abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75002564
ow, en enige beperking zal mi gelden voor zowel bestaande als nieuwe gevallen. Anders gebeurt er niks meer op de huizenmarkt, het zou volkomen onrechtvaardig zijn, en bovendien zou het geen druppel opleveren.
pi_75002572
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, lastig.
De TT is speculeren... dus be by geust...niet geschoten is altijd mis.
Mijn speculatie: Of alles wordt super gefaseerd ingevoerd, of het geldt alleen voor nieuwe hypotheken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 november 2009 @ 21:49:01 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75002646
Sja, hoop doet leven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75002658
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:49 schreef SeLang het volgende:
Sja, hoop doet leven
Wat zijn jouw speculaties dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75002766
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:49 schreef SeLang het volgende:
Sja, hoop doet leven
en dat geldt twee kanten op
pi_75004220
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is wat ik hier wel geleerd heb...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75004393
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, precies. Alsof de HRA verdwijnt zonder tegemoetkoming
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75004424
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer gaat de prijs nu eindelijk die beloofde 30% (of meer!) omlaag? Al die zogenaamde 'economen' op Fok! die het hoogste woord voerden zijn met de noorderzon vertrokken lijkt he?
Ik heb geen 30% belooft, eerder 40%, heb wat meer geduld
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_75004946
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Per jaar, he...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75005062
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ow, dan wacht ik nog ff 2 weken
pi_75006042
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Per jaar, he...
Eerst maar eens per crisis

Voorlopig moet er nog veel geld naar de banken en dat blijft nog wel even doorgaan. Maar dromen over herstel mag, iemand moet het toch doen. Neem anders snel even wat van je overwaarde op en stimuleer de economie
I'll sing you a lullaby.
pi_75033571
Zo... vandaag een bloedrode dag op de beurs. Als AEGON in dit tempo blijft leegbloeden kan zelfs Sanquin ze niet meer redden
Ook veel slecht nieuws over de commerciele vastgoedsector, banken gaan weer lekker veel afwaarderen. Hypotheek aanvragen zullen nog beter onder de microscoop bestudeert worden
I'll sing you a lullaby.
pi_75033736
De banken zullen binnenkort wel weer geld nodig hebben. Ik stel voor dat Wouter Bos dit keer gewoon keiharde eisen stelt. Òf men zet een handtekening onder keiharde afspraken die een einde maken aan die belachelijke salarissen en bonussen. Òf de boel wordt uit landsbelang meteen genationaliseerd en al dat bankierstuig kan zonder afkoopsom de biezen pakken. Tijd om de bankschroef aan te draaien.
pi_75033890
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:14 schreef CoqAuVin het volgende:
Tijd om de bankschroef aan te draaien.
We kunnen ook gewoon de grote teen afhakken van falende bankiers
I'll sing you a lullaby.
pi_75033956
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon de grote teen afhakken van falende bankiers
Dat is ook een optie. Maar waarom niet meteen hun derde pink? Ontmanning zal hen zeker een lesje leren.
  donderdag 26 november 2009 @ 22:00:24 #116
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_75036006
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Hou toch op, ik ga zelf 1 januari overstappen en ga netto meer verdienen dan ik nu bruto verdien.. Welke crisis? Ook IT. Geld zat overal. Rotte appels zijn geloosd en alles draait vrolijk door.
Dream on. Dit is de ergste crisis in 70 70 en jij denkt dat er niet aan de hand is? HBO zwakstroom?
pi_75038716
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:00 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Dream on. Dit is de ergste crisis in 70 70 en jij denkt dat er niet aan de hand is? HBO zwakstroom?

Welke crisis? Ik heb nog steeds te eten, een dak boven mijn hoofd en baad in alle luxe die ik wens. En met mij vele anderen. En dat slechts met mijn MBO opleiding!

Die hele 'crisis' bestaand alleen in de hoofden van een aantal pessimistische 'economen' die doemdenken het belangrijkste vinden wat er bestaat. Net als die hele opwarming van de aarde (fail, is er ook niet), ook al zo'n prachtig fabeltje waar iedereen in trapte en waar we miljoenen zo niet miljarden in hebben moeten steken voor jan met de korte achternaam. Allemaal gelul in de ruimte! En niet te vergeten de zogenaamde griep, welke fukking griep? 10 doden van een griepje? Man dat is helemaal niets! Er gaan per weekend meer mensen dood in het verkeer, en een normale griep maakt ook 100x meer slachtoffers. Daar hoor je weinig van, want dat is geen nieuws schijnbaar. Ook gelul allemaal dus.

En zometeen zal je nog wel gaan schermen met het faillissement van DSB. Dan ben ik je voor: als die klootzakken van een Bartels en Lakeman zich hadden gedragen was er niets aan de hand geweest. Alles wijst er vooralsnog op dat DSB gezond genoeg was om te overleven. Daarmee wil ik geen waardeoordeel geven over de manier van werken overigens. Bartels is nu al op zijn kloten geslagen, ik hoop dat Lakeman met zijn leugens snel volgt! Allemaal massa hysterie!

[ Bericht 17% gewijzigd door Tha_Duck op 26-11-2009 23:02:39 ]
pi_75038875
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Welke crisis? Ik heb nog steeds te eten, een dak boven mijn hoofd en baad in alle luxe die ik wens. En met mij vele anderen. En dat slechts met mijn MBO opleiding!
Jij leest de krant niet? Alles wijst op extreme lastenverhogingen de komende jaren.
pi_75039076
'alles wijst op' en 'de krant' in 1 zin Als er iets onbetrouwbaar is is het de krant..

Noem me 3 concrete voorbeelden die zijn doorgevoerd en onze lasten gaan verhogen?

En leg me daarna uit waarom er al 100 jaar elk jaar lasten verhoogd worden. Zijn we dat soms vergeten? Of vergoelijken we dat maar even snel? Crisis of geen crisis, elk jaar betaal je toch weer meer. Linksom of rechtsom. Daarvoor kiezen we nu eenmaal met zijn allen in Nederland (het sociale wat we pretenderen te hebben).
pi_75039264
Kilometerheffing, verhoging energielasten, afschaffen HRA, BTW omhoog, invoeren ingezetenebelasting, enzovoorts. Plus natuurlijk al de tientallen 'kleine' belastingen die al zijn ingevoerd zoals de verpakkingstaks.

We hebben het hier niet over de tiende procentjes waar we al jaren over wordt gesteggeld, maar tientallen procenten belastingverhoging.
pi_75039420
Is dat zo?

KM heffing: is er nog niet door. Zou niet duurder worden volgens laatste berichten. Dus even afwachten.
Verhoging energielasten: proefballonnetje voor een of ander kut project wat er nog wel aangaat
Afschaffen HRA: helemaal nog niets concreet van
Ingezetenbelasting: alleen bij invoering KM heffing. Ingezetenbelasting + KM = huidige BPM+motorrijtuigenbelasting

Dus waar zijn ze precies? De concrete voorbeelden?
pi_75039504
Steek je kop maar in het zand. Nederland is een zinkend schip.
pi_75039595
Waar zijn de bewijzen daarvoor precies dan? Voor het zinken?

Je komt er niet meer uit en probeert je er nu makkelijk vanaf te maken. Dat is pas de kop in het zand methode!

Misschien moet je in plaats van je energie in pessimistisch gelul te proppen eens naar de vrolijke dingen des levens kijken! Zolang je te vreten hebt en een dak boven je hoofd, wat is dan precies het probleem? Stop je energie in leuke dingen, en stop met het zinloze doemdenken!
pi_75039719
Ik kom regelmatig in Azië en het is altijd weer deprimerend om terug te zijn in een land dat compleet stilstaat.
pi_75039846
Ja, want Azië is een stuk beter. Daar mag je tenminste kleine jongetjes neuken zonder straf!

Waarom blijf je daar dan eigenlijk niet? En waarom krijg je het niet voor elkaar om inhoudelijk te reageren?
pi_75042042
- De zorgpremie stijgt weer een stukje door.
- De kosten van energie stijgen weer.
- De OZB gerelateerde kosten stijgen weer en een lagere WOZ waarde compenseert dat niet.
- Aftrekposten verdwijnen (goede zaak)

Allemaal kosten die harder stijgen dan de inflatie. En dus aantikken.
pi_75046130
Energiekosten stijgen? Waar haal je dat vandaan?
pi_75046337
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Energiekosten stijgen? Waar haal je dat vandaan?
Is de hele week al in het nieuws.
pi_75046881
En dat bedoel ik dus, stemmingmakerij...

Wat er namelijk in het nieuws was:
quote:
do 26 nov 2009, 07:21 | 1519 reacties
Energierekening fors omhoog voor milieu
AMSTERDAM - Vanaf 2012 gaan huishoudens enkele honderden euro's meer betalen voor energie. Grote investeringen van het kabinet zijn de boosdoener. Op die manier hoopt het kabinet zijn klimaatdoelstelling voor 2020 te halen, zonder dat dit op de begroting drukt.

Dat staat , zo weet de Volkskrant, in het concept van een brief die minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken binnenkort naar de Tweede Kamer stuurt. De precieze verdeling van de kosten onder bedrijven en particulieren is nog niet bekend.
Mij zou het verbazen als we 2010 en 2011 overslaan.. Jouw niet? Dus nu even lekker terug naar je kistje, en daar brommen over het onrecht wat je wordt aangedaan!
pi_75046904
Overigens staat dat in mijn ogen ook op de helling, de rel rond het klimaat is net begonnen. Ik verwacht daar half volgend jaar een hoogtepunt in, en het zou best eens kunnen dat dan opeens alles anders is...
pi_75046998
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:23 schreef Tha_Duck het volgende:
En dat bedoel ik dus, stemmingmakerij...

Wat er namelijk in het nieuws was:
[..]

Mij zou het verbazen als we 2010 en 2011 overslaan.. Jouw niet? Dus nu even lekker terug naar je kistje, en daar brommen over het onrecht wat je wordt aangedaan!
Precies. Daar staat dat de energiekosten stijgen.
pi_75048181
In 2010?
pi_75048812
Wie heeft het over 2010? Ik niet hoor.

Afijn, de kans dat de energiekosten in 2010 stijgen acht ik ook zeker aanwezig. Dat zal dan voornamelijk komen door eens stijging van de olieprijs.
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 11:25:47 #134
236264 crew  capricia
pi_75049059
De lasten worden toch ieder jaar verhoogd? Ik zie niet zo goed in waarom dat nu opeens met de crisis te maken heeft. Leg dat eens uit, als je wil.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75049254
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:25 schreef capricia het volgende:
De lasten worden toch ieder jaar verhoogd? Ik zie niet zo goed in waarom dat nu opeens met de crisis te maken heeft. Leg dat eens uit, als je wil.
Wat valt er uit te leggen? Normaal gaan de lasten omhoog (al zijn de energiekosten vorig jaar gedaald) en stijgen die zo'n beetje mee met de stijgende inkomens. Nu daalt het gemiddelde huishoudinkomen door de crisis, maar blijven de lasten doorstijgen. You do the math.
pi_75053963
Bewijzen?
pi_75057964
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:19 schreef CoqAuVin het volgende:
Wie heeft het over 2010? Ik niet hoor.

Afijn, de kans dat de energiekosten in 2010 stijgen acht ik ook zeker aanwezig. Dat zal dan voornamelijk komen door eens stijging van de olieprijs.
Val je weer door de mand:
quote:
ROTTERDAM - Energiebedrijf E.ON verlaagt per 1 januari de prijzen voor gas en stroom met gemiddeld 10 procent.

Het gaat om de flexibele contracten, die het meest gangbaar zijn en waarbij de prijzen opnieuw voor een half jaar gelden.

Ook op 1 juli van dit jaar werden de prijzen verlaagd. Dit is vooral een gevolg van gedaalde prijzen voor olie op de wereldmarkt, die doorwerkt in de prijs van onder meer aardgas.

Ook een lagere vraag naar energie, als gevolg van de recessie, draagt bij aan lagere prijzen.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)erlaagt-prijzen.html
pi_75058001
We hebben net een enorme stijging achter de rug. Geen wonder dat het in crisistijd even tijdelijk daalt.
pi_75067511
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:31 schreef Fastmatti het volgende:
We hebben net een enorme stijging achter de rug. Geen wonder dat het in crisistijd even tijdelijk daalt.
Wanneer dan precies? Ik heb juist een enorme daling gehad, en volgens mij ben ik niet de enige?
pi_75067826
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:24 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wanneer dan precies? Ik heb juist een enorme daling gehad, en volgens mij ben ik niet de enige?
te laat ingestapt in de geldmachine die huizenmarkt heet!
pi_75067959
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:44 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

te laat ingestapt in de geldmachine die huizenmarkt heet!
Lieverd, wat heeft de huizenmarkt met de energieprijs te maken?
pi_75069130
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:49 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Lieverd, wat heeft de huizenmarkt met de energieprijs te maken?
Oh, je zat nog steeds te zeveren over de energieprijs! Nouja, wacht maar, die daling op de huizenmarkt komt ook nog wel.
pi_75069144
Ik acht de kans groter dat we op de maan gaan wonen binnen een jaar eigenlijk..
  Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 21:37:39 #144
236264 crew  capricia
pi_75069695
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:22 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Oh, je zat nog steeds te zeveren over de energieprijs! Nouja, wacht maar, die daling op de huizenmarkt komt ook nog wel.
Maar ik heb nog steeds niets concreets van je gezien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75070136
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet het je stapje voor stapje voorrekenen?
pi_75080574
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Prijsontwikkeling (huishoudelijk gebruik)

* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2003: ¤ 0,274664 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2004: ¤ 0,2697 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2005: ¤ 0,32448 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2008: ¤ 0,60272 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2009: ¤ 0,71810 incl btw (regio 3)

Meer statistische gegevens op www.energie.nl.

De energieprijzen zijn nu tijdelijk weer iets gedaald i.v.m. de enorme stijging in 2008 als gevolg van de grote vraag en de speculatie met aardolie. Maar energie zal vanaf nu alleen maar duurder worden. Dat vind ik overigens een positieve ontwikkeling, nu worden alternatieven voor fossiele brandstoffen aantrekkelijker. Als Nederland haast maakt kunnen we onze verloren achterstand op dit gebied misschien nog wat goed maken.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:49:05 #147
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75080870
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Prijsontwikkeling (huishoudelijk gebruik)

* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2003: ¤ 0,274664 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2004: ¤ 0,2697 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2005: ¤ 0,32448 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2008: ¤ 0,60272 incl btw (regio 3)
* Gemiddelde prijs van gas per m3 in 2009: ¤ 0,71810 incl btw (regio 3)

Meer statistische gegevens op www.energie.nl.

De energieprijzen zijn nu tijdelijk weer iets gedaald i.v.m. de enorme stijging in 2008 als gevolg van de grote vraag en de speculatie met aardolie. Maar energie zal vanaf nu alleen maar duurder worden. Dat vind ik overigens een positieve ontwikkeling, nu worden alternatieven voor fossiele brandstoffen aantrekkelijker. Als Nederland haast maakt kunnen we onze verloren achterstand op dit gebied misschien nog wat goed maken.
En die prijsdaling van energie heeft de overheid ingepikt dit jaar
energiebelasting
quote:
Dit jaar was op groots op TV dat de consument op een voordeeltje kon rekenen door de gedaalde energieprijzen, maar helaas de overheid pikt het dus in

Dat is dus een meevaller van 400 euro die niet doorgaat, slechts 69 euro wegens het meer selectief gebruik van de droger
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:11:24 #148
179598 Deprater
pi_75083379
Maar goed de lonen gaan ook nominaal omlaag bij de buren en ook bij ons
Loonsverlaging voor half miljoen Belgen
quote:
Een half tot driekwart miljoen Belgen gaan volgend jaar minder verdienen. Ze krijgen een loonsverlaging als gevolg van de aanhoudende deflatie: de prijzen liggen bij de zuiderburen al zeven maanden gemiddeld lager dan een jaar geleden, zodat de inflatiecorrectie in cao's er in 2010 negatief uitvalt.

Het gaat om een daling van bijna 0,5 procent, meldden Belgische vakbonden vandaag. De loonsverlaging treft werknemers in de voedingssector, horeca en een grote groep die de cao voor bepaald kantoorpersoneel volgt.

De bonden stellen wel dat bedrijven kunnen beslissen om de loonsverlaging niet door te voeren.
pi_75083573
heren, wat is het nou, inflatie of deflatie?
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:19:54 #150
179598 Deprater
pi_75083589
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
heren, wat is het nou, inflatie of deflatie?
negatieve inflatie momenteel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')