De TT is speculeren... dus be by geust...niet geschoten is altijd mis.quote:
Wat zijn jouw speculaties dan?quote:
Dat is wat ik hier wel geleerd heb...quote:
Ja, precies. Alsof de HRA verdwijnt zonder tegemoetkomingquote:
Ik heb geen 30% belooft, eerder 40%, heb wat meer geduldquote:Op woensdag 25 november 2009 20:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer gaat de prijs nu eindelijk die beloofde 30% (of meer!) omlaag? Al die zogenaamde 'economen' op Fok! die het hoogste woord voerden zijn met de noorderzon vertrokken lijkt he?
Per jaar, he...quote:Op woensdag 25 november 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb geen 30% belooft, eerder 40%, heb wat meer geduld
Ow, dan wacht ik nog ff 2 wekenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb geen 30% belooft, eerder 40%, heb wat meer geduld
Eerst maar eens per crisisquote:
We kunnen ook gewoon de grote teen afhakken van falende bankiersquote:Op donderdag 26 november 2009 21:14 schreef CoqAuVin het volgende:
Tijd om de bankschroef aan te draaien.
Dat is ook een optie. Maar waarom niet meteen hun derde pink? Ontmanning zal hen zeker een lesje leren.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de grote teen afhakken van falende bankiers
Dream on. Dit is de ergste crisis in 70 70 en jij denkt dat er niet aan de hand is? HBO zwakstroom?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Hou toch op, ik ga zelf 1 januari overstappen en ga netto meer verdienen dan ik nu bruto verdien.. Welke crisis? Ook IT. Geld zat overal. Rotte appels zijn geloosd en alles draait vrolijk door.
quote:Op donderdag 26 november 2009 22:00 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Dream on. Dit is de ergste crisis in 70 70 en jij denkt dat er niet aan de hand is? HBO zwakstroom?
Jij leest de krant niet? Alles wijst op extreme lastenverhogingen de komende jaren.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]![]()
Welke crisis? Ik heb nog steeds te eten, een dak boven mijn hoofd en baad in alle luxe die ik wens. En met mij vele anderen. En dat slechts met mijn MBO opleiding!
Is de hele week al in het nieuws.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Energiekosten stijgen? Waar haal je dat vandaan?
Mij zou het verbazen als we 2010 en 2011 overslaan.. Jouw niet? Dus nu even lekker terug naar je kistje, en daar brommen over het onrecht wat je wordt aangedaan!quote:do 26 nov 2009, 07:21 | 1519 reacties
Energierekening fors omhoog voor milieu
AMSTERDAM - Vanaf 2012 gaan huishoudens enkele honderden euro's meer betalen voor energie. Grote investeringen van het kabinet zijn de boosdoener. Op die manier hoopt het kabinet zijn klimaatdoelstelling voor 2020 te halen, zonder dat dit op de begroting drukt.
Dat staat , zo weet de Volkskrant, in het concept van een brief die minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken binnenkort naar de Tweede Kamer stuurt. De precieze verdeling van de kosten onder bedrijven en particulieren is nog niet bekend.
Precies. Daar staat dat de energiekosten stijgen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:
En dat bedoel ik dus, stemmingmakerij...
Wat er namelijk in het nieuws was:
[..]
Mij zou het verbazen als we 2010 en 2011 overslaan.. Jouw niet? Dus nu even lekker terug naar je kistje, en daar brommen over het onrecht wat je wordt aangedaan!
Wat valt er uit te leggen? Normaal gaan de lasten omhoog (al zijn de energiekosten vorig jaar gedaald) en stijgen die zo'n beetje mee met de stijgende inkomens. Nu daalt het gemiddelde huishoudinkomen door de crisis, maar blijven de lasten doorstijgen. You do the math.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:25 schreef capricia het volgende:
De lasten worden toch ieder jaar verhoogd? Ik zie niet zo goed in waarom dat nu opeens met de crisis te maken heeft. Leg dat eens uit, als je wil.
Val je weer door de mand:quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:19 schreef CoqAuVin het volgende:
Wie heeft het over 2010? Ik niet hoor.
Afijn, de kans dat de energiekosten in 2010 stijgen acht ik ook zeker aanwezig. Dat zal dan voornamelijk komen door eens stijging van de olieprijs.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)erlaagt-prijzen.htmlquote:ROTTERDAM - Energiebedrijf E.ON verlaagt per 1 januari de prijzen voor gas en stroom met gemiddeld 10 procent.
Het gaat om de flexibele contracten, die het meest gangbaar zijn en waarbij de prijzen opnieuw voor een half jaar gelden.
Ook op 1 juli van dit jaar werden de prijzen verlaagd. Dit is vooral een gevolg van gedaalde prijzen voor olie op de wereldmarkt, die doorwerkt in de prijs van onder meer aardgas.
Ook een lagere vraag naar energie, als gevolg van de recessie, draagt bij aan lagere prijzen.
Wanneer dan precies? Ik heb juist een enorme daling gehad, en volgens mij ben ik niet de enige?quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:31 schreef Fastmatti het volgende:
We hebben net een enorme stijging achter de rug. Geen wonder dat het in crisistijd even tijdelijk daalt.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wanneer dan precies? Ik heb juist een enorme daling gehad, en volgens mij ben ik niet de enige?
Lieverd, wat heeft de huizenmarkt met de energieprijs te maken?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:44 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]te laat ingestapt in de geldmachine die huizenmarkt heet!
Oh, je zat nog steeds te zeveren over de energieprijs! Nouja, wacht maar, die daling op de huizenmarkt komt ook nog wel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lieverd, wat heeft de huizenmarkt met de energieprijs te maken?
Maar ik heb nog steeds niets concreets van je gezien.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:22 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]
Oh, je zat nog steeds te zeveren over de energieprijs! Nouja, wacht maar, die daling op de huizenmarkt komt ook nog wel.
Ik moet het je stapje voor stapje voorrekenen?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ik heb nog steeds niets concreets van je gezien.
Prijsontwikkeling (huishoudelijk gebruik)quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ik heb nog steeds niets concreets van je gezien.
En die prijsdaling van energie heeft de overheid ingepikt dit jaarquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Prijsontwikkeling (huishoudelijk gebruik)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2003: ¤ 0,274664 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2004: ¤ 0,2697 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2005: ¤ 0,32448 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2008: ¤ 0,60272 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2009: ¤ 0,71810 incl btw (regio 3)
Meer statistische gegevens op www.energie.nl.
De energieprijzen zijn nu tijdelijk weer iets gedaald i.v.m. de enorme stijging in 2008 als gevolg van de grote vraag en de speculatie met aardolie. Maar energie zal vanaf nu alleen maar duurder worden. Dat vind ik overigens een positieve ontwikkeling, nu worden alternatieven voor fossiele brandstoffen aantrekkelijker. Als Nederland haast maakt kunnen we onze verloren achterstand op dit gebied misschien nog wat goed maken.
quote:Dit jaar was op groots op TV dat de consument op een voordeeltje kon rekenen door de gedaalde energieprijzen, maar helaas de overheid pikt het dus in
Dat is dus een meevaller van 400 euro die niet doorgaat, slechts 69 euro wegens het meer selectief gebruik van de droger
quote:Een half tot driekwart miljoen Belgen gaan volgend jaar minder verdienen. Ze krijgen een loonsverlaging als gevolg van de aanhoudende deflatie: de prijzen liggen bij de zuiderburen al zeven maanden gemiddeld lager dan een jaar geleden, zodat de inflatiecorrectie in cao's er in 2010 negatief uitvalt.
Het gaat om een daling van bijna 0,5 procent, meldden Belgische vakbonden vandaag. De loonsverlaging treft werknemers in de voedingssector, horeca en een grote groep die de cao voor bepaald kantoorpersoneel volgt.
De bonden stellen wel dat bedrijven kunnen beslissen om de loonsverlaging niet door te voeren.
negatieve inflatie momenteelquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
heren, wat is het nou, inflatie of deflatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |