Wat is daarmee? Dat doen gelovigen nu eenmaal. Die bidden.quote:Op maandag 23 november 2009 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkenen__.html?p=2,2
Er is ook gezegd dat ze hadden gehoopt dat de dader niet uit het eigen dorp zou komen. Hoe blind kun je zijn.quote:Op maandag 23 november 2009 10:51 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Wat is daarmee? Dat doen gelovigen nu eenmaal. Die bidden.
Tegen wie heb je het?quote:Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef ktnxbye het volgende:
Ga je nou niet druk maken om dingen die je klaarblijkelijk niet begrijpt. Dat is uit eerdere posts hier wel duidelijk geworden. Met de tijd dat je de manier van verwerken afdoet met een kotssmiley, dan wil of kan je het niet begrijpen. Kies jij maar.
Jup, maar ook dat had je best begrepen.quote:
Ik wil ook die kloon-check-optiequote:Op maandag 23 november 2009 10:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
( hoeveel klonen ga je trouwens nog inzetten?)
Pardon, waar haal je dat allemaal vandaan?quote:Op maandag 23 november 2009 10:56 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Het is gewoon een hechte gemeenschap, dan krijg je dit soort dingen.
Opvallend dat je als het christenen betreft vooraan staat om met stenen te gooien, maar dat je als hetzelfde over moslims wordt beweerd vooraan staat om heel hard "schande, racisme!" te roepen.
Dat maakt jou deHYPOCRIET VAN DE WEEK
Het zijn gereformeerde vissers.quote:Op maandag 23 november 2009 11:07 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Ja, dus? Je moet daar als heiden ook niet tussen gaan wonen, want je hebt daar niks te zoeken.
Overigens bevestig je met je gezever alleen je status vanHYPOCRIET VAN DE WEEK
. Ik ken een moslim die verstoten is door z'n hele islamitische familie en omgeving, nadat hij bij een hartoperatie een bypass van een varkensader had ontvangen. Dit schijnt veelvuldig te gebeuren, in elk geval veel meer dan bij andere geloven. Maar daar zul je Disanatje niet over horen, nee, Disana hakt liever op gristenen.
quote:Op maandag 23 november 2009 11:07 schreef BoeufBourguignon het volgende:
[..]
Ja, dus? Je moet daar als heiden ook niet tussen gaan wonen, want je hebt daar niks te zoeken.
Moslimsquote:Overigens bevestig je met je gezever alleen je status vanHYPOCRIET VAN DE WEEK
. Ik ken een moslim die verstoten is door z'n hele islamitische familie en omgeving, nadat hij bij een hartoperatie een bypass van een varkensader had ontvangen.
Jij onderschat duidelijk de maatschappelijk functie van een kerk.quote:
Dat dus, een gemeenschap als Urk ( we hebben er nog meer in nederland) anno 2009 bestaat gewoonweg.quote:Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Pardon, waar haal je dat allemaal vandaan?
Toevallig hebben we vrienden in Urk, dus het is niet zo dat de gemeenschap mij onbekend is. Wist je dat mensen met rode haren van de duivel zijn en dat je niet bij het altaar mag trouwen als je zwanger bent?
Oh, en als je multiple sclerose hebt zoals wijlen de moeder van onze vrienden, dan staat de gemeente niet vooraan om je met aanpassingen te helpen omdat je de ziekte door zonde kreeg.
Het is MikeyMo. Laat hem lekker trollen. Dat is het enige wat hij kan.quote:Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Jij onderschat duidelijk de maatschappelijk functie van een kerk.
En 20 kerken in 1 dorp.quote:Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Hoezo lekker offtopic. Jij moet toch beter wetenquote:Op maandag 23 november 2009 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
En 20 kerken in 1 dorp.
20, en ze zeggen allemaal iets anders, hoe maak je een dorp verknipt.
Dat van dat rode haar slaat werkelijk nergens op. Er is niemand die zo denkt in christelijke kring, of het moet een hoge uitzondering zijn. Maar die vormen geen gevaar lijkt me, voor zover je daar al van kunt spreken.quote:Op maandag 23 november 2009 11:01 schreef Disana het volgende:
Toevallig hebben we vrienden in Urk, dus het is niet zo dat de gemeenschap mij onbekend is. Wist je dat mensen met rode haren van de duivel zijn en dat je niet bij het altaar mag trouwen als je zwanger bent?
Oh, en als je multiple sclerose hebt zoals wijlen de moeder van onze vrienden, dan staat de gemeente niet vooraan om je met aanpassingen te helpen omdat je de ziekte door zonde kreeg.
Hechte geloofsgemeenschap my ass. Dat geef ik juist met mijn voorbeelden aan, als je niet in de pas loopt word je met hetzelfde gemak waarmee men op zondag twee keer naar de kerk gaat opzij gezet. Het is geen sociale gemeenschap in de zin van sociaal omgaan met elkaar. Het is een raamwerk van regels en geboden die men elkaar oplegt terwijl maar weinigen eraan kunnen voldoen.quote:Op maandag 23 november 2009 11:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat dus, een gemeenschap als Urk ( we hebben er nog meer in nederland) anno 2009 bestaat gewoonweg.
En door ons blind te staren op "de dreiging van de Islam"vergeten we wat er in onze achtertuin gebeurd.
Dat maakt het voor mij zo schokkend, dat het gebeurt met en door kinderen én in in wat wij ( de buitenwereld) zien als een "hechte geloofsgemeenschap"
Ik denk dat ze heel hard aan het bidden zijn dat die marokkaanse knul schuldig is...
Oh ja, en dat zeg je over een dorp waarin de jeugd massaal aan de coke schijnt te zijnquote:Op maandag 23 november 2009 11:14 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Tja, en ondanks dat is Urk een van de meest hechte gemeenschappen van Nederland.quote:Op maandag 23 november 2009 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
En 20 kerken in 1 dorp.
20, en ze zeggen allemaal iets anders, hoe maak je een dorp verknipt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |