Dit dus...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
quote:Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
-Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
-Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
-Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen
Kloptquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat is dus bedoeling dat langer doorrijden. Dan gebruik je meer asfalt en dat bevorderd de doorstroming.
[..]
quote:-Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen
Omdat er een hoop mongolen zijn die er ze er dan niet tussen laten omdat ze zo lang zijn doorgeredenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:27 schreef Koepert het volgende:
[..]
Klopt
[..]
hier gaat het echter altijd mis..
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Omdat er een hoop mongolen zijn die er ze er dan niet tussen laten omdat ze zo lang zijn doorgereden
Klopt, die gasten die op het allerlaatste moment zonodig nog even in willen voegen veroorzaken de grootste problemen. Alleen maar omdat zij zo graag vooraan willen staan en te beroerd zijn om iets eerder het gas los te laten. Je zal maar 2 minuten later op je bestemming zijn zeg.....quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:27 schreef Koepert het volgende:
hier gaat het echter altijd mis..
Ja sjaak, het hele fucking idee van ritsen is dat je JUIST doorrijdt tot het eind, om daar om en om in te voegen. Dat kneuzen zoals jij dat niet snappen en dan op de rechterbaan niemand voorlaten.. jij zorgt juist voor alle problemen. En alle mensen die denken dat ze 'netjes' zijn en 500m van tevoren ritsen zijn net zo slecht bezig. Je MOET juist tot het einde doorrijden, er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
En als mensen dat dan ook eens zouden doen, en niet tot het allerlaatste moment wachten met invoegen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:31 schreef ufopiloot het volgende:
er staat niet voor niets helemaal op het eind pas een bord met RITSEN VANAF HIER!!!
Er staat niet: HIER RITSENquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En als mensen dat dan ook eens zouden doen, en niet tot het allerlaatste moment wachten met invoegen.
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:34 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Er staat niet: HIER RITSEN
Er staat: RITSEN VANAF HIER
Dat is niet klakkeloos, dat is gewoon volgens de regels. En als mensen op de rechterbaan gewoon om en om ruimte geven aan de auto, dan is er niks aan de hand. Maar omdat mensen op de rechterbaan het (onterecht) asociaal vinden, willen ze geen ruimte geven, waardoor je eerder verplicht bent om je auto ertussen te gooien omdat de mensen op de rechterbaan blijkbaar vinden dat er 'voorgedrongen' wordt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Wat jij denkt en vindt is totaal irrelevant. De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook en dan dus op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:36 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Moet ik het voor je spellen ofzo? Die gasten die pas in willen voegen als "hun" rijstrook ophoudt, en hun auto dan maar klakkeloos de rechterrijbaan opgooien zijn de grootste bron van ergenis op de weg. Snap je het nu?
Bingo. Alles rijdt door tot het einde en ramt hem dan bij god gratie naar rechts. Ik hou keurig ruimte tussen mij en mijn voorganger, maar op de laatste 20 meter sluit ik netjes aan, fuckers...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zou helpen als mensen op de linkerbaan eens wat eerder aanstalte maken om in te voegen op de rechterbaan. Die gasten die plankgas tot het einde doorrijden, kunnen van mij de tyfus krijgen en laat ik er dus mooi niet tussen.
Wat moet je dan wel doen als de rechterstrook stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook al dat je asociaal bezig bentquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:32 schreef superdexx het volgende:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
-Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
dat betekend dus niet dat als de rechter rijstrook stil staat jij over de linker baan met 100kmh door rijd tot het verdrijvingsvlak en dan zeuren als je er niet tussengelaten wordt.."
Je mist het punt: er is ruimte zat om je snelheid aan te passen en tijdig naar rechts te gaan. Er staan KILOMETERS van te voren borden, en dan nog heb je de 300 meter na het laatste bord om je kont naar rechts te brengen, op DIE snelheid. En niet op het laatste moment erin te duiken waardoor alles achter je moet remmen (wat een kettingreactie is waarbij file ontstaat).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Wat jij denkt en vindt is totaal irrelevant. De regel is rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook en dan dus op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Eigenwijze minder begaafde figuren zoals jij die doorrijden dan toch nog "asociaal" blijven vinden en auto's die zich gewoon aan de regels houden er niet meer tussen laten zorgen er dus voor dat het ritsen niet soepel verloopt. Snap je het nu?
Invoegen. Mensen laten ook als het stilstaat vaak ruimte zat over.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Wat moet je dan wel doen als de rechterstrrok stil staat ? Als je er met 10km/u langs rijdt tot aan het einde vindt men nl. ook als dat je asociaal bezig bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |