De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).quote:Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een Eend of DS kennen ze niet in de USA omdat de regeltjes voor die auto's in de USA nogel tegen zitten. Denk aan emissienormen en veiligheidsnormen. Die Amerikanen vinden het hydraulisch systeem van een DS bijvoorbeeld doodeng omdat de remmen ook met dat systeem werken. Daarom mogen veel Citroëns niet (meer) in de USA geïmporteerd worden. Op de Xantia staat zelfs op de grille, net onder de motorkap dat die dingen niet naar de USA (en volgens mij ook Canada) mogen !
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekend op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.quote:Op maandag 23 november 2009 22:45 schreef PierreTT het volgende:
[..]
True, maar dat deed Ford ook al![]()
Overigens ga ik wel in de mening van k-man mee. Trouwens, Amerikanen zijn toch wel inventief geweest met het implementeren van airco, elektrische ramen, elektrische ruitenwissers, spiegels etc?
ehhhh ....quote:Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekent op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.
Dat verklaart die wetten en regels + dat er wel een aantal Citroëns rondscheuren daar.quote:Op maandag 23 november 2009 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).
In de tijd dat de 2CV en de DS hier populairiteit wonnen waren er in de US, zoals gewoonlijk en nu nog, gelobbiede partijen die de lokale producten de hemel in prezen en de producten van Europa en alle andere "grens-communisten" de grond in trapten.
Lees de OP anders effequote:Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?
Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.
En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
quote:Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?
Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.
En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
Heb ik gedaan en dat is het hem dus ! Want wat is een geweldige auto ? Daar moet een ingewikkelde wedstrijd van gemaakt worden in SBS stijl met 16 voorrondes, 3 halve finales en een finale die savonds na 11'en bekend gemaakt moet worden door een notaris... Niet te doen !quote:
De NSX (en de S2000) zijn echt geweldig.quote:Op maandag 23 november 2009 23:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ..Het verschil is dat jij niet weet wat de #1 hit in Japan is (of de US for that matter). De Honda NSX is bijvoorbeeld een legende in de Aziatische landen ... door de prijs veel minden in de US en EU. De Toyota AE86 is legendarisch als het gaat om tuning en wegligging, maar niet hier of in de US.... and so on.
Mode is erg regio-gebonden als je het uitzet tegen tijd. Daarom denk ik dat veel Jappen-modellen onderschat worden hier...
kom er maar in Stefan_P
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.quote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ehhhh ....
De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen
De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon
De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever
De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan
De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen
De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren
De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren
De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de autoaanvullingen?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:
[..]
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
De Chinezen doen precies wat de Jappen in de 60'er en 70'er jaren deden : kopieren.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:
[..]
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
Welk model doel je op?quote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in jaquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Auto Union Type C (?) 1938
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in ja
quote:Het succes:Bernd Rosenmeyer legt de vliegende kilometer met 406,3 km/u af. Voor het eerst een snelheid van 400 kilometer op een normale openbare weg. D.w.z. meer dan 112 meter in één seconde; een kilometer in minder dan negen seconden.
In totaal rijdt de Auto Union ster 15 records in de drie dagen van de “Frankfurter Rekordwoche”.
Ik denk ook dat Alfa een goede kans maakt, met name de modellen uit de jaren 60 en 70 zijn geweldig. OK, een Alfa koop je voornamelijk voor ht uiterlijk en de rijeigenschappen, maar op dat gebied kunnen ze er wat van, ook tegenwoordig. Denk aan de 8C, Brera en Nuvola.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:16 schreef DiRadical het volgende:
Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valtquote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ehhhh ....
De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen
De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon
De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever
De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan
De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen
De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren
De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren
De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de autoaanvullingen?
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:44 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valt
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoeltquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...
oftewel ... TURBO! (yeah)
Hoeveel cilinders?quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...
oftewel ... TURBO! (yeah)
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blokquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
En is de 3.5 V6 klein?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:57 schreef invine het volgende:
[..]
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blok
Heeft de GTR geen 3.5 v6 aanboord met weet ik veel hoeveel pks?
Reed toen Rosenmeyer zich op het laatst ook niet de boeken in?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.
[..]
Gotspe?! Ik beken die moest ik opzoeken...quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
[...]
En Lancia in de top drie is natuurlijk al helemaal een gotspe. Lancia heeft al decennia vrijwel geen enkele geweldige auto gemaakt (goed, voor de Delta HF Integrale maken we een uitzondering).
[...]
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
So truequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
In verhouding met de hoeveelheid pk's, ja! En zeker als je vergelijkt met wat amerikanen uit hun big blocks krijgen t.o.v. de aziaten (jappen vooral).quote:
Ik kies voor Porsche.quote:Op maandag 23 november 2009 11:38 schreef invine het volgende:
Dus welk merk denken jullie dat dit heeft volbracht?
quote:Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kies voor Porsche.
356 Speedster (el cheapo model indertijd, nu een godsvermogen waard omdat er maar weinig auto's zijn met zoveel karakter)
550 (de aanleiding was natuurlijk niet best, maar een icoon ivm James Dean)
914 (zag er niet uit, maar weglegging was voor die tijd fenomenaal)
962 (ook vandaag nog de snelste auto die op de weg is toegelaten)
928 (enige sportwagen die auto van het jaar werd)
911 (gekozen als sportwagen van de vorige eeuw en ook nu nog in al zijn varianten toonaangevend)
968 CS (relatief goedkoop en voor dat geld koop je geen betere trackday car)
911 2.7 Carrera RS (geen woorden voor)
911 Turbo (onbedoelde trendsetter die tegenwoordig de meest praktische supersportauto is)
911 GT3RS (inmiddels nageaapt door Ferrari/Lamborghini, maar zoveel gevoel als de GT3RS, dat is ze nog niet gelukt)
RS2 (weliswaar onder een ander merk uitgebracht, maar ontwikkeld en gebouwd door Porsche en de eerste sportauto/stationwagen)
500E (stiekume voorvader van de Panamera)
Let wel: hierin ligt besloten mijn voorkeur voor sportauto's.
Als ik breder moet kijken wordt het Mercedes. Kan ik ook een fikse lijst van produceren. Doe ik echter niet. Ik noem er slechts één: de SSK. Niet omdat hij ook door Ferdinand Porsche is ontworpen, maar de schoonheid van die auto betoverde mij destijds als klein kind. Het was de eerste auto waar ik verliefd op werd.
Ik was hem al aan het toevoegen... De lijst is sowieso nog wel langer te maken.quote:
Oeps, niet gezienquote:En omdat dit topic er dus heel veel op lijkt: is dit mijn top 3:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi
Goh, wat een verrassing.quote:
Tsja, dat schijnt vermakelijk te zijn... Maar goed, ik was ook niet aan het voorspellen.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:25 schreef k_man het volgende:
Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft.
Hele mooie auto inderdaad. Paar maanden terug was er iemand die met een 904 de Ring op ging tijdens TF. Dan heb je wel lef...quote:Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
ja Clarkson vindt dat inderdaad.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Goh, wat een verrassing.
Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft. Dat is; als ze überhaupt designers hebben.
Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
Top Gear? Die zullen wel bij Aston Martin of Jaguar uitkomen, zoals altijdquote:Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
1 motor: F20c.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
Ik ben benieuwd dan. Wanneer is de ontknoping? Ik gok nog steeds Mercedesquote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef k_man het volgende:
Neuh, ze zeiden al dat Aston Martin het niet wordt.
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:33 schreef invine het volgende:
Merc maar goede kans ja, alleen al met de w123
Ja nou je het zegt, maken ook wel een goeie kans en heeft Jeremy geen GT40?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:05 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zou zeggen Ford. De Mustang, GT40, RS (1980? 85?). T-ford was ook wel redelijk cruciaal
De W124 is superieur. Stop! Hammer-time!quote:
Imho is met de laatste Integrale's en Thema's een einde gekomen aan geweldige auto's; dat is dus grofweg 1996. Met wellicht de Thesis nog als latere uitzondering, ondanks dat het model niet geliefd was. Aangezien Lancia sinds 1906 bestaat, en vanaf dat moment vrijwel uitsluitend geweldige auto's heeft gemaakt tot voorgenoemde datum, kom ik tot 90 jaar. Aldus.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef k_man het volgende:
Ja goed, maar ik zou toch verwachten dat een merk als Mercedes dan beter scoort. Het is één van de oudste nog bestaande automerken en heeft gedurende z'n bestaan met enige regelmaat spraakmakende auto's afgeleverd. Lancia heeft dat ook wel gedaan, maar tijdens een veel kortere periode. Mij lijkt mij de kans op de meeste geweldige auto's toch een stuk kleiner bij een merk dat 30 jaar geweldig was, dan bij een merk dat al 90 jaar geweldig is (ik heb de periodes niet precies nagezocht hoor).
In de spoiler een zooi foto's van de filmopnamen voor deze aflevering (als het goed is!).quote:Motoring news and views with Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May. Jeremy and Richard settle the thorny issue of which company has, above all others, made the greatest number of truly brilliant cars. James has a novel solution for getting caravans to campsites without clogging up the roads, and Jeremy hits the track in a remarkable replica of a legendary rally car. Plus Radio 2's Breakfast Show DJ-elect and all round petrolhead Chris Evans is the Star in a Reasonably Priced Car.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 29-11-2009 12:27:57 (andere image host, forum resized niet in spoiler) ]
Tja, of pak de RB26DETT, of de 2JZ...quote:Op woensdag 25 november 2009 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
1 motor: F20c.
2.0 16v N/A met standaard 240pk & Redline @ 9000rpm![]()
quote:Op zondag 29 november 2009 12:16 schreef Jimmie het volgende:Briljant dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn ik baal nu dat ik geen BBC heb, dat wordt downloaden."Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
Wat niet per definitie wil zeggen dat ze gedurende die tijd steeds geweldige auto's hebben gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 12:16 schreef Jimmie het volgende:
k_man 30 jaar? Lancia als merknaam is 20 jaar ouder dan Mercedes...
Elk merk roestte toen als een malle in het Engelse klimaat.quote:Op zondag 29 november 2009 23:48 schreef k_man het volgende:
Nou, kennelijk slecht genoeg om ervoor te zorgen dat de reputatie van Lancia in de UK onherstelbaar beschadigd was. Als ze zich compleet terugtrekken uit een land moet er toch wel iets aan de hand zijn geweest met die auto, zou je denken.
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.quote:Op zondag 29 november 2009 23:03 schreef invine het volgende:
* invine was het helemaal eens met top gear!
Lancia was niet in me opgekomen, maar die hebben wat prachtige apparaten gemaakt
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".quote:Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.quote:Op maandag 30 november 2009 18:09 schreef Frezer het volgende:
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.quote:Op maandag 30 november 2009 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Het is toch inmiddels wel algemeen bekend dat Top Gear meer entertainment is dan een vooraanstaand journalistiek programma?
Dat Top Gear een andere keuze maakt dan veel anderen zouden doen is altijd te verwachten. Ik had ze nog wel Jaguar of Aston Martin kunnen zien kiezen.
Ahja, die had ik even gemistquote:Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt. De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo, de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch). Ook de andere modellen die ze showde zijn allemaal reguliere productie modellen.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.
Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.
Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
O?quote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt.
Ja, de Peugeot 205 Turbo-16 was gebaseerd op de 205, maar technisch hadden die twee ook geen donder met elkaar te maken. De 037 is gewoon ook als homologatiemodel verkocht. 200 stuks als ik mij niet vergis (hetgeen het minimum was voor Groep B).quote:De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo,
Pardon?quote:de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch).
Dat durven velen te beweren over "hun" merk. Het was ooit een merk waar leuke auto's werden gebouwd, maar m.i. veel te weinig voor deze titel.quote:Lancia is technologisch altijd trendsetter geweest
Ja, heel gemiddeld.quote:Porsche is alleen maar een sportwagen, en dan ook nog eens 40 hetzelfde, nooit echt vernieuwend. De Volkswagen onder sportwagens dus; gemiddeld.
Dat mag, maar breng het ajb niet als een feitelijke constatering...quote:En Audi, ook 40 jaar meer van het zelfde, bijschaven ipv vernieuwen. Het enige model dat me echt kan bekoren is de oer quattro.
Eh... ze missen de belangrijkste. Hét doel van een auto is namelijk om er mee van A naar B rijden.quote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
De auto's verenigen dus heel veel kwaliteiten.
Dat zeg ik.quote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
quote:Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
Lees de OP anders nog even...quote:Op maandag 30 november 2009 19:49 schreef draaijer het volgende:
Quattro van Audi
Maar de Boxer van Porsche is king
Integrales komen in 2 soorten. Goed onderhouden en waardeloos onderhouden.quote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Paar jaar geleden half Italië en Zwitserland afgereden om een nette te zoeken.
Je wilt niet weten hoeveel (verborgen) ellende er tussen zat.
Ook heel wat totaal in elkaar geklapte bakkies gezien op terreinen van handelaren/sloperijen in de omgeving van de Alpen![]()
Onderdeelvoorzienig is gewoonweg slecht. deskundige garage is ook nioet gemakkelijk te vinden.
Uiteindelijk maar een laffe "klassieker" gekocht.
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
Toch beter kijken er werd een hele lijst met modellen genoemd die niet aan bod kwamen maar wel geweldig waren.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.
Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.
Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?quote:Op maandag 30 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Nou ja, uit het item bleek wel hoe 'geweldig' die Lancia's waren. Behalve de looks deugde er niet veel aan.
Alleen is zo'n Delta HF Integrale stiekem toch wel een erg tof bakkie.
Moet je dit eens lezen over Bristol:quote:
Als de chef je niet mot, mag je geen Bristol van ´m kopen.quote:"What are the two things that can be seen from outer space?" the owner asked rhetorically. "The Great Wall of China and the panel gaps of a Bristol."
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef Jimmie het volgende:
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?
Kom op, je maakt een claim dat het allemaal niet deugt en herhaalt het nog eens, maar durft of kan 'm niet onderbouwen...quote:Op maandag 30 november 2009 23:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |