Wat is daarmee? Dat doen gelovigen nu eenmaal. Die bidden.quote:Op maandag 23 november 2009 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkenen__.html?p=2,2
Er is ook gezegd dat ze hadden gehoopt dat de dader niet uit het eigen dorp zou komen. Hoe blind kun je zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 10:51 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Wat is daarmee? Dat doen gelovigen nu eenmaal. Die bidden.
Tegen wie heb je het?quote:Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef ktnxbye het volgende:
Ga je nou niet druk maken om dingen die je klaarblijkelijk niet begrijpt. Dat is uit eerdere posts hier wel duidelijk geworden. Met de tijd dat je de manier van verwerken afdoet met een kotssmiley, dan wil of kan je het niet begrijpen. Kies jij maar.
Jup, maar ook dat had je best begrepen.quote:
Ik wil ook die kloon-check-optiequote:Op maandag 23 november 2009 10:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
( hoeveel klonen ga je trouwens nog inzetten?)
Pardon, waar haal je dat allemaal vandaan?quote:Op maandag 23 november 2009 10:56 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Het is gewoon een hechte gemeenschap, dan krijg je dit soort dingen.
Opvallend dat je als het christenen betreft vooraan staat om met stenen te gooien, maar dat je als hetzelfde over moslims wordt beweerd vooraan staat om heel hard "schande, racisme!" te roepen.
Dat maakt jou deHYPOCRIET VAN DE WEEK
Het zijn gereformeerde vissers.quote:Op maandag 23 november 2009 11:07 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Ja, dus? Je moet daar als heiden ook niet tussen gaan wonen, want je hebt daar niks te zoeken.
Overigens bevestig je met je gezever alleen je status vanHYPOCRIET VAN DE WEEK
. Ik ken een moslim die verstoten is door z'n hele islamitische familie en omgeving, nadat hij bij een hartoperatie een bypass van een varkensader had ontvangen. Dit schijnt veelvuldig te gebeuren, in elk geval veel meer dan bij andere geloven. Maar daar zul je Disanatje niet over horen, nee, Disana hakt liever op gristenen.
quote:Op maandag 23 november 2009 11:07 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Ja, dus? Je moet daar als heiden ook niet tussen gaan wonen, want je hebt daar niks te zoeken.
Moslimsquote:Overigens bevestig je met je gezever alleen je status vanHYPOCRIET VAN DE WEEK
. Ik ken een moslim die verstoten is door z'n hele islamitische familie en omgeving, nadat hij bij een hartoperatie een bypass van een varkensader had ontvangen.
Jij onderschat duidelijk de maatschappelijk functie van een kerk.quote:
Dat dus, een gemeenschap als Urk ( we hebben er nog meer in nederland) anno 2009 bestaat gewoonweg.quote:Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Pardon, waar haal je dat allemaal vandaan?
Toevallig hebben we vrienden in Urk, dus het is niet zo dat de gemeenschap mij onbekend is. Wist je dat mensen met rode haren van de duivel zijn en dat je niet bij het altaar mag trouwen als je zwanger bent?
Oh, en als je multiple sclerose hebt zoals wijlen de moeder van onze vrienden, dan staat de gemeente niet vooraan om je met aanpassingen te helpen omdat je de ziekte door zonde kreeg.
Het is MikeyMo. Laat hem lekker trollen. Dat is het enige wat hij kan.quote:Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Jij onderschat duidelijk de maatschappelijk functie van een kerk.
En 20 kerken in 1 dorp.quote:Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Hoezo lekker offtopic. Jij moet toch beter wetenquote:Op maandag 23 november 2009 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
En 20 kerken in 1 dorp.
20, en ze zeggen allemaal iets anders, hoe maak je een dorp verknipt.
Dat van dat rode haar slaat werkelijk nergens op. Er is niemand die zo denkt in christelijke kring, of het moet een hoge uitzondering zijn. Maar die vormen geen gevaar lijkt me, voor zover je daar al van kunt spreken.quote:Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef Disana het volgende:
Toevallig hebben we vrienden in Urk, dus het is niet zo dat de gemeenschap mij onbekend is. Wist je dat mensen met rode haren van de duivel zijn en dat je niet bij het altaar mag trouwen als je zwanger bent?
Oh, en als je multiple sclerose hebt zoals wijlen de moeder van onze vrienden, dan staat de gemeente niet vooraan om je met aanpassingen te helpen omdat je de ziekte door zonde kreeg.
Hechte geloofsgemeenschap my ass. Dat geef ik juist met mijn voorbeelden aan, als je niet in de pas loopt word je met hetzelfde gemak waarmee men op zondag twee keer naar de kerk gaat opzij gezet. Het is geen sociale gemeenschap in de zin van sociaal omgaan met elkaar. Het is een raamwerk van regels en geboden die men elkaar oplegt terwijl maar weinigen eraan kunnen voldoen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat dus, een gemeenschap als Urk ( we hebben er nog meer in nederland) anno 2009 bestaat gewoonweg.
En door ons blind te staren op "de dreiging van de Islam"vergeten we wat er in onze achtertuin gebeurd.
Dat maakt het voor mij zo schokkend, dat het gebeurt met en door kinderen én in in wat wij ( de buitenwereld) zien als een "hechte geloofsgemeenschap"
Ik denk dat ze heel hard aan het bidden zijn dat die marokkaanse knul schuldig is...
Oh ja, en dat zeg je over een dorp waarin de jeugd massaal aan de coke schijnt te zijnquote:Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Tja, en ondanks dat is Urk een van de meest hechte gemeenschappen van Nederland.quote:Op maandag 23 november 2009 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
En 20 kerken in 1 dorp.
20, en ze zeggen allemaal iets anders, hoe maak je een dorp verknipt.
Urk is die hoge uitzondering, zoiets verzin je niet. Gevaar is relatief, voor Nederland is dat er niet maar voor het individu dat daar zit opgesloten kan het funest zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 11:18 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Dat van dat rode haar slaat werkelijk nergens op. Er is niemand die zo denkt in christelijke kring, of het moet een hoge uitzondering zijn. Maar die vormen geen gevaar lijkt me, voor zover je daar al van kunt spreken.
Is een reactie op een poster, niks offtopics aan.quote:Op maandag 23 november 2009 11:18 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Hoezo lekker offtopic. Jij moet toch beter weten
quote:Op maandag 23 november 2009 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh ja, en dat zeg je over een dorp waarin de jeugd massaal aan de coke schijnt te zijn
Beetje boude stelling... maar ik kan me er in vindenquote:Op maandag 23 november 2009 11:21 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Afijn, je kunt wel blijven doormekkeren over gristenhonden, maar de dader zal uiteindelijk toch een Marokkaan blijken te zijn, of in ieder geval iemand met een islamitische achtergrond. Dat valt direcht af te leiden aan de nietsontziende, bijna dierlijke bruutheid van de moord.
Stel dat het zo zou zijn dan zie ik nog het probleem niet. Natuurlijk is het niet goed als iemand dat denkt, maar extremen heb je altijd.quote:Op maandag 23 november 2009 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Urk is die hoge uitzondering, zoiets verzin je niet. Gevaar is relatief, voor Nederland is dat er niet maar voor het individu dat daar zit opgesloten kan het funest zijn.
Het is zo. En sinds wanneer is het geen probleem dat kinderen, in dit geval met rode haren, gepest en als slecht gezien worden?quote:Op maandag 23 november 2009 11:24 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Stel dat het zo zou zijn dan zie ik nog het probleem niet. Natuurlijk is het niet goed als iemand dat denkt, maar extremen heb je altijd.
Ik geloof je wel, en dat is ook wel een probleem in die zin dat het kut is voor die kinderen daar. Maar het gaat om incidenten, van een uitgebreid structureel probleem lijkt me geen sprake.quote:Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is zo. En sinds wanneer is het geen probleem dat kinderen, in dit geval met rode haren, gepest en als slecht gezien worden?
nou dat ze netjes hun maatschappelijke functie vervullen als men het kennelijk nodig vindt om massaal aan de colombiaanse suiker te gaan.quote:Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Hetiszover het volgende:
[..]Wat heeft de maatschappelijke functie van een kerk met coke te maken?
Vind dit een beetje raar om te lezen...quote:Op maandag 23 november 2009 10:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Urk, alles binnen de gelederen houden, er zal dus niks veranderen.
God wikt, God beslist en de hersendode gemeente volgt.
Ben benieuwd wat de Dominee op de kansel gaat verkondigen voor ziek geouwehoer.
Er is godverdegodver iets GOED mis als kinderen in staat zijn de ander met een honkbalknuppel tot moes te meppen.
Het is ziek, het zit verschrikkelijk mis!
"we vinden zo'n steun in gebed"
Ga godver liever op zoek waarom je jeugd zo ontspoord is!
Het zijn kinderen
Ook met 15 jaar ben je kind.
quote:Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef Hetiszover het volgende:
[..]Hehe. Hoever is het eigenlijk? En lees mijn toevoeging nog even, ik heb daar wel een punt dacht ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien zitten ze wel op Honkbal... ik weet het niet hoor, het is maar een gedachtequote:Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou men nu ook de ouders van de daders hierover gaan aanspreken ? In de zin van....wat doen je kinderen met een honkbalknuppel ? (Of ben ik nu ouderwets)
Juist in mijn contact met Urkers heb ik bruut en dierlijk gedrag gezien:quote:Op maandag 23 november 2009 11:21 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Dat valt direcht af te leiden aan de nietsontziende, bijna dierlijke bruutheid van de moord.
quote:Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Juist in mijn contact met Urkers heb ik bruut en dierlijk gedrag gezien:
- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig Onzin ik denk dat je op Urk als verstandelijk gehandicapte het juist goed hebt
- Veel incest Kom eens uit die doos van je!
- Veel (huiselijk) geweld Hoor dit voor het eerst
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd__!
X2
- Hoog druggebruik bij jongeren Is waar
- enz
Misschien zou je m'n punt eens kunnen begrijpen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:27 schreef Gupje het volgende:
[..]
Vind dit een beetje raar om te lezen...
Ik vind bij zo zaak dat geloof/familie/vrienden hier niks mee te maken hebben, zal het je nog sterker vertellen dat die jaap niet eens uit een gelovig gezin komt.
Ik snap ook niet waarom je zo trapt op de mensen die een toevlucht zoeken in het geloof, als dat hun manier van rouwen is Who Gives A Fuck.
Wat je hier beschrijft heb ik inderdaad meer meegemaakt in Christelijke gemeenschappen, is niet voorbehouden aan Urk.quote:Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Juist in mijn contact met Urkers heb ik bruut en dierlijk gedrag gezien:
- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig
- Veel incest
- Veel (huiselijk) geweld
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd__!
- Hoog druggebruik bij jongeren
- enz
Bidden ontslaat mensen inderdaad niet van hun verantwoordelijkheid. Ora et labora moet het credo zijn, bid en werkquote:Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien zou je m'n punt eens kunnen begrijpen.
Er is iets mis in Urk
Dat is het al sinds een tijd of wat.
Nu gaan kinderen kinderen doodknuppelen ( enig idee hoe het er in je hoofd moet uitzien als je als 15-jarige MET handlangers een ander DOODKNUPPELT)
Dan is er iets mis, en dat los je niet op door te gaan bidden, dat los je op door eens goed schoon schip te maken in gemeenschappen als Urk.
Jip en janneke genoeg?
Misschien, geen bash, is het eens interessant om je je te verdiepen in dit soort gemeenschappen.
Lees de posts van Disana maar, topje, ijsberg
Toen ik hoorde dat die jongen een vriendinnetje van allochtone afkomst had, dacht ik ook meteen: "dat wordt weer koren op de molen van Wilders".quote:Op zondag 22 november 2009 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde moslim of Marokkaan is dat helaas de realiteit. Denk ook aan de moord op Fortuyn bijvoorbeeld. Nu denk ik het zelfs bij voetbalrellen, zie de topics in NWS wat voor soort reacties het namelijk uitlokt als een Moslim of Marokan de dader is.
Men is ook vaak veel eerder uitgepraat over zo'n onderwerp als het over autochtonen gaat.quote:Kennelijk is dat voor een bepaald aantal mensen vele malen erger, als de dader niet autochtoon is.
Ik hoef me niet te verdiepen in de Urkse gemeenschap ik woon er.quote:Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien zou je m'n punt eens kunnen begrijpen.
Er is iets mis in Urk
Dat is het al sinds een tijd of wat.
Nu gaan kinderen kinderen doodknuppelen ( enig idee hoe het er in je hoofd moet uitzien als je als 15-jarige MET handlangers een ander DOODKNUPPELT)
Dan is er iets mis, en dat los je niet op door te gaan bidden, dat los je op door eens goed schoon schip te maken in gemeenschappen als Urk.
Jip en janneke genoeg?
Misschien, geen bash, is het eens interessant om je je te verdiepen in dit soort gemeenschappen.
Lees de posts van Disana maar, topje, ijsberg
Edit,
ach jee, je woont in Urk, da's pas erg
quote:Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef inZanity het volgende:
wat een geouwehoer hier over geloof en Urk etc.
dit had overal in Nederland kunnen gebeuren.
Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.quote:Op maandag 23 november 2009 11:40 schreef Gupje het volgende:
[..]
Maar toch vind ik het nog raar waarom het geloof of cultuur betrokken wordt bij een zieke moord!
Lol.quote:Op maandag 23 november 2009 11:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.
Maar los gaan als meisje is totaal want anders dan los gaan met een knuppel en iemand doden...quote:Op maandag 23 november 2009 11:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.
Maar in hoeverre is het een eigen keuze. Iets moet ze toch verteld hebben dat het binnen het bereik van het normale lag, als in een normale reactie op jaloezie en competitie. Hoe komt het dat ze het realiteitsbesef misten om te weten dat dit niet kan.quote:Op maandag 23 november 2009 11:46 schreef Gupje het volgende:
[..]
Maar los gaan als meisje is totaal want anders dan los gaan met een knuppel en iemand doden...
Iemand vermoorden is ziek en heeft niks met opvoeding of geloof te maken, dat is je eigen keuze!
Je moet wel ontzettend dom zijn als je niet weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat je een mens niet zomaar mag doden, of je nu wel of niet in Urk bent opgegroeid. Als je dat mist, dan zit er een steekje bij je los, maar dat heeft niks met opvoeding of geloof te maken. Het heeft ook geen zin om de verantwoordelijkheid hiervoor deels bij de ouders en de kerk te leggen, dat slaat nergens op.quote:Op maandag 23 november 2009 11:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is het een eigen keuze. Iets moet ze toch verteld hebben dat het binnen het bereik van het normale lag, als in een normale reactie op jaloezie en competitie. Hoe komt het dat ze het realiteitsbesef misten om te weten dat dit niet kan.
Ja maar het is in Urk gebeurt en de oplossing die ze er daar voor hebben is biddenquote:Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef inZanity het volgende:
wat een geouwehoer hier over geloof en Urk etc.
dit had overal in Nederland kunnen gebeuren.
Ik ben bang dat je wat dat betreft jezelf een beetje voor de gek houdt.quote:Op maandag 23 november 2009 10:17 schreef RM-rf het volgende:
Dankzij die stille tochten wordt er een duidelijke teken gezet dat dit nooit, nooit, nooit meer mag gebeuren..
zelf heb ik bv al sinds 1984 in alle georganiseerde stille tochten meegelopen en je voelt toch langzaam een verandering in nederland komen qua acceptatie van het idee dat zinloos geweld dus helemaal geen zin heeft.
Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen die buitenproportionele daden plegen uit gesloten gemeenschappen kwamen. Denk ook aan Timothy McVey die in een militia zat.quote:Op maandag 23 november 2009 11:50 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Je moet wel ontzettend dom zijn als je niet weet dat dit niet kan. Iedereen weet dat je een mens niet zomaar mag doden, of je nu wel of niet in Urk bent opgegroeid. Als je dat mist, dan zit er een steekje bij je los, maar dat heeft niks met opvoeding of geloof te maken.
Ik zei al: het is bidden dat die marokkaanse knul schuldig is...quote:Op maandag 23 november 2009 11:39 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Bidden ontslaat mensen inderdaad niet van hun verantwoordelijkheid. Ora et labora moet het credo zijn, bid en werk. Verder is het nog niet bewezen dat die jochies Dirk daadwerkelijk hebben vermoord natuurlijk. Ook komen zulke dingen niet alleen in Urk voor, ik noem een Maja Braderic. En wat is je voorstel voor het schoonmaken van deze gemeenschappen?
Irony sweet ironyquote:Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je wat dat betreft jezelf een beetje voor de gek houdt.
Maar goed, het streven is prijzenswaardig, zij het vreselijk naief.
Ik heb wel eens gehoord dat er ook wandaden zijn gepleegd door mensen die helemaal geen geloof aanhingen. Echt waar.quote:Op maandag 23 november 2009 11:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen die buitenproportionele daden plegen uit gesloten gemeenschappen kwamen. Denk ook aan Timothy McVey die in een militia zat.
so what, al gaan ze daar met z'n allen op hun kop staan..quote:Op maandag 23 november 2009 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ja maar het is in Urk gebeurt en de oplossing die ze er daar voor hebben is bidden
Que?quote:
De post van RM-rf is dat dusquote:
Oh no!quote:Op maandag 23 november 2009 11:59 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat er ook wandaden zijn gepleegd door mensen die helemaal geen geloof aanhingen. Echt waar.
Nou ja, ach. Streven naar een betere wereld is natuurlijk niet verkeerd.quote:
Maakt niet uit hoe een vrouw eruit ziet , ik zou voor geeneen een moord doen.quote:Op maandag 23 november 2009 00:57 schreef kitao het volgende:
-edit- Omdat de link geloof ik niet klopt
Stille tochten zijn dan ook meer bedoeld als rouwverwerking dan als moordpreventie, ook al zeggen de initiatiefnemers van niet.quote:Op maandag 23 november 2009 12:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ja, ach. Streven naar een betere wereld is natuurlijk niet verkeerd.
Je hebt alleen wel een enorm bord voor je kop als je denkt dat stille tochten daar ook maar iets aan bijdragen.
Dat sowieso niet, maar na de foto van de dame in kwestie gezien te hebben, moet ik toch concluderen dat de Urkse definitie van 'knap' toch echt afwijkt van de standaard.quote:Op maandag 23 november 2009 12:08 schreef kitao het volgende:
Maakt niet uit hoe een vrouw eruit ziet , ik zou voor geeneen een moord doen.
Ik denk dat die gasten teveel naar films hebben gekeken met soortgelijke gebeurtenissen van moorddadige tieners.
gezien de blinde bruutheid van de moord zou ik de mogelijke rol van coke in dit geval nog niet uitsluiten.quote:Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Hetiszover het volgende:
[..]Wat heeft de maatschappelijke functie van een kerk met coke te maken?
Scheiding?quote:Op maandag 23 november 2009 12:24 schreef Hetiszover het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat er Koster op de kaart terwij hij Post heet?
Van de week op tv op een of andere zender werd er gezegd, "de zoon van bekend operazanger"quote:Op maandag 23 november 2009 12:24 schreef Hetiszover het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat er Koster op de kaart terwij hij Post heet?
Je hebt het niet helemaal begrepen he.quote:Op maandag 23 november 2009 12:31 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Vrees niet, Ik heb je bij je naam geroepen
gij zijt Mijn..
![]()
![]()
Een jongen van 14!
Whut?quote:Op maandag 23 november 2009 12:29 schreef inZanity het volgende:
hij gebruikte zowel de z'n moeders als z'n vaders naam heb ik begrepen...
Ja? Denk je dat gelovige mensen niet scheiden?quote:
http://www.andrepost.com/quote:Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van de week op tv op een of andere zender werd er gezegd, "de zoon van bekend operazanger"
Van wie dan?
Wim Koster zegt me niks?
Post dan?
Da's kut dan.quote:Op maandag 23 november 2009 12:39 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
http://www.andrepost.com/
Heb ik uit betrouwbare bron.
Nee klopt, ik begrijp daar helemaal niks van.quote:Op maandag 23 november 2009 12:36 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal begrepen he.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 23 november 2009 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, maar na de foto van de dame in kwestie gezien te hebben, moet ik toch concluderen dat de Urkse definitie van 'knap' toch echt afwijkt van de standaard.
Als je weet hoe scheidingen in zulke dorpen worden veroordeeld gezien, dan bedenk je je wel 5x voordat je dat doet.quote:Op maandag 23 november 2009 12:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat gelovige mensen niet scheiden?
Volgens mij wordt de telegraaf niet door een Urker geschreven, dit maakte ze er zelf van.quote:Op maandag 23 november 2009 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, maar na de foto van de dame in kwestie gezien te hebben, moet ik toch concluderen dat de Urkse definitie van 'knap' toch echt afwijkt van de standaard.
Er wordt alleen geholpen om de scheiding niet door te laten gaan. Oké er is een tak geloof die het afkeurt maar die hebben echt geen zeggen schap over iemand.quote:Op maandag 23 november 2009 13:26 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Als je weet hoe scheidingen in zulke dorpen worden veroordeeld gezien, dan bedenk je je wel 5x voordat je dat doet.
Je mag wel scheiden idd. Maar dan komen er eerst hele volksstammen langs om je te behoeden voor je verkeerde keuze (in het gunstigste geval alleen de ouderlingen-clan) en als je daarna toch doorzet zul je verder moeten als pariaquote:Op maandag 23 november 2009 13:31 schreef Gupje het volgende:
[..]
Er wordt alleen geholpen om de scheiding niet door te laten gaan. Oké er is een tak geloof die het afkeurt maar die hebben echt geen zeggen schap over iemand.
[x] Indoctrination succeededquote:Een scheiding is nooit goed, wat denk je voor de kinderen of familie.
Dus jij denkt dat een scheiding normaal is...quote:Op maandag 23 november 2009 13:34 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Je mag wel scheiden idd. Maar dan komen er eerst hele volksstammen langs om je te behoeden voor je verkeerde keuze (in het gunstigste geval alleen de ouderlingen-clan) en als je daarna toch doorzet zul je verder moeten als paria
[..]
[x] Indoctrination succeeded
Verwaand ook nog! Daar ga je toch geen ruzie om maken!?quote:Op maandag 23 november 2009 13:28 schreef Gupje het volgende:
Volgens mij wordt de telegraaf niet door een Urker geschreven, dit maakte ze er zelf van.
Als 2 mensen niet meer van elkaar houden en niet meer echt bij elkaar kunnen zijn zonder elkaar het huis uit te vechten, dan is scheiden normaal ja.quote:Op maandag 23 november 2009 13:38 schreef Gupje het volgende:
Dus jij denkt dat een scheiding normaal is...
Wilde alleen even meedelen dat ik haar ook niet als knap zie.quote:Op maandag 23 november 2009 13:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Verwaand ook nog! Daar ga je toch geen ruzie om maken!?
De ene scheiding is de andere niet. Er zijn scheidingen die volgens mij nuttig/verstandig zijn en andere weer niet. Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen, dat kan er maar 1 ;-)quote:Op maandag 23 november 2009 13:38 schreef Gupje het volgende:
[..]
Dus denkt dat een scheiding normaal is...
Maar dat is ieder zijn gedachte gang. Ik geef je gelijk op het punt dat er ook scheidingen zijn die gewoon door moeten gaan.quote:Op maandag 23 november 2009 13:46 schreef Kentoet het volgende:
[..]
De ene scheiding is de andere niet. Er zijn scheidingen die volgens mij nuttig/verstandig zijn en andere weer niet. Gelukkig hoef ik daar niet over te oordelen, dat kan er maar 1 ;-)
Maar normaal vind ik het geloof ik wel idd.
Volgens mij raken we ook aardig off-topicquote:Op maandag 23 november 2009 13:50 schreef Gupje het volgende:
[..]
Maar dat is ieder zijn gedachte gang. Ik geef je gelijk op het punt dat er ook scheidingen zijn die gewoon door moeten gaan.
rechtszaak achter gesloten deurenquote:Op maandag 23 november 2009 13:50 schreef Re het volgende:
mooie Nelly, het zou een filmtitel kunnen zijn...
zal een moeilijk onderzoek worden, rangen gesloten, getuigen de mond gesnoerd door de gemeente...
Hyves van de hoofdverdachte is gisteren verwijderd.quote:Op maandag 23 november 2009 12:05 schreef Henk-B het volgende:
Hebben we al een hyves van de daders?
Scherp!quote:Op maandag 23 november 2009 12:48 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het zijn Protestanten, hun hele geloof is uitgevonden zodat men kon scheiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |