Relevante nieuwspostings:quote:Bij invoering van de kilometerheffing in de periode 2012-2018 worden uiteindelijk de provinciale opcenten op de Motorrijtuigenbelasting (MRB) vervangen door een ingezetenenheffing.
Daarop wordt volgens bronnen in het overleg tussen Rijk en provincies aangestuurd, hoewel een definitief besluit daarover pas door een nieuw kabinet wordt genomen. Den Haag had eigenlijk al toegezegd vóór de zomer van 2008 met voorstellen te komen.
In mei werd in het overleg tussen Rijk en provincies nog eens definitief bezegeld dat de provincies bij het verdwijnen van de opcenten een eigen belasting mogen invoeren. Aan opcenten incasseerden de provincies vorig jaar euro 1,4 mrd.
Zelfde bedrag via andere weg
De provincies rekenen erop dat zij via het nieuwe kanaal eenzelfde bedrag mogen innen. 'We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft', zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant.
Hoogleraar openbare financiën aan de Universiteit van Twente, Peter Boorsma, is voorstander van de ingezetenenheffing. 'Ik ben er pal voor', zegt hij. 'In 2001 was ik voorzitter van een commissie die de ingezetenenheffing opperde als alternatief voor de opcenten.'
Idee van heffing al uit 2002
Aanleiding voor het advies van Boorsma cum suis in februari 2002 was toen ook al het in de verdere toekomst wegvallen van de motorrijtuigenbelasting, zo zei de Twentse hoogleraar zondag. Als tweede alternatief voor de opcenten op de MRB noemde de commissie destijds een heffing op de onroerendzaakbelasting.
De ingezetenenheffing kan volgens Boorsma gemakkelijk worden gestapeld op die van de waterschappen. En huishoudens die het niet kunnen betalen, kan de provinciale heffing worden kwijtgescholden, zoals nu ook bij de waterschappen kan.
Redelijker systeem
'Ik vind het huidige systeem van opcenten via de MRB veel onredelijker. Ik heb me destijds laten vertellen dat Gerrit Zalm, oud-minister van Financiën, geen auto had, dus geen MRB en dus geen provinciale belasting hoefde te betalen. Dat is dwaas.'
De CDA'er en oud-Eerste Kamerlid Boorsma speelde recentelijk een belangrijke rol bij het afweren door de provincies van een korting van euro 600 mln op de rijksbijdrage. Die korting was voorgesteld door de Raad voor de financiële verhoudingen in mei . Uiteindelijk is in de voorjaarsnota opgenomen dat de provincies voor euro 300 mln worden gekort op de rijksbijdrage.
De PVV komt met een Meldpunt KM-heffingquote:Bedankt voor uw mail aan de SP Tweede Kamerfractie. Inderdaad speelt de privacy ook een rol waarom we graag dit systeem geen doorgang laten vinden.
Vriendelijke groet,
Laurens Ivens
Medewerker SP Tweede Kamerfractie
Kijk ook eens op:
http://www.geenfilebelasting.nl
http://www.sp.nl/verkeer/
Vorige delen:quote:De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.
Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil. Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ‘Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ‘We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’ Bovendien lost het de files niet op.
‘Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Dat is onhaalbaar en onzinnig.’ Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ‘De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:02 schreef RvLaak het volgende:
De fractievoorzitters zijn ondertussen gemailed... Ben benieuwd naar de reacties...
Compleet nietszeggend natuurlijk, maar goed... Het is een reactiequote:Geachte heer,
Hiermee bevestig ik u de ontvangst van onderstaande e-mail. Gezien de inhoud heb ik deze onder de aandacht gebracht van mijn fractiegenoot Charlie Aptroot.
Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Mark Rutte.
linkje? Dan plaats ik m er bij...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:46 schreef UberPhreak het volgende:
Misschien de petitie in de OP zetten?
SP, VVD & PVV (voor zo ver bij mij bekend) atm dus. Laat dat nou net de partijen zijn die in opmars zijn, muv de SP.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:10 schreef athlonkmf het volgende:
De partij die nu campagne maakt tegen de KM-heffing zal waarschijnlijk een hoop autorijdende kiezers voor zich winnen.
www.kilometerheffing-nee.nlquote:Op donderdag 19 november 2009 13:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
linkje? Dan plaats ik m er bij...
Als er nog meer suggesties zijn voor de OP... Graag
Staat er bij, inclusief uitlegquote:Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
www.kilometerheffing-nee.nl
(niet mijn initiatief, ik post het maar omdat het tot nu toe het enige concrete is wat ik van "actie" heb gezien)
Wientjes: geen nieuwe belasting voor provinciesquote:De fiscale voordelen van een hybride auto komen te vervallen als straks de kilometerheffing wordt ingevoerd. ‘Milieubewuste’ automobilisten voelen zich bekocht.
De kilometerheffing wordt tussen 2012 en 2018 ingevoerd en komt in plaats van de BPM (aanschafbelasting) en de motorrijtuigenbelasting (wegenbelasting). Kopers van een hybride auto hoeven nu maar een lage bijtelling te betalen en worden gekort op hun aanschafbelasting en hun wegenbelasting.
Vanaf 1 januari 2010 zouden eigenaren van hybride auto’s helemaal vrij worden gesteld van het betalen van wegenbelasting. Hier kunnen de automobilisten dan maar een paar jaar van genieten, omdat ze straks wel een kilometertarief moeten betalen. Dit wordt dan wel een stuk lager dan het tarief voor normale auto’s.
Kilometertarief
Waar een gemiddelde autobezitter in 2018 6,7 cent per kilometer gaat betalen, kost een hybride maar 1 cent per kilometer. Het nadeel kan desalniettemin oplopen tot een paar honderd euro per jaar, aldus het AD.
In Nederland worden de meeste hybride auto’s van Europa verkocht. Vier procent van alle auto’s is een hybride model zoals een Toyota Prius en een Honda Civic. Ruim 30.000 Nederlanders rijden op dit moment in een hybride auto.
quote:Provincies moeten geen nieuwe belasting gaan heffen. Dat zegt de voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW Bernard Wientjes. Door de kilometerheffing valt een deel van de inkomsten voor de provincies weg, waarop zij het kabinet vroegen een nieuwe heffing te mogen invoeren.
De zogenoemde opcenten die de provincie nu misloopt worden volgens Wientjes niet volledig aan wegen besteed. De provincies moeten geen nieuwe belastingen heffen en gewoon bezuinigen, meent hij.
Maandag lieten de provincies, verenigd in het Interprovinciaal Overleg (IPO), weten snel met het kabinet te willen praten over de nieuwe belasting. Automobilisten betalen vanaf 2012 niet meer voor het bezit van een auto, maar voor het gebruik ervan. De motorrijtuigenbelasting wordt afgeschaft. Nu profiteren de provincies via de opcenten van de opbrengst van deze belasting.
Vrijdag stemde de ministerraad in met het wetsvoorstel voor de kilometerheffing. De provincies lopen vanaf 2012 jaarlijks een bedrag van 260 miljoen euro mis. Het kabinet beloofde al dat provincies een nieuwe belasting mogen invoeren, die overigens ook moet worden opgebracht door mensen die geen auto hebben.
Donequote:Op donderdag 19 november 2009 13:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Zet deze ook even in de OP:
p.vgeel@tweedekamer.nl; F.Halsema@tweedekamer.nl; M.Hamer@tweedekamer.nl; agneskant@sp.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; m.rutte@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; r.verdonk@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; B.vdVlies@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl
Voor al uw klachten en opmerkingen. Het is immers je democratische recht om je gekozen vertegenwoordigers te benaderen.
een paar users, maar geen enkele met daadwerkelijk zinnige argumenten. YouNaiveHuman (oid) sloeg werkelijk allesquote:Op donderdag 19 november 2009 14:10 schreef D. het volgende:
Rare vraag wellicht, maar is er hier ook iemand VOOR?
Welk deel van de reeks kan ik hem vinden?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
een paar users, maar geen enkele met daadwerkelijk zinnige argumenten. YouNaiveHuman (oid) sloeg werkelijk alles
volgens mij 3, maar in 2 stond volgens mij ook iets... Maar dat weet ik niet zeker meer.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:25 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Welk deel van de reeks kan ik hem vinden?
Ik had het blijkbaar vaudt... Hij heeft eigenlijk alleen op de FP gereageerd...quote:Op donderdag 19 november 2009 14:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
volgens mij 3, maar in 2 stond volgens mij ook iets... Maar dat weet ik niet zeker meer.
quote:Bedankt voor uw mail aan de SP Tweede Kamerfractie. Inderdaad speelt de privacy ook een rol waarom we graag dit systeem geen doorgang laten vinden.
Vriendelijke groet,
Laurens Ivens
Medewerker SP Tweede Kamerfractie
Kijk ook eens op:
http://www.geenfilebelasting.nl
http://www.sp.nl/verkeer/
Ik heb die user nog steeds niet gevonden maar een verhaal van Iblis.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
volgens mij 3, maar in 2 stond volgens mij ook iets... Maar dat weet ik niet zeker meer.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:24 schreef Iblis het volgende:
Met pijn in het hart besloot Henk uiteindelijk om zijn auto toch weg te doen. Hij kon zich nog goed herinneren hoe zijn eerste auto hem een gevoel van vrijheid had gegeven, maar dat gevoel was helemaal weg. Sterker nog, het was vervangen door het idee dat elke meter die hij aflegde verantwoord moest kunnen worden.
Toen hij zijn auto net had hij deze graag gebruikt om er ’s nachts op uit te gaan, het natuurgebied in, om naar de hemel te kijken met zijn telescoop. Ook ging hij af en toe naar Schiphol om vliegtuigen te spotten. Met zijn auto was dit veel gemakkelijker geworden dan met het OV, bovendien was hij niet zo gebonden aan trein- en busdiensten die ’s nachts ophielden.
Die vrijheid was echter afgenomen, terugkijkend, op het moment dat het rekeningrijden was ingevoerd in 2019. Hij was er eerst voorstander van geweest: betalen naar gebruik, betere verspreiding van het verkeer, beloningen als je buiten de spits reed. Na een aantal jaar viel het effect echter tegen. De kilometerheffing was fors omhoog gegaan, maar tevens was er wettelijk bepaald dat de werkgever voor woon-werkverkeer niet mocht compenseren voor de spitstarieven; de gedachte was dat werknemers dan gestimuleerd zouden worden om een baan met flexibele werktijden te zoeken, en dat meer mensen zich in de dunbevolktere gebieden van het land zouden vestigen. Het resultaat was echter dat de meeste mensen gewoon meer moesten betalen en nog steeds van 9 tot 5 werkten. Omdat er een krachtige symboolwerking van de wet uitging werd ze echter niet geschrapt.
Financieel had hij nochtans niet zoveel te klagen, dus dat was allemaal overkomelijk. Zijn eerste negatieve ervaring was geweest toen hij twee dagen nadat hij weer eens met zijn telescoop eropuit was gegaan door de politie was ondervraagd over zijn aanwezigheid ’s nachts in het natuurgebied. Hij had gestameld ‘eh, ik keek gewoon sterren met m’n telescoop’. De politie had dat een heel hilarisch antwoord gevonden – hij snapte toen nog niet waarom. Het bleek echter dat er in de buurt waar hij bezig was ook een homo-ontmoetingsplek was waar juist die avond dat hij er was iemand was vermoord. Bij het verhoor hadden ze hem nog gezegd dat hij niet in eufemismen hoefde te praten, alhoewel ze ‘sterren kijken met z’n telescoop’ een prachtige omschrijving vonden.
Zijn verweer dat hij dat écht bedoelde, en dat hij inderdaad een telescoop had, werd niet zo serieus genomen. Althans, het gaf aan dat het goed kon dat hij daar bekend was. Omdat er verder niemand, op het slachtoffer na, in de buurt geregistreerd was, bleef hij hoofdverdachte. Sterker nog, hij verdween in voorarrest. Zijn vrouw besloot dat ze ook niets met een homoseksuele moordenaar te maken wilde hebben en diende een echtscheidingsverzoek in. Met voogdij over de kinderen. Het onderzoek vorderde niet, maar hij bleef hoofdverdachte – gelukkig voor hem liep de echte dader alsnog tegen de lamp, bij een latere moordpoging: het bleek dat hij gewoon op de fiets was geweest.
De schadevergoeding was een schrale troost; zijn vrouw kwam niet bij hem terug, wel kon hij voogdij over de kinderen krijgen. Het eerste weekeinde dat hij ze zag wilde hij ze meenemen naar de Efteling. In verband met fijnstof en luchtkwaliteit bleek dat het wegquotum voor die week vol zat: alleen degenen die vijf maanden van te voren gereserveerd hadden werden toegelaten op de wegen rond Kaatsheuvel. Deze wegquota waren ingevoerd om CO2 belasting en fijnstof terug te drinken, en om bereikbaarheid door Ambulances te garanderen. Eerst was het alleen op zomerse dagen geweest naar het strand: je kon dan bepaalde tijdvakken reserveren voor heen- en terugreis, wat erg vervelend was als het weer toch slechter werd, want je moest blijven totdat je terug mocht, ging je eerder dan was een automatische boete te verwachten.
Gelukkig had hij bedacht dat zijn oude liefhebberij wel kon: Vliegtuigen kijken op Schiphol. De oudste was ook gefascineerd door vliegtuigen, en bovenal waren de aanvoerwegen naar Schiphol-quotumvrij om de Nederlandse economische positie internationaal niet in gevaar te brengen. Na een half uur op Schiphol werd hij echter door een agent op de schouder getikt: ‘Meneer Ter Braak?’. Het bleek dat hij, als ouder met bezoekregeling die naar Schiphol reed in een weekeinde waarin zijn vrouw had aangegeven dat hij de kinderen had, extra in de gaten gehouden werd: het kwam namelijk voor dat mensen hun kind meenamen naar het buitenland. Of hij zijn zakken en bagage wilde leeghalen om aan te tonen dat hij geen boardingpas of tandenborstels of andere zaken had die op een naderend vertrek duidden. Op zich zat dat wel goed, want hij had geen identificatie bij zich voor de kleinen, dus ze hadden niet eens het land uit gekund – wel leverde dat hem een boete op, ook kinderen moesten zich immers kunnen identificeren.
Toen ook nog van de verzekering een mail bij hem binnenkwam dat hij geregeld bij de sigarenzaak in zijn dorp was gesignaleerd met de auto, terwijl hij aangaf niet-roker te zijn was de maat vol. Hij had actief moeten aantonen dat hij er alleen kwam om zijn haar te laten knippen. Het was nog een van de weinige zaakjes waar je zonder afspraak binnen kon lopen immers, iets wat hij de laatste tijd steeds meer kon waarderen. Soms was het er druk, en ging hij weer om een dag later terug te komen. Dat had er echter in geresulteerd dat hij er vaker dan driemaal per maand was geweest in april, wat de limiet was voor onverdacht bezoek aan etablissementen waar rookwaar werd verkocht.
Dat hij voortaan alles per fiets zou moeten doen en daardoor een stuk beperkter zou zijn, dat was een nadeel, maar dat hij niet meer het gevoel had elke meter te hoeven verantwoorden en alles van te voren aan te vragen, dát gaf hem een ongekend gevoel van vrijheid dat hij met auto nooit zou hebben.
Ah, dankjewel. Eens kijken wat er gezegd wordt.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik had het blijkbaar vaudt... Hij heeft eigenlijk alleen op de FP gereageerd...
Celstraf bij kapot rekeningrij-kastje
De SP heeft trouwens gereageerd op mijn mail:
[..]
Zie mijn postquote:Op donderdag 19 november 2009 14:38 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik heb die user nog steeds niet gevonden maar een verhaal van Iblis.
[..]
Ben vooral benieuwd naar de reactie van de voorstandersquote:Op donderdag 19 november 2009 14:38 schreef RvLaak het volgende:
De SP heeft trouwens gereageerd op mijn mail:
[..]
YouNaiveHuman krijgt wel een keiharde piemel van het rekening rijden zeg.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zie mijn post
Ennuh, wellicht beter leesbare versie van zijn verhaal kun je op Onzeprivacy vinden
Ik heb alle partijen het volgende mailtje verstuurd:quote:Op donderdag 19 november 2009 14:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd naar de reactie van de voorstanders
Tot nu toe heeft enkel Mark Rutte gereageerd met het heel erg nietszeggende "Je mail is doorgestuurd naar de juiste persoon". Dus afwachten & mail vooral zelf ookquote:Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van de volgende nieuwsberichten, zou ik graag de mening van uw partij horen over de privacy van de automobilist mbt de kilometerheffing en het GPS-kastje wat hier mee verband houdt.
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje
Staat bespiedt automobilist via kastje
Met vriendelijke groeten,
10% minder automobilisten betekend een verdubbeling van het OV (als ze allemaal naar het OV gaan natuurlijk)quote:Op donderdag 19 november 2009 13:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Je kan straks geen kant meer uit. Het OV is ook slecht qua structuur. Te korte treinen, treinen die vaak te laat zijn door blaadjes op het spoor of wind. Het is altijd wat. Je zit al hutje mutje op elkaar in een trein en dat wordt dan nog veel erger als er 10% reizigers bij komen. Het spoornet trekt dit niet.
Ik vind het schandalig dat je als werkende zo wordt genaaid, zeker als ze ook nog een speciaal spitstarief willen maken. Ik kan nu eenmaal niet thuis werken en zal dan toch naar mijn werk moeten gaan. Mijn baas heeft er overigens ook niets aan dat ik in de file staat. Het is deels eigen tijd maar je komt ook nog wel eens te laat dus dan ben je in de baas zijn tijd.
quote:Op donderdag 19 november 2009 14:53 schreef DiRadical het volgende:
[..]
10% minder automobilisten betekend een verdubbeling van het OV (als ze allemaal naar het OV gaan natuurlijk)
Ik vraag me af naar welk land de huidige kabinetsleden naar toe zijn gevlucht, als blijkt dat door hun toedoen Nederland economisch helemaal de grond hebben ingeboord.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, al zouden ze maar de helft daarvan krijgen. Dus 25% extra reizigers, dan wordt het doffe ellende
Beetje gezond verstand zou inderdaad ook wel eens mogen in de politiek.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:31 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik vraag me af naar welk land de huidige kabinetsleden naar toe zijn gevlucht, als blijkt dat door hun toedoen Nederland economisch helemaal de grond hebben ingeboord.
Vervoer duurder waardoor alle producten duurder zijn of mensen gedwongen ontslagen worden.
20% werkloosheid.
OV werkt ook voor geen meter meer, omdat de OV-chipkaart ervoor zorgt dat het OV ook tientallen procenten duurder worden.
Lekker iedereen thuisblijven.
Zou wat zijn... Na de vingerafdrukken, kentekenregistratie, camera's in de binnenstad, het meest getapte land, de ID-plicht überhaupt, het EPD, de opslag internetverkeer, etc, etc, etc... Dat we om de heilige koe gaan demonstreren...quote:Op donderdag 19 november 2009 16:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou thuisblijven, waarom gaan we niet met zijn allen de straat op?
Misschien gaat dat dan nou eindelijk eens gebeuren.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou thuisblijven, waarom gaan we niet met zijn allen de straat op?
Precies, en dat is ook het hele probleem.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja en dan gelijk voor alles niet alleen voor die KMH maar ook voor de zorgverzekering en al die andere dingen. In andere landen had er al gelijk een revolutie geweest. Wij zeuren maar werken er wel met hangende pootjes aan mee.
Ik voel er wel wat voor om het binnenhof in lichterlaaien te zetten, het liefste met al die prutsers er nog in.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook het hele probleem.
En maar afkeurend kijken naar die Fransozen die de halve stad in de hens steken om ergens een statement tegen te maken. Ik zou haast willen zeggen doe dat ook hier maar.
Laat ze maar merken dat ze nou echt te ver aan het gaan zijn.
Dat vind ik dan wel weer zonde voor dat toch wel monumentale pand.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik voel er wel wat voor om het binnenhof in lichterlaaien te zetten, het liefste met al die prutsers er nog in.
quote:Meldpunt KM-heffing
19 november 2009 Bron: Spitsnieuws
De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.
Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil. Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ‘Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ‘We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’ Bovendien lost het de files niet op.
‘Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Dat is onhaalbaar en onzinnig.’ Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ‘De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’
http://www.elsevierfiscaa(...)/meldpunt-km-heffing
quote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef Tism het volgende:
Kilometerheffing #4: Waar we wachten op politiek reacties
[..]
quote:De Partij voor de Vrijheid is fel tegenstander van de invoering van de kilometerheffing.
Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.
Mail uw reactie daarom naar: geenkilometerheffing@pvv.nl
PVV-Kamerlid Richard de Mos zal Minister Eurlings volgende week tijdens het debat hierover in de Tweede Kamer met de ingezonden reacties confronteren.
Tja, de reichstag was ook een statement, misschien een beetje historie opofferen om de toekomt zeker te stellen.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer zonde voor dat toch wel monumentale pand.
wie denk je ?quote:Op donderdag 19 november 2009 17:26 schreef Dulk het volgende:
wie gaat eigenlijk die 6 miljoen (dacht ik) gprs-sim abbo's betalen?
het zou eerlijk zijn als de staat dat gaat betalen, met geld wat ze uit de inkomsten halen van de heffing, maar ik heb zo'n gevoel dat je daar zelf ¤10,-- p.m. voor moet gaan betalen.quote:
Was net in EenVandaag, de VVD gaat een actie op touw zetten. Daarbij een sticker waarop staat Kilometerheffing No Way.. alleen er is nog niets te vinden op hun site, morgen misschienquote:
Zou het graag in de OP zetten, maar dan wel met bronquote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef Tism het volgende:
Kilometerheffing #4: Waar we wachten op politiek reacties
[..]
Hoeft niet persé in de OP..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou het graag in de OP zetten, maar dan wel met bron
De dag dat ik met een paar 1000 medereizigers de trein ben uitgezet in the middle of nowhere omdat deze simpelweg (vanwege sneeuw 100 km zuidelijker) niet verder reed was voor mij de druppel. Zie maar hoe jullie thuiskomen, wacht op de volgende trein.. dat gedaan, en er kwam een overvolle trein aan een half uur later, een paar 1000 extra erin en zeker 10 man in de cockpit bij de machinist.. Als daar een ongeluk mee was gebeurd dan zouden de parlementaire enquetes vandaag nog lopen..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:26 schreef McKillem het volgende:
Ja kilometerheffing. Dat betekend dat het OV ook drukker word. Ik stap net weer uit een tram met meer inhoud dan er eigenlijk in gaat. Zit godverdomme continu tegen de reet van een random persoon aan te rijden gewoon omdat het zo vol is. En dan moeten er meer mensen met het OV gaan...
Doe maar niet.
Als de kilometerheffing er komt, dan wordt (o.a.) de wegenbelasting afgeschaft. De opbrengst van de wegenbelasting gaat nu nog (voor een groot deel) naar de provincies. Na de invoering van de kilometerheffing en het afschaffen van de wegenbelasting lopen de provincies dus een hoop geld mis, bijna 1,5 miljard per jaar. De provincies mogen echter om dit te compenseren een nieuwe belasting verzinnen. Daarvan is in ieder geval duidelijk dat die voor iedereen gaat gelden. Dus ook als je geen auto hebt, maar met het OV reist, ga je die belasting betalen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:25 schreef Wisheh het volgende:
Ik ben niet zo into "politiek geklets" enzo maar als ik het goed begrijp dan gaan straks mensen een bepaald bedrag bepalen ook al hebben ze geen auto? Wat is dat voor onzin?Denk je er vanaf te komen door juist geen auto te bezitten en dan moet je alsnog betalen...
En diegene die dat heeft bedacht moeten ze psychologisch onderzoeken.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Als de kilometerheffing er komt, dan wordt (o.a.) de wegenbelasting afgeschaft. De opbrengst van de wegenbelasting gaat nu nog (voor een groot deel) naar de provincies. Na de invoering van de kilometerheffing en het afschaffen van de wegenbelasting lopen de provincies dus een hoop geld mis, bijna 1,5 miljard per jaar. De provincies mogen echter om dit te compenseren een nieuwe belasting verzinnen. Daarvan is in ieder geval duidelijk dat die voor iedereen gaat gelden. Dus ook als je geen auto hebt, maar met het OV reist, ga je die belasting betalen.
En toch toegevoegd aan de OPquote:Op donderdag 19 november 2009 19:23 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoeft niet persé in de OP..![]()
Toch bron toegevoegd..
En als je ook geen gebruik maakt van het OV? Dus alles lopend doet? Dan nog steed? Wat is dat voor bullshit. Waar teken ik die petitie?quote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Als de kilometerheffing er komt, dan wordt (o.a.) de wegenbelasting afgeschaft. De opbrengst van de wegenbelasting gaat nu nog (voor een groot deel) naar de provincies. Na de invoering van de kilometerheffing en het afschaffen van de wegenbelasting lopen de provincies dus een hoop geld mis, bijna 1,5 miljard per jaar. De provincies mogen echter om dit te compenseren een nieuwe belasting verzinnen. Daarvan is in ieder geval duidelijk dat die voor iedereen gaat gelden. Dus ook als je geen auto hebt, maar met het OV reist, ga je die belasting betalen.
Klinkt leuk, maar dat kan helemaal niet. Tenminste, je zit er minstens tot 31 december 2010 aan vastquote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
geklaagt en lidmaatschap opgezegt.
Ik heb geen KPN producten maar een klachtenbrief met de boodschap dat ik niet meer voor hun producten zal kiezen gaat er zeker uit.
Ben benieuwd hoe rechtsgeldig die voorwaarde van de ANWB is...quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:50 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dat kan helemaal niet. Tenminste, je zit er minstens tot 31 december 2010 aan vast
Geenstijlquote:ANWB onder vuur door Rekeningrijderij
ANWB-leden beginnen zich te roeren. De altijd zo trouwe en stille kutbejaarden Autokampioenlezers lijken het helemaal te hebben gehad met de ANWB. De automotieve lobbyorganisatie ligt zwaar onder vuur vanwege de politieke steun aan het Rekeningrijden. De ANWB is één van de grootste oldskool ledenorganisaties van Nederland (net als het FNV ooit was), maar buigt als een rietje voor de belachelijke manier waarop rekeningrijden er nu gaat komen. Zelfs wij krijgen die ingeslapen trekautorijders gewaardeerde ANWB-leden in de mail, dus we gokken dat er bij de automobielorganisatie zelf minstens tienduizenden berichten binnenkomen. Mailtjes en brieven van klagers die zich afvragen waarom de ANWB zich de laatste weken ontpopt tot een dependance van het CDA en de biatch van Minister Eurlings. Blijkbaar is het nu genoeg. De Telegraaf opent vandaag -historisch- en subtiel de aanval op de ANWB onder de kop 'Gps-spionage’ deert ANWB niet', een artikel waarin de grenzeloze arrogantie van de ouderwetse moloch blijkt: De privacy van rekeningrijden is nog beter geregeld dan met de mobiele telefoons, aldus een woordvoerder. Oh ja, ANWB opzeggen? LOL, dat kan helemaal niet. Get it on, fight!
Klopt, maar daarom kan ik wel opzeggenquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:50 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dat kan helemaal niet. Tenminste, je zit er minstens tot 31 december 2010 aan vast
Je zult alleen steeds vaker moeten uitleggen waarom je onschuldig bent.. En zo wordt langzaam de bewijslast omgekeerd..quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef Matty___ het volgende:
[..]
je bent niet automatisch verdacht als je ergens bent geweest. er moet ook zo iets als hard bewijs en motief aanwezig moeten zijn.
als je je auto laat staan en je loopt 100m en je pleegt een misdrijf dan kunnen ze jou nog niets maken...vandaar dat het geen ebwijs is.
in Nederland ben je onschuldig tot het tegenovergestelde is bewezen.
Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je zult alleen steeds vaker moeten uitleggen waarom je onschuldig bent.. En zo wordt langzaam de bewijslast omgekeerd..
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomenquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.
Absoluut geen argument. Er wordt gesteld dat door dit kastje vaker als verdachte van een misdrijf wordt gezien. Dan zou dit NU al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens. Het is niet zo dat collectief iedereen de GSM uitschakeld alvorens een misdrijf plaats vindt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
En als je je GSM uitzet, wordt je niet in de boeien geslagen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:10 schreef D. het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet verplicht een GSM te hebben, en onder dit kastje in je auto kun je niet uitkomen
Een GSM is niet zo nauwkeurig vergeleken met dit kastje. Je hebt met GSM positiebepaling een flinke marge al naar gelang de GSM-masten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Absoluut geen argument. Er wordt gesteld dat door dit kastje vaker als verdachte van een misdrijf wordt gezien. Dan zou dit NU al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens. Het is niet zo dat collectief iedereen de GSM uitschakeld alvorens een misdrijf plaats vindt.
Het gebeurd nu al niet op basis van GSM gegeven wat justitie wel zou kunnen doen. Waarom dan wel op basis van km registratie kastje? Iemand gaarne uitleggen.
Oftewel mensen ruiken wanneer een misdrijf wordt gepleegd en zetten collectief de GSM uit. Nogmaals justitie kan nu al in de GSM gegevens kijken. GSM data levert ook een nauwkeurige positie vooral wanneer je voor een langere tijd op een vaste plaats blijft (dit is het geval wanneer je ergens op visite gaat of ergens gaat werken). Zodra het realtime wordt is de positie wat minder betrouwbaar maar nog altijd betrouwbaar genoeg. TomTom gebruikt het oa in hun live systeem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef athlonkmf het volgende:
En als je je GSM uitzet, wordt je niet in de boeien geslagen.
Een GSM is niet zo nauwkeurig vergeleken met dit kastje. Je hebt met GSM positiebepaling een flinke marge al naar gelang de GSM-masten.
Een GPS-kastje kan op de meter nauwkeurig je plaats bepalen.
En dan nog steeds, je mag je GSM uitlenen aan mensen of uitzetten. Als er iets mis is met je KM-kastje ben je de klos.
Uitstekende onderbouwing.quote:
De boetes en celstraffen die genoemd werden, vallen onder het belastingrecht. Daar geldt de omgekeerde bewijslast.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.
degene die een misdrijf pleegt heeft een prepaid. Net alsof de georganiseerde misdaad ook met geregistreerde telefoons werktquote:Op vrijdag 20 november 2009 15:30 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Oftewel mensen ruiken wanneer een misdrijf wordt gepleegd en zetten collectief de GSM uit. Nogmaals justitie kan nu al in de GSM gegevens kijken. GSM data levert ook een nauwkeurige positie vooral wanneer je voor een langere tijd op een vaste plaats blijft (dit is het geval wanneer je ergens op visite gaat of ergens gaat werken). Zodra het realtime wordt is de positie wat minder betrouwbaar maar nog altijd betrouwbaar genoeg. TomTom gebruikt het oa in hun live systeem.
Om terug te komen. Er wordt gesteld dat een km-registratie kastje gebruikt wordt om mensen als verdachte aan te merken. Gaarne mij uitleggen waarom dat nu al niet op grote schaal gebeurd op basis van GSM gegevens. Deze zijn vrij voorhanden en nauwkeurig genoeg. Graag uitleggen waarom wel/niet en waarom dat straks wel/niet gaat gebeuren met km-registratie kastje.
Uitschakelen van GSM is geen reden (gebeurd niet immers mensen weten niet wanneer een misdrijf wordt gepleegd). Dus kom nu eens met een legitieme en aannemelijk reden.
Welke liefde voor SP & VVD?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:28 schreef kakner2 het volgende:
Als ik dit lees wordt ik een beetje bang voor de liefde voor de VVD en SP. Jullie weten toch dat als deze partijen in het kabinet zitten, ze net zo hard doorgaan met het invoeren ervan?
Ach. Als de rijken straks in een dikke SUV willen rijden dan zullen ze flink de portemonnee moeten trekken. Dat is nu niet het geval.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:36 schreef ASroma het volgende:
mooie is nog wel dat de rijken het de ballen kan schelen die blazen wel door. Maar de wat minder gefortuineerde worden geforceerd in een te dure en overvolle trein te stappen en een uur eerder van huis te vetrekken
Je doelt op het niet goed functioneren van de km-registratie systeem? Denk niet dat dat echt een probleem is. Je energie meter in de meter kast is verzegeld en werkt in principe ook altijd. Technisch zit daar ook het een en ander in vooral in de intelligente meters.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef RvLaak het volgende:
De boetes en celstraffen die genoemd werden, vallen onder het belastingrecht. Daar geldt de omgekeerde bewijslast.
Mensen met een SUV betalen nu ook meer, want ze verbruiken meer brandstof en betalen dus meer accijns.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:39 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ach. Als de rijken straks in een dikke SUV willen rijden dan zullen ze flink de portemonnee moeten trekken. Dat is nu niet het geval.
Maar geen 66 eurocent/km wat iemand eerder meldde.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen met een SUV betalen nu ook meer, want ze verbruiken meer brandstof en betalen dus meer accijns.
Ja, maar da's wel een beetje een debiel bedrag hè.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:48 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Maar geen 66 eurocent/km wat iemand eerder meldde.
Jij snapt de discussie niet he?quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef ASroma het volgende:
degene die een misdrijf pleegt heeft een prepaid. Net alsof de georganiseerde misdaad ook met geregistreerde telefoons werkt
Ach als een verbod niet kan (Amsterdam heeft zoiets al eens geprobeerd) dan lijkt mij dit een prima oplossing.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:50 schreef Sloggi het volgende:
Ja, maar da's wel een beetje een debiel bedrag hè.
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:55 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ach als een verbod niet kan (Amsterdam heeft zoiets al eens geprobeerd) dan lijkt mij dit een prima oplossing.
Een beetje crimineel neemt zijn gsm niet mee als ie een misdrijf gaat plegen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:53 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jij snapt de discussie niet he?
Er wordt gesuggereerd dat wanneer je een km-registratie kastje hebt je vaker aangemerkt zal worden als verdachte bij een misdrijf. Immers de 'overheid' weet waar je je bevindt.
Ik heb gesteld dat:
a) Justitie het nu al kan op basis van GSM gegevens (nauwkeurig genoeg voor). Bovendien je auto staat zelden direct naast je. Meestal zet je hem ergens neer en loop je 50-100 meter voordat je op bestemming bent.
b) Justitie maakt nu al geen gebruik van GSM gegevens. Waarom straks wel van de km-registratie gegevens.
Oftewel je punt dat diegene die de misdrijf pleegt een prepaid heeft slaat nergens op (daar gaat de discussie niet over) [bovendien kan de misdrijfpleger veel beter de batterij uit de GSM halen]. Discussie draait om onnodig verdachtmaking wanneer je met de auto + km-registratie systeem in de buurt bent van plaats van misdrijf. Daarvan zeg ik dat dat nu al kan op basis van GSM gegevens.
dat dus.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...
Meerdere redenen:quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:59 schreef Sloggi het volgende:
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...
Voorbeelden graag. Dus verdachtmaking zuiver door in de buurt zijn op de plaats van misdrijf met de GSM aan. Mensen die al als verdachte zijn aangewezen zonder GSM gegevens tellen niet mee.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een beetje crimineel neemt zijn gsm niet mee als ie een misdrijf gaat plegen.
En het eea. gebeurt al op basis van GSM gegevens.
triest figuurquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
a) Extra gevaar. Ik zie het dagelijks bij het ophalen en wegbrengen van kinderen. Een hele grote SUV heeft veel dode hoeken; muahahahahhaha vrachtwagens ook maar verbieden?
b) Neemt teveel parkeerruimte in beslag; muahhaha een parkeerplaats is altijd even groot?
c) Millieu onvriendelijk. daar betalen ze dus al voor
De rest vul je zelf maar in. Vrij land betekent niet dat alles mag.
a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.quote:
Meeste mensen plaatsen hun reactie niet in de quotes. Hierin behoor je tot de uitzonderingen. Ik zag het iets later en al reeds aangepast.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |