abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74933500
quote:
Wat is daarmee? Dat doen gelovigen nu eenmaal. Die bidden.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 10:52:31 #103
137949 Disana
pi_74933544
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:51 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]

Wat is daarmee? Dat doen gelovigen nu eenmaal. Die bidden.
Er is ook gezegd dat ze hadden gehoopt dat de dader niet uit het eigen dorp zou komen. Hoe blind kun je zijn.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 10:53:39 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74933575
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef ktnxbye het volgende:
Ga je nou niet druk maken om dingen die je klaarblijkelijk niet begrijpt. Dat is uit eerdere posts hier wel duidelijk geworden. Met de tijd dat je de manier van verwerken afdoet met een kotssmiley, dan wil of kan je het niet begrijpen. Kies jij maar.
Tegen wie heb je het?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74933613
Tegen jou, maar dat had je best begrepen. Je maakt de manier van verwerking nu alweer belachelijk. is het zo moeilijk om dat te respecteren? Is het echt zodanig relevant dat die kinderen uit een gelovig gezin komen? is het dan ineens erger?
pi_74933683
Is de naam Wilders al gevallen ?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  Admin maandag 23 november 2009 @ 10:58:50 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74933704
Tering, wie heeft dat blik Grrrrrrrrrrrrrrrristenen vandaag opengetrokken?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin maandag 23 november 2009 @ 10:59:38 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74933723
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:54 schreef ktnxbye het volgende:
is het dan ineens erger?
Jup, maar ook dat had je best begrepen.
( hoeveel klonen ga je trouwens nog inzetten?)

pi_74933733
Ha. Als je geen argumenten meer hebt kan je altijd nog beledigend worden. Chapeau!
pi_74933774
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

( hoeveel klonen ga je trouwens nog inzetten?)
Ik wil ook die kloon-check-optie
  maandag 23 november 2009 @ 11:01:19 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74933778
Bidden

Ik begin bijna te denken dat Dirk tijdens de fatale momenten ook nog gewoon netjes de andere wang heeft toegekeerd.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:01:24 #112
137949 Disana
pi_74933780
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:56 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]

Het is gewoon een hechte gemeenschap, dan krijg je dit soort dingen.

Opvallend dat je als het christenen betreft vooraan staat om met stenen te gooien, maar dat je als hetzelfde over moslims wordt beweerd vooraan staat om heel hard "schande, racisme!" te roepen.

Dat maakt jou de HYPOCRIET VAN DE WEEK
Pardon, waar haal je dat allemaal vandaan?

Toevallig hebben we vrienden in Urk, dus het is niet zo dat de gemeenschap mij onbekend is. Wist je dat mensen met rode haren van de duivel zijn en dat je niet bij het altaar mag trouwen als je zwanger bent?

Oh, en als je multiple sclerose hebt zoals wijlen de moeder van onze vrienden, dan staat de gemeente niet vooraan om je met aanpassingen te helpen omdat je de ziekte door zonde kreeg.
pi_74933883
Dus hij verwacht vandaag weer op straat te staan?
Dan hoop ik helemaal dat hij als volwassene wordt berecht... gewetenloos ventje.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:08:52 #114
137949 Disana
pi_74933966
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:07 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]

Ja, dus? Je moet daar als heiden ook niet tussen gaan wonen, want je hebt daar niks te zoeken.

Overigens bevestig je met je gezever alleen je status van HYPOCRIET VAN DE WEEK . Ik ken een moslim die verstoten is door z'n hele islamitische familie en omgeving, nadat hij bij een hartoperatie een bypass van een varkensader had ontvangen. Dit schijnt veelvuldig te gebeuren, in elk geval veel meer dan bij andere geloven. Maar daar zul je Disanatje niet over horen, nee, Disana hakt liever op gristenen.
Het zijn gereformeerde vissers.
pi_74934084
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:07 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]

Ja, dus? Je moet daar als heiden ook niet tussen gaan wonen, want je hebt daar niks te zoeken.
_____!
quote:
Overigens bevestig je met je gezever alleen je status van HYPOCRIET VAN DE WEEK . Ik ken een moslim die verstoten is door z'n hele islamitische familie en omgeving, nadat hij bij een hartoperatie een bypass van een varkensader had ontvangen.
Moslims . Het gaat over Urkse Dirk en Urkse Nellie en de Urkse moordenaar.
pi_74934094
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zijn gereformeerde vissers.

Die moslims met varkensaders?
pi_74934099
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef MikeyMo het volgende:
Bidden
Jij onderschat duidelijk de maatschappelijk functie van een kerk.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:15:47 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934139
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Pardon, waar haal je dat allemaal vandaan?

Toevallig hebben we vrienden in Urk, dus het is niet zo dat de gemeenschap mij onbekend is. Wist je dat mensen met rode haren van de duivel zijn en dat je niet bij het altaar mag trouwen als je zwanger bent?

Oh, en als je multiple sclerose hebt zoals wijlen de moeder van onze vrienden, dan staat de gemeente niet vooraan om je met aanpassingen te helpen omdat je de ziekte door zonde kreeg.
Dat dus, een gemeenschap als Urk ( we hebben er nog meer in nederland) anno 2009 bestaat gewoonweg.
En door ons blind te staren op "de dreiging van de Islam"vergeten we wat er in onze achtertuin gebeurd.
Dat maakt het voor mij zo schokkend, dat het gebeurt met en door kinderen én in in wat wij ( de buitenwereld) zien als een "hechte geloofsgemeenschap"

Ik denk dat ze heel hard aan het bidden zijn dat die marokkaanse knul schuldig is...

pi_74934144
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Het is MikeyMo. Laat hem lekker trollen. Dat is het enige wat hij kan.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:17:33 #120
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934181
quote:

[..]

En 20 kerken in 1 dorp.
20, en ze zeggen allemaal iets anders, hoe maak je een dorp verknipt.

maandag 23 november 2009 @ 11:18:34 #121
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_74934207
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

En 20 kerken in 1 dorp.
Hoezo lekker offtopic. Jij moet toch beter weten
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_74934213
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef Disana het volgende:

Dat van dat rode haar slaat werkelijk nergens op. Er is niemand die zo denkt in christelijke kring, of het moet een hoge uitzondering zijn. Maar die vormen geen gevaar lijkt me, voor zover je daar al van kunt spreken.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:19:27 #123
137949 Disana
pi_74934226
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat dus, een gemeenschap als Urk ( we hebben er nog meer in nederland) anno 2009 bestaat gewoonweg.
En door ons blind te staren op "de dreiging van de Islam"vergeten we wat er in onze achtertuin gebeurd.
Dat maakt het voor mij zo schokkend, dat het gebeurt met en door kinderen én in in wat wij ( de buitenwereld) zien als een "hechte geloofsgemeenschap"

Ik denk dat ze heel hard aan het bidden zijn dat die marokkaanse knul schuldig is...
Hechte geloofsgemeenschap my ass. Dat geef ik juist met mijn voorbeelden aan, als je niet in de pas loopt word je met hetzelfde gemak waarmee men op zondag twee keer naar de kerk gaat opzij gezet. Het is geen sociale gemeenschap in de zin van sociaal omgaan met elkaar. Het is een raamwerk van regels en geboden die men elkaar oplegt terwijl maar weinigen eraan kunnen voldoen.

Ja dat laatste, maar een atheïst uit Emmeloord mag ook denk ik zo.
  maandag 23 november 2009 @ 11:19:31 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74934231
quote:

[..]

Oh ja, en dat zeg je over een dorp waarin de jeugd massaal aan de coke schijnt te zijn
[..]
pi_74934245
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

En 20 kerken in 1 dorp.
Tja, en ondanks dat is Urk een van de meest hechte gemeenschappen van Nederland.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:20:53 #126
137949 Disana
pi_74934262
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:18 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Dat van dat rode haar slaat werkelijk nergens op. Er is niemand die zo denkt in christelijke kring, of het moet een hoge uitzondering zijn. Maar die vormen geen gevaar lijkt me, voor zover je daar al van kunt spreken.
Urk is die hoge uitzondering, zoiets verzin je niet. Gevaar is relatief, voor Nederland is dat er niet maar voor het individu dat daar zit opgesloten kan het funest zijn.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:21:57 #127
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934291
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:18 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Hoezo lekker offtopic. Jij moet toch beter weten
Is een reactie op een poster, niks offtopics aan.
Jouw geneuzel is offtopic, ga naar fb als het je niet zint.

pi_74934308
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Oh ja, en dat zeg je over een dorp waarin de jeugd massaal aan de coke schijnt te zijn
Wat heeft de maatschappelijke functie van een kerk met coke te maken?
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:22:18 #129
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934312
Ja dag weer lemmB, het was weer even leuk

pi_74934378
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:21 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Afijn, je kunt wel blijven doormekkeren over gristenhonden, maar de dader zal uiteindelijk toch een Marokkaan blijken te zijn, of in ieder geval iemand met een islamitische achtergrond. Dat valt direcht af te leiden aan de nietsontziende, bijna dierlijke bruutheid van de moord.
Beetje boude stelling... maar ik kan me er in vinden
pi_74934382
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Urk is die hoge uitzondering, zoiets verzin je niet. Gevaar is relatief, voor Nederland is dat er niet maar voor het individu dat daar zit opgesloten kan het funest zijn.
Stel dat het zo zou zijn dan zie ik nog het probleem niet. Natuurlijk is het niet goed als iemand dat denkt, maar extremen heb je altijd.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:25:21 #132
137949 Disana
pi_74934399
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:24 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Stel dat het zo zou zijn dan zie ik nog het probleem niet. Natuurlijk is het niet goed als iemand dat denkt, maar extremen heb je altijd.
Het is zo. En sinds wanneer is het geen probleem dat kinderen, in dit geval met rode haren, gepest en als slecht gezien worden?
pi_74934419
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is zo. En sinds wanneer is het geen probleem dat kinderen, in dit geval met rode haren, gepest en als slecht gezien worden?
Ik geloof je wel, en dat is ook wel een probleem in die zin dat het kut is voor die kinderen daar. Maar het gaat om incidenten, van een uitgebreid structureel probleem lijkt me geen sprake.
pi_74934420
Zou men nu ook de ouders van de daders hierover gaan aanspreken ? In de zin van....wat doen je kinderen met een honkbalknuppel ? (Of ben ik nu ouderwets )
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 23 november 2009 @ 11:27:37 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74934473
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

nou dat ze netjes hun maatschappelijke functie vervullen als men het kennelijk nodig vindt om massaal aan de colombiaanse suiker te gaan.

Kennelijk is de liefde van Jezus niet genoeg voor de kids
[..]
  maandag 23 november 2009 @ 11:27:53 #136
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934479
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Urk, alles binnen de gelederen houden, er zal dus niks veranderen.
God wikt, God beslist en de hersendode gemeente volgt.
Ben benieuwd wat de Dominee op de kansel gaat verkondigen voor ziek geouwehoer.

Er is godverdegodver iets GOED mis als kinderen in staat zijn de ander met een honkbalknuppel tot moes te meppen.
Het is ziek, het zit verschrikkelijk mis!
"we vinden zo'n steun in gebed"
Ga godver liever op zoek waarom je jeugd zo ontspoord is!

Het zijn kinderen
Ook met 15 jaar ben je kind.
Vind dit een beetje raar om te lezen...

Ik vind bij zo zaak dat geloof/familie/vrienden hier niks mee te maken hebben, zal het je nog sterker vertellen dat die jaap niet eens uit een gelovig gezin komt.

Ik snap ook niet waarom je zo trapt op de mensen die een toevlucht zoeken in het geloof, als dat hun manier van rouwen is Who Gives A Fuck.
Blub
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:28:08 #137
137949 Disana
pi_74934487
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef Hetiszover het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe. Hoever is het eigenlijk? En lees mijn toevoeging nog even, ik heb daar wel een punt dacht ik.
  maandag 23 november 2009 @ 11:28:09 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74934489
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou men nu ook de ouders van de daders hierover gaan aanspreken ? In de zin van....wat doen je kinderen met een honkbalknuppel ? (Of ben ik nu ouderwets )
Misschien zitten ze wel op Honkbal... ik weet het niet hoor, het is maar een gedachte
[..]
pi_74934498
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:21 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]
Dat valt direcht af te leiden aan de nietsontziende, bijna dierlijke bruutheid van de moord.
Juist in mijn contact met Urkers heb ik bruut en dierlijk gedrag gezien:

- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig
- Veel incest
- Veel (huiselijk) geweld
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd __!
- Hoog druggebruik bij jongeren
- enz
  maandag 23 november 2009 @ 11:30:43 #140
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934563
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef Kentoet het volgende:

[..]

- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig Onzin ik denk dat je op Urk als verstandelijk gehandicapte het juist goed hebt
- Veel incest Kom eens uit die doos van je!
- Veel (huiselijk) geweld Hoor dit voor het eerst
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd __! X2
- Hoog druggebruik bij jongeren Is waar
- enz
Blub
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:33:31 #141
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934643
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:27 schreef Gupje het volgende:

[..]

Vind dit een beetje raar om te lezen...

Ik vind bij zo zaak dat geloof/familie/vrienden hier niks mee te maken hebben, zal het je nog sterker vertellen dat die jaap niet eens uit een gelovig gezin komt.

Ik snap ook niet waarom je zo trapt op de mensen die een toevlucht zoeken in het geloof, als dat hun manier van rouwen is Who Gives A Fuck.
Misschien zou je m'n punt eens kunnen begrijpen.
Er is iets mis in Urk
Dat is het al sinds een tijd of wat.
Nu gaan kinderen kinderen doodknuppelen ( enig idee hoe het er in je hoofd moet uitzien als je als 15-jarige MET handlangers een ander DOODKNUPPELT)
Dan is er iets mis, en dat los je niet op door te gaan bidden, dat los je op door eens goed schoon schip te maken in gemeenschappen als Urk.
Jip en janneke genoeg?
Misschien, geen bash, is het eens interessant om je je te verdiepen in dit soort gemeenschappen.
Lees de posts van Disana maar, topje, ijsberg

Edit,
ach jee, je woont in Urk, da's pas erg

Admin maandag 23 november 2009 @ 11:37:12 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934742
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef Kentoet het volgende:

[..]

- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig
- Veel incest
- Veel (huiselijk) geweld
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd __!
- Hoog druggebruik bij jongeren
- enz
Wat je hier beschrijft heb ik inderdaad meer meegemaakt in Christelijke gemeenschappen, is niet voorbehouden aan Urk.

pi_74934782
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er is iets mis in Urk
Nu gaan kinderen kinderen doodknuppelen ( enig idee hoe het er in je hoofd moet uitzien als je als 15-jarige MET handlangers een ander DOODKNUPPELT)
Dan is er iets mis, en dat los je niet op door te gaan bidden, dat los je op door eens goed schoon schip te maken in gemeenschappen als Urk.
Jip en janneke genoeg?
Misschien, geen bash, is het eens interessant om je je te verdiepen in dit soort gemeenschappen.
Bidden ontslaat mensen inderdaad niet van hun verantwoordelijkheid. Ora et labora moet het credo zijn, bid en werk . Verder is het nog niet bewezen dat die jochies Dirk daadwerkelijk hebben vermoord natuurlijk. Ook komen zulke dingen niet alleen in Urk voor, ik noem een Maja Braderic. En wat is je voorstel voor het schoonmaken van deze gemeenschappen?
pi_74934810
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde moslim of Marokkaan is dat helaas de realiteit. Denk ook aan de moord op Fortuyn bijvoorbeeld. Nu denk ik het zelfs bij voetbalrellen, zie de topics in NWS wat voor soort reacties het namelijk uitlokt als een Moslim of Marokan de dader is.
Toen ik hoorde dat die jongen een vriendinnetje van allochtone afkomst had, dacht ik ook meteen: "dat wordt weer koren op de molen van Wilders".
quote:
Kennelijk is dat voor een bepaald aantal mensen vele malen erger, als de dader niet autochtoon is.
Men is ook vaak veel eerder uitgepraat over zo'n onderwerp als het over autochtonen gaat.
  maandag 23 november 2009 @ 11:40:32 #145
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934821
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er is iets mis in Urk
Jip en janneke genoeg?

Edit,
ach jee, je woont in Urk, da's pas erg
Ik hoef me niet te verdiepen in de Urkse gemeenschap ik woon er.

Ben het met je eens vaak vluchten ze hier wel naar het geloof als er wat gebeurd is en de jeugd wil graag trappen op het geloof... Is begrijpelijk want het wordt er van kinds of aan ingegoten. Maar een moordend iemand is ziek in zijn hoofd en zoiets komt niet door het opvoeden in het geloof.

Jullie zien Urk nog vaan als het gelovige inteelt vissersdorp maar dat is bij generatie 50+ tegenwoordig is dit echt nier meer zo. Tegenwoordig durft de jeugd ook zelf te gaan denken en ik denk dat daar veel problemen vandaan komen, want ouders zijn bang dat dit gebeurd.

Maar toch vind ik het nog raar waarom het geloof of cultuur betrokken wordt bij een zieke moord!
Blub
  maandag 23 november 2009 @ 11:41:49 #146
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74934863
wat een geouwehoer hier over geloof en Urk etc.
dit had overal in Nederland kunnen gebeuren.
  maandag 23 november 2009 @ 11:43:13 #147
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934894
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef inZanity het volgende:
Blub
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:43:47 #148
137949 Disana
pi_74934903
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:40 schreef Gupje het volgende:

[..]

Maar toch vind ik het nog raar waarom het geloof of cultuur betrokken wordt bij een zieke moord!
Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.
pi_74934933
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.
Lol.

Als er hier op Fok een discussie komt van gelijke strekking, maar dan over moslims, sta jij het af te zwakken tot je groen ziet.

Hoe dom ben je?
  maandag 23 november 2009 @ 11:46:00 #150
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934951
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar los gaan als meisje is totaal want anders dan los gaan met een knuppel en iemand doden...

Iemand vermoorden is ziek en heeft niks met opvoeding of geloof te maken, dat is je eigen keuze!
Blub
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:48:02 #151
137949 Disana
pi_74935009
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef Gupje het volgende:

[..]

Maar los gaan als meisje is totaal want anders dan los gaan met een knuppel en iemand doden...

Iemand vermoorden is ziek en heeft niks met opvoeding of geloof te maken, dat is je eigen keuze!
Maar in hoeverre is het een eigen keuze. Iets moet ze toch verteld hebben dat het binnen het bereik van het normale lag, als in een normale reactie op jaloezie en competitie. Hoe komt het dat ze het realiteitsbesef misten om te weten dat dit niet kan.
pi_74935076
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar in hoeverre is het een eigen keuze. Iets moet ze toch verteld hebben dat het binnen het bereik van het normale lag, als in een normale reactie op jaloezie en competitie. Hoe komt het dat ze het realiteitsbesef misten om te weten dat dit niet kan.
Je moet wel ontzettend dom zijn als je niet weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat je een mens niet zomaar mag doden, of je nu wel of niet in Urk bent opgegroeid. Als je dat mist, dan zit er een steekje bij je los, maar dat heeft niks met opvoeding of geloof te maken. Het heeft ook geen zin om de verantwoordelijkheid hiervoor deels bij de ouders en de kerk te leggen, dat slaat nergens op.
  maandag 23 november 2009 @ 11:51:18 #153
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74935093
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef inZanity het volgende:
Ja maar het is in Urk gebeurt en de oplossing die ze er daar voor hebben is bidden
[..]
  maandag 23 november 2009 @ 11:51:34 #154
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74935100
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:17 schreef RM-rf het volgende:
Dankzij die stille tochten wordt er een duidelijke teken gezet dat dit nooit, nooit, nooit meer mag gebeuren..
zelf heb ik bv al sinds 1984 in alle georganiseerde stille tochten meegelopen en je voelt toch langzaam een verandering in nederland komen qua acceptatie van het idee dat zinloos geweld dus helemaal geen zin heeft.
Ik ben bang dat je wat dat betreft jezelf een beetje voor de gek houdt.

Maar goed, het streven is prijzenswaardig, zij het vreselijk naief.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:52:16 #155
137949 Disana
pi_74935121
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:50 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Je moet wel ontzettend dom zijn als je niet weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat je een mens niet zomaar mag doden, of je nu wel of niet in Urk bent opgegroeid. Als je dat mist, dan zit er een steekje bij je los, maar dat heeft niks met opvoeding of geloof te maken.
Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen die buitenproportionele daden plegen uit gesloten gemeenschappen kwamen. Denk ook aan Timothy McVey die in een militia zat.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:54:37 #156
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74935175
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:39 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Bidden ontslaat mensen inderdaad niet van hun verantwoordelijkheid. Ora et labora moet het credo zijn, bid en werk . Verder is het nog niet bewezen dat die jochies Dirk daadwerkelijk hebben vermoord natuurlijk. Ook komen zulke dingen niet alleen in Urk voor, ik noem een Maja Braderic. En wat is je voorstel voor het schoonmaken van deze gemeenschappen?
Ik zei al: het is bidden dat die marokkaanse knul schuldig is...
Ik weet het niet, jij? Schoonmaken is wel een enorm kutwoord

Admin maandag 23 november 2009 @ 11:57:55 #157
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74935270
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je wat dat betreft jezelf een beetje voor de gek houdt.

Maar goed, het streven is prijzenswaardig, zij het vreselijk naief.
Irony sweet irony

maandag 23 november 2009 @ 11:59:25 #158
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_74935307
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen die buitenproportionele daden plegen uit gesloten gemeenschappen kwamen. Denk ook aan Timothy McVey die in een militia zat.
Ik heb wel eens gehoord dat er ook wandaden zijn gepleegd door mensen die helemaal geen geloof aanhingen. Echt waar.
  maandag 23 november 2009 @ 11:59:47 #159
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74935316
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja maar het is in Urk gebeurt en de oplossing die ze er daar voor hebben is bidden
so what, al gaan ze daar met z'n allen op hun kop staan..
als dat hun manier van verwerken is dan moet ze dat lekker zelf weten, je hebt er toch geen last van..?
gelovigen zoeken nou eenmaal de steun van god bij dit soort gebeurtenissen en aangezien er veel gelovigen wonen in Urk is het toch vrij logisch dat er gebeden word.

overigens word er weer eens belachelijk veel gespeculeerd terwijl er nog niet eens bekend is wat er precies is gebeurd.
ik zou zeggen wacht eerst rustig af ttot er wat meer bekend is en kom dan met een oordeel.
  maandag 23 november 2009 @ 11:59:55 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74935320
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:57 schreef yvonne het volgende:
Irony sweet irony
Que?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Admin maandag 23 november 2009 @ 12:01:01 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74935349
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Que?
De post van RM-rf is dat dus

† In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 12:01:47 #162
137949 Disana
pi_74935371
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:59 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat er ook wandaden zijn gepleegd door mensen die helemaal geen geloof aanhingen. Echt waar.
Oh no!

Maar wereldvreemdheid en isolatie zijn wel een goed recept.
  maandag 23 november 2009 @ 12:02:54 #163
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74935397
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:01 schreef yvonne het volgende:
De post van RM-rf is dat dus
Nou ja, ach. Streven naar een betere wereld is natuurlijk niet verkeerd.

Je hebt alleen wel een enorm bord voor je kop als je denkt dat stille tochten daar ook maar iets aan bijdragen.
  maandag 23 november 2009 @ 12:05:41 #164
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_74935457
Hebben we al een hyves van de daders?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  maandag 23 november 2009 @ 12:07:39 #165
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74935492
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:05 schreef Henk-B het volgende:
daders zijn nog niet eens bekend..
  maandag 23 november 2009 @ 12:08:03 #166
262650 kitao
prikplaatje
pi_74935498
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:57 schreef kitao het volgende:
-edit- Omdat de link geloof ik niet klopt
Maakt niet uit hoe een vrouw eruit ziet , ik zou voor geeneen een moord doen.
Ik denk dat die gasten teveel naar films hebben gekeken met soortgelijke gebeurtenissen van moorddadige tieners.
megalomaniac
pi_74935607
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, ach. Streven naar een betere wereld is natuurlijk niet verkeerd.

Je hebt alleen wel een enorm bord voor je kop als je denkt dat stille tochten daar ook maar iets aan bijdragen.
Stille tochten zijn dan ook meer bedoeld als rouwverwerking dan als moordpreventie, ook al zeggen de initiatiefnemers van niet.
  maandag 23 november 2009 @ 12:14:50 #168
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74935637
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:08 schreef kitao het volgende:
Maakt niet uit hoe een vrouw eruit ziet , ik zou voor geeneen een moord doen.
Ik denk dat die gasten teveel naar films hebben gekeken met soortgelijke gebeurtenissen van moorddadige tieners.
Dat sowieso niet, maar na de foto van de dame in kwestie gezien te hebben, moet ik toch concluderen dat de Urkse definitie van 'knap' toch echt afwijkt van de standaard.
  maandag 23 november 2009 @ 12:18:38 #169
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_74935727
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

gezien de blinde bruutheid van de moord zou ik de mogelijke rol van coke in dit geval nog niet uitsluiten.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 12:18:55 #170
137949 Disana
pi_74935735
De burgemeester roept de media op terughoudend te zijn.
  maandag 23 november 2009 @ 12:20:30 #171
262650 kitao
prikplaatje
pi_74935774
Misschien mochten die moorddadige tieners op vakantie met pa's vissersboot naar het noorden om een paar baby-zeehonden het leven uit hun witte vachtje te knuppelen ?
Zou een hoop verklaren.
megalomaniac
pi_74935857

Waarom staat er Koster op de kaart terwij hij Post heet?
pi_74935940
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:24 schreef Hetiszover het volgende:
[ afbeelding ]

Scheiding?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 23 november 2009 @ 12:29:14 #174
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74935958
hij gebruikte zowel de z'n moeders als z'n vaders naam heb ik begrepen...
pi_74935983
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Scheiding?
In Urk?
  maandag 23 november 2009 @ 12:31:23 #176
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_74936011
Vrees niet, Ik heb je bij je naam geroepen
gij zijt Mijn..

Een jongen van 14 gvd!
  Admin maandag 23 november 2009 @ 12:35:34 #177
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74936138
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:24 schreef Hetiszover het volgende:
[ afbeelding ]

Van de week op tv op een of andere zender werd er gezegd, "de zoon van bekend operazanger"
Van wie dan?
Wim Koster zegt me niks?
Post dan?

pi_74936153
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:31 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Vrees niet, Ik heb je bij je naam geroepen
gij zijt Mijn..

Een jongen van 14!
Je hebt het niet helemaal begrepen he.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 12:36:13 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74936155
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:29 schreef inZanity het volgende:
hij gebruikte zowel de z'n moeders als z'n vaders naam heb ik begrepen...
Whut?

pi_74936230
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Kentoet het volgende:

[..]

In Urk?
Ja? Denk je dat gelovige mensen niet scheiden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_74936239
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Van de week op tv op een of andere zender werd er gezegd, "de zoon van bekend operazanger"
Van wie dan?
Wim Koster zegt me niks?
Post dan?
http://www.andrepost.com/
Heb ik uit betrouwbare bron.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 12:42:31 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74936323
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:39 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

http://www.andrepost.com/
Heb ik uit betrouwbare bron.
Da's kut dan.

maandag 23 november 2009 @ 12:43:13 #183
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_74936346
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:36 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Je hebt het niet helemaal begrepen he.
Nee klopt, ik begrijp daar helemaal niks van.

Net zo min dat ik niet begrijp dat die gereformeerden gebukt gaan onder een schuldenlast waarbij ook de ouders van zo'n kind nog een portie hel en verdoemenis meekrijgen terwijl net hun kind dood is gemept. Walgelijk vind ik het.
  maandag 23 november 2009 @ 12:47:28 #184
798 voyeur
bemoeit zich
pi_74936463
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, maar na de foto van de dame in kwestie gezien te hebben, moet ik toch concluderen dat de Urkse definitie van 'knap' toch echt afwijkt van de standaard.
Je hebt gelijk
Here we are now, entertain us.
pi_74936484
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:30 schreef Kentoet het volgende:

[..]

In Urk?
Het zijn Protestanten, hun hele geloof is uitgevonden zodat men kon scheiden.
pi_74936905
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja? Denk je dat gelovige mensen niet scheiden?
Als je weet hoe scheidingen in zulke dorpen worden veroordeeld gezien, dan bedenk je je wel 5x voordat je dat doet.
  maandag 23 november 2009 @ 13:28:41 #187
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74936944
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de telegraaf niet door een Urker geschreven, dit maakte ze er zelf van.
Blub
  maandag 23 november 2009 @ 13:31:18 #188
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74937016
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:26 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Als je weet hoe scheidingen in zulke dorpen worden veroordeeld gezien, dan bedenk je je wel 5x voordat je dat doet.
Er wordt alleen geholpen om de scheiding niet door te laten gaan. Oké er is een tak geloof die het afkeurt maar die hebben echt geen zeggen schap over iemand.

Een scheiding is nooit goed, wat denk je voor de kinderen of familie.
Blub
pi_74937094
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:31 schreef Gupje het volgende:

[..]

Er wordt alleen geholpen om de scheiding niet door te laten gaan. Oké er is een tak geloof die het afkeurt maar die hebben echt geen zeggen schap over iemand.
Je mag wel scheiden idd. Maar dan komen er eerst hele volksstammen langs om je te behoeden voor je verkeerde keuze (in het gunstigste geval alleen de ouderlingen-clan) en als je daarna toch doorzet zul je verder moeten als paria
quote:
Een scheiding is nooit goed, wat denk je voor de kinderen of familie.
[x] Indoctrination succeeded
  maandag 23 november 2009 @ 13:38:36 #190
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74937186
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:34 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Je mag wel scheiden idd. Maar dan komen er eerst hele volksstammen langs om je te behoeden voor je verkeerde keuze (in het gunstigste geval alleen de ouderlingen-clan) en als je daarna toch doorzet zul je verder moeten als paria
[..]

[x] Indoctrination succeeded
Dus jij denkt dat een scheiding normaal is...
Blub
  maandag 23 november 2009 @ 13:42:55 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74937311
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:28 schreef Gupje het volgende:
Volgens mij wordt de telegraaf niet door een Urker geschreven, dit maakte ze er zelf van.
Verwaand ook nog! Daar ga je toch geen ruzie om maken!?
  maandag 23 november 2009 @ 13:45:44 #192
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_74937394
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:38 schreef Gupje het volgende:
Dus jij denkt dat een scheiding normaal is...
Als 2 mensen niet meer van elkaar houden en niet meer echt bij elkaar kunnen zijn zonder elkaar het huis uit te vechten, dan is scheiden normaal ja.

Als je dan bij elkaar blijft richt je meer schade aan bij je kinderen dan als je uit elkaar gaat.
  maandag 23 november 2009 @ 13:46:13 #193
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74937402
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verwaand ook nog! Daar ga je toch geen ruzie om maken!?
Wilde alleen even meedelen dat ik haar ook niet als knap zie.
Blub
pi_74937423
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:38 schreef Gupje het volgende:

[..]

Dus denkt dat een scheiding normaal is...
De ene scheiding is de andere niet. Er zijn scheidingen die volgens mij nuttig/verstandig zijn en andere weer niet. Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen, dat kan er maar 1 ;-)

Maar normaal vind ik het geloof ik wel idd.
pi_74937475
Vanmiddag worden 2 verdachten voorgeleid, de derde morgen.
Zou Jaap vanavond weer thuis zijn zoals hij en z'n familie verwachten? Don't think so.
Forensisch onderzoek zal nog wel even duren neem ik aan; houden ze een 'kind' dan zolang vast?
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 23 november 2009 @ 13:50:27 #196
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74937519
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:46 schreef Kentoet het volgende:

[..]

De ene scheiding is de andere niet. Er zijn scheidingen die volgens mij nuttig/verstandig zijn en andere weer niet. Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen, dat kan er maar 1 ;-)

Maar normaal vind ik het geloof ik wel idd.
Maar dat is ieder zijn gedachte gang. Ik geef je gelijk op het punt dat er ook scheidingen zijn die gewoon door moeten gaan.
Blub
  maandag 23 november 2009 @ 13:50:29 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74937521
mooie Nelly, het zou een filmtitel kunnen zijn...

zal een moeilijk onderzoek worden, rangen gesloten, getuigen de mond gesnoerd door de gemeente...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74937590
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:50 schreef Gupje het volgende:

[..]

Maar dat is ieder zijn gedachte gang. Ik geef je gelijk op het punt dat er ook scheidingen zijn die gewoon door moeten gaan.
Volgens mij raken we ook aardig off-topic
pi_74937955
Verdachten zaak dode jongen Urk langer vast

Gepubliceerd: 23 november 2009 13:18 | Gewijzigd: 23 november 2009 13:18

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 23 nov. Voor het onderzoek naar de dood van de 14-jarige Dirk Post van Urk is het noodzakelijk dat de drie verdachten langer vast blijven zitten. Dat heeft de officier van justitie van het parket in Lelystad vanochtend besloten.

Een 15-jarige verdachte wordt morgen voorgeleid voor de rechter-commissaris van de rechtbank in Lelystad, waar 14 dagen bewaring wordt gevorderd. Voor de overige twee verdachten van 12 en 13 jaar heeft de officier van justitie de inverzekeringstelling met drie dagen verlengd. Vandaag zou de rechtmatigheid van hun aanhouding door de rechter-commissaris worden getoetst.

Het lichaam van Dirk Post werd woensdag door voorbijgangers gevonden in een bos vlak buiten de dorpskern. Dirk Post was vanaf dinsdagmiddag niet meer thuis geweest. Zijn ouders alarmeerden daarop de politie.

Hij werd door dorpsgenoten met een skateboard in zijn armen gesignaleerd. De gearresteerde jongens zijn ook inwoners van Urk en kennen Dirk Post. Alle drie zitten ze nog vast. Dezer dagen worden zij verhoord, aldus een woordvoerder. Vrijdagavond heeft de recherche onderzoek verricht in het ouderlijk huis van de oudste verdachte.

Het staat vast dat Dirk Post door geweld om het leven is gekomen. Specialisten van het Nederlands Forensisch Instituut hebben sectie op het lichaam verricht. Over de exacte doodsoorzaak kan de politie in belang van het onderzoek nog geen mededelingen doen. Burgemeester Jaap Kroon van Urk heeft opgeroepen terughoudend te zijn in berichtgeving over de zaak die het hele vissersdorp in de ban heeft.

De burgemeester heeft vandaag toestemming gegeven voor een stille tocht, die morgenmiddag om 17.00 uur wordt gehouden. Vrienden van Dirk Post namen het initiatief voor de tocht. Ze wilden die aanvankelijk al vandaag houden, maar stelden de tocht uit na overleg met de familie van het slachtoffer. Honderden mensen hebben sinds zaterdag een bericht achtergelaten in het condoleanceregister dat de gemeente op haar website heeft geopend. Op vriendennetwerk hyves is een herdenkingssite geopend.

Dirk Post wordt morgenochtend om half elf begraven in zijn woonplaats. Voorafgaand aan de begrafenis wordt een rouwdienst gehouden in een plaatselijke hervormde kerk.

Dirk Post was havo-leerling op het Emelwerda college in Emmeloord waar vanmorgen de vlag halfstok hing. „Gruwelijk, als het waar is”, zeiden enkele scholieren kort over berichten dat Dirk Post zou zijn ‘doodgeknuppeld’. De school zelf geeft maximaal gehoor aan de oproep van de Urker burgemeester om uiterste terughoudendheid te betrachten. De pers krijgt geen toegang tot de school.

bron
  maandag 23 november 2009 @ 14:07:43 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74937989
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:50 schreef Re het volgende:
mooie Nelly, het zou een filmtitel kunnen zijn...

zal een moeilijk onderzoek worden, rangen gesloten, getuigen de mond gesnoerd door de gemeente...
rechtszaak achter gesloten deuren
[..]
pi_74938217
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:05 schreef Henk-B het volgende:
Hyves van de hoofdverdachte is gisteren verwijderd.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 15:41:54 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74938922
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:48 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Het zijn Protestanten, hun hele geloof is uitgevonden zodat men kon scheiden.
Scherp!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')