Tsja, dat schijnt vermakelijk te zijn... Maar goed, ik was ook niet aan het voorspellen.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:25 schreef k_man het volgende:
Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft.
Hele mooie auto inderdaad. Paar maanden terug was er iemand die met een 904 de Ring op ging tijdens TF. Dan heb je wel lef...quote:Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
ja Clarkson vindt dat inderdaad.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Goh, wat een verrassing.
Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft. Dat is; als ze überhaupt designers hebben.
Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
Top Gear? Die zullen wel bij Aston Martin of Jaguar uitkomen, zoals altijdquote:Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
1 motor: F20c.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
Ik ben benieuwd dan. Wanneer is de ontknoping? Ik gok nog steeds Mercedesquote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef k_man het volgende:
Neuh, ze zeiden al dat Aston Martin het niet wordt.
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:33 schreef invine het volgende:
Merc maar goede kans ja, alleen al met de w123
Ja nou je het zegt, maken ook wel een goeie kans en heeft Jeremy geen GT40?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:05 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zou zeggen Ford. De Mustang, GT40, RS (1980? 85?). T-ford was ook wel redelijk cruciaal
De W124 is superieur. Stop! Hammer-time!quote:
Imho is met de laatste Integrale's en Thema's een einde gekomen aan geweldige auto's; dat is dus grofweg 1996. Met wellicht de Thesis nog als latere uitzondering, ondanks dat het model niet geliefd was. Aangezien Lancia sinds 1906 bestaat, en vanaf dat moment vrijwel uitsluitend geweldige auto's heeft gemaakt tot voorgenoemde datum, kom ik tot 90 jaar. Aldus.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef k_man het volgende:
Ja goed, maar ik zou toch verwachten dat een merk als Mercedes dan beter scoort. Het is één van de oudste nog bestaande automerken en heeft gedurende z'n bestaan met enige regelmaat spraakmakende auto's afgeleverd. Lancia heeft dat ook wel gedaan, maar tijdens een veel kortere periode. Mij lijkt mij de kans op de meeste geweldige auto's toch een stuk kleiner bij een merk dat 30 jaar geweldig was, dan bij een merk dat al 90 jaar geweldig is (ik heb de periodes niet precies nagezocht hoor).
In de spoiler een zooi foto's van de filmopnamen voor deze aflevering (als het goed is!).quote:Motoring news and views with Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May. Jeremy and Richard settle the thorny issue of which company has, above all others, made the greatest number of truly brilliant cars. James has a novel solution for getting caravans to campsites without clogging up the roads, and Jeremy hits the track in a remarkable replica of a legendary rally car. Plus Radio 2's Breakfast Show DJ-elect and all round petrolhead Chris Evans is the Star in a Reasonably Priced Car.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 29-11-2009 12:27:57 (andere image host, forum resized niet in spoiler) ]
Tja, of pak de RB26DETT, of de 2JZ...quote:Op woensdag 25 november 2009 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
1 motor: F20c.
2.0 16v N/A met standaard 240pk & Redline @ 9000rpm
quote:Op zondag 29 november 2009 12:16 schreef Jimmie het volgende:Briljant dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn ik baal nu dat ik geen BBC heb, dat wordt downloaden."Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
Wat niet per definitie wil zeggen dat ze gedurende die tijd steeds geweldige auto's hebben gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 12:16 schreef Jimmie het volgende:
k_man 30 jaar? Lancia als merknaam is 20 jaar ouder dan Mercedes...
Elk merk roestte toen als een malle in het Engelse klimaat.quote:Op zondag 29 november 2009 23:48 schreef k_man het volgende:
Nou, kennelijk slecht genoeg om ervoor te zorgen dat de reputatie van Lancia in de UK onherstelbaar beschadigd was. Als ze zich compleet terugtrekken uit een land moet er toch wel iets aan de hand zijn geweest met die auto, zou je denken.
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.quote:Op zondag 29 november 2009 23:03 schreef invine het volgende:
* invine was het helemaal eens met top gear!
Lancia was niet in me opgekomen, maar die hebben wat prachtige apparaten gemaakt
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".quote:Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.quote:Op maandag 30 november 2009 18:09 schreef Frezer het volgende:
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.quote:Op maandag 30 november 2009 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Het is toch inmiddels wel algemeen bekend dat Top Gear meer entertainment is dan een vooraanstaand journalistiek programma?
Dat Top Gear een andere keuze maakt dan veel anderen zouden doen is altijd te verwachten. Ik had ze nog wel Jaguar of Aston Martin kunnen zien kiezen.
Ahja, die had ik even gemistquote:Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt. De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo, de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch). Ook de andere modellen die ze showde zijn allemaal reguliere productie modellen.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.
Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.
Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
O?quote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt.
Ja, de Peugeot 205 Turbo-16 was gebaseerd op de 205, maar technisch hadden die twee ook geen donder met elkaar te maken. De 037 is gewoon ook als homologatiemodel verkocht. 200 stuks als ik mij niet vergis (hetgeen het minimum was voor Groep B).quote:De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo,
Pardon?quote:de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch).
Dat durven velen te beweren over "hun" merk. Het was ooit een merk waar leuke auto's werden gebouwd, maar m.i. veel te weinig voor deze titel.quote:Lancia is technologisch altijd trendsetter geweest
Ja, heel gemiddeld.quote:Porsche is alleen maar een sportwagen, en dan ook nog eens 40 hetzelfde, nooit echt vernieuwend. De Volkswagen onder sportwagens dus; gemiddeld.
Dat mag, maar breng het ajb niet als een feitelijke constatering...quote:En Audi, ook 40 jaar meer van het zelfde, bijschaven ipv vernieuwen. Het enige model dat me echt kan bekoren is de oer quattro.
Eh... ze missen de belangrijkste. Hét doel van een auto is namelijk om er mee van A naar B rijden.quote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
De auto's verenigen dus heel veel kwaliteiten.
Dat zeg ik.quote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
quote:Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
Lees de OP anders nog even...quote:Op maandag 30 november 2009 19:49 schreef draaijer het volgende:
Quattro van Audi
Maar de Boxer van Porsche is king
Integrales komen in 2 soorten. Goed onderhouden en waardeloos onderhouden.quote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Paar jaar geleden half Italië en Zwitserland afgereden om een nette te zoeken.
Je wilt niet weten hoeveel (verborgen) ellende er tussen zat.
Ook heel wat totaal in elkaar geklapte bakkies gezien op terreinen van handelaren/sloperijen in de omgeving van de Alpen
Onderdeelvoorzienig is gewoonweg slecht. deskundige garage is ook nioet gemakkelijk te vinden.
Uiteindelijk maar een laffe "klassieker" gekocht.
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
Toch beter kijken er werd een hele lijst met modellen genoemd die niet aan bod kwamen maar wel geweldig waren.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.
Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.
Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?quote:Op maandag 30 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Nou ja, uit het item bleek wel hoe 'geweldig' die Lancia's waren. Behalve de looks deugde er niet veel aan.
Alleen is zo'n Delta HF Integrale stiekem toch wel een erg tof bakkie.
Moet je dit eens lezen over Bristol:quote:
Als de chef je niet mot, mag je geen Bristol van ´m kopen.quote:"What are the two things that can be seen from outer space?" the owner asked rhetorically. "The Great Wall of China and the panel gaps of a Bristol."
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef Jimmie het volgende:
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?
Kom op, je maakt een claim dat het allemaal niet deugt en herhaalt het nog eens, maar durft of kan 'm niet onderbouwen...quote:Op maandag 30 november 2009 23:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.
Er moet ook af en toe geld verdiend worden... De schoorsteen moet hier ook roken.quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef Jimmie het volgende:
Toch beter kijken er werd een hele lijst met modellen genoemd die niet aan bod kwamen maar wel geweldig waren.
Dat is natuurlijk onzin. De waarde heeft niets met betrouwbaarheid te maken. En dat de Integrales drama zijn weet ik van eigenaren, al dan niet voormalige.quote:En hoe kom je erbij dat de Integrale zo'n drama is. Dan zouden ze echt niet nog rond de nieuwprijs waard zijn...
Om te beginnen heb ik niet gezegd dat het Porsche moet zijn, maar dat ik dat vind. En ook voor jou: ga nou niet als feit brengen dat er maar een paar geweldige auto's zijn gebouwd door Porsche.quote:Snap dat door de enorme Porsche bril, het perse Porsche moet zijn. Alleen reeel gezien staan er in het lijstje wat je noemt voornamelijk goede auto's, maar slechts een paar geweldige en een enkele waarvan ik denk hoe kan je die nou geweldig noemen
De integrale was echt van na...quote:Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?
5 to 9 job?quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:51 schreef DS4 het volgende:
Er moet ook af en toe geld verdiend worden... De schoorsteen moet hier ook roken.
Maserati BiTurbo om maar wat te noemenquote:Dat is natuurlijk onzin. De waarde heeft niets met betrouwbaarheid te maken. En dat de Integrales drama zijn weet ik van eigenaren, al dan niet voormalige.
Als ik rationeel kijk naar dat lijstje.quote:Om te beginnen heb ik niet gezegd dat het Porsche moet zijn, maar dat ik dat vind. En ook voor jou: ga nou niet als feit brengen dat er maar een paar geweldige auto's zijn gebouwd door Porsche.
Klopt, ik zeg ook niet dat het uitmuntend is qua betrouwbaarheid/kwaliteit, het blijft gevoelige techniek in een piepkleine ruimte gepropt.quote:De integrale was echt van na...
Gewoon 24/7. Maar niet constant. Als ik zin heb, zeg maar. Waarbij natuurlijk een aantal zaken wel altijd tijdens kantooruren afspelen.quote:
Het feit dat een Biturbo onbetrouwbaar is en de waarde van een Biturbo ook ergens rond oud ijzer hangt is niet het bewijs van jouw stelling. Ferrari's zijn ook niet bepaald betrouwbaar (de laatste jaren hebben ze het beter voor elkaar), maar ze houden iha hun waarde wel. Zelfs een 400i...quote:Maserati BiTurbo om maar wat te noemen
Met veel onderhoud en oordeelkundig rijden kun je ook een Maserati rollend houden. Maar daarmee is de auto niet betrouwbaar.quote:En uit eigen hand ervaring kan ik zeggen dat het turbo blok enorm betrouwbaar is, zolang het maar netjes warm gereden wordt en er goede olie wordt gebruikt. Elektronica laat wel eens te wensen over, maar daardoor sta je niet stil. Het 4wd systeem is eigenlijk best robuust, maar wordt vaak niet of te weinig onderhouden.
Dat is al een fout.quote:Als ik rationeel kijk naar dat lijstje.
Verkeerd voor wat? De 911 is in diverse gedaanten jarenlang onverslaanbaar geweest op het circuit. Het is echt de grootste kul dat de motor op de verkeerde plek zit. Dat is nou TG geneuzel...quote:maar hoe kan iets geweldig zijn als de motor op de verkeerde plek zit
Afgelopen zomer mee naar Italië gereden, waarbij mijn vrouw op de heenweg al gebruikelijk had ingepakt (denk aan twee outfits per dag). Aldaar wat winkeltjes bezocht, dus op de terugweg kon er een hoop extra kleding mee terug, alsmede 9 paar schoenen en een paar laarzen, uiteraard allen te vervoeren in doos.quote:911 Turbo (...) Met de huidige is er toch weinig praktisch aan met een klein kofferbakkie?
Nee. Het concept gewichtsvermindering werd al in de eerste Porsches toegepast, maar waar het om gaat is van een moderne auto weer een circuitmodel maken, dat is nog wat meer dan alleen maar gewichtsvermindering.quote:911 GT3RS Je bedoelt Porsche aapt Ferrari na omdat die wel gewichtsvermindering voor elkaar kregen?
Ja. Uiteenlopende auto's. Kwa gevoel is de GT3RS gewoon beter. De CS maakt wat meer herrie, ziet er wat opvallender uit en spreekt op die manier bepaalde mensen aan denk ik. De GT3RS is ook de snelste van de twee.quote:Volgens mij is de beleving in een 360 Challenge Stradale heel wat gaver, maar dan ga ik af op wat bladen schrijven. Heb jij in beide gereden?
Het ging om de focus. Die lag bij de RS2 ineens volledig op sport.quote:RS2 Snelle stationauto's bestonden al, maar de RS2 ontspoorde het inderdaad in een horsepower race of dat nou heel geweldig is?
Nee, de auto is geweldig omdat hij zonder comfortconsessie rijdt zoals hij rijdt.quote:500E Deels door Porsche gebouwd en dat maakt 'm geweldig
Gelukkig maar, want wat jij nu doet met mijn lijstje kan je met ieder lijstje doen. Het is zo subjectief als de pest.quote:Ik zeg ook niet dat het feiten zijn
Nee jij begrijpt TG gewoon dan niet. Je moet alles wat ze zeggen met een korreltje zout nemen zo af en toe, al zit er een kern van waarheid in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 08:53 schreef k_man het volgende:
Dus als ik Jimmie goed begrijp kun je het TG item alleen begrijpen als je een doorgewinterde Lancia-fan bent en waren alle negatieve punten in het item óf overdreven óf zelfs helemaal in scene gezet. Tuurlijk.
Met Ferrari noem je wel een uitzondering natuurlijk, die kunnen zelfs een drol met Ferrari logo succesvol verkopen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:41 schreef DS4 het volgende:
Het feit dat een Biturbo onbetrouwbaar is en de waarde van een Biturbo ook ergens rond oud ijzer hangt is niet het bewijs van jouw stelling. Ferrari's zijn ook niet bepaald betrouwbaar (de laatste jaren hebben ze het beter voor elkaar), maar ze houden iha hun waarde wel. Zelfs een 400i...
Onderhoud is een breed begrip. Ik bedoel dus gewoon netjes olie bijhouden, oliefilter, distributieriem etc gewoon netjes op hun interval wisselen. Dit werd veel verwaarloosd omdat de motor er elke keer uit moest.quote:Met veel onderhoud en oordeelkundig rijden kun je ook een Maserati rollend houden. Maar daarmee is de auto niet betrouwbaar.
Motor op die plek mag wel een geweldige tractie uit de bochten geven. Maar je zit nog steeds met onderstuur als je de bocht in gaat. Het geeft ook weer snap overstuur als het eenmaal gaat schuiven. Of ga je nu ontkennen dat de originele 911 hier geen last van had.quote:Verkeerd voor wat? De 911 is in diverse gedaanten jarenlang onverslaanbaar geweest op het circuit. Het is echt de grootste kul dat de motor op de verkeerde plek zit. Dat is nou TG geneuzel...
Alles achter de voorstoelen gepropt?quote:Afgelopen zomer mee naar Italië gereden, waarbij mijn vrouw op de heenweg al gebruikelijk had ingepakt (denk aan twee outfits per dag). Aldaar wat winkeltjes bezocht, dus op de terugweg kon er een hoop extra kleding mee terug, alsmede 9 paar schoenen en een paar laarzen, uiteraard allen te vervoeren in doos.
Dat past.
Verwarring was omdat je de GT3 RS noemde die na de 360 CS gelanceerd werd.quote:Nee. Het concept gewichtsvermindering werd al in de eerste Porsches toegepast, maar waar het om gaat is van een moderne auto weer een circuitmodel maken, dat is nog wat meer dan alleen maar gewichtsvermindering.
Mwha, mwha ik betwijfel het nog steedsquote:Ja. Uiteenlopende auto's. Kwa gevoel is de GT3RS gewoon beter. De CS maakt wat meer herrie, ziet er wat opvallender uit en spreekt op die manier bepaalde mensen aan denk ik. De GT3RS is ook de snelste van de twee.
Er staat meest in de titel he.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:34 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom trouwens niet McLaren genoemd?
Eerste auto die ze bouwden was beter dan alles er voor, en beter dan bijna alles er na. En het ding was al te koop vanaf 1994. Dat is 14 jaar geleden.
SLR vergeet is ik dan maar ff snel. Die druk je nog van de weg met een 520D met M5 plaatje
[ afbeelding ]
Je kan ook overdrijven.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:02 schreef Frezer het volgende:
Om het nog wat controversieler te maken; de voorwiel aangedreven Beta's zijn eigenlijk gewoon oer-degelijke auto's...
Aston Martin DB5, Jaguar E-type... ik noem maar wat niet-Ferrari's die allesbehalve betrouwbaar zijn, maar wel duur.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:39 schreef Jimmie het volgende:
Met Ferrari noem je wel een uitzondering natuurlijk, die kunnen zelfs een drol met Ferrari logo succesvol verkopen.
Tsja, wat is grondig...quote:Maar als ie om de 1000km grondig onderhoud nodig zal hebben zou die nooit waard zijn wat ie nu is.
Ja, maar met alle respect, de eigenaren waar ik eerder over sprak deden het onderhoud ook volgens het boekje.quote:Jouw Porsche zal toch net zo goed gebreken gaan vertonen als je met te weinig olie rond rijdt, vuile filters etc.
Ik heb dus andere ervaringen mogen aanschouwen.quote:Maar goed ik doel dus dat met gewoon proper onderhoud bijhouden zoals voorgeschreven het een behoorlijke betrouwbaarheid heeft.
Nee hoor, gewoon de bocht inremmen.quote:Motor op die plek mag wel een geweldige tractie uit de bochten geven. Maar je zit nog steeds met onderstuur als je de bocht in gaat.
Snap is vóór het schuiven...quote:Het geeft ook weer snap overstuur als het eenmaal gaat schuiven.
De SWB zeker... Maar dan hebben we het over een auto uit de jaren 60. Ferrari heeft ook lange tijd auto's gebouwd met een dubieuze wegligging. Dus het aanwijzen van een type met de motor achterin die wegliggingsproblemen had is onvoldoende om aan te tonen dat de motor op de verkeerde plek zit. Want dan blijft er geen goede plek meer over.quote:
Of ga je nu ontkennen dat de originele 911 hier geen last van had.
Gelukkig wel. Ik moet er niet aan denken dat ik geen overstuur op kan roepen. Overigens, die 120d van mijn vrouw krijg je ook makkelijk dwars de hoek om.quote:Ze hebben het goed voor elkaar gekregen om deze dingen te reduceren tot bijna noppes, maar in essentie blijf je dat houden.
De GT1 is ontwikkeld voor het circuit en om met volle slicks te rijden. Daarmee is het voordeel van de motor achterin eigenlijk wel weer verdwenen.quote:Of heeft Porsche voor de grap de motor voor de as gedaan in de 911 GT1.
Hetgeen niet klopt overigens. De Cayman (en Boxster) zijn inmiddels met LSD leverbaar en nog steeds niet sneller.quote:De Cayman is ook een voorbeeld waar middenmotor betere prestaties geeft (en volgens TG daarom geen lim-slip-diff er in gedaan heeft, omdat ie anders gelijke prestaties zou leveren op het circuit als de instap Carrera).
Met betrouwbaarheid heb je gelijk. Zo werd ooit de 944, ingeschreven om maar even te kijken hoe die auto zich hield, 7e vanwege probleemloos rondjes draaien. Maar het was niet alleen betrouwbaarheid. De 935 was gewoon ook sneller dan de rest. Totdat de 935 niet meer mocht.quote:In de race successen heb ik me niet verdiept, al weet ik dat het er een hoop zijn, maar zal ook geholpen zijn door de goede betrouwbaarheid en omdat ze veruit het meest aanwezig zijn op het circuit.
Het merendeel wel. Maar daar zijn dan ook zeeën van ruimte te vinden.quote:Alles achter de voorstoelen gepropt?
Beiden zijn geweldige rij-ijzers. Maar de GT3RS heeft gewoon nog net wat meer gevoel in het stuur. En dat maakt het de fijnere wagen. En sneller is de GT3RS gewoon omdat deze sneller is. Zowel met een ongeoefende bestuurder als met een geoefende bestuurder.quote:Mwha, mwha ik betwijfel het nog steeds
Ik zie ze als gewaagd aan elkaar. GT3RS sneller omdat ie makkelijker te rijden is? Toch denk ik dat het veel plezier geeft om die CS in bedwang te houden. Maar goed, zoals je al zei blijft allemaal subjectief
Porsche won al wedstrijden met de 911 toen jij nog niet eens een verliefde blik van jouw vader was... maar negeer dat feit gewoon even en hou je bij "TG feiten".quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:08 schreef Frezer het volgende:
Het concept van de 911 is natuurlijk fundamenteel ongelukkig gekozen voor een sportwagen met bijbehoorende wegligging. Een motor achterin is vooral uit kostenoogpunt en de lage complexiteit voordelig; denk aan Kever, NSU, Fiat 500.
Porsche heeft alleen 40 jaar lang getuned en geslepen waardoor het wél een goede wegligging kreeg.
Ik en mijn pa rijden inmiddels al 30 jaar in beta's, altijd van het type 6e-hands. De eerste 15 jaar daarvan waren het ook nog eens altijd auto's op LPG met bijbehorende km standen. Momenteel hebben we nog 2 HPE's en een Montecarlo.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven.
Veel merken hebben enorme kwaliteitsproblemen gekend bij het omschakelen van stuksproductie naar serieproductie; ongeveer tussen 1965 en 1975. Kan best zijn dat een Beta mechanisch redelijk betrouwbaar is met goed onderhoud. Maar het blijven roestbakken met om de haverklap electronica problemen en omlaag vallende spiegels en zonnekleppen.
Op een bepaald moment maakten alleen Volvo en Mercedes enigszins betaalbare auto's van goede kwaliteit. De rest was allermaal bagger; zeker Italiaanse auto's.
Kom zelf uit een Alfa nest. Oude Sprintjes en Guilia coupé's van voor 1970 waren prima. Supertjes en Bertone coupe's van na 1970 waren absolute grafbakken. Alfetta's nog een stuk erger en Sudjes kwamen rechtstreeks uit de Hel; Lancia's uit die periode van het zelfde laken een pak.
Er zijn geen andere merken waarvoor dat geldtquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Porsche won al wedstrijden met de 911 toen jij nog niet eens een verliefde blik van jouw vader was... maar negeer dat feit gewoon even en hou je bij "TG feiten".
Die motor achterin is ofwel een erg slechte keuze en dan win je er geen wedstrijden mee, ofwel een prima keuze, ook al zijn er andere alternatieven die IN THEORIE nog iets gunstiger zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:38 schreef Frezer het volgende:
Er zijn geen andere merken waarvoor dat geldt
Ja, het ligt vast aan mij. Stiekem maakte Lancia hele betrouwbare auto's, die nooit stuk gingen. Ze waren zelfs degelijker dan Mercedes en Porsche. Dat behalve jij niemand dat snapt en dat Lancia's sinds mensenheugenis het imago hebben van dramatisch slechte auto's ligt puur aan de media.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:39 schreef Jimmie het volgende:
Nee jij begrijpt TG gewoon dan niet. Je moet alles wat ze zeggen met een korreltje zout nemen zo af en toe, al zit er een kern van waarheid in.
En dat het nou juist Lancia moest overkomen was natuurlijk puur toeval. Het had net zo goed met Mercedes kunnen gebeuren zeker?quote:Een column is vaak iets overdreven om meer reacties op te wekken bijvoorbeeld. Net als dat de media alles overdreef over het roestprobleem en zo het merk de afgrond in schopte.
Nee, niet iedere keer. Dan reed er geen enkel exemplaar meer van. Maar dat het een redelijk veel voorkomend probleem was is genoeg reden om het een gevaarlijk hok te maken. Of wil je beweren dat elke auto in die tijd wel zoiets had?quote:Zeg niet dat je doorgewinterde Lancia fan moet zijn, dat ben ik ook weer niet, da's m'n pa. Maar zoals dat overduidelijke voorbeeld over de Gamma die ik gaf. Geloof je nou echt dat de motor explodeert elke keer als je stuurt, zoals JC heeft gezegd in 't item?
Daar noem je 2 iconen. Maar vooruit zelfs een Lagonda vind ik nog best duur voor zo'n hopeloze bak.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:22 schreef DS4 het volgende:
Aston Martin DB5, Jaguar E-type... ik noem maar wat niet-Ferrari's die allesbehalve betrouwbaar zijn, maar wel duur.
Motor revisie. Of laten we zeggen uberhaupt de motor er uit om iets simpels te vervangen. Van die kosten (uren vooral) word je niet vrolijk en zou ik liever nog een 911 aanschaffen.quote:Tsja, wat is grondig...
Wellicht ken ik alleen de mensen met mazzel of zijn het net de maandag morgen modellen die ze hadden. Ik weet het niet.quote:Ja, maar met alle respect, de eigenaren waar ik eerder over sprak deden het onderhoud ook volgens het boekje.
In die tijd werden ze toch geroemd om de wegligging van de 250/275 serie etc.quote:Snap is vóór het schuiven...
[/quote[
Ik weet het, maar weet niet waarom ik het zo schreef, lange dag werk blijkbaar.
[quote]
De SWB zeker... Maar dan hebben we het over een auto uit de jaren 60. Ferrari heeft ook lange tijd auto's gebouwd met een dubieuze wegligging. Dus het aanwijzen van een type met de motor achterin die wegliggingsproblemen had is onvoldoende om aan te tonen dat de motor op de verkeerde plek zit. Want dan blijft er geen goede plek meer over.
Je weet dat ik wat anders bedoel...quote:Gelukkig wel. Ik moet er niet aan denken dat ik geen overstuur op kan roepen. Overigens, die 120d van mijn vrouw krijg je ook makkelijk dwars de hoek om.
Als je nou gewoon minder selectief leest zie je ook dat ik het heb over de auto's tot aan de overname van Fiat. Daarna werd het wisselvallig.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:05 schreef k_man het volgende:
Ja, het ligt vast aan mij. Stiekem maakte Lancia hele betrouwbare auto's, die nooit stuk gingen. Ze waren zelfs degelijker dan Mercedes en Porsche. Dat behalve jij niemand dat snapt en dat Lancia's sinds mensenheugenis het imago hebben van dramatisch slechte auto's ligt puur aan de media.
Als Mercedes in de jaren 80 een redelijk roestprobleem had gehad met een 1e serie, die ook nog eens opgeblazen in de media werd gebracht, ja.quote:En dat het nou juist Lancia moest overkomen was natuurlijk puur toeval. Het had net zo goed met Mercedes kunnen gebeuren zeker?
Waar zeg ik dat Mercedes slechte auto's maakt? Vind Mercedes persoonlijk wel een puik merk.quote:Waarom denk je dat we tegenwoordig zo veel oude Mercedessen in het straatbeeld zien? Omdat ze belastingvrij zijn, ja. Maar waarom vooral Mercedes en veel minder andere merken? Omdat Mercedes zulke slechte auto's maakte?
Voor de 3e keer dan het probleem trad alleen op als het koud was en de auto geparkeerd was met het stuur full lock. Vind ik nou niet dermate gevaarlijk. Het gebeurde dus niet onder het rijden, heb je het al door?!quote:Nee, niet iedere keer. Dan reed er geen enkel exemplaar meer van. Maar dat het een redelijk veel voorkomend probleem was is genoeg reden om het een gevaarlijk hok te maken. Of wil je beweren dat elke auto in die tijd wel zoiets had?
Eindelijk wijze woorden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:50 schreef Jimmie het volgende:
zou ik liever (...) een 911 aanschaffen.
Ik ook niet, maar ze hebben wel een naam, en die zal ook ergens vandaan komen.quote:Wellicht ken ik alleen de mensen met mazzel of zijn het net de maandag morgen modellen die ze hadden. Ik weet het niet.
Ja, eigenlijk wel. Natuurlijk heeft de 964 geprofiteerd van wat de 959 aan data opleverde, maar het merendeel is overboord gezet met de 993... PTV wordt ook ten onrechte gekoppeld aan de 959... Klinkt leuker dan dat het gewoon van de Cayenne af komt.quote:Maar is dit dan onzin?
Toch blijf ik erbij dat ik het een pre vind. Een sportauto moet gewoon gemeen kunnen bijten.quote:Je weet dat ik wat anders bedoel...
Ik wist terwijl ik het tikte dat je het ging zeggen, alleen vergat ik het inkoppertje erbij te tikkenquote:
Je zal me ook niet horen beweren dat de betrouwbaarheid perfect is.quote:Ik ook niet, maar ze hebben wel een naam, en die zal ook ergens vandaan komen.
Wat ik bedoelde is dat ze de negatieve effecten zoals het onderstuur zowat compleet hebben kunnen reduceren. En snap oversteer lijkt me ook weg? Maar als je lomp het gas indrukt zal die uiteraard nog steeds in een drift/rond gaanquote:Toch blijf ik erbij dat ik het een pre vind. Een sportauto moet gewoon gemeen kunnen bijten.
Dat is het punt nou juist. Lancia had dat probleem. Toeval?quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:50 schreef Jimmie het volgende:
Als Mercedes in de jaren 80 een redelijk roestprobleem had gehad met een 1e serie, die ook nog eens opgeblazen in de media werd gebracht, ja.
Onderstuur ik nooit een probleem geweest als je maar kon rijden (dus laat remmen, tot in de bocht zodat de kont om komt en dan met het gaspedaal sturen.quote:Op woensdag 2 december 2009 08:45 schreef Jimmie het volgende:
Wat ik bedoelde is dat ze de negatieve effecten zoals het onderstuur zowat compleet hebben kunnen reduceren.
Tenzij je lomp doet... of het erg glad is. De 996 GT2 is nog wel berucht. Wederom de bijnaam: widow-maker.quote:En snap oversteer lijkt me ook weg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |