Het mooie aan deze quote is dat hij er overheen stapt dat mensen protesteren tegen het feit dat DE STAAT al je gegevens kan inzien, in plaats van de persoon zelf.quote:"Ik vind het juist wel makkelijk als mijn provider straks weet wat mijn dagelijkse route is. Dan krijg ik direct filenieuws en kan ik misschien bij die ene pomp nog een cent goedkoper tanken."
Leuk he. Met die hoge benzineprijzen waren er een keer een paar gasten die heel langzaam naast elkaar op de snelweg gingen rijden, als vorm van protest.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:24 schreef justanick het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door eens een paar dagen tijdens de spits wat snelwegen te blokkeren.
Het gaat er niet om dat ik moet betalen. Het gaat erom dat ik MEER moet betalen om anoniem te blijven.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Rijden op een weg kost de gemeenschap geld [aanleg van nieuwe wegen, wegsignalering en niet onbelangrijk onderhoud]. Heel terecht dat je moet betalen. Voor de rest kun je het betalen uitstekend anoniem maken. Dat hebben we met prepaid telefoon immers ook gedaan.
Bron? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen spontaan niet meer na hun werk hoeven omdat ze opeens meer belasting moeten betalen. File's ontstaan niet omdat zoveel mensen er voor hun lol in gaan staan, zeg maar.quote:Voor de rest beuk er op los maar er is op alles wel een mouw aan te knopen. Feit is dat rekeningrijden een meetbaar en ook een merkbaar effect heeft. Behalve verkeersveiligheid is er ook een veel betere doorstroming. Alle rekeningrijden projecten die tot dusver zijn gehouden hebben dit al aangetoond.
Onderzoeken gedaan in opdracht van de overheid zelf ja. Wij van WC eend...quote:Tuurlijk omdat jij 1 keer zoiets meemaakt is de OV chipkaart een slecht product. Denk dat je vooral eens moet leren wat grootser te denken en dan vooral wat voor impact OV chipkaart heeft gehad en hoe de overgrote meerderheid van de OV chipkaart denkt. Er zijn direct na en ook nu nog onderzoeken geweest en die geven allemaal aan dat de OV chipkaart een doorslaand succes is ondanks de tegenwerking die het heeft gehad.
Nog mooier aan die quote:quote:Op donderdag 19 november 2009 10:29 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Het mooie aan deze quote is dat hij er overheen stapt dat mensen protesteren tegen het feit dat DE STAAT al je gegevens kan inzien, in plaats van de persoon zelf.
"Ik vind het juist prima dat iedereen die dat wil bij mijn bankgegevens kan! Heerlijk toch, als ik kan internetbankieren, misschien krijg ik nog rentepunten ook!"
Met de km-heffing zijn er toch geen file's meer?quote:Dan krijg ik direct filenieuws
Taxi chauffeurs in China (en ook allemaal) hebben al zo'n kastje. Die gaan ook niet kapot. De informatie die de overheid geeft klopt in dit geval.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:05 schreef kakner2 het volgende:
Het kastje kan nooit stuk gaan volgens de maker. Ook zitten er geen bugs in. Dat is natuurlijk het grootste argument om al een andere leverancier te nemen. Maar zolang de overheid hier intrapt biedt dit een hoop nieuwe kansen om mensen te zieken
Nogmaals: als ik mezelf zou mogen evalueren zou er ook een hoge score uitkomen, ongeacht mijn daadwerkelijk prestaties.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:16 schreef kdijkstra het volgende:
Kan me de hele discussie over OV chipkaart ook nog wel herinneren. Al die doembeelden die geschetst werden waarvan er niet 1 uit is gekomen. De OV chipkaart is vlak na en nog steeds geevalueerd en van wat ik begrepen heb zijn de meeste gebruikers heel tevreden.
Zeer voorspelbare reactie. Zijn ook genoeg onpartijdige evaluaties geweest waaronder bijvoorbeeld ROVER die van oudsher nooit echt NS vriendelijk is geweest.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:19 schreef Seneca het volgende:
Nogmaals: als ik mezelf zou mogen evalueren zou er ook een hoge score uitkomen, ongeacht mijn daadwerkelijk prestaties.
Bron?quote:Op donderdag 19 november 2009 11:23 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zeer voorspelbare reactie. Zijn ook genoeg onpartijdige evaluaties geweest waaronder bijvoorbeeld ROVER die van oudsher nooit echt NS vriendelijk is geweest.
Oftewel je hebt geen punt.
Te lui om zelf te zoeken?quote:
Mijn vader is taxi chauffeur en die heeft iets soortgelijks in zijn taxi. Zijn baas kan zien wat hij rijdt.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:16 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Taxi chauffeurs in China (en ook allemaal) hebben al zo'n kastje. Die gaan ook niet kapot. De informatie die de overheid geeft klopt in dit geval.
Voor de rest een hoop heisa om vooral tegen rekeningrijden te zijn. Vervelende voor de meeste posters hier is dat ALLE rekeningrijden die in Europa zijn geintroduceerd goede resulataten heeft getoond.
Kan me de hele discussie over OV chipkaart ook nog wel herinneren. Al die doembeelden die geschetst werden waarvan er niet 1 uit is gekomen. De OV chipkaart is vlak na en nog steeds geevalueerd en van wat ik begrepen heb zijn de meeste gebruikers heel tevreden.
Een hoop heisa om niets. Vooral als je bedenkt dat de positie die justitie uit zo'n kastje zou kunnen lezen nu ook al kan. Dan met de GSM maar het effect is hetzelfde. TomTom doet niets anders.
Veel vrachtwagenchauffeurs hebben exact hetzelfde. Politie, ambulance en brandweer hetzelfde. Hoort bij de job zullen we maar zeggen. In veel gevallen is het ook erg handig. Dat je iemand op kantoor om hulp kan vragen en die persoon weet precies waar je bent.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn vader is taxi chauffeur en die heeft iets soortgelijks in zijn taxi. Zijn baas kan zien wat hij rijdt.
Ik vind de link die je aanhaalt eigenlijk net te beperkt. Er zijn geen problemen geweest bij de invoering.. Joepie!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:33 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Te lui om zelf te zoeken?
ROVER heeft genoeg over de chipkaart gepubliceerd. Vooraf vooral negatief en NIET DOEN. Tegenwoordig heel veel positiever zoals het onderstaande dossier van ROVER:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi090930a
Voor de rest ga zelf zoeken. Zijn meer dan genoeg onpartijdige partijen die de chipkaart evalueren. Terecht want het is best een groot en ingrijpend project. Alleen al die doemverhalen vooraf zijn achterwege gebleven en in zijn totaliteit is het best een succes. Hier en daar wat kinderziektes maar een project in de orde van grootte zoals de chipkaart zal nooit in 1 keer goed worden geimplementeerd.
Op al je genoemde punten is allang een passende oplossing voor bedacht. Ga zelf zoeken en als je niet happy bent kies dan een andere vorm van vervoer. Niemand dwingt je om met de OV te reizen.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind de link die je aanhaalt eigenlijk net te beperkt. Er zijn geen problemen geweest bij de invoering.. Joepie!
Maar ik lees niks over de privacyschending, zij hoeven mij niet bij naam te kennen om mij te vervoeren. Ik betaal voor de reis en dat moet maar voldoende zijn.
ik lees ook niks over abonnementshouders die toch hun reis moeten registreren omdat ze anders worden beboet, terwijl ze NB. vooruit betaald hebben voor de reis..
Als jij het zegt. Wat denk je nou zelf?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:33 schreef GizartFRL het volgende:
Anonieme chipkaart enkel te koop met pin zeker.![]()
Zo had ik ook een prepay setje gekocht, kreeg ik wel smsreclame op van mijn eigen bank met mijn naam.
Nummer nergens doorgegeven, enkel met pin betaald.
Je stapt er wel erg makkelijk overheen dat het niet mogelijk is om korting te krijgen op anonieme chipkaarten.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:04 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Met name de privacyschending is een totale NON argument. Vanaf de dag van lancering waren al anonieme OV chipkaarten te koop. Dus niet op naam en daarmee is je hele argument teniet gedaan.
Dus de invoering is beter gegaan dan ROVER had verwacht. Ik lees nergens iets over dat de OV chipkaart voordelen oplevert tov de oude strippenkaart, of dat mensen er tevreden over zijn of niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:33 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Te lui om zelf te zoeken?
ROVER heeft genoeg over de chipkaart gepubliceerd. Vooraf vooral negatief en NIET DOEN. Tegenwoordig heel veel positiever zoals het onderstaande dossier van ROVER:
http://www.rover.nl/dossiers/chipkaart.php?pagina=chi090930a
Voor de rest ga zelf zoeken. Zijn meer dan genoeg onpartijdige partijen die de chipkaart evalueren. Terecht want het is best een groot en ingrijpend project. Alleen al die doemverhalen vooraf zijn achterwege gebleven en in zijn totaliteit is het best een succes. Hier en daar wat kinderziektes maar een project in de orde van grootte zoals de chipkaart zal nooit in 1 keer goed worden geimplementeerd.
ik denk dat de kilometerstand wel wordt gekoppeld daaraan, zodat je het niet kunt blokkeren.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:05 schreef kakner2 het volgende:
- GPS signalen verstoren en zien aan te passen zodat het lijkt dat je heel Nederland doorrijdt.
Vragen naar de bekende weg. Ga zelf zoeken en probeer ook je gezond verstand bij te gebruiken.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:50 schreef Seneca het volgende:
Dus de invoering is beter gegaan dan ROVER had verwacht. Ik lees nergens iets over dat de OV chipkaart voordelen oplevert tov de oude strippenkaart, of dat mensen er tevreden over zijn of niet.
Het is juist m'n gezonde verstand die zegt dat het een slecht idee is om persoonsgegevens gekoppeld aan locatie en tijd centraal op te slaan. Of dat nou in het OV is of in de auto.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg. Ga zelf zoeken en probeer ook je gezond verstand bij te gebruiken.
Wie heeft het over persoonsgegevens koppelen aan OV of in de auto? Wie heeft deze onzin verzonnen? Bij de ontwerp fase al rekening mee gehouden en de anonieme OV chipkaart is allang in gebruik. Zullen we maar zeggen dat je gezond verstand niet zo gezond is?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:18 schreef Tijn het volgende:
Het is juist m'n gezonde verstand die zegt dat het een slecht idee is om persoonsgegevens gekoppeld aan locatie en tijd centraal op te slaan. Of dat nou in het OV is of in de auto.
Ja, erg leuk dat ROVER allemaal voordelen ziet, maar ik vind het typerend dat blijkbaar geen van die onderzoeken de mensen ZELF hebben gevraagd wat ze er van vinden.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Vragen naar de bekende weg. Ga zelf zoeken en probeer ook je gezond verstand bij te gebruiken.
Edit (vooruit dan):
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/berichten.php?id=ber090416
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber090416bijl1.htm
Voordelen volgens ROVER op een rijtje tov het 'oude' systeem. Zijn meer organisaties bij betrokken geweest die ieder een eigen mening hebben gegeven. De documenten van ROVER zijn nog van VOOR de invoering en toen was ROVER net als de meeste mensen hier vooral TEGEN de invoering van de OV chipkaart.
Leuk en aardig dat er een anonieme chipkaart is, maar er is dus ook een niet-anonieme chipkaart. En dat is de enige manier om de korting te krijgen waar je recht op hebt.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:22 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Wie heeft het over persoonsgegevens koppelen aan OV of in de auto? Wie heeft deze onzin verzonnen? Bij de ontwerp fase al rekening mee gehouden en de anonieme OV chipkaart is allang in gebruik. Zullen we maar zeggen dat je gezond verstand niet zo gezond is?
Niemand let je om met een anonieme chipkaart te reizen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:33 schreef Tijn het volgende:
Leuk en aardig dat er een anonieme chipkaart is, maar er is dus ook een niet-anonieme chipkaart. En dat is de enige manier om de korting te krijgen waar je recht op hebt.
Hoe is er geen sprake van de koppeling van persoonsgegevens aan locatie en tijd bij zowel de OV chipkaart als straks de kilometerheffing?
Ga nou echt zelf zoeken. Die onderzoeken zijn uitgevoerd en de resultaten ook gepubliceerd.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:29 schreef Seneca het volgende:
Ja, erg leuk dat ROVER allemaal voordelen ziet, maar ik vind het typerend dat blijkbaar geen van die onderzoeken de mensen ZELF hebben gevraagd wat ze er van vinden.
Dat letten ze me wel, want dan kan ik geen gebruik maken van een kortingskaart, studentenkorting, een trajectkaart, etc etc etc. Iedereen die ook maar een beetje regelmatig van het OV gebruik maakt heeft zoiets en voor al die mensen is er dus geen anonieme oplossing.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Niemand let je om met een anonieme chipkaart te reizen.
Ja precies... als iedereen maar netjes in het gareel loopt, hoeft vadertje staat de mensen niet te bespieden. Goed bezigquote:Als iedereen die niets te zoeken heeft niet gaat rijden in een auto en daarbij iedereen ook netjes aan de snelheid houdt dan zou rekeningrijden helemaal niet noodzakelijk zijn.
Volgens mij moeten de mensen die 's ochtends en 's middags in de file staan gewoon naar hun werk, die hebben weinig keuze. En praat maar niet over het openbaar vervoer tijdens de spits, dat heb ik een tijd gedaan en het was allesbehalve een pretje, of je moest aan het begin van de lijn instappen, dan kon je nog zitten.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef kdijkstra het volgende:
Als iedereen die niets te zoeken heeft niet gaat rijden in een auto en daarbij iedereen ook netjes aan de snelheid houdt dan zou rekeningrijden helemaal niet noodzakelijk zijn.
Voor tampering staat de doodstraf (bijwijze van). En reken maar dat er een signaal naar RDWs computer gaan dat meneer Jansen onder zijn auto zit te knoeien.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:05 schreef kakner2 het volgende:
Als dit er komt dan zal ik hier zeker misbruik van maken:
- Met 200 km per uur over de snelweg met gestolen kentekenplaten en een gestolen kastje van iemand die dezelfde auto als mij heeft. Lachen natuurlijk, want de techniek is onfeilbaar volgens de overheid. Dat houdt in dat ik elke overtreding kan begaan die ik wil zolang ik maar niet staande wordt gehouden. De andere persoon is dan de lul omdat zijn kastje en zijn nummerplaten getraceerd worden.
- Kastjes bij auto's omwisselen zodat Jantje de rekening van Pietje krijgt en andersom. Dit valt natuurlijk niet zoveel op als kentekenplaten verwisselen.
- GPS signalen verstoren en zien aan te passen zodat het lijkt dat je heel Nederland doorrijdt.
Het kastje kan nooit stuk gaan volgens de maker. Ook zitten er geen bugs in. Dat is natuurlijk het grootste argument om al een andere leverancier te nemen. Maar zolang de overheid hier intrapt biedt dit een hoop nieuwe kansen om mensen te zieken
Dat is ook het geen wat mij zo ontzetten verbaasd, als ik kijk naar de ervaringen vanuit mijn eigen werkplek dan heb ik nog geen enkel automatiseringsproject gezien waar het systeem bij oplevering werkte volgens specs. En dat zijn in verhouding toch echt veel kleinere projecten (understatement). Ik zie dit dan ook niet werken voor 2025 en voor het vastgestelde budget.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:54 schreef Tijn het volgende:
Het blinde vertrouwen bij de overheid in technologie is echt om te janken. Alsof ze niks geleerd hebben van de drama's rondom stemcomputers en de OV chipkaart
Dit slaat dus helemaal nergens op. En ik maar denken dat je de enige was met gezond verstand hier.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Als iedereen die niets te zoeken heeft niet gaat rijden in een auto en daarbij iedereen ook netjes aan de snelheid houdt dan zou rekeningrijden helemaal niet noodzakelijk zijn.
Ik zie nog steeds alleen maar nonargumenten waarmee je het gebrek aan privacy verklaart.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Niemand let je om met een anonieme chipkaart te reizen.
Dat er sprake is van afstaan van persoonsgegevens en korting is vrij normaal. AH doet het maar ook bedrijven zoals KLM, veel pompstations, etc. Korting wordt over het algemeen niet zomaar gegeven en het afstaan van je persoonsgegevens om korting te krijgen is goed te begrijpen. We leven in een land waarbij er veel mensen misbruik maken en waarbij de meerderheid moet bloeden.
Als iedereen die niets te zoeken heeft niet gaat rijden in een auto en daarbij iedereen ook netjes aan de snelheid houdt dan zou rekeningrijden helemaal niet noodzakelijk zijn.
Het gezond verstand van Kdijkstra is sowieso ver te zoeken. Afgezien van het brullen, ga zelf maar zoeken voor bewijs op stellingen die hij doet, kun je zijn onderschrift ook al niet serieus nemen.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit slaat dus helemaal nergens op. En ik maar denken dat je de enige was met gezond verstand hier.
Anderen dom noemen, en zelf het verschil niet weten tussen een hybride en een elektrische auto.quote:Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
gps werkt ook in andere landen hequote:Op donderdag 19 november 2009 15:40 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik ga minimaal in Nederland rijden. De A2 pakken om naar Eindhoven te gaan? No-way, via België is veel goedkoper.
Naar Venlo via de A73? No-way, ik ga dan mooi via Duitsland...
Zo wordt het straks erg rustig op de A2...![]()
Kunnen ze de weg sluiten en er bomen planten
Klopt, maar dat mag de Nederlandse staat echt niet gaan rekenen...quote:Op donderdag 19 november 2009 16:50 schreef Incolumis het volgende:
[..]
gps werkt ook in andere landen he
Boete zwaarste catagorie :: je kastje zelf registreert het niet ontvangen van een signaal.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:12 schreef JoPiDo het volgende:
wat is de invloed op het kastje als je een gps-blocker in je auto meeneemt???
Rekeningrijden zoals het in London is uitgevoerd werkte min of meer out of the box. Dan te bedenken dat het een .NET project is en een en al technologie van Microsoft.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat is ook het geen wat mij zo ontzetten verbaasd, als ik kijk naar de ervaringen vanuit mijn eigen werkplek dan heb ik nog geen enkel automatiseringsproject gezien waar het systeem bij oplevering werkte volgens specs. En dat zijn in verhouding toch echt veel kleinere projecten (understatement). Ik zie dit dan ook niet werken voor 2025 en voor het vastgestelde budget.
Zal vast wel iets op gevonden worden. Als je kilometer teller (digitaal) teveel afwijkt van zo'n kastje dan is er al voldoende onraad. Bovendien staat er langs de weg al duizenden camera's dus je zal ergens wel worden geregistreerd. Ongetwijfeld zal er ook wel iets van signalering op het kastje komen die aangeeft dat er een storing is opgetreden en zul je wel verplicht worden om er naar te kijken.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:12 schreef JoPiDo het volgende:
wat is de invloed op het kastje als je een gps-blocker in je auto meeneemt???
Wedje leggen dat het in 2018 alleen maar drukker is geworden op de snelweg en er meer files zijn dan nu?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel problemen mee om te betalen om vervolgens minder in de file te hoeven staan. Alle voorgaande rekeningrijden projecten hebben aangetoond dat dit het geval is.
Als je even de moeite hebt genomen had je gezien dat ik alles onderbouwd heb. Alleen de allerlaatste stap (totaal onzinnig) heb ik aangegeven om maar zelf te zoeken. Zijn genoeg onderzoeken geweest en voldoende te zoeken op google (kleine moeite). Ik heb het een keer of 2-3 gedaan en nu mag eenieder zelf gaan zoeken. Voor de rest vind ik je mening weinig interessant.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:26 schreef cosmosis het volgende:
Het gezond verstand van Kdijkstra is sowieso ver te zoeken. Afgezien van het brullen, ga zelf maar zoeken voor bewijs op stellingen die hij doet, kun je zijn onderschrift ook al niet serieus nemen.
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:10 schreef Tijn het volgende:
Wedje leggen dat het in 2018 alleen maar drukker is geworden op de snelweg en er meer files zijn dan nu?
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zal vast wel iets op gevonden worden. Als je kilometer teller (digitaal) teveel afwijkt van zo'n kastje dan is er al voldoende onraad. Bovendien staat er langs de weg al duizenden camera's dus je zal ergens wel worden geregistreerd. Ongetwijfeld zal er ook wel iets van signalering op het kastje komen die aangeeft dat er een storing is opgetreden en zul je wel verplicht worden om er naar te kijken.
Technisch lijkt me het niet zo'n uitdaging om gps-blockers te detecteren. Dan is het enkel kwestie van de overtreder flink te straffen.
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
Volgens mij moeten de mensen die 's ochtends en 's middags in de file staan gewoon naar hun werk, die hebben weinig keuze. En praat maar niet over het openbaar vervoer tijdens de spits, dat heb ik een tijd gedaan en het was allesbehalve een pretje, of je moest aan het begin van de lijn instappen, dan kon je nog zitten.
En snelheid maken in de spits gaat je niet lukken.
Als jij daar gelukkig van wordt vooral doen. Ik denk dat het achteraf altijd makkelijk te controleren is of iemand met het systeem heeft geknoeid. Ook wanneer je iets erom heen bouwt. Maar suc6 ermee.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
gps-blokkers zijn wel illegaal, maar als ik een kooi van fahrenheit in mijn auto inbouw, daar kunnen ze moeilijk wat tegen doen lijkt me?
het kastje klinkt te eenvoudig om er niet legaal mee te kunnen fokken
Het is wettelijk verplicht om een werkende kilometer teller te hebben. Vanaf 1999 wordt de kilometer stand bijgehouden tijdens de APK keuring. Daarbij is het nu ook strafbaar wanneer je een kilometer teller terugdraait.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:16 schreef JoPiDo het volgende:
volgens mij is het niet wettelijk verplicht om een werkende kilometerteller in je auto te hebben?
want het was ook niet illegaal om de kilometerstand terug te draaien
maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?
Oh jawel hoor. Ze houden bijvoorbeeld een steekproef met al die leuke cameraatjes die je langs de weg ziet. Ze gaan van alle kentekens die op een bepaald tijdstip langs reden controleren of die wel signalen uitzonden. En voila: je bent gepakt met je kooi van Faraday. Kunnen ze je niet met 1984 middel 1 pakken, pakken ze je wel met 1984 middel 2. Vroeg of laat loop je tegen de lamp en ben je crimineel omdat je in actie gaat tegen een schandalig privacybeperkend en geld kostend door een incompetente (r)overheid ingevoerd systeem.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
gps-blokkers zijn wel illegaal, maar als ik een kooi van fahrenheit in mijn auto inbouw, daar kunnen ze moeilijk wat tegen doen lijkt me?
het kastje klinkt te eenvoudig om er niet legaal mee te kunnen fokken
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar het snijdt aardig hout als je er zo over nadenktquote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
En nu weten we ook meteen waarom de Nederlandse overheid zo zwaar heeft ingezet op die slooppremie van een paar grijpstuivers. Zo blijven er minder auto's over die geen kutkastje hoeven te krijgen.
Als ik nog in NL zou wonen, trok ik speciaal daarvoor wel een klassieker uit de opslag.
Millieuvriendelijke auto's betalen veel minder. Elektrische auto's de komende 5 jaren niets. Met deze maatregelen snijdt de overheid juist in eigen vinger.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:34 schreef ThaMadEd het volgende:
Plus als mensen net ff dat extra zetje krijgen om een nieuwe auto te kunnen betalen, profiteert onze roverheid daar ook weer van mee via de BPM die straks afgeschaft gaat worden (maar in een andere vorm gewoon weer terugkomt).
De planeet Onzin vraagt of je terugkomt..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.
Daarbij wordt het nu opeens voordelig om echt te gaan carpoolen. Behalve brandstof kosten bespaar je ook rekeningrijden. Alle voorgaande projecten hebben aangetoond dat rekeningrijden werkt. Lijkt me dan ook buitengewoon zinnig om dit vooral snel in te voeren.
Goh, wat prachtig.....maar dit doen ze hooguit voor de extra stemmen.....die ze hard nodig hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Revolution-NL het volgende:
De VVD gaat actie voeren tegen de kilometerheffing
Dat vaccin is er juist voor bedoeld om eerst de psychologische weerstand tegen het rekening rijden weg te nemen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Die zit toch al in het vaccin voor de mexicaanse griep?
Heb een aantal jaren geduld en be amazed.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:41 schreef kawotski het volgende:
De planeet Onzin vraagt of je terugkomt..
ehh, ja, CDA en PvdA beloofden ook niet aan de AOW te komen.. dus tegenwoordig maakt het echt niet uit wat je stemt of welke partij je boeit.. ze doen toch precies datgene waarop je niet gestemd hebt.. In die zin kun je beter op een partij stemmen die alles doet wat je niet wil, grote kans is dat je dan krijgt wat je wel wil.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:41 schreef huhggh het volgende:
[..]
Goh, wat prachtig.....maar dit doen ze hooguit voor de extra stemmen.....die ze hard nodig hebben.
En ze doen dit echt niet uit nobele privacy-overwegingen, maar alleen het kostenplaatje.
Ik ben al amazed dat er mensen zijn als jij die voor een verbod op vrijheid zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Heb een aantal jaren geduld en be amazed.
Welcome in the world of New-speak bitch.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
ehh, ja, CDA en PvdA beloofden ook niet aan de AOW te komen.. dus tegenwoordig maakt het echt niet uit wat je stemt of welke partij je boeit.. ze doen toch precies datgene waarop je niet gestemd hebt.. In die zin kun je beter op een partij stemmen die alles doet wat je niet wil, grote kans is dat je dan krijgt wat je wel wil.
Minder, maar nog steeds niet niks. Bovendien is de allergrootste hoax nog wel dat "milieuvriendelijke" auto's ook daadwerkelijk milieuvriendelijk zijn. Er wordt namelijk maar één factor meegenomen en dat is de directe CO2 uitstoot. NOx uitstoot (evenals andere schadelijke gassen), CO2 uitstoot tijdens het productieproces en andere schade aan het milieu worden niet meegenomen. Dan is die "milieuvriendelijke" auto opeens niet zo milieuvriendelijk meer.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Millieuvriendelijke auto's betalen veel minder. Elektrische auto's de komende 5 jaren niets. Met deze maatregelen snijdt de overheid juist in eigen vinger.
In de toekomst komt er ook een variabele voor de millieuvriendelijke auto's. Oftewel een kleine zuinige auto is voordeliger dan een brandstofslurper. Heel terecht.....
Waar heb ik dat gezegd? Quote me plz.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:46 schreef kawotski het volgende:
Ik ben al amazed dat er mensen zijn als jij die voor een verbod op vrijheid zijn.
Nou, die durf ik ook wel aan hoor. Al die mensen zullen toch 2 weken na het invoeren nog steeds naar hun werk moeten, niet dan?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.
Is goed.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:53 schreef Tijn het volgende:
Nou, die durf ik ook wel aan hoor. Al die mensen zullen toch 2 weken na het invoeren nog steeds naar hun werk moeten, niet dan?
NOx komt in hoge mate van auto's op diesel. Laat nu juist Europese autobouwers in diesel technologie hebben geinvesteerd. Een benzine auto stoor veel minder NOx uit. LPG of nog beter aardgas zou veel betere alternatieven zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:48 schreef ThaMadEd het volgende:
Minder, maar nog steeds niet niks. Bovendien is de allergrootste hoax nog wel dat "milieuvriendelijke" auto's ook daadwerkelijk milieuvriendelijk zijn. Er wordt namelijk maar één factor meegenomen en dat is de directe CO2 uitstoot. NOx uitstoot (evenals andere schadelijke gassen), CO2 uitstoot tijdens het productieproces en andere schade aan het milieu worden niet meegenomen. Dan is die "milieuvriendelijke" auto opeens niet zo milieuvriendelijk meer.
Valt wel mee.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:04 schreef Bankfurt het volgende:
Ik voorspel dat autorijden levensgevaarlijk wordt met dat kastje, omdat die politici zoals gewoonlijk niet hebben nagedacht over de wijze van signaalverwerking en zend-puls-frequentie van het kastje.
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:49 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Quote me plz.
Werkelijk, Who TF bepaalt er wie zich waar op welk tijdstip mag begeven in dit land..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
TomTom houdt ook van hun klanten bij waar ze zich wanneer bevinden en slaat dit jarenlang op?
Het GSM signaal is niet altijd veilig, zeker niet in een metalen kooi als de auto.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Bestaande technologie. Taxi chauffeurs, truckers, bussen, ambulances, politie auto's, etc zijn er al mee uitgerust. Bovendien kan de overheid al veel van deze gegevens achterhalen door enkel je GSM signaal te volgen. TomTom doet niets anders.
Bullshit. Alle voorgaande km-heffing projecten waren een suc6 en hebben een reductie in file opgeleverd.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:07 schreef _VoiD_ het volgende:
het kutte is dat de overheid straks gewoon altijd met een zogenaamde reden het nog duurder kan maken dan het bij introductie wordt. Iedere josti kan aanvoelen dat iedereen gewoon net zo hard in de file blijft staan. Ik ken namelijk niemand die voor zijn lol om 8 uur 's ochtends in de file staat.
TomTom weet ook niet wie je bent hoor. Bovendien kan een TomTom niks sturen. Misschien dat het met zo'n TrafficHD-systeem anders werkt, dat weet ik niet precies.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.
Sterker nog, de overheid heeft jaren moeite gedaan om de files niet op te lossen, opdat de overheid dit km-kastje eindelijk zouden kunnen invoeren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bullshit. Alle voorgaande km-heffing projecten waren een suc6 en hebben een reductie in file opgeleverd.
Voor de rest gaan er ook ideeen op om de prijs variabel te maken. Variabel in de zin dat wanneer je in de file staat niets gaat betalen. Dan is de overheid verplicht om actief te zoeken naar mogelijkheden om files te verminderen. Doen ze het niet dan lopen de inkomsten terug. Of dit ooit wordt ingevoerd is onbekend maar het idee zelf is helemaal niet verkeerd.
En Garmin helpt jou tegen het positie bepalen van een GSM signaal?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef kawotski het volgende:
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.
Dat het via een andere methode al mogelijk is om te bepalen waar iemand is, is natuurlijk geen argument om dan nog maar een methode in te voeren waarbij deze gegevens worden verzameld en bewaard.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
En Garmin helpt jou tegen het positie bepalen van een GSM signaal?
Ik geloof niet zozeer in de onwil van de overheid. Veel meer in een handje vol 'groene' fanatiekelingen die de wegenbouw op alle mogelijke manieren vertragen. Het is juist dit kabinet die voortvarend aan het werk is gegaan en ook in al die jaren eindelijk iets van de grond krijgt. Nog onvoldoende maar in ieder geval heel wat meer dan de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:13 schreef Bankfurt het volgende:
Sterker nog, de overheid heeft jaren moeite gedaan om de files niet op te lossen, opdat de overheid dit km-kastje eindelijk zouden kunnen invoeren.
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Tijn het volgende:
Dat het via een andere methode al mogelijk is om te bepalen waar iemand is, is natuurlijk geen argument om dan nog maar een methode in te voeren waarbij deze gegevens worden verzameld en bewaard.
Zoals iemand anders al eerder zei: alsof je iemands ruit in slaat, want z'n band is toch al lek.
Als de overheid zou hebben gedaan wat ze initieel beloofd hadden en daarna zou blijken dat de files nog niet afnemen, pas dan zou ik in bepaalde mate met een bepaalde vorm van rekeningrijden eens kunnen zijn. Dat kan je niet afschuiven op wat groenen..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik geloof niet zozeer in de onwil van de overheid. Veel meer in een handje vol 'groene' fanatiekelingen die de wegenbouw op alle mogelijke manieren vertragen. Het is juist dit kabinet die voortvarend aan het werk is gegaan en ook in al die jaren eindelijk iets van de grond krijgt. Nog onvoldoende maar in ieder geval heel wat meer dan de afgelopen jaren.
Ik wel. Ik denk dat GPS-data door veel meer partijen is in te zien dan GSM-data (verkeerspolitie, werkgevers, etc) en daardoor veel meer privacyproblemen met zich meebrengt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil in het opvragen van GSM positie of de GPS positie van km rijden.
Ben ik niet mee eens. Als je ziet hoe de bouw wordt vertraagd door een stel groenen dan dragen zij wel degelijk schuldt aan de huidige files. De groenen moeten o.a. realiseren dat staan in de file ook een millieubelasting is en mogelijk groter dan wanneer een weg die ze blokkeren doorgang krijgt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kawotski het volgende:
Als de overheid zou hebben gedaan wat ze initieel beloofd hadden en daarna zou blijken dat de files nog niet afnemen, pas dan zou ik in bepaalde mate met een bepaalde vorm van rekeningrijden eens kunnen zijn. Dat kan je niet afschuiven op wat groenen..
Bron?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:26 schreef Tijn het volgende:
Ik wel. Ik denk dat GPS-data door veel meer partijen is in te zien dan GSM-data (verkeerspolitie, werkgevers, etc) en daardoor veel meer privacyproblemen met zich meebrengt.
Volgens bericht van TS en ook wat door nieuwssites en kranten is gepubliceerd is dat zeer zeker niet het geval. De GPS-data en GSM-data mag alleen in dezelfde gevallen worden geraadpleegd. Je werkgever zal geen toegang krijgen. Verkeerspolitie zou in theorie nu al de GSM-data mogen raadplegen.quote:Als de "veiligheid van de staat" in het geding is, of in het geval van "voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten", mag de recherche of de inlichtingendienst AIVD gewoon meekijken in de auto. Dat blijkt uit de uitleg bij het wetsvoorstel kilometerprijs.
Dat is echt dikke bull, niet in de laatste plaats omdat dit lang niet zo accuraat is als GPS en ten tweede omdat ik geen verplichting heb mijn telefoon aan te hebben als ik me voortbeweeg.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Bestaande technologie. Taxi chauffeurs, truckers, bussen, ambulances, politie auto's, etc zijn er al mee uitgerust. Bovendien kan de overheid al veel van deze gegevens achterhalen door enkel je GSM signaal te volgen. TomTom doet niets anders.
Eurlings heeft beloofd eerst de files op te lossen en daarna te gaan heffen. Ook ten tijde van die beloftes bestonden die groenen al dus dat is geen argument.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Als je ziet hoe de bouw wordt vertraagd door een stel groenen dan dragen zij wel degelijk schuldt aan de huidige files. De groenen moeten o.a. realiseren dat staan in de file ook een millieubelasting is en mogelijk groter dan wanneer een weg die ze blokkeren doorgang krijgt.
Ik meen dat er een spoedwet is aangenomen waarbij wegen met een versnelde procedure kunnen worden aangelegd. Geld niet voor alle projecten maar zou wel betekenen dat binnenkort (2010) met de bouw kan worden begonnen.
Techniek is al behoorlijk doorontwikkeld. TomTom gebruikt een simkaart van Vodafone om data te verzamelen. O.a. om de live updates uit te voeren wat volgens TomTom een nauwkeuriger en actueler beeld geeft dan TMC. Er zou ook sprake zijn om dezelfde techniek te gaan gebruik om roaming in de buurt van landsgrenzen tegen te gaan.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef McKillem het volgende:
Dat is echt dikke bull, niet in de laatste plaats omdat dit lang niet zo accuraat is als GPS en ten tweede omdat ik geen verplichting heb mijn telefoon aan te hebben als ik me voortbeweeg.
GSM-data is niet altijd gebonden aan een persoon. Het is niet voor niks dat criminelen vaak prepaid gebruiken.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.
Ik heb er 2 hoor vriend, tweede punt is zoals je kan lezen dat ik mijn telefoon niet aan hoef te hebben, of zelfs bij me hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Techniek is al behoorlijk doorontwikkeld. TomTom gebruikt een simkaart van Vodafone om data te verzamelen. O.a. om de live updates uit te voeren wat volgens TomTom een nauwkeuriger en actueler beeld geeft dan TMC. Er zou ook sprake zijn om dezelfde techniek te gaan gebruik om roaming in de buurt van landsgrenzen tegen te gaan.
Je hoeft niet op de seconde nauwkeurig systeem te hebben (ook niet op de 5cm). Maar als je op afstanden van 10km gaat kijken dan heb je de onnauwkeurigheid al sterk gereduceerd.
Met nieuwe argumenten komen?
En jij vindt het acceptabel dat je de auto uit geforceerd wordt en dan maar met de trein moet, waar je geen korting kan krijgen als je ook daar niet gevolgd wil worden?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Voor de rest hoef je niet in de auto te stappen. Er zijn genoeg alternatieven qua transport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |