abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74955258
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon niet meer meedoen aan die poppenkast, geen huizen meer kopen, niet lenen voor zooi die je niet nodig hebt, uberhaupt nooit geld lenen. Zodra je een huis koopt stap je in het pyramidespel! Laat de boel eerst maar eens flink crashen dat zal de profiteurs de wind flink uit de zeilen nemen
Ik moet toch ergens wonen. Ik val met mijn startsalaris buiten de sociale woningbouw en bij particulier huren zijn de eisen nog strenger dan die van de bank.
pi_74955848
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:47 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik moet toch ergens wonen. Ik val met mijn startsalaris buiten de sociale woningbouw en bij particulier huren zijn de eisen nog strenger dan die van de bank.
Het is een duivels dilemma, maar instappen betekend overgave.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:14:09 #53
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74956090
Momenteel dalen de netto inkomsten nog steeds, zeker als dit en volgend jaar veel mensen in de bijstand terecht komen
pi_74970185
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:14 schreef Deprater het volgende:
Momenteel dalen de netto inkomsten nog steeds, zeker als dit en volgend jaar veel mensen in de bijstand terecht komen
Precies en mensen die weer aan de bak kunnen mogen dat doen tegen een lager salaris. Het is een werkgevers markt momenteel. Van het economisch herstel hoeven we ook niet veel te gaan verwachten, de komende jaren mogen we vooral veel meer geld afdragen aan de overheid, dus geen stijgende consumptie.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:43:00 #55
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_74970600
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies en mensen die weer aan de bak kunnen mogen dat doen tegen een lager salaris. Het is een werkgevers markt momenteel. Van het economisch herstel hoeven we ook niet veel te gaan verwachten, de komende jaren mogen we vooral veel meer geld afdragen aan de overheid, dus geen stijgende consumptie.
Feit;
Verkoop pc's dit jaar gestegen....

Vraag is of ING en ABN niet toch gaan renderen, zou toch lekker zijn...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:21:38 #56
179598 Deprater
pi_74972192
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ook de lonen van mensen die hun werk houden gaan omlaag, terwijl de overheid en het zorgkartel weer meer komen ophalen
quote:
di 24 nov 2009, 18:43 | 46 reacties
'Lichte daling nettolonen'
ROTTERDAM (AFN) - De meeste werknemers gaan volgend jaar netto iets minder verdienen. Dat komt vooral door een hogere loonheffing. Voor de hogere inkomens komt daar een daling van de arbeidskorting met 47 euro per jaar bij. Dit blijkt uit berekeningen van salarisverwerker ADP, die maandelijks de salarisstroken van 1,2 miljoen Nederlandse werknemers verwerkt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:27:09 #57
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_74972434
Jahoor, de hogere inkomens gaan echt die 47 euro per jaar missen.... Dat is een fles goede wijn...

Verder zal het netto inkomen wel iets dalen maar niets om over in paniek te schieten. BEdrijven hebben nog steeds werknemers nodig... Arbeiders die een loondaling accepteren voor baanbehoud zijn echt eigen grafgravers... Toen het goed ging kreeg je er ook geen 20% bij!!

Dan het bedrijf maar over de kop, dan neemt een ander bedrijf het wel over, het werk verdwijnt niet, het bedrijf zelf maakt geen winst meer, ligt niet altijd aan de hoeveelheid werk, kan/zal ook mismanagement zijn. Wake up zeg....
and made it rain upward
pi_74973443
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:21 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ook de lonen van mensen die hun werk houden gaan omlaag, terwijl de overheid en het zorgkartel weer meer komen ophalen
[..]
zal ik de rest dan ook even quoten, zodat het suggestieve ook in perspectief geplaatst kan worden?
quote:
Werknemers die twee keer modaal verdienen (5000 euro) gaan er netto 9,71 euro op achteruit, een daling van 0,31 procent
quote:
Iemand met een brutosalaris van 1800 euro gaat er netto 1,42 euro op achteruit. Werknemers met een modaal inkomen (2500 euro) krijgen welgeteld 1 euro minder. Dit is een daling van 0,05 procent ten opzichte van 2009.
o, en da's rekening houdend met geheel geen stijging van de bruto lonen.
pi_74974176
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Feit;
Verkoop pc's dit jaar gestegen....

Vraag is of ING en ABN niet toch gaan renderen, zou toch lekker zijn...
Ja.... halfgeleiders zijn zwaar aan het herstellen In plaats van een PC van 1000 euro koopt men nu een netbook van 300 euro, dat is een fantastisch herstel.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:30:08 #60
179598 Deprater
pi_74975414
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]o, en da's rekening houdend met geheel geen stijging van de bruto lonen.
Denk jij dat iemand die ontslagen is een hoger salaris krijgt en starters?
En wat denk je van de lasten

Reken maar op een inkomensdaling voor iedereen
pi_74975946
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:30 schreef Deprater het volgende:

[..]

Denk jij dat iemand die ontslagen is een hoger salaris krijgt en starters?
En wat denk je van de lasten

Reken maar op een inkomensdaling voor iedereen
wederom een eenzijdige belichting van de feiten.

In nagenoeg elke CAO staat een reguliere verhoging, en ook het minimumloon wordt verhoogd.
Om maar te zwijgen van de hoeveelheid mensen die gewoon een schaal doorstromen.

Reken maar op een inkomensdaling voor 5% werklozen, en een inkomensstijging voor de rest.

Waar quoot jij maar een heel selectief stukje van het bericht van nu.nl, en niet het stukje wat aangeeft om welke nominale bedragen het nou helemaal gaat?
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:00:46 #62
179598 Deprater
pi_74976641
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:43 schreef
Reken maar op een inkomensdaling voor 5% werklozen, en een inkomensstijging voor de rest.
quote:
'Lichte daling nettolonen'
ROTTERDAM (AFN) - [b]De meeste werknemers gaan volgend jaar netto iets minder verdienen
. Dat komt vooral door een hogere loonheffing. Voor de hogere inkomens komt daar een daling van de arbeidskorting met 47 euro per jaar bij. Dit blijkt uit berekeningen van salarisverwerker ADP, die maandelijks de salarisstroken van 1,2 miljoen Nederlandse werknemers verwerkt.
Dat een WWer 70% van het laatst verdiend salaris krijgt, een maand voor ieder jaar arbeid, dus gemiddeld 12 maanden, en dan bijstand, (indien er geen tweede inkomen aanwezig is tenminste) dat weet je toch??

Daar komt dus de hogere lasten nog bij

[ Bericht 2% gewijzigd door Deprater op 24-11-2009 23:14:39 ]
pi_74978908
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:00 schreef Deprater het volgende:

[..]

[..]

Dat een WWer 70% van het laatst verdiend salaris krijgt, een maand voor ieder jaar arbeid, dus gemiddeld 12 maanden, en dan bijstand, (indien er geen tweede inkomen aanwezig is tenminste) dat weet je toch??

Daar komt dus de hogere lasten nog bij
lees je de rest van mijn post ook nog?
pi_74980345
In bijna alle berichtgeving van het aanscherpen van de HRA gaat het over nieuwe gevallen. Wat vinden de mensen hier daarvan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74983037
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:55 schreef capricia het volgende:
In bijna alle berichtgeving van het aanscherpen van de HRA gaat het over nieuwe gevallen. Wat vinden de mensen hier daarvan?
Als dat echt alleen voor nieuwe gevallen wordt ingevoerd dan zal de markt helemaal op slot gaan.
Vervolgens zal dan de scherpste daling in de geschiedenis gaan plaatsvinden, men kan immers 40% minder aan (bruto) maandlasten betalen. Dat zal van de prijs afmoeten.
Als de HRA annuïtair verloopt zal een daling minder hard gaan, maar de prijs zal zich aanpassen aan het feit dat aflossingsvrije hypotheekprodukten minder verkocht worden.
(Hierbij laat ik even de groep buiten beschouwing die zich alsnog laat naaien door die aardige adviseur)

Een klein voordeel is dat bestaande hypotheken, zeker die de afgelopen jaren door jonge mensen zijn afgesloten, gewoon betaald kunnen blijven worden. De genoemde groep heeft wel een gegarandeerde restschuld.

En nu het antwoord op je vraag:
Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Ik heb geen hypotheek en als ik die in de toekomst neem dan wil ik er liever een die ik af kan lossen dan een die voor de helft door de "waardestijging" betaald moet worden. Tevens loop ik al een tijdje met de gedachte rond om gewoon te blijven huren en een vakantiehuisje te kopen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_74984496
Een vakantiehuisje lijkt me idd ook wel wat. En dan denk ik aan Noord Frankrijk of zo. In 4 uur aan te rijden.
Waar zou jij de vakantiehuisje willen hebben?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 november 2009 @ 12:43:49 #67
179598 Deprater
pi_74985476
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lees je de rest van mijn post ook nog?
Ovr de nominale bedragen/?

Als je van twee keer inkomen beiden modaal, met een keer WW, dus van 200 % naar 170 % gaat en vervolgens naar 100% is dat een inkomensdaling met 50%.
Daar kun je alle nominale bedragen aan vast koppelen die jij wilt

Dat staat dus los van hogere lasten van WOZ , Huur, autokosten, alimentatie enz.
pi_74985967
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:55 schreef capricia het volgende:
Schandalig De generatie van na 1980 krijgt de volle laag in alle maatregelen. Afschaffen van de HRA zal deze generatie harder treffen dan de rest, invoering van de kilometerheffing zal deze groep het hardst treffen, verhoging pensioenleeftijd treft deze groep het hardst, enzovoorts.
pi_74986173
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Schandalig De generatie van na 1980 krijgt de volle laag in alle maatregelen. Afschaffen van de HRA zal deze generatie harder treffen dan de rest, invoering van de kilometerheffing zal deze groep het hardst treffen, verhoging pensioenleeftijd treft deze groep het hardst, enzovoorts.
Huh, hoezo gaat de km-heffing en de verhoging van de pensioenleeftijd de mensen geboren in 1980 meer treffen dan de mensen geboren in 1970?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74986229
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh, hoezo gaat de km-heffing en de verhoging van de pensioenleeftijd de mensen geboren in 1980 meer treffen dan de mensen geboren in 1970?
Omdat mensen van na 1980 in oudere auto's rijden, omdat ze simpelweg geen geld voor een nieuwere hebben. Die betalen straks veel meer per kilometer en krijgen daarvoor geen enkele compensatie. Verhoging pensioenleeftijd treft ook de mensen van na 1970, maar hoe verder weg hoe meer er betaald moet worden voor een pensioen dat veel minder waard is. Daarbij helpen de plannen voor de studiefinanciering deze generatie ook al niet.
  woensdag 25 november 2009 @ 13:15:35 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74986362
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:46 schreef xenobinol het volgende:
geen huis kopen dus voordat de HRA volledig is afgeschaft.
Dit inderdaad.
Als je nu nog koopt dan word je dubbel genaaid: je betaalt de hoofdprijs voor een huis en je kunt over een paar jaar de rente niet meer aftrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74986855
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:35 schreef capricia het volgende:
Een vakantiehuisje lijkt me idd ook wel wat. En dan denk ik aan Noord Frankrijk of zo. In 4 uur aan te rijden.
Waar zou jij de vakantiehuisje willen hebben?
Ik denk aan Nederland, Duitsland of België. Ik wil er dan elk weekend naar toe kunnen gaan.
Niet in zo'n tokkiepark maar in (de buurt van) een natuurgebied. Lekker bijkomen van de werkweek.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_74987130
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Als je nu nog koopt dan word je dubbel genaaid: je betaalt de hoofdprijs voor een huis en je kunt over een paar jaar de rente niet meer aftrekken.
Of als je nu koopt valt je HRA nog onder het oude regime. Koop je pas na de afschaffing, dan heb je pech...
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 november 2009 @ 13:44:13 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74987391
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Of als je nu koopt valt je HRA nog onder het oude regime. Koop je pas na de afschaffing, dan heb je pech...
Maar dat je teveel betaalt blijft hoe dan ook overeind, want huizenprijzen zullen uiteindelijk flink lager gaan als de HRA wordt afgeschaft. De vraag is dus of je 1x of 2x wordt genaaid. In beide gevallen wil je niet kopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74987620
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat je teveel betaalt blijft hoe dan ook overeind, want huizenprijzen zullen uiteindelijk flink lager gaan als de HRA wordt afgeschaft. De vraag is dus of je 1x of 2x wordt genaaid. In beide gevallen wil je niet kopen.
Als als...en ondertussen zijn mensen minstens 10 jaar op het juiste moment aan het wachten.
Lijkt me toch dat je ook NU lekker wilt leven...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74987821
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Als als...en ondertussen zijn mensen minstens 10 jaar op het juiste moment aan het wachten.
Lijkt me toch dat je ook NU lekker wilt leven...
Idd. 8 jaar geleden sprak ik al eens met een projectontwikkelaar die verwachtte dat de huizenmarkt binnen een half jaar enorm in elkaar zou zakken. Komt nu pas een beetje uit.

Ik heb deze reeks een tijdje niet meer zo erg gevolgd, maar ik geloof dat nu de huizenprijzen ten opzichte van vorig jaar met 5% gedaald zijn? En vorig jaar rond deze tijd was ongeveer het hoogtepunt van de prijzen?
pi_74990495
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. 8 jaar geleden sprak ik al eens met een projectontwikkelaar die verwachtte dat de huizenmarkt binnen een half jaar enorm in elkaar zou zakken. Komt nu pas een beetje uit.

Ik heb deze reeks een tijdje niet meer zo erg gevolgd, maar ik geloof dat nu de huizenprijzen ten opzichte van vorig jaar met 5% gedaald zijn? En vorig jaar rond deze tijd was ongeveer het hoogtepunt van de prijzen?

Grootste deel huizenprijsdaling achter de rug
Amsterdam, 20 november 2009

Consumenten zien de huizenprijzen gedurende het laatste halfjaar dalen. In totaal dalen de huizenprijzen met 9%. Daarvan is het grootste deel achter de rug. In 2010 blijft de prijsdaling beperkt tot 2%.
huizenprijs

Consumenten zien woningen goedkoper worden. Dat blijkt uit de ING Vraag van Vandaag. Van de 47.300 respondenten heeft 43% de huizenprijzen in de eigen straat zien dalen in de laatste zes maanden. Een groep van 45% ziet stabiele woningprijzen, terwijl in totaal 13% huizen duurder heeft zien worden. Per saldo zien de respondenten een prijsdaling. Dat sluit aan bij de meest recente cijfers van het Kadaster. Bestaande koopwoningen waren in oktober 2,3% goedkoper dan een halfjaar daarvoor.
Tweederde van de huizenprijsdaling achter de rug

In veel Nederlandse straten dalen de huizenprijzen. Deze prijsverandering kunnen we over verschillende perioden meten. Daarbij blijft het oppassen. Zo lijken op het eerste gezicht de huizenprijzen in oktober ten opzichte van september gestegen, maar dat is normaal voor deze periode van het jaar.

Houden we netjes rekening met het seizoenseffect dan zien we dat de prijzen in oktober zijn gedaald. Dat betekent dus dat de daling van waarde van koopwoningen nog niet tot staan is gebracht. Wel is het grootste deel van de prijsdaling achter de rug. In totaal voorziet het ING Economisch Bureau een daling van 9% ten opzichte van de piek in augustus 2008. Van deze daling hebben we inmiddels tweederde (6%) achter de rug.
Huizenprijsdaling in 2010 minder

De daling van de huizenprijzen neemt komend jaar af. Het ING Economisch Bureau gaat er vanuit dat de huizenprijzen in december 2009 6% onder het niveau van een jaar eerder uitkomen. Volgend jaar blijft deze daling beperkt tot 2%. De nasleep van de economische recessie, zoals de oplopende werkloosheid, vertaalt zich ook in 2010 nog in dalende huizenprijzen. Toch hebben we op de huizenmarkt inmiddels het ergste achter de rug en kunnen we in 2011 weer stijgende huizenprijzen tegemoet zien.

© 2009 ING Economisch Bureau

Ik heb geen flauw idee waarop ING Economisch Bureau de natte droom van 'weer stijgende huizenprijzen' in 2011 vandaan haalt. Het lijkt er steeds sterker op dat communicatiebureaus van financieele instellingen hun berichtgeving standaard moeten afsluiten met "maar het gaat volgend jaar weer goed!".
pi_74990640
Hoe komen ze aan die 9% daling? Volgens mij zag ik in het vorige topic een grafiekje van de dalingen en was in oktober 2009 de daling 5% t.o.v. het jaar daarvoor. Volgens mij was de piek van de huizenprijzen ongeveer in oktober/november vorig jaar. Dan kan de daling toch nooit 9% zijn?
pi_74990838
Dit grafiekje dus:

Tot en met februari dit jaar is het blijven stijgen.
In het bericht hierboven wordt gezegd dat sinds een half jaar een is van 2,3%. Dat er sinds de piek in augustus 2008 een daling wordt verwacht van 9%. Berichten en het grafiekje kloppen niet met elkaar
pi_74999425
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:43 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ovr de nominale bedragen/?

Als je van twee keer inkomen beiden modaal, met een keer WW, dus van 200 % naar 170 % gaat en vervolgens naar 100% is dat een inkomensdaling met 50%.
Daar kun je alle nominale bedragen aan vast koppelen die jij wilt

Dat staat dus los van hogere lasten van WOZ , Huur, autokosten, alimentatie enz.
nog steeds niet willen lezen.

Kun jij droeftoeteren wat jij wilt, maar zolang je een baan hebt is er niet veel loos. En de werklooshied loopt echt gierend uit de klauwen (totally not dus).

Misschien moet je Het Keldertje eens proberen.
pi_74999915
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nog steeds niet willen lezen.

Kun jij droeftoeteren wat jij wilt, maar zolang je een baan hebt is er niet veel loos. En de werklooshied loopt echt gierend uit de klauwen (totally not dus).

Misschien moet je Het Keldertje eens proberen.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het begin dit jaar veel zwarter heb ingeschat dan het tot nu toe is.
Dacht dat ik in mijn handjes zou mogen knijpen als ik eind van het jaar mijn baan nog zou hebben.
Maar het valt alles mee. Geen gedwongen ontslagen what so ever om mij heen.
Gelukkig.
Of denk je dat de ellende nog gaat komen???
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75000234
http://www.nu.nl/economie(...)nog-steeds-fors.html

De produktie blijft dalen en de overheid geeft volgend jaar 25% minder uit. Dat gaat zeker wel gevolgen voor de werkgelegenheid hebben. Reken erop dat het terugllopen van de overheidsbestedingen een grote klap gaat geven.
pi_75000299
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:49 schreef antonwachter het volgende:

De produktie blijft dalen en de overheid geeft volgend jaar 25% minder uit. Dat gaat zeker wel gevolgen voor de werkgelegenheid hebben. Reken erop dat het terugllopen van de overheidsbestedingen een grote klap gaat geven.
Denk je dus dat het volgend jaar slechter zal gaan?
Ik dacht juist dat we nu uit de recessie waren (incl. de helft van de wereld). En dat er dus meer kansen gaan komen.
Leg eens uit...want zo 'slecht' als het nu gaat, dat is geen crisis..niet bij mij, en niet bij mijn vrienden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75000522
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:49 schreef antonwachter het volgende:

kun je niks recenters vinden dan een bericht van 4 mei

QED
pi_75000557
Wanneer gaat de prijs nu eindelijk die beloofde 30% (of meer!) omlaag? Al die zogenaamde 'economen' op Fok! die het hoogste woord voerden zijn met de noorderzon vertrokken lijkt he?
pi_75000591
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het begin dit jaar veel zwarter heb ingeschat dan het tot nu toe is.
Dacht dat ik in mijn handjes zou mogen knijpen als ik eind van het jaar mijn baan nog zou hebben.
Maar het valt alles mee. Geen gedwongen ontslagen what so ever om mij heen.
Gelukkig.
Of denk je dat de ellende nog gaat komen???
nope, bedrijven waar ik voor werk hebben massas interimmers en tijdelijke krachten ingezet voor bedrijfskritisiche processen. Noem het economische anorexia. Dat houden ze niet lang vol.
pi_75000847
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nope, bedrijven waar ik voor werk hebben massas interimmers en tijdelijke krachten ingezet voor bedrijfskritisiche processen. Noem het economische anorexia. Dat houden ze niet lang vol.
Maar mensen met een vast contract (dus geen uitzendkracht achter de balie) die nog geld opleveren, die zijn allemaal nog in dienst...
Zolang je niet tot de slechtste 10% hoort, gaat het goed...tot nu toe.
Maar denk jij dan dat het volgend jaar veel slechter gaat dan dit jaar?
Wij (ICT) hadden dit jaar een loonstop. Toch is in iedere divisie winst gemaakt. De loonstop voor 2009 is dus opgeheven per 2010.
MAW: de directie denkt dat het volgend jaar wel beter gaat...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75001003
Hou toch op, ik ga zelf 1 januari overstappen en ga netto meer verdienen dan ik nu bruto verdien.. Welke crisis? Ook IT. Geld zat overal. Rotte appels zijn geloosd en alles draait vrolijk door.
  woensdag 25 november 2009 @ 21:10:25 #89
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_75001072
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer gaat de prijs nu eindelijk die beloofde 30% (of meer!) omlaag? Al die zogenaamde 'economen' op Fok! die het hoogste woord voerden zijn met de noorderzon vertrokken lijkt he?
Nee ik voerde het hoogste woord en ben er nog.

Max 20% eraf blijf ik bij. 30 is niet realistisch en hoger lachwekkend.

Ik was de positivio hier en tot op de dag van vandaag heb ik het bij het rechte einde.

Ik denk dat 10% met uitschieters tot 15% het wel is.

Je hebt niet meer lang om zwaar onder de vraagprijs te zitten, misschien is dat al wel geweest. Half jaar terug poepte iedereen in zijn broek met 2 huizen. Tegenwoordig staan er weinig dubbele huizen te koop dus de druk is er ook een stuk af.
and made it rain upward
  woensdag 25 november 2009 @ 21:11:53 #90
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_75001123
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Hou toch op, ik ga zelf 1 januari overstappen en ga netto meer verdienen dan ik nu bruto verdien.. Welke crisis? Ook IT. Geld zat overal. Rotte appels zijn geloosd en alles draait vrolijk door.
Never wast a good crises!

Crisis op papier en dus mooi alle rotte appels lozen...
and made it rain upward
pi_75001303
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat zeggen ze hier ook...even schudden aan de boom and business as usual... door de loonstop maken ze meer winst dan ooit te voren. En btw de omzet blijft niet echt achter.
Dus ik ben best wel boos om die loonstop...
Maar ja, in januari was ik nog bang mijn baan niet te redden tot december...dus waarover klaag ik?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75001449
Goede mensen die willen werken houden altijd werk, geloof mij. Of er moet een ECHTE crisis langskomen, maar in dat geval gaan we allemaal weer schapen hoeden en mais verbouwen, simpelweg omdat de mensheid dan flink uitgedund wordt.

@Sjabba: Ik doel meer op de mensen als 'droom econoom' en 'huizenzeepbel' en welke debielen zich er nog meer op Fok! hebben aangemeld.
pi_75001527
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Goede mensen die willen werken houden altijd werk, geloof mij. Of er moet een ECHTE crisis langskomen, maar in dat geval gaan we allemaal weer schapen hoeden en mais verbouwen, simpelweg omdat de mensheid dan flink uitgedund wordt.

@Sjabba: Ik doel meer op de mensen als 'droom econoom' en 'huizenzeepbel' en welke debielen zich er nog meer op Fok! hebben aangemeld.
Ik dacht dus echt dat dit een ECHTE crisis was...maar kennelijk valt het wel mee allemaal...gelukkig!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75001675
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
kinderopvang subsidie,
Deze zal volgend jaar (ik weet niet wat er momenteel wordt uitgegeven) volgend jaar qua uitgave een stuk lager zijn. De zgn. oppasoma's krijgen niet meer betaald (je moet nu als oppas aan bepaalde eisen voldoen) én de mensen die bijvoorbeeld zelf twee kinderen hebben en twee oppaskinderen, worden nu geacht niet meer standaard capabel te zijn om voor kinderen te zorgen " "

Maar goed: ook die regeling zorgde voor een economische impuls (ouders die werken, oppassers die geld verdienen en dat weer kunnen uitgeven, enz. enz.). Volgens mij kostte deze regeling niet veel geld, áls deze al geld kostte.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75001908
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Deze zal volgend jaar (ik weet niet wat er momenteel wordt uitgegeven) volgend jaar qua uitgave een stuk lager zijn. De zgn. oppasoma's krijgen niet meer betaald (je moet nu als oppas aan bepaalde eisen voldoen) én de mensen die bijvoorbeeld zelf twee kinderen hebben en twee oppaskinderen, worden nu geacht niet meer standaard capabel te zijn om voor kinderen te zorgen " "

Maar goed: ook die regeling zorgde voor een economische impuls (ouders die werken, oppassers die geld verdienen en dat weer kunnen uitgeven, enz. enz.). Volgens mij kostte deze regeling niet veel geld, áls deze al geld kostte.
Het gaat mij niet om de kinderopvang an sich...maar meer omdat mensen roepen dat de HRA niet meer betaalbaar is. En dan zeg ik daar tegen dat het gaat om prioriteiten. Ieder onderwerp is betaalbaar...het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75002023
Het was ook meer een mededeling, waarvoor ik jouw post pakte
pi_75002060
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht dus echt dat dit een ECHTE crisis was...maar kennelijk valt het wel mee allemaal...gelukkig!
In mijn ogen hebben we een echte crisis als >60% van de wereldbevolking geen eten en huis meer heeft. We praten hier over geld, een fictief iets. Dat is hooguit lastig.
pi_75002119
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Het was ook meer een mededeling, waarvoor ik jouw post pakte
Okay!
Indien er gemorreld gaat worden aan de HRA..wat denk jij dan:
Gaat het over nieuwe hypotheken of ook meteen over bestaande?
Dat simpele onderscheid lijkt mij nl al veel verschil te maken in de markt van vandaag.
(en nee, er staat bij mij niets te koop... )
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75002404
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Okay!
Indien er gemorreld gaat worden aan de HRA..wat denk jij dan:
Gaat het over nieuwe hypotheken of ook meteen over bestaande?
Dat simpele onderscheid lijkt mij nl al veel verschil te maken in de markt van vandaag.
(en nee, er staat bij mij niets te koop... )
Mja, lastig. Alle maatregelen in het verleden die te maken hadden met beperking van de HRA (en dat zijn er al een aantal geweest) zijn op één na (maar dat was ook de grootste) voor nieuwe hypotheken gaan gelden. Dat was de 30-jaarstermijn (2001).

In het nieuwe jaar vervalt de goedkoper wonen-regeling (da's pas een dure regeling: --> hier profiteerden de babyboomers van ). Ik zou niet weten wat men gaat doen. Ik gok een beperking op 42% met een maximum van 450.000 euro. (dat laatste is echt uit de lucht gegrepen) en dit jaar is de aftopping van het eigenwoningforfait afgeschaft.
pi_75002499
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, lastig. Alle maatregelen in het verleden die te maken hadden met beperking van de HRA (en dat zijn er al een aantal geweest) zijn op één na (maar dat was ook de grootste) voor nieuwe hypotheken gaan gelden. Dat was de 30-jaarstermijn (2001).

In het nieuwe jaar vervalt de goedkoper wonen-regeling (da's pas een dure regeling: --> hier profiteerden de babyboomers van ). Ik zou niet weten wat men gaat doen. Ik gok een beperking op 42% met een maximum van 450.000 euro. (dat laatste is echt uit de lucht gegrepen) en dit jaar is de aftopping van het eigenwoningforfait afgeschaft.
goedkoper wonen-regeling duur? Hoe kom je daarop, kwam bijna niet voor.
Overigens na 3 jaar geen eigen woning kun je je weer helemaal volzuigen met hypotheek vanaf 1/1. Da's pas duur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')