Dan neem je toch lekker de fietsquote:Op woensdag 18 november 2009 16:57 schreef Irritatie100 het volgende:
..terwijl ze de rotonde maar voor de helft nemen
Nou vind ik mensen die geen richting aangeven erg irritant, maar je kan natuurlijk ook overdrijven. Best vervelend als je staat te wachten en je denkt dat iemand voor je langsgaat terwijl je eigenlijk gewoon door had kunnen rijden.
Maar het is mijn werk om auto te rijden, dat kan toch niet op de fiets?quote:Op woensdag 18 november 2009 17:00 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Dan neem je toch lekker de fiets
Dit dus, zo heb ik het geleerdquote:Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef mstx het volgende:
De linker richtingaanwijzer heb je sowieso niet nodig op een rotonde. Je hoeft alleen richting aan te geven als je van de rotonde af gaat.
Nee, natuurlijk niet. Als je die afslag wel wilt hebben had je al wel richting naar rechts aangegeven.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef hugecooll het volgende:
Dat doe je om aan te geven dat je de eerstvolgende "afslag" dus niet neemt.
Handig voor de mensen die daar dus willen oversteken.
Terug naar schoolquote:
Mongolen regel!, richting aangeven omdat je NIET gaat spookrijdenquote:Op woensdag 18 november 2009 17:08 schreef sander-3 het volgende:
Richtingaanwijzer Rotonde linksaf
Het gebruik van de richtingaanwijzer is hetzelfde als bij links af slaan. Dus…tijdig richting aangeven naar links. Op de rotonde de richtingaanwijzer UIT.
Één kwart vóór je de rotonde verlaat richting aangeven naar rechts. Een rotonde verlaat je uiteindelijk ALTIJD naar rechts.
Bron
Toch zitten er altijd mongolen bij die ze wel gebruiken als ze erop gaan (alsof ze ergens anders naartoe zouden kunnenquote:Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef mstx het volgende:
De linker richtingaanwijzer heb je sowieso niet nodig op een rotonde. Je hoeft alleen richting aan te geven als je van de rotonde af gaat.
DUHquote:
Ja man.. echt, wat een mongolen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:12 schreef alors het volgende:
[..]
Toch zitten er altijd mongolen bij die ze wel gebruiken als ze erop gaan (alsof ze ergens ander naartoe zouden kunnen) en ze niet gebruiken wanneer ze er af gaan.
Gewoon rijbewijs innemen. Als je zo debiel bent, ga je maar fietsen/lopen/ov.
Dan weet jou rij-instructeur niet waar hij/zij mee bezig is. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts en je hoeft dus geen richting naar links aan te geven want er is op een rotonde geen afslag naar links.. Als mensen gewoon eens leren om hun knipperlichten goed te gebruiken is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:09 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Met mijn rijlessen leer ik om het linker knipperlicht te gebruiken als je de rotonde voor 3/4 neemt
Ze heeft nog geen stemrechtquote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef sander-3 het volgende:
Bij mensen zoals jou zouden ze het stemrecht moeten innemen.
Idd, in bepaalde landen is het zelfs verboden om richting naar links aan te geven op een rotondequote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dan weet jou rij-instructeur niet waar hij/zij mee bezig is. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts en je hoeft dus geen richting naar links aan te geven want er is op een rotonde geen afslag naar links.. Als mensen gewoon eens leren om hun knipperlichten goed te gebruiken is er niks aan de hand.
Meer duidelijkheid?! Je kunt toch godver nergens anders heen dan de rotonde oprijden??? Als je dan je knipperlicht aan doet lijkt het net alsof je de eerstvolgende afslag eraf gaat. Nou lekker duidelijkquote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja man.. echt, wat een mongolen.
Pff, als je daar al iemands rijbewijs voor wilt innemen, omdat ie meer duidelijkheid wil geven.
Bij mensen zoals jou zouden ze het stemrecht moeten innemen.
Rijbewijs moeten ze innemen bij die gasten die géén richting aangeven, waardoor ik in de remmen moet. Of mensen die stoppen voor fietsers die geen voorrang hebben.
Het staat ook zo in mijn theorieboekje. Ik mag toch aannemen dat die wel kloptquote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dan weet jou rij-instructeur niet waar hij/zij mee bezig is. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts en je hoeft dus geen richting naar links aan te geven want er is op een rotonde geen afslag naar links.. Als mensen gewoon eens leren om hun knipperlichten goed te gebruiken is er niks aan de hand.
Jij weet het dus beter dan een instructeur.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Jawel, je kunt een afslag nemen. En als je dat niet doet heb je je linker knipperlicht aan. En dan voordat je eraf gaat, zet je je rechter aan. En dan alleen als je 3/4 gaat.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:17 schreef alors het volgende:
[..]
Meer duidelijkheid?! Je kunt toch godver nergens anders heen dan de rotonde oprijden??? Als je dan je knipperlicht aan doet lijkt het net alsof je voor de eerstvolgende afslag eraf gaat. Nou lekker duidelijk
zijn username is wel 'wise'... (?)quote:
Ja ik heb het over mensen die hun RECHTER knipperlicht aandoen wanneer ze een rotonde oprijden, en GEEN knipperlicht wanneer ze eraf rijden.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:21 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Jawel, je kunt een afslag nemen. En als je dat niet doet heb je je linker knipperlicht aan. En dan voordat je eraf gaat, zet je je rechter aan. En dan alleen als je 3/4 gaat.
Dan ben ik het idd met je eens. Die lui die hun richtingaanwijzer niet gebruiken bij het afslaan mogen wat mij betreft hun rijbewijs inleveren...quote:Op woensdag 18 november 2009 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik heb het over mensen die hun RECHTER knipperlicht aandoen wanneer ze een rotonde oprijden, en GEEN knipperlicht wanneer ze eraf rijden.
Ja....want iedereen geeft netjes richting aanquote:Op woensdag 18 november 2009 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als je die afslag wel wilt hebben had je al wel richting naar rechts aangegeven.
Als je richting links aangeeft als je halfrond gaat mag ik gewoon klagen jaquote:Op woensdag 18 november 2009 17:26 schreef Robin__ het volgende:
Waar haal je het gore lef vandaan om te klagen over die paar mensen die WEL netjes aangeven wat ze gaan doen VOOR ze het doen (ipv tijdens) ook al is het misschien niet 'nodig'. janksmoel.
quote:Op woensdag 18 november 2009 17:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je richting links aangeeft als je halfrond gaat mag ik gewoon klagen ja
o...quote:Op woensdag 18 november 2009 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik heb het over mensen die hun RECHTER knipperlicht aandoen wanneer ze een rotonde oprijden, en GEEN knipperlicht wanneer ze eraf rijden.
Als mensen zoals jij de regels eens leerden ging het nog veel beter!quote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Godverquote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef johanmulder het volgende:
Richting geef je alleen aan als je van de rotonde af gaat, zo simpel is het. Dat is namelijk het enige moment dat je van richting veranderd.
Dus:1/4 --> bij oprijden knipperlicht naar rechts, want je gaat er direct af (tenzij grote rotonde, dan pas bij de afrit). 1/2 --> na 1/4 knipperlicht naar rechts 3/4 --> na 1/2 knipperlicht naar rechts 1/1 --> na 3/4 knipperlicht naar rechts, enz.
Kunnen we voor mensen als jij niet een verplicht herexamen invoeren?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef johanmulder het volgende:
Richting geef je alleen aan als je van de rotonde af gaat, zo simpel is het. Dat is namelijk het enige moment dat je van richting veranderd.
En toch heeft ie gelijk!, wat de wet ook voorschrijftquote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kunnen we voor mensen als jij niet een verplicht herexamen invoeren?
De richtingaanwijzer is er dan ook niet alleen voor als je van richting veranderd. Als jij stil gaat staan langs de weg maar je rijdt al ten hoogte van de stoeprand, moet je alsnog richting naar rechts geven.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
En toch heeft ie gelijk!, wat de wet ook voorschrijft
Jawel, de rotonde is een vervanging voor het kruispunt. Als je de rotonde 3/4 neemt ga je dus eigenlijk linksaf. Vandaar de richtingaanwijzer naar links (en natuurlijk naar rechts bij het verlaten van de rotonde).quote:Op woensdag 18 november 2009 19:31 schreef Socios het volgende:
Mensen die denken dat je als je linksaf gaat richting moet aangeven naar links.![]()
![]()
Ook al geeft een theorieboek dat aan of leert een rijinstructeur dat, het is NIET juist!![]()
Kuttrolquote:Op woensdag 18 november 2009 19:34 schreef Socios het volgende:
KLOPT NIET. WORDT VERWORPEN. OOK DOOR DE WET.
Dat ziet er niet uit als een wettekst.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:37 schreef Socios het volgende:
Nee, ben serieus, hoor.
"Richting aangeven
Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht, en in België, Duitsland en Oostenrijk zelfs verboden."
Inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een wettekst.
Bronquote:Richting aangeven
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting. Bij het verlaten (afslaan) van de rotonde is het wel verplicht richting aan te geven naar rechts. Bij het verlaten van een rotonde moet u bestuurders die de rotonde blijven volgen laten voorgaan.
De rotonde is een doorgaande weg. Er is dus geen afslag naar links.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:33 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jawel, de rotonde is een vervanging voor het kruispunt. Als je de rotonde 3/4 neemt ga je dus eigenlijk linksaf. Vandaar de richtingaanwijzer naar links (en natuurlijk naar rechts bij het verlaten van de rotonde).
http://www.google.com/search?hl=nl&q=rotonde+links+duitsland+verboden&btnG=Zoeken&lr=&aq=f&oq=quote:Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een wettekst.
Hint: fietsers.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:52 schreef CaptainCookie het volgende:
De laatste zin snap ik eigenlijk niet
In geen enkel opzicht (behalve bij meerbaans-rotonden).quote:Op woensdag 18 november 2009 19:52 schreef CaptainCookie het volgende:
Het helpt wel bij een vlottere doorstroming
Dat je een fietser die op zijn fietsstrook de rotonde wil blijven volgen niet van de weg moet rijden als jij de rotonde verlaat.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:52 schreef CaptainCookie het volgende:
De laatste zin snap ik eigenlijk niet
De rotonde is een kruising. Er is dus een afslag naar links, een naar rechts, maar niet een rechtdoor.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:55 schreef mstx het volgende:
[..]
De rotonde is een doorgaande weg. Er is dus geen afslag naar links.
In de wet staat nog steeds nergens dat het niet mag, en al helemaal niet dat de rotonde niet als kruising gezien mag wordenquote:
Waar heb jij je rijbewijs gehaald joh, een rotonde is GEEN kruising (iig niet op het gebied van richting aangeven). Lees de verkeerswetgeving er maar op na.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat je een fietser die op zijn fietsstrook de rotonde wil blijven volgen niet van de weg moet rijden als jij de rotonde verlaat.
[..]
De rotonde is een kruising. Er is dus een afslag naar links, een naar rechts, maar niet een rechtdoor.
Maar het feit is dus dat het zo aangeleerd wordt.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:03 schreef cheqy het volgende:
Als je het goed bekijkt is dit best wel een triest topic.
Een flinke discussie over iets wat eigenlijk voor iedereen met een rijbewijs duidelijk moet zijn.
Als Fok! daadwerkelijk een afspiegeling van de samenleving is snap ik nu waarom ik dagelijks zoveel kneusen op de weg tegen kom.
Zorgwekkend.
Dat doet 'ie niet, aapquote:Op woensdag 18 november 2009 21:38 schreef Socios het volgende:
Als je instructeur zegt dat je door rood mag rijden, doe je dat ook maar gewoon?!
Zo heb ik het ook geleerd, ik snap ook niet hoe het verwarring op kan leveren eigenlijk. Iedereen op de rotonde weet dan direct waar die aan toe is en ook dat je iemand bent die in ieder geval met anticiperen bezig is. Ik moet wel toegeven dat ik het zelf niet altijd doe en zeker niet op rotondes met meerdere banen (Hofplein in Rotterdam of het Keizer Karelplein in Nijmegen). Dan is het wel verwarrend, maar ik snap niet waarom het irritant is dat een ander het wel doet op een eenbaansrotonde.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Bij mijn rijles leer ik:
- 1/4: Knipperlicht naar rechts voor het oprijden van de rotonde
- 2/4: Knipperlicht naar rechts na het passeren van de eerste afslag
- 3/4: Knipperlicht naar links voor het oprijden van de rotonde. Knipperlicht naar rechts na het passeren van de tweede afslag.
- 4/4: Haha, sukkel
Zo staat het ook in mijn theorieboek, kan wel een scan posten voor de kneuzen die geen auto kunnen rijden
Maar het dus niet is, daarom is het juist goed dat er over gepraat wordt droeftoeter.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:03 schreef cheqy het volgende:
Een flinke discussie over iets wat eigenlijk voor iedereen met een rijbewijs duidelijk moet zijn.
Als Fok! daadwerkelijk een afspiegeling is van de samenleving hebben we onze grootste Fok-kneus en daarmee dus de grootste kneuzen-bestuurder nu hier gevondenquote:Als Fok! daadwerkelijk een afspiegeling van de samenleving is snap ik nu waarom ik dagelijks zoveel kneusen op de weg tegen kom.
Als je het goed bekijkt ben je namelijk best wel een trieste userquote:Als je het goed bekijkt is dit best wel een triest topic.
Inderdaadquote:Zorgwekkend.
Wie zegt nou weer dat ze het daarom doen?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:12 schreef piekartz87 het volgende:
ik zag dit fenomeen vandaag toevallig voor het eerst. er is echt iets mis met je als je die extra moeite doet met het knipperlicht om het alleen maar meer verwarrend te maken voor mede weggebruikers.
Je was gewoon zelf zo stupide dat je er verward door raakte en dat projecteer je op die zogenaamde mensenquote:ik zat 2 rotondes achter die gast en op beide was er sprake van verwarring bij mensen die dachten dat die gast op de rotonde bleef
ik zeg niet dat ze zelf in de veronderstelling zijn dat ze het daarom doen maar dat is wel het eindresultaat.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wie zegt nou weer dat ze het daarom doen?
[..]
Je was gewoon zelf zo stupide dat je er verward door raakte en dat projecteer je op die zogenaamde mensen
Voor jou ja, voor mij niet bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:25 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze zelf in de veronderstelling zijn dat ze het daarom doen maar dat is wel het eindresultaat.
Wil ik best geloven, maar stel als Pietje Puk er ook bij was en mij zou vertellen dat jij alleen verward was en die 3 anderen niet, wie moet ik dan geloven? Jou of hem? Geen van tweeën of allebei, het is jou perceptie dat ze verward waren, maar het hoeft niet zo te zijn wil ik alleen maar zeggen.quote:ik was niet in verwarring maar ik nam wel waar dat toch zeker 3 andere mensen verward raakten.
Niet als je hem half neemt nee, maar knipperlicht naar links als je hem driekwart neemt zou volgens mij de doorstroming fors bespoedigen. Fietsers en voetgangers (die geen voorrang hebben op afslaande auto's) kunnen oversteken. Degene die erachter rijden kunnen al naar rechts gaan en zo sneller de rotonde verlaten enzovoorts.quote:ALS je al die vreemde manier van richting aangeven gebruik op een rotonde (normaal om 3kwart te gaan op een rotonde) maak het dan niet erger om dan ook nog de rotonde half te nemen.
Daar zit gewoon totaal geen logica infeit
Ik werd eerst boos toen ik dit las, maar toen zag ik je postgeschiedenis.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar het dus niet is, daarom is het juist goed dat er over gepraat wordt droeftoeter.![]()
[..]
Als Fok! daadwerkelijk een afspiegeling is van de samenleving hebben we onze grootste Fok-kneus en daarmee dus de grootste kneuzen-bestuurder nu hier gevonden![]()
[..]
Als je het goed bekijkt ben je namelijk best wel een trieste user![]()
[..]
Inderdaad
Ik heb het ook zo geleerd( en heb mn rijbewijs net pas, 3 maanden dus denk dat ik nog wel redelijk op de hoogte ben van de regels). En mensen die knipperlicht naar links op KKP aanzetten die moeten ze wel van de weg afhalen, dat is gewoon kut. Bij 7 afslagen weet je dan toch niet meer bij links welke de andere auto gaat nemen, dat is gewoon kut.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook geleerd, ik snap ook niet hoe het verwarring op kan leveren eigenlijk. Iedereen op de rotonde weet dan direct waar die aan toe is en ook dat je iemand bent die in ieder geval met anticiperen bezig is. Ik moet wel toegeven dat ik het zelf niet altijd doe en zeker niet op rotondes met meerdere banen (Hofplein in Rotterdam of het Keizer Karelplein in Nijmegen). Dan is het wel verwarrend, maar ik snap niet waarom het irritant is dat een ander het wel doet op een eenbaansrotonde.
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Voor jou ja, voor mij niet bijvoorbeeld.
[..]
Wil ik best geloven, maar stel als Pietje Puk er ook bij was en mij zou vertellen dat jij alleen verward was en die 3 anderen niet, wie moet ik dan geloven? Jou of hem? Geen van tweeën of allebei, het is jou perceptie dat ze verward waren, maar het hoeft niet zo te zijn wil ik alleen maar zeggen.
[..]
Niet als je hem half neemt nee, maar knipperlicht naar links als je hem driekwart neemt zou volgens mij de doorstroming fors bespoedigen. Fietsers en voetgangers (die geen voorrang hebben op afslaande auto's) kunnen oversteken. Degene die erachter rijden kunnen al naar rechts gaan en zo sneller de rotonde verlaten enzovoorts.
Gewoon als je de rotonde nadert: 1) Rechts is 1e afslag 2) Niks is rechtdoor) 3) Links is de 3e afslag. En gewoon voor je er daadwerkelijk af gaat altijd unaniem naar rechts knipperen. Maakt een eind aan alle verwarring en bevordert de doorstroming. Logischer kan haast niet zou ik zeggen
hoppa de feiten liggen hier en iedereen die het er niet mee eens is hebben meer een probleem met de wetgevingquote:Op woensdag 18 november 2009 23:51 schreef switchboy het volgende:
in het buitenland is het vaak een overtreding om richting naar links op een rotonde te geven![]()
van de nederlandse overheid site af:
Richting aangeven
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting. Bij het verlaten (afslaan) van de rotonde is het wel verplicht richting aan te geven naar rechts. Bij het verlaten van een rotonde moet u bestuurders die de rotonde blijven volgen laten voorgaan.
Rotonde verlaten
Bij het verlaten van een rotonde slaat u altijd rechtsaf en moet u:
* voorsorteren;
* richting aangeven naar rechts;
* rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan.
http://www.postbus51.nl/n(...)-op-een-rotonde.html
Je past er beter dan ik, grappigheid/gevatheid: 1; inhoudelijkheid -1quote:Op woensdag 18 november 2009 22:47 schreef cheqy het volgende:
Ik werd eerst boos toen ik dit las, maar toen zag ik je postgeschiedenis.
Je bent een echte KLB-lutser, het laagst levend schepsel dat er is. Dus niet serieus te nemen.
Zoals ik al zei, je past hier beter dan ikquote:Jij bent het beste voorbeeld waarom mensen met een downsyndroom geen kinderen mogen krijgen.
dat is prima, zolang je maar optijd richting naar rechts aangeeft.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:00 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik heb momenteel rijles en word ook geleerd richting naar links aan te geven als ik 3/4 rotonde neem. Bij de afslag zelf rechts aangeven natuurlijk!
meneer is verslagen en reageert maar op andere zakenquote:Op donderdag 19 november 2009 00:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je past er beter dan ik, grappigheid/gevatheid: 1; inhoudelijkheid -1![]()
[..]
Zoals ik al zei, je past hier beter dan ik
Zo was het in ieder geval niet bedoeld? Je liet je misschien meeslepen door de reactie van de user boven je?quote:Op woensdag 18 november 2009 23:33 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Het middelste stukje van je tekst is geen reactie waardig. puur klaagbaak user gelul.
Zeker, maar dus niet als het goed geleerd wordt.quote:Met je laatste stukje tekst word het mij duidelijk dat het om een misverstand gaat. ik had het over een bestuurder die zijn knipperlicht naar links deed terwijl hij rechtdoor ging op de rotonde.
hij nam hem dus niet 3 kwart zoals jij het zegt.
Maar over de manier dat je de rotonde wel 3/4de neemt en je richting aangeeft naar links:
dat is in theorie natuurlijk heel leuk. alleen in praktijk zijn al die lulletjes rozenwater (dat zijn de enige mensen die die manier hanteren lijkt het wel en bejaarden) zo traag met het knipperlicht weer naar rechts doen dat het alsnog weer voor verwarring zorgt.
Waarop zou ik van hem moeten reageren? Hij loopt gewoon te schelden als een klein kind? Moet ik terug gaan schelden? Zijn postgeschiedenis erbij gaan halen en daar een uit de luchtgegrepen vooroordeel aan vastplakken? Zeg het maar, ik doe het zo als je wilt, maar die fase hebben we toch al achter ons gelaten na groep 2 dacht ik zo?quote:Op donderdag 19 november 2009 00:04 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
meneer is verslagen en reageert maar op andere zaken
Wat zijn nou andere zaken trouwens:quote:Op donderdag 19 november 2009 00:04 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik zie hier niks in dat maar enigzins met het onderwerp te maken heeft, dus wie diskwalificeerd zichzelf nou?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:47 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je bent een echte KLB-lutser, het laagst levend schepsel dat er is. Dus niet serieus te nemen.
Jij bent het beste voorbeeld waarom mensen met een downsyndroom geen kinderen mogen krijgen.
ik heb het over de feiten waar iemand anders mee kwam.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Waarop zou ik van hem moeten reageren? Hij loopt gewoon te schelden als een klein kind? Moet ik terug gaan schelden? Zijn postgeschiedenis erbij gaan halen en daar een uit de luchtgegrepen vooroordeel aan vastplakken? Zeg het maar, ik doe het zo als je wilt, maar die fase hebben we toch al achter ons gelaten na groep 2 dacht ik zo?
Neen vriend, je reageerde op mijn reactie tov die chevy nog wat, hoe kan je daar nou inhoudelijk op reageren? Het is hetzelfde als ik nu tegen jou zou zeggen 'ga terug naar die vuilnisbelt waar het plaatselijke everzwijn je moeder verkrachtte'. Daar haal je toch je neus voor op manquote:Op donderdag 19 november 2009 00:08 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ik heb het over de feiten waar iemand anders mee kwam.
Niet voor je een rotonde op rijdt nee, wel als je er vanaf gaat. Dus dat zeg ik nog steedsquote:je zei namelijk ergens dat je voor rechtdoor geen richting aan hoeft te geven.
quote:en ja mits het goed geleerd word, alleen de meesten brengen het daarna verkeerd in praktijk. dat is tenminste wel wat ik vaak zie.
ik was even onder de veronderstelling dat je meende dat je geen richting aan hoefde te geven voor het rechtdoor gaan bij een rotondequote:Op donderdag 19 november 2009 00:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Maargoed waarin spreekt het mij tegen dat dit de feiten zijn? Ik heb nergens en nooit beweerd dat wat ik zeg de wettelijke manier is. Ik zeg alleen dat ik het zo geleerd heb en dat het mij makkelijker, beter en logischer lijkt en dat de wet dit ook niet verbiedt. En dat zeg ik nog steeds overigens.
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:47 schreef cheqy het volgende:
--->Je past er beter dan ik, grappigheid/gevatheid: 1; inhoudelijkheid -1![]()
Jij bent het beste voorbeeld waarom mensen met een downsyndroom geen kinderen mogen krijgen.
--->Zoals ik al zei, je past hier beter dan ik
Je quotte toch echt een bericht waarop ik op hem reageerdequote:Op donderdag 19 november 2009 00:04 schreef piekartz87 het volgende:
zo jaquote:Op donderdag 19 november 2009 00:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Maargoed je dacht waarschijnlijk dat ik alleen op hem zou reageren en verdere discussie uit de weg zou gaan, dat laatste zeker niet, maar je moet me wel even de tijd geven natuurlijk
Bij minirotondes is de afstand tussen de afslagen miniem. Op de afslag zelf richting aangeven is dus al te laat voor verkeer wat vanuit die afslag de rotonde op komt, die hebben de poot alweer bij de rem. Als je de tweede afslag (rechtdoor) moet hebben is daar weinig aan te veranderen, ga je 1 of 3 kwart, dan kun je je mede weggebruiker een hoop gezeik besparen. Zeker in een stad met alleen maar minirotondes (Leeuwarden)..quote:Op woensdag 18 november 2009 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als je die afslag wel wilt hebben had je al wel richting naar rechts aangegeven.
Geef mij een wetsartikel dat een rotonde als doorgaande weg, dan wel als niet een kruising definieert.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:34 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald joh, een rotonde is GEEN kruising (iig niet op het gebied van richting aangeven). Lees de verkeerswetgeving er maar op na.
maar even herhalen voor jou: (hier kwam iemand anders al mee)quote:Op donderdag 19 november 2009 09:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Geef mij een wetsartikel dat een rotonde als doorgaande weg, dan wel als niet een kruising definieert.
Ik snap niet zo goed, trouwens, waarom sommige mensen hier zo nodig hard moeten roepen dat richting naar links aangeven fout is. Zijn jullie soms elke keer als jullie iemand dat zien doen bang dat hij de rotonde tegen het verkeer in gaat nemen?
Gewoon richting naar links aangeven als je 3/4 wilt, of dat van de wet nou moet of niet. Het is in ieder geval niet wettelijk verboden, en bevordert de duidelijkheid.
quote:Op woensdag 18 november 2009 21:34 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald joh, een rotonde is GEEN kruising (iig niet op het gebied van richting aangeven). Lees de verkeerswetgeving er maar op na.
quote:Op donderdag 19 november 2009 09:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Geef mij een wetsartikel dat een rotonde als doorgaande weg, dan wel als niet een kruising definieert.
Postbus 51 is geen wetsartikel.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:15 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
maar even herhalen voor jou: (hier kwam iemand anders al mee)
van de nederlandse overheid site af:
<stukje van Postbus 51>
ook interpreteren als: als je rechtdoor gaat door de rotonde 1/2 te nemen (= de weg volgt) hoef je geen richting naar links aan te geven, je verandert namelijk niet van richting.quote:Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.
eigenwijze friesquote:Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
[..]
[..]
Postbus 51 is geen wetsartikel.
Tsja, noem het eigenwijs. Als iemand mij zegt dat ik de wetgeving moet lezen, ik vraag om de betreffende wettekst, en vervolgens een Postbus 51-artikel krijg voorgeschoteld, vind ik dat mijn vraag niet beantwoord is. Ik noem dat liever: kritisch.quote:
Het is niet verplicht, maar het mag dus wel. Nogmaals ik heb nergens beweert dat het verplicht is. Alleen dat het me logischer lijkt dan zij daar verder suggereren. Gaan we alles vanaf nu een aantal keer herhalen of wat?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:15 schreef piekartz87 het volgende:
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven.............
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |