abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74656773
quote:
Eurlings en Bos oneens over km-heffing

Minister Eurlings (CDA) van Verkeer en Waterstaat en minister Bos (PvdA) van Financiën zijn het oneens over financiële gevolgen van de kilometerheffing. Bos is van mening dat de tarieven te laag zijn.

De verwachting van het kabinet is dat er minder gereden gaat worden, zodra de kilometerheffing wordt ingevoerd. Minister Bos wil niet dat de staat inkomsten verliest, dus wil hij dat het tarief per kilometer omhoog gaat, of dat er bezuinigd wordt op het wegenbudget. Eurlings wil Bos op beide punten niet tegemoet komen.

Als alles verloopt volgens plan gaat de kilometerheffing voor vrachtverkeer in 2012 in. De personenauto's volgen later. In het nieuwe systeem betaalt de automobilist geen wegen- en aanschafbelasting (BPM) meer. De Ministerraad praat vandaag over het rekeningrijden.
Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).

Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
pi_74656785
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is.
Als je een telefoon en/of navigatiesysteem hebt, ben je dat nu toch ook al ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74656796
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Klopt.
Maar dat is een keuze. Je hoeft niet perse een telefoon te hebben, en als je hem wel hebt, hoef je hem niet aan te hebben. Bepaal je zelf. Zelfde verhaal voor een navigatiesysteem.
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:49:49 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74656819
quote:
De verwachting van het kabinet is dat er minder gereden gaat worden, zodra de kilometerheffing wordt ingevoerd.
Dat is nogal een gok om miljarden aan te spenderen zeg!
Het kabinet zou juist moeten zorgen dat mensen kunnen reizen als ze dat willen, als mensen het niet meer kunnen betalen om per auto te reizen neemt de bereikbaarheid af...
quote:
Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine
Ehhh heb je door dat de benzine al "wat duurder is"? Benzine is hier zo'n beetje het duurst van de wereld!
quote:
Wellicht een idee om wat onzinsubsidies en projectjes te stoppen zodat "de staat geen inkomsten verliest".
Een van die projectjes is juist het OV... Na tientallen jaren autootje-pesten en OV-subsidieren mag toch duidelijk zijn dat het OV gruwelijk inefficient en duur is. Als die concurrentie eerlijk zou verlopen, zou er niemand per OV reizen!
Auto's betalen RUIM voor de wegen, OV betaalt totaal niet voor de kosten van wegen en rails... Bussen worden enorm gesubsidieerd (treinen iets minder), en nog is het totaal niet opgewassen tegen de concurrentie van de (door belastingen duurdere) auto.
Alle subsidies afschaffen lijkt me een goed plan. Op naar een kleinere overheid... Helaas is degene die die beslissing moet nemen, ook degene die zelf belang heeft bij een grote overheid...
censuur :O
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:21:14 #5
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_74657308
quote:

[..]

Telefoon wel, een navigatiesysteem niet.

Inhoudelijk: We hebben al lang en breed kilometerheffing, die is inderitijd door Wim Kok ingevoerd en nooit meer weggegaan. Duidelijk is dus dat het een exraatje moet worden voor de staat en niet bedoeld als sturend orgaan voor minder autogrbruik.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_74657495
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is nogal een gok om miljarden aan te spenderen zeg!
Het kabinet zou juist moeten zorgen dat mensen kunnen reizen als ze dat willen, als mensen het niet meer kunnen betalen om per auto te reizen neemt de bereikbaarheid af...
[..]

..
Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74657518
Hoe hoger hoe beter! Laat maar komen, die tax

Stomme vieze stinkende auto's
pi_74657538
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik denk dat men verwacht dat er minder autokilometers gemaakt zullen worden, aangezien je dat direct geld gaat schelen. Dus m.a.w., men gaat niet het OV in, maar maakt die hele kilometers niet meer.
Men gaat over het algemeen het OV toch niet in, dat is de afgelopen 10 jaar wel gebleken.
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:40:24 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74657747
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ah, faillissementen en ontslagen. O wacht, dat heet crisis, hebben we nu al, en het werkt inderdaad goed tegen files...
censuur :O
pi_74658057
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.

Dat kan best wat slimmer .

Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
pi_74658579
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ten eerste is rekeningrijden een smerig systeem dat nooit ingevoerd moet worden. Elke automobilist moet daarbij een kastje in zijn auto die in verbinding staat met GPS, zodat hij altijd traceerbaar is. Als je zo'n kastje niet gebruikt kan je een gevangenisstraf van vier jaar riskeren of een max. boete van 64.000 euro. (ze willen erg graag weten waar je je te allen tijde begeeft namelijk) In Duitsland hebben ze qua rekeningrijden een ander systeem zonder dergelijk GPS-kastje/systeem. Maar beter is nog gewoon de benzine evt. wat duurder maken, want meer rijden = meer benzine, en dat is de hele bedoeling van dit rekeningrijdenidee (althans, dat zeggen ze.. maar eigenlijk willen ze gewoon weten waar je bent).

Ten tweede: ze willen toch eigenlijk dat meer mensen het openbaar vervoer pakken?
De automobilist wordt al meer dan genoeg uitgeknepen. Van alle wegenbelasting en boetes aan automobilisten gaat maar een klein percentage naar het wegenbudget, en hij daar nóg eens op gaan bezuinigen óf het tarief per kilometer nóg duurder maken?
Eens maar accijns op benzine gaat voor de toekomst niet werken. Wat als over 15 jaar de helft van het wagenpark electrische rijdt? Dan loopt de overheid gigantische veel inkomsten mis. Dus wat doen ze, ze plaatsen een GPS zender in je auto. Weten ze meteen waar je bent en kunnen ze deze informatie meteen weer aan andere databases koppelen. Ook kunnen ze dmv flexibele tarieven het verkeer / personen meer sturen. Heb je een vervuilende auto en rij je in de avond spits en ben je vaak bekeurd dan betaal je 10 euro per km.

Wijk je af van het standaard gedrag dan mag jejezelf verantwoorden op het politie bureau.
Welkom in 2020 waar Nederland een totalitaire staat is. Waar je schuldig ben tot het tegendeel bewezen is.
pi_74658711
De aanname dat mensen minder in de auto zouden stappen is belachelijk.

Uit het verleden is al gebleken dat men bij stijgende auto kosten gewoon evenveel kilometers blijft maken. Men moet toch naar het werk en men wil toch naar familie ed. Als de kosten de pan uit rijzen dan bezuinigt men eerst op andere zaken zoals bioscoop bezoekjes / uit eten.

Goed voor de economie!
pi_74658747
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.

Dat kan best wat slimmer .

Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
Onzin, met de huidige file druk en de benzine prijzen (van bijna 1,70) van afgelopen jaar is het iedere dag nog even druk op de weg. Mensen / bedrijven bezuinigen eerst op andere zaken.

Tevens is het zo dat er vaak geen andere alternatieven zijn!

Het is een misvatting als men denkt dat men iedere dag voor de lol uren in de file staat.
pi_74658837
quote:

[..]

Een GPS module met een overheid die over je schouder meekijkt waar je bent is gewoon eng.
Wat als er over 10 jaar een heel ander politiek klimaat is waar de overheid het minder goed voor heeft met de burger.

Het is erg simpel om die GPS module aan het motormanagement te hangen zodat de overheid kan bepalen waar je als burger wel en niet heen mag.

Klinkt overdreven en onrealistische maar het kan!! De mogelijkheid is er. En dat is wat mij betreft eng.. heel eng. De weg naar een totalitaire fascistische is niet ver weg meer, aan onze toekomstige machthebbers de keuze of ze deze weg kiezen.

Aan de burger de keus hoe kort we deze weg maken voor toekomstige politici.
pi_74659302
GPS blocker in je auto leggen als je niet wil dat de overheid ziet waar je naartoe gaat. Duh.
Ikverdomme.
pi_74659399
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
GPS blocker in je auto leggen als je niet wil dat de overheid ziet waar je naartoe gaat. Duh.
Ik heb een lease bak, dus de overheid kan mij sowieso niet direct aan mijn auto linken

Mocht ik echt onzichtbaar willen rijden dan pak ik de motor het is technische nog niet mogelijk om die deel te laten nemen aan het rekening rijden
pi_74659409
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.
pi_74659525
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoe de overheid wil controleren of je dat ding aan hebt staan.
Kunnen ze niet controleren lijkt me. Het kan toch niet jouw fout zijn dat GPS eruit ligt? Zo'n ding kost 20 euro ofzo. Tegen de tijd dat het zo ver is heb ik er eentje klaarliggen. Er gaat ook een geijkte kilometerteller ofzo in je auto, dus waarom die GPS er nog bij moet is mij een raadsel. En natuurlijk draait de bestuurder op voor de kosten van zo'n systeem.

CDA stemmers bedankt!
Ikverdomme.
pi_74659607
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.

Overigens zijn de straffen op fraude met het systeem niet mals. Je kunt strafrechterlijk gezien beter iemand op zijn bek timmeren dan frauderen met dit privacyspektakel.
pi_74659674
Internet gaat hier ook via 3 verschillende draadloze routers. De beveiliging hiervan is simpel te omzeilen. De echte criminelen zul je toch nooit krijgen met dit soort maatregelen, alleen de goedbedoelende burger wordt er de dupe van.

Er ontstaat een schijnveiligheid van heb ik jou daar. Als alles immers volgens de regels klopt, dan is het veilig nietwaar? EPD iemand?

"Kan ik de patient dat medicijn toedienen?"
"Op het EPD staat het lampje op groen hoor, dus doe maar."
"Maar de patient wordt helemaal groen en zwelt op..."
"Ja, er staat toch echt groen licht op het EPD, dus het zal wel kloppen!"

CDA stemmers, BEDANKT! Wat een achterlijk volk is het toch ook...
Ikverdomme.
pi_74659776
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:55 schreef justanick het volgende:

[..]

Simpel: dat ding iedere x seconden een signaal uit laten zenden op een vrije frequentie. Dat signaal kan gewoon info bevatten over de status van het kreng in je auto.

Overigens zijn de straffen op fraude met het systeem niet mals. Je kunt strafrechterlijk gezien beter iemand op zijn bek timmeren dan frauderen met dit privacyspektakel.
Ook die vrije frequentie valt te blokkeren. Al is het met een rol aluminiumfolie. En hoe gaan we de privacy hier waarborgen? Dat signaal is door jan en alleman op te vangen. Mijn buurman weet dus ook wat de status is van mijn GPS tracker? En draadloos/overheidselektronica valt niet te beveiligen. Kijk maar naar de OV-Chipkaart of stemcomputers.

Uiteindelijk krijgt het volk wat het verdient, want ze stemmen massaal CDA.
Ikverdomme.
pi_74659785
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:55 schreef justanick het volgende:

[..]

GPS Signaal is heus niet in alle gevallen te verkrijgen. Denk aan een parkeergarage. Theoretish kan je dus de auto parkeren in een parkeergarage. Zender saboteren en lekker rondjes door het land gaan rijden.

Ze kunnen natuurlijk wel controle punten inbouwen dat men dmv camera's langs de weg kentekens scant en deze automatische naast de GPS info legt.

Bah walgelijk zo'n big brother maatschappij

Het "vrije" westen anno 2009
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:05:23 #23
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74659890
Ehm en die miljoenen extra connecties legt geen extra druk op het hele gps systeem? Lijkt me leuk als daar een keer iets mis mee gaat... :S
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74659991
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:05 schreef caspervc het volgende:
Ehm en die miljoenen extra connecties legt geen extra druk op het hele gps systeem? Lijkt me leuk als daar een keer iets mis mee gaat... :S

Een GPS systeem doet niets meer dan zenden.
De GPS ontvanger kijkt alleen waar de satelieten staan en bepaalt aan de hand daarvan je locatie. Je locatie wordt vervolgens via GPRS / UMTS / HDSPA naar de overheid gezonden. Er zal dus ook een simkaart in het apparaat zitten.
pi_74660025
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:05 schreef caspervc het volgende:
GPS kan volgens mij niet overbelast raken. Die dingen die door de lucht vliegen zenden gewoon allemaal een signaal uit en dat kastje vangt het alleen maar op. Aan de hand van een paar verschillende 'vliegende dingen signalen' bepaalt hij zijn positie.

Het doorzenden van jouw info naar de centrale gaat misschien wel problemen geven voor een of ander netwerk. Maar ik heb geen flauw idee van hoe ze het allemaal voorelkaar willen krijgen.
Ikverdomme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')