is natuurlijk geen kruit tegen gewassen. Al maak je alles openbaar, als mensen ergens iets kwaads in willen lezen dan vinden ze het zeker.
Daar heb je helemaal gelijk in, daarom heb ik er een beetje een dubbel gevoel bij. Ook als je alles publiceert dan is er vast wel een Lambiekje of een soortgelijk iemand die daar weer zijn eigen 'spin' aan geeft. En als je niet alles publiceert, dan kan er geimpliceerd worden dat er wat achter wordt gehouden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75013232
Dank je voor de moeite. Als je nu ook die links leest dan zou je tot een andere conclusie komen
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met een beetje googlen kom ik hier uit: http://www.klimatosoof.nl/node/954
'Dit leidde echter ook tot een koortsachtige e-mail- en internetdiscussie dat er iets fout moest zijn. En jawel, binnen een dag moest het NSDIC met een correctie komen. '

Als goede wetenschappers geven ze hun fout toe en wordt direct gecorrigeerd. De rest van het artikel is subjectief gewauwel.
quote:
[..]

En als je een beetje googled op CRU Destroyed. Dan krijg je wel verdomd veel hits, dus zal er wel een kern van waarheid in zitten.
De allereerste hit legt uit dat sommige data niet destroyed was maar discarded is (dus niet meegenomen in berekeningen om wat voor reden dan ook), en dat er vooral sprake was van slecht beheer van data.

Selectief lezen is geen vak, dat kan iedereen zoals deze hoax weer aantoont.
bron
pi_75013270
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:43 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, daarom heb ik er een beetje een dubbel gevoel bij. Ook als je alles publiceert dan is er vast wel een Lambiekje of een soortgelijk iemand die daar weer zijn eigen 'spin' aan geeft. En als je niet alles publiceert, dan kan er geimpliceerd worden dat er wat achter wordt gehouden.
Sterker nog, die mensen zullen nooit geloven dat je alles publiceert. Ze geloven je gewoon niet, klaar.
bron
pi_75013336
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Dank je voor de moeite. Als je nu ook die links leest dan zou je tot een andere conclusie komen
[..]

'Dit leidde echter ook tot een koortsachtige e-mail- en internetdiscussie dat er iets fout moest zijn. En jawel, binnen een dag moest het NSDIC met een correctie komen. '

Als goede wetenschappers geven ze hun fout toe en wordt direct gecorrigeerd. De rest van het artikel is subjectief gewauwel.
[..]

De allereerste hit legt uit dat sommige data niet destroyed was maar discarded is (dus niet meegenomen in berekeningen om wat voor reden dan ook), en dat er vooral sprake was van slecht beheer van data.

Selectief lezen is geen vak, dat kan iedereen zoals deze hoax weer aantoont.
Ik heb me er nooit in verdiept omdat ik dit verhaal nu pas tegenkom.
pi_75013536
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Sterker nog, die mensen zullen nooit geloven dat je alles publiceert. Ze geloven je gewoon niet, klaar.
Klopt.
pi_75015231
http://www.nu.nl/algemeen/2131277/de-zon-dood.html
Stoken maar jongens, de zon koelt ons af!
pi_75015463
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:57 schreef Intrepidity het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen/2131277/de-zon-dood.html
Stoken maar jongens, de zon koelt ons af!
Koelt ons zelfs af, toe maar!

Maar het is inderdaad een interessant fenomeen dat de klimaatverandering best eens ten goede zou kunnen komen.
bron
pi_75031145
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:05 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Maar het is inderdaad een interessant fenomeen dat de klimaatverandering best eens ten goede zou kunnen komen.
Er is geen klimaatsverandering. En als die er al is dan is hij er altijd al geweest. Iets met cyclussen enzo..

In ieder geval, hier weer een leuke. Even een paar miljard smartengeld opsturen, niet dat het helpt maar gewoon omdat het kan..
pi_75031502
Nog steeds totaal geen media aandacht, absurd gewoon. Er wordt wel uitgekeken naar de klimaattop met itempjes maar 0,0% nieuws over Climategate.

Na P&W heb ik Nova ook maar even gemailed met de vraag hoe dat zit.
pi_75031647
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:13 schreef Dutchguy het volgende:
Nog steeds totaal geen media aandacht, absurd gewoon. Er wordt wel uitgekeken naar de klimaattop met itempjes maar 0,0% nieuws over Climategate.

Na P&W heb ik Nova ook maar even gemailed met de vraag hoe dat zit.
Misschien wel omdat Climategate zelf een hoax is? Veel van wordt bewaard door de 'ha zie je wel ik heb gelijk-mensen' is namelijk niet waar omdat er selectief gelezen wordt, en verkeerd vertaald. Er wordt niks essentieels verdraaid, hoogstens wat weggelaten.

Media hebben ook hun journalistieke filters, die dit soort onzin niet toelaat.
pi_75031774
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:18 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Misschien wel omdat Climategate zelf een hoax is? Veel van wordt bewaard door de 'ha zie je wel ik heb gelijk-mensen' is namelijk niet waar omdat er selectief gelezen wordt, en verkeerd vertaald. Er wordt niks essentieels verdraaid, hoogstens wat weggelaten.

Media hebben ook hun journalistieke filters, die dit soort onzin niet toelaat.
Of het een hoax is of niet, doet niet af aan het feit dat in alle andere buitenlandse media er wel ruimte voor is. Behalve in de Nederlandse media, waar het enkel gaat om kilometerheffingen die weer doorgedrukt worden op basis van die klimaatveranderingen. En dat is raar toch?
pi_75031826
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:22 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Of het een hoax is of niet, doet niet af aan het feit dat in alle andere buitenlandse media er wel ruimte voor is. Behalve in de Nederlandse media, waar het enkel gaat om kilometerheffingen die weer doorgedrukt worden op basis van die klimaatveranderingen. En dat is raar toch?
In Nederland is het ook in de media gekomen, maar krijgt evenredig veel aandacht. Net als in de andere landen.
pi_75032391
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:23 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

In Nederland is het ook in de media gekomen, maar krijgt evenredig veel aandacht. Net als in de andere landen.
Gelul! Het is op bbc geweest, op cnn, noem het maar op. In nederland is het niet in het nieuws geweest, geeneens over gepraat in praatprogramma's
pi_75032724
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:23 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Onzin, het is niet eens op het journaal geweest.

Het gaat er niet om dat nieuwsrubrieken zelf stelling moeten nemen maar dat ze het gegeven dat er nu frictie is op het gebied van climatologie nu volledig negeren terwijl ze wel alvast vooruit kijken naar de klimaattop. Dat is uiterst merkwaardig aangezien ze het in het buitenland wel degelijk oppikken.

Is het nieuws dan wel degelijk geinfiltreerd door politieke correctheid? Je zou het gaan denken.
pi_75037978
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:05 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Toch wel een aardig verhitte discussie die wat afkoeling kan gebruiken

Maar ik geloof ook niet in een klimaatverandering. Kleine natuurlijke variatie, that's all, daar doet die 30 of 40 promille koolzuurgas niets aan. Een vulkaan stoot meer uit dan Nederland in een heel jaar.

Ik maak mij meer zorgen over de energiecrisis, zoals Putin die de gaskraan dichtdraait, of ellende in het Midden-Oosten waardoor de olieproductie stagneert. Of gewoon het opraken van die brandstoffen.

Ik vind dat we niet moeten kijken wat we uitstoten, maar naar wat we gebruiken, en dat mis ik in de hele discussie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_75040543
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:39 schreef Resistor het volgende:

[..]

Toch wel een aardig verhitte discussie die wat afkoeling kan gebruiken

Maar ik geloof ook niet in een klimaatverandering. Kleine natuurlijke variatie, that's all, daar doet die 30 of 40 promille koolzuurgas niets aan. Een vulkaan stoot meer uit dan Nederland in een heel jaar.

Ik maak mij meer zorgen over de energiecrisis, zoals Putin die de gaskraan dichtdraait, of ellende in het Midden-Oosten waardoor de olieproductie stagneert. Of gewoon het opraken van die brandstoffen.

Ik vind dat we niet moeten kijken wat we uitstoten, maar naar wat we gebruiken, en dat mis ik in de hele discussie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet persoonlijk hoor, maar.

Geloven doe je maar in de kerk. Klimaatverandering is wetenschap.
bron
pi_75043313
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef PhysicsRules het volgende:
Klimaatverandering is wetenschap.
En je vindt nog steeds dat wat die jongens in het VK, en ik lees nu ook in Nieuw Zeeland, hun werk volgens de wetenschappelijke regels gedaan hebben?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 04:17:26 #96
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_75043497
quote:

[..]

Geloven doe je maar in de kerk.
Gevalletje projectie?
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ja want de mensen moeten vooral geloven...

lol
  † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 04:18:08 #97
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_75043498
pi_75043808
quote:

[..]

Klimaat is volgens een Britse rechter ook een religie

En er zijn nog meer causale verbanden met de opwarming van de aarde.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:15:25 #99
52357 Lambiekje
pi_75045193
quote:

[..]

Precies wat de post boven me zegt. Klimaat is ook religie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 27-11-2009 09:22:21 ]
pi_75045628
Nooit gedacht dat het zoveel los zou maken
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')