Dat is al slijmerig als je iemand niet kent en net een hand geeft.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:17 schreef SuperTrash het volgende:
Complimenteer de schoenen van een vrouw.
En bij een man een complimentje over zyn pak/stropdas.
Niet slijmerig doen, maar een leuke compliment!
Succes, lieverd
Dat dus.quote:
die is wel goedquote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef FunkyHomosapien het volgende:
hallo <naam> fijn dat ik kon komen.
lijkt me prima.
Dan is de openingszin van het bedrijf al bekend:quote:Op donderdag 19 november 2009 17:23 schreef DennisMoore het volgende:
Gewoon een zwart pak met rood overhemd aantrekken, dan maakt de openingszin niet meer uit.
Zakelijk; zwart pak met rode overhemdquote:Op donderdag 19 november 2009 17:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan is de openingszin van het bedrijf al bekend:
"Don't call us, we'll call you."
Een rood pak met zwart overhemd kan daarentegen weer wél.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:26 schreef DennisMoore het volgende:
Zakelijk; zwart pak met rode overhemd
Oh oh...
Zelfs dat niet, alleen maar wachten op het piepje.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze hebben daar nauwelijks een solliciatieprocedure hoor. Je hoeft alleen maar een beetje tof hamburgers en frietjes te kunnen bakken.
Ah, dat moet zelfs hem toch wel lukken. Succes ermee TS!quote:Op donderdag 19 november 2009 17:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, alleen maar wachten op het piepje.
quote:Op donderdag 19 november 2009 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
Maar serieus, een openingszin... da's toch echt onzin.
Je schudt de hand enzo.
- Goeiemiddag, Jan Jansen, HRM.
- Cahir, goedemiddag.
- Kon u het een beetje vinden?
- Ja hoor, dat ging prima. De routebeschrijving klopte goed.
- Fijn zo. Neemt u plaats. Wilt u iets drinken?
- Een biertje graag, lekker.
- U hoort nog van ons.
- Dat dacht ik al wel.
Het loopt vanzelf. Je kunt je beter druk maken om andere dingen in 't gesprek. Als een openingszin al niet vanzelf lukt, dan kun je er maar beter helemaal niet aan beginnen en verder werken aan je social skills.
Keihard in de bek schijten. Always a winner.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:14 schreef Cahir het volgende:
Wat is nou een goede openingszin voor je sollicitatiegesprek?
'Hallo, naam' en dan een pakkende zin/ijsbreker.
'Wat een weertje' en 'wat een mooi gebouw' zijn zo cliché
Dat is eigenlijk best wel een goeie.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:56 schreef MaLo het volgende:
Ik heb ook ooit een toffe binnenkomer gehad toen ik op mijn eerste echte baan solliciteerde.
"Goeiemorgen"
"Goewemogge"
"Wil je koffie of thee?"
"Nee dank u, ik heb zowuift een wortelkanaalbehandeling gehad en mijn mond if nog verdoofd"![]()
Wel aangenomen trouwens.
"Heeft u allicht een jonge dochter die veel op u lijkt?"quote:Op donderdag 19 november 2009 20:45 schreef Eenskijken het volgende:
'zeg, ken ik u niet ergens van?'
wtfquote:Op donderdag 19 november 2009 17:17 schreef SuperTrash het volgende:
Complimenteer de schoenen van een vrouw.
En bij een man een complimentje over zyn pak/stropdas.
Niet slijmerig doen, maar een leuke compliment!
"koffie of thee"quote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Hallo en je voorstellen lijkt me voldoende
Gevolgd door een "ja graag" op de aangeboden koffie o.i.d., dan komt de rest vanzelf.
WTFquote:Op donderdag 19 november 2009 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
Je schudt de hand enzo.
- Cahir, goedemiddag.
- U hoort nog van ons.
- Dat dacht ik al wel.
Het loopt vanzelf. Je kunt je beter druk maken om andere dingen in 't gesprek. Als een openingszin al niet vanzelf lukt, dan kun je er maar beter helemaal niet aan beginnen en verder werken aan je social skills.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 19 november 2009 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
Je schudt de hand enzo.
- Cahir, goedemiddag.
- U hoort nog van ons.
- Dat dacht ik al wel.
quote:Op donderdag 19 november 2009 17:44 schreef DennisMoore het volgende:
Je schudt de hand enzo.
- Cahir, goedemiddag.
- U hoort nog van ons.
- Dat dacht ik al wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |