ik was even onder de veronderstelling dat je meende dat je geen richting aan hoefde te geven voor het rechtdoor gaan bij een rotondequote:Op donderdag 19 november 2009 00:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Maargoed waarin spreekt het mij tegen dat dit de feiten zijn? Ik heb nergens en nooit beweerd dat wat ik zeg de wettelijke manier is. Ik zeg alleen dat ik het zo geleerd heb en dat het mij makkelijker, beter en logischer lijkt en dat de wet dit ook niet verbiedt. En dat zeg ik nog steeds overigens.
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:47 schreef cheqy het volgende:
Ik werd eerst boos toen ik dit las, maar toen zag ik je postgeschiedenis.
Je bent een echte KLB-lutser, het laagst levend schepsel dat er is. Dus niet serieus te nemen.
--->Je past er beter dan ik, grappigheid/gevatheid: 1; inhoudelijkheid -1![]()
Jij bent het beste voorbeeld waarom mensen met een downsyndroom geen kinderen mogen krijgen.
--->Zoals ik al zei, je past hier beter dan ik
Je quotte toch echt een bericht waarop ik op hem reageerdequote:Op donderdag 19 november 2009 00:04 schreef piekartz87 het volgende:
meneer is verslagen en reageert maar op andere zaken
zo jaquote:Op donderdag 19 november 2009 00:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Maargoed je dacht waarschijnlijk dat ik alleen op hem zou reageren en verdere discussie uit de weg zou gaan, dat laatste zeker niet, maar je moet me wel even de tijd geven natuurlijk
Bij minirotondes is de afstand tussen de afslagen miniem. Op de afslag zelf richting aangeven is dus al te laat voor verkeer wat vanuit die afslag de rotonde op komt, die hebben de poot alweer bij de rem. Als je de tweede afslag (rechtdoor) moet hebben is daar weinig aan te veranderen, ga je 1 of 3 kwart, dan kun je je mede weggebruiker een hoop gezeik besparen. Zeker in een stad met alleen maar minirotondes (Leeuwarden)..quote:Op woensdag 18 november 2009 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als je die afslag wel wilt hebben had je al wel richting naar rechts aangegeven.
Geef mij een wetsartikel dat een rotonde als doorgaande weg, dan wel als niet een kruising definieert.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:34 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald joh, een rotonde is GEEN kruising (iig niet op het gebied van richting aangeven). Lees de verkeerswetgeving er maar op na.
maar even herhalen voor jou: (hier kwam iemand anders al mee)quote:Op donderdag 19 november 2009 09:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Geef mij een wetsartikel dat een rotonde als doorgaande weg, dan wel als niet een kruising definieert.
Ik snap niet zo goed, trouwens, waarom sommige mensen hier zo nodig hard moeten roepen dat richting naar links aangeven fout is. Zijn jullie soms elke keer als jullie iemand dat zien doen bang dat hij de rotonde tegen het verkeer in gaat nemen?
Gewoon richting naar links aangeven als je 3/4 wilt, of dat van de wet nou moet of niet. Het is in ieder geval niet wettelijk verboden, en bevordert de duidelijkheid.
quote:Op woensdag 18 november 2009 21:34 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs gehaald joh, een rotonde is GEEN kruising (iig niet op het gebied van richting aangeven). Lees de verkeerswetgeving er maar op na.
quote:Op donderdag 19 november 2009 09:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Geef mij een wetsartikel dat een rotonde als doorgaande weg, dan wel als niet een kruising definieert.
Postbus 51 is geen wetsartikel.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:15 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
maar even herhalen voor jou: (hier kwam iemand anders al mee)
van de nederlandse overheid site af:
<stukje van Postbus 51>
ook interpreteren als: als je rechtdoor gaat door de rotonde 1/2 te nemen (= de weg volgt) hoef je geen richting naar links aan te geven, je verandert namelijk niet van richting.quote:Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.
eigenwijze friesquote:Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
[..]
[..]
Postbus 51 is geen wetsartikel.
Tsja, noem het eigenwijs. Als iemand mij zegt dat ik de wetgeving moet lezen, ik vraag om de betreffende wettekst, en vervolgens een Postbus 51-artikel krijg voorgeschoteld, vind ik dat mijn vraag niet beantwoord is. Ik noem dat liever: kritisch.quote:
Het is niet verplicht, maar het mag dus wel. Nogmaals ik heb nergens beweert dat het verplicht is. Alleen dat het me logischer lijkt dan zij daar verder suggereren. Gaan we alles vanaf nu een aantal keer herhalen of wat?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:15 schreef piekartz87 het volgende:
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven.............
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |