quote:Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef morningstorm het volgende:
heb je meer visueel ondersteunende plaatjes? snap er geen zak van![]()
niet mooi ook, maar dat is niet het punt wat ik probeer te makenquote:Op donderdag 19 november 2009 23:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Zo moeilijk is die paint niet
Ik had het tegen de mensen die de paint niet snaptequote:Op donderdag 19 november 2009 23:09 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
niet mooi ook, maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken
kijk!quote:Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef Sigg het volgende:
Ik snap de plaatjes wel, en GODMILJAAR ja, files zijn kut, vanmorgen om 6 uur in de auto gestapt en alsnog een uur te laat aangekomen op de plaats van bestemming... ruim een uur verloren door files. En ja, mensen rijden nooit eens door op de linkerbaan. Graftakkenland, maar gelukkig ga ik over een paar jaar emigreren, zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
waar wacht je op! stel niet uit tot morgen wat je vandaag kan doenquote:Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef Sigg het volgende:
Ik snap de plaatjes wel, en GODMILJAAR ja, files zijn kut, vanmorgen om 6 uur in de auto gestapt en alsnog een uur te laat aangekomen op de plaats van bestemming... ruim een uur verloren door files. En ja, mensen rijden nooit eens door op de linkerbaan. Graftakkenland, maar gelukkig ga ik over een paar jaar emigreren, zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
dat zijn.. ritsvakken.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:23 schreef n0ir het volgende:
In Nederland zijn geen wegen waar je vanaf links moet invoegen op de weg? Je knalt toch nooit ineens de linkerbaan op.
Of als het file is, er voor 1,5 km een strook bijkomt, middenop de weg gaan rijden, zodat de complete linkerstrook niet gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:59 schreef kikoooooo het volgende:
Van die paupers die menen jou te moeten opvoeden als je het maximale asfalt gebruikt en pas op het einde invoegt. Dat ze dan de weg gaan blokkeren.
Nederlanders en ritsen![]()
Subklacht: Geef je een ton uit aan een auto, rijd je nog steeds in een Golfquote:Op woensdag 25 november 2009 09:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Het zijn altijd van die wijven die zich nog aan het opmaken zijn en daarvoor expres files veroorzaken![]()
of van die jonge kantoorpikken die nog even de macho in de file willen uithangen met hun Volkswagen VR 6je.
om te kotsen
Nu snap ik het rijgedrag van sommige mensen ze snappen de ondersteunende plaatjes nietquote:Op donderdag 19 november 2009 23:00 schreef morningstorm het volgende:
heb je meer visueel ondersteunende plaatjes? snap er geen zak van![]()
Soms ook gewoon 5 meter voordat de blokkenmarkering begint he. Posteer een agent bij zo'n invoeg/uitvoegstrook, en je krikt het boetegemiddelde van je korps lekker op...quote:Op woensdag 25 november 2009 09:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Of van die leipo's die even over een doorgetrokken streep rijden en niet even wachten tot die streep onderbroken wordt.
Een vr6 is ook echt een kantoorpikkenauto jaquote:Op woensdag 25 november 2009 09:20 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Het zijn altijd van die wijven die zich nog aan het opmaken zijn en daarvoor expres files veroorzaken![]()
of van die jonge kantoorpikken die nog even de macho in de file willen uithangen met hun Volkswagen VR 6je.
om te kotsen
quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:59 schreef kikoooooo het volgende:
Van die paupers die menen jou te moeten opvoeden als je het maximale asfalt gebruikt en pas op het einde invoegt. Dat ze dan de weg gaan blokkeren.
Nederlanders en ritsen![]()
Jij snapt er dus helemaal niets van. Laat me raden, 1000km per jaar in mama's suzuki alto?quote:Op woensdag 25 november 2009 15:14 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Ja, dat ben ik!
Al is het niet zozeer om je op te voeden, maar gewoon om je te hinderen.
Inderdaadquote:Op donderdag 19 november 2009 23:34 schreef enlightenedwizza het volgende:
Sommige mensen moeten zich er wel tussen gooien want die idioten maken geen ruimte!
Ritsen in NL
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen ritsen zo moeilijk vinden, je laat er in voor je invoegen en er voegt er een achter je in, 1 om 1. Ik snap niet waarom je niet iemand even de ruimte kan geven.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:23 schreef pussywillow het volgende:
[..]
InderdaadVan die gefrustreerde mannetjes danwel vrouwtjes die je er niet tussen willen laten omdat... ja, waarom eigenlijk? Omdat je 'de file voorbij rijdt'? Omdat het kan?
Automobilisten
Het is blijkbaar een onnatuurlijk iets, mensen voor laten gaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen ritsen zo moeilijk vinden, je laat er in voor je invoegen en er voegt er een achter je in, 1 om 1. Ik snap niet waarom je niet iemand even de ruimte kan geven.
Rijd die vrachtwagen nou verkeerd om?quote:Op woensdag 25 november 2009 15:42 schreef ASroma het volgende:
en dan het fenomeen de spitsstrook
[ afbeelding ]
Echt he, sowieso maakt het geen fuck uit of iemand voor of achter je rijdt.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen ritsen zo moeilijk vinden, je laat er in voor je invoegen en er voegt er een achter je in, 1 om 1. Ik snap niet waarom je niet iemand even de ruimte kan geven.
Ik maak genoeg fouten hoor, maar als je weet dat je het fout doet, ben je al heel eind op weg naar verbetering. Daarom moet iedereen weten hoe het hoort, dan doet iedereen het uiteindelijk vaker goed en is er minder irritatie. Minder irritatie is meer relaxte mensen op de weg is relaxter en alerter rijgedrag etcetraquote:Op woensdag 25 november 2009 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
In zo'n topic als dit moet iedereen altijd even vertellen hoe goed zij auto kunnen rijden. Amusant.
Jammer genoeg is het geen klacht over een F16quote:Op woensdag 25 november 2009 15:49 schreef Garisson72 het volgende:
In zo'n topic als dit moet iedereen altijd even vertellen hoe goed zij auto kunnen rijden. Amusant.
En iddquote:Op woensdag 25 november 2009 15:47 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Rijdt die vrachtwagen nou verkeerd om?
Omdat het duidelijk te zien is aan de rechthoekjes dat de rij richting naar beneden isquote:Op woensdag 25 november 2009 16:10 schreef Socios het volgende:
Die vrachtwagen rijdt gewoon goed, hoor. Cabine + aanhanger. Hoe valt dat op de paint niet te begrijpen.
Open of Closed geeft aan of iets geopend is of niet, een groene pijl nietquote:Op woensdag 25 november 2009 16:23 schreef Socios het volgende:
Nee, die groene pijlen geven aan welke rijstroken (en dus ook de spitsstrook) open is! De auto´s (en dus ook de vrachtwagen) rijden naar boven.
Duidelijk er in gephotoshoptquote:Op woensdag 25 november 2009 16:26 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De groene pijlen op de matrixborden.
![]()
Dat heet maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt, domme mongool.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:34 schreef FCZwolleZuid het volgende:
1 ervoor en 1 erachter.
Meer auto's krijgen van mij geen ruimte. Waarom niet? Moet je maar op je beurt wachten. En mensen die de hele file voorbij rijden krijgen een enkeltje verdrijvingsvlak
Idd, door idioten zoals FCZwolleZuid ontstaan files.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat heet maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt, domme mongool.
Op de plek waar die pijlen naar rechts staan, zo vlak voor het verdrijvingsvlak, daar moet je ritsen en ruimte geven aan 1 auto, niet eerder, niet later.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:34 schreef FCZwolleZuid het volgende:
1 ervoor en 1 erachter.
Meer auto's krijgen van mij geen ruimte. Waarom niet? Moet je maar op je beurt wachten. En mensen die de hele file voorbij rijden krijgen een enkeltje verdrijvingsvlak
Heb jij wel eens in een auto achter het stuur gezeten??quote:Op woensdag 25 november 2009 16:24 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Open of Closed geeft aan of iets geopend is of niet, een groene pijl niet
Ja, NFS is tof gast.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb jij wel eens in een auto achter het stuur gezeten??
Jouw schrijftstijl 3 jaar geledenquote:Op woensdag 25 november 2009 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ritsen :')
Ritsen!
Opgelost, slotje
Waarbij het eerste topic laat zien dat heel wat Fokkers het principe ritsen nog niet begrijpen.
Dat werkt goed ja.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Tip: ga bij een ritspunt tussen de tweede en derde baan in rijden, dan kunnen die aso's er niet meer langs.
Nog zo'n downsyndroom met een rijbewijs die er totaal niets van snapt. Waarschijnlijk rij je ook alleen in mama's ford fiesta of niet?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Tip: ga bij een ritspunt tussen de tweede en derde baan in rijden, dan kunnen die aso's er niet meer langs.
Die rode wagen is het gespuis, niet de leaserijder.quote:Op vrijdag 27 november 2009 02:33 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik weet niet of iemand het stukje weg kent bij de pleijroute, richting het Gelredome, maar daar heb je een leuk stukje asfalt waar het van 3 naar 2 baans gaat, dit is ná een stoplicht dus dan weet je eigenlijk al genoeg
[ afbeelding ]
Het kan daar nóóit goed gaan, als de stoplichten op groen staan blijven ze gewoon uiterst links rijden en op het laatste moment(terwijl er genoeg momenten zijn geweest om in te voegen)tiefen ze 'm er voor, en als ze voor het stoplicht staan knallen ze vol gas weg om zich alsnog er voor te tiefen.
Leuk is het dan om zelf ook vol gas te geven, dan kunnen ze niets anders doen dan vol remmen of dwars over het verdrijfvlak te baggeren, waar 't lekker vol ligt met shit.
QFT.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:11 schreef Sigg het volgende:
zodra die km-heffing er door komt ben ik weg
DAT!!! DUS!!!quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die rode wagen is het gespuis, niet de leaserijder.
De bedoeling is juist om helemaal door te rijden tot het einde (net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)! En dan zit er altijd van dat k!@#rtuig in die rode wagen, die vindt dat die zwarte auto niet mag invoegen! Geef g@#$verdomme gewoon ruimte zodat die auto kan invoegen.![]()
Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
Ik denk dat De Groenteboer al zon 1 jaar een rijbewijs heeft en toch al zon 1500km gereden heeft in die tijd. Hij zal het vast wel beter weten hè.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die rode wagen is het gespuis, niet de leaserijder.
De bedoeling is juist om helemaal door te rijden tot het einde (net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)! En dan zit er altijd van dat k!@#rtuig in die rode wagen, die vindt dat die zwarte auto niet mag invoegen! Geef g@#$verdomme gewoon ruimte zodat die auto kan invoegen.![]()
Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
Wow, al 1500?! Daar heb ik wel 3 hele weken voor nodigquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik denk dat De Groenteboer al zon 1 jaar een rijbewijs heeft en toch al zon 1500km gereden heeft in die tijd. Hij zal het vast wel beter weten hè.
Inderdaad, ja.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:
(net als bij invoegstroken, die je helemaal uit dient te rijden)
Ook dat ja.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:55 schreef Socios het volgende:
[..]
- Automobilisten die naar de linkerbaan gaan als een andere auto wil invoegen terwijl deze door zich aan te passen aan de snelheid van de auto´s op de hoofdbanen (door dus die invoegstrook te gebruiken!) prima kan invoegen zonder dat er door andere auto´s naar links uitgeweken wordt.
Lolquote:Op vrijdag 27 november 2009 08:09 schreef Walter81 het volgende:
Net ook zo'n soortgelijke situatie gehad. De meeste auto's gaan al meteen rechts rijden, omdat ze weten dat er over een kilometer eens een wegversmalling komt. De linkerbaan is dan helemaal leeg. En aangezien dat asfalt ook betaald is van onze belastingcenten, maak ik daar ook gebruik van en heeft niemand het recht te bepalen dat ik daar niet mag rijden. Dat je zelf zo stom bent om je bij de file op de rechterstrook aan te sluiten ipv door te rijden, moet je niet op mij als inhaler afreageren.
Fiat Bravoquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:42 schreef TijnIIE het volgende:
[..]
LolVolgens mij vergeet je regel 1 van de wegenverkeerswet: rechts rijden.
Mensen die netjes hun snelheid aanpassen aan de overige stroken, krijgen netjes ruimte om in te voegen zoals het hoort. Als er geen debielen zoals jij hun auto's tussen netjes rechts rijdende mensen douwen, waren er ook geen files bij die invoegingen. Iedereen in de ankers omdat jij zonodig 2 extra auto's moest inhalen?
Ritsen is niet "stijf links doorrijden tot 2cm voor het verdrijvingsvlak en dan mn auto ertussen pleuren"![]()
Iedere mogelijkheid die je hebt om rechts te rijden moet je nemen. De laatste km voor een wegversmalling hoor je dus niet meer bezig te zijn met auto's inhalen, maar met je snelheid aanpassen aan de strook naast je. Dán kun je prima opschuiven tussen het verkeer dat rechts van je met dezelfde snelheid rijdt.
En omdat je duidelijk een punt maakt van automerken en km-standen, ik zal je voor zijn. Mijn Bravo uit juli 2008 staat momenteel op ~72.000 km. Tis raar, maar nog nooit de situatie tegengekomen dat iemand me nergens tussen liet.....
quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:44 schreef ASroma het volgende:
[..]
Fiat Bravo![]()
Rij zelf MiTo, hoop binnekort met me baas een deal te sluiten voor de nieuwe Bravo
http://www.wet-online.nl/WVW/1.htmlquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:42 schreef TijnIIE het volgende:
[..]
LolVolgens mij vergeet je regel 1 van de wegenverkeerswet: rechts rijden.
Daar gaan we weer, stel de maximumsnelheid is 80 en er zijn 2 stroken, de ene auto (die jij kennelijk niet hebt) bereikt de 80 sneller dan de andere. Dus zonder de maximumsnelheid te overtreden kan het voorkomen dat je meerdere auto's passeert. Op een gegeven moment houdt die ene strook op te bestaan en zijn er enkele gekrenkte zieltjes die je er niet tussen willen laten. En daar gaat het hierom en niet over die ene malloot met z'n gepimpte Sjonnie kar die nog een stuk verdrijvingsvlak mee pakt.quote:Mensen die netjes hun snelheid aanpassen aan de overige stroken, krijgen netjes ruimte om in te voegen zoals het hoort. Als er geen debielen zoals jij hun auto's tussen netjes rechts rijdende mensen douwen, waren er ook geen files bij die invoegingen. Iedereen in de ankers omdat jij zonodig 2 extra auto's moest inhalen?
Voor jou ligt de grens dus op 1 complete kilometer voor het samenvoegen van die 2 banen, op zo'n 100 meter ervoor moeten ze je er nog gewoon tussen laten hoorquote:Ritsen is niet "stijf links doorrijden tot 2cm voor het verdrijvingsvlak en dan mn auto ertussen pleuren"![]()
Iedere mogelijkheid die je hebt om rechts te rijden moet je nemen. De laatste km voor een wegversmalling hoor je dus niet meer bezig te zijn met auto's inhalen, maar met je snelheid aanpassen aan de strook naast je. Dán kun je prima opschuiven tussen het verkeer dat rechts van je met dezelfde snelheid rijdt.
Geen wonder dat je er dan altijd tussenkomt met je 1000 meter invoeggrens die jij jezelf oplegt. En een auto met 72.000 km zegt niks, misschien heb jij hem vorige week wel van iemand overgenomen die er 71.990 mee gereden hadquote:En omdat je duidelijk een punt maakt van automerken en km-standen, ik zal je voor zijn. Mijn Bravo uit juli 2008 staat momenteel op ~72.000 km. Tis raar, maar nog nooit de situatie tegengekomen dat iemand me nergens tussen liet.....
Knakkerquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
http://www.wet-online.nl/WVW/1.html
Dat staat helemaal niet in artikel 1, als je lollig wilt doen, doe dan wel eerst even je huiswerk.![]()
Je bedoelt waarschijnlijk dat je rechts moet rijden, als er 2 banen voor rechts zijn dan mag je de meeste 'linkse rechterbaan' ook gebruiken. En nee niet onnodig, maar wel als er een stelletje trage slakken rechts staan in te dommelen. Of is die 2e rechterbaan volgens jou slechts gemaakt om naar te kijken?![]()
Mensen die normaal ritsen worden gewoon voorgelaten, weet niet hoe vaak jij met al je rijervaring (quote:Op een gegeven moment houdt die ene strook op te bestaan en zijn er enkele gekrenkte zieltjes die je er niet tussen willen laten.
Ik gebruik de laatste pakweg 500-1000 meter inderdaad voor het ritsen. Ik wil best nog een keer voor je uitspellen welke acties je dan allemaal moet uitvoeren, maar "direct je auto naar rechts knallen bij het 1km-bord" is er niet een van.quote:Voor jou ligt de grens dus op 1 complete kilometer voor het samenvoegen van die 2 banen, op zo'n 100 meter ervoor moeten ze je er nog gewoon tussen laten hoor![]()
Geen wonder dat je er dan altijd tussenkomt met je 1000 meter invoeggrens die jij jezelf oplegt.
quote:En een auto met 72.000 km zegt niks, misschien heb jij hem vorige week wel van iemand overgenomen die er 71.990 mee gereden had![]()
Heb zo'n idee dat jij degene bent die eens wat meer kilometers moet maken. Ik wens je veilige kilometers toequote:Je doet hier nu wel alsof je de ervarenheid zelve bent, maar volgens mij heb je d'r geen klap van begrepen
Dat kan we wezen maar de wegenverkeerswet waar jij zoveel van denkt te weten, kent geen letterlijke regels, maar artikelen. En als we dus artikel 1 'regel 1' noemen zoals jij wilt, dan klopt het nog steeds evenmin wat je zegt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:12 schreef TijnIIE het volgende:
KnakkerAls je wilt muggenziften op woordjes, doe het dan goed, ik zei "regel 1". Die mag jij interpreteren als de eerste regel van het hele document, maar je mag het (bijv.) ook interpreteren als de eerste vastgestelde regeling. Als eerste verkeersregel die overal geldt is bedacht "we rijden rechts". Nergens staat het woord "Artikel".
Dit is subjectief, vooral door het woord normaal dat terecht tussen aanhalingstekens staat, jij gaat er vanuit wat jij normaal vind. Alleen al uit dit topic blijkt dat niet iedereen normaal even normaal vindt.quote:Mensen die normaal ritsen worden gewoon voorgelaten, weet niet hoe vaak jij met al je rijervaring ( ;') ) "normaal" heb geritst?
[..]
En dat is dus normaal in jou ogen? Dan gedraagt iedereen zich dus eigenlijk abnormaal en jij normaal, want ik zie niemand een kilometer (de lengte van 2 straten uit een gemiddelde woonwijk) van tevoren naar rechts invoegen en zie niemand die kilometer van die dubbele baan onbenut laten. Jij beweert hier dus glashard dat jij dat wel aantreft?quote:Ik gebruik de laatste pakweg 500-1000 meter inderdaad voor het ritsen.
Ik weet niet of je hebt leren lezen en vooral aan begrijpend lezen schort er nog wat denk ik, iedereen is het er hier overeens dat er een asociale manier bestaat van je auto ervoor knallen en niemand vindt dat goed. Je bent wel van de extremen geloof ik: "Of je doet het 1 km van tevoren of je bent een asociaal die z'n auto ervoor knalt"quote:Ik wil best nog een keer voor je uitspellen welke acties je dan allemaal moet uitvoeren, maar "direct je auto naar rechts knallen bij het 1km-bord" is er niet een van.
[..]
Mijn opmerking doet je kennelijk wel wat, anders was je er niet op in gegaanquote:dude, ik heb de kms van mn privé-auto en voorloop-huurauto nog weggelaten voor je.
[..]
Een schoolvoorbeeld van het pretenderen de bevogende ervaren bestuurder te zijn. Ik weet niet hoeveel kilometers jij hebt gemaakt en jij weet niet hoeveel kilometers ik heb gemaakt, daar een wedstrijdje gaan maken heeft geen zin want jij denkt dat ik lieg en ik denk dat jij liegt daarover.quote:Heb zo'n idee dat jij degene bent die eens wat meer kilometers moet maken. Ik wens je veilige kilometers toe
Ongetwijfeld, maar er staat niet altijd zo een bord bij de gegeven wegsituatiequote:Op vrijdag 27 november 2009 17:52 schreef CasB het volgende:
Jezus, zo moeilijk is het toch niet?
Als er staat "Ritsen vanaf hier" dan moet je zo snel mogelijk invoegen, en juist op die stukken zijn er klapjosti's die doorrijden tot het verdrijvingsvlak en hem er daar tussen knallen. Ja, zo werkt het dus niet. Die pijlen staan ook niet voor niets op de weg.
Maar wel pijlen, toch?quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar er staat niet altijd zo een bord bij de gegeven wegsituatie
Echt niet altijd hoor, ja soms staat er ineens 1 pijl waar het eigenlijk al te laat is, soms staat er niet eens wegbelijning, vooral de stad 's Gravenhage heeft soms van die kruispunten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |