Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).quote:Eurlings en Bos oneens over km-heffing
Minister Eurlings (CDA) van Verkeer en Waterstaat en minister Bos (PvdA) van Financiën zijn het oneens over financiële gevolgen van de kilometerheffing. Bos is van mening dat de tarieven te laag zijn.
De verwachting van het kabinet is dat er minder gereden gaat worden, zodra de kilometerheffing wordt ingevoerd. Minister Bos wil niet dat de staat inkomsten verliest, dus wil hij dat het tarief per kilometer omhoog gaat, of dat er bezuinigd wordt op het wegenbudget. Eurlings wil Bos op beide punten niet tegemoet komen.
Als alles verloopt volgens plan gaat de kilometerheffing voor vrachtverkeer in 2012 in. De personenauto's volgen later. In het nieuwe systeem betaalt de automobilist geen wegen- en aanschafbelasting (BPM) meer. De Ministerraad praat vandaag over het rekeningrijden.
Als je een telefoon en/of navigatiesysteem hebt, ben je dat nu toch ook al ?quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is.
Klopt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je een telefoon en/of navigatiesysteem hebt, ben je dat nu toch ook al ?
Dat is nogal een gok om miljarden aan te spenderen zeg!quote:De verwachting van het kabinet is dat er minder gereden gaat worden, zodra de kilometerheffing wordt ingevoerd.
Ehhh heb je door dat de benzine al "wat duurder is"? Benzine is hier zo'n beetje het duurst van de wereld!quote:Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine
Een van die projectjes is juist het OV... Na tientallen jaren autootje-pesten en OV-subsidieren mag toch duidelijk zijn dat het OV gruwelijk inefficient en duur is. Als die concurrentie eerlijk zou verlopen, zou er niemand per OV reizen!quote:Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
Telefoon wel, een navigatiesysteem niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is nogal een gok om miljarden aan te spenderen zeg!
Het kabinet zou juist moeten zorgen dat mensen kunnen reizen als ze dat willen, als mensen het niet meer kunnen betalen om per auto te reizen neemt de bereikbaarheid af...
[..]
..
Men gaat over het algemeen het OV toch niet in, dat is de afgelopen 10 jaar wel gebleken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.
Ah, faillissementen en ontslagen. O wacht, dat heet crisis, hebben we nu al, en het werkt inderdaad goed tegen files...quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.
Eens maar accijns op benzine gaat voor de toekomst niet werken. Wat als over 15 jaar de helft van het wagenpark electrische rijdt? Dan loopt de overheid gigantische veel inkomsten mis. Dus wat doen ze, ze plaatsen een GPS zender in je auto. Weten ze meteen waar je bent en kunnen ze deze informatie meteen weer aan andere databases koppelen. Ook kunnen ze dmv flexibele tarieven het verkeer / personen meer sturen. Heb je een vervuilende auto en rij je in de avond spits en ben je vaak bekeurd dan betaal je 10 euro per km.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).
Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
Onzin, met de huidige file druk en de benzine prijzen (van bijna 1,70) van afgelopen jaar is het iedere dag nog even druk op de weg. Mensen / bedrijven bezuinigen eerst op andere zaken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.
Dat kan best wat slimmer.
Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik heb een lease bak, dus de overheid kan mij sowieso niet direct aan mijn auto linkenquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
GPS blocker in je auto leggen als je niet wil dat de overheid ziet waar je naartoe gaat. Duh.
Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
GPS blocker in je auto leggen als je niet wil dat de overheid ziet waar je naartoe gaat. Duh.
Kunnen ze niet controleren lijkt me. Het kan toch niet jouw fout zijn dat GPS eruit ligt? Zo'n ding kost 20 euro ofzo. Tegen de tijd dat het zo ver is heb ik er eentje klaarliggen. Er gaat ook een geijkte kilometerteller ofzo in je auto, dus waarom die GPS er nog bij moet is mij een raadsel. En natuurlijk draait de bestuurder op voor de kosten van zo'n systeem.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.
Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.
Ook die vrije frequentie valt te blokkeren. Al is het met een rol aluminiumfolie. En hoe gaan we de privacy hier waarborgen? Dat signaal is door jan en alleman op te vangen. Mijn buurman weet dus ook wat de status is van mijn GPS tracker? En draadloos/overheidselektronica valt niet te beveiligen. Kijk maar naar de OV-Chipkaart of stemcomputers.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.
Overigens zijn de straffen op fraude met het systeem niet mals. Je kunt strafrechterlijk gezien beter iemand op zijn bek timmeren dan frauderen met dit privacyspektakel.
GPS Signaal is heus niet in alle gevallen te verkrijgen. Denk aan een parkeergarage. Theoretish kan je dus de auto parkeren in een parkeergarage. Zender saboteren en lekker rondjes door het land gaan rijden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.
Overigens zijn de straffen op fraude met het systeem niet mals. Je kunt strafrechterlijk gezien beter iemand op zijn bek timmeren dan frauderen met dit privacyspektakel.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:05 schreef caspervc het volgende:
Ehm en die miljoenen extra connecties legt geen extra druk op het hele gps systeem? Lijkt me leuk als daar een keer iets mis mee gaat... :S
GPS kan volgens mij niet overbelast raken. Die dingen die door de lucht vliegen zenden gewoon allemaal een signaal uit en dat kastje vangt het alleen maar op. Aan de hand van een paar verschillende 'vliegende dingen signalen' bepaalt hij zijn positie.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:05 schreef caspervc het volgende:
Ehm en die miljoenen extra connecties legt geen extra druk op het hele gps systeem? Lijkt me leuk als daar een keer iets mis mee gaat... :S
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |