abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:20:53 #126
137949 Disana
pi_74934262
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:18 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Dat van dat rode haar slaat werkelijk nergens op. Er is niemand die zo denkt in christelijke kring, of het moet een hoge uitzondering zijn. Maar die vormen geen gevaar lijkt me, voor zover je daar al van kunt spreken.
Urk is die hoge uitzondering, zoiets verzin je niet. Gevaar is relatief, voor Nederland is dat er niet maar voor het individu dat daar zit opgesloten kan het funest zijn.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:21:57 #127
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934291
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:18 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Hoezo lekker offtopic. Jij moet toch beter weten
Is een reactie op een poster, niks offtopics aan.
Jouw geneuzel is offtopic, ga naar fb als het je niet zint.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74934308
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Oh ja, en dat zeg je over een dorp waarin de jeugd massaal aan de coke schijnt te zijn
Wat heeft de maatschappelijke functie van een kerk met coke te maken?
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:22:18 #129
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934312
Ja dag weer lemmB, het was weer even leuk
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_74934378
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:21 schreef BoeufBourguignon het volgende:
Afijn, je kunt wel blijven doormekkeren over gristenhonden, maar de dader zal uiteindelijk toch een Marokkaan blijken te zijn, of in ieder geval iemand met een islamitische achtergrond. Dat valt direcht af te leiden aan de nietsontziende, bijna dierlijke bruutheid van de moord.
Beetje boude stelling... maar ik kan me er in vinden
pi_74934382
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Urk is die hoge uitzondering, zoiets verzin je niet. Gevaar is relatief, voor Nederland is dat er niet maar voor het individu dat daar zit opgesloten kan het funest zijn.
Stel dat het zo zou zijn dan zie ik nog het probleem niet. Natuurlijk is het niet goed als iemand dat denkt, maar extremen heb je altijd.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:25:21 #132
137949 Disana
pi_74934399
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:24 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Stel dat het zo zou zijn dan zie ik nog het probleem niet. Natuurlijk is het niet goed als iemand dat denkt, maar extremen heb je altijd.
Het is zo. En sinds wanneer is het geen probleem dat kinderen, in dit geval met rode haren, gepest en als slecht gezien worden?
pi_74934419
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is zo. En sinds wanneer is het geen probleem dat kinderen, in dit geval met rode haren, gepest en als slecht gezien worden?
Ik geloof je wel, en dat is ook wel een probleem in die zin dat het kut is voor die kinderen daar. Maar het gaat om incidenten, van een uitgebreid structureel probleem lijkt me geen sprake.
pi_74934420
Zou men nu ook de ouders van de daders hierover gaan aanspreken ? In de zin van....wat doen je kinderen met een honkbalknuppel ? (Of ben ik nu ouderwets )
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 23 november 2009 @ 11:27:37 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74934473
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:22 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Wat heeft de maatschappelijke functie van een kerk met coke te maken?
nou dat ze netjes hun maatschappelijke functie vervullen als men het kennelijk nodig vindt om massaal aan de colombiaanse suiker te gaan.

Kennelijk is de liefde van Jezus niet genoeg voor de kids
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 23 november 2009 @ 11:27:53 #136
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934479
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Urk, alles binnen de gelederen houden, er zal dus niks veranderen.
God wikt, God beslist en de hersendode gemeente volgt.
Ben benieuwd wat de Dominee op de kansel gaat verkondigen voor ziek geouwehoer.

Er is godverdegodver iets GOED mis als kinderen in staat zijn de ander met een honkbalknuppel tot moes te meppen.
Het is ziek, het zit verschrikkelijk mis!
"we vinden zo'n steun in gebed"
Ga godver liever op zoek waarom je jeugd zo ontspoord is!

Het zijn kinderen
Ook met 15 jaar ben je kind.
Vind dit een beetje raar om te lezen...

Ik vind bij zo zaak dat geloof/familie/vrienden hier niks mee te maken hebben, zal het je nog sterker vertellen dat die jaap niet eens uit een gelovig gezin komt.

Ik snap ook niet waarom je zo trapt op de mensen die een toevlucht zoeken in het geloof, als dat hun manier van rouwen is Who Gives A Fuck.
Blub
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:28:08 #137
137949 Disana
pi_74934487
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef Hetiszover het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe. Hoever is het eigenlijk? En lees mijn toevoeging nog even, ik heb daar wel een punt dacht ik.
  maandag 23 november 2009 @ 11:28:09 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74934489
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou men nu ook de ouders van de daders hierover gaan aanspreken ? In de zin van....wat doen je kinderen met een honkbalknuppel ? (Of ben ik nu ouderwets )
Misschien zitten ze wel op Honkbal... ik weet het niet hoor, het is maar een gedachte
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_74934498
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:21 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]
Dat valt direcht af te leiden aan de nietsontziende, bijna dierlijke bruutheid van de moord.
Juist in mijn contact met Urkers heb ik bruut en dierlijk gedrag gezien:

- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig
- Veel incest
- Veel (huiselijk) geweld
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd __!
- Hoog druggebruik bij jongeren
- enz
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  maandag 23 november 2009 @ 11:30:43 #140
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934563
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef Kentoet het volgende:

[..]

- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig Onzin ik denk dat je op Urk als verstandelijk gehandicapte het juist goed hebt
- Veel incest Kom eens uit die doos van je!
- Veel (huiselijk) geweld Hoor dit voor het eerst
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd __! X2
- Hoog druggebruik bij jongeren Is waar
- enz
Blub
  Admin maandag 23 november 2009 @ 11:33:31 #141
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934643
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:27 schreef Gupje het volgende:

[..]

Vind dit een beetje raar om te lezen...

Ik vind bij zo zaak dat geloof/familie/vrienden hier niks mee te maken hebben, zal het je nog sterker vertellen dat die jaap niet eens uit een gelovig gezin komt.

Ik snap ook niet waarom je zo trapt op de mensen die een toevlucht zoeken in het geloof, als dat hun manier van rouwen is Who Gives A Fuck.
Misschien zou je m'n punt eens kunnen begrijpen.
Er is iets mis in Urk
Dat is het al sinds een tijd of wat.
Nu gaan kinderen kinderen doodknuppelen ( enig idee hoe het er in je hoofd moet uitzien als je als 15-jarige MET handlangers een ander DOODKNUPPELT)
Dan is er iets mis, en dat los je niet op door te gaan bidden, dat los je op door eens goed schoon schip te maken in gemeenschappen als Urk.
Jip en janneke genoeg?
Misschien, geen bash, is het eens interessant om je je te verdiepen in dit soort gemeenschappen.
Lees de posts van Disana maar, topje, ijsberg

Edit,
ach jee, je woont in Urk, da's pas erg

Admin maandag 23 november 2009 @ 11:37:12 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74934742
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:28 schreef Kentoet het volgende:

[..]

- Verstandelijk gehandicapten worden weggestopt en ouders zijn 'schuldig" en zondig
- Veel incest
- Veel (huiselijk) geweld
- Bij een begrafenis van een baby werden deze en de ouders zondaars genoemd __!
- Hoog druggebruik bij jongeren
- enz
Wat je hier beschrijft heb ik inderdaad meer meegemaakt in Christelijke gemeenschappen, is niet voorbehouden aan Urk.

pi_74934782
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er is iets mis in Urk
Nu gaan kinderen kinderen doodknuppelen ( enig idee hoe het er in je hoofd moet uitzien als je als 15-jarige MET handlangers een ander DOODKNUPPELT)
Dan is er iets mis, en dat los je niet op door te gaan bidden, dat los je op door eens goed schoon schip te maken in gemeenschappen als Urk.
Jip en janneke genoeg?
Misschien, geen bash, is het eens interessant om je je te verdiepen in dit soort gemeenschappen.
Bidden ontslaat mensen inderdaad niet van hun verantwoordelijkheid. Ora et labora moet het credo zijn, bid en werk . Verder is het nog niet bewezen dat die jochies Dirk daadwerkelijk hebben vermoord natuurlijk. Ook komen zulke dingen niet alleen in Urk voor, ik noem een Maja Braderic. En wat is je voorstel voor het schoonmaken van deze gemeenschappen?
pi_74934810
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde moslim of Marokkaan is dat helaas de realiteit. Denk ook aan de moord op Fortuyn bijvoorbeeld. Nu denk ik het zelfs bij voetbalrellen, zie de topics in NWS wat voor soort reacties het namelijk uitlokt als een Moslim of Marokan de dader is.
Toen ik hoorde dat die jongen een vriendinnetje van allochtone afkomst had, dacht ik ook meteen: "dat wordt weer koren op de molen van Wilders".
quote:
Kennelijk is dat voor een bepaald aantal mensen vele malen erger, als de dader niet autochtoon is.
Men is ook vaak veel eerder uitgepraat over zo'n onderwerp als het over autochtonen gaat.
  maandag 23 november 2009 @ 11:40:32 #145
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934821
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er is iets mis in Urk
Jip en janneke genoeg?

Edit,
ach jee, je woont in Urk, da's pas erg
Ik hoef me niet te verdiepen in de Urkse gemeenschap ik woon er.

Ben het met je eens vaak vluchten ze hier wel naar het geloof als er wat gebeurd is en de jeugd wil graag trappen op het geloof... Is begrijpelijk want het wordt er van kinds of aan ingegoten. Maar een moordend iemand is ziek in zijn hoofd en zoiets komt niet door het opvoeden in het geloof.

Jullie zien Urk nog vaan als het gelovige inteelt vissersdorp maar dat is bij generatie 50+ tegenwoordig is dit echt nier meer zo. Tegenwoordig durft de jeugd ook zelf te gaan denken en ik denk dat daar veel problemen vandaan komen, want ouders zijn bang dat dit gebeurd.

Maar toch vind ik het nog raar waarom het geloof of cultuur betrokken wordt bij een zieke moord!
Blub
  maandag 23 november 2009 @ 11:41:49 #146
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_74934863
wat een geouwehoer hier over geloof en Urk etc.
dit had overal in Nederland kunnen gebeuren.
  maandag 23 november 2009 @ 11:43:13 #147
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934894
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:41 schreef inZanity het volgende:
wat een geouwehoer hier over geloof en Urk etc.
dit had overal in Nederland kunnen gebeuren.
Blub
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 11:43:47 #148
137949 Disana
pi_74934903
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:40 schreef Gupje het volgende:

[..]

Maar toch vind ik het nog raar waarom het geloof of cultuur betrokken wordt bij een zieke moord!
Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.
pi_74934933
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Als kinderen heel kort gehouden worden kunnen ze dingen gaan uitvergroten en overmatig imiteren. Het zou kunnen dat ze teveel geweld in spelletjes of op tv hebben gezien en dit groter hebben gemaakt dan het werkelijk is omdat ze geen ijkpunt in hun direkte omgeving hebben. Denk aan het gelovige kort gehouden meisje dat helemaal los gaat zodra ze het huis uit is om te studeren.
Lol.

Als er hier op Fok een discussie komt van gelijke strekking, maar dan over moslims, sta jij het af te zwakken tot je groen ziet.

Hoe dom ben je?
  maandag 23 november 2009 @ 11:46:00 #150
191281 Gupje
straatsoldaat
pi_74934951
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar los gaan als meisje is totaal want anders dan los gaan met een knuppel en iemand doden...

Iemand vermoorden is ziek en heeft niks met opvoeding of geloof te maken, dat is je eigen keuze!
Blub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')