Tsja, dat schijnt vermakelijk te zijn... Maar goed, ik was ook niet aan het voorspellen.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:25 schreef k_man het volgende:
Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft.
Hele mooie auto inderdaad. Paar maanden terug was er iemand die met een 904 de Ring op ging tijdens TF. Dan heb je wel lef...quote:Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
ja Clarkson vindt dat inderdaad.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Goh, wat een verrassing.
Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft. Dat is; als ze überhaupt designers hebben.
Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
Top Gear? Die zullen wel bij Aston Martin of Jaguar uitkomen, zoals altijdquote:Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
1 motor: F20c.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
Ik ben benieuwd dan. Wanneer is de ontknoping? Ik gok nog steeds Mercedesquote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef k_man het volgende:
Neuh, ze zeiden al dat Aston Martin het niet wordt.
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:33 schreef invine het volgende:
Merc maar goede kans ja, alleen al met de w123
Ja nou je het zegt, maken ook wel een goeie kans en heeft Jeremy geen GT40?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:05 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zou zeggen Ford. De Mustang, GT40, RS (1980? 85?). T-ford was ook wel redelijk cruciaal
De W124 is superieur. Stop! Hammer-time!quote:
Imho is met de laatste Integrale's en Thema's een einde gekomen aan geweldige auto's; dat is dus grofweg 1996. Met wellicht de Thesis nog als latere uitzondering, ondanks dat het model niet geliefd was. Aangezien Lancia sinds 1906 bestaat, en vanaf dat moment vrijwel uitsluitend geweldige auto's heeft gemaakt tot voorgenoemde datum, kom ik tot 90 jaar. Aldus.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef k_man het volgende:
Ja goed, maar ik zou toch verwachten dat een merk als Mercedes dan beter scoort. Het is één van de oudste nog bestaande automerken en heeft gedurende z'n bestaan met enige regelmaat spraakmakende auto's afgeleverd. Lancia heeft dat ook wel gedaan, maar tijdens een veel kortere periode. Mij lijkt mij de kans op de meeste geweldige auto's toch een stuk kleiner bij een merk dat 30 jaar geweldig was, dan bij een merk dat al 90 jaar geweldig is (ik heb de periodes niet precies nagezocht hoor).
In de spoiler een zooi foto's van de filmopnamen voor deze aflevering (als het goed is!).quote:Motoring news and views with Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May. Jeremy and Richard settle the thorny issue of which company has, above all others, made the greatest number of truly brilliant cars. James has a novel solution for getting caravans to campsites without clogging up the roads, and Jeremy hits the track in a remarkable replica of a legendary rally car. Plus Radio 2's Breakfast Show DJ-elect and all round petrolhead Chris Evans is the Star in a Reasonably Priced Car.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 29-11-2009 12:27:57 (andere image host, forum resized niet in spoiler) ]
Tja, of pak de RB26DETT, of de 2JZ...quote:Op woensdag 25 november 2009 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
1 motor: F20c.
2.0 16v N/A met standaard 240pk & Redline @ 9000rpm![]()
quote:Op zondag 29 november 2009 12:16 schreef Jimmie het volgende:Briljant dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn ik baal nu dat ik geen BBC heb, dat wordt downloaden."Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
Wat niet per definitie wil zeggen dat ze gedurende die tijd steeds geweldige auto's hebben gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 12:16 schreef Jimmie het volgende:
k_man 30 jaar? Lancia als merknaam is 20 jaar ouder dan Mercedes...
Elk merk roestte toen als een malle in het Engelse klimaat.quote:Op zondag 29 november 2009 23:48 schreef k_man het volgende:
Nou, kennelijk slecht genoeg om ervoor te zorgen dat de reputatie van Lancia in de UK onherstelbaar beschadigd was. Als ze zich compleet terugtrekken uit een land moet er toch wel iets aan de hand zijn geweest met die auto, zou je denken.
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.quote:Op zondag 29 november 2009 23:03 schreef invine het volgende:
* invine was het helemaal eens met top gear!
Lancia was niet in me opgekomen, maar die hebben wat prachtige apparaten gemaakt
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".quote:Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vergane glorie... Typische TG keuze derhalve. Controversieel.
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.quote:Op maandag 30 november 2009 18:09 schreef Frezer het volgende:
Nee hoor. "het merk met de meest geweldige auto's", niet "wie maakt er op dit moment de meest geweldige auto's".
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.quote:Op maandag 30 november 2009 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Het is toch inmiddels wel algemeen bekend dat Top Gear meer entertainment is dan een vooraanstaand journalistiek programma?
Dat Top Gear een andere keuze maakt dan veel anderen zouden doen is altijd te verwachten. Ik had ze nog wel Jaguar of Aston Martin kunnen zien kiezen.
Ahja, die had ik even gemistquote:Op maandag 30 november 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarom noemde ik het ook een typische TG keuze.
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt. De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo, de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch). Ook de andere modellen die ze showde zijn allemaal reguliere productie modellen.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.
Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.
Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
O?quote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
Wat ze lieten zien is een redelijke doorsnede van wat Lancia heeft gemaakt.
Ja, de Peugeot 205 Turbo-16 was gebaseerd op de 205, maar technisch hadden die twee ook geen donder met elkaar te maken. De 037 is gewoon ook als homologatiemodel verkocht. 200 stuks als ik mij niet vergis (hetgeen het minimum was voor Groep B).quote:De Stratos is het enige model dat een echt op zichzelfstaand homologatie model is. De 037 is gebaseerd op de Montecarlo,
Pardon?quote:de Integrale op de reguliere Delta ('s werelds eerste luxe hatch).
Dat durven velen te beweren over "hun" merk. Het was ooit een merk waar leuke auto's werden gebouwd, maar m.i. veel te weinig voor deze titel.quote:Lancia is technologisch altijd trendsetter geweest
Ja, heel gemiddeld.quote:Porsche is alleen maar een sportwagen, en dan ook nog eens 40 hetzelfde, nooit echt vernieuwend. De Volkswagen onder sportwagens dus; gemiddeld.
Dat mag, maar breng het ajb niet als een feitelijke constatering...quote:En Audi, ook 40 jaar meer van het zelfde, bijschaven ipv vernieuwen. Het enige model dat me echt kan bekoren is de oer quattro.
Eh... ze missen de belangrijkste. Hét doel van een auto is namelijk om er mee van A naar B rijden.quote:Op maandag 30 november 2009 20:15 schreef Frezer het volgende:
De auto's verenigen dus heel veel kwaliteiten.
Dat zeg ik.quote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
quote:Op woensdag 25 november 2009 18:45 schreef k_man het volgende:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik vind wel dat Mercedes één van de merken is die het zouden moeten worden, maar bij Top Gear zullen ze wel weer via een of andere kromme redenering bij een heel ander merk uitkomen. Bij Bristol of zoiets obscuurs.
Lees de OP anders nog even...quote:Op maandag 30 november 2009 19:49 schreef draaijer het volgende:
Quattro van Audi
Maar de Boxer van Porsche is king
Integrales komen in 2 soorten. Goed onderhouden en waardeloos onderhouden.quote:Op maandag 30 november 2009 19:53 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Paar jaar geleden half Italië en Zwitserland afgereden om een nette te zoeken.
Je wilt niet weten hoeveel (verborgen) ellende er tussen zat.
Ook heel wat totaal in elkaar geklapte bakkies gezien op terreinen van handelaren/sloperijen in de omgeving van de Alpen![]()
Onderdeelvoorzienig is gewoonweg slecht. deskundige garage is ook nioet gemakkelijk te vinden.
Uiteindelijk maar een laffe "klassieker" gekocht.
on-topic: typisch Top Gear onderwerp.
Valt mij nog mee dat Bristol of Morgan niet heeft gewonnen.
Toch beter kijken er werd een hele lijst met modellen genoemd die niet aan bod kwamen maar wel geweldig waren.quote:Op maandag 30 november 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lancia heeft een paar interessante auto's gemaakt. Maar de voorbeelden die ik voorbij zag komen (zat met een half oog te kijken, dus heb misschien wat gemist) waren homologatiemodellen zoals de Stratos en de 037.
Natuurlijk was de Integrale wel ruimer verkrijgbaar, maar hoe leuk die auto ook is, het is kwalitatief een drama.
Ik blijf dus bij mijn mening: controversieel.
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?quote:Op maandag 30 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Nou ja, uit het item bleek wel hoe 'geweldig' die Lancia's waren. Behalve de looks deugde er niet veel aan.
Alleen is zo'n Delta HF Integrale stiekem toch wel een erg tof bakkie.
Moet je dit eens lezen over Bristol:quote:
Als de chef je niet mot, mag je geen Bristol van ´m kopen.quote:"What are the two things that can be seen from outer space?" the owner asked rhetorically. "The Great Wall of China and the panel gaps of a Bristol."
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef Jimmie het volgende:
Tsja gooi het maar op de bouwkwaliteit, maar tot een aantal jaar na de overname door Fiat waren ze oerdegelijk met de bijnaam de Mercedes van Italië... en wat zou er verder niet deugen?
Kom op, je maakt een claim dat het allemaal niet deugt en herhaalt het nog eens, maar durft of kan 'm niet onderbouwen...quote:Op maandag 30 november 2009 23:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ehm, je hebt het item in TG gezien toch? Ik ga het iig niet herhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |