Dan neem je toch lekker de fietsquote:Op woensdag 18 november 2009 16:57 schreef Irritatie100 het volgende:
..terwijl ze de rotonde maar voor de helft nemen
Nou vind ik mensen die geen richting aangeven erg irritant, maar je kan natuurlijk ook overdrijven. Best vervelend als je staat te wachten en je denkt dat iemand voor je langsgaat terwijl je eigenlijk gewoon door had kunnen rijden.
Maar het is mijn werk om auto te rijden, dat kan toch niet op de fiets?quote:Op woensdag 18 november 2009 17:00 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Dan neem je toch lekker de fiets
Dit dus, zo heb ik het geleerdquote:Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef mstx het volgende:
De linker richtingaanwijzer heb je sowieso niet nodig op een rotonde. Je hoeft alleen richting aan te geven als je van de rotonde af gaat.
Nee, natuurlijk niet. Als je die afslag wel wilt hebben had je al wel richting naar rechts aangegeven.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef hugecooll het volgende:
Dat doe je om aan te geven dat je de eerstvolgende "afslag" dus niet neemt.
Handig voor de mensen die daar dus willen oversteken.
Terug naar schoolquote:
Mongolen regel!, richting aangeven omdat je NIET gaat spookrijdenquote:Op woensdag 18 november 2009 17:08 schreef sander-3 het volgende:
Richtingaanwijzer Rotonde linksaf
Het gebruik van de richtingaanwijzer is hetzelfde als bij links af slaan. Dus…tijdig richting aangeven naar links. Op de rotonde de richtingaanwijzer UIT.
Één kwart vóór je de rotonde verlaat richting aangeven naar rechts. Een rotonde verlaat je uiteindelijk ALTIJD naar rechts.
Bron
Toch zitten er altijd mongolen bij die ze wel gebruiken als ze erop gaan (alsof ze ergens anders naartoe zouden kunnenquote:Op woensdag 18 november 2009 17:03 schreef mstx het volgende:
De linker richtingaanwijzer heb je sowieso niet nodig op een rotonde. Je hoeft alleen richting aan te geven als je van de rotonde af gaat.
DUHquote:
Ja man.. echt, wat een mongolen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:12 schreef alors het volgende:
[..]
Toch zitten er altijd mongolen bij die ze wel gebruiken als ze erop gaan (alsof ze ergens ander naartoe zouden kunnen) en ze niet gebruiken wanneer ze er af gaan.
Gewoon rijbewijs innemen. Als je zo debiel bent, ga je maar fietsen/lopen/ov.
Dan weet jou rij-instructeur niet waar hij/zij mee bezig is. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts en je hoeft dus geen richting naar links aan te geven want er is op een rotonde geen afslag naar links.. Als mensen gewoon eens leren om hun knipperlichten goed te gebruiken is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:09 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Met mijn rijlessen leer ik om het linker knipperlicht te gebruiken als je de rotonde voor 3/4 neemt
Ze heeft nog geen stemrechtquote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef sander-3 het volgende:
Bij mensen zoals jou zouden ze het stemrecht moeten innemen.
Idd, in bepaalde landen is het zelfs verboden om richting naar links aan te geven op een rotondequote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dan weet jou rij-instructeur niet waar hij/zij mee bezig is. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts en je hoeft dus geen richting naar links aan te geven want er is op een rotonde geen afslag naar links.. Als mensen gewoon eens leren om hun knipperlichten goed te gebruiken is er niks aan de hand.
Meer duidelijkheid?! Je kunt toch godver nergens anders heen dan de rotonde oprijden??? Als je dan je knipperlicht aan doet lijkt het net alsof je de eerstvolgende afslag eraf gaat. Nou lekker duidelijkquote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja man.. echt, wat een mongolen.
Pff, als je daar al iemands rijbewijs voor wilt innemen, omdat ie meer duidelijkheid wil geven.
Bij mensen zoals jou zouden ze het stemrecht moeten innemen.
Rijbewijs moeten ze innemen bij die gasten die géén richting aangeven, waardoor ik in de remmen moet. Of mensen die stoppen voor fietsers die geen voorrang hebben.
Het staat ook zo in mijn theorieboekje. Ik mag toch aannemen dat die wel kloptquote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dan weet jou rij-instructeur niet waar hij/zij mee bezig is. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts en je hoeft dus geen richting naar links aan te geven want er is op een rotonde geen afslag naar links.. Als mensen gewoon eens leren om hun knipperlichten goed te gebruiken is er niks aan de hand.
Jij weet het dus beter dan een instructeur.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Jawel, je kunt een afslag nemen. En als je dat niet doet heb je je linker knipperlicht aan. En dan voordat je eraf gaat, zet je je rechter aan. En dan alleen als je 3/4 gaat.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:17 schreef alors het volgende:
[..]
Meer duidelijkheid?! Je kunt toch godver nergens anders heen dan de rotonde oprijden??? Als je dan je knipperlicht aan doet lijkt het net alsof je voor de eerstvolgende afslag eraf gaat. Nou lekker duidelijk
zijn username is wel 'wise'... (?)quote:
Ja ik heb het over mensen die hun RECHTER knipperlicht aandoen wanneer ze een rotonde oprijden, en GEEN knipperlicht wanneer ze eraf rijden.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:21 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Jawel, je kunt een afslag nemen. En als je dat niet doet heb je je linker knipperlicht aan. En dan voordat je eraf gaat, zet je je rechter aan. En dan alleen als je 3/4 gaat.
Dan ben ik het idd met je eens. Die lui die hun richtingaanwijzer niet gebruiken bij het afslaan mogen wat mij betreft hun rijbewijs inleveren...quote:Op woensdag 18 november 2009 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik heb het over mensen die hun RECHTER knipperlicht aandoen wanneer ze een rotonde oprijden, en GEEN knipperlicht wanneer ze eraf rijden.
Ja....want iedereen geeft netjes richting aanquote:Op woensdag 18 november 2009 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als je die afslag wel wilt hebben had je al wel richting naar rechts aangegeven.
Als je richting links aangeeft als je halfrond gaat mag ik gewoon klagen jaquote:Op woensdag 18 november 2009 17:26 schreef Robin__ het volgende:
Waar haal je het gore lef vandaan om te klagen over die paar mensen die WEL netjes aangeven wat ze gaan doen VOOR ze het doen (ipv tijdens) ook al is het misschien niet 'nodig'. janksmoel.
quote:Op woensdag 18 november 2009 17:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je richting links aangeeft als je halfrond gaat mag ik gewoon klagen ja
o...quote:Op woensdag 18 november 2009 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik heb het over mensen die hun RECHTER knipperlicht aandoen wanneer ze een rotonde oprijden, en GEEN knipperlicht wanneer ze eraf rijden.
Als mensen zoals jij de regels eens leerden ging het nog veel beter!quote:Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Godverquote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef johanmulder het volgende:
Richting geef je alleen aan als je van de rotonde af gaat, zo simpel is het. Dat is namelijk het enige moment dat je van richting veranderd.
Dus:1/4 --> bij oprijden knipperlicht naar rechts, want je gaat er direct af (tenzij grote rotonde, dan pas bij de afrit). 1/2 --> na 1/4 knipperlicht naar rechts 3/4 --> na 1/2 knipperlicht naar rechts 1/1 --> na 3/4 knipperlicht naar rechts, enz.
Kunnen we voor mensen als jij niet een verplicht herexamen invoeren?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef johanmulder het volgende:
Richting geef je alleen aan als je van de rotonde af gaat, zo simpel is het. Dat is namelijk het enige moment dat je van richting veranderd.
En toch heeft ie gelijk!, wat de wet ook voorschrijftquote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kunnen we voor mensen als jij niet een verplicht herexamen invoeren?
De richtingaanwijzer is er dan ook niet alleen voor als je van richting veranderd. Als jij stil gaat staan langs de weg maar je rijdt al ten hoogte van de stoeprand, moet je alsnog richting naar rechts geven.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
En toch heeft ie gelijk!, wat de wet ook voorschrijft
Jawel, de rotonde is een vervanging voor het kruispunt. Als je de rotonde 3/4 neemt ga je dus eigenlijk linksaf. Vandaar de richtingaanwijzer naar links (en natuurlijk naar rechts bij het verlaten van de rotonde).quote:Op woensdag 18 november 2009 19:31 schreef Socios het volgende:
Mensen die denken dat je als je linksaf gaat richting moet aangeven naar links.![]()
![]()
Ook al geeft een theorieboek dat aan of leert een rijinstructeur dat, het is NIET juist!![]()
Kuttrolquote:Op woensdag 18 november 2009 19:34 schreef Socios het volgende:
KLOPT NIET. WORDT VERWORPEN. OOK DOOR DE WET.
Dat ziet er niet uit als een wettekst.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:37 schreef Socios het volgende:
Nee, ben serieus, hoor.
"Richting aangeven
Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht, en in België, Duitsland en Oostenrijk zelfs verboden."
Inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een wettekst.
Bronquote:Richting aangeven
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting. Bij het verlaten (afslaan) van de rotonde is het wel verplicht richting aan te geven naar rechts. Bij het verlaten van een rotonde moet u bestuurders die de rotonde blijven volgen laten voorgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |